Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025

ΝΤΡΟΠΗ!

 ΝΤΡΟΠΗ!




     Αδυνατούμε να φαντασθούμε ότι υπάρχει άνθρωπος σε όλο τον πλανήτη που να αγνοεί την σημασία του εθνικού του συμβόλου και την υποχρέωσή του να το τιμά. Από την κεντρώα Αφρική μέχρι τις στέππες της Μογγολίας τα εθνικά σύμβολα, οι σημαίες, τιμώνται όχι μόνον από τους πολίτες των λαών που εκπροσωπούν, αλλά και από κάθε ξένο ο οποίος διαθέτει ψήγμα πολιτισμού διότι η σημαία εκφράζει ολόκληρη την ιστορία και τις θυσίες ενός λαού με όσα αυτά συνεπάγονται. Και θα ανέμενε κανείς υψηλότεο σεβασμό προς την σημαία από τον πολίτη μιας χώρας όπως η σημερινή, ευρωπαϊκή, Ελλάδα!... Δυστυχώς, όμως!

     Η παραπάνω προσβλητική όσο και εξοργιστική εικόνα δείχνει ότι στη χώρα μας επικρατεί η ασέβεια προς το ιερότερο σύμβολο του έθνους και εξ΄ αυτού τα συμπεράσματα για το "επίπεδο" των πολιτών της είναι, επιεικώς, οικτρά! Διότι και μόνον η περιύβριση του εθνικού μας συμβόλου που τεκμηριώνεται με την επίτιτλη φωτογραφία, σε κάθε πολιτισμένη χώρα θα κινητοποιούσε εύλογες αντιδράσεις. Δυστυχέστατα, όμως, στην σημερινή Ελλάδα η αδιαφορία ακόμη και της καθ' "ύλην" συνυπεύθυνης "Ελληνικής Ομοσπονδίας Ιππασίας" (...) δείχνει το "επίπεδο πολιτισμού" της δημοκρατικής μας χώρας...

ΝΤΡΟΠΗ!


ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ

     Επί της ως άνω αναρτήσεως είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε αρκετά σχόλια και κρατήσαμε μονον τα αρνητικά για να απαντήσουμε στους συντάκτες τους θεωρώντας ότι αυτά προάγουν τον διάλογο και την εξαγωγή ουσιωδών συμπερασμάτων. Το πρώτο που διαπιστώσαμε σε αυτά, ως κοινό συνδετικό κρίκο τους είναι την "παρείστικην αλληλεγγύη" η οποία, αν και μη, κατ'  ανάγκην, κακή εν τούτοις παρεμποδίζει την νηφάλια και αντικειμενική κρίση των συντακτών τους. Και βεβαίως, τα κατηγοριοποιήσαμε ώστε να αντλήσουμε εξ αυτών και συμπεράσματα ευρύτερης ωφελείας. 

       

Όπως είναι εμφανές από την απλή και μόνον ανάγνωση της κυρίως αναρτήσεώς μας, αδιαφορούμε πλήρως για το εικονιζόμενο πρόσωπο του οποίου δεν γνωρίζουμε ούτε καν το φύλο, όπως αδιαφορούμε και τις συνθήκες λήψεως της φωτογραφίας εμμένοντες, αυστηρώς, στην εικόνα του υβριζομένου εθνικού συμβόλου το οποίο εμφανίζεται ως ..."ριχτάρι" ("κουβέρτα ή και υπόσαγμα) στην ράχη ενός Ίππου παρά το ότιο η μεταχείριση αυτού του εθνικού συμβόλου διέπεται από νομοθετημένο Κανονισμό ο οποίος δεν επιτρέπει την χρήση του πέραν ΙΣΤΟΥ με την έπαρσή του κατά την ανατολή του ηλίου και υποστολή του κατά την δύση του ηλίου, η δε μεταχείρισή του όπως φαίνεται στην φωτογραφία συνιστά ΠΕΡΙΫΒΡΙΣΗ η οποία, άλλωστε, προβλέπεται και τιμωρείται από τον Ποινικό Κώδικα! Επειδή, όμως, εμείς αποστρεφόμεθα εισαγγελικές προσεγγίσεις προβαίνουμε στην επισήμανση της απρεπείας ευελπιστώντες ότι θα προκύψει ευαισθητοποίηση και βελτίωση αναλόγων συμπεριφορών ειδικώς δε σε περιπτώσεις επί ξένου εδάφους όπου οι υποχρεώσεις μας ως Ελλήνων είναι κατά πολύ αυξημένες, όπως λάβαμε υπ΄ ΄λοψη και ως "Έλληνες Κένταυροι" όταν εκπροσωπήσαμε την Ελλάδα σε αγώνες και τελετές στο εξωτερικό επιδεικνύοντες τον ωφειλόμενο σεβασμό προς την Σημαία μας. Παρά ταύτα οι αγαπητοί μας σχολιαστές είτε έσπευσαν να υβρίσουν νομίζοντας ότι έτσι προσφέρουν υπηρεσία στο φιλικό τους εικονιζόμενο πρόσωπο, είτε κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια απεπειράθησαν να μας προσδώσουν μομφή ...φθόνου, είτε προσεπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα νομίζοντας ότι συγχωρείται ..."συγκάλυψη" του ...πασιφανούς, είτε απεπειράθησαν να παρελκύσουν εκτός θέματος το όλον ζήτημα δια λόγους εκτονωτικούς, είτε επέδειξαν αδυναμία εννοήσεως του θέματος και ετέθησαν εκτός. Ας δούμε, λοιπόν, ένα προς ένα τα αρνητικά σχόλια ποηυ μας εστάλησαν:   

Υβριστικά



     Κάποτε στην Ελλάδα διαθέταμε Πεταλωτές με επάρκεια γνώσεων κυρίως δε προσοχής και όχι αστοιχείωτους οι οποίοι πληκτρολογούν συγχέοντας το είδωλό τους στον καθρέφτη με τον ...συνομιλητή τους κάτι που δυστυχώς, ο "κύριος" που γράφει με "Γκρικλις" και χαρακτηρίζει, απροκλήτως, τον συνομιλητή του "λαμόγιο", δείχνει να μην έχει επίγνωση εαυτού, με αποτέλεσμα η ίδια η διαγωγή του να του επιστρέφει στη νιοστή τον χαρακτηρισμό του "λαμογιού"! Επειδή δε, έχουμε πλήρη γνώση των ιππικών πραγμάτων στην χώρα μας μαι, μάλιστα για περισσότερα των είκοσι χρόνων εμπλοκής με αυτά, κάναμε μία "έρευνα αγποράς" χωρίς να έχουμε ακούσει τον εν λόγω ως "Πεταλωτή" και μάθαμε ότι είναι διασκεδαστικός ...μπουζουξής αλλά οι φίλιπποι συνομιλητές μας διευκρίνισαν ότι ουδέποτε του εμπιστεύθηκαν τον Ίππο τους! Τέλος, η παρέμβασή του μας θύμισε τον Ιωάννη Συκουτρή και το κείμενό του "Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ, Τα Κείμενα και οι Κουλουροπώλαι" όπου μια αγέλη αγράμματων κουλουρτζήδων επιτίθεται στον κορυφαίο Φιλόλογο επί ...ηθικών και ...φιλοσοφικών ζητημάτων! Μόνη διαφορά, ότι εδώ έχουμε ...πεταλωτές!


     Κάπου κοντά στον παραπάνω υβριστή βρίσκεται και ο κ. Δ, Πριαμης ο οποίος, όμως, αντιθέτως από τον προηγούμενο δείχνεοι ότι δεν διαθέτει ...καθρέπτη! Διότι εάν διέθετε θα είχε αποφύγει το ολίσθημα... Εκτός εάν και αυτός κατ΄ εκείνη την στιγμή της πληκτρολογήσεως είχε εστιάσει το βλέμμα του σε κάποιο καθρέπτη οπότε ...ουδέν πρόβλημα!

Ευφάνταστα περί ...φθόνου


     Μετά τον μπουζουξή που πεταλώνει και ο οποίος έγραψε πρώτος στο ορνιθοσκάλισμά του την φράση "osa de ftanie I Aleppo ta Kani kremastariea", ο κ. Xristos Fatolas επαναλαμβάνει το ίδιο με κεφαλαιογράμματη γραφή μεταφέροντας, πρωφανώς, το κονό "σκονάκι" που δόθηκε από το "κέντρο". Κι όμως...



     ...Χωρίς να γνωρίζουμε σε ποιον αγώνα μεγαλούργησε το εικονιζόμενο πρόσωπο της φωτογραφίας, ειλικρινώς, δεν θα είχαμε κανένα λόγο να ...φθονήσουμε το επίτευγμά του αφού ήδη έχουμε κατακτήσει ήδη ΔΥΟ πρώτα βραβεία σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ (Κορέα, 2010 και Κίνα 2012) καθώς και πολλές άλλες διακρίσεις όπως μπορείτε να δείτε στην ειδική ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΚΔΟΣΗ της Σχολής μας για τα 20 χρόνια της λειτουργίας της. Οπότε, αγαπητέ κ. Xristos Fatolas ευελπιστούμε η νοημοσύνη σας να σας επιτρέπει να αντιληφθείτε το ...αυτονόητο, δηλαδή την επικέντρωσή μας στο ζήτημα του σεβασμού προς την Σημαία όπως και εμείς την έχουμε σεβαστεί στις μεγάλες ξένες διοργανώσεις στις οποίες λάβαμε μέρος και διακριθήκαμε.


      Και όπως μπορείτε να δοιαπιστώσετε αγαπητέ κ. Xristos Fatolas, την Ελληνική Σημαία εμείς δεν την μετατρέψαμε σε ριχτάρι, εφίππιο, κουβέρτα ή υπόσαγμα, ούτε καθαρίσαμε τα παραμήρια του Ίππου μας με αυτήν αλλά την τηρήσαμε ΕΠΙ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ, όπως θα δείτε και στο παραπάνω εξώφυλλο του βιβλίου μας. Επιστρέψτε, λοιπόν το ..."σκονάκι" στο "κέντρο" ως εκτός πραγματικότητος.   

Παρελκυστικά εκτός θέματος


     Κανείς δεν ευθύνεται για όσα δείχνει ότι καταλαβαίνει ο συνομιλητής του παρά μόνον για όσα ο ίδιος διατυπώνει και η κ. Σοφία Γκρίντζου αποκαλύπτει ότι δεν κατάλαβε ή ότι δεν θέλει να καταλάβει το περιεχόμενο της αναρτήσεως... Πιθανώς τα Ελληνικά της να μη την διευκολύνουν (επιστρατεύει μάλιστα και τα Αγγλικά της για να βοηθηθεί...) μπορεί κάτι άλλο να μην την βοηθά, όμως, όλα τούτα είναι δικά της προβλήματα και όταν τα επιλύσει εδώ θα είμαστε να συνεχίσουμε ΕΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ τον διάλογο.


     Άλλα αντ' άλλων και ο κ. Δημήτρης Χατζηαντώνης ζητωκραυγάζων ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ. 


     Ούτε και η κ. Katerina Maliaki κατάλαβε τι διάβασε και ζητά διευκρινίσεις, ενώ της προκαλεί έκπληξη η ..."αναστάτωσή" μας. Πάλι καλά που δεν προκαλούμε και άλλα απρόσμενα εννεάμηνης διαρκείας... Ξαναδιαβάστε κυρία μου την ανάρτηση για να καταλάβετε εκτός και εάν δεν θέλετε να καταλάβετε. Τα Ελληνικά μας είναι άψογα εκτός και εάν προτιμάτε εκείνα του ...μπουζουξή!


    Και δεν παραλείπει η ερίτιμη κ. Katerina να επανεπιβεβαιώσει ότι δεν κατάλαβε "γρι" το θέμα της αναρτήσεως δευτερολογώντας!


     Στον κ. Ιωάννη Γιάννου του φαίνονται τα άφαντα αλλά όχι τα πασιφανή ενώ μελλοντολογεί σταθερώς ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ και αυτός, λες και δεν αντιλαμβάνεται το θέμα που είναι η ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ!


     Ατύχησε και η κ. Ιsmini Kasimi να αντιληφθεί ότι μιλάμε για ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ. 


      Κι εδώ "μαύρη είν' η νύχτα στα βουνά" κι όσο για το εθνικό μας σύμβολο εμείς το τιμάμε ως ιπποσκευή κατά περίσταση! Μάλιστα, αγαπητή κ. Papadopoulou Maria, ενδεχομένως, θα μπορούσαμε να το τιμήσουμε και ως σφουγγαρόπανο στο Σταύλο! Τιμή είναι αυτή...


     Και εκτός θέματος ο αγαπητός κ. Savvas Panavoglou, αλλά και σε πλήρη σύγχυση διότι ενώ, ορθότατα, εύχεται πάντα η Σημαία μας να κυματίζει ψηλά εν τούτοις δείχνει ενθουσιασμένος που βλέπει, εν προκειμένω, τη Σημαία μας να χρησιμοποιείται ως ριχτάρι επάνω στο Ίππο όπου, βεβαίως., ούτε ψηλά είναι, ούτε και κυματίζει... Τι βλέπουμε, τι...


     Όταν υφίστασαι τρικυμία εν κρανίω μιλώντας για αρχαία Ελληνικά εκεί που μιλάμε για ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ, αγαπητή κ. Χριστίνα Πλούμπη θα πρέπει να το δείτε εγκαίρως το θέμα σας μην ...επιδεινωθεί διότι αλλού θα πρέπει να αναζητήσετε το μπέρδεμα. Καλές οι παρελκύσεις αλλά να μη μας βάζουν και σε έγνοιες διανοητικής υγείας των συνομιλητών μας. Εδώ δεν είναι η "Ελληνική Αγωγή" του Γεωργιάδη, σας το ορκιζόμαστε!


     Ο κ. Vassilis Drakias επιχειρεί παρέλκυση έχοντας όμως συλλάβει το κυρίως θέμα της αναρτήσεως. Δυστυχώς, όμως, κ. Vassilis Drakias, εάν έχετε προσέξει την Ελληνική Σημαία την έχουν τοποθετήσει κακώς, προσβλητικώς και παρανόμως ακόμη και σε σώβρακα, σε μαγιό και σε πολλά άλλα σημεία, αλλά αυτό κάθε άλλο παρά είναι νόμιμο!


     Φανταζόμαστε την Ελληνική Σημαία ως ..."φόρεμα σε άλογο" και την κ. Vassiliou Vasiliki συνεργάτιδα του Λάκη Γαβαλά σε νέα κολεξιόν... Ε, για κάτι τέτοια ζούμε σε τούτη τη χώρα! 


     Για τον κ. Αναστάσιο Τουργέλη η ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ παρακάμπτεται με ένα λογύδριο ηθοπλαστικό που καταπατά βεβαίως κάθε ήθος σεβασμού προς την Σημαία με υποκδειμενικές προσεγγίσεις ενός αντιφάσκοντος πατριωτισμού βερμπαλιστικών νουθεσιών που αποφεύγουν την ουσία του θέματος! Μάλιστα...

     Εκ των αρνητικών αυτών σχολίων εξάγεται το πρώτο συνμπέρασμα κατά το οποίο είτε το μάθημα της Αγωγής του Πολίτη είτε ολόκληρο το Σχολείο, είτε ολόκληρη η Κοινωνία ΑΠΕΤΥΧΑΝ να εμπεδώσουν στον σημερινό Πολίτη αυτής της χώρας την πρώτιστη υποχρέωσή του που αφορά στον σεβασμό της Ελληνικής Σημαίας!  Αλλά, όταν η Ευρωπαϊκήξ Κομισιόν έχει ήδη στείλει δύο προειδοποιητικές και αγωνιώδεις εγκυκλίους προς την Κυβέρνηση επισημαίνοντας ότι το επίπεδο της Παιδείας αυτού του λαού είναι το ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ της Ευρώπης, τότε, δεν χρειάζεται να επεκταθούμε...

     Εμείς, απλώς θα προτείνουμε στην "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" να καθοδηγήσει τους αθλητές της ώστε να μη διασύρουν το εθνικό μας σύμβολο ως μέρος ιπποσαγής σε διεθνείς εκδηλώσεις ώστε, τουλάχιστον η Ελληνική Ιππασία να διατηρεί στοιχειώδη αξιοπρέπεια στο εξωτερικό, ενώ δεν παραλείπουμε να ευχηθούμε εγκαρδίως και στο εικονιζόμενο πρόσωπο, παρά τις παρατηρήσεις μας, κάθε επιτυχία στις προσπάθειές του στην Ιππασία με πολλές νίκες και διακρίσεις στο ίδιο και στον Ίππο του!

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΚΕΤΟΥ

 ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΚΕΤΟΥ 




     
Με αφορμή ερωτήματα αγαπητού Ιππαγωγού ο οποίος αναμένει ευτυχές γεγονός στον Σταύλο του, αναρτάται το συνοπτικό Υπόμνημα Τοκετού Ίππου που ακολουθεί, συντεταγμένο από τον υπογράφοντα ΜΗ Ιππιατρό, ΜΗ ειδικόν επιστήμονα, αλλά επί χρόνια "ακροατή"- μαθητή του Καθηγητή Ιππιατρού, αειμνήστου Θεοδώρου Γ. Αντίκα (DVM, PhD) από την σοφία του οποίου απεκόμισε πολλά και ουσιώδη ώστε κατόπιν να καταφέρει να εκπαιδεύσει και χειριστεί 102 Ίππους διατηρώντας τους υγιείς και ευημερούντες!



1. Εισαγωγή

Σκοπός του παρόντος υπομνήματος είναι να καθοδηγήσει τον Ιππαγωγό φοράδος στην ασφαλή και επιτυχή διεξαγωγή του τοκετού μέσα σε έναν παραδοσιακό Ελληνικό Σταύλο. Η φυσιολογική διάρκεια κυήσεως κυμαίνεται γύρω στις 340 ημέρες. Η σωστή προετοιμασία του χώρου και η ελάχιστη αλλά σωστή παρέμβαση είναι κρίσιμες για την υγεία της φοράδος και του νεογνού.

2. Προετοιμασία Σταύλου

- Καθαρίστε και απολυμάνετε πλήρως τον Σταύλο 1-2 εβδομάδες πριν τον αναμενόμενο
  τοκετό.
- Απομακρύνετε ροκανίδια, πριονίδια ή άλλα λεπτά υποστρώματα.
- Δημιουργήστε παχύ στρώμα καθαρού άχυρου (τουλάχιστον 30-40 cm).
- Φροντίστε για σωστό αερισμό χωρίς ρεύματα και με επαρκή φωτισμό.
- Απομακρύνετε αιχμηρά αντικείμενα, κάδους, σιδερένια σημεία ή προεξοχές.

3. Προγεννητική Φροντίδα Φοράδος

- Παρέχετε ισορροπημένη διατροφή με αυξημένη ενέργεια τις τελευταίες 6 εβδομάδες.
- Εμβολιάστε σύμφωνα με το πρόγραμμα (τέτανος, γρίπη, ρινοπνευμονίτιδα).
- Αποπαρασιτώστε 3-4 εβδομάδες πριν τον τοκετό.
- Ελέγξτε τα πέταλα. Αν η φοράδα είναι νευρική ή ο χώρος περιορισμένος, αφαιρέστε τα 
  2-3 εβδομάδες πριν τον τοκετό. Αντικαταστήστε τα κατά προτίμηση με ελαστικά
  ιπποσάνδαλα.
- Καθαρίστε την ουρά και την περιοχή του περινέου με χλιαρό νερό και ήπιο σαπούνι.

4. Ενδείξεις Επικείμενου Τοκετού

- Οίδημα μαστού και εμφάνιση «κεριού» στις θηλές 24-48 ώρες πριν.
- Χαλάρωση συνδέσμων ουράς και διεύρυνση περινέου.
- Νευρικότητα, περπάτημα, ξάπλωμα και συχνές ματιές στην κοιλιά.
- Πτώση θερμοκρασίας σώματος έως 0,5°C λίγες ώρες πριν.

5. Φάσεις Τοκετού

Φάση Ι:   Προετοιμασία – διαρκεί 30 λεπτά έως 6 ώρες. Η φοράδα παρουσιάζει 
                ανησυχία.
Φάση ΙΙΕξώθηση – διαρκεί 10 έως 30 λεπτά. Η γέννηση πρέπει να ολοκληρωθεί χωρίς
                βοήθεια.
Φάση ΙΙΙ: Αποβολή πλακούντoς – εντός 3 ωρών. Ο πλακούντας πρέπει να παραδοθεί 
                στον Ιππιατρό προς έλεγχο.

6. Παρέμβαση και Επιπλοκές

- Μην επεμβαίνετε αν δεν υπάρχει πρόβλημα. Η υπερβολική παρέμβαση προκαλεί 
  στρες.
- Καλέστε Ιππιατρό αν:
   * Έχουν περάσει περισσότερα από 30’ από τη ρήξη του ύδατος χωρίς πρόοδο.
   * Φαίνεται μόνο ένα άκρο ή ασυνήθιστη θέση εμβρύου.
   * Η φοράδα εξαντλείται χωρίς αποτέλεσμα.
- Διατηρείτε καθαρά πανιά, απολυμαντικό, ιώδιο και λάδι, πάντα διαθέσιμα.

7. Νεογέννητο Πουλάρι

- Καθαρίστε τα ρουθούνια και το στόμα αμέσως.
- Αφήστε τον ομφάλιο λώρο να σπάσει φυσικά και απολυμάνετέ τον με ιώδιο 2–5%.
- Το πουλάρι πρέπει να σηκωθεί μέσα σε 1 ώρα και να θηλάσει εντός 2 ωρών.
- Ελέγξτε για αποβολή  μ ε κ ο ν ί ο υ*  και θερμοκρασία σώματος (37,5–38,5°C).

8. Μεταγεννητική Φροντίδα Φοράδος

- Ελέγξτε για πλήρη αποβολή του πλακούντος. Κρατήστε τον για εξέταση.
- Παρακολουθήστε τη θερμοκρασία και τη συμπεριφορά της φοράδος.
- Παρέχετε ήπια σίτιση και καθαρό νερό.
- Επαναφέρετε σταδιακά τη συνήθη διατροφή μετά από 24 ώρες.

9. Υποδομή και Υλικά

- Σταύλος διαστάσεων τουλάχιστον 4x4 μ., χωρίς ρεύματα.
- Δάπεδο από χώμα ή μαλακή ανθεκτική επιφάνεια, με καλή αποστράγγιση.
- Υπόστρωμα: καθαρό άχυρο (σιταριού ή κριθαριού).
- Καθημερινός καθαρισμός μετά τον τοκετό για 7 ημέρες.

10. Παράρτημα

• Πίνακας καταγραφής τοκετού (ημερομηνία, διάρκεια, ώρα γεννήσεως, φύλο 
  πουλαριού).
• Πρόγραμμα εμβολιασμών φοράδος και πουλαριού.
• Βασικό φαρμακευτικό κυτίο Σταύλου.
• Ενδεικτικός πίνακας διατροφής τελευταίου μηνός κυήσεως.
• Σχεδιάγραμμα φυσιολογικής θέσεως εμβρύου.



11. Υπόστρωμα Σταύλου κατά τον Τοκετό

Το κατάλληλο υπόστρωμα στον Σταύλο κατά τον τοκετό της φοράδος είναι κρίσιμο για την υγεία της μητέρας και του νεογνού. Ειδικώς, σε παραδοσιακούς Ελληνικούς Σταύλους, όπου το περιβάλλον είναι κλειστό και οι επιφάνειες συχνά χωμάτινες ή τσιμεντένιες, η επιλογή πρέπει να εξασφαλίζει ασφάλεια, θερμότητα και ευκολία καθαρισμού.

α. Κίνδυνος από κατανάλωση άχυρου

Η φοράδα που τρέφεται καθημερινώς με χόρτο μπορεί να καταναλώσει μέρος του άχυρου από ανία ή περιέργεια, ιδίως εάν έχει περιορισμένο χώρο ή τροφή. Το άχυρο είναι φτωχό σε θρεπτικά συστατικά και δύσπεπτο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε εντερική απόφραξη (κολικό), αφυδάτωση ή μείωση ορέξεως.

β. Πρακτικές λύσεις

- Προτίμησε άχυρο βρώμης ή κριθαριού αντί σιταριού.


- Εξασφάλισε επαρκή παροχή καλής ποιότητας χόρτου, ώστε η φοράδα να μην 
αναζητά     τροφή  στο υπόστρωμα. 

- Καθάριζε συχνά το στρώμα για να αποφεύγεται η μούχλα και η σκόνη.

- Εάν χρησιμοποιηθεί άχυρο, προτίμησε διπλή στρώση:
   1. Κάτω στρώση: ροκανίδι υψηλής καθαρότητος (χωρίς σκόνη) για απορρόφηση υγρασίας.
   2. Πάνω στρώση: καθαρό άχυρο για θερμότητα και άνεση.

γ. Πίνακας συγκρίσεως υλικών υποστρώματος

Υλικό Υποστρώματος

Κίνδυνος

Σχόλιο / Προτεινόμενη Χρήση


Άχυρο σιταριού

Υψηλός – δύσπεπτο, κίνδυνος κολικού

Να αποφεύγεται, ειδικά πριν και μετά τον τοκετό


Άχυρο βρώμης ή κριθαριού

Μέτριος

Χρήση μόνο αν υπάρχει επαρκές χόρτο, συχνός έλεγχος.


Ροκανίδι (χωρίς σκόνη)

Πολύ χαμηλός    

Καλή επιλογή για καθαριότητα και ασφάλεια νεογνού αλλά μόνον ως καθαρό και χωρίς σκόνη.


Μείγμα καθαρού ροκανιδιού + άχυρου

Ελάχιστος

Ιδανική λύση για θερμότητα και απορροφητικότητα


δ. Συμπέρασμα

Για τοκετό σε παραδοσιακό Ελληνικό Σταύλο, η ασφαλέστερη επιλογή είναι το απολύτως καθαρό και χωρίς σκόνη και ξένα σώματα ροκανίδι ή ο συνδυασμός καθαρού και χωρίς σκόνη και ξένα σώματα ροκανιδιού με καθαρό άχυρο βρώμης/κριθαριού και ποτέ σιταριού. Έτσι διασφαλίζονται η υγιεινή, η ασφάλεια και η θερμότητα του πουλαριού, χωρίς τον κίνδυνο καταπόσεως ακαταλλήλων ουσιών ή τραυματισμού.

* Το  μ ε κ ό ν ι ο   είναι μία πολύ σημαντική παράμετρος του τοκετού την οποία θα πρέπει να προσέχουμε και δεν είναι τίποτε άλλο από τα πρώτα κόπρανα του νεογέννητου πουλαριού, δηλαδή το   π ρ ο γ ε ν ν η τ ι κ ό  εντερικό περιεχόμενο που έχει συσσωρευτεί στο έντερο του εμβρύου κατά τη διάρκεια της κυήσεωςΠρόκειται για μία παχύρρευστη, σκουρόχρωμη (μαύρη ή σκούρα καφέ) ουσία, χωρίς μυρωδιά, που αποτελείται από:

  • χολή,

  • κύτταρα από το εντερικό τοίχωμα,

  • αμνιακό υγρό που έχει καταπιεί το έμβρυο,

  • βλέννες και άλλα μεταβολικά προϊόντα.

Φυσιολογικώς, το πουλάρι αποβάλλει το μεκόνιο μέσα στις πρώτες 1–3 ώρες μετά τη γέννηση, συνήθως μετά τον πρώτο θηλασμό. Ο πρωτόγαλος (το πρωτόγαλα της φοράδος) περιέχει φυσικές ουσίες (λακτόζη, μαγνήσιο) που βοηθούν την εντερική κινητικότητα και διευκολύνουν την αποβολή του.

Αν το μεκόνιο δεν αποβληθεί εγκαίρως, προκαλεί:

  • κολικούς στο πουλάρι,

  • φούσκωμα της κοιλιάς,

  • ανησυχία, κύλισμα στο έδαφος, αποτυχία θηλασμού,

  • σε σοβαρές περιπτώσεις, απόφραξη του εντέρου (επείγουσα κατάσταση).

Αν το πουλάρι δεν έχει αποβάλει μεκόνιο εντός 3–4 ωρών, ο Ιππαγωγός μπορεί να:

  • χορηγήσει υπόθετο γλυκερίνης ή ήπιο υποκλυσμό με χλιαρό νερό και λάδι,

  • ενθαρρύνει το θηλασμό, ώστε να διεγερθεί το έντερο.
    Σε επίμονες περιπτώσεις απαιτείται άμεση ιππιατρικήεπέμβαση.

Το   μ ε κ ό ν ι ο  είναι το πρώτο “καθάρισμα” του εντέρου του πουλαριού, ήτοι, ένα φυσιολογικό και αναγκαίο στάδιο προσαρμογής του από την ενδομήτρια στη μεταγεννητική ζωή.



Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

 ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ



     Είναι γνωστή η λυσσώδης ιστορική παραχάραξη την οποίαν επιχειρεί επί μακρόν ο διεθνής σιωνισμός, όπως επίσης, είναι γνωστή και η απροκάλυπτη λογοκρισία που ασκεί σε όλο το διαδίκτυο με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται κρίσιμα στοιχεία για την ενοχή του σε μία συνωμοσία που επιχειρεί κατά της Ανθρωπότητος! Παρά ταύτα και παρά την φίμωση κάθε ελεύθερου λόγου που επιχειρείται, κυρίως, στο διαδίκτυο, αρκετοί ακούραστοι μαχητές της ιστορικής αλήθειας καταφέρνουν να παρακάμψουν τις σιωνιστικές "ναρκοθετήσεις" του διαδικτύου και να περισώσουν τεκμήρια ιστορίας τα οποία είναι χρήσιμα σε όποιον θέλει να γνωρίζει την αλήθεια του παρελθόντος χαράσσοντας την ασφαλή πορεία του στο μέλλον και ένας από αυτούς του ακούραστους μαχητές του διαδικτύου είναι και ο διαχειριστής του παρακάτω λογαριασμού ο οποίος διατηρείται σε μιαν ιδιαίτερη "πλατφόρμα εκτός ελέγχου", την "INTERNET ARCHIVE".

     Στον λογαριασμό αυτό ο αναγνώστης μπορεί να βρει αποθησαυρισμένα ιστορικά τεκμήρια τα οποία έχουν επιμελώς αφαιρεθεί από οπουδήποτε αλλού και αποτελούν, κυρίως, προσωπική μεταφραστική εργασία του ιδίου του Διαχειριστή του. Σημαντικότατοι τίτλοι λογοκριμένων, από τους σιωνιστές, βιβλίων, αυθεντικά τεκμηριογραφήματα εποχής κλπ, είναι, εδώ, στην διάθεση του ερευνητή της Ιστορίας προς ελεύθερη μελέτη και αξιοποίηση!

     Πείσμονες αναζητητές της απαραχάρακτης ιστορικής αλήθειας, οι "Έλληνες Κένταυροι", ανατρέχουμε συχνά στο ανεκτίμητο υλικό αυτού του λογαριασμού των "ΙNTERNET ARCHIVE" για να μορφώσουμε αληθινή εικόνα Ιστορίας και να έχουμε την αίσθηση της ορθής σχέσεώς μας με την αλήθεια της η οποία έχει τόσο διαστρεβλωθεί από τους διεθνείς σιωνιστές εγκληματίες! Επισκεφθείτε τον κι εσείς!  

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΡΟΛΟΥ Μέρος Β'.

  ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΡΟΛΟΥ

Μέρος Β'.



     Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτησή μας αναφερθήκαμε στην αναγκαιότητα εκμαθήσεως των λόγων του ρόλου ενός ηθοποιού, όσο το δυνατόν ενωρίτερα πριν αυτός σταθεί στο "σανίδι" ή on camera! "Οδηγός" μας, ένα εξαιρετικό εγχειρίδιο που συνέγραψε ο Mack Owen με τίτλο: "ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ". Στο παρόν, δεύτερο και τελευταίο μέρος της αναφοράς μας στα όσα σημαντικά αντλούμε από τις σελίδες του βρίσκεται μια πρακτική διδασκαλία αποστηθίσεως των λόγων ενός ρόλου από τον ηθοποιό, κάτι το οποίο, ομολογουμένως, μας εντυπωσιάζει διότι πουθενά αλλού δεν το συναντήσαμε τόσο αδρό, κατανοητό, λακωνικό όσο και αποτελεσματικό (το δοκιμάσαμε οι ίδιοι...) αν και έχουμε μελετήσει πληθώρα αναλόγων εγχειριδίων θεατρικής-υποκριτικής διδασκαλίας.  Και το ουσιώδες, αυτό, απόσπασμα που αποτελεί μια συνεπτυγμένη διδασκαλία εκμαθήσεως, το παραθέτουμε εν συνεχεία προς υποβοήθηση των ενδιαφερομένων μαθητών και αναγνωστών μας:

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΡΟΛΟΥ Μέρος Α'.

 ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΡΟΛΟΥ

Μέρος Α'.



     Όταν έχεις, ήδη, ολοκληρώσει τρεις κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους (και δεν θα επεκταθώ στην κριτική τους...) δεν δικαιολογείται να μην ξέρεις ότι η εκμάθηση των λόγων του ηθοποιού είναι η απαρχή της επιτυχούς συμμετοχής του στο έργο και άνευ αυτής της εκμαθήσεως και μάλιστα τόσον ενωρίς όσον και η ανάθεση του ρόλου, δεν επιτρέπεται ούτε καν η προσέγγισή του επί σκηνής ή το στήσιμό του on camera.

     Kι όμως, φίλτατος ηθοποιός, σκηνοθέτης, παραγωγός και ό,τι άλλο φανταστεί ανθρώπου νους, προσήλθε ως πρωταγωνιστής στο cast της ταινίας "Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης" επιμένοντας να ξεκινήσουμε τα γυρίσματα των σκηνών του  χ ω ρ ί ς  να έχει αποστηθίσει τα λόγια του ρόλου του, λέγοντας ότι αυτά θα μπορούσαν να προστεθούν εκ των ...υστέρων με την βοήθεια της ...τεχνολογίας!

     Στην χώρα της "φαιδράς πορτοκαλέας"¨και στην απαρχή της εποχής της "ΑΙ", εισέτι επικινδύνως ατελούς, είναι αναμενόμενο να συγκρουόμεθα, μετωπικώς, με παρόμοιες εμμονές που παράγονται από ψευδαισθήσεις ραθύμων οι οποίοι αυτο-νομίζονται ως μέλλουσες ..."διάνοιες", απλώς, με την επίκληση του ..."ChatGPT", αλλά, πόσος "δρόμος", ακόμη, θα πρέπει να διανυθεί ώστε, τελικώς, να υπογράφει ανθ' ημών η "ΑΙ"  εκείνα τα έργα τα οποία εμείς οιυδέποτε θα μπορούσαμε να επιτύχουμε...

     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν διαθέτει "Δασκάλους" και σ΄ αυτήν είμεθα όλοι μαθητές και δη αρχάριοι! Κι αυτό δεν σημειώνεται "σεμνότητος ένεκεν", αλλά με πλήρη επίγνωση του λόγου του αληθούς! Έτσι, σε τούτη τη Σχολή μελετούμε και μελετούμε με μαθητικήν πειθαρχία ώστε να έιμεθα βέβαιοι για την ασφαλή γνώση η οποία μπορεί να αποτελεί το θεμέλιο των προσπαθειών μας. Και, βεβαίως, αναφορικώς με τον κλάδο της Σχολής Ιππικού Θεάτρου της Σχολής μας, η μελέτη είναι συνεχής και αδιάπτωτη, όπως ακριβώς απαιτεί η κατανόηση του μεγάλου προαιωνίου καθαρτηρίου ψυχής που λέγεται "Θέατρο", στο δε πλαίσιο αυτής της μελέτης δεν παραλείπουμε και το "φρεσκάρισμα" των ...αυτονοήτων ένα εκ των οποίων είναι και η εκμάθηση των λόγων του ηθοποιού και να τι γράφει ο Mack Owen στο βιβλίο του "Τα Βήματα της Υποκριτικής":

     Με αυτή την επίταση, λοιπόν, ο σπουδαίος συγγραφέας υπογραμμίζει την σπουδαιότητα της εκμαθήσεως των λόγων του ρόλου από τον ηθοποιό και, ευτυχώς, δεν μας προτρέπει να αξιοποιούμε την (όποια) τεχνολογία που θα μας επέτρεπε να τεμπελιάσουμε και να εμφανιστούμε στο "σανίδι" ή on camera καταφεύγοντας σε αυτοσχεδιαστική παντομίμα για να καλύψουμε την αμηχανία της αγνοίας των λόγων του ρόλου μας.  

     Αναμφιβόλως, θα έλθει εκείνη η ημέρα (μπορεί και να είναι πολύ κοντά...) κατά την οποίαν η "αγγαρεία" (όπως την αποκαλεί ο Mack Owen θα απλουστευθεί λόγω της αναπτύξεως της τεχνολογίας, όμως, κατά το παρούσα χρονική στιγμή, ο ηθοποιός θα πρέπει να σέβεται και να τηρεί όσα μας επισημαίνει ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου που προαναφέραμε, περιγράφοντάς μας τα αυτονόητα ώστε να μην ...ανοηταίνουμε νομίζοντας ότι μπορούμε να συμμετέχουμε σε σκηνή ή σε γύρισμα χωρίς να έχουμε μάθει τα λόγια του ρόλου μας.


Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2025

ΕΠ' ΑΦΟΡΜΗι

 ΕΠ'  ΑΦΟΡΜΗι



     Σε ανάλογες περιπτώσεις οι εξατομικεύσεις παρακάμπτονται και οι προσωποποιήσεις ακυρώνονται αφού η όποια επιβράβευση αφορά σε ομαδική συν-προσπάθεια με το συλλογικό αποτέλεσμα να κυριαρχεί επί της όποιας ατομικής συνεπιδράσεως ως, φύσει, "εγγεγραμμένο" στον ευρύτερο μόχθο.

     Για τους λόγους αυτούς, η "Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρεία" και η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" αισθάνονται ευγνώμονες για την Τιμή της βραβεύσεώς μας από το πνευματικό εργαστήριο "Poetry Poesia" και τον επικεφαλής του, θεατράνθρωπο και Δάσκαλο κ. Στάθη Λιώτη, σε μια σεμνή τελετή που έλαβε χώρα στο ιστορικό, πλέον, Θέατρο "Πρόβα" της εξαιρετικής κ. Μαίρης Ραζή, την 31η Οκτωβρίου 2025.

     Στην ίδια τελετή, βραβεύθηκε και ο πνευματικός "εργάτης" κ. Λεόντιος Πετμεζάς, ένας από τους ελάχιστους απομένοντες "θεράποντες" των Γραμμάτων και των Τεχνών σε μία, πνευματικώς, "φθίνουσα" κοινωνία και άξιος απόγονος Οικογενείας οπλαρχηγών και αγωνιστών της εθνεγερσίας.

     Είναι παρήγορο, εν μέσω των πνευματικών ερειπίων της Δύσεως όπως, κάποτε, τα προείδε και τα "χαρτογράφησε" ο Oswald Spengler, να παρατηρούμε την εργώδη προσπάθεια πνευματικών επικέντρων αλλά και προσωπικοτήτων, όπως του "Poetry Poesia" και του κ. Στάθη Λιώτη, να προσπαθούν να τα "αναστηλώσουν" με την αγωνία που αρμόζει σε κάθε Ευρωπαίο, Έλληνα και Άνθρωπο! 

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2025

ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ...ΧΡΟΝΟ!

 ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ...ΧΡΟΝΟ!



     "Επιτέλους, πότε θα δω τον Ταρχανιώτη και πότε θα ξανακαβαλήσω άλογο;" μας γράφει ο φίλτατος Πάνος, ο οποίος σε λίγο ολοκληρώνει τη θητεία του και μας αιφνιδιάζει διότι δεν μας είναι και πολύ εύκολο να περιγράψουμε πόσο απαιτητική προετοιμασία προϋποθέτει ένα καλό κινηματογραφικό αποτέλεσμα και πόσο αυτή η προετοιμασία μας έχει δεσμεύσει όχι μόνον κρατώντας μας μακράν των σχολικών υποχρεώσεών μας αλλά και μακράν της προσωπικής μας ζωής.

Πώς να εξηγήσουμε στον φίλτατο Πάνο πόσο "υλικό" έχουμε κατεβάσει από Βιβλιοθήκες και σε τι δαιδάλους ιστορικών τεκμηρίων έχουμε βυθιστεί για να μπορέσουμε, π.χ., να καταλήξουμε στο χρώμα και τον φωτισμό μερικών βασικών πλάνων για καθένα από τα οποία θα μπορούσαν να συγγραφούν επεξηγματικοί ...τόμοι!  Πώς να του περιγράψουμε τις ατελείωτες ώρες προσηλώσεως και αποκωδικοποιήσεως "αφηγήσεων" αιώνων, απλώς και μόνον για να πειραματιστούμε επάνω σε αμέτρητα painterly frames και να επιλέξουμε μιαν απόχρωση που θα μπορούσε να ζωηρέψει ένα τελικό καρέ από όλα εκείνα που αθροίζονται για να συνθέσουν τελικώς την ταινία; Και, πόσο θα 'πρεπε να απεραντολογήσουμε για να περιγράψουμε το ατέλειωτο ...επισκεπτήριό μας μόνον στο Στρατιωτικό Μουσείο της Κωνσταντινουπόλεως προς άντληση "πειστικότητος πλάνων" με αποτέλεσμα και την τελευταία σχετικήν ανάρτησή μας περί αυτού; 


     Aς μας δώσει χρόνο ο φίλτατος Πάνος και όσοι γνωρίζετε την σοβαρότητα με την οποία στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" προσεγγίζουμε το κάθε τι! Κι όπως σε κάθε τι με το οποίο καταπιαστήκαμε στα 20 χρόνια της λειτουργίας μας καταλήξαμε με το αξιοπρεπέστερο αποτέλεσμα, το ίδιο σας υποσχόμεθα και στον "Μιχαήλ Μάρουλλο Ταρχανιώτη" την μνήμη του οποίου θέλουμε να τιμήσουμε με τον καλύτερο τρόπο!