Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
INTERACTIVE STUDY OF THE HISTORY


     Εδώ και πολύ καιρό, ο Αρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» Αρπάλυκος ανακατασκευάζει έναν Οθωμανικό γωρυτό (Sadak) χρησιμοποιώντας, κατά το δυνατόν, αυθεντικά υλικά και σχέδιο. Σύντομα ο Αρπάλυκος θα παρουσιάσει το δημιούργημά του από το Ιστολόγιό μας με κάθε λεπτομέρεια και πολλές φωτογραφίες. Πέραν, αυτής καθαυτής, της Έφιππης Τοξοβολίας, οι «Έλληνες Κένταυροι» σπουδάζουν επιμελώς Ιστορία, ακολουθώντας πολλούς τρόπους γι αυτό μεταξύ των οποίων και την ανακατασκευή αντικειμένων που σχετίζονται με την αρχέγονη πολεμική τέχνη μας.


     Since long time the team-leader of “Greek Centaurs” Harpalycus reconstructs an Ottoman quiver (Sadak) using as possible as original materials and pattern. Soonest, Harpalycus will present his reconstruction from our blogspot in full details, with many pictures. Further than Horseback Archery itself, “Greek Centaurs” are studying thoroughly History following many approaches among them reconstruction of items associated to our ancient martial art.


Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2016

ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
 ΤΗΣ 
ΔΥΤΙΚΟΤΡΟΠΗΣ "ΙΠΠΙΚΗΣ"


Δειλία, ασχετοσύνη, ηλιθιότητα!

     Η Ιππική Τέχνη υπήρξε η κατ'  εξοχήν τέχνη του Πολιτισμού, ένα άθροισμα πολυ-επιστημών και τεχνών οι οποίες, συνδυαστικώς και ταυτοχρόνως συνέβαλαν στην επιτυχή διαχείριση και αξιοποίηση του βασικού δυναμικού που ήταν απαραίτητο για την ανάπτυξη της Ανθρωπότητος από τα βάθη των αιώνων: του Ίππου και, κατ' επέκταση της "ιπποδυνάμεως" ως θεμελίου ισχύος των προσπαθειών του Ανθρώπου για την ανάπτυξή του! 


     Εκ των πραγμάτων, η Ιππική Τέχνη, αρχήθεν και μέχρι ένα βάθος αιώνων, είχε μία φυσική εξέλιξη σεβόμενη την φύση του Ίππου και ακολουθώντας την φυσική προσέγγιση της ερμηνείας του χαρακτήρος του και, επί τη βάσει αυτού, της διασφαλίσεως της συνεργασίας του. 

Σκηνή δυτικότροπης "Ιππασίας"

     Από τον 19ο αιώνα, δυστυχώς η, πάντοτε παρά Φύσει, Δύση, εξορκίζοντας τη δειλία της, επιχειρεί να "σφραγίσει" την μέχρι τότε φυσική Ιππική, με αφύσικα ανθρωποκατασκεύαστα "δόγματα" (disciplines) και αυθαίρετες προσεγγίσεις, με εγωιστικήν αφόρμηση και μόνο για να πατρονάρει την Ιππική φέρνοντας στα "μέτρα" των κοινωνιών της τον Ίππο με το αμιγώς "ιμπεριαλιστικό" κίνητρο που χαρακτηρίζει τους δειλούς, τους ασχέτους με την Φύση και τους, εν τέλει, ηλιθίους! 


Σκηνή από "Cross Country".

     Η αποφυσικοποίηση και ο εκφυλισμός της Ιππικής οφείλεται κατ'  εξοχήν στους Άγγλους της άλλοτε κραταιάς Γηραιάς Αλβιώνος και νυν ξεπεσμένης βρεταννικής "αυτοκρατορίας" οι οποίοι, έχοντας επιλύσει το βιωτικό τους ζήτημα εις βάρος κατακτημένων λαών, διέθεταν περίσσεια χρόνου ώστε να διασκεδάζουν την αφόρητη ανία της ζωής των επαύλεων δια του Ίππου και της Ιππικής. 


Σκηνή από το "Κυνήγι της Αλεπούς".

     Ούτω πως, προέκυψε το ..."Κυνήγι της Αλεπούς", το "αθλητικό" (βλέπε, ανθρωποδιαστροφικό!) "Dressage" , το "αθλητικό" (βλέπε, εξοντωτικό!) "Show Jumping", το δολοφονικό για τον Ίππο "Cross Country" και κάμποσα άλλα, υπογραμμίζουν ότι, ο,τιδήποτε αφίσταται της Φύσεως καθίσταται φορέας του νοσηρού τριπτύχου της δειλίας, της ασχετοσύνης και, εν τέλει, της ηλιθιότητος διότι αφίσταται της γενναιότητος ψυχής, της γνώσεως πνεύματος και της ευφυίας νου που χαρακτηρίζουν κάθε φυσικό πλάσμα! 

H βασανιστική στομίδα και τα "αποτελέσματά" της.

     Kύριος εκφραστής αυτής της παρά Φύσει διαστροφής της Ιππικής Τέχνης είναι η "Διεθνής Ομοσπονδία Ιππασίας" μαζύ με τις κατά χώρες υποτελείς της Ομοσπονδίες Ιππασίας! 

Σκηνή αμερικανικού "discipline".

     Με "κανονισμούς" που συνήθως συντάσσουν σε πολυτελή ελβετικά γραφεία "κυρίες" οι οποίες ποτέ δεν εφίππευσαν αλλά πάντως δηλώνουν ..."κριτές", η "Διεθνής Ομοσπονδία Ιππασίας" δεσμεύει τις εξαρτημένες τοπικές Ομοσπονδίες Ιππασίας στην εφαρμογή κανόνων οι οποίοι στρέφονται, πρωτίστως, κατά της ευημερίας του Ίππου αν και παραπλανητικώς προτάσσουν ότι κήδονται της ..."ευημερίας του Ίππου", επιβάλλοντας τη χρήση της εξοντωτικής στομίδος, των εγκεντρίδων (σπιρουνιών ή πτερνιστήρων), του μαστιγίου, του ανασπάστου (μαρτινγκάλα) και λοιπών εργαλείων βασανισμού του Ίππου, εντελώς αντιθέτων με κάθε πνεύμα "ευημερίας" του!

Σκηνή δυτικού "Show Jumping" 

     Έτσι, εκείνο που προέχει είναι η επανα-φυσικοποίηση της Ιππικής Τέχνης δια της ανακτήσεως της ικανότητος του Ανθρώπου να συνδιαλέγεται με τον Ίππο, όχι επιβάλλοντας στον Ίππο την απαίτηση να υποταχθεί στον Άνθρωπο αλλά εκμαθαίνοντας την "γλώσσα" του Ίππου ώστε να παραμένει σε συνεχή συνεννόηση μαζύ του εξασφαλίζοντας τη συναίνεση της συνεργασίας του.


     Και, ειδικώς εις ό,τι αφορά στην Υπερπήδηση Εμποδίων (Show Jumping) οι μαθητές της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", του μόνου φορέως στην Ελλάδα ο οποίος ιδρύθηκε και λειτουργεί προς επαναφυσικοποίηση της τραγικής δυτικότροπης "Ιππικής", θα έχουν να ωφεληθούν τα μέγιστα παρακολουθώντας το 1ο Σεμινάριο Υπερπηδήσεως Εμποδίων που θα διεξαχθεί, με ελεύθερη είσοδο, την προσεχή Κυριακή 17η Ιανουαρίου 2016 σύμφωνα με το Πρόγραμμα το οποίο ήδη έχει δημοσιευθεί.





ΜΙΑ ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΣΚΗΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ


     Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", το Σάββατο, 23η Ιανουαρίου 2016, θα έχει την Τιμή να συνασκηθεί με αθλουμένους του Γυμναστηρίου "ΑΓΩΓΗ" οι οποίοι, για τον σκπό αυτό θα έρθουν από την Καλαμάτα, προκειμένου να μυηθούν στην Ιππική, στη Σπαθασκία και στη Τοξοβολία.

     Κατά την ημέρα αυτή (23/1/2016) το μεν Ιππευτήριο θα είναι αφιερωμένο στους Συνέλληνες της "ΑΓΩΓΗΣ" ώστε να τύχουν της δέουσας προσοχής σε εξατομικευμένο επίπεδο, ενώ όλοι μαζύ θα συνασκηθούμε, κατόπιν, στη Σπαθασκία και στη Παραδοσιακή Τοξοβολία. Τούτο σημαίνει ότι κατά την συγκεκριμένη ημερομηνία δεν θα προγραμματισθούν μαθήματα Ιππασίας για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ".

     Το πρόγραμμα της ειδικής, αυτής, εκπαιδευτικής ημερίδος που θα μπορεί να παρακολουθήσει και κάθε ενδιαφερόμενο Μέλος της Ομάδος μας, θα αρχίσει στις 09:00 μ.μ. θα το διευθύνει ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" συνεπικουρούμενος από τον Εκπαιδευτή υπό επίβλεψη Ιφικράτη, τον βοηθό Ιππικής, τον βοηθό Τοξοβολίας και δύο προχωρημένους μαθητές. Προηγουμένως, ο Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" θα καλωσορίσει τους ευγενείς Συνασκουμένους και θα τους εξηγήσει το βαθύτερο νόημα της Έφιππης Τοξοβολίας ως "άξονος" πνευματικής και σωματικής ισορροπίας και ψυχικής ενδυναμώσεως. 


Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΗ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"

  

     Σταθερό στο προγραμματισμό του, το παράρτημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" διεξήγαγε ακόμη μία επιτυχή Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας, χθες, Κυριακή 10 ιανουαρίου 2016.


     Στον, πάντοτε, καταπράσινο φυσικό χώρο τους, οι Χαλκιδείς Συνασκούμενοί μας, "ανασύνταξαν" τις τοξευτικές δεξιότητές τους και αυτοσυγκεντρώθηκαν στο στόχο τους.


     Παρακολουθώντας προσεκτικά έναν-έναν τους Χαλκιδείς "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" νοιώθουμε περήφανοι για την ,ολοένα και περισσότερο, ανάπτυξη των τοξευτικών δεξιοτήτων τους και, παρά τις δυσκολίες, την άψογη εκτέλεση των ασκήσεων του εκπαιδευτικού προγράμματός τους.



AKOMH ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΧΟΡΗΓΙΑ


     Ακόμη μία ευγενή χορηγία σπανίας πνευματικής "τροφής" είχε την Τιμή να δεχθεί η Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" από τον Ευπατρίδη κ. Γεώργιο Κοτζάμπαση, υπό την μορφή έξι σπανίων τόμων που συνιστούν μία ακεραιωμένη Παγκόσμια Ιστορία από την Αρχαιότητα μέχρι τον 19ο αιώνα.


     Το ευγενώς προσφερθέν ιστορικό έργο αποτελεί δείγμα της κορυφαίας δημιουργικής παραγωγής της Γερμανικής τυπογραφίας του τέλους του 19ου και αρχής του 20ού αιώνος, με εμβρίθεια και εγκυρότητα περιεχομένου αλλά και υψηλότατη αισθητική εκτυπώσεως υπογραφόμενο από μία πλειάδα επιστημόνων εκείνης της, πνευματικώς, γόνιμης εποχής.


     Η συγκεκριμένη έκδοση, προερχόμενη από έναν λαμπρό Bερολινέζικο εκδοτικό Οίκο (Ullstein) χρονολογείται από το 1908 και με ομήλικη περίτεχνη δερματόδετη βιβλιοδεσία, προσεγμένη μέχρι και στις γωνίες των εξωφύλλων. 


     Η εικονογράφηση και του συγκεκριμένου έργου, ακολουθώντας τον κανόνα των εκδόσεων της Γερμανικής τυπογραφίας εκείνης της εποχής είναι εκ των ουκ άνευ, με λεπτομέρεια, αισθητική αναπαραστικότητα και πληροφοριακό εκλεκτικισμό ο οποίος μεγεθύνει τα μέγιστα ένα διδακτικό αποτέλεσμα. 


     Κορυφαίο δείγμα ενθέτου, επιστολή του 1455 εκτυπωθείσα στο, πρώτο, πιεστήριο του ...Γουτεμβεργίου με ακριβή επανεκτύπωση επί ...περγαμηνής (!), ένα από τα πάμπολλα ένθετα έργα Τέχνης αυτής της εκδόσεως!


     Με προσεκτική θεματολογική επιλογή, τα περιεχόμενα κεφάλαια και εικόνες, σε αυτή την μνημειώδη έκδοση, όχι μόνον υπερκαλύπτουν το διαπραγματευόμενο ιστορικό αντικείμενο αλλά και το παρουσιάζουν στον αναγνώστη αδρό έως και "ανάγλυφο". 


     Πάμπολλοι αναδιπλούμενοι καλοτυπωμένοι και έγχρωμοι πίνακες με ιστορικές απεικονίσεις μουσειακών ντοκουμέντων αιφνιδιάζουν ευχάριστα τον μελετητή αυτού του εξάτομου τυπογραφικού μνημείου, φέρνοντάς τον σε άμεση "χειροπιαστή" επαφή με όσα για να τα προσεγγίσει κανείς θα πρέπει να διατρέξει μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις μουσειακών ...διαδρόμων και προθηκών. 


     Παρά ταύτα, αυτή η Παγκόσμια Ιστορία δεν ενέχεται ως ένα "φετιχιστικό" αντικείμενο αλλά ως μία αναβλύζουσα πηγή γνώσεως η οποία, με επιστημονική συνέπεια αναπαριστά το γνωστικό αντικείμενό της επιπροσθέτοντας και την καλαισθησία ως έτι περαιτέρω κίνητρο εγκύψεως. 


     Η "Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρεία", ευγνώμων προς τον Ευπατρίδη Συνέλληνα κ. Γεώργιο Κοτζάμπαση για την ανεκτίμητη χορηγία του, εντάσσει το νέο πρόσκτημα στη Βιβλιοθήκη της και ενημερώνει τα ενδιαφερόμενα Μέλη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ότι, από σήμερα, ευγενώς προσφερθέν έργο τίθεται στη διάθεσή τους προς μελέτη. 


Ακριβές αναδιπλούμενο ομοιότυπο της "Magna Carta", 
το πιστότερο σε τυπογραφική αναπαραγωγή της υπάρχουσας βιβλιογραφίας.

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016

ΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ


     Mε τη "λογική" ενός διαρκούς αναπτύγματος "ακορντεόν", η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" δείχνει να μπορεί, πλέον, να ανταπεξέρχεται στις πιο απρόβλεπτες δυσκολίες μιας, π.χ., εκπαιδευτικής ημερίδος με πολυάριθμη συμμετοχή, σύνθετα εκπαιδευτικά αντικείμενα, με την παράλληλη νεοφερμένων, χωρίς καμία "έκπτωση" στη ποιότητα της διδασκαλίας.


     Σήμερα, στο "μάτι" του εκπαιδευτικού "κυκλώνος" ήταν ο νέος μαθητής μας Μηνάς, ο οποίος κλήθηκε να ασκηθεί στην εφίππευση και αφίππευση σε καλπασμό! Και αφού ...εκτονωθήκαμε παίζοντας, αρχίσαμε "δουλειά"!


     Ξεκινώντας από συραγώγηση, ο Μηνάς ακολούθησε τις υποδείξεις του Αρπάλυκου και δε χρειάστηκε παρά κάτι λιγότερο από ένα τέταρτο της ώρας για να καταφέρει να εφιππεύει και να αφιππεύει ενώ ο Ίππος του κάλπαζε.


     Βασική δεξιότητα για όλους τους μαθητές μας αυτή η δύσκολη άσκηση Γυμνιππευτικής, για τον Μηνά έδειξε να αποτελεί παιγνίδι και μετά το μάθημά του τον ακούσαμε να λέει το πόσο ακατόρθωτη του φαίνονταν όταν την πρωτοείδε να την εκτελούν Συνασκούμενοί του, ευχόμενος να μη του ζητηθεί ποτέ να την εκτελέσει ο ίδιος. Όμως, τώρα, μετά την εμπειρία του, θεωρεί ότι του είναι τόσο απλή και όμορφη που θα ήθελε να την κάνει ...συνεχώς! 


     Με την επιτυχία του Μηνά χάρηκαν όλοι οι παρόντες, έφιπποι και άμιπποι, χειροκροτώντας τον και αφιερώνοντάς του τα χαμόγελά τους.


     Στο τέλος του μαθήματος του Μηνά οι συμμαθητές του, οι οποίοι συνέβαλαν υποστηρικτικά στη προσπάθειά του καθ' όλη τη διάρκεια της ασκήσεως,  δεν έκρυβαν τη χαρά τους για τη πρόοδό του και μία φωτογραφία με την ευχαρίστηση στα πρόσωπα της "παρέας" ...ξόρκισε και τις τελευταίες απορίες του Μηνά!


     Πολύ ιδιαίτερες δυσκολίες εμφάνισε και το σημερινό μάθημα Σπαθασκίας οι οποίες, όμως, ξεπεράστηκαν ομαλά.


     Αφ' ενός, λόγω μεγάλης συμμετοχής αλλά και υπάρξεως μαθητών που έπρεπε να εισαχθούν για πρώτη φορά, ο Πρωτεσίλαος χώρισε τους συμμετέχοντες, πολύ σοφά, σε δύο ομάδες, ώστε και οι αρχάριοι να εισαχθούν με τη βοήθεια ενός προχωρημένου μαθητή και οι υπόλοιποι να προχωρήσουν απρόσκοπτα στην ύλη του μαθήματος.


     Βεβαίως, κατόπιν, συνενώθηκαν όλοι και μέχρι το τέλος του μαθήματος, μία αρμονική "ροή" κύλησε με σπαθισμούς και κίνηση. 


     Το εντυπωσιακό ήταν σήμερα η "αδρή" διδασκαλία του Πρωτεσίλαου ο οποίος, πραγματικά, ενέπνευσε τους μαθητές του, κάνοντάς τους να βγάλουν έναν ωραίο δυναμισμό με ευγένεια κινήσεων που, συχνά, έδειχναν ...χορευτικές.


     Στην αρχή της εβδομαδιαίας ομαδικής Προπονήσεως Παραδοσιακής Τοξοβολίας χαρήκαμε τα χειροποίητα Τόξα που κατεσκεύασε ο Συνασκούμενος Νικόλαος με σφενδάμι και που έδειξαν να λειτουργούν άψογα. 


     Και πάλι το "Σχολείο Σιωπής" έδειξε ότι από τη πρώτη έως, μόλις, τη τρίτη προθερμαντική τόξευση μπορεί να αλλάξει επί τα βελτίω όλη η επίδοση της Γραμμής Βολής. 


     Με έντονη τη ομοιογενή "χημεία" των Συνασκουμένων και αυτή η προπονητική ημερίδα επέτρεψε σε όλους να αυτοσυγκεντρωθούν και να "ακουμπήσουν" το στόχο.


     Και η "εικόνα" του στόχου ήταν αυτή που, λίγο ως πολύ, όλοι προσδοκούσαμε και ...όχι μόνον...


     ...Αφού δεν έλειψαν και κάποιες ακόμη εντονότερες επιβεβαιώσεις εύστοχης ..."συγκεντρώσεως"!


     Η "γεωμετρία" μιας Ομάδος σωστά "αρχιτεκτονημένης" φαίνεται, πάντοτε, στο συνολικό της "παρονομαστή" και αυτή η Ομάδα το δείχνει σε κάθε της "βήμα" με το αρμονικότερο αποτέλεσμα.


     Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε ακόμη ένα νέο Μέλος, τον Αναστάση τον οποίο "μύησε" στη Παραδοσιακή Τοξοβολία ο Αρπάλυκος, κάτι που διήρκεσε ελάχιστα.


     Το αποτέλεσμα αυτής της πρώτης επαφής του Αναστάση με το Τόξο ήταν εντυπωσιακό, κάτι που το προσέξαμε όλοι παρακολουθώντας τις άνετες και εύστοχες τοξεύσεις του στη Γραμμή Βολής μέσα στην οποία τόξευσε στο τέλος αυτής της ημερίδος. Τον καλωσορίζουμε, ευχόμενοι να χαρεί μαζύ μας το "μονοπάτι" της Έφιππης Τοξοβολίας!


     Με ισορροπία σχέσεων και συναισθημάτων Ανθρώπων και Ίππων, κάνοντας πράξη το "Αll you need is love" που ακούγαμε κάποτε, μέσα κι έξω από το Ιππευτήριο, οι "Έλληνες Κένταυροι" πορευόμαστε μέσα στο χρόνο, κυρίως, υλοποιώντας τις πλατωνικές παρακαταθήκες ενός αριστοκρατικού Ήθους με γενναιότητα ψυχής και ακεραίωση σκέψεως, ιδιότητες άγνωστες σε μια παρακμιακή κοινωνία χυδαίου υλισμού αλλά απαραίτητες ώστε να ζωοδοτούνται μικρές "νησίδες" απαραίτητες για τη διαιώνιση του ανθρώπινου Πολιτισμού. Και, κάθε ημέρα, αυτό βλέπουμε να το πετυχαίνουμε ολοένα και περισσότερο!