ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
Δεν μπορούμε να φαντασθούμε πόσοι εκ των ανυπτοπόδων συγχρόνων κατοίκων αυτής της Πόλεως, της Πόλεως των Αθηνών, θα θυμούνται την επέτειο της ιδρύσεώς της ως πρωτευούσης του συγχρόνου Ελληνικού Κράτους. Ίσως, για τους σημερινούς λαθροεισβολείς-λαθροεπήλυδές της μια τέτοια επέτειος θα ήταν το τελευταίο που θα ενδιέφερε, ενώ μιλώντας για «σύγχρονο Ελληνικό Κράτος», σήμερα, μάλλον ως σύντομο ανέκδοτο θα μπορούσε να γίνει αντιληπτό. Σε κάθε περίπτωση, οι ελάχιστοι λάτρεις των Αθηνών, δε λησμονούμε ότι την 1η Δεκεμβρίου 1834, ο αείμνηστος Βασιλεύς Όθων Α’, εκείνος ο ιδρυτής της σύγχρονης Ελλάδος, μέσα στο τεράστιο Έργο του, κατέστησε και την Πόλη των Αθηνών ως πρωτεύουσα αυτής της χώρας.
Διαβάζοντας εκείνο το παλιό χειρόγραφο του Ιστορικού της Πόλεως των Αθηνών Δημητρίου Γ. Καμπούρογλου, ξαναζούμε την άνθιση των Αθηνών με την έλευση του Βασιλέως Όθωνος Α’ μαζύ με τους τότε κατοίκους της. Ξαναβιώνουμε την λαμπρή ανέλιξη των αθηναϊκών ερειπίων σε περικαλλή οικοδομήματα τα οποία, με όλες τις δυσκολίες της μηχανικής εκείνης της εποχής, αποτελούν μέχρι σήμερα τα κορυφαία κοσμήματα της Ελληνικής πρωτευούσης.
Λασπότοπος με πλινθόκτιστες χαμοκέλες κι ελάχιστους κατοίκους καταγινόμενους με τη βοσκή κοπαδιών, χωρίς καμιά πολεοδομική υποδομή και υπόσταση, ήταν η σημερινή «Αθήνα» (όπως κατήντησε να αποκαλείται από τους συγχρόνους…) όταν την ανέλαβε ο μεγάλος Ελληνολάτρης Όθων Α’ ο οποίος, με χρήματα του πατέρα του Βασιλέως της Βαυαρίας, ξεκίνησε να την μετατρέπει σε μία λαμπρή ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Πολεοδομικό σχέδιο, χάραξη κι εκτέλεση βασικών οδικών αξόνων, υδροδότηση και αποχέτευση, μέριμνα αστικής υγιεινής με την εξάλειψη σοβαρών επιδημιών που τη μάστιζαν, ανέγερση μνημειακών κτηρίων και διαμόρφωση του πρώτου πάρκου αναψυχής (Βασιλικός Κήπος, με δαπάνες του πατέρα-Βασιλέως της Βασιλίσσης Αμαλίας, όταν το δημόσιο "ταμείο" της νεο-ιδρυθείσης Ελλάδος ήταν κενό και ως έννοια) ), ίδρυση του πρώτου Πανεπιστημίου (το οποίο ψευδώς και αγνωμόνως αποκαλούμε «Καποδιστριακό» και όχι «Οθωναίο»), όλα αυτά ήσαν μέρος του μεγαλειώδους Έργου του Βασιλέως Όθωνος Α’ προς τους Έλληνες και δη τους Αθηναίους!
Από τότε μέχρι σήμερα ο πολύ-αποπολιτιστικός αχταρμάς κατάφερε να μετατρέψει την Πόλη των Αθηνών σε άναρχη τσιμεντούπολη εχθρική προς τους ίδιους τους κατοίκους της! Σε ένα απέραντο χωνευτήρι με απόλυτη προσήλωση στα δημοκρατικά «ιδεώδη» και το ίδιο αβίωτη για τους ελλαδίτες όπως κι η ίδια η δημοκρατία που αποτελεί την αυτοχειριαστική επιλογή τους!
Η σύγχρονη ευτελισμένη και μινιμαλιστική, μέσα στο μαξιμαλιστικό νεοπλουτισμό της, «Αθήνα», των υπερ- 3.000. 000 (αδήλωτων…) λαθρομεταναστών και μόλις 2.000.000 γηγενών κατοίκων της, αποτελεί αστικό παράδειγμα προς παγκόσμια αποφυγή!
Μία «χωματερή» βιασμένου περιβάλλοντος χωρίς «πράσινο», η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα χωρίς ποτάμι, χωρίς υποδομή "αναπνοής" για τους πολίτες της, χωρίς καν πεζοδρόμια, αλλά με πολλές, πάρα πολλές …δημοκρατικές ευαισθησίες, αναμασά στιγμές ευκλεούς παρελθόντος το οποίο, όμως, έφερε πάντοτε την «υπογραφή» κάποιου Μονάρχη!
Αυτοί, οι "νεώτεροι" δεν κατάφεραν να διατηρήσουν ούτε καν όσα σημαντικά οι Ρωμαίοι κατακτητές προσέφεραν σ΄ ετούτη την Πόλη. Το σήμα κατατεθέν της δημοκρατικής «Αθήνας», τα σκουπίδια της, δεν αποτελούν μόνον το …φυσικό «διάδημα» του κ(Υ)νοβουλίου της, αλλά και κάθε μνημειακού της χώρου, ακόμη κι εκείνων που οι Ρωμαίοι κατέλειπαν.
Και, δυστυχώς, ξαναδιαβάζοντας το χειρόγραφο του Κωστή Παλαμά που γράφτηκε για τον εορτασμό της πρώτης εκατονταετίας από την ανακήρυξη των Αθηνών ως Ελληνικής πρωτευούσης, έχουμε την αίσθηση ότι διαβάζουμε τον σύγχρονο …επικήδειό της, αφού, πια, στον Κολωνό, εκτός μερικές χιλιάδες λαθρομεταναστών που διανυκτερεύουν στο εγκαταλελειμμένο άλσος της Ακαδημίας , κανένα αηδόνι δεν έχει επιβιώσει της περιβαλλοντικής μολύνσεως!
Περαστικά! Περαστικά στις κακές επιλογές των εσφαλμένως σκεπτομένων, περαστικά στους δημοτικούς «άρχοντες» οι οποίοι ασφαλώς αγνοούν την επέτειο (και καλά κάνουν αφού πέραν της «καρέκλας» ουδεμία άλλη σχέση έχουν με την Πόλη των Αθηνών και την Ελλάδα κατ’ επέκταση…) , περαστικά σε όσους νόμισαν ότι μπορούν να καταργούν το "ευ" με το "βλακωδώς δοκούν"…
Αλλά, είπαμε :
ΟΠΟΥ ΑΣΥΝΤΑΚΤΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ,
ΕΚΕΙ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ!