Σάββατο 16 Απριλίου 2016

"ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ"
[ΠΡΩΤΗ ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ]

Η Σκηνοθέτις κ. Ελένη Βλάσση εν μέσω "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

     Στον κινηματογράφο "ΑΛΚΥΟΝΙΣ" έγινε σήμερα η πρώτη ειδική προβολή του ιστορικού ντοκιμαντέρ "ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ" της Ελένης Βλάσση στο πλαίσιο της προβολής των παραγωγών του "3ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας", με τη παρουσία της καταξιωμένης Σκηνοθέτιδος και των συντελεστών του ντοκιμαντέρ στο οποίο έλαβε μέρος η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


     Η σημερινή προβολή έγινε με την παρουσία του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκου και Μελών της Ομάδος αλλά και του Ιδρυτή της, Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη, ο οποίος υπήρξε και ο επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ.


     Το κινηματογραφικό αποτέλεσμα αυτού του ιστορικού δράματος υπήρξε, πραγματικά, συγκλονιστικό, με την "υπογραφή" της Ελένης Βλάσση, η οποία καθήλωσε το κοινό της αίθουσας από την αρχή μέχρι και την εμφάνιση των τίτλων τέλους, ξεσπώντας σε θερμά χειροκροτήματα. 


     Θα ακολουθήσει η Τιμητική Προβολή η οποία θα αναγγελθεί σύντομα και που προορίζεται να την παρακολουθήσει σύσσωμη η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" την οποία η ευγενής Σκηνοθέτις επιθυμεί να βραβεύσει, ενώ το έργο της θα ταξιδεύσει σε περισσότερες από τριάντα χώρες!


Μία παραγωγή υπό την αιγίδα 
του Υπουργείου Πολιτισμού και του Πανεπιστημίου Κρήτης.



ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ 
ΠΡΩΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 
ΙΠΠΑΣΙΑΣ


     Μία πολύ ιδιαίτερη μαθήτρια εμφανίστηκε στη Σχολή μας για το πρώτο της μάθημα Ιππασίας, Ήταν πολύ λιγόλογη, σκεπτική και κάπνιζε νευρικά ένα τσιγάρο πίνοντας αμήχανα έναν καφέ. Μας είχε ζητήσει αυτό το πρώτο της μάθημα να είναι ...δίωρο και αυτό μας είχε προβληματίσει ξέροντας το πόσο δύσκολο θα ήταν για ένα κορίτσι, αφού ούτε ένας γυμνασμένος άντρας δε μπορεί εύκολα να ανταπεξέλθει σε παρόμοιες απαιτήσεις αντοχής... αλλά το δεχτήκαμε. Αναμένοντας στο αίθριο μέχρι να φέρει τον Ίππο ο Εκπαιδευτής της παρατηρήσαμε ότι κάθε άλλο παρά ήταν ήρεμη...  Παρά το ότι το κάπνισμα στη Σχολή μας είναι, τουλάχιστον ...casus belli, δεν αντιδράσαμε με ...πυροβολισμό αλλά με μία διακριτική αναφορά στην ενόχληση της οσφρήσεως του Ίππου από τα παράγωγα της καύσεως του τσιγάρου και εκείνη κατάλαβε, όπως και εμείς είχαμε καταλάβει το άγχος της, το ιδιαίτερο άγχος αυτού του ιδιαιτέρως ευγενικού και σκεπτόμενου παιδιού... Όλες οι εξ αρχής προδιαγραφές αυτού του πρώτου μαθήματος που θα επακολουθούσε ήσαν ...ιδιαίτερες. Ακολουθώντας την "μαιευτική" τακτική της ...Φαιναρέτης που εφαρμόζεται στους προθαλάμους των ..."καφεμαντισσών" προσπαθήσαμε να "σκιαγραφήσουμε" τη "ψυχολογία" της μαθήτριάς μας ώστε να "σχεδιάσουμε" στα μέτρα της το μάθημα που θα επακολουθούσε, αλλά εκείνη μας δυσκόλεψε υποχρεώνοντάς μας να της παίρνουμε τις λέξεις με το ..."τσιγκέλι". Ξεκινήσαμε αυτό το μάθημα με μόνο διαπιστωμένο το φόβο της απέναντι σε μία ενδεχόμενη πτώση, όμως, πολύ εντονότερο απ΄ ό,τι συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις. Έτσι, ο Εκπαιδευτής της, ο Αρπάλυκος, κατάλαβε αμέσως ότι ακόμη κι αν στο τέλος αυτού του μαθήματος η μαθήτριά του δε θα κατάφερνε να αναλάβει τον Ίππο της, θα έπρεπε να είχε συμφιλιωθεί με την πτώση η οποία ήταν το απαραίτητο διδακτικό αντικείμενο αυτής της πρώτης επαφής της με την Ιππασία. 


     Η μαθήτριά μας έδειξε έναν πολύ προσεκτικό και προσαρμόσιμο στην εκπαίδευση χαρακτήρα, εκτελώντας με ακρίβεια τις οδηγίες του Εκπαιδευτή της Αρπάλυκου και με φυσική "Στρογγυλή Κίνηση" χωρίς καν να της έχουμε μιλήσει γι αυτή. Μας έκανε εντύπωση η σταθερότητα εκτελέσεως των οδηγιών που της έδινε ο Εκπαιδευτής, διακρίνοντας, πάντως, το φόβο της κάθε φορά που ζύγωνε τον Ίππο στον, εναρκτήριο, "Κύκλο Προσεγγίσεως".


     Το "πλάνο" του Αρπάλυκου ήταν πονηρό και τέθηκε σε εφαρμογή αμέσως μόλις η μαθήτριά του άρχισε την εκπαιδευτική ρυταγώγηση... Με τον Ιβάν να είναι ιδανικός για τη περίπτωση, ξεκίνησε να αποενοχοποιεί το φόβο στη μαθήτριά του από τη πρώτη στιγμή, προκαλώντας ανώδυνες καταστάσεις μη συμβατικών συνθηκών οι οποίες παρέπεμπαν περισσότερο σε χιούμορ παρά σε κίνδυνο. 


     Κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας από το δρώμενο, η ανυποψίαστη μαθήτρια παρατηρούσε εμβρόντητη τα καμώματα του Ιβάν αρχίζοντας, σιγά-σιγά, να διασκεδάζει με τη ...παιδική συμπεριφορά του η οποία μαρτυρούσε ένα άκακο πλάσμα παρά το μέγεθός του. Ναι, οι Ίπποι μπορεί να είναι ογκώδεις και δυνατοί αλλά δε σημαίνει ότι είναι και εχθρικοί προς τον Άνθρωπο, κάθε άλλο... 


     Με αυξημένη αυτοπεποίθηση, η μαθήτρια ανέλαβε στο χέρι τον Ίππο και πεζή ξεκίνησε να τον ρυταγωγεί εκτελώντας τις προβλεπόμενες ασκήσεις που θα την "συνέδεαν" από το έδαφος με τον Ίππο της. Τώρα, μετά την παρατήρηση της αστείας συμπεριφοράς του Ίππου που πριν λίγο κυλίστηκε στην άμμο, η μαθήτρια είχε αρχίσει να υποψιάζεται ότι ο Ίππος δεν είχε καμία κακή πρόθεση για την ίδια αλλά μια καλή γενική διάθεση για τη περίσταση.


     Η μαθήτρια, πια, αρκετά χαλαρωμένη επικεντρώθηκε στη κίνηση πλάι στον Ίππο και στην εργασιακή επικοινωνία της με αυτόν, τρέχοντας πλάι του και πηδώντας παρέα χαμηλά εμπόδια. Πίσω από την εμφανή χαλάρωσή της, πάντως, ο Εκπαιδευτής της εξακολουθούσε να αντιλαμβάνεται την εμμονή της "σκιάς" του φόβου και, αμέσως, οργάνωσε τη δεύτερη φάση ...εξορκισμού του. 


     Κάποτε η μαθήτρια ένοιωσε έτοιμη να εφιππεύσει και βρέθηκε στη γυμνή ράχη του Ίππου της με τον Αρπάλυκο να της δίνει χαλαρός τις πρώτες οδηγίες από μία στάση πολύ ασυνήθιστη για Εκπαιδευτή, ...καθισμένος στο χώμα μπροστά στον Ιβάν και παίζοντας με τον τετράποδο, αγαθό, γίγαντα. Η μαθήτριά του τον παρακολουθούσε από ...ψηλά σκύβοντας για να τον βλέπει να της μιλά χαμογελαστός και έτοιμος να ξαναρχίσει με τον Ιβάν κάποιο παιγνίδι. Σκηνές ασυνήθιστες για ένα Ιππευτήριο σχολής Ιππασίας, αλλά σοφές για την υποστήριξη των ψυχολογικών αναγκών μιας μαθήτριας με εμφανέστατες ικανότητες οι οποίες, όμως, φαίνονταν να είχαν "επικαλυφθεί" από "κάτι" που την βασάνιζε....


     Ο Αρπάλυκος άρχισε να "εγγράφει" στη συνείδηση των μυικών ομάδων της μαθήτριάς του την αίσθηση της ισορροπίας και στο ψυχισμό της την ασφάλεια της ιππεύσεως ρυταγωγώντας τον Ίππο επάνω στον οποίο εκείνη άρχιζε να βρίσκει το "καλό κάθισμά" της. Αλλά το έμπειρο "μάτι" που παρακολουθούσε τον Αρπάλυκο από μακριά κατάλαβε ότι ο εμπειρότατος Εκπαιδευτής "κάτι" ετοίμαζε και η φωτογραφική κάμερα τέθηκε στο "αυτόματο" με πλήρη ετοιμότητα του δακτύλου επάνω στο κουμπί λήψεως... Και, πράγματι, ..."μετ' ου πολύ" ο Αρπάλυκος οδηγεί τον Ιβάν με τη μαθήτρια επάνω από ένα οικείο σημείο ...κυλίσματος, καθυστερεί με "νόημα" τον Ίππο επάνω σε αυτό και ... 


...και ο Ίππος "πιάνει το υπονοούμενο" και ξαπλώνει φαρδύς-πλατύς στο χώμα υποχρεώνοντας σε ελεγχόμενη πτώση τη μαθήτριά του η οποία φεύγει άρον-άρον από τη ράχη του προς ...άγνωστη κατεύθυνση, ενώ ο Αρπάλυκος χαμογελά γεμάτος αυτοπεποίθηση για το έλεγχο της καταστάσεως διατηρώντας την επαφή του με τον κυλιόμενο ...Ίππο! Σκηνή απείρου κάλλους που η φωτογραφική κάμερα ...εγκαίρως προϊδεασμένη κατέγραψε προς δόξαν των μεθόδων διδασκαλίας της Ιππασίας! Όχι, θα μας ξέφευγε...  


     Η αιφνιδιασμένη μαθήτριά μας βρέθηκε "αλλού γι αλλού", έχοντας δει τον ...ουρανό με τ'  άστρα αλλά και, ταυτοχρόνως, έχοντας αντιληφθεί ότι η "φοβερή" πτώση που πολλοί νομίζουν ως ...φόβητρο της Ιππασίας δεν είναι παρά μία κατάσταση απωλείας της ισορροπίας χωρίς κατ΄ ανάγκη οδυνηρές επιπτώσεις. Ναι, είχε πέσει αλλά τελικώς αυτό ήταν μέρος ενός, για εκείνη, απρόβλεπτου  διασκεδαστικού παιγνιδιού που στο κάτω-κάτω μόνον επί πλέον κέφι μπορεί να της πρόσφερε.


     Όταν η μαθήτριά μας σηκώθηκε και τινάχτηκε από τη σκόνη ήταν, απλώς, ένας άλλος Άνθρωπος με το πιο φωτεινό και χαμογελαστό παιδικό πρόσωπο! Με ασυγκράτητη χαρά μας ζήτησε αμέσως να φωτογραφηθεί με τον Ίππο της που πήρε κυριολεκτικώς αγκαλιά (εκείνος, άλλο που δεν ήθελε και ποζάρησε ως άλλος ...Errol Flynn) και μας είπε ότι αυτή η στιγμή ήταν πολύ ιδιαίτερη για την ίδια διότι πριν έρθει στη Σχολή μας είχε, σε άλλη Σχολή δυτικής Ιππασίας, μία πολύ τραυματική εμπειρία ενός πρώτου μαθήματος που την έκανε να φοβηθεί τον Ίππο και μόλις αυτή τη στιγμή ξανα-αποκτά την αυτοπεποίθησή της ως Αμαζόνα. Η "κάθαρση" επετεύχθη χάρη στην εκπαιδευτική εμπειρία του Αρπάλυκου και στο χαρακτήρα του τετράποδου Ιβάν κι εμείς χαρήκαμε ένα, μέχρι πριν λίγο, φοβισμένο παιδί που συμφιλιώνονταν με τον Ίππο και την Ιππασία.  


     Όταν η μαθήτριά μας επαν-εφίππευσε ήταν, πια μια Αμαζόνα με πλήρη αυτοπεποίθηση και εξαιρετική ψυχολογία. Οι φόβοι είχαν εξανεμισθεί και σμικρύνθηκαν στην εμεπιρία ενός χαριτωμένου παιγνιδιού! Τώρα κουμαντάριζε τον Ίππο της άριστα, αν και κουρασμένη μετά από μιάμιση ...ώρα συνεχών ασκήσεων και κοπώσεως που με το πρόγραμμα δεν είχε τη ...πολυτέλεια να αντιληφθεί!


     Σ' αυτό το πρώτο της μάθημα, κατόπιν, η μαθητριά μας πέρασε μόνη της ακόμη και χαμηλά εμπόδια με άψογη διεύθυνση του Ίππου της στο μέσο της διαδρομής τους και χωρίς να χαλάσει το "καλό κάθισμά" της ούτε για μια στιγμή γιατί, τώρα, δεν ένοιωθε φόβο, βασική προϋπόθεση στην Ιππασία!


     Όταν ο Αρπάλυκος ζήτησε από τη μαθήτριά του να αφιππεύσει, μετά τη λήξη του μαθήματός της, εκείνη μεν δεν είχε αντιληφθεί ότι ήδη έκλεισεπερισσότερο από δύο ώρες με τον Ίππο της και εμείς πως το ...άντεξε! Όμως εκείνη επέλεξε το δύσκολο "δρόμο" θέλοντας να ξεπεράσει τους φόβους της.


     Κατά την "αποενημέρωση" του μαθήματος δεν έχουμε ξανασυναντήσει πιο χαλαρωμένο και ενθουσιώδη μαθητή της Ιππασίας, κυριολεκτικώς, έναν "άλλον Άνθρωπο"! Η Ιππασία αξίζει για μαι τέτοια στιγμή...


     Η Ιπποκομία που επακολούθησε έδειξε μια ικανότατη μαθήτρια η οποία στην αρχή είχε ενδοιασμούς να πλησιάσει τον Ίππο, να σηκώνει με αποφασιστικότητα τα πόδια του σαν έμπειρος σταυλίτης!


     Και ήταν τόση η χαρά αυτής της μαθήτριάς μας η οποία στο τέλος του δίωρου μαθήματός της ζήτησε και να τοξεύσει δείχνοντας την αίσθηση της για τα χαλαρωτικά οφέλη της Τοξοβολίας ως συνειδητή μαθήτρια της Έφιππης Τοξοβολίας!


     Αγαπημένη μας Ειρήνη, καλώς μας ήλθες! Όχι εμείς αλλά ο φακός της φωτογραφικής μας κάμερας τεκμηριώνει τις ικανότητές σου γι αυτό που διάλεξες ή, μάλλον, σε διάλεξε!






Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΤΟΥΣ, ΜΟΛΙΣ, ΜΑΘΗΜΑ!


     Στο Παράρτημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" ακόμη δύο νέα Μέλη μας δείχνουν από νωρίς την ικανότητά τους στη Παραδοσιακή Τοξοβολία.


     Από το τρίτο τους, κιόλας, μάθημα, με το φωτογραφικό φακό "μαρτυριάρη", δυο νέα παιδιά δείχνουν ότι το Τόξο τους κάθισε καλοδεχούμενο στα χέρια.


     Παρακολουθήσαμε προσεκτικά, όπως κάνουμε με όλους τους μαθητές μας τα δύο νέα Μέλη μας καθ΄ όλη την έκταση της χρήσεως του Τόξου και πραγματικά τα χαρήκαμε ...


...και τα χαρήκαμε διότι, για μία ακόμη φορά διαπιστώσαμε ότι στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" δε διδάσκουμε κάτι "νέο" στους μαθητές μας αλλά τους βοηθάμε να ανακαλύψουν αυτό που επί αμέτρητα χρόνια είναι "καταχωρισμένο" στο ανθρώπινο DNA και που βοήθησε τον Άνθρωπο να κυριαρχήσει στη Φύση: την ενστικτώδη Παραδοσιακή Τοξοβολία.


     Δύσκολο όπλο, που απαιτεί σύνθεση ικανοτήτων, γρήγορη σκέψη αλλά και αντοχές, η Τοξοβολία είναι το καλύτερο μονοπάτι για την ανάπτυξη του ενστίκτου αλλά και της εσωτερικής ισορροπίας του ατόμου και χαιρόμαστε για το ότι δυό ακόμη Μέλη μας ανακάλυψαν το "δρόμο" για την αυτοβελτίωσή τους!


     Τους ευχόμαστε να χαρούν αυτό που όλοι χαιρόμαστε, τη Τοξοβολία σε ένα φυσικό "πλαίσιο" που πραγματικά ωφελεί και πάντα ο στόχος τους να επαληθεύει την ευγενή τους προσπάθεια  για αυτοβελτίωση που είναι το ζητούμενο κάθε άνω θρώσκοντος!







Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΥΦΛΩΝ ΙΠΠΕΩΝ


     Κλασική άσκηση του ασκησιολογίου της Σχολής των 'ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" όχι μόνο Παραδοσιακή (στατική) Τοξοβολία με κλειστά μάτια αλλά και η Έφιππη Τοξοβολία, επίσης, με κλειστά μάτια. 


     Η αποενοχοποίηση του βλέμματος και της υπερβάσεως της οράσεως, αποτελεί το κρηπίδωμα της διδασκαλίας για τη βελτίωση του ενστίκτου! Και ο εικονιζόμενος , απολύτως αρχάριος, μαθητής μας, σήμερα, είχε τη πρώτη του εμπειρία καλπάζοντας και τοξεύοντας, χωρίς σέλλα, χωρίς αναβολείς, χωρίς ηνίες με έναν ανενστόμιστο Ίππο, χωρίς κανένα βοήθημα, χωρίς διευθυντικά χέρια και χωρίς ...μάτια!


     Με τη διδασκαλία του Αρπάλυκου ο μαθητής μας κατέληξε πολύ σύντομα σε καλπαστικές τοξεύσεις και αυτό του επέτρεψε να πολλαπλασιάσει τις "εξόδους" του και να ευχαριστηθεί ένα, όχι απλώς απολαυστικό αλλά και μακρύ μάθημα, πάντοτε, με τα μάτια κλειστά! 


     Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι η δεκάχρονη εμπειρία της Σχολής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" σε ανάλογες τακτικές την καθιστούν ικανή να αναλάβει και τη διδασκαλία τυφλών Ιππέων και Εφιπποτοξοτών, όπως ήδη έχει αναλάβει (στο παράρτημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ") την εκπαίδευση τυφλών Τοξοτών. Προχωρούμε την έρευνα, εξάγουμε πορίσματα, προετοιμαζόμαστε για το καλύτερο! Ωφελούνται οι μαθητές μας, ωφελείται η Ιππική, ωφελούνται και Συνάνθρωποι οι οποίοι στερήθηκαν του αγαθού της οράσεως!



ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΣ ΔΕΡΜΑΤΙΝΟΣ
ΟΘΩΜΑΝΙΚΟΣ ΓΩΡΥΤΟΣ


     O πολυτάλαντος Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος, μετά από μία τελευταία ιστορική ανακατασκευή ενός Οθωμανικού γωρυτού από πολύτιμο, χρυσοκέντητο, ύφασμα εποχής, απεφάσισε να επιχειρήσει την ανακατασκευή ενός ομοίου, χρησιμοποιώντας εντελώς φυσικά υλικά και τεχνικές, με κύριο στοιχείο το δέρμα.


     Με ιδιαίτερη προσοχή στη κατασκευαστική λεπτομέρεια και με εντυπωσιακές ραφτές συνδέσεις με τη βοήθεια κερωμένης κλωστής, ο νεοκατασκευασμένος Οθωμανικός γωρυτός έρχεται να προστεθεί στα πάμπολλα χειροποίητα έργα Τέχνης τα οποία διαρκώς παράγει ο Αρπάλυκος στον ελάχιστον ελεύθερο χρόνο του. Το αποτέλεσμα δικαιώνει απολύτως τη προσπάθεια.


Τρίτη 12 Απριλίου 2016

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΥΠΟΙΙΑΣ
ΟΙ

«ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ»

O Bαγγέλης Τσιλίκας


Η Γεωργία Παπαδέα


Η Χριστίνα Αδαμοπούλου, "στήριγμα" των 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

     Αναρωτηθήκαμε, ποτέ, όλοι εμείς που βλέπουμε, πως ένας τυφλός Συνάνθρωπός μας μπορεί να εξυπηρετηθεί σε ένα κέντρο δημόσιας εστιάσεως, σε ένα εστιατόριο, σε ένα ζαχαροπλαστείο, μη μπορώντας να διαβάσει τη λίστα (menu) των εδεσμάτων του, όπως μπορούμε όλοι οι υπόλοιποι; Αναρωτηθήκαμε ποτέ για τη μικρή αυτή λεπτομέρεια που, ενώ σε όσους βλέπουμε μπορεί να φαίνεται αμελητέα, για έναν τυφλό έχει ζωτική σημασία; Ευτυχώς, αυτή η «μικρή» λεπτομέρεια που είναι τόσο ζωτική για τη καθημερινότητα ενός τυφλού υπήρξε αντικείμενο προβληματισμού αλλά και δράσεως των τριών «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ», του Βαγγέλη Τσιλίκα, της Γεωργίας Παπαδέα και της Χριστίνας Αδαμοπούλου οι οποίοι επεξεργάσθηκαν όλες τις παραμέτρους και κατάφεραν να υλοποιήσουν μία πρόταση εκτυπώσεως των λιστών εδεσμάτων σε όλα τα κέντρα δημόσιας εστιάσεως στη πόλη της Καλαμάτας όπου ζουν και προπονούνται. 

Ο επικεφαλής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"
Αθανάσιος Ψωρομύτης

     Έτσι, οι δύο πρώτοι (ο Βαγγέλης και η Γεωργία) οι οποίοι είναι και τυφλοί μαθητές της Σχολής μας μαζύ με τη Χριστίνα μας η οποία, μαζύ με το Σύζυγό της και επικεφαλής του Παραρτήματός μας Αθανάσιο Ψωρομύτη είναι τα «θεμέλια» των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ» λειτούργησαν από κοινού με το παράρτημα της Περιφερειακής Ενώσεως Νότιας Πελοποννήσου του «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΤΥΦΛΩΝ» ώστε, πλέον, οι τυφλοί της Καλαμάτας να αποκτήσουν ακόμη ένα βοήθημα στη καθημερινότητά τους, τις λίστες των δημοσίων κέντρων εστιάσεως τυπωμένες στην ειδική γραφή για τυφλούς “Breille”.


     To σύστημα γραφής, ή, «Κώδικας Μπράιγ» αποτελεί το γραπτό «λόγο» μέσω του οποίου οι τυφλοί αντιλαμβάνονται τον αθέατο κόσμο και επικοινωνούν με αυτόν. Το όνομά του οφείλεται στον Γάλλο επινοητή του Λουδοβίκο Μπράιγ (γαλλ. Louis Braille). Ο Λουδοβίκοs είχε τυφλωθεί πολύ μικρός και δεν ήταν ευχαριστημένος από το σύστημα αναγνώσεως που χρησιμοποιούσαν οι τυφλοί επειδή ήταν δύσχρηστο με ογκώδεις χαρακτήρες. Έτσι βάλθηκε να δημιουργήσει ένα καινούριο ειδικό αλφάβητο για τυφλούς. Του πήρε πέντε χρόνια αλλά στο τέλος τα κατάφερε. Αυτό το αλφάβητο που έφτιαξε ο Μπράιγ ήταν μια αντικατάσταση του γραμματικού αλφαβήτου με ανάγλυφες στιγμές, που με διάφορους συνδυασμούς αποδίδουν ένα πλήρες κείμενο. Ο τυφλός μπορεί μ’ αυτό το σύστημα να διαβάζει ψηλαφώντας τις στιγμές με το δάχτυλο, δηλαδή έχουμε ανάγνωση με την αφή. Το σύστημα Μπράιγ έχει έξι ανάγλυφες κουκκίδες σαν το κεφαλάκι μιας καρφίτσας. Είναι τοποθετημένες ανά τρεις και μ’ αυτές γίνονται 63 συνδυασμοί, που αντιστοιχούν στα γράμματα και τους αριθμούς. Η γραφή Μπράιγ διαβάζεται από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, όπως ακριβώς και η γραφή των «βλεπόντων». Η επίσημη καθιέρωση του κώδικα Μπράιγ για την ελληνική γλώσσα έγινε το 1948, δυστυχώς, όμως, ακόμη δεν έχει καθιερωθεί προς χρήση των τυφλών σε πολλές καθημερινές εφαρμογές όπως θα έπρεπε.



     Η σημαντική πρωτοβουλία των "τριών' ήδη κίνησε το τοπικό δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Το δίκτυο "Eleftheriaonline.gr" ήδη παρουσίασε ένα ειδικό αφιέρωμα της δημοσιογράφου κ. Κέλλυ Δημητρούλια στη πρωτοβουλία αυτή με συνοδευτικό βίντεο. 


     Η "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" συγχαίρει τους τρεις "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία τους η οποία αποτελεί πράξη κοινωνικής ευποιίας, αλληλεγγύης προς τον Συνάνθρωπο και Πολιτισμού, εντασσόμενη στο πνεύμα  του Καταστατικού μας. Και θεωρούμε ότι ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" Αθανάσιος Ψωρομύτης, όπως όλοι μας, θα πρέπει να αισθάνεται πολύ υπερήφανος για τα Μέλη του!

Η Γεωργία μας επί τω έργω.

     Εν τω μεταξύ, με επιτυχία διεξήχθη η τελευταία κυριακάτικη Προπόνηση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"  με φωτογραφικό υλικό το οποίο τεκμηριώνει την τοξευτική πρόοδο των εκεί αγαπημένων Μελών μας.


     Όπως πάντα, η συνοδευτική Έκθεση του επικεφαλής του Παραρτήματος, Αθανασίου Ψωρομύτη, προσθέτει ακόμη μία σημαντική ψηφίδα γνώσεως κι εμπειρίας για την ανάπτυξη της Σχολής τυφλών Τοξοτών των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" και την ανάπτυξη των δυνατοτήτων μας να συντελέσουμε στη βελτίωση του ενστίκτου τους, κάτι απαραίτητου για τη καθημερινότητά τους.