Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

ΙΠΠΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΖΑΚΩΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, 1899

 

ΙΠΠΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΖΑΚΩΝ 

ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, 1899

 

                                                                 (click on)

     Ακόμη και η άπταιστη γνώση μιας ξένης γλώσσας όπως, π.χ., των Ρωσικών δεν είναι επαρκής ώστε να μπορέσει κανείς να κατανοήσει ένα τόσο εξειδικευμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο όπως η Ιππασία των Κοζάκων διότι η ορολογία που περιέχει δημιουργεί ζητήματα μεγάλης δυσκολίας κατανοήσεως. Ομοίως, ούτε και η, αναμφισβητήτως, πλούσια εικονογράφηση δεν αφήνει και πολλά περιθώρια διότι η στατική, δυσδιάστατη, εικόνα περιορίζει δραματικά το μήνυμα που επιχειρεί να δώσει.

     Ωστόσο, το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο το  οποίο αφορά στην Ιππασία των Κοζάκων παρέχει πολλές πληροφορίες στο προσεκτικό «μάτι» αποκαλύπτοντας, κυρίως, «διαδικαστικές» προσεγγίσεις που σχετίζονται με την εφίππευση, το «κάθισμα», την τήρηση των όπλων και άλλων παραμέτρων των οποίων η σύνθεση των πληροφοριών αποδίδει συμπέρασμα για την γεωμετρία της ιππεύσεως η οποία αποτελεί το θεμέλιο της Djigitovka η οποία αποτελεί και βασικό εκπαιδευτικό μας ενδιαφέρον ως ένα πολύ ιδιαίτερο «κεφάλαιο» έφιππης ισορροπίας και, βεβαίως, Γυμνιππευτικής.

     Ανεξαρτήτως εάν εμείς δεν χειριζόμαστε Schaschka, αλλά Τόξο, Σπάθη, Δόρυ κλπ η έφιππη ισορροπία αποτελεί έναν σημαντικό «κοινό παρονομαστή» στον οποίο όλοι όσοι καταγινόμαστε με τα διάφορα είδη εφίππων πολεμικών τεχνών προσβλέπουμε με αυξημένο ενδιαφέρον και προσοχή.

     Αυτό το, πολύ σημαντικό για την Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων», εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που εκδόθηκε το 1899 στην Αγία Πετρούπολη περιέχει, πράγματι, θησαυρό πληροφοριών οι οποίες, ως φαίνεται, «λειτουργούν» κρίνοντας από την παραπάνω φωτογραφία μαθητή μας και, με την πάντοτε επιδιωκόμενη μεταφραστική συνδρομή, θα συνεχίσει να υποστηρίζει την διδασκαλία μας.

     Άλλωστε, αυτές οι μικρές «ψηφίδες» όσο δυσνόητες κι αν είναι, στο τέλος, «αποκωδικοποιούνται» βάσει των συμφραζομένων της Ιππικής και λαμπρύνουν το όλο ιππικό «μωσαϊκό» της Ανθρωπότητος του οποίου κάθε απότμημα έχει την δική του βαρύνουσα σημαντικότητα για όποιον ενδιαφέρεται να προσεγγίσει σωστά τον Ίππο.

     Ήδη, επί πολλά χρόνια, τα διδάγματα αυτής της παλιάς εκδόσεως της Αγίας Πετρουπόλεως μας «συμπαραστέκουν» σε ένα πολύ σημαντικό ισορροπιστικό ασκησιολόγιο το οποίο συνιστά την απαρχή της Djigitovka.

     Tα «συνιστώμενα» αυτού του εγχειριδίου εφαρμόζονται στις εκπαιδευτικές ημερίδες της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» και, όπως, συνεχώς αποδεικνύεται και υλοποιήσιμα είναι και πολύ χρήσιμα.

 

     Όταν ο Ιππέας μάθει να ισορροπεί και να διευθύνει τον Ίππο ανεβάζοντας, κατά πολύ, το κέντρο βάρους του, ασφαλώς, αναδεικνύεται πολύ ωφελημένος. 

     Και ως ρηξικέλευθη Σχολή, η δική μας, ποτέ δεν θα πάψει να αξιοποιεί κάθε επωφελές ιππικό δίδαγμα του παρελθόντος, βασιζόμενη στην πλούσια Ιππική Βιβλιοθήκη μας την οποία θεωρούμε «στυλοβάτη» των προσπαθειών μας!

ΣΧΟΛΗ ΤΥΦΛΩΝ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΩΝ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ»


ΣΧΟΛΗ ΤΥΦΛΩΝ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΩΝ

ΤΩΝ

«ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ»



     Πάνε χρόνια από τότε που εξαγγέλθηκε επισήμως στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών η ίδρυση και έναρξη της λειτουργίας της Σχολής Τυφλών Εφιπποτοξοτών των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας», έκτοτε δε, αυτή η παγκοσμίως μοναδική Σχολή λειτουργεί  ανελλιπώς με την προσωπική ανιδιοτελή προσφορά του Αρχηγού της, Εφιπποτοξότη Αθανασίου Ψωρομύτη και των βοηθών του, ενισχύοντας το ένστικτο των τυφλών μαθητών τους και αναδεικνύοντας δεξιότητές τους που, διαφορετικά, δεν θα μπορούσαν να αναδειχθούν βελτιώνοντας την ποιότητα της καθημερινότητός τους!

     Και όπως σημειώνει στο ειδικό λεξικό του ο μεταφραστής του Julius Evola, Κωνσταντίνος Ν. Μαλεβίτης (λήμμα: «Ζεν») η όραση είναι μια δευτερεύουσα αίσθηση εκεί όπου το, σχεδόν αλάνθαστο, ένστικτο αποβαίνει κυρίαρχο στη καθημερινή δράση, όπως στην Έφιππη Τοξοβολία.

     Κατά την τελευταία εκπαιδευτικήν ημερίδα, η Σχολή Τυφλών Εφιπποτοξοτών έκανε ακόμη ένα βήμα προόδου με τους μαθητές της.

     Ισάξιοι Συνασκούμενοι με τους βλέποντες, οι μη βλέποντες εμφανίζουν πλέον μεγάλην εξοικείωση με το ασφαλές βαθύ «κάθισμα», ένα βασικό προ-απαιτούμενο για την πρόοδο στην Έφιππη Τοξοβολία.

     Με μεγάλη προσοχή ο Αθανάσιος κι ο αφιερωμένος βοηθός του Χρύσανθος Δρίτσας, από μάθημα σε μάθημα, τεκμηριώνουν την πρόοδο των τυφλών μαθητών τους κάνοντας όλους εμάς που βλέπουμε να «ζηλεύουμε» το «κάθισμά» τους, αλλά και τους έφιππους χειρισμούς τους, γνωρίζοντας πόσο σημαντική είναι η όραση για ένα ανάλογο αποτέλεσμα.

     Mε πολύ προσεκτικά "βήματα" και ακολουθώντας την σταθερή "συνταγή" μας της αποφυγής επί 17 χρόνια κάθε δυσαρέστου, οι τυφλοί μαθητές μας ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους απολαμβάνοντας τον Ίππο και το Τόξο, όπως ακριβώς κι όλοι οι υπόλοιποι "Έλληνες Κένταυροι" προετοιμαζόμενοι για το ολοένα και συναρπαστικότερο "αύριο" που όλοι το προσδοκούμε καλύτερο από κάθε "χθες".

     Κι εδώ, στο Ιππικό Κέντρο Πλατέος Μεσσηνίας όπου μας υποδέχεται τόσο φιλόξενα ο ιδιοκτήτης του κ. Γεώργιος Τζαβάρας τον οποίον, πάντοτε, ευχαριστούμε, σε λίγες ημέρες θα στραφούν οι κάμερες μιας διεθνούς δημοσιότητος, όπως τις συντονίζει ο Αρχηγός της Ομάδος Εφιπποτοξότης Αντώνης Διαγούπης, όχι απλώς για την παγκόσμια προβολή του πολυσχιδούς έργου των "Ελλήνων Κενταύρων" και της μοναδικής Σχολής Τυφλών Εφιπποτοξοτών μας, αλλά και της Καλαμάτας και του νομού Μεσσηνίας με τις ιδιαίτερες ομορφιές που αξίζουν να κάνουν τον γύρο του κόσμου! Κι αυτές οι αμερικανικές "κάμερες" με την, ως τώρα, εξαιρετική "εικόνα" τους, επελέγησαν με την γνωστή υψηλήν εκλεκτικότητα που χαρακτηρίζει την Αισθητική της Ομάδος μας.  

     Η ισορροπία της ζωής και του κόσμου δεν βασίζεται, απλώς, στην ανεκτικότητα, αλλά στην πλήρη και άνευ επιφυλάξεων παραδοχή της ισοτιμίας των διαφορετικοτήτων κι αυτό αποτελεί αξίωμα για την Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων». Έτσι, βλέποντες και μη βλέποντες, με αλληλοσεβασμό, χαιρόμαστε την από κοινού πρόοδο σε μιαν αρχέγονη τέχνη η οποία προάγει ισορροπία και ένστικτο, βελτιώνοντας και τα αντανακλαστικά, δηλαδή, εφοδιάζοντάς μας με ό,τι χρησιμότερο για την υπέρβαση καθημερινών δυσκολιών. Και για όλους μας, κάθε στιγμή στον στίβο της κοινής ασκήσεως, είναι χαρά και, προ παντός, ωφέλεια!


Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

ΙΔΑΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ, Η ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2022

ΙΔΑΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ,

Η ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2022



     Ιδανικό ιππικό μάθημα είναι αυτό στο οποίο ελαχιστοποιείται ο ρόλος του Εκπαιδευτή, οι εκπαιδευόμενοι ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότερο την διδακτικότητα του σχολικού Ίππου και απολαμβάνουν χαρούμενοι ένα παιγνίδι μέσα στη φύση, ενώ, ταυτοχρόνως εντείνονται οι απαιτήσεις του ασκησιολογίου. Αυτός είναι και ο κανόνας των μαθημάτων της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» ο οποίος κυριάρχησε και στη τελευταία εκπαιδευτική μας ημερίδα!

     Πρώτη του καλοκαιριού 2022, αυτή η ημερίδα, μας βρήκε ακόμη περισσότερους και, κυρίως, καλύτερους, με δύο επιπλέον πρωτοείσακτους που τους καλωσορίσαμε στο εισαγωγικό τους μάθημα, τον Γεώργιο και την Φαίη, αλλά με λιγότερο «πράσινο» που άρχισε, πια, να εξαφανίζεται υπό την αύξηση των θερμοκρασιών και της ηλιοφανείας.

     Παρά την εξαφάνιση της πυκνής βλαστήσεως που καταχαρήκαμε επί τρεις μήνες, η νέα μορφή που παίρνει το Ιππευτήριό μας παραμένει φυσική κι εντυπωσιακή παρά την «τσουρουφλισμένη νότα» της γης. Το τοπίο του στίβου μας εξακολουθεί να παραμένει φυσικό και …απέραντο, όπως το θέλουμε.

     Όπως πάντοτε επεξηγηματικός και αναλυτικός, ο Αρχηγός μας Εφιπποτοξότης Αντώνης Διαγούπης φρόντισε ώστε, πρώτος απ΄ όλους να ασκήσει εαυτόν, προετοιμαζόμενος για την ανάδειξή του ως Εκπαιδευτή και καλωσόρισε τους υπόλοιπους εκπαιδευομένους με την δέουσα παρουσίαση του προγράμματος της ημερίδος. 

     Ο καλός μας σχολικός Ίππος εμφανίσθηκε ακόμη καλύτερος από πριν και στα χέρια των μαθητών του έδειξε την ευτυχία του με μία συμπεριφορά που καλύτερη δεν θα μπορούσε να γίνει.

 

     Η νεαρή μας Διώνη, παρά την αρχαριότητά της, ανέλαβε το έργο της επισάξεως δείχνοντας ότι γνωρίζει και την σχετικήν ορολογία και, υπό την επίβλεψη του Αρχηγού ολοκλήρωσε την προσπάθειά της σε πολύ σύντομο χρόνο. 

     Κι ενώ η Διώνη φρόντιζε να επισάξει, ο Αρχηγός προτίμησε λίγη σκιά μιας κι ο ήλιος, πια, δεν αστειεύεται στην Αττική κι ο ανθεκτικότατος Μπάλιος μας είναι πάντοτε πρόθυμος να σκιάσει τους φίλους του! Συμβαίνουν κι αυτά…

     Μαζύ με τον Αντώνη και η Δέσποινα εμφανίζει ένα ταλέντο μέλλοντος Εκπαιδευτή και η παρουσία της πλάι στον Αρχηγό Ομάδος μέσα στον στίβο την αναδεικνύει σε έναν πολύτιμο βοηθό της ομαδικής εκπαιδευτικής προσπαθείας.

     Βαθύ «κάθισμα» κι ανάπτυξη της ευκαμψίας, μαζύ με «φρεσκάρισμα» των απαιτήσεων επισάξεως για την Διώνη, προέβλεπε η σχεδίαση του μαθήματός της από τον Αντώνη και όχι μόνον…

     Σήμερα η Διώνη τοποθετήθηκε σε ναϊτικήν ίππευση ώστε, μαζύ, της η Δέσποινα να επιχειρήσει μιαν ακόμη δυσκολότερη άσκηση.

     Αυτή τη φορά, η Δέσποινα, ενώ εφίππευσε σε ναϊτική στάση, ανορθώθηκε σε ορθοστάδην στρέφοντας και σε …μένδεια για να συνεχίσει έτσι …παιγνίδια με την μπάλλα!

 

     Μια άσκηση που απαιτεί υψηλό ισορροπιστικόν αυτοέλεγχο επί αρκετήν ώρα μέχρι να ληφθεί η τελική, σωστή, στάση και που για την Δέσποινα κράτησε πολύ λιγότερο από το υπολογιζόμενο.

     Στην πραγματικότητα αυτό στο οποίο υπεβλήθη η Δέσποινα είναι ένα αυτοτελές μάθημα Γυμνιππευτικής (Voltige) και μία βασική άσκηση Djigitovka για τα οποία ο ασκούμενος χρειάζεται χρόνο, όμως, η Δέσποινα με την γνωστή αυτοπειθαρχία της δεν χρειάστηκε παρά ελάχιστα λεπτά ώστε και στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα να καταλήξει, αλλά και να θεμελιώσει ισορροπία η οποία της επέτρεψε, μετά ταύτα, να συνεχίσει τα παιγνίδια της με την μπάλλα.

 

     Ικανότατη, στο εισαγωγικό μάθημά της και η νεαρή Φαίη, μας ενημέρωσε εξ αρχής ότι ιππεύει για πρώτη φορά και ότι δεν έχει ξανακρατήσει Τόξο στα χέρια της… Κι όμως! Με την βοήθεια της Δέσποινας, η Φαίη διηύθυνε τον Ίππο ακόμη και με κλειστά μάτια.

     Από την πλευρά του ο ευρηματικότατος Αντώνης επινόησε έναν δικό του τρόπο να ελέγχει τον Ίππο με αρχάριο μαθητή χωρίς να αφαιρεί καθήκοντα ηνιοχείας του μαθητή, αλλά και χωρίς ο Ίππος να μένει ανεξέλεγκτος. Τον τρόπο μας τον δείχνει η παραπάνω φωτογραφία και αξίζουν συγχαρητήρια στον Αντώνη ο οποίος για άλλη μια φορά αποδεικνύει ότι μπορεί να υπεισέλθη βαθύτατα σε θέματα εκπαιδεύσεως! 

 

     Και με το «νεότευκτο» σύστημα ρυταγωγήσεως του Αντώνη, η Φαίη κατάφερε να εξασκηθεί τόσο καλά στην διεύθυνση Ίππου, σ΄ αυτό το εισαγωγικό μάθημά της, ώστε να ανακαλύψει κι αυτή με την σειρά της τον «ώμο εντός» κατά την διάρκεια της εκτελέσεως στροφών! Σπουδαία, πραγματικά, η ομαδική φυσιοκεντρική σκέψη για μια Σχολή όπως η δική μας!

 

     Εντυπωσιακή, από την πρώτη τόξευσή της η Φαίη, κατάφερε να τοξεύσει τα βέλη της κάνοντάς μας να νομίζουμε ότι ήταν ήδη …Τοξότρια, βασιζόμενη στην υψηλή αντίληψή της και τον αυτοέλεγχό της και, μάλιστα, εν κινήσει! Όσο για φόβο; Αυτήν την δυναμική πιτσιρίκα μάλλον ο φόβος την …φοβάται!

     Για το τέλος αφέθηκε ο πρωτοεισαγόμενος Γεώργιος ο οποίος, αρχικώς, φάνηκε επιφυλακτικός και με την αναπνοή υπό «ανάσχεση», όπως συμβαίνει συνήθως με όλους στο «βάπτισμα» της Ιππασίας.

     Επειδή, όμως, ο Αντώνης κατέχει τις καλύτερες «συνταγές» για κάθε περίπτωση, σε πολύ σύντομο χρόνο ο Γεώργιος είχε ξεπεράσει κάθε επιφύλαξη κι άρχισε να χαίρεται τον Ίππο παίζοντας με τα μπαλλάκια και …τραγουδώντας ωραίες μπαλάντες που κάποτε ακούγαμε στις εκπομπές του …Γιώργου Παπαστεφάνου. Αυτός ο εφευρετικός Αντώνης μπορεί να σε περάσει κι απ΄ την “Eurovision” για να σε κάνει …Ιππέα, αλλά, στο τέλος, θα σε κάνει!

     Κάτι τα ωραία τραγούδια, κάτι τα μπαλλάκια, κάτι το καλά γυμνασμένο σώμα του Γεωργίου ο οποίος έδωσε «στίγμα ευκαμψίας» αγγίζοντας άνετα την μύτη του υποδήματός  του, όλα συνέβαλαν στο να θέσουν τα θεμέλια μιας άριστης καταλήξεως. 

     Και ποια ήταν αυτή η «άριστη κατάληξη» σε ένα εισαγωγικό μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας; Μα, φυσικά, η εν κινήσει Έφιππη Τοξοβολία του πρωτοεισαγόμενου, ανεξαρτήτως αν αυτός ούτε είχε ξανά ιππεύσει, ούτε είχε ποτέ πιάσει Τόξο στο χέρι του!

     Πάντα ψηλά ο πήχης στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» και πάντα με ασφάλεια ώστε να παραμένει «σήμα κατατεθέν» της 17χρονης λειτουργίας των «Ελλήνων Κενταύρων» ο  μ η δ ε ν ι κ ό ς  δείκτης ατυχημάτων* ο οποίος κάποιους τους προβληματίζει, αλλά εμείς είμαστε πάντοτε στη διάθεσή τους για να τους εξηγήσουμε τα …αυτονόητα!   

     Ως κατακλείδα της ημερίδος μας, οι καλπασμοί του Αρχηγού μας στην πλήρη ταχύτητα του ιπποδρομιακού μας Thoroughbred κι αυτό τα λέει όλα… μάλλον, «σχεδόν όλα», διότι ο Αντώνης μας, όχι μόνον κάλπασε σε πλήρη ταχύτητα τον ταχύτατο Μπάλιο μας, αλλά και σε όλους τους καλπασμούς του κατάφερνε με άνεση να ακινητοποιεί ομαλότατα τον … «ιπτάμενο» Ίππο στο ίδιο, ακριβώς, προκαθορισμένο σημείο της ελεύθερης ευθείας, πάντοτε χωρίς στομίδα και, βεβαίως, γυμνιππευτικώς! ΕΥΓΕ! Αντώνη και …συγγνώμη για κείνο που σου είπα, ότι, δηλαδή, ήδη μπορείς να λάβεις μέρος σε αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας με Ίππους χαμηλών ταχυτήτων! Όχι! Ανετότατα, μπορείς να λάβεις μέρος και σε αγώνες με Ίππους υψηλών ταχυτήτων και, μάλιστα, με αξιώσεις διακρίσεως υπό έναν όρο: Αν ξανακούσεις κάποιον να λέει ότι θεωρεί απαραίτητη τη στομίδα να του τη φορέσεις του ιδίου και, μάλιστα, με διπλές Γερμανικές ηνίες!


__________________

ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ, ή, ΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΕΝΑ ..."ΜΥΣΤΙΚΟ"

* Μήπως η επίτευξη αυτού του μηδενικού δείκτη ατυχημάτων τον οποίο, συχνά, επικαλούμεθα μας προξενεί μιαν ακούσια ή και εκούσια έπαρση; Κάθε άλλο! 

     Συχνά αναφερόμεθα στους δύο άξονες επί των οποίων προσπαθούμε να "κινούμεθα" στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", στην αλήθεια και στην δικαιοσύνη, ενώ υπογραμμίζουμε διαρκώς ότι ο εχθρός μας δεν βρίσκεται απέναντί μας αλλά ...μέσα μας, όντας ο ατελής εαυτός μας.


     Στην αρχαία ηλιακή Ινδική θρησκεία Ζαϊνισμό (Jainism) ερμηνεύεται το μονοπάτι προς την ανάδειξη θείας συνειδήσεως μέσω μιας ανελισσόμενης αυτοβελτιώσεως ώστε ο Άνθρωπος, τελικώς, να αναδειχθεί σε Ζάινα (Jina) δηλαδή, σε κυρίαρχο επί του ατελούς εαυτού του δια του συνεχούς ασκητισμού ο οποίος άγει μακράν κάθε επιθυμίας, εγωισμού, αλαζονείας ή και θυμού! Και με έμβλημά του, από αρχαιοτάτων χρόνων, την ιερή Σβάστικα, ο Ζαϊνισμός είναι εκείνος (και όχι ο θνητός διάκονός του) ο οποίος προλαμβάνει ο,τιδήποτε αρνητικό. 

     Εμείς, σας αποκαλύπτουμε τα μυστικά μας μπορώντας πλέον να το κάνουμε μιας κι έχουμε διαβεί τα αβαθή της κοίτης του μεγάλου ποταμού, ενάντια στο θυελλώδες ρεύμα. Δεν έχετε παρά να αξιολογήσετε την "πληροφορία" και να πράξετε κατά συνείδηση...


Κυριακή 15 Μαΐου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ»

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΩΝ

«ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ»



     Σ’  αυτή την Ομάδα τίποτε δεν επαναλαμβάνεται και καμία ρουτίνα δεν συγχωρείται, τα πάντα ρει και ουδέν μένει. Έτσι και στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» η διαρκής ροή και η συνεχής ανανέωση αποτελούν κανόνες και αυτό φάνηκε και στην τελευταία προπονητική της δραστηριότητα κατά την οποία τίποτε το «στατικό» και «δεδομένο» δεν ίσχυσε, με την κίνηση να εγγράφεται μέσα στο πολεμικό πνεύμα της Τοξοβολίας, όπως, πολύ σωστά, εκλαμβάνεται από τους κερκυραίους Συνασκουμένους μας.


     Περιγράφοντας ακριβέστερα το όλο «κλίμα» της τελευταίας ημερίδος τους, τη φορά αυτή, οι «Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας» επιβεβαίωσαν την χαρακτηριστικήν εκρηκτικότητά τους και εμφανίσθηκαν επί «Γραμμής Βολής» («Γραμμής» …τούνομα διότι, στην πραγματικότητα, περί δαιμόνων ουρανοκατέβατων πρόκειται…) να προκύπτουν από …παντού τοξεύοντας ακάθεκτοι σε όλες τις στάσεις.

  

     Εντυπωσιακή η ευκαμψία όλων, ακόμη και των μεγαλυτέρων ηλικιών, όπως και η ευστοχία τους όπως αποτυπώθηκε επί του στόχου! Ούτε τα άλματα, ούτε οι κυβιστήσεις, ούτε οι ανορθόδοξες στάσεις απέτρεψαν τα βέλη τους να καρφωθούν επί του στόχου και όλα τούτα επαλήθευσαν την τεράστια απόσταση μεταξύ, λάθρα αποκαλουμένης, «ολυμπιακής» και ενστικτώδους Τοξοβολίας, μιαν απόσταση που κάποιοι αγνοούν…

     Μπορεί η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» να μην διαθέτει έφιππο τμήμα όμως, είμαστε πολύ υπερήφανοι γι αυτήν ως ένα άριστο επίκεντρο προωθήσεως της Τοξοβολίας στη χώρα μας που αναδεικνύει ικανότατους παραδοσιακούς Τοξότες υπό την ικανότατη διδασκαλία του επικεφαλής της, Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη του οποίου το Ήθος και η Παιδεία (και δη αυτή περαιτέρω πολεμικών τεχνών) νομιμοποιούν τον ρόλο του ως Εκπαιδευτή.


ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ «ΕΙΚΗΙ ΚΑΙ ΩΣ ΕΤΥΧΕ» Ή ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑ … «ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ»!

 

ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ «ΕΙΚΗΙ  ΚΑΙ ΩΣ ΕΤΥΧΕ» 

Ή 

ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑ … «ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ»!


Άσπρα, κόκκινα, πράσινα, μπλε,

μας ταίζουν σανοβρώμη

και την λένε …μπον-φιλέ!


     Η αλήθεια είναι ότι ποτέ από της ιδρύσεως των «Ελλήνων Κενταύρων» η Ομάδα μας δεν ζήτησε την … «συνδρομή» του συστήματος για την πρόοδό της! Ούτε ηθική, ούτε υλικήν υποστήριξη, ούτε το ο,τιδήποτε άλλο χρειάστηκε να ζητήσουμε από το σύστημα ώστε να λειτουργούμε προοδεύοντας, μάλιστα, κατακτώντας και δύο πρώτες παγκόσμιες διακρίσεις! Και να, τώρα, που … προπονητικής φαντασίας ένεκεν, προσφεύγουμε στο σύστημα για να σώσουμε από τα σκουπίδια τα …φύκια του που πλασάρει ως …μεταξωτές κορδέλες

     Δεν πετάμε λάσπη στον ανεμιστήρα διότι η λάσπη είναι πολύτιμο δομικό υλικό! Προτιμάμε να πετάμε στον ανεμιστήρα το ίδιο το άχρηστο σύστημα ξεκρεμώντας το από τα … «μανταλάκια» μαζύ με τα πολύχρωμα παραφερνάλιά του, ή μάλλον, να τα αξιοποιούμε από τον κάδο των απορριμμάτων που είναι και ο κοινός τους προορισμός! Άλλωστε, η πρόοδος στις πολεμικές τέχνες βασίζεται στην ανάπτυξη φαντασίας εκπαιδευτικών σεναρίων και στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» η αλήθεια είναι ότι πλεονεκτούμε σε εφευρετικότητα σεναρίων όλων των ομοτέχνων Σχολών ακόμη και του εξωτερικού κι όποιος έχει αντίθετη άποψη ας μελετήσει εν συνεχεία το «εική και ως έτυχε», παράμετρος η οποία αποτελεί και τον πυρήνα του αιφνιδιασμού ο οποίος, ως κανόνας πολέμου, αφορά και στις πολεμικές τέχνες!

     Η Τοξοβολία «εικήι και ως έτυχε» αποτελεί μιαν άσκηση ευστοχίας συναρτήσει αντανακλαστικών και εκτελείται με δύο βέλη στο χέρι καθένα από τα οποία προορίζεται να πλήξει την κάθε μία από τις δύο κορδέλες όταν αυτές είναι σε κυματισμό υπό τον παραγόμενο αέρα ενός ανεμιστήρος. Προηγουμένως, περισυλλέγουμε τα ζεύγη κορδελών που στιγματίζουν …επετειακούς στεφάνους που καταθέτουν, συχνά, τα ενεργούμενα του διεφθαρμένου συστήματος και τα οποία έχουν την ιδιότητα συζυγούς διατάξεως ταινιών λεπτού υφάσματος που, εύκολα, το ρεύμα ενός κοινού ανεμιστήρος μπορεί να ανασηκώσει ώστε να κυματίσουν. Η όλη διάταξη, κορδελών και ανεμιστήρος είναι τέτοια ώστε οι κορδέλες που θα κυματίσουν υπό την επίδραση του ρεύματος του αέρος να κινηθούν προς τα επάνω, με τον στραμμένο προς αυτές ανεμιστήρα στο χαμηλότερο επίπεδο.

  Επιτυχής τόξευση θεωρείται πλήγμα επί της ταινίας όταν αυτή κυματίζει και μόνον, ανεξαρτήτως της όποιας θέσεώς της (κάθετη, πλαγία κλπ), τότε δε, λαμβάνεται υπ΄ όψη και ο χρόνος βολής. Επιπρόσθετος βαθμός δυσκολίας είναι η αιφνιδιαστική αυξομείωση της εντάσεως λειτουργίας του ανεμιστήρος καθώς και η πλαγιομετωπική τοποθέτησή του έναντι των κορδελών που διαφοροποιεί την καθετότητα κυματισμού τους με επίταση δυσκολιών ευστοχίας.

     Η Τοξοβολία «εική και ως έτυχε» καταργεί, έστω και μερικώς, την ανάγκη επιπλέον προσώπου για να εκτοξεύει ιπτάμενους στόχους.  

ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ!

 

ΑΠΕΡΙΦΡΑΣΤΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ!


 


     Κορυφαίος βιολονίστας ο Λεωνίδας Καβάκος και κορυφαίος εντός κι εκτός «συνόρων»! Ένας βιρτουόζος Έλληνας μουσικός με παγκόσμια ακτινοβολία, ο οποίος δημιουργεί και κυριαρχεί σε ένα ιδιαιτέρως ελεγχόμενο, από ιδεολογικοπολιτικής πλευράς, επαγγελματικό «περιβάλλον» το οποίο δεν επιτρέπει παρά την εκβιαστική συμμόρφωση με τις δικτατορικές επιταγές μιας συστημικής «κορεκτίλας» η οποία στραγγαλίζει τον Άνθρωπο και τον μετατρέπει σε ποταπό «εργαλείο» της! Κι όμως, αυτός ο κορυφαίος καλλιτέχνης στέκεται ακλόνητος στη κορυφή όχι μόνον της κλαλλιτεχνικής δημιουργίας αλλά και του ποδηγετούμενου επαγγελματικού χώρου του, μη διστάζοντας να διακηρύσσει ελεύθερα και δημόσια, όπως πρέπει σε κάθε άνω θρώσκοντα, τις θέσεις του ως προς την Πολιτεία η οποία τον εγκολπώνεται μαζύ με το έργο του, δηλαδή, τις  π ο λ ι τ ι κ έ ς θέσεις του οι οποίες συντάσσονται με την ελευθερία της Κοινωνίας, αλλά και της Ανθρωπότητος που μάχεται η εκβιάζουσα συστημική «κορεκτίλα»! Κι έτσι ο Λεωνίδας Καβάκος νικά, υπερβαίνοντας το στενό όριο του «καλλιτέχνη» παραμένοντας πολιτικό όν, όπως ακριβώς ορίζει ο αριστοτελικός κανόνας για τον ολοκληρωμένο Πολίτη!

     Κορυφαίος πιανίστας κι ο Δημήτρης Σγούρος, κάτι, όμως, σαν ένα άψογο και άψυχο κατασκευασμένο …cd, το οποίο «παίζει» πολύ ωραία μουσική, «γραμμένο» σε ένα προηγμένο studio, χωρίς όμως ανθρώπινη προσωπικότητα που αγωνιά για την κοινωνία της. Θα μας μιλήσει για την πανάκριβη “Lamborghini” του και για τα καλούδια που του εξασφαλίζει η ικανότητα αναπαραγωγής ήχων που διαθέτει, αλλά υπομένει το «φίμωτρο»που του φορά το σύστημα και δεν ολοκληρώνεται ποτέ ως πολίτης μιας κοινωνίας όπως και κάθε καλό cd που περιμένει στη cdιέρα για να «παίξει»!   

     Εμείς, τέλος, οι «Έλληνες Κένταυροι» εκ της ιδρύσεώς τους έχουμε διακηρύξει ελεύθερα και δημόσια την Πλατωνική  π ο λ ι τ ι κ ή τοποθέτησή μας, αναφορικώς με το χρέος μας έναντι των κοινών μιας Πολιτείας η οποία μας εγκολπώνεται και υποδέχεται το έργο μας! Κι όχι μόνον δεν μας τρομάζει και δεν καταφέρνει να μας φιμώσει η στραγγαλιστική συστημική «κορεκτίλα» των ηλιθίων που μας περιβάλλει, αλλά καταφέρνουμε να την ακυρώσουμε επιμένοντας στην φράση του 8ου βιβλίου της «Πολιτείας» του Έλληνος φιλοσόφου η οποία υπογραμμίζει: «ΟΥΚ ΕΞ ΑΛΛΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΥΡΑΝΝΙΣ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ  Ή ΕΚ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»!

     Συνεπώς, απορρίπτουμε ως ηττοπαθείς και αναξιοπρεπείς τις συστάσεις περί «αποφυγής πολιτικών διατυπώσεων» που ελάχιστοι προσκυνημένοι μας απευθύνουν, κυρίως, προσπαθώντας να δικαιολογήσουν τα «εκείνων αδικαιολόγητα»!

     Διότι γνωρίζουμε ότι, ούτε βιολονίστας, ούτε Εφιπποτοξότης, ούτε ο,τιδήποτε άλλο, μπορεί να είσαι αν, προηγουμένως, δεν είσαι  ε λ ε ύ θ ε ρ ο ς πολίτης και αν δεν έχεις την τόλμη της ελεύθερης εκφράσεως γνώμης! Και στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων», με την συλλογική στάση μας, αυτό είναι το πρώτο που επιδιώκουμε και επιτυγχάνουμε εν μέσω «ορνιθώνος» δειλών και μοιραίων «ορνίθων» και άλλων …cd