Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022

"ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΠΠΑΣΙΑΣ" ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ...ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ!

 "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΠΠΑΣΙΑΣ"

ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ...ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ!



     Το ότι ο κακός δαίμων της ελλαδικής Ιππασίας είναι η ίδια η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" το έχουμε τονίσει συχνά και πολύ χειρότερα από εμάς έχει διατυπώσει γι αυτήν ο επίσημος δημοσιογράφος της ο Άρης Τασούλης στο βιβλίο του "ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ" στιγματίζοντάς την ακόμη και για χορήγηση ακύρων "πτυχίων" ...προπονητών τα οποία επικαλούνται κάποιοι φαιδροί για να δηλώσουν ..."επαϊοντες" και να τα τσεπώσουν από αφελείς πελάτες!

     Όπως σημειώνει ο ίδιος έγκριτος δημοσιογράφος, η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" ταλανίζεται από "διοικήσεις" που προκύπτουν με ίντριγκες μέσα από κομματικούς προθαλάμους και είναι προφανές ότι τα "πρόσωπα" υπ΄ αυτές τις προϋποθέσεις κάθε άλλο παρά για την Ιππασία ενδιαφέρονται! Έτσι, η όλη ιππική εκπαίδευση επί δεκαετίες παραμένει σε επίπεδο "ασχολίαστο" και οι όμιλοι-μέλη της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" παραμένουν ανεξέλεγκτοι από πλευράς εκπαιδευτικής αξιολογήσεως με "αθλητές" που επικοινωνούν με τουρκική ιππική ορολογία ("καπίστρι"!) ...οθωμανικής περιόδου!

     Χωρίς κανένα επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" νομίζει, λοιπόν, ότι αρκεί η εμμονική επίκληση του "προστατευτικού κράνους" για να καλύψει την άγνοια των ομίλων της να διδάξουν την ασφαλή πτώση, ενώ η ίδια δεν διστάζει να διοργανώσει και επίσημους αγώνες χωρίς την παρουσία ασθενοφόρου και διασωστών, αυτογελοιοποιούμενη όταν στην Ιππική Δεξιοτεχνία (Dressage) δεν υποχρεώνει τους αθλουμένους της να φορούν κανένα "κράνος", λες και εκεί δεν υπάρχει κίνδυνος πτώσεως!

     "Τζάμπα πράμα" η επίμονη σύσταση της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" για την υποχρεωτικότητα του γελοίου "προστατευτικού κράνους" ("καπέλλο" είναι και όχι "κράνος") και "στόκος" για να γεμίσει το κενό της ως προς την γνώση του τρόπου ασφαλούς εγκαταλείψεως του Ίππου, όταν οι γνωρίζοντες το θεωρούν εντελώς δευτερεύον στην περίπτωση πτώσεως με απόλυτη προτεραιότητα την διδασκαλία ασφαλούς πτώσεως του Ιππέως σε περίπτωση απωλείας ισορροπίας και τον κανόνα της διατηρήσεως της λαβής των ηνιών μέχρι την προσγείωση, παραμέτρους τις οποίες γνωρίζουν οι Ιππείς όπως τους γνώριζε και η Βασίλισσα Ελισσάβετ η οποία, όταν ίππευε, ποτέ δεν φορούσε "κράνος", αλλά μιαν απλή μαντήλα!

Η τότε (15/1/1934) Πριγκίπισσα Ελισσάβετ, 
σε μάθημα εξωτερικής περιιππεύσεως με τον Εκπαιδευτή της
και οι δύο, χωρίς "προστατευτικό κράνος"! 

     Βεβαίως, η Βασίλισσα Ελισσάβετ εκπαιδεύθηκε σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερη παράδοση και τεχνογνωσία Ιππασίας και έμαθε ότι η ασφάλειά της δεν εξαρτάται από το "προστατευτικό κράνος", αλλά από άλλες παραμέτρους τις οποίες διδάχθηκε ώστε να μην ανοητολογεί όπως η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" στην οποία η κάθε Σούλα Μπρίκη και η κάθε Χριστίνα Ταχίνει επιβάλλει όρους και κανόνες...

Η Βασίλισσα Ελισσάβετ (8/6/1982) με τον Πρόεδρο Ronald Reagan
και οι δύο, χωρίς "προστατευτικό κράνος"!

     Και, ασφαλώς, η Βασίλισσα Ελισσάβετ δεν ήταν και η μόνη που γνώριζε Ιππασία και πως να προστατεύει τον εαυτό της από πτώσεις, βλέποντάς την να ιππεύει παρέα και με τον Αμερικανό Πρόεδρο Ronald Reagan... 

Η Βασίλισσα Ελισσάβετ σε αγωνιστικό καλπασμό με μαντήλα 
και χωρίς "προστατευτικό κράνος", 
προσπαθώντας, ίσως, να ...αυτοκτονήσει
κατά την ...πάνσοφη "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας".

    Παρά ταύτα, η εμφανής άγνοια της "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας", επιμένει στην "τσιχλόφουσκα" του ...προστατευτικού κράνους"  και εμφανίζεται βασιλικότερη της ...βασιλίσσης, όπως όλες οι βιζιτούδες (επισκέπτριες) στις εκπομπές της πρωινής τηλεοπτικής "ζώνης"!...

O γράφων στην Σχολή του Αυτοκρατορικού Ιπποφορβείου της Lipica 
που λειτουργεί επί ...5 αιώνες, όπου, 
κανείς δεν υποχρεώνει κανέναν σε χρήση ..."προστατευτικού κράνους"!

     Επειδή, όμως, η αλληλεγγύη μεταξύ φιλίππων αποτελεί διεθνή κανόνα και εμείς, στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" τιμούμε την τέχνη του Ξενοφώντος λειτουργώντας επί 17 χρόνια με απολύτως μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, κηδόμενοι της ασφαλείας των Ελλήνων συναδέλφων μας Ιππέων, με εφόδιο το μoναδικό ελληνικό πτυχίο Υψηλής Ιππασίας (Haute École) από την Σχολή της Lipica, προσφερόμεθα απολύτως αφιλοκερδώς (όπως αφιλοκερδώς λειτουργούμε) για ένα Σεμινάριο ασφαλούς πτώσεως εκ του Ίππου με διοργανωτή την "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" και προς όσους εκείνη θα ήθελε να παραστούν!   

Kαι στην φημισμένη Γαλλική Στρατιωτική Σχολή Cadre Noir de Saumur 
που λειτουργεί από τον 19ο αιώνα, οι Ιππείς υπερπηδούν εμπόδια, 
χωρίς "προστατευτικό κράνος" μόνον με το μαλακό πιλίκιό τους.

Υστερόγραφο

Για να μην αναφέρουμε ότι και σε μία περίπτωση, όταν το "προστατευτικό καπέλλο" φέρει γείσο, υπάρχει και στιγμή που γίνεται  ε π ι κ ί ν δ υ ν ο  για τη ζωή του Ιππέως κατά την πτώση σε εμπόδια! 

Αλλά αυτά, που να τα γνωρίζει η καημένη η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" για την οποία η "Ιππασία", ίσως είναι συνώνυμη του ...πλεξίματος τερλικιών...


Τέλος, δυστυχώς, για την "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" και στην "Spanische Hofreitschule" της Βιέννης η οποία λειτουργεί επί 5 αιώνες κι αυτή, οι Ιππείς φέρουν μόνον το μαλακό παραδοσιακό "τρικαντό"  και όχι "προστατευτικό κράνος"!


     Τρία εικοσιτετράωρα μετά την ως άνω ανάρτηση, λάβαμε ένα μήνυμα:



     Με εκτοξευμένη την επισκεψιμότητα του Ιστολογίου μας έχουμε την χαρά της επικοινωνίας με ιδιαιτέρως αξιόλογους αναγνώστες μας επί διαφόρων θεμάτων που, κατά περιόδους, αναρτούμε! Κι ενώ συνηθίσαμε σε ποιοτικές ανταλλαγές απόψεων, δεχθήκαμε κι ένα ...ιδιαζόντως "βαθυστόχαστο" ηλεκτρονικό μήνυμα από τον Miltos μας, γραμμένο σε άπταιστα ...Greeklish το οποίο, προς διευκόλυνσή σας, σας μεταγλωττίζουμε:

"Έλα ρε μάγγες που μάθατε και σεις Ιππασία και μιλάτε για το προστατευτικό κράνος που είναι must παντού και όλοι το φοράνε. Η βασίλισσα κάνει ό,τι θέλει και μπορεί να μη φοράει κράνος αλλά οι άλλοι φοράμε για να είμαστε ζωντανοί. Τι μα...ίες γράφετε και βάζετε σε κίνδυνο ανθρώπους που δε ξέρουν. Θα πρέπει να σας συλλάβουν είστε επικίνδυνοι και βάζω υπογραφή."

     Πραγματικά ...σκιαχτήκαμε με το ενδεχόμενο της επιβολής του Νόμου και της Τάξεως που απειλεί ο επιστολογράφος μας ειδικώς όταν ηρωικότατα βάζει την υπογραφή του διατηρώντας επιμελώς κρυφά τα προσωπικά του στοιχεία και υπογράφοντας με το "βαπτιστικό" "Miltos" (που θα μπορούσε να είναι και ...Μιράντα, ...Γιολάντα ή, κάτι ανάλογο...) και σπεύσαμε να αναζητήσουμε τον κ. Κούγια για την, επ΄ ακροατηρίω, υπεράσπισή μας προκειμένου να αποφύγουμε την ...γκιλοτίνα αλλά προς μεγάλη μας ανησυχία το γραφείο του μας ενημέρωσε ότι είναι απησχολημένος με την αποκατάσταση της σχέσεώς του με την κ. Βατίδου. Κατόπιν σκεφθήκαμε να αποσιωπήσουμε το γεγονός "Miltos" αλλά και πάλι είπαμε να αναθεωρήσουμε την όλη κατάσταση σχετικά με το "προστατευτικό κράνος" και να εξετάσουμε τα, ενδεχόμενα, "δίκαια" του "Miltos" και να τι βρήκαμε, εκτός, βεβαίως της Βασίλισσας Ελισσάβετ και του Προέδρου Ronald Reagan που δεν φορούσαν  π ο τ έ  ..."προστατευτικό κράνος" όταν ίππευαν: Ούτε λίγο ούτε πολύ, ανακαλύψαμε ότι  Ο Λ Ο Ι  οι κκορυφαίοι Δάσκαλοι Ιππασίας, των οποίων οι Σχολές "σφραγίζουν" την σημερινή Ιππασία ιππεύουν  Χ Ω Ρ Ι Σ  να φορούν "προστατευτικό κράνος" και χωρίς αποδεδειγμένη διάθεση να θέλουν να ...αυτοκτονήσουν!

     Ξέρουμε πόσο στενοχωρούμε με αυτή τη διαπίστωσή μας τον φίλτατο "Miltos" και τους θιασώτες του ροζ "προστατευτικού κράνους" και για να προλάβουμε, τυχόν, αμφισβήτηση του παραπάνω συμπεράσματός μας παρουσιάζουμε, εν συνεχεία,  Ο Λ Ο Υ Σ  τους σύγχρονους και, παγκοσμίως, κορυφαίους  Δασκάλους Ιππασίας ιππεύοντες  Χ Ω Ρ Ι Σ  "προστατευτικό κράνος" αλλά με, προφανή, γνώση τεχνικών ασφαλούς πτώσεως που αγνοούν όσοι επαφίενται στο "προστατευτικό κράνος". Απολαύστε μαζύ μας τη μεγάλη λίστα κι αν δείτε ότι παραλείπει κάποιον παγκοσμίως κορυφαίο Δάσκαλο, ενημερώστε μας:

KASSAI LAJOS
Ούγγρος, παγκόσμιος πρωταθλητής Έφιππης Τοξοβολίας


ALOIS PODHAJSKY
Γερμανός, Διευθυντής της Ισπανικής Σχολής της Βιέννης


ALEXANDER NEVZOROV
Ρώσος, Ιδρυτής της Iππικής Σχολής "Haute Ecole"


KLAUS FERDINAND HEMPFLING
Γερμανός, Ιδρυτής Ιππικής Σχολής 


NUNO OLIVEIRA
Πορτογάλος, κορυφαίος Δάσκαλος Dressage


PAT PARELLI
Aμερικανός, Ιδρυτής ομώνυμης Σχολής


MONTY ROBERTS
Αμερικανός, Ιδρυτής ομώνυμης Σχολής 

ANDREAS HAUSBERGER
Αυστριακός, Αρχιεκπαιδευτής της Ισπανικής Σχολής της Βιέννης


CLEMENT MARTY (BARTABAS)
Γάλλος, Ιδρυτής Σχολής Ιππικού θεάτρου


LORENZO
Γάλλος, κορυφαίος ακροβάτης Ιππασίας

     Και μιας κι η Βασίλισσα με τον Ronald Reagan δεν φαίνεται να αρέσκουν στον ...βαθυστόχαστο "Miltos" ας προσθέσουμε και τον Βλαντιμίρ Πούτιν μπας και τον ...καθησυχάσουμε. Κι ο Ρώσος Πρόεδρος, λοιπόν, να υποψιαστούμε ότι θέλει να αυτοκτονήσει ιππεύοντας ...χωρίς "προστατευτικό κράνος"; Ωιμέ!


     Α! Και για να μη ξεχάσουμε και τον διάσημο Ιταλό τενόρο Andrea Bocceli ο οποίος αν και τυφλός, ιππεύει και αυτός πολύ καλά αλλά χωρίς ..."προστατευτικό κράνος"!  


     Καημένε "Miltos" μας, ένα ατύχημα που μπορεί να κοστίσει μια ανθρώπινη ζωή μπορεί να συμβεί από το λουτρό ενός διαμερίσματος μέχρι την περίπτωση του Federico Caprilli, με ή χωρίς ..."προστατευτικό κράνος"! Σημασία έχει να ξέρουμε να ιππεύουμε και να κατέχουμε τις τεχνικές ασφαλούς πτώσεως τηρώντας τον βασικό "Κανόνα των δύο ηνιών" ο οποίος σώζει ζωές και ...ορθοπεδικές κακώσεις που, συχνά, είναι χειρότερες από τον θάνατο. Και όταν και συ μάθεις, επιτέλους, Ιππασία, αφιερώνοντας περισσότερες ώρες στο Ιππευτήριο και λιγότερες στο πληκτρολόγιο, θα καταλάβεις ότι για την προστασία σου από τις συνέπειες των πτώσεων υπάρχουν πραγματικές λύσεις και όχι ένα ροζ "προστατευτικό κράτος" συχνά από χαρτί και εξωτερικά βελούδο ή σατέν! Άντε, γιατί με κάτι τέτοιους σα και του λόγου σου και σαν την "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" γελάνε και οι ...εκτομίες!...


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Σε γαλήνια ..."αγρανάπαυση" ο σχολικός Ίππος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" όσο ο Αρχηγός της Σχολής Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης απουσιάζει στα κτήματα για την εποχική ελαιοσυλλογή αφού στην επαρχία, ακόμη οι κάτοικοι ασχολούνται με ωραίες δραστηριότητες μακράν ...καυσαερίων! Και, όπως έχουμε πει, "Αρχηγού απόντος πάσα ίππευσις παυσάτω"! Παρά ταύτα, μια μίνι ...διαδήλωση διαμαρτυρίας για την δικαιολογημένη απουσία του Αρχηγού έλαβε χώρα στο "Πριγκιπάτο του Βασίλη" (στο χώρο του σχολικού Ίππου) από εκπαιδευόμενους που δεν άφησαν την ημέρα να πάει χαμένη και το  'ριξαν στην Τοξοβολία!


     Αυτές οι "παρένθετες" ημερίδες συσφίγγουν σχέσεις και δεσμούς με την Ομάδα, αλλά και βελτιώνουν ικανότητες ασχέτως εάν απουσιάζει ο Εκπαιδευτής. Είναι "ευκαιρίες" ανεκτίμητες για ένα σκαλοπάτι παραπάνω και, διαθέσεως ευδοκούσης, όλοι στους "Έλληνες Κενταύρους" επιδιώκουμε να αξιοποιούμε.


     Εδώ οι παλαιοί καθοδηγούν τους νέους και αναλαμβάνουν την ευθύνη της διεξαγωγής του προγράμματος στη Γραμμή Βολής, μια εμπειρία σημαντική για όσους προχωρήσουν και στα καθήκοντα του μελλοντικού Εκπαιδευτή. 


     Βεβαίως και η περιποίηση του σχολικού Ίππου, πάντοτε μέσα στο πρόγραμμα, καλοδεχούμενη από το αγαπημένο μας τετράποδο το οποίο δέχεται και αυτό την οφειλόμενη φροντίδα από εκείνους στους οποίους προσφέρει τόσα πολλά.


     Πάντα καρποφόρες οι εκπαιδευτικές μας ημερίδες και όλες γόνιμες από πλευράς εμπειριών μέσα σε "καιρούς δημοκρατικούς" των οποίων οι πρωταγωνιστές είναι οι διεφθαρμένοι κυβερνώντες, οι αμαρτωλοί παπάδες, οι συνταγματάρχες που δεν κάνουν πια επαναστάσεις αλλά ληστείες τραπεζών, oι βραβευμένοι συγγραφείς παραμυθιών ...παιδική πορνογραφία και οι κοινοί ..."θνητοί" που συνθέτουν ζοφερά ασελγή έργα τα οποία κατακλύζουν τα αηδή, πλέον, πρωτοσέλιδα !

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

ΔΙΑΡΡΗΔΗΝ!

 Δ Ι Α Ρ Ρ Η Δ Η Ν!



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν είναι κερδοσκοπική και, κυρίως, δεν είναι ...δημοκρατική! Δεν αποβλέπει σε κανένα υλικό κέρδος και είναι αυστηρώς; αριστοκρατική! Τούτα σημαίνουν ότι ως πλατωνική, η Σχολή μας, δεν ενδιαφέρεται για την διεύρυνση "πελατολογίου" αλλά για την ορθή διακονία της πολεμικής τέχνης της Έφιππης Τοξοβολίας" στην οποία είναι ταγμένη! 

     Έτσι, από πλευράς μας παρέχουμε δωρεάν όλη την απαραίτητη γνώση και τεχνογνωσία προκειμένου οι, αληθώς, ενδιαφερόμενοι για την Έφιππη Τοξοβολία και όσα, επιπλέον, γνωστικά αντικείμενα υπηρετούμε (βλ.:  https://www.greekcentaurs.org/istoriki-ereyna-historical-research) να τα υπηρετήσουν σωστά!

     Αυτός είναι και ο λόγος που προτιμούμε να ασχοληθούμε με ελαχίστους συνεπείς μαθητές που ενδιαφέρονται να προσλάβουν γνώση του αντικειμένου από το να «ξοδεύουμε» την ψυχή μας σε διερχομένους …ευωχητές που εγγράφονται σε ομάδες προς εξεύρεση συντρόφων και διασκέδαση ελευθέρων ωρών και ποτέ δεν θεωρήσαμε τους υπέρ 600 εγγεγραμμένους στη Σχολή μας ως «μαθητές», λόγος για τον οποίον επιδιώξαμε να τους «αποχαιρετήσουμε» στη θύρα εξόδου! 

     Με τα Παραρτήματα να διατηρούν την αυτοτέλεια της λειτουργίας τους, εφεξής η Σχολή των Αθηνών αναθεωρεί κανόνες και αναγνωρίζει ότι το «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μοι την θύρα!» ισχύει και σε αυτήν ως «Μηδείς αστοιχείωτος εισίτω μοι την θύρα!», λόγος για τον οποίον εισήχθησαν ως υποχρεωτικά εγκύκλια μαθήματα, όπως καθορίζονται και δημοσιοποιούνται σε ειδικήν ενημερωτικήν ανάρτηση από 22ας Ιουνίου 2022 (βλ.: https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/06/blog-post_22.html). Διότι δεν νοείται ο ανήλικος Ούγγρος να γνωρίζει όχι μόνον την ύπαρξη αλλά και το έργο του Ξενοφώντος ενώ ο ενήλικος κάτοικος της γραικομπαζουτολάνδης να τον θεωρεί όψιμη ζυθο-παραλλαγή ώσπερ ανθυπογυφτοαθίγγανος!

     Εκ της παρακολουθήσεως αυτών των υποχρεωτικών εγκυκλίων μαθημάτων  ο υ δ ε ί ς  εξαιρείται! Και  ο υ δ ε ί ς  θα εφιππεύσει εάν, προηγουμένως, δι' εξετάσεως, δεν αποδείξει ότι   ε ν ν ό η σ ε  το περιεχόμενό τους! Για τον λόγο αυτό το περιεχόμενό τους θα παραμένει προσβάσιμο σε κάθε ενδιαφερόμενο και όποιος ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει εκπαίδευση στην Σχολή μας θα πρέπει προηγουμένως να το μελετά, να το κατανοεί και να προετοιμάζεται για επιτυχή εξέταση.

      Ευχόμενος τα αυτονόητα να γίνονται ευκόλως κατανοητά σε μία κοινωνία της οποίας η αντιφασιστική δημοκρατικότητα την οδήγησε μία υπέλιξη ώστε τα αυτονόητα να παραμένουν …ακατανόητα, αλλά, τούτο δεν σημαίνει ότι θα επιτρέψουμε στη περιρρέουσα παρακμή να πλήξει και τον Οίκο μας! Γνωρίζουμε πολύ καλώς ότι ζούμε εν μέσω ηλιθίων και το έχουμε υπογραμμίσει συχνά, ακόμη και στις παραδόσεις των εγκυκλίων μαθημάτων, αλλ΄ όπως ουδέποτε συγκατοικήσαμε με αυτούς, επ΄ ουδενί είμεθα διατεθειμένοι και να "συγκατοικήσουμε" στο μέλλον!

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 5ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 5ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 



    Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 5ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 11η Δεκεμβρίου 2022, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.

Η ΓΑΛΗΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΤΕΡΙΑΣ 

 ΤΟ  ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ

     Θα ξεκινήσουμε αυτή την συνεδρία με μία αποκατάσταση της διατυπώσεως «ά ν ο ι γ μ α  Τόξου» ή «ά ν ο ι γ μ α  χορδής» που ακολουθήσαμε στο προηγούμενο 4ο Μέρος συντασσόμενοι με τα εσφαλμένα αλλά και διεθνώς «κρατούντα» και θα την διορθώσουμε ακριβολογικώς, πλέον, σε «έ λ ξ η  χορδής» κάτι που θεωρούμε ορθότερο. Το Τόξο δεν είναι «κλειστό» όταν δεν εφαρμόζεται «έ λ ξ η» στην χορδή, ούτε η χορδή «ανοίγει» όταν έ λ κ ε τ α ι! Απλώς, όταν η χορδή παραμένει ευθύγραμμη, χωρίς  έ λ ξ η το Τόξο παραμένει  α ν ε ν ε ρ γ ό,  ήτοι, χωρίς φόρτιση βλητικής ενεργείας, αλλά σε καμία περίπτωση «κλειστό», όπως εσφαλμένα διατυπώνεται, π.χ., στην Αγγλική η οποία δεν είναι και η πλέον ακριβολόγος γλώσσα. Και είναι απαραίτητο, σε ένα τόσο σοβαρό θέμα, όπως μια πολεμική τέχνη, η ακριβολόγος διατύπωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων.  Πάντα ταύτα διότι στο 5ο Μέρος θα ξεκινήσουμε με την επαναφορά στη μνήμη των όσων προανεφέρθησαν περί της σημαντικής συμβολής συμβολής της πνευματικής δυνάμεως στην  έ λ ξ η  της χορδής, μειώνοντας την μυική δύναμη που απαιτείται για τον ίδιο λόγο.

     Με μια πολύ χρήσιμη επισήμανση ξεκινά τούτο το 5ο Μέρος ο Eugen Herrigel θυμίζοντάς μας πόσο ελάχιστο είναι αυτό που, από τον αρχάριο Τοξότη, μπορεί να θεωρηθεί … «σπουδαίο», δηλαδή, η επίτευξη της έλξεως της χορδής με την συμβολή της πνευματικής δυνάμεως η οποία εξοικονομεί μυική δύναμη! Και από αυτή την λεπτομέρεια, ο Γερμανός συγγραφέας εξηγεί πως κατάλαβε τον ορισμό ως «ήπια τέχνη» όσων αμυντικών  αμυντικών συστημάτων οδηγούν στην νίκη επί του αντιπάλου χωρίς σπατάλη μυικής ενεργείας παραχωρώντας στον αντίπαλο το μειονέκτημα της σπατάλης αυτή. Και τότε, ο Eugen Herrigel, θυμήθηκε τον Λάο Τσε ο οποίος θεωρεί ότι η πραγματική ζωή μοιάζει με το νερό που, χωρίς να υποχωρεί, χωρίς να αφανίζεται,  π ρ ο σ α ρ μ ό ζ ε τ α ι  στον, εκάστοτε, διατιθέμενο χώρο που του προσφέρεται. Aυτά τα …απλά «σινικά», ας τα έχουμε υπ΄ όψη όλοι εμείς οι «δυτικοί» οι οποίοι παρασυρόμεθα σε άγονες εμμονικές επιλογές, αφιστάμενοι των λύσεων που μας παρέχει η ίδια η φύση.

     Κι έχοντας αποσαφηνίσει και την φάση της έλξεως της χορδής, σ΄ αυτό το μέρος, θα περάσουμε και θα αναλύσουμε την φάση της  α φ έ σ ε ω ς  της χορδής προς  α π ε λ ε υ θ έ ρ ω σ η  του βέλους.

     Επικαλούμενοι δύο διαφορετικούς όρους (άφεση και απελευθέρωση) στην συγκεκριμένη φάση, υπογραμμίζουμε τα αλληλένδετα, μεν, αλλά δύο διαφορετικά συμβάντα, δε, που συνυπάρχουν σ΄ αυτήν. Διότι, χωρίς έλξη χορδής δεν μπορεί να απελευθερωθεί το βέλος ώστε να υλοποιηθεί η τόξευση.    

     Πριν, όμως, ο Eugen Herrigel προχωρήσει πάρα κάτω, εκτός από διδακτικός και βαθύτατα παιδαγωγικός καθώς ήταν ως πανεπιστημιακός Δάσκαλος, ανασύρει την χρησιμότητα της επαναλήψεως ως «μητέρας» της μαθήσεως, για να μας ξαναφέρει στη μνήμη το βασικό σημείο αναφοράς που καθορίζει την ζενικήν ουσία στην Τοξοβολία κατά το στάδιο της αρχαριότητος, σημειώνοντας: «Το να πλήξει κανείς τον στόχο δεν είναι κανένα κατόρθωμα, αφού ο Τοξότης στέκεται σε απόσταση το πολύ δύο μέτρων από αυτόν». Εμείς δε, θα προεκτείναμε αυτή την διατύπωση καθ΄ όλο το άνυσμα της Τοξοβολίας, όπως αυτό είναι πλέον παραδεκτό από όλους τους μύστες αυτής της ευγενούς τέχνης την οποία ο Κομφούκιος ανεγνώρισε ως την μόνη στην οποία μπορούν να ανταγωνίζονται οι ανώτεροι Άνθρωποι (Κομφουκίου: «Ανάλεκτα», κ.3,7).

     Έτσι, θα θυμηθούμε ένα σημαντικό βιβλίο που συνέγραψε ο Αμερικανός πανεπιστημιακός καθηγητής Winston L. King με τίτλο «Zen and the way of the Sword» (Oxford University Press,1993) στο οποίο όχι μόνον συμφωνεί με τον Eugen Herrigel ως προς το σημείο αυτό αλλά και επικαλείται (σ. 244) την διατύπωση ακόμη ενός σημαντικού Αμερικανού ειδήμονος, του Paul Crompton ο οποίος, στο βιβλίο του «The Complete Martial Arts» (McGraw-Hill, 1989, σ.59) υπογραμμίζει ακριβώς ότι στην Τοξοβολία η κατάκτηση του στόχου δεν είναι το πλέον σημαντικό επίτευγμα του Τοξότη, αναγνωρίζοντας ως «επιτυχία» (όρο υπό προϋποθέσεις…) την τόξευση του βέλους μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διανοητικής καταστάσεως η οποία χαρακτηρίζεται από την πλήρη απουσία επιθυμίας επιτυχίας, με «αδειασμένο» κενό τον νου από κάθε «πρόθεση» και επικεντρωμένο μόνον στο μεγαλείο της «στιγμής». Και αυτό, εν προκειμένω, ορίζει και την «ζενικότητα».  

     Κατόπιν της, ως άνω, χρήσιμης «παρενθέσεως» ξαναβρισκόμαστε με το Τόξο ανά χείρας, το βέλος εγκαθιδρυμένο στην χορδή και έλκοντας την χορδή με τον ασιατικό τρόπο στον οποίο πρωταγωνιστεί ο αντίχειρας, όπως ο Eugen Herrigel περιγράφει. Εν προκειμένω, την έλξη της χορδής προκαλεί ο αντίχειρας ο οποίος, προστατευμένος μέσα σε ένα χειρόκτιο με κατάλληλη προστατευτική διαμόρφωση του «αντίχειρός» του, «περικυκλώνει» την χορδή κάτω από το βέλος ενώ τρία δάχτυλα, ο δείκτης, ο μέσος κι ο παράμεσος, τον συγκρατούν κλειστό στη θέση του μέχρι που θα ανοίξουν, θα τον απελευθερώσουν ώστε να ανοίξει κι αυτός για να αφεθεί η χορδή εκτοξεύοντας και το βέλος. Αλλά, ακριβώς αυτή την στιγμή της αφέσεως της χορδής οι αμέτρητες ταλαντώσεις της προκαλούν κραδασμούς κι εντάσεις που εκτρέπουν την βολή κλονίζοντας τον Τοξότη όταν αυτός είναι ανυποψίαστος… Και για να καταλάβει ο Τοξότης το «αντίδοτο» γι αυτή την εκτροπή δεν αρκεί η άψογη στάση και τεχνική κάτι που, κυρίως, ο αρχάριος επιδιώκει με την βοήθεια εκλογικευμένων διαδικασιών τις οποίες προσεγγίζει με ανάλογη πρόθεση επιτυχίας και ωφελιμιστική σκέψη! Και τούτο διότι, σε μια τέτοια περίπτωση εκλογικευμένης προσεγγίσεως καταντούμε σαν τη σαρανταποδαρούσα η οποία βάζει …τρικλοποδιά στον εαυτό της και παραμένει ακίνητη, μη μπορώντας να ρυθμίσει δια του νου την αλληλουχία κινήσεων καθενός από τα …σαράντα πόδια της μιας και στη περίπτωση της Τοξοβολίας ισχύει ανάλογη αλληλουχία πολλών επιλογών και κινήσεων. Κι όσο ο αρχάριος Τοξότης παγιδεύεται στο να σκέφτεται το τι πρέπει να πράξει για να απελευθερώσει την χορδή τόσο δεν θα καταφέρνει μιαν ιδανική τόξευση αφού αυτή θα επιτευχθεί μόνον όταν ο ίδιος λειτουργεί  χ ω ρ ί ς  να  σ κ έ φ τ ε τ α ι, μόνον όταν η τόξευση επιτελεσθεί τόσον  ε ν σ τ ι κ τ ω δ ώ ς, χωρίς εκλογικεύσεις, ώστε να αιφνιδιάσει και τον ίδιο τον Τοξότη!

     Ο σοφός Σουν Τζου, ή, όποιος τέλος πάντων συνέγραψε την «Τέχνη του Πολέμου», ένα «ευαγγέλιο» της νίκης χωρίς μάχη, που διέπεται από τις αρχές του Ταοϊσμού και χρονολογείται μεταξύ του 5ου και του 3ου π.χ.χ. αιώνος, μας λέει: «Αυτοί που δεν έχουν συνειδητοποιήσει τα μειονεκτήματα της χρήσεως των όπλων δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και τα πλεονεκτήματα από την χρήση τους»! Και το Τόξο, κατά την διάρκεια της τοξεύσεως έχει το μειονέκτημα σφοδρών αντιδράσεων οι οποίες επιβαρύνουν τον Τοξότη, παρασύροντάς τον, κατά κανόνα, σε άγονα αποτελέσματα! Κι εδώ αναδεικνύεται σπουδαία η διδασκαλία του Kenzo Awa όπως μας την μεταφέρει ο Eugen Herrigel! Και η «συνταγή» είναι η αποποίηση της εκλογικεύσεως σε όλη την διαδικασία της τοξεύσεως, με την αντικατάστασή της από ένα ενστικτώδες και μη έχον χρεία ερμηνείας … «εἰκῇ καί ὡς ἔτυχε», «εἰκῇ πράττειν», χωρίς προσχεδιασμό και εκλογίκευση, με τον ίδιο τρόπο που ένα παιδίπιάνει το ζαχαρωτό για να το φέρει στο στόμα του χωρίς να προσχεδιάσει τις κινήσεις των δαχτύλων του και του χεριού του, χωρίς να προεντοπίσει στη σκέψη του το ακριβές σημείο του στόματός του και το άνοιγμα των χειλιών του, την λειτουργία των σιαγόνων και της γλώσσας, ή και την διαδικασία της καταπόσεως, αυτά, δηλαδή, που ορίζουν τον εαυτό του, αυτά από τα οποία είναι αποδεσμευμένο γευόμενο «έτσι»,  α σ τ ό χ α σ τ α  το ζαχαρωτό! Και τούτο σημαίνει ότι αν δεν αποδεσμευτούμε από τον εαυτό μας, από το «εγώ» μας, η σωστή τόξευση θα παραμένει ανολοκλήρωτη!

     Βαρύτατο "φορτίο" το πεπερασμένο "εγώ", με την αναπόδραστη φθαρτότητά του και όσα επακόλουθα σέρνει πίσω του. Ένα "φορτίο" που λειτουργεί ως τυραννική οπισθέλκουσα στην πορεία της ανελίξεως του Ανθρώπου και μακάριοι όσοι καταφέρνουν να αποδεσμευτούν από αυτό το δυσβάσταχτο άχθος! Και, αν η Τοξοβολία συνιστά μέρος και δη σημαντικό, όπως εμείς το αντιλαμβανόμεθα, της ανελίξεως του ατόμου, τότε, σε αυτή την περίπτωση, το βαρύτατο "φορτίο" του "εγώ" είναι κατά προτεραιότητα απορριπτέο!

     Αυτό ακριβώς μας διδάσκει ο Δάσκαλος Kenzo Awa και αυτή την σοφή "αποστροφή"-παρακαταθήκη του:

     "Η σωστή βολή γίνεται την κατάλληλη στιγμή μόνον όταν αποδεσμευτείτε από τον εαυτό σας."

     Εμβαθύνοντας σε τούτη την λακωνική φράση ερμηνεύουμε και όσες λαθεμένες συμπεριφορές (δικές μας και ξένες...) κατέληξαν στην αποτυχία ένεκεν βιασύνης και εγωιστικής "υπερτροφίας" με την συντριβή του οράματος και την μετατροπή του σε στάχτες παρελθόντος...

     Λέξεις ελάχιστες και σοφά επιλεγμένες για να ορίσουν τον χρόνο (κατάλληλη στιγμή) και τον τρόπο (αποδέσμευση), κανόνας ο οποίος ορίζεται από τις συντεταγμένες της  κ α ρ τ ε ρ ί α ς  που αναμένει τον φέροντα την κατάλληλη στιγμή  χ ρ ό ν ο  και του  τ ρ ό π ο υ, δηλαδή, την  α π ο δ έ σ μ ε υ σ η  από το "εγώ". Πρόκειται, όμως, πραγματικώς περί δύο διαφορετικών συντεταγμένων ή, μήπως και οι δύο ταυτίζονται σε μία και, δη, στην αποδέσμευση από το "εγώ"; Διότι, αυτή η στιγμή που προϋποθέτει το “άδειασμα του νου” και την ταύτισή μας με τον στόχο, όπως είδαμε προηγουμένως, εναποθέτει στο ένστικτο την τελεσφόρηση της τοξευτικής προσπαθείας όχι στέλνοντας το βέλος προς τον στόχο αλλά φέρνοντας τον στόχο στον Τοξότη.

     Όντως, η στιγμή της αποδεσμεύσεως από το "εγώ" ορίζει και τον κατάλληλο  χ ρ ό ν ο  για μια σωστή βολή διότι αυτό το χρονικό όριο σηματοδοτεί στον Τοξότη την απελευθέρωσή του από το υπαρξιακό "φορτίο" του και την δυνατότητά του να απελευθερώσει και την χορδή του χωρίς να εκλογικεύει χειρισμούς και τεχνικές, ελεύθερος άγχους για το όποιο αποτέλεσμα, με την σιγουριά ενός υπνοβάτη ο οποίος εναποθέτει στο ένστικτό του την υλοποίηση μιας ομαλούς κινήσεως, μιας σωστής τοξεύσεως πέραν από την εναγώνια επιθυμία και εκτός συμπερασματικών λαβυρίνθων!

     Και, αυτό ακριβώς, είναι Ζεν, αν, βεβαίως, νομιμοποιείται εκ των πραγμάτων μια τέτοια διατύπωση...

     Κι εμείς θα προσθέταμε ότι η αποδέσμευση από το «εγώ» δεν είναι κάτι δύσκολο! O Βουδισμός Μαχαγιάνα στον οποίον εντάσσεται και το Ζεν, διδάσκει ότι όλοι, εξίσου, αποτελούμε τον «οικητήριο χώρο» του Βούδα η φύση του οποίου και μας χαρακτηρίζει οπότε, όλοι από κοινού, έχουμε και την ίδια πρόσβαση στη φώτιση την οποία μας αποκρύπτει η αχλύς των ψευδαισθήσεών μας, στερώντας μας αυτό που υπάρχει μπροστά μας! Δεν απομένει, λοιπόν, παρά να ανοίξουμε το πνευματικό «τρίτο μάτι» μας προς μία πραγματικότητα η οποία υπάρχει γύρω μας και μας αφορά, κατανοώντας ότι το πραγματικό αποτέλεσμα προκύπτει εκεί που δεν το φανταζόμαστε, ενώ ο χρόνος επιτεύξεώς του εγγράφεται ως υποσύνολο στο μέγα άθροισμα του χρόνου αναμονής για τον οποίον ο Άνθρωπος είναι προετοιμασμένος και εξασκημένος! Κι αν ανοίξουμε αυτό το «τρίτο μάτι» η αποδέσμευση από το «εγώ» μας είναι …οίκοθεν νοούμενη.


Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

Ο ΣΟΦΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 Ο ΣΟΦΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ



     Βαρύτατο "φορτίο" το πεπερασμένο "εγώ", με την αναπόδραστη φθαρτότητά του και όσα επακόλουθα σέρνει πίσω του. Ένα "φορτίο" που λειτουργεί ως τυραννική οπισθέλκουσα στην πορεία της ανελίξεως του Ανθρώπου και μακάριοι όσοι καταφέρνουν να αποδεσμευτούν από αυτό το δυσβάσταχτο άχθος! Και, αν η Τοξοβολία συνιστά μέρος και δη σημαντικό, όπως εμείς το αντιλαμβανόμεθα, της ανελίξεως του ατόμου, τότε, σε αυτή την περίπτωση, το βαρύτατο "φορτίο" του "εγώ" είναι κατά προτεραιότητα απορριπτέο!

     Αυτό ακριβώς μας διδάσκει ο Δάσκαλος Kenzo Awa και αυτή την σοφή "αποστροφή"-παρακαταθήκη του θα συναντήσουμε στην παραστατική ανάλυση του βιβλίου του Eugen Herrigel "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" που θα παρακολουθήσουμε την μεταπροσεχή Κυριακή, 11η Δεκεμβρίου 2022, στις 16:00, στην Γραμμή Βολής της έδρας της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων". 

     "Η σωστή βολή γίνεται την κατάλληλη στιγμή μόνον όταν αποδεσμευτείτε από τον εαυτό σας."

     Εμβαθύνοντας σε τούτη την λακωνική φράση ερμηνεύουμε και όσες λαθεμένες συμπεριφορές (δικές μας και ξένες...) κατέληξαν στην αποτυχία της βιασύνης και της εγωιστικής "υπερτροφίας" με την συντριβή του οράματος και την μετατροπή του σε στάχτες παρελθόντος...

     Λέξεις ελάχιστες και σοφά επιλεγμένες για να ορίσουν τον χρόνο (κατάλληλη στιγμή) και τον τρόπο (αποδέσμευση), κανόνας ο οποίος ορίζεται από τις συντεταγμένες της  κ α ρ τ ε ρ ί α ς  που αναμένει τον φέροντα την κατάλληλη στιγμή  χ ρ ό ν ο  και του  τ ρ ό π ο υ, δηλαδή, την  α π ο δ έ σ μ ε υ σ η  από το "εγώ". Πρόκειται, όμως, πραγματικώς περί δύο διαφορετικών συντεταγμένων ή, μήπως και οι δύο ταυτίζονται σε μία και, δη, στην αποδέσμευση από το "εγώ"; Διότι, αυτή η στιγμή που προϋποθέτει το “άδειασμα του νου” και την ταύτισή μας με τον στόχο, όπως είδαμε προηγουμένως, εναποθέτει στο ένστικτο την τελεσφόρηση της τοξευτικής προσπαθείας, όχι στέλνοντας το βέλος προς τον στόχο, αλλά φέρνοντας τον στόχο στον Τοξότη.

     Όντως, η στιγμή της αποδεσμεύσεως από το "εγώ" ορίζει και τον κατάλληλο χρόνο για μια σωστή βολή διότι αυτό το χρονικό όριο σηματοδοτεί στον Τοξότη την απελευθέρωσή του από το υπαρξιακό "φορτίο" του και την δυνατότητά του να απελευθερώσει και την χορδή του χωρίς να εκλογικεύει χειρισμούς και τεχνικές, ελεύθερος άγχους για το όποιο αποτέλεσμα, με την σιγουριά ενός υπνοβάτη ο οποίος εναποθέτει στο ένστικτό του την υλοποίηση μιας ομαλούς κινήσεως, μιας σωστής τοξεύσεως πέραν από άγχος και εκτός συμπερασματικών λαβυρίνθων! Έτσι, όπως λειτουργεί ένα παιδί που δεν σκέφτεται πως θα κινήσει τα δάχτυλά του για να πιάσει ένα ζαχαρωτό ' απλώς το φέρνει στο στόμα του εξ ενός ενστίκτου που αλάνθαστα του υπαγορεύει ότι το ζητούμενο είναι η γεύση και όχι η ...προμελέτη της διαχειρίσεως δαχτύλων και χεριού!

     Και, αυτό ακριβώς, είναι Ζεν, αν, βεβαίως, νομιμοποιείται εκ των πραγμάτων μια τέτοια διατύπωση...


Η παραστατική ανάλυση επί της Γραμμής Βολής του βιβλίου του Eugen Herrigel της οποίας την 5η συνεδρία θα υλοποιήσουμε την μεταπροσεχή Κυριακή, επιχειρείται για πρώτη φορά σε διεθνές επίπεδο και ήδη, μέχρι στιγμής, έχει αποδειχθεί κορυφαίο μάθημα διδασκαλίας της Τοξοβολίας, μεταφέροντάς μας το πνεύμα του Ιάπωνος Δασκάλου Kenzo Awa δια της συγγραφικής "γραφίδος" του Γερμανού μαθητή του. Κατανοώντας αυτό το πνεύμα το οποίο ξαναζωντανεύουμε οι "Έλληνες Κένταυροι" στην έδρα της Ομάδος μας, διεισδύουμε ακόμη βαθύτερα και ουσιαστικότερα στον πυρήνα της ενστικτώδους Τοξοβολίας, λόγος για τον οποίο και προγραμματίσαμε αυτά τα ειδικά μαθήματα και προτρέπουμε να τα Μέλη της Ομάδος μας να τα παρακολουθήσουν.  Όσοι ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο των προηγουμένων συνεδριών, μπορούν να ενημερωθούν ξεκινώντας από ΕΔΩ.