Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΗΜΑ 
ΤΗΣ 
ΣΧΟΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Oι Συνιδρυτές της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των «Ελλήνων Κενταύρων»,  απευθύνουν ευγνώμονες ευχαριστίες προς όλους τους συμμετασχόντες και ιδιαιτέρως αξίους εμφανιζομένους στο πρώτο σχήμα της Σχολής καθώς και στον δημιουργό αυτού του βίντεο, Γιάννη Καπρούλια (Medusa Visuals) γι αυτή την άρτια καταγραφή μιας προσπαθείας και ουσιώδους συνεισφοράς, σε ένα πολύ ιδιαίτερο είδος σκηνικής Τέχνης το οποίο εισάγεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα!



     Το εγχείρημα αυτό υπήρξε και η τέκμαρση της αρχικής σκέψεως του Ιδρυτή των «Ελλήνων Κενταύρων» ότι η εμβάθυνση στην σκηνική υποκριτική του εφίππου πολεμιστή προάγει ραγδαίως τις, επί πεδίου, δεξιότητές του στις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες και, ασφαλώς, στην Έφιππη Τοξοβολία!


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
 ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Πολύ συχνά διαπιστώνουμε ότι οι "εραστές" της Τέχνης (ερασιτέχνες) και όχι οι οι "βαρυφορτωμένοι" πτυχιούχοι συνεισφέρουν τα  μ έ γ ι σ τ α   στις Τέχνες και στον Πολιτισμό, εξ αφοσιώσεως κινούμενοι και όχι εξ ανάγκης αναζητήσεως του "χρυσίου"! Oύτε ο αποκαλύψας τΙς αρχαίες Ιθάκη, Τροία και Μυκήνες Ερρίκος Σλήμαν, ούτε ο αποκαλύψας τα ανάκτορα της Κλεοπάτρας και τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου (τον οποίο, πολλές δεκαετίες μετά, οι πανύβλακες αναζητούν ακόμη...) Στυλιανός Κουμούτσος, ήσαν "αρχαιολόγοι". Έμπορος ο πρώτος, σερβιτόρος ο δεύτερος, συνεισέφεραν και οι δύο τα  μ έ γ ι σ τ α  στην επιστήμη της Αρχαιολογίας! Και, επειδή τίποτε δεν γράφεται τυχαία σε αυτό το Ιστολόγιο, όλα τα προαναφερόμενα σημειώνονται για να αποδοθούν τα οφειλόμενα και σε έναν ακόμη  ε ρ α σ ι τ έ χ ν η  της Ιππικής, ο οποίος, χωρίς βαρυγδουπα πτυχία και τίτλους και χωρίς την οικονομική ευμάρεια ενός  Ερρίκου Σλήμαν, αλλά με τον ίδιο καθημερινό μόχθο του αείμνηστου Στυλιανού Κουμούτσου, καταφέρνει σε μιαν επαρχιακή πόλη της Πατρίδος μας να συνεισφέρει, τα  μ έ γ ι σ τ α  στην υψηλότατη Τέχνη της Ιππικής και να προσφέρει  δ ω ρ ε ά ν  στους μαθητές του τακτικήν άσκηση και ευεξία!


     Από την Κοιλάδα, λοιπόν, των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" (όπως "Κοιλάδα" αποκαλούμε τους τόπους όπου ασκούνται Εφιπποτοξότες) τα "νέα" που φθάνουν στον υπεύθυνο Ιππικής Εκπαιδεύσεως των "Ελλήνων Κενταύρων" υπό την μορφή οπτικοακουστικού υλικού μετά από κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα, είναι ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτα και οφείλονται στην προσωπικήν εργασία του εκεί επικεφαλής Αθανασίου Ψωρομύτη ο οποίος, χωρίς να το γνωρίζει και χωρίς να έχει μελετήσει θεωρητικά βοηθήματα, εξ υγιούς ενστίκτου ωθούμενος, εφαρμόζει αρχές και κανόνες ωφέλιμες στην ψυχή και στο σώμα Ίππων και Ανθρώπων.


     Με εκπαιδευτικές ημερίδες ισόρροπα κατανεμημένες σε Ενστικτώδη Τοξοβολία και Έφιππη Τοξοβολία επί τη βάσει των κανόνων της Φυσικής Ιππικής η οποία ωφελεί πνεύμα και σώμα, οι Συνασκούμενοι των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" απολαμβάνουν τα σημαντικά οφέλη ενός 'μονοπατιού' που δεν διακρίνει τους 'βαδιστές' του κατά φύλο ή ηλικία, πάντοτε υπό την άοκνη καθοδήγηση του επικεφαλής του Παραρτήματος.


     Από το οπτικοακουστικό υλικό της τελευταίας εκπαιδευτικής ημερίδος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" παρατηρούμε σταθερά την ιππική πρόοδο του επικεφαλής αλλά και των μαθητών του και, βεβαίως, του Ίππου της Σχολής τον οποίο επιτυχέστατα εκπαίδευσε ο Αθανάσιος Ψωρομύτης.


     Είναι εμφανής η, προοδευτικώς, αύξουσα δυσκολία των ασκήσεων των μαθητών την οποία ακολουθεί ο σχεδιασμός του Εκπαιδευτή τους με αίσια, πάντοτε, ανέλιξη.


     Τόσο στην Ιππική όσο και στην Τοξοβολία, οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" κάθε εβδομάδα ασκούνται και προοδεύουν  δ ω ρ ε ά ν  απολαμβάνοντας των ευεργετημάτων τα οποία για να απολαύσουν άλλοι όχι μόνον καταβάλλουν υψηλότατο τίμημα (διότι η Ιππασία, παγκοσμίως, δεν είναι διόλου φτηνή "υπόθεση"...) αλλά και δεν τους είναι δυνατόν λόγω ανυπαρξίας υποδομών. Κι όμως, στην ...Καλαμάτα, όλα τούτα είναι εφικτά και με την ασφάλεια σε κορυφαίο επίπεδο!


     Ήδη, ο Ίππος Σχολής κρίνεται ασφαλέστατος και άξιος της εμπιστοσύνης όλων, όπως όλοι φαίνονται να του την αποδίδουν.


     Κατ'  αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται και η, προς τα πρόσω, δηλαδή, προς την Έφιππη Τοξοβολία, πορεία των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας".


     Και πάντοτε 'προηγούμενος' στην εκπαίδευση του Ίππου και στη δοκιμή της αποτελεσματικότητός της, ο ίδιος ο επικεφαλής του Παραρτήματος Αθανάσιος Ψωρομύτης ασκεί και τον επιβεβλημένον έλεγχο ώστε να αισθάνεται ο ίδιος ασφαλής όταν εμπιστεύεται τους μαθητές του επάνω στην υπέροχη, πλέον, Ρέα.


     Κι έτσι στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" η Έφιππη Τοξοβολία προάγεται συνεχώς και ...όχι μόνον!


     Εδώ η Ρέα προετοιμάζεται από τον Εκπαιδευτή της και για άλλα σημαντικά τα οποία θα δούμε σε επόμενη ανάρτησή μας!


     Και, βεβαίως, τα ακόμη καλύτερα έπονται: ο Αθανάσιος Ψωρομύτης ξεκίνησε την εκπαίδευση και του δευτέρου Ίππου της Σχολής του ο οποίος είναι πώλος ...επιβήτορας, προσπάθεια δυσκολότατη, στην οποία του ευχόμαστε καλήν επιτυχία! 


     Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" υπήρξε η "πύλη εισόδου" της Έφιππης Τοξοβολίας και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ελλάδα, όταν ούτε οι "σχετικές" ομοσπονδίες του Σ.Ε.Γ.Α.Σ. δεν εγνώριζαν, καν ...ονομαστικώς, αυτά τα δύο είδη "αθλημάτων". Στα δέκα τέσσερα (πλέον) συνεχούς λειτουργίας αυτής της Ομάδος-ορόσημο όλα τα Μέλη της από κοινού κατάφεραν ένα πολιτισμικό επίτευγμα ακολουθώντας έναν βασικό κανόνα τον οποίο μας δίδαξαν οι Δάσκαλοί μας Kassai Lajos και Θεόδωρος Γ. Αντίκας: Τον σεβασμό και την αγάπη προς τον μοναδικό συνεργάτη-Ίππο! Και αν (και) το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" καταφέρνει άλματα στην Έφιππη Τοξοβολία τα καταφέρνει λόγω αυτού του σεβασμού και της αγάπης προς τον Ίππο που επιδεικνύει ο επικεφαλής και τα Μέλη του! Και, επειδή η Έφιππη Τοξοβολία και η Παραδοσιακή Τοξοβολία στην Ελλάδα είναι "παιδιά" μας και όλοι όσοι σοβαρά καταγίνονται με αυτά στη χώρα μας προέρχονται από τους "Έλληνες Κενταύρους" ακόμη και εάν επέλεξαν να τεθούν εκτός αυτών, τους συνιστούμε να τηρούν πάντοτε τον κανόνα του σεβασμού και της αγάπης προς τον Ίππο ώστε να χαίρονται και να προάγουν όσα έλαβαν εκ της Ομάδος μας!


Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ...AZVA YOGA


     Mία ακόμη πρωτιά των "Ελλήνων Κενταύρων", πριν χρόνια, ήταν η εισαγωγή της Azva Yoga στην Ελλάδα! 


     Η Azva Yoga είναι η Υοga επί του Ίππου και στην Ομάδα μας την δίδαξε μία εξαιρετική Συνασκουμένη η οποία, λόγω εγκυμοσύνης και τεκνοποιήσεως δεν κατάφερε να συνεχίσει την συνεργασία της μαζύ μας και προτίμησε τον οικογενειακό ...στίβο αντί του στίβου του Ιππευτηρίου.


     Κατόπιν αυτών, όμως, παρατηρούμε μία προσέγγιση των Συνασκουμένων του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" οι οποίοι, μάλλον εξ ενστίκτου "κινούμενοι" και αξιοποιώντας το άριστο επίπεδο εκπαιδεύσεως του Ίππου τους όπως το επέτυχε ο επικεφαλής τους Αθανάσιος Ψωρομύτης, καταφέρνουν να εμφανίζουν "εικόνα" περισσότερο Azva Yoga και λιγότερο ...Γυμνιππευτικής!


     Διόλου τυχαία η επισήμανση, διότι η  χ α λ ά ρ ω σ η  όλων επί του ηρεμότατου Ίππου αυτό, ακριβώς, δείχνει!


     Και θυμόμαστε τι είχε γράψει μία, ειδική, δημοσιογράφος γι αυτό το χρησιμότατο είδος Yoga, την Azva Yoga: «Οι στάσεις σε κίνηση, προάγουν τον απόλυτο συντονισμό του εκπαιδευόμενου με την αναπνοή, την κίνηση και την ενέργεια ίππου, η οποία, όπως είναι ευρέως γνωστό, είναι απόλυτα θεραπευτική. Τέλος, περιλαμβάνει διαλογιστικές ασκήσεις και βαθιά χαλάρωση του εκπαιδευόμενου σε φυσικό περιβάλλον.» (Άννα-Μαρία Κοσμετάτου).


     Όλα αυτά τα ωφέλιμα δείχνουν να αναδύονται αργά-αργά αλλά σταθερά μέσα από την Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας"  και την άοκνη εργασία του επικεφαλής και των Μελών του Παραρτήματος.


     Και, βεβαίως, όλα αυτά με πρωταγωνίστρια την πανέμορφη τετράποδη Ρέα η οποία αναδεικνύεται σε ιδανικόν Ίππο Σχολής μέσα από τα χέρια του Αθανασίου Ψωρομύτη.


Τρίτη 16 Απριλίου 2019

ΕΝΑ ΘΕΡΜΟ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ!



Είναι ωραίο να καλωσορίζεις σε ένα θεατρικό σχήμα ένα νέο παιδί που αποφοίτησε από την Αρχαιολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών θεωρώντας την Αρχαιολογία όχι επιστήμη που συγχωρεί δογματισμούς αλλά που προτρέπει σε έρευνα, για να συνεχίσει την καλλιέργεια της ψυχής του στο τμήμα Θεατρολογίας του ιδίου Πανεπιστημίου. Μια ακόμη όμορφη προσωπικότητα στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" με Αξίες ζωής αλλά και με μία μεγάλη, για την ηλικία του, εμπειρία στην Τέχνη αφού, ήδη έχει παίξει σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις υποδυόμενος και πρωταγωνιστικούς ρόλους (Καποδίστρια κλπ) ενώ έχει προχωρήσει και στο λυρικό τραγούδι σχηματίζοντας και ένα "τρίο" με δύο σοπράνο και κλασικό ρεπερτόριο!


     Στη σημερινή του, πρώτη, επαφή με τον Σκηνοθέτη μας Γιάννη Δρίτσα χαρήκαμε μια διάδραση που δεν θα μπορούσαμε να την πούμε, επακριβώς, "μάθημα" αλλά ...αντισφαίριση θετικών αιφνιδιασμών και διάνοιξη ωραίων υποκριτικών "οριζόντων". Η πρώτη επαφή του με το κείμενο μας έδειξε ότι μπορεί να διαβάζει εικόνες σχεδιασμένες με ...γράμματα, συλλαβές, λέξεις, παραγράφους τα οποία, όμως, όλα αυτά εκφέρονται και πάλι ως ...εικόνες, εύηχες και ευκρινείς.


     Λίνο, καλωσήλθες!


EΝΗΜΕΡΩΣΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Ενημερώνονται οι «Έλληνες Κένταυροι» ότι έχει αποσταλεί προς τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις όλων το ακόλουθο μήνυμα που αφορά στην επικαιροποίηση του Αρχείου Μελών της Oμάδος :

    «Το Αρχείο Μελών της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" πλησιάζει, αισίως, τον αριθμό των ...500 εγγεγραμμένων, αλλά κρίνεται απαραίτητο να γίνει προσεκτική εκκαθάριση ώστε να αποδεσμεύσουμε όσους δεν μετέχουν μαθημάτων, Προπονήσεων και, εν γένει, δράσεων της Ομάδος μας, ώστε ο αριθμός των Μελών να εκφράζει τους πραγματικούς "Έλληνες Κενταύρους".

     Η εκκαθάριση θα γίνει σε τρεις φάσεις εκ των οποίων η πρώτη συνίσταται σε γραπτή δήλωση όσων επιθυμούν να παραμείνουν Μέλη να το δηλώσουν γραπτώς, ΕΝΤΌΣ ΔΕΚΑ ΗΜΕΡΩΝ, ως απάντηση αυτού του μηνύματος με την διατύπωση "Επιθυμώ να παραμείνω Μέλος των 'Ελλήνων Κενταύρων'". Όσοι δεν ανταποκριθούν σε γραπτή διατύπωση θα διαγραφούν από αυτή την πρώτη φάση.»

     Έτσι, παρακαλείσθε όλοι να ελέγξετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας και να ανταποκριθείτε αναλόγως προς αποφυγή διαγραφών οι οποίες, πλέον, είναι μη αναστρέψιμες!

     Εφιπποτοξορτικά!

     Εκ του Δ.Σ.

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗ "ΧΩΣΙΑ"


     Η Τοξοβολία ουδέποτε υπήρξε άθλημα των αρχαίων, αυθεντικών, Ολυμπιακών αγώνων! Και όπως η σημερινή τιτλοφόρηση ως, δήθεν, "ολυμπιακών" των πολυεθνικών συγχρόνων αγώνων είναι ψευδής και καταχρηστική, έτσι και ο χαρακτηρισμός "Ολυμπιακή Τοξοβολία" είναι ψευδέστατος και καταχρηστικότατος! Και όπως οι σύγχρονοι ψευδεπίγραφοι "ολυμπιακοί αγώνες" αποβλέπουν στην εμπορικοποίηση της αθλήσεως, έτσι και η "ολυμπιακή τοξοβολία" αποβλέπει στην εμπορικοποίηση της Τοξοβολίας η οποία δεν αποτελεί "άθλημα" (sport) ούτε "παιγνίδι" (game) αλλά Πολεμική Τέχνη διότι το Τόξο είναι  ό π λ ο  κι έτσι χρησιμοποιήθηκε διαχρονικώς από της εμφανίσεώς του, από τον Άνθρωπο, όχι για να διασκεδάζει τις ...ελεύθερες ώρες του, αλλά για να πολεμά, ή για να κυνηγά την τροφή του!


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", όπου όλοι σεβόμαστε την φύση και τις αλήθειες της, η Τοξοβολία αντιμετωπίζεται, όπως είναι σωστό, ως Πολεμική Τέχνη και για τον λόγο αυτό η διδασκαλία της και η εφαρμογή της ακολουθεί κανόνες ουδεμία σχέση έχοντες με "sport" ή με "game", όπως ακριβώς ουδεμία σχέση έχει με αυτά η παραδοσιακή ή Ενστικτώδης Τοξοβολία, οπουδήποτε στον κόσμο ασκείται. Έχοντας, δε, διδαχθεί το αντικείμενο κοντά στον παγκόσμιο πρωταθλητή Kassai Lajos και εφαρμόζοντας τους κανόνες που εκείνος μας δίδαξε, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (από 1/12/2013) έχει τιμηθεί με πρώτες αλλά και άλλες διακρίσεις διακρίσεις σε διεθνείς αγώνες, αρνούμενη να ενταχθεί (όπως της έχει φορτικώς προταθεί) στα αναξιόπιστα και παραγοντίστικα ντόπια "κυκλώματα"!


     Και το "μαχητικό" σκεπτικό της Πολεμικής Τέχνης κυριάρχησε και κατά την τελευταία Προπόνηση, όπου Συνασκούμενοι αξιολογήθηκαν για να προσδιορισθεί η ευστοχία τους σε μέσες αποστάσεις, με έμφαση στην τακτική της "χωσιάς" (χωσιάριων-Ουσάρων).


     Όχι, ο στόχος δεν είχε τις γνωστές, μεγάλες, διαστάσεις με τα πολύχρωμα ευδιάκριτα "πρόσωπα" και την ανοικτή και ανεμπόδιστη οπτική πρόσβαση στο "μάτι του ταύρου", όπως συμβαίνει στην "ολυμπιακή τοξοβολία". Στην περίπτωσή μας ήταν ένα απλό κουτάκι συσκευασίας διαστάσεως 25 επί 30 εκατοστομέτρων, αφημένο καταγής και κρυμμένο κάτω από πευκόκλαρα ή άλλα βλαστάρια, με μία υποψία "παρουσίας" στην άκρη της στοχαστικής ευθείας για τον Τοξότη ο οποίος θα έπρεπε, συχνά, να υπολογίσει την τροχιά του βέλους του να περνά μέσα από κλαριά και φυτά ώσπου να προσκρούσει στο επιθυμητό σημείο! Επίσης, στην περίπτωσή μας, η Γραμμή Βολής δεν ήταν το επίπεδο καλοφροντισμένο "ταρτάν" της "ολυμπιακής τοξοβολίας" μέσα στους προστατευόμενους χώρους όπου αυτή ασκείται, αλλά, σε επικλινέστατο ορεινό και ανώμαλο έδαφος το οποίο επενεργεί επιβαρυντικά με τις οπτικές "παραλλάξεις" του εξ αιτίας των κλίσεών του.



     Σε ένα ανοιξιάτικο ορεινό σημείο όπου η βλάστηση προμήνυε Άνοιξη αλλά η απειλή όμβρου παρέπεμπε σε Φθινόπωρο, το ασκησιολόγιο ήταν προσεκτικώς προσχεδιασμένο και τάχιστα εφαρμόσιμο ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις οι οποίες θα ήσαν εις βάρος της επιτυχούς ολοκληρώσεώς του.



     Οι Συνασκούμενοι εισήχθησαν αμέσως στο πνεύμα της "χωσιάς" και των συμπαρορτουμένων της ξεκινώντας από τα δύσκολα για να καταλήξουν στα εύκολα.



     Ένας στόχος τοποθετημένος "ούτω πως" ώστε να εκβιάζει την στοχαστική προσοχή του Τοξότη αφού εάν ...ξεστράτιζε το βέλος θα βρίσκονταν, στη καλύτερη περίπτωση, ή σε ένα τεχνητό ρέμα ή θα ...χάνονταν κι αυτό σήμαινε επιπλέον "τρέξιμο" και κόπωση για όποιον τα "κατάφερνε" να στείλει το βέλος του εκτός στόχου.



    Κατόπιν και όταν υπό τις εναρκτήριες συνθήκες οι Συνασκούμενοι κατάφεραν ένα 65%, άρχισε το σενάριο να ...χαλαρώνει ...φαινομενικώς, με παραμέτρους μη ...επαισθητές.



     Και πάντα μετά την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε ασκήσεως ένας σύντομος "απολογισμός" συντελούσε στην ομαλή μετάβαση στην επόμενη άσκηση κ.ο.κ. ώσπου καταλήξαμε με μία επιτυχία 85-90% επί μέσων αποστάσεων! Δεν ήταν και άσχημα...



     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν ακολουθούμε το ..."πνεύμα" των ευκαιριακών, δήθεν, "αγωνιστικών" διοργανώσεων που ενθαρρύνουν οι ομοσπονδίες που εμπορικοποιούν την άθληση ώστε να εισπράττουν κάθε εβδομάδα "συμμετοχές" από συμμετέχοντες στους οποίους ουδέποτε προσεφέρθη η παραμικρή γνώση (από εκείνους, άλλωστε, που δεν την διαθέτουν) ούτε διοργανώνουμε παρείστικα μπάρμπεκιου με άφθονη τσιπουροκατάνυξη! Εδώ, ασκούμεθα και όπως ανεκοίνωσε ο Ιδρυτής της Ομάδος τον περασμένο Σεπτέμβριο κατά την έναρξη της παρούσης Προπονητικής Περιόδου, στους "Έλληνες Κενταύρους" δεν θέλουμε να "περνάμε καλά" αλλά να περνάμε ωφέλιμα! Ευτυχώς αυτό το αντελήφθησαν όλοι και κάποιοι πέρασαν και την θύρα εξόδου συναισθανόμενοι το ασύμβατό τους με το "ωφέλιμον"! Οι παραμένοντες απολαμβάνουμε για πολλοστή συνεχή χρονιά τα οφέλη της Έφιππης Τοξοβολίας και όλων των υπό της Σχολής μας προσφερομένων, βέβαιοι όντες ότι αυτό το "περνάμε ωφέλιμα" θα παραμένει κανόνας της Ομάδος μας και πάντοτε θα έχουμε την χαρά να το μεταφέρουμε προς τα έξω από αυτό το Ιστολόγιο!




Υστερόγραφο:


     Ευχαριστούμε τον κ. Ν. Παπαδάκη για την αποκατάσταση της λάθος (;) τοποθετήσεως του τόρμου εγκαθιδρύσεως βέλους στην χορδή Συνασκουμένου που διέπραξε συνάδελφός του και διαπιστώσαμε και αναφέραμε σε προηγούμενη ανάρτησή μας. Χαιρόμαστε, δε, διότι καθημερινώς επιβεβαιωνόμαστε για την αποστροφή μας προς τα αναξιόπιστα κα παραγοντίστικα, ντόπια, κυκλώματα τα οποία αντιμετωπίζουν την Τοξοβολία ως εμπόρευμα και, παρά την ασχετοσύνη τους με αυτήν, δεν εννοούν ούτε καν να βελτιώσουν τις στοιχειώδεις γνώσεις τους. 


Κυριακή 14 Απριλίου 2019

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ


     Aν σε μία διδασκαλία ο διδάσκων δεν προηγείται ως διδασκόμενος τότε εκλείπει κάθε προσδοκία γονιμότητος της διδασκαλίας. Και, κατά την σημερινή πρόβα του Ιππικού Θεάτρου, καθηλωμένοι από τα καιρικά φαινόμενα για τέταρτο μήνα στο μελετητήριό μας και έδρα της Ομάδος, ο διδάσκων διδάχθηκε από τον διδασκόμενο και ανταπέδωσε στον διδασκόμενο την διδαχή ενός ρόλου που αν δεν αποτελέσει βίωμα με ό,τι δύσκολο και αν επισύρει, το αποτέλεσμα δεν θα είναι διόλου καρποφόρο.


     Πολλά απέδωσε η σημερινή πρόβα και, πρώτο απ΄ όλα, η σημαντικότητα της κατανοήσεως του όλου σκηνικού μέσα στο οποίο διαδραματίζεται το έργο.


     Μέσα από την μελέτη του κειμένου και την απόδοση ενός ρόλου, "ιχνογραφήθηκε" ο τόπος και η εποχή και αποσαφηνίστηκε στο νου του νεαρού Χρυσοβαλάντη η "εικόνα" μέσα στην οποία θα κληθεί να υποκριθεί, με όλα τα συνθέτοντα μέρη της.


     Ως ένας αεικίνητος ...ιμάντας παραγωγής αδιαλείπτου έργου, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", ανέγγιχτη από την όποιαν αντιξοότητα ακόμη και από την αρνητική καιρική συγκυρία η οποία επί τετράμηνο μας καθηλώνει κατά την Ιππικήν εκπαίδευση, καλπάζει προς την 20ή Ιουνίου για να τιμήσει τον Μιχαήλ Μάρουλλο Ταρχανιώτη όπως χρέος Ελληνικό την καλεί!