Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

ΤΡΙΑ ΟΛΟΜΕΤΑΞΑ ΓΑΛΑΖΩΠΑ KHADAK


     O Tεγκερισμός δεν διδάσκεται, δεν μεταδίδεται με χρίσμα ούτε με τις ευλογίες χρυσοπλούμιστων αρχιερέων που κατέχουν δογματικές "αλήθειες", αλλά βιώνεται σε περιστάσεις μεγάλης δοκιμασίας και, κατά την διάρκειά τους ο Τεγκεριστής (ή, εσφαλμένα, "Σαμάνος") αναπτύσσει τις θεραπευτικές ικανότητές του. Διότι, ο Τεγκερισμός δεν είναι θρησκεία όπως ο εβραιοχριστιανισμός, ούτε φιλοσοφική εκκλησία όπως ο Βουδδισμός, αλλά ικανότητα επικλήσεως της συνδρομής των πνευμάτων για θεραπευτικούς σκοπούς! Και σήμερα, στην περίοδο του κατασκευασμένου "λοιμού" του ..."κορωναϊού" κατά την οποία δοκιμάζεται σκληρά η νοημοσύνη των κοινωνιών έναντι του εντοπισμού της απάτης, κάθε Τεγκεριστής ασκείται προκειμένου να περισώσει την εαυτού διανοητικήν υγείαν, αλλά και να συνεισφέρει στην ιαματική διάσωση της διανοητικής υγείας των γύρω του, τουλάχιστον, όσων κατά την κρίση του αξίζουν διότι η "διάσωση όλων" και άδικη είναι και ανέφικτη! Και πρώτη άσκηση του Τεγκεριστή, είναι η αναμέτρηση με τις περιστάσεις της μεγάλης δοκιμασίας αυτών των ημερών για την υπερνίκησή τους κι εμείς καταφέραμε υπό το σκηνικό της καθολικής απαγορεύσεως της ελευθεροκοινωνίας που οι δημοκρατίες επιβάλλουν παντού, ακόμη και στη χώρα μας, όχι μόνον να συνεχίσουμε την υπαρξιακή μας πρόοδο αλλά και να αφιερώσουμε τρία ολομέταξα γαλαζωπά Khadak στο δικό μας Ovoo επικαλούμενοι την συνδρομή των πνευμάτων για την ενδυνάμωση των (διαφορετικών)  δεξιοτήτων και των τριών Συνασκουμένων που βρεθήκαμε και σήμερα στη Γραμμή Βολής, στην αυλή των "Ελλήνων Κενταύρων" που για τον Ιδρυτή της Ομάδος αποτελεί ένα ευλογημένο Ovoo.



     "O v o o", μία κωνική σωρολιθιά ανάμεικτη με κλαριά δένδρων και με διάμετρο βάσεως δύο έως τριών μέτρων στη βάση της οποίας είναι κρυμμένο ένα αγγείο που περιέχει τις εννέα πολύτιμες προσφορές προς τα πνεύματα (Τέγκερ): Χρυσό, άργυρο, κοράλλι, φίλντισι, χάλυβα, χαλκό, τυρκουάζ, λάπις λάζουλι και μαργαριτάρι. Πολύ πιο λιτά τα πράγματα για εμάς τους πένητες, αλλά διόλου απομειωτικά για την δυναμική του χώρου στον οποίο ο Ιδρυτής της Ομάδος ασκείται κατά μόνας εδώ και πολλά χρόνια. Και το Ovoo το συναντά κανείς σε πανέμορφα σημεία των σταυροδρομιών των μογγολικών στεπών, όπου οι διερχόμενοι ταξιδιώτες των συνεχών μεταναστεύσεων σταματούν για να ζητήσουν την βοήθεια των πνευμάτων στα μακρινά ταξίδια τους αφιερώνοντάς τους εδώ την ευλαβική προσφορά τους, αφού διαλογισθούν περιφερόμενοι τρεις φορές γύρω του.



      h a d a k", ένα μαντήλι, κατά κανόνα μεταξωτό και γαλαζωπού χρώματος που αποτελεί προσφορά σεβασμού των Μογγόλων προς τα πνεύματα, τις εν γένει σεβάσμιες προσωπικότητες, αλλά και αγαπημένα πρόσωπα! Και εμείς, σήμερα, δεν αφιερώσαμε μαντήλια στα πνεύματα της αυλής μας, αλλά τρεις ισοδύναμες, προπονητικές ενότητες που φάνηκαν να εισακούστηκαν αποδίδοντας το ποθητό αποτέλεσμα και επί των τριών Συνασκουμένων. 



     Οι δύο Συνασκούμενοι κατέφθασαν στον χώρο, καθένας με διαφορετική διάθεση, έντονα προβληματισμένος ο Μηνάς και η Ναυσιστράτη με το απίστευτο, μόνιμο, χαμόγελό της. Εδώ και χρόνια μάθαμε να υποδεχόμεθα με την ίδια αφοσίωση κάθε Συνασκούμενο στη Γραμμή Βολής, προσπαθώντας να του προσφέρουμε αν μη τι άλλο μια βελτίωση της διαθέσεως στο τέλος κάθε ημερίδος.



     Το πρώτο khadak "εναποτέθηκε" στο υπερώο του ...ovoo μας και δεν ήταν άλλο από μία σύνθεση κατανοήσεως των αλληλοεπιδρωσών δυνάμεων του "μπιλιάρδου", από δύο Τοξότες, σε μία προσπάθεια διευθύνσεως μιάς μπάλλας προς την αντίπαλη πλευρά με ταυτόχρονες τοξεύσεις!



     Το "κοάν" αυτό συνδυάζει την Τοξοβολία εξ Επαφής με την υπερνίκηση ενός ...αδιανοήτου, ήτοι, την εξουδετέρωση της αντίπαλης τοξεύσεως αλλά με τόσο άνοιγμα χορδής ώστε να αποφευχθεί η επικίνδυνη επιστροφή του βέλους, ταυτοχρόνως και για τους δύο Τοξότες, ενώ παραλλήλως θα πρέπει να υπολογισθεί και το απαραίτητο "φάλτσο" του ...μπιλιάρδου. Πολλές αλληλοσυγκρουόμενες παράμετροι που άγουν σε αποτέλεσμα δυσερμήνευτο από την οιανδήποτε μαθηματική προσέγγιση! 



     Τα αρώματα των λεμονόδενδρων μας βοήθησαν να δούμε ωραίες τοξεύσεις και αρμονικές μετατοπίσεις της μπάλλας πέραν πάσης προσδοκίας... Κι ας μη ζητήσει κανείς λογικές αναλύσεις διότι "αυτό" "είναι"!



       Το δεύτερο khadak, επίσης στο υπερώο, μία διάρθρωση αντισταθμίσεων χιασματικών αντινομιών με πρόταγμα το μη "καλό" χέρι. 



     Εν αρχή η εκτόξευση βέλους με το "δεύτερο" χέρι κατά της μπάλλας.



     Ακολούθως η εκτόξευση και παραλαβή της μπάλλας, πάντοτε με το "δεύτερο"  (και ένα μόνον...) χέρι, ανάμεσα από κλαριά και λοιπά εμπόδια.



     Εδώ "αιματώσαμε" τον Μηνά μας που έδειξε να χρειάζεται οξυγόνωση, στέλνοντάς τον να μαζεύει την μπάλλα όποτε αυτή έπεφτε στο μεσαίο διάζωμα.



     Και, αδιαμαρτύρητα, ο Μηνάς μας έδειξε πολλές φορές την αιλουροειδή δεξιότητά του υπερπηδώντας και ανερχόμενος με άνεση το τοιχίο.



     Όλα επιτυγχάνονται εκεί που έχει προηγηθεί ένας καλός προγραμματισμός και αυτή η προκαταρκτική διαδικασία έδειξε να συντονίζει τους δύο Συνασκουμένους, προετοιμάζοντάς τους καταλλήλως για τις τοξεύσεις ευστοχίας που θα ακολουθούσαν.



     Το τρίτο khadak, εναποτέθηκε στο μεσοδιάζωμα το οποίο προσφέρεται για μέσες αποστάσεις...



     Μια σειρά προσβολών του στόχου οδήγησε στο συμπέρασμα ότι και οι δύο επί της Γραμμής Βολής ήσαν έτοιμοι για τα ...τολμηρότερα!



     καλί-σκαλί" χτίζεται ο δρόμος προς τις επάλξεις του πύργου και στη σημερινή Προπόνηση όλα έδειξαν ότι τα σκαλιά ήσαν καλοπάτητα. 



     Ακόμη και οι drone-views εμφάνισαν άψογα συντονισμένους τους δύο Συνασκούμενους σε επίπεδο ...χορογραφίας!



     Εδώ "αθροίστηκαν" τα οφέλη από τα δύο προηγηθέντα khadak και αναπτύχθηκε ένα πρόγραμμα ευστοχίας συμβατικών τοξεύσεων και, όχι μόνον!



     Ο εκπληκτικός συντονισμός των δύο Συνασκουμένων που ήδη επετεύχθη μας επέτρεψε να αποτολμήσουμε και τοξεύσεις συστοιχιών τριών βελών, κάτι που και οι δύο Συνασκούμενοι επεχείρησαν για πρώτη φορά.



     Σημαντική άσκηση αναπτύξεως αυτοκυριαρχίας τοξεύσεως, η βολή συστοιχιών βελών και σήμερα έδειξε ότι μπορεί να οδηγήσει τον Τοξότη τόσο στη βελτίωση της τεχνικής του όσο και στην ενίσχυση της βλητικής του αυτοπεποιθήσεως, παράγων σημαντικός της ευστοχίας. 


     Στο τέλος της σημερινής Προπονήσεως οι δύο Συνασκούμενοι, ενστικτωδώς και χωρίς λογική συνειδητότητα, μαγνητίστηκαν από τον στόχο και ζήτησαν να φωτογραφηθούν, πλαισιώνοντάς τον.



     Κατόπιν, αποσυρθήκαμε στον εσωτερικό χώρο της έδρας της Ομάδος για να "αδειάσουμε τις κούπες του τσαγιού μας" και να ανταλλάξουμε σκέψεις για την ποιότητα της Προπονήσεώς μας, αλλά και για να απαντήσουμε σε απορίες της Ναυσιστράτης,



     Ο Μηνάς επεσήμανε ότι το τέλος της Προπονήσεως δεν τον βρήκε καθόλου ηρεμότερο, με την ταραχή που έφερε προσερχόμενος να εξακολουθεί να τον ταλανίζει! Όμως, δήλωσε ενθουσιασμένος από το αποτέλεσμα της ευστοχίας των σημερινών τοξεύσεών του και απορημένος γι αυτή, Τα πανταχού παρόντα πνεύματα αποκρίθηκαν ότι η Τοξοβολία είναι ένα ρόπαλό με δύο λαβές το οποίο, απ΄ οπουδήποτε κι αν το αδράξεις θα οδηγηθείς σε θετικό αποτέλεσμα, αρκεί να το κάνεις αφήνοντας ελεύθερο το ένστικτό σου να σε καθοδηγήσει. Κι αυτό, σήμερα, ο Μηνάς το είχε πετύχει εξ αρχής, χωρίς καν να το συνειδητοποιήσει. Και αποχωρώντας συντροφιά με την σκυθρωπότητα που "κουβάλησε", πήρε μαζύ του μιαν βαθύτατην ικανοποίηση για την πρόοδό του η οποία, πραγματικά, τούτη την φορά ήταν μοναδική!


     Η Ναυσιστράτη πάντα χαρούμενη, ευγενέστατη κι ευφυέστατη, δήλωσε την χαλαρότητά της στο τέλος της Προπονήσεως αλλά και την ικανοποίησή της για την ευστοχία της! Το ρόπαλο, είπαμε, έχει δύο λαβές... Κατόπιν άκουσε αυτά που ζήτησε να μάθει και αφήσαμε πίσω μας, ακόμη, μιαν ωραία Προπόνηση, την έδρα της Ομάδος και τα ...πνεύματα που πάντα μας προστατεύουν...!


     Και τα ευμενή πνεύματα δεν συνέβαλαν, απλώς, σε μία ωφελιμότατη Προπόνηση αλλά, αποχωρώντας και αφήνοντάς τα πίσω, τα ακούσαμε να μας λένε ότι τα απομεινάρια της (ούτω καλουμένης) "Ελλάδος" οδεύουν προς την ζοφερή εξαφάνισή τους με μία επερχόμενη καθαρτήριαν ανατροπή η οποία θα κοστίσει εκατόμβες αλλά θα οδηγήσει σε νέους, ανοιχτούς, "ορίζοντες" μια κοινωνία που καλείται να παραδεχθεί τα εγκλήματα καθοσιώσεως που διέπραξε εναντίον της επικαλούμενης "καταγωγής" της!



     Ήδη ο εξαίρετος καθηγητής λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ κ. Ιωάννης Ιωαννίδης δικαιώθηκε σε όλες τις προβλέψεις του από τις επίσημες παγκόσμιες στατιστικές που μιλούν για ΜΗ "πανδημία" του κορωναϊού και την διατήρηση της θνητότητός του στα επίπεδα της ετήσιας εποχικής γρίπης και, μάλιστα, σε πολύ χαμηλότερα για φέτος. 



     Ο ίδιος επιστήμων ο οποίος επεσήμανε την τραγική επικινδυνότητα των επιπτώσεων των μέτρων "αντιμετωπίσεως" του κορωναϊού με καταστρεπτικές συνέπειες πολλαπλασίων θανάτων εξ οικονομικών αιτίων και επιβεβαιώνεται από όλα τα τελευταία δημοσιεύματα!






     Όλα τούτα "χαστουκίζουν" τη ελλαδική πολιτική καμαρίλα και τα περί αυτήν "φερέφωνα", αφήνοντάς την έκθετη ενώπιον των εξελίξεων που πλησιάζουν! "S' appressan gl' istanti..." όπως ακούμε και στον βερντιάνικο "Nabucco"!



     Και η Τοξοβολία θα παραμένει ένα καθαρό "μονοπάτι" ενδυναμώσεως της συνειδήσεως των διακόνων της, όπου κι αν αυτοί βρίσκονται, όπου κι αν αυτοί ασκούνται με καθαρό νου και λυτρωμένοι από κάθε ίδιοτελήν ευτέλεια.





Υστερόγραφο:

Ουδέν κακόν αμιγές καλού και η αναγκαστική χρήση του Ovoo των "Ελλήνων Κενταύρων", αυτής της φιλόξενης αυλής για Προπονήσεις Μελών της Ομάδος ένεκεν απαγορεύσεων λόγω ..."κορωναϊού", μας ενθαρρύνει να την χρησιμοποιούμε για τις προπονητικές μας δραστηριότητες και μετά την άρση των απαγορευτικών μέτρων. Επειδή όμως, μπορεί να φιλοξενήσει (λόγω διαστάσεων Γραμμής Βολής) μόνον μέχρι τέσσερα άτομα, θα εξακολουθήσουμε να προπονούμεθα όπως και μέχρι τώρα σε υπαίθριο, εξωτερικό, χώρο κατά τις προγραμματισμένες εβδομαδιαίες Προπονήσεις, ενώ, κατά τις υπόλοιπες καθημερινές, κάθε Μέλος θα μπορεί να αιτείται Προπονήσεως στον χώρο της αυλής, κατόπιν συνεννοήσεως!

Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Μπορεί να μην είμαστε "προνομιούχοι" γύφτοι οι οποίοι έχουν δικαίωμα να διοργανώνουν ομαδικά πάρτυ (Κομοτηνή κλπ) ενώ ο υπόλοιπος Ελληνισμός είναι καταδικασμένος σε εγκλεισμό με το πρόσχημα της προστασίας της δημόσιας ...υγείας, αλλά ως "Έλληνες Κένταυροι" καταφέρνουμε να κατακτούμε το δικαίωμα της ελευθεροκοινωνίας μας και να αφιερωνόμαστε στα εκπαιδευτικά καθήκοντά μας, όπως φαίνεται και στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" του οποίου ο Αρχηγός επιδίδεται απερίσπαστος στην πρακτική του εξάσκηση στην Ιππασία και στην Τοξοβολία.


     Μετά την επιστροφή του από το εξωτερικό όπου παρέμεινε για αρκετό διάστημα, ο Γ. Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης, "ξανασυνάντησε" τα αγαπημένα του τετράποδα επαναδραστηριοποιούμενος στο αυτο-προπονητικό έργο του και αναμένοντας και την τυπική λήξη των μέτρων καραντίνας που ισχύει ...ρατσιστικότατα μόνον για Έλληνες (και όχι για αλλοφύλους εντός της χώρας) ώστε να ξανασυντεθεί η δύναμη του Παραρτήματος και οι ομαδικές Προπονήσεις.


     Ωστόσο, υπό ιδανικές συνθήκες πλέον, τόσο οι ιππικές όσο και οι τοξευτικές Προπονήσεις, στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" δείχνουν να έχουν λαμπρή συνέχεια!


     Η ανυπακοή σε διεφθαρμένους εξουσιαστές οι οποίοι καταστρέφουν μια κοινωνία προς ίδιο συμφέρον ως εξαρτημένοι από συμφέροντα σκοτεινών, πλην πασιγνώστων, "ιδρυμάτων" και "λεσχών", είναι καθήκον των συνειδητών Πολιτών και οι "Έλληνες Κένταυροι", υπεράνω κομματικών σκοπιμοτήτων, επιμένουμε να είμεθα Πολίτες συνειδητοί μιας κοινωνίας Ελληνικής, η οποία σέβεται την Ιστορία των Προγόνων της και επιδιώκει να επιβιώσει εν μέσω "ερειπίων"!



     Και οι "Έλληνες Κένταυροι Χαλκίδος" τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι, παραμένουν ανυπάκουοι στους διεφθαρμένους, όπως όλοι μας!

OI ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ 
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

[Κλικάρετε στην εικόνα]

     Με ό,τι υπαινίσσεται αυτό το κείμενο από το κλασικό "Χαγκακούρε"!


Κυριακή 12 Απριλίου 2020

EQUUS PRZEWALSKII
ΙΠΠΟΣ PRZEWALSKII

     ε ό,τι αφορά τον σημερινό Ίππο, λαμβάνουμε ως σημείο αναφοράς του το γένος Przewalskii (Equus Przewalskii) το οποίο αποτελεί το τελευταίο άγριο είδος Ίππου, "ορατό" μέχρι σήμερα. Πρόκειται περί ενός πρωτογόνου γένους το οποίο εντόπισε (1881) στην περιοχή Tachin Schah (όρη του Κίτρινου Ίππου) της Μογγολίας ο Πολωνός συνταγματάρχης N.M.Przewalskii. Οι Ίπποι του εν λόγω γένους έχουν ανάστημα περίπου 1.30 μ. ανασηκωμένη χαίτη μαύρου συνήθως χρώματος, σκουρόχρωμα άκρα ποδών και ρύγχος ανοιχτόχρωμο. Το χρώμα του τριχώματός του ποικίλλειαπό ανοικτό καστανό έως σκούρο κίτρινο."
[Αρ. Ηρ. Καλέντζη: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ" Αθήναι, 2010, σ. 20]

     

     Κάθε μορφής συνεργασία προϋποθέτει την, εκατέρωθεν, καλή γνώση και ορθήν εκτίμηση των συνεργαζομένων και αυτό ισχύει και στην περίπτωση της συνεργασίας του Ανθρώπου με τον Ίππο όπου ο Άνθρωπος έχει το καθήκον της σπουδής του Ίππου αλλά και την υποχρέωση να υποβοηθήσει τον ίππο να τον καταλάβει και να τον εκτιμήσει. Σ΄ αυτή την προσπάθεια, ο Άνθρωπος δεν αρκεί να μάθει να στέκεται σωστά επάνω στον ίππο αλλά και να είναι σε θέση να διαγιγνώσκει τα "μηνύματα" που ανά πάσα στιγμή εκπέμπει η ταξιδερμία, η φυλετική κατάταξη, η μορφολογία, η διάπλαση και ο χαρακτήρας του Ίππου τα οποία φέρουν την στατιστική επαναληπτικότητα της γενετικής.

[Πιέστε για την εμφάνιση του σχετικού PDF]

     Εάν θέλουμε, λοιπόν, να κατανοήσουμε τον σημερινό Ίππο, θα πρέπει προηγουμένως να ανατρέξουμε στην κατανόηση των, εν γένει, χαρακτηριστικών του γενάρχη του Equus Przewalskii, κάτι το οποίο στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν παραλείψαμε, συνιστώντας και σε όλους τους μαθητές μας να μην το παραλείπουν αρκούμενοι στην ανάπτυξη, απλώς, της τεχνικής της ιππεύσεως, κάτι που δεν ολοκληρώνει ποτέ έναν πραγματικό Ιππέα.


     Η μελέτη του Equus Przewalskii, όπως και η μελέτη της Ιππικής, μπορεί να έχουν αρχή αλλά ουδέποτε έχουν πέρας.
     

     Και η δική μας μελέτη η οποία επί χρόνια συνεχίζεται είχε την αρχή της στην in situ σπουδή του Equus Przewalskii, στην Μογγολία, στο πλαίσιο μιας δισκελούς εκπαιδευτικής εμπειρίας στην Ιππική και στην Τοξοβολία. Και, βεβαίως, σε ό,τι αφορά στο ιππικό σκέλος, ο Equus Przawalskii και η σπουδή του ήταν το επίκεντρο.

Ο εξαιρετικός Μογγόλος μεταφραστής μας, 
με τον διακεκριμένο ιπποτρόφο (έφιππο) θείο του

     Με την ανεκτίμητη συμβολή του ταξιδιωτικού Οργανισμού "CEL Tours" και των εξαιρετικών συνοδών που μας διέθεσε καθ΄ όλο το εκπαιδευτικό μας ταξίδι (μεταφραστή και οδηγού) καταφέραμε να μελετήσουμε την γη του Μεγάλου Χαν τόσο στην πρωτεύουσά της (κέντρο), όσο και στο βορρά της (Khōvsgōl), στα κεντροδυτικά της (Kharkhorin), στα νότιά της (Gobi),


     Aυτή η σχεδίαση μας επέτρεψε να εξαγάγουμε συμπεράσματα τα οποία καλύπτουν τον μέσο όρο μιας ευρείας διδασκαλίας που διαρθρώνεται από τοπικές "πραγματικότητες" αναφορικώς με την Ιππική και την Τοξοβολία στην ...πηγή τους!


     Και τα όσα αποκομίσαμε συζητώντας με σημαντικούς ιπποτρόφους της Μογγολικής στέπας στις γιούρτες και στα Ιπποστάσιά τους, ξαποσταίνοντας με γάλα φορβάδος και πάντοτε με την βοήθεια του άοκνου συνοδού-μεταφραστή μας, ήσαν ανεκτίμητα τόσο για τον Equus Przewalskii, όσο και τον σύγχρονο Μογγολικό Ίππο αλλά και τον σημερινό Ίππο, ευρύτερα. 


     Η πρώτη παρατήρησή μας που αφορά στη διαμόρφωση του σύγχρονου Μογγολικού Ίππου είναι η διατήρηση πολλών μορφολογικών παραμέτρων του Equus Przewalskii, κυρίως, ως προς το ύψος και την σκελετική διαμόρφωση του κρανίου.


     Μελετώντας τα έμβια δείγματα των αγελών που προστατεύονται αυστηρότατα στις περιοχές των ορίων των εθνικών πάρκων Terelj και Ηustai, αλλά και σκελετικά ευρήματα εκεί και σε διάφορες άλλες περιοχές, είχαμε την δυνατότητα να παρατηρήσουμε όχι μόνον την μορφολογία του Equus Przewalskii ή Takhi όπως αποκαλείται το γένος αυτό στη σημερινή Μογγολία, αλλά και το ταμπεραμέντο τους.


     Στις αυστηρώς φυλασσόμενες εκτάσεις αυτών των εθνικών πάρκων, τα Takhi συμβιώνουν σε ξεχωριστές, κατ΄ οικογένεια, αγέλες που αποτελούνται, κατά μέσον όρο, από τέσσερα έως είκοσι άτομα, ζουν κάθε μία εκτός οπτικής προσβάσεως από τις άλλες κατά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, με τα μέλη τους να κινούνται πολύ κοντύτερα το ένα προς το άλλο κατά την διάρκεια του χειμώνος ώστε να αποφεύγουν επιθέσεις λύκων οι οποίοι καθηλώνουν τον Ίππο επιτιθέμενοι στο ένα του πόδι και κατόπιν, καθιστώντας τον ανίκανο να αντιδράσει, τον κατασπαράζουν με την άνεσή τους.


     Και όταν, αργότερα, ιππεύσαμε διάφορους σύγχρονους Μογγολικούς Ίππους οπουδήποτε βρεθήκαμε στη χώρα του Μεγάλου Χαν, αισθανθήκαμε από την ράχη τους να υλοποιείται η ίδια κίνηση που παρατηρούσαμε στα άτομα των αγελών των πάρκων Terelj και Hustai ως "δείγμα" της συνεχείας του ταμπεραμέντου του Equus Przewalskii μέσα στον χρόνο.  
   

     Η λέξη "κλειδί" στην κατανόηση του Ίππου όπως εξάγεται από την παρατήρηση και μελέτη του Equus Przewalskii είναι μία: "Πείσμα"! Και όσοι ασχολούνται με την Ιππική θα έχουν διαγνώσει το "πείσμα" ως κυρίαρχη συνιστώσα της συμπεριφοράς του Ίππου. "Πείσμα" σε ό,τι αφορά στην επιμονή των προσκτηθεισών συμπεριφορών που εδραιώνονται με την συμβολή της συνδυαστικής του μνήμης και που η "θεραπεία" του προϋποθέτει την ευφυία και την παιδαγωγική ηπιότητα (και ποτέ την βία, υφ΄ οιανδήποτε μορφή...) του Ιππέως. Ένα πείσμα που κατάγεται από το αίσθημα αυτοσυντηρήσεως του Equus Przewalskii o οποίος επέμεινε να επιβιώσει των εξαιρετικώς αντιξόων καιρικών συνθηκών της Μογγολίας όπου οι χαμηλότατες θερμοκρασίες που αγγίζουν τους -50C επί αρκετούς μήνες τον χρόνο συντελούν στην αυστηρότερη φυσικήν επιλογή των ισχυροτέρων πλασμάτων τα οποία μπορεί να ανήκουν και στους ιππίδες. 




ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ KYUDO


     Μπορεί οι "Ομοσπονδίες" και οι άλλοι ευκαιριακοί παράγοντες που καταδυναστεύουν τον Αθλητισμό στη Πατρίδα μας να μην μας έχουν συνηθίσει σε σοβαρή εργασία, όμως οι ξένες Ομοσπονδίες στις πολιτισμένες χώρες του πλανήτη παράγουν σοβαρό έργο για την ανάπτυξη των αθλημάτων που διαχειρίζονται και πρώτιστο "κεφάλαιο" αυτού του έργου η συγγραφή και έκδοση εκπαιδευτικών εγχειριδίων τα οποία, για τις δικές μας "Ομοσπονδίες" είναι ...άγνωστες λέξεις!


      Στην κατεστραμμένη από τις δολοφονικές αμερικανικές πυρηνικές βόμβες Ιαπωνία του 1953, η εκεί Ιαπωνική Ομοσπονδία Kyudo προχώρησε στην έκδοση ενός εκπαιδευτικού εγχειριδίου για τον "Δρόμο του Τόξου" (όπως αποκαλείται η Ιαπωνική Παραδοσιακή Τοξοβολία) το οποίο περιλαμβάνει με κάθε λεπτομέρεια την "ετικέτα" και την τεχνική της τοξεύσεως.


     Ακόμη και εάν το αντικείμενό μας δεν είναι, αμιγώς, το Kyudo, η μελέτη αυτού του εγχειριδίου κάνει σοφότερο κάθε Τοξότη αναφορικώς με τις αρχές της Ιαπωνικής Παραδοσιακής Τοξοβολίας αλλά και την σοβαρότητα με την οποία οι Ιάπωνες αντιμετωπίζουν την Παράδοσή τους.


     Ο ευρύτερος παιδαγωγικός σκοπός της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας των "Ελλήνων Κενταύρων" συγκαταλέγει την υποχρέωση των Μελών της Ομάδος μας και τα προτρέπει στην μελέτη όλων των εκδοχών των παραμέτρων της πολεμικής μας τέχνης, όπως η Ιππική και η Τοξοβολία. Έτσι, προτρέπουμε τους "Έλληνες Κενταύρους" και στην μελέτη του παρόντος εξόχου εκπαιδευτικού εγχειριδίου από το οποίο μπορούν να αποκομίσουν πολύτιμη γνώση. Το εγχειρίδιο βρίσκεται ΕΔΩ