Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

ΕΛΛΗΝΟ-ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΜΥΗΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
[HELLENIC-CHINESE TRAINING SESSION]


     Σήμερα ο Αντώνης ξανα-πέρασε στο ..."F.I.R." των "Ελλήνων Κενταύρων" κι αυτή την φορά τον καλοδεχτήκαμε και πάλι, μαζύ με δύο Κινέζους, εταιρικούς συνεργάτες του για να κάνουν και οι τρεις το πρώτο τους εισαγωγικό μάθημα στην Έφιππη Τοξοβολία.


     Στην είσοδο της σταυλικής εγκαταστάσεως ειδοποιήθηκαν και οι τρεις να μην πλησιάσουν τον ίππο πριν ολοκληρώσουν τον Κύκλο Προσεγγίσεως αλλά ποιος μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία του επιβήτορος Sepp και να κρατήσει τα ..."προσχήματα" παραμένοντας σε απόσταση μέχρι τον Κύκλο Προσεγγίσεως; Έτσι, ο Αντώνης υπέκυψε στον πειρασμό και ενώ η πόρτα της φάτνης ήταν κλειστή εκείνος πλησίασε ...επικινδύνως το πρόσωπο του Sepp! Kι αυτό ήταν!


     Πριν καν αρχίσει το μάθημα, ο Sepp είχε αφιερωθεί στον Αντώνη κατά τρόπον ...σκανδαλώδη που ποτέ πριν ο Ίππος αυτός δεν είχε δείξει στον οποιονδήποτε κάτι τέτοιο.


     Τυπικότατος προς όλους κατά την διεξαγωγή του Κύκλου Προσεγγίσεως ο Sepp 'ταυτοποίησε" ευγενικά και τους τρεις νεοφερμένους αλλά η προτίμησή του δεν κρύβονταν ζητώντας επίμονα από τον Αντώνη να παίξει μαζύ του με χαλαρά δαγκώματα και μικροτραβήγματα ρούχων που δεν τα συνηθίζει...


     Κατά την ρυταγώγηση ο επιβήτοράς μας κόντεψε να ...κοιμηθεί στο μπράτσο του Αντώνη αλλά ακολούθησε αξιοπρεπέστατος και τους άλλους δύο μαθητές μας δείχνοντας και προς αυτούς την αποδοχή του, όμως, η προτίμηση, προτίμηση!


     Κάποτε ολοκληρώθηκαν και οι ρυταγωγήσεις με τον Sepp να βιάζεται να παίξει με τον ...Αντώνη.


     Σε κάποια στιγμή άρπαξε με ένα μαλακό δάγκωμα τον καρπό του Αντώνη και τον τραβούσε προς το μέρος του σαν κακομαθημένο pet που θέλει χάδια και ο καημένος ο Αντώνης είδε κι έπαθε να απελευθερώσει το χέρι του για να συνεχισθεί το μάθημα.


     Υπ΄ αυτές τις συνθήκες ήρθε και η στιγμή της εφιππεύσεως με πρώτον τον ...Αντώνη ο οποίος μόλις κατάφερε να βρεθεί στη ράχη του Sepp ...ποιος είδε τον θεό και δεν τον φοβήθηκε και ο Sepp τον "άδειασε" στη μαλακή άμμο. Απτόητος ο Αντώνης επανεφίππευσε αλλά απτόητος και ο Sepp τον ξανα-"άδειασε" για ...αμμόλουτρο. Προσπάθεια τρίτη του ψυχραιμότατου Αντώνη με την ίδιαν ακριβώς κατάληξη και ήταν προφανές ότι ο Sepp ήθελε μπροστά του και δίπλα του τον Αντώνη για παιγνίδι και όχι επάνω του για εργασία. Έξοχες οι αντιδράσεις του Αντώνη χωρίς καμία ένδειξη πανικού και αξιοπρόσεκτη η επανάληψη των εφιππεύσεων παρά τους παλιμπαιδισμούς του Sepp! Τι ωραίο να βλέπεις έναν νέον Έλληνα να επιδεικνύει θετική νηφαλιότητα και βαθειά περίσκεψη κατά την διαχείριση μιας κρίσεως... Και τι ωραίο να βλέπεις τον Sepp να συμπεριφέρεται σαν παιδί που επιδιώκει επαφή με φίλους, με τον δικό του παιδικό τρόπο επαυξημένο, βεβαίως, με την δύναμη του είδους του.


     Η κατάσταση, απλώς, ήταν κουραστική σ΄ αυτό το σχολείο που δεν επιτρέπεται η ..."βίτσα" και ο άτακτος τετράποδος θα έπρεπε να νουθετηθεί δια του διδακτικότατου συραγωγέως, κάτι που αμέσως έγινε με άριστο αποτέλεσμα.



     Στο δικό μας σχολείο ακόμη και οι αταξίες αντιμετωπίζονται με παιδαγωγικότητα αξιοποιούμενες υπέρ του παιδαγωγούμενου!


     Τον αναλάβαμε εκ περιτροπής και οι ...τέσσερις και, ομολογουμένως, ο παμπόνηρος, μέχρι τώρα άτακτος, Sepp έσπευσε να ευθυγραμμισθεί με το "υπόδειγμα"  Ίππου Σχολής, όπως τον ξέρουμε!


     νάγκα και ο Sepp πείθεται", έτσι, χωρίς βία, χωρίς ένταση, αλλά με λίγη παραπάνω κίνηση! Και ο άτακτος επαναφέρεται στο υπόδειγμα ...σκολιαρόπαιδου με την πρέπεουσα παιδαγωγικότητα!


     Και με αφορμή των παιγνιδιών του Sepp δεν χάσαμε την ευκαιρία να επιπροσθέσουμε στην σημερινή ημερίδα και την εκπαίδευση στην συραγώγηση που είναι, επίσης, σημαντική! Έτσι, το αποτέλεσμα, με γνώση, περίσκεψη και παιδαγωγική υπομονή, ήταν το ιδανικώς αναμενόμενο.



     Ο Αντώνης, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι, όχι μόνον κατάφεραν να συνεχίσουν το μάθημά τους αλλά και τα κατάφεραν με άνεση και ασφάλεια!



     Και είναι, πράγματι, πολύ απολαυστικό να παρακολουθείς την "ευθυγράμμιση" ενός άτακτου τετράποδου το οποίο, από την μια στιγμή στην άλλη να αποδέχεται το παιδαγωγικό σου μήνυμα και να το κάνει "πράξη" τόσο ωφέλιμη για τους μαθητές της Σχολής σου!



     Άλλωστε, αυτή είναι και η παιδαγωγική αποστολή του Εκπαιδευτή Ιππασίας ο οποίος πρέπει πάντοτε και σε κάθε μάθημα να εκπαιδεύει πρώτα τον εαυτό του, κατόπιν τον Ίππο του και τέλος τους εκπαιδευομένους Ιππείς του.



     Οι πρώτες έφιππες τοξεύσεις του Αντώνη απεκάλυψαν και πάλι έναν διαυγέστατο νου που προσλαμβάνει αμέσως τα μηνύματα του περιβάλλοντος, τα αναλύει επίσης τάχιστα και ορθότατα και τα μετατρέπει αμέσως σε γόνιμη πράξη! 



     Με ιδανική στάση κορμού και  καλά, πρώτα,"ανοίγματα", οι τοξεύσεις του έγιναν με άνεση αφέσεως χωρίς καμία εμπλοκή!


     Αποφασιστικός και ακριβής εξετέλεσε όλες τις έφιππες τοξεύσεις του σε βάδην και με επικέντρωση στην περιορισμένη στοχαστική "περιοχή" που ορίσθηκε ως "στόχος", αποφεύγοντας πολύ προσεκτικά να ενοχλήσει πλάσματα που εκινούντο λίγο πιο έξω από αυτή.



     Και μετά από όλα αυτά, ολοκληρώθηκε το κυρίως μάθημα του Αντώνη με την αποθεραπευτική-χαλαρωτική άσκηση που συνηθίζουμε στο πρόγραμμά μας.



     Όμως, μη φαντασθεί κανείς ότι εδώ αποδεσμεύθηκε ο Αντώνης από τα μαθήματα, αντιθέτως, ανέλαβε ρόλο ...Εκπαιδευτή των δύο σεβαστών φιλοξενουμένων μας πάντοτε υπό την επίβλεψη του Εκπαιδευτή.



     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", εν πλήρη αντιθέσει προς την δημόσια πολιτική και κοινωνική "σκηνή" αξιοποιείται η αξιοσύνη ενός εκάστου υπό προϋποθέσεις πλατωνικής αξιοκρατικότητος επ΄ αγαθώ ολόκληρης της Ομάδος και όποιος αξίζει αναλαμβάνει αμέσως καθήκοντα ανάλογα των ικανοτήτων του, Έτσι, ο Αντώνης ανέλαβε τον πρώτο εκπαιδευόμενό του για να του "περάσει" τα όσα ο ίδιος, προηγουμένως, βίωσε και επιτυχώς διεκπεραίωσε.



     Εξαιρετικός και ο Κινέζος Τζάκι χωρίς καμία προηγούμενη ιππικήν και τοξευτικήν εμπειρία, αυτοπειθαρχημένος όπως όλοι οι ευγενείς συμπατριώτες του και ικανότατος απέναντι στις δυσκολίες της πρώτης "συναντήσεώς του με ένα απαιτητικότατο εκπαιδευτικό αντικείμενο.



     Με ...κινεζικήν ακρίβεια και αρμονία εξετέλεσε όλες τις ασκήσεις τις οποίες του υπέδειξε ο Αντώνης ο οποίος καθ΄ όλη την άσκηση του εκπαιδευτικού του καθήκοντος υπήρξε λακωνικότατος, ακριβέστατος και προσεκτικότατος.



     Υπό την διδασκαλία του Αντώνη η χαλάρωση του εκπαιδευομένου του ήταν υπόθεση ελάχιστου χρόνου κα ο νεαρός Κινέζος έφθασε, συντομότατα, σε σημείο να ...διαλογίζεται ήρεμος επάνω στον Ίππο του.



     Κι έτσι, ο φίλτατος Κινέζος ανέλαβε το Τόξο και τα βέλη του ξεκινώντας την πρώτην επαφή του με την αρχέγονη πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας εδώ στη μακρινή Ελλάδα! Τι Τιμή αλλά και τι χαρά για την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" να υπενθυμίζει σε έναν Κινέζο επί ελληνικού εδάφους μιαν αρχαία πολεμική τέχνη που άνθισε στο παρελθόν στην χώρα του υψηλού Πολιτισμού, την Κίνα!



     Με αυστηρή προσήλωση στις εφιπποτοξοτικές διαδικασίες ο νεαρός Κινέζος βρήκε την σχέση του με το μαχητικό φυλετικό παρελθόν του, εμπνέοντας ακόμη και τον Ίππο του στην ρύθμιση του βηματισμού του.



     Κι έτσι, ο Τζάκι μας έδωσε ωραιότατα "δείγματα" πρωτόλειων εφίππων τοξεύσεων με άνετες αφέσεις και ικανοποιητικές καταλήξεις των βελών του! 



     Και η αποθεραπευτική ολοκλήρωση της μυήσεως του Τζάκι σηματοδοτήθηκε με την χαλαρωτική άσκηση που συνηθίζουμε στο πρόγραμμά μας.



     Όμως, η πλατωνική αρχή της υποχρεώσεως αξιοποιήσεως των Αξίων ίσχυσε και στην περίπτωση του Τζάκι ο οποίος, αφιππεύοντας, δεν αφέθηκε να "ξεκουραστεί" αλλά αξιοποιήθηκε ως ...μεταφραστής στην μύηση της ευγενέστατης συμπατριώτισσάς του η οποία θα ακολουθούσε, πάντοτε, υπό την εκπαιδευτική παρέμβαση του Αντώνη μας.



     Έτσι, το πρόγραμμά μας συνεχίσθηκε με την μύηση της νεαρής μας Κινέζας η οποία ακολούθησε το ίδιο ασκησιολόγιο με τους δύο προηγηθέντες άνδρες εκπαιδευομένους μας.



     Και στην προκειμένη περίπτωση, ο Αντώνης, με την μεταφραστική συνδρομή του Τζάκι και με ασφάλεια, ακρίβεια και ταχύτητα, της "πέρασε" την δική του βιωματικήν εκπαιδευτικήν εμπειρία βοηθώντας την να καθίσει βαθιά και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του δύσκολου προγράμματος στο οποίο, τελικώς, η μυούμενη ανταποκρίθηκε άμεσα και χαλαρά.



     Με άνεση εκτελέσεως διατατικών ασκήσεων η νεαρή Κινέζα απεκάλυψε μιαν όμορφη σχέση με την ...Yoga που την βοήθησε σημαντικά στο να καταλήξει να αναλάβει και αυτή, με την σειρά της, το Τόξο και τα βέλη. 



     Και η ευγενέστατη νεαρή μας εκπαιδευόμενη εξετέλεσε με άνεση τις πρώτες της έφιππες τοξεύσεις χάρη στις οδηγίες του Αντώνη και την μετάφραση του Τζάκι.



     Τέλος και για την νεαρή Κινέζα η μύησή της ολοκληρώθηκε με την γνωστή, έφιππη, χαλαρωτικήν αποθεραπεία!



     Εξαιρετικοί οι δύο Κινέζοι Συνασκούμενοί μας αυθεντικοί φορείς του υψηλότατου Πολιτισμού της μακρινής Πατρίδος τους, επιβεβαίωσαν την λαμπρή κουλτούρα που μεταφέρει το φυλετικό DNA τους!



     Για μας, όμως, η μεγάλη θετική έκπληξη υπήρξε η Παιδεία και η διοικητική (και όχι απλώς "παιδαγωγική") προσωπικότητα του Έλληνος Αντώνη ο οποίος, αμέσως "κέρδισε" Ίππο, Εκπαιδευτή και εκπαιδευομένους του με την άριστη και τάχιστη κρίση του, καθώς και την βαθύτητα προσεγγίσεως της περιβάλλουσας πραγματικότητος με κατάληξη την τελέσφορη διαχείριση κάθε κρίσεως. Και μπορεί ο εν λόγω Συνέλληνας να έχει αποφοιτήσει από τα τρία καλύτερα, παγκοσμίως, ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Αμερικής και Αγγλίας) αποσπώντας, μάλιστα την υψηλότερη βαθμολογία από όλους τους συμμαθητές του, όμως, εμείς δεν παρασυρόμεθα από την "δοτή" "ευφυία" όσο οι κανόνες της κληρονομικότητος υπερτερούν στην Φύση. Απλώς, λυπούμεθα διότι παρά την ύπαρξη Αντώνηδων στον σύγχρονο ελλαδικό 'δημόσιο βίο" παρατηρούμε μία θλιβερή λειψανδρία Αξίων από την πολιτική ζωή, με περίσσεια κοινοβουλευτικών σκυβάλων, ενώ οι Άξιοι Αντώνηδες απολαμβάνουν την ατομική του, περίοπτη πρόοδο, στις "παρυφές" του ιδιωτικού βίου και, ευτυχώς για τους "Έλληνες Κενταύρους", στο ...Ιππευτήριό μας!



     Υπό την επίβλεψη του Εκπαιδευτή, τρία νέα παιδιά υψηλότατου μορφωτικού επιπέδου από δύο διαφορετικές χώρες, εξίσου, υψηλότατου Πολιτισμού, έδωσαν μιαν εξαιρετικήν εικόνα συνεργασίας επικυρώνοντας θετικά την αλληγορία του πλατωνικού σπηλαίου!



     Με την σημερινή Ελληνο-Κινεζική μυητικήν ημερίδα, δικαιώσαμε την προηγούμενη σχέση της Ομάδος μας με την Κίνα σε διεθνείς αγώνες της οποίας αναγνωρισθήκαμε ως η, διεθνώς, καλύτερα οργανωμένη Ομάδα αποσπώντας βαρύτιμο 1ο βραβείο και, γι αυτό, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" απευθύνει ευγνώμονες ευχαριστίες προς τους τρεις αγαπημένους Φίλους μας οι οποίοι, σήμερα, στο Ιππευτήριό μας,  μυήθηκαν στην Έφιππη Τοξοβολία και μας τίμησαν με την υπέροχην "αύρα" με την οποία περιέβαλαν τον Ίππο και όλους μας, αλλά και για την εξαίσια ανταποκρισιμότητά τους στο περιεχόμενο του απαιτητικού μυητικού μαθήματος, κάνοντας ευτυχείς τον Ίππο και τον Εκπαιδευτή!



ΠΛΗΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΕΔΩ

Τρίτη 7 Μαΐου 2019

ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΠΡΩΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΣΕ ΤΥΦΛΟΥΣ

WORLDWIDE, FIRST TEACHING 
OF HORSEBACK ARCHERY
TO BLIND STUDENTS


     Με την οργανωτική φροντίδα της Χριστίνας Ψωρομύτη, την μακρόχρονη προετοιμασία στην Ενστικτώδη Τοξοβολία του Χρύσανθου Δρίτσα και την κυρίως διδασκαλία του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανασίου Ψωρομύτη, την Κυριακή 5η Μαίου 2019 στην Κοιλάδα του Παραρτήματος υλοποιήθηκε η, παγκοσμίως, πρώτη διδασκαλία της Έφιππης Τοξοβολίας σε τυφλούς συνανθρώπους μας!


     Ένα, παγκοσμίως, πρωτοποριακό "βήμα" για την Έφιππη Τοξοβολία υλοποιήθηκε στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", ένα υψηλό όραμα φιλαλληλίας αλλά και εξειδικευμένης διδασκαλίας μιας αρχέγονης Πολεμικής Τέχνης σε μη βλέποντες μαθητές που τιμά τον Πολιτισμό της Πατρίδος μας!  


     Ιδιαιτέρως υψηλού κινδύνου και διακύβευμα επίμοχθο,  έγινε κατορθωτό στην Καλαμάτα από ένα μικρό επιτελείο αφοσιωμένων "Ελλήνων Κενταύρων", με την "κατάθεση ψυχής", κυρίως, του μεθοδικότατου και υπευθυνότατου επικεφαλής του Παραρτήματος ο οποίος, για να φθάσει στο παρόν "προκεχωρημένο" σημείο το οποίο κανένας ξένος δεν απετόλμησε, αφιέρωσε όλες του τις προσπάθειες επί μακρόν χρόνο και με μεγάλο τίμημα προσωπικών και οικογενειακών θυσιών".


     Στην Ομάδα μας, υπερήφανοι για τα όσα, μοναδικά, επιτυγχάνονται στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" η χαρά κι ο ενθουσιασμός μας μετριάζονται μόνον όταν αναλογιζόμαστε ότι αυτές τις εξαιρετικές "εικόνες" δεν μπορούν να τις χαρούν οι ίδιοι ο πρωταγωνιστές τους αλλά μας παρηγορεί το γεγονός ότι η επιμονή των τριών Συνασκουμένων μας σύντομα θα καταφέρει να κάνει και τους τυφλούς μαθητές μας να απολαύσουν με κάποιον τρόπο την "εικόνα" τους, δεδομένου ότι στην Καλαμάτα, ο Αθανάσιος, ο Χρύσανθος και η Χριστίνα καταφέρνουν το ...ακατόρθωτο!


     Κατά τα λοιπά, στην επιμελέστατην Αναφορά του με την οποία "πλαισιώνει" την λήξη κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος του, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης, για το συγκεκριμένο επιτυχέστατο εγχείρημα, σημειώνει:


     "Ενώ είχε σχεδιαστεί αρχικά να γίνουν μόνο ασκήσεις ισορροπίας με τους τυφλούς συνασκούμενους Ιωάννη και Γεωργία τελικά διαπιστώθηκε ότι μπορούν να εκτελέσουν και την πρώτη έφιππη τόξευσή τους σε βάδην πράγμα που έγινε.

     Πολύ καλή η ψυχολογία τους.

     Ο Ιωάννης παιδιόθεν με σφιχτούς προσαγωγούς αλλά πολύ καλή στάση σώματος κατά την ίππευση. Δυσκολεύεται να εφιππεύσει διότι δεν μπορεί να σηκώσει εύκολα το πόδι του πάνω από τα οπίσθια της Ρέας και είχε και μία ομαλή πτώση-γλίστρημα κατά την πρώτη προσπάθεια αφίππευσης γεγονότα που αμφότερα τα αποδίδω στην δυσκαμψία των προσαγωγών του. Τελικά επανεφίππευσε και επανέλαβε την αφίππευσή του επιτυχώς.

     Η Γεωργία πρέπει να δουλέψει περισσότερο την ισορροπία της σε σχέση με τον Ιωάννη."


     Μπορεί την Καλαμάτα να την στιγματίζει η ανοησία των "σαϊτολόγων" που παίζουν με εκρηκτικά εν μέσω πλήθους σκορπώντας τον θάνατο και με θύματα εκείνους που επιχειρούν να προβάλλουν την ανοησία αυτή, όμως, παραλλήλως, την Καλαμάτα την κοσμεί και η ευφυία με τον αλτρουισμό κάποιων μοναχικών Συνελλήνων οι οποίοι καταφέρνουν να καταργούν τις φυσικές αδυναμίες συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες και να τους εξισώνουν με τους βλέποντες κατανικώντας και την ...τυφλότητα, κάνοντας όλους μας υπερήφανους!



ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ:
ΕΦΙΠΠΗ ΕΚΦΟΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


     Καθώς πλησιάζει η ημέρα της πρώτης παραστάσεως της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", επικεντρωνόμαστε στην ουσία της διδασκαλίας των μαθητών μας και σήμερα, ο Χρυσοβαλάντης μας, κάνοντας το, μόλις, τέταρτο μάθημα Ιππασίας του επεχείρησε και τη πρώτην έφιππη εκφορά θεατρικού κειμένου.


     Προηγουμένως, φροντίσαμε τον καλότατον επιβήτορά μας Sepp ώστε να αναδειχθεί η λαμπρή ομορφιά του και τον συραγωγήσαμε ώστε να ξαναβρεί την σχέση του με την εργασία Ιππευτηρίου μετά την αργία της ...Δευτέρας!


     Η συραγώγηση έγινε και υπό μορφή διδασκαλίας της συραγωγήσεως προς τον Χρυσοβαλάντη, κάτι σαν "πιάνο για τέσσερα χέρια" αφού ο Sepp μετά την αργία του ήταν αρκούντως ...δυναμικός. Τελικώς και ο Χρυσοβαλάντης τον συραγώγησε και πολύ αποτελεσματικώς ακόμη και σε καλπασμό!


     Ίσως να τον ...παραφροντίσαμε και η ...γοητεία του έθελξε τόσο πολύ παρακείμενες φοράδες με αποτέλεσμα να επαυξηθούν οι δυσκολίες χειρισμού και διευθύνσεως του ...ζωηρότατου επιβήτορος ο οποίος, αυτό το μάθημα, το διεκπεραίωσε με ...πέμπτο ...πόδι!


     Παρά ταύτα, ο Χρυσοβαλάντης κατάφερε να τον ελέγξει αρκετά καλά και να του υποδείξει ότι εν ώρα εργασίας "ανάγκα και ...περισσοί 'πόδες' πείθονται" με το αποτέλεσμα που χαιρόμαστε στο παραπάνω βίντεο: 


     Πόσο ευγνώμονες πρέπει να νιώθουμε από την επιλογή μας να βρισκόμαστε κοντά σε αυτό το υπέροχο πλάσμα που λέγεται "Ίππος" και πόσο ευδαίμονες από όσα καθημερινώς μας προσφέρει ...


Κυριακή 5 Μαΐου 2019

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΖΩΗΣ


     Πολύ ποιοτική κι εξατομικευμένη η σημερινή Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας την οποία ακολούθησε πρόβα του Ιππικού Θεάτρου.


     Οι δύο Συνασκούμενοι στη σημερινή Γραμμή Βολής, δύο διαφορετικών επιπέδων ακολούθησαν δύο διαφορετικά ασκησιολόγια με μόνη σύνδεσή τους την Τοξοβολία εξ επαφής.


     Και το πρόγραμμα αυτό το οποίο εφαρμόσθηκε απροσχεδιάστως και για πρώτη φορά, κρίθηκε επιτοπίως απαραίτητο για την συζυγή πρόοδο των ιδίων των Συνασκουμένων


     Και μπορεί ο εντελώς αρχάριος Χρυσοβαλάντης να μην έχει ακόμη εμπειρία τοξεύσεων σε μεγάλες αποστάσεις αλλά ήταν εντυπωσιακή η επίδοσή του στην δυσκολότατη Τοξοβολία εξ επαφής, προοίμιο πολύ θετικό για την μετέπειτα τοξευτικήν εξέλιξή του!


     Αφ'  ετέρου ο Κωνσταντίνος έδειξε ότι ο ρυθμός που κυριαρχεί στην Φύση κυριαρχεί και στην Τοξοβολία (όπως και στην Ιππική...) και όταν τον "συλλάβουμε" το τοξευτικό αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι ικανοποιητικό! 


     Ακολούθησε η μετάβαση στην έδρα της Ομάδος μας όπου "ξεσκονίσαμε" επ΄ ολίγον το κείμενο του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη.


     Και ο ενθουσιασμός μας για το ανέβασμα αυτής της παραστάσεως κορυφώνεται κάθε φορά που αναλογιζόμαστε ότι ο χώρος ο οποίος αναμένει την παράστασή μας θυμίζει σχεδιάσματα από την "Architettura" του Sebastiano Serlio (1475-1554) που κατέγραψε την αρχιτεκτονική του αναγεννησιακού θεάτρου. 


     Εκείνον τον παραλληλόγραμμο χώρο ο οποίος, στην περίπτωσή μας, μπορεί να μην έχει ημικυκλική διάταξη των κερκίδων των θεατών, επηρεασμένη από την ρωμαϊκή cavea, αλλά διαθέτει την ίδιαν αυθεντικότητα εποχής κατά την οποία ανεπτύχθησαν θεατρικές σκηνές πολλών σχεδιάσεων.


     Και βγαίνοντας από τον χώρο της μελέτης μας, "ανταμώσαμε" και πάλι τις γνωστές "εικόνες" μιας κοινωνίας που βιώνει το δράμα της, μακράν των κανόνων του Βιτρουβίου και των καταγραφών του Sebastiano Serlio, ταλαιπωρημένη από την "κουλτούρα" της ασκήμιας, την υπερτροφική έπαρση κενών "εγώ" και την, εν γένει, νοσηρήν ανισορροπία που την κάνει να παραπαίει! 


     "Eικόνες" τραγικές μιας δημοκρατικότατης κοινωνίας η οποία πλασάρει τη νομιμοποίηση των παραισθήσεων ακόμη και στους ρυπαρούς τοίχους των ερειπίων της!


     Αλλά, αυτή ακριβώς είναι κι η ομορφιά της ζωής: Οι υπέροχες αντιθέσεις της εκείνων που ανελίσσονται κι εκείνων που καταρρέουν!