Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2018

ΟΧΙ, ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!


     Ενημερώνουμε τα Μέλη και τους Φίλους των"Ελλήνων Κενταύρων" ότι λόγω φόρτου εργασιών της Ομάδος μας καθ΄ όλη την διάρκεια των εορταστικών ημερών τόσο τα μαθήματα όσο και οι προπονήσεις μας θα συνεχιστούν κανονικά στο Ιππευτήριο και στη Γραμμή Βολής, θα είναι μία καλή ευκαιρία δε, να χαρείτε όσοι θέλετε την ησυχία του  Ιππευτηρίου από το οποίο θα απουσιάσουν οι "διακόπτοντες" μαθητές των λοιπών Προπονητών.

     Για κάθε επικοινωνία στο 6977764737
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"



     Μετά τον επαναπατρισμό του επικεφαλής του από τις περιπλανήσεις του στη Δυτική και Ανατολικήν Ευρώπη, το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" ξαναβρίσκει τους προπονητικούς ρυθμούς του.


     Στη καταπράσινη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος", ο Εφιπποτοξότης Γεώργιος Σταυριανόπουλος -Ιφικράτης ξαναχαίρεται την ελληνική φύση και ξανατοξεύει μαζύ με τα Μέλη του Παραρτήματός του, αφήνοντας πίσω του ωραίες εμπειρίες σε Γερμανία και Ρουμανία.


     Ο Ιφικράτης μας, όπως μας έχει ενημερώσει, σχεδιάζει νέες δράσεις και η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παραμένει σε ετοιμότητα να υποστηρίξει τις ωραίες πρωτοβουλίες του.


     Ωστόσο, χαιρετίζουμε την επανέναρξη των εργασιών του Παραρτήματος, ευχόμενοι απρόσκοπτη συνέχεια!


ΜΕΤΑ ...ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΕΜΠΟΔΙΩΝ


     Mετά από πολλές αμφιταλαντεύσεις λόγω βροχερού καιρού και με πολλούς Συνασκουμένους πολύ σκεπτικούς να ρισκάρουν μιαν, ενδεχομένως, άσκοπη άφιξη στον προπονητικό χώρο, κάποιοι  επιμείναμε στη διεξαγωγή και αυτής της ομαδικής Προπονήσεως στην Παραδοσιακή Τοξοβολία και πρώτη απ΄ όλους η καλή μας Αγνή η οποία κατέφθασε με την ωραία μοτοσυκλέτα της, έχοντας μόλις επιστρέψει από την πανέμορφη χειμωνιάτικη Πολωνία.


     Σήμερα, όμως, καλωσορίσαμε και νέους Συνασκουμένους, όπως τον άνθρωπο που έχει κάνει αρκετές φορές τον ...γύρο του κόσμου ως κορυφαίο τουριστικό στέλεχος, τον Αριστείδη με τον εξαιρετικό γιο του Μιλτιάδη, γόνους αρίστου πατρός και πάππου!


     Νέος Συνασκούμενος και ο Ανδρέας ο οποίος, ως Εκπαιδευτής αλλά και ...εκπαιδευόμενος, όπως σεμνά δηλώνει, του Bujinkan, δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να εισαχθεί στη χρήση του Τόξου και να τοξεύσει, τελικώς, στη Γραμμή Βολής με την Ομάδα.


     Τέλος, νέος Συνασκούμενος στη σημερινή Γραμμή Βολής και ο Γεώργιος ο οποίος έδειξε από την πρώτη στιγμή την υψηλή αίσθηση γεωμετρημένης αρμονίας που διακρίνει την αντίληψή του.


     Ως Αρχηγός Βολής ο Πρωτεσίλαος υπήρξε, όπως πάντα, αναλυτικός, διεξοδικός και λεπτομερής, με αποτέλεσμα να αφήσει τον χρόνο να φτάσει μέχρι την δύση του ηλίου, χωρίς να μπορέσει να υπάρξει περιθώριο για την προπόνηση Σπαθασκίας, αλλά όλοι ξέρουμε πόσο πολύ αφιερώνεται ο Πρωτεσίλαος στην Τοξοβολία, οπότε, στις επόμενες Προπονήσεις θα του έχουμε ...κλεψύδρα!


     Και αυτή την φορά, μας γέμισε χαρά η επιβεβαίωση ότι η Παραδοσιακή (Ενστικτώδης) Τοξοβολία είναι "εγγεγραμμένη" στο ..."κύτταρο" της Ανθρωπότητος ως κάτι το συνυφασμένο με αυτήν, παρατηρώντας τον νεαρό Μιλτιάδη να τοξεύει τα πρώτα βέλη του υπό το βλέμμα του υπερήφανου πατέρα του.


     Και όταν ο ήλιος έδυσε και μαζέψαμε  τον εξοπλισμό μας ευχηθήκαμε την επόμενη εβδομάδα α μας λυπηθεί ο καιρός και να μη μας ταλαιπωρήσει με το ενδεχόμενο ...υετίου ...μπουγελώματος, ώστε να μπορέσουμε να είμαστε περισσότεροι στη Γραμμή Βολής!


 «ΚΑΛΑΜΙΑ» ΚΑΙ ...ΑΛΛΑ!


     Η παρουσία ενός μεγάλου καλαμιού αφημένου απερίσκεπτα στον προπονητικό μας χώρο, πάνω σε ένα παγκάκι στο οποίο καθόμαστε για να στοχαστούμε, ήταν η αφορμή της συγγραφής αυτού του κειμένου. Ένα μεγάλο καλάμι που «γράφει» σαν μια κακαίσθητη, θλιβερή, «χαρακιά» στην φυσική εικόνα που το βλέμμα σου πασχίζει να απολαύσει και, ασχέτως εάν δεν στιγματίζει εσένα τον ίδιο, «χαράζει» τραυματικά την περιβάλλουσα εικόνα που προσπαθείς να χαρείς.

     Στις πολεμικές τέχνες, έφιππες και άμιππες, ο στοχασμός και η εμβρίθεια της προσεγγίσεως αποτελούν τα βασικά «κλειδιά» εισχωρήσεως και κατακτήσεώς τους! Αλλά, ο στοχασμός και η εμβρίθεια αποκλείουν κάθε επιδερμικότητα, κάθε επιδεικτικότητα, κάθε έπαρση του «εγώ» και κάθε …ίππευση καλαμιού που σημαίνει ανάσχεση της πνευματικότητος που αποτελεί το θεμέλιο ανελίξεως του ατόμου προς την οποία χειραγωγούν τον Άνθρωπο οι πολεμικές τέχνες.

     Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» είναι δεδομένος ο αλληλοσεβασμός και, κυρίως, η αγάπη που χαρακτηρίζουν τις σχέσεις όλων των Συνασκουμένων και αυτά σημαίνουν τον παραμερισμό κάθε «εγώ» με αμελητέες και παραβλεπτέες ελάσσονες εξαιρέσεις, κάτι το απολύτως φυσικό στην εποχή της kali yuga.

     Παρά ταύτα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η υψηλή πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας, όπου και αν αυτή διακονείται σοβαρά, διατηρείται στο αυστηρό πλαίσιο της προτάξεως της διανοητικής αναπτύξεως με ακολουθούσα την πρακτική και διόλου τυχαία η παρασημοφόρηση του Δασκάλου μας Kassai Lajos ως Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών, στη χώρα του, ενώ αυτές τις ημέρες διοργανώνεται και ειδική τελετή προς Τιμή του στον Βουδιστικό ναό της Βουδαπέστης. Κι αυτά σημαίνουν ότι αυτός ο παγκόσμιος μύστης της Έφιππης Τοξοβολίας δεν αρκείται στον εφήμερο ρόλο ενός «πρωταθλητή» αλλά φροντίζει για την πνευματική του ανέλιξη ως πνευματικής οντότητος η οποία προδιαγράφει την επιτυχή κίνηση επάνω στο μονοπάτι μιας πολεμικής τέχνης και, δη, τόσο σημαντικής όσο η Έφιππη Τοξοβολία.

     Το … «καλάμι», λοιπόν, κάθε άλλο παρά μπορεί να στέκει σε μία πολεμική τέχνη διότι αντίκειται στην πνευματική ωρίμανση ως απαρχή της απαραίτητης υπαρξιακής ανελίξεως του διακόνου μιας τέτοιας τέχνης.

     Αν όμως όλα τα παραπάνω ανάγονται στην χορεία των δυνητικών συμπεριφορικών επιλογών του ατόμου, δυστυχώς, ο σύγχρονος τρόπος ζωής αναπτύσσει και ακούσιες συμπεριφορές παραγόμενες από ψυχοπαθολογικά αίτια έναντι των οποίων θα πρέπει να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση, αυτοπαρατηρούμενοι διαρκώς πανέτοιμοι για την αποφυγή ή και ίασή τους.

     Αλλά, τι σημαίνει αυτό; Τι σημαίνει η  «ανάπτυξη ακουσίων συμπεριφορών» οι οποίες παραπέμπουν σε νοσηρή ψυχοπαθολογία του ατόμου που χρειάζεται έγκαιρη πρόληψη ή και ίαση;

     Αν κάποιος απ εμάς, ζώντας στις ακτές της Μεσογείου, είναι πεπεισμένος ότι βρίσκεται στην ερυθρά πλατεία της Μόσχας και από στιγμή θα εμφανισθεί μπροστά του η Ναταλία για να πιουν παρέα μια ζεστή σοκολάτα στο «Café Пушкин», ή είναι ηθοποιός ή είναι για …δέσιμο!

     Η σκηνική ερμηνεία της πραγματικότητος είναι Τέχνη, η μη σκηνική πεποίθηση περί μιας πραγματικότητος η οποία δεν είναι κατά τεκμήριο αληθινή, είναι ψυχοπάθεια.

     Εναπόκειται σε μας να διακρίνουμε «τίνι τρόπω» ερμηνεύουμε την πραγματικότητα, «σκηνική αδεία» ή όχι…

     Στην πρώτη περίπτωση είναι συγχωρητέα ή όποια ερμηνευτική αυθαιρεσία, στην δεύτερη υποχρεούμεθα σε, κατά τεκμήριον, ερμηνεία άνευ οιασδήποτε απομακρύνσεως από την, πάντοτε, τεκμαρτή και ποτέ υποκειμενική, πραγματικότητα.

     Ανακεφαλαιώνοντας, οι πολεμικές τέχνες προϋποθέτουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες και προς αυτές απευθύνονται, η δε ολοκλήρωση ουδόλως συγχωρεί επάρσεις ("καλάμια") ενώ, ουδέποτε πραγματώνεται υπό την παρενέργεια νοσηρών ψυχοπαθητικών υποστρωμάτων, λόγος για τον οποίο, διακονούντες μία πολεμική τέχνη θα πρέπει να επιμένουμε στην ψυχική μας υγεία και στην υπαρξιακή μας σεμνότητα, άλλως εκπίπτουμε στο επίπεδο του, απλού, "αθλητή"  ο οποίος επαίρεται εγωκεντρικώς για τις όποιες επιδόσεις του υπέρ των οποίων περιορίζει τις προσδοκίες του και τελικώς καταλήγει θύμα του "πρωταθλητικού" στρες ως ένα res με ημερομηνία λήξεως της χρηστικότητός του νομίζοντας ότι η ημερομηνία λήξεως αφορά στους ..."άλλους"! 

     Και μέσα σε μία Ομάδα Συνασκουμένων, χρέος μας είναι το απροσωπόληπτο και ουσιώδες ενδιαφέρον όλων  προς όλους ώστε, χωρίς εμπάθειες, πανικό και αντιπαλότητα, να ενδιαφερόμαστε όχι μόνον για τους εαυτούς μας αλλά και για τον "απέναντι" έτοιμοι να τον βοηθήσουμε να ξεπεράσει κάθε εγωκεντρική διαγωγή, ή να συνειδητοποιήσει κάθε συμπεριφορική εκτροπή που γεννά υποψίες, κάτι που υπαγορεύεται όχι από "εισαγγελική", "φιλάνθρωπη" ή "ψυχιατρική" διάθεση, αλλά από την ίδια την Παιδεία μας η οποία εμπεριέχει την μαγική λέξη που την παραλείπει το σύγχρονο λεξικό της "μοντερνικότητος" αλλά παραμένει ζωντανή στο λεξιλόγιο των «Ελλήνων Κενταύρων»:  «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ







ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Συγκινητικός ο "αποχαιρετισμός" ενός στόχου που υποδέχθηκε τις φτερωτές προσδοκίες σου κατά την διάρκεια τόσων προπονητικών προσπαθειών.


     Και ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" με ...ιαπωνική ακριβολογία, μας ενημερώνει ότι μετά από 116.640 βολές, ο στόχος των Κερκυραίων Συνασκουμένων μας εναπετέθη στους ...αποθέτες.


     Υποδεχόμενοι και πάλι νέους Συνασκουμένους στη Γραμμή Βολής, οι Κερκυραίοι Κένταυροι σχεδίασαν λύσεις ώστε να ξεπεράσουν το λασπώδες, λόγω βροχοπτώσεως, προπονητικό τους τερέν και να ασκηθούν όπως είχαν προγραμματίσει. Και τα κατάφεραν και πάλι!


     Και ο αλτρουιστικός χαρακτήρας των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" τους φέρνει ενώπιον μιας προετοιμασίας, εν όψει των εορταστικών ημερών, για την οποία μας επιφυλάσσουν λεπτομερή πληροφόρηση που -και πάλι!- θα μας κάνει περήφανους!


MUSEO KIRCHERIANO


     Το Ρωμαϊκό Κολέγιο ιδρύθηκε από τον Ignazio di Loyola μετά την ίδρυση του Τάγματος του Ιησού (1534), για να καλύψει ολόκληρη την εκπαίδευση της εποχής του, από την στοιχειώδη μέχρι την ανωτάτη και με απόφαση του Πάπα Γρηγορίου XIII, χτίστηκε στη Ρώμη, στην περιοχή Pigna, η οποία, σήμερα, ονομάζεται Piazza del Collegio Romano. Στο εκπαιδευτικό αυτό ίδρυμα λειτούργησε και το πρώτο Μουσείο στον κόσμο, το Museo Kircheriano, που ιδρύθηκε το 1651 από τον Ιησουίτη κληρικό Athanasius Kircher

Το Museo Kircheriano

     To Museo Kircheriano» περιελάμβανε μία συλλογή αρχαιοτήτων αλλά και αξιοπερίεργων αντικειμένων, αυτό που χαρακτηρίζεται ως «Wunderkammer», δηλαδή, μέχρι εκθέματα εσωτερισμού και ερμητισμού, δυστυχώς όμως, το 1773, όταν κατηργήθη το Τάγμα του Ιησού τα πολύτιμα περιεχόμενα αυτού του μνημειακού Μουσείου διεσκορπίσθησαν από το βάρβαρο και ανόητο ανθρώπινο χέρι! Παρά ταύτα, μια δημοπρασία στην κεντρική Ευρώπη, στα μέσα της δεκαετίας του ’80 έδωσε την δυνατότητα σε έναν νεαρό Έλληνα «διασώστη της Ιστορίας» να αποκτήσει ένα μικρό σε όγκο αλλά πολύτιμο σε πληροφοριακό περιεχόμενο, αρχειακό υλικό του Μuseo Kircheriano ώστε, σήμερα, να μπορούμε να εντοπίσουμε μέσα σε αυτό στοιχεία σημαντικά για τα ήθη, έθιμα, ενδυμασίες και πολλά άλλα του υστέρου Μεσαίωνος και της Αναγεννήσεως, εποχές λίαν εγγύς της ιδρύσεως αυτού του, πρώτου, Μουσείου στον κόσμο.  


     Στο Ιππικό Θέατρο, προετοιμάζοντας ό,τι έχει σχέση με την πρώτη παράσταση προς Τιμή της μνήμης του "Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη" αρωγός πολύτιμων πληροφοριών για την σκηνογραφική αρτιότητα των προσπαθειών μας αποτελεί και το, παραπάνω, αρχειακό απόκτημα από το Museo Kircheriano, στο οποίο συγκαταλέγονται και κάποιες υάλινες φωτογραφικές πλάκες με διασκορπισμένα εκθέματά του, οι οποίες εξεπονήθησαν μεταγενέστερα. Σε μία από αυτές ανακαλύπτουμε σημαντική πληροφόρηση για ένδυση παλαιοτέρου Ιππέως, με εντελώς ασυνήθιστη περιβολή από την οποία, όμως κατάγονται όλες οι, μετέπειτα, αναγεννησιακές ενδυματολογικές εκδοχές.  


     Τούτες τις μέρες, αναδιφώντας το συγκεκριμένο αρχειακό υλικό που αριθμεί ζωή πλέον των τριών αιώνων, ανακαλύπτουμε ισχυρές σκηνογραφικές εμπνεύσεις, ευγνώμονες προς την συγκυρία της υπάρξεως αυτού του θησαυρού στη διάθεσή μας!


Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΔΡΑΣΗ


     Σε Αθήνα, Καλαμάτα, Κέρκυρα και Χαλκίδα, οι "Έλληνες Κένταυροι" διανύουμε μία τροχιά πλήρους δράσεως!  Και αυτό αποτελεί το ευτυχές εξαγόμενο των συστηματικών εκπαιδευτικών ημερίδων μας  της κεντρικής μας Ομάδος αλλά και των Παραρτημάτων μας, με διαρκή προσέλευση νέων Συνασκουμένων τους οποίους, συνεχώς, καλωσορίζουμε .





     Σταθερός στόχος μας η ανάδειξη του παγκόσμιου πολιτισμικού αγαθού της Έφιππης Τοξοβολίας ως "εφαλτηρίου" αναπτύξεως της Παιδείας του Ήθους σε μία κοινωνία η οποία στερείται, ενώ χρήζει, Αξιών! Διότι, όπως επαναλαμβάνει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων":

ΔΕΙ, ΔΕ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ!