ΣΟΦΟΙ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΙΡΜΟΝΕΣ
Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021
Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021
ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΙΑΝΝΑΡΑΚΟΥ
ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ
ΤΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΙΑΝΝΑΡΑΚΟΥ
Όπως είχαμε προαναγγείλει, ο καλλιτεχνικός φωτογραφικός φακός του Φωτογράφου κ. Δημήτρη Γιανναράκου κατάφερε να αποτυπώσει ένα δείγμα περιεχομένου προπονητικής ημερίδος στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" με εκπαιδευτικά στιγμιότυπα!
Η εργασία του κ. Δημήτρη Γιανναράκου δεν "αποτύπωσε", απλώς, τις εφιπποτοξοτικές προσπάθειες των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" αλλά προσέδωσε και μιαν άλλη "διάσταση" στη πολεμική μας τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας αποκαλύπτοντας ένα καλλιτεχνικό "μάτι" που μπορεί να "αιχμαλωτίσει" και να προσφέρει στον θεατή το "μήνυμα της εικόνας" ώστε η εικαστική τέχνη της φωτογραφίας να βρει το σκοπό της.
Τα "κλικ" του κλείστρου της κάμερας του κ. Δημήτρη Γιανναράκου επισημαίνουν μια "πρώτη γεύση" Έφιππης Τοξοβολίας κι ελπίζουμε ότι η πολύτιμη παρουσία του στη Κοιλάδα μας θα έχει συνέχεια και θα είναι μια μεγάλη προσφορά στην τέχνη της φωτογραφίας η λειτουργία της Σχολής Φωτογραφίας του κ. Δημήτρη Γιανναράκου στην οποία θα φοιτήσουν και αρκετοί Συνασκούμενοί μας από τους "Έλληνες Κενταύρους Σπάρτης", κρίμα δε που η απόσταση δεν επιτρέπει και σε μη Σπαρτιάτες να την παρακολουθήσουμε!
Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" αισθάνεται ευγνώμων προς τον φίλτατο κ. Δημήτυρη Γιανναράκο για την ανεκτίμητη προσφορά του υλικού του και υπερήφανη για την συνεργασία της με έναν εξαιρετικό εικαστικό δημιουργό!
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"
Η αποτύπωση της εικόνος μιας δράσεως είναι ένα εποπτικό μέσο διδασκαλίας το οποίο έχει αποδειχθεί χρησιμότατο για την πρόοδο εκείνου που την επιχειρεί! Επάνω σ΄ αυτή την εικόνα θα εντοπίσει κατόπιν, με την απαραίτητη νηφαλιότητα και προσοχή, τα λάθη του τα οποία θα διορθώσει επαναλαμβάνοντας την προσπάθειά του κι αυτό το νόημα έχει η διαρκής καταγραφή σε ένα επιμελώς αρχειοθετούμενο οπτικοακουστικό υλικό όλων των δράσεων της Ομάδος μας, όπου και αν αυτές λαμβάνουν χώρα.
Και στην τελευταία Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης, την "αποστολή" της οπτικοακουστικής καταγραφής της ημερίδως, προσεφέρθη ευγενώς και ανέλαβε ο καλλιτέχνης Φωτογράφος κ. Δημήτρης Γιανναράκος του οποίου η "εργασία" εντυπωσιάζει κάθε φορά που ο φακός του καταγράφει ένα θέμα.
Δυστυχώς η πρόοδος της φωτογραφικής τεχνολογίας και η απλούστευση της χρήσεως των συγχρόνων φωτογραφικών μηχανών παρέχει στον καθένα την ψευδαίσθηση να νομίζει ότι είναι ...φωτογράφος αφού, απλώς, διαθέτει ένα ...δάχτυλο που μπορεί να πιέσει ένα ...κουμπί. παρά ταύτα, η αλήθεια απέχει πολύ και η αποτύπωση μιας "εικόνας" δεν σημαίνει κατ΄ ανάγκη και την απαθανάτιση μιας ολοκληρωμένης φωτογραφίας. Και αυτή είναι δουλειά του επαγγελματία Φωτογράφου, όπως του κ. Δημήτρη Γιανναράκου ο οποίος μας έχει κάνει συχνά να εκστασιαζόμαστε βυθιζόμενοι στα εικαστικά, πλέον, δημιουργήματά του που, πολλές φορές, μας έχουν καθηλώσει!
Τη φορά αυτή τον "λόγο" δεν θα έχει η ταπεινή μας μηχανούλα αλλά ο "καταπελτικός" φακός με την δική του "αλήθεια", του κ. Δημήτρη Γιανναράκου κι αυτό θα είναι πολύτιμο για την πρόοδο της Ομάδος μας η οποία θα έχει ένα ιδιαίτερο "εικαστικό αζιμούθιο" για να πορευθεί και να βελτιώσει την ίδια την εικόνα της εφιπποτοξοτικής δράσεώς της.
Και για όλα τούτα, καθώς και για την Τιμή της παρουσίας στον προπονητικό μας χώρο ενός καλλιτέχνη της "εμβελείας" του κ. Δημήτρη Γιανναράκου, τον ευχαριστούμε, ελπίζοντας τα πλάνα του, τα οποία θα δημοσιευθούν σύντομα, να είναι αντάξια των προσδοκιών του, παρμένα από αρχαρίους θεράποντες της αρχέγονης πολεμικής τέχνης της Έφιππης Τοξοβολίας.
Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2021
ΠΕΡΙΑΜΜΑ ΛΥΣΙΤΕΛΕΙΑΣ
ΠΕΡΙΑΜΜΑ ΛΥΣΙΤΕΛΕΙΑΣ
Δύο είναι οι βασικές παράμετροι της ζωής και του Κόσμου, ο φυσιοκεντρικός «τόπος» και ο ανθρωποκατασκεύαστος «χρόνος». Εγγεγραμμένη αλήθεια στον δυισμό του γιν και το γιαγκ, αφορά και εφαρμόζει στα πάντα επί του …πλανήτη και του σύμπαντος και, φυσικά και στην Προπονητική της Έφιππης Τοξοβολίας, επιφορτίζοντας πάντοτε τον Εκπαιδευτή με την ευθύνη εντοπισμού του ενεργειακότερου χώρου και του καταλληλότερου χρόνου ώστε να τελεσφορήσει η προσπάθεια.
Σε ιδανικό χρόνο εμπνεύσεως και σε ενεργειακό χώρο, ο Friedrich Wilhelm Nietzsche συνέγραψε το «Also sprach Zarathustra». Kαι κανείς δεν ξέρει πως θα κατέληγε αυτό το συγκλονιστικό σύγγραμμα, εάν δεν το πλαισίωνε η μοναδική «ενέργεια» του Èze, αυτής της ιδανικής «αετοφωλιάς» για πνευματική δημιουργία… Το ίδιο…
...Σε ιδανικό χρόνο
εμπνεύσεως και σε ενεργειακό χώρο ο Ezra Weston Loomis Pound ολοκλήρωσε τα
υπέροχα «Cantos» του. Και, βεβαίως, κανείς δεν ξέρει την τελική τους «μορφή» εάν δεν
συνετίθεντο σε ένα τόσο ενεργειακό μεσαιωνικό μνημείο, όπως το Castello Fontana του Τυρόλου όπου, η υψιπέτεια του
τόπου παρασύρει τον ανθρώπινο νου και τον οδηγεί σε ακρώρειες διανοημάτων.
Στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ανέκαθεν μεριμνούσαμε και μεριμνούμε για την ευστοχότερην επιλογή του ιδανικού τόπου και χρόνου προκειμένου για την αποτελεσματική διεξαγωγή κάθε δράσεώς μας.
Και σε ό,τι αφορά στην ορθήν επιλογή του τόπου και του χρόνου το βάθος της σχετικής ενδελεχείας αγγίζει ένα μεταφυσικό «μέτρον» εσωτερισμού ο οποίος είναι και ο μόνος που εγγυάται προσδοκία λυσιτελείας.
Πως, όμως, επιτυγχάνεται η κατάκτηση αυτου του ανεπιμέτρητου και μη απτού «μέτρου»; Πως είναι δυνατόν να καταστεί «κτήμα» κάθε καλοπροαίρετου (έστω...) ο οποίος κήδεται ασκουμένων;
Είναι ο ίδιος ο εσωτερισμός ο οποίος καθιστά τα ρήματα άρρητα και φθέγγεται δια της σιωπής στην σιγή της οποίας αναδύεται και το αποτέλεσμα.
Στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» προάγουμε το ένστικτο το οποίο γνωρίζει καλύτερα από κάθε εκλογικευμένη διανοητική διεργασία το δέον γενέσθαι. Κι αυτό είναι κάτι το οποίο δεν είμαστε σε θέση να αφηγηθούμε προς τρίτους!
Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021
ΣΤΟΜΙΔΑ: ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΑΙΩΝΩΝ!
ΣΤΟΜΙΔΑ: ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΑΙΩΝΩΝ!
Η συνδυαστική μνήμη του Ίππου τον βοηθά ώστε να αποφεύγει την επανάληψη του ίδιου λάθους. Παραδείγματος χάρη, αν ο Ίππος περάσει δίπλα από ένα σημείο κι εκεί, ξαφνικά, τον τρομάξει ένας σκύλος με επιθετικές τάσεις, ο Ίππος θα αποφύγει να ξαναπεράσει από το ίδιο σημείο! Αντιθέτως, ο άνθρωπος ψηφίζει ένα κόμμα, βλαστημάει για την επιλογή του και, στις επόμενες εκλογές το …ξαναψηφίζει, επαναλαμβάνοντας το ίδιο λάθος αρκούμενος σε δικαιολογίες που αναμασά ασταμάτητα… Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με την στομίδα η οποία είναι καθιερωμένη επί αιώνες, ενώ ο άνθρωπος επί αιώνες γνωρίζει ότι αυτό το «μέσον» δεν είναι παρά ένα άχρηστο και, κυρίως, επώδυνο για τον Ίππο, ανθρώπινο λάθος!
Το παγκόσμιο κίνημα
της Φυσικής Ιππικής (Natural Horsemanship) το οποίο αποτελεί πολύ παλιά «υπόθεση», μόλις κατά το δεύτερο ήμισυ
του 20ού αιώνος κατάφερε να συγκροτηθεί σε Ιππική Σχολή και να αποδείξει τον
βασανιστικό όσο και άχρηστο ρόλο της στομίδος με τεκμηριωμένη επιστημονική εργαστηριακή
έρευνα (Alexander Nevzorov, Haute Ecole) αλλά και με την επιβεβαίωση πληθώρας κορυφαίων Ιπποεκπαιδευτών (Klaus Ferdinand Hempfling, Kassai Lajos, Pat and Linda Parelli, Alexander Nevzorov, Frédéric Pignon, Magali Delgado, Bartabas - Clément Marty, κλπ) οι
οποίοι απέδειξαν ότι τόσο ο έλεγχος του Ίππου όσο και η επίτευξη συσπειρώσεως
όχι μόνον δεν χρειάζονται την βασανιστική για τον Ίππο στομίδα, αλλά και
εμποδίζονται από αυτή!
Κι αυτό το παγκόσμιο κίνημα της Φυσικής Ιππικής υπάρχει για να μας κάνει να αποφεύγουμε κάθε βαρβαρότητα προς τον Ίππο, κάθε σκηνή όπως αυτές του θλιβερού βίντεο (https://youtu.be/3smNODM_DAY) όπου, εντελώς άσχετοι Ιππασίας, χωρίς καν να γνωρίζουν να κάθονται σωστά επάνω σε έναν Ίππο, δείχνουν τη βαναυσότητά τους προς τα ζώα τους, με σπιρούνια, με μαστίγια, με κτηνώδη χρήση των ηνιών που ξεμασελιάζουν τα τρομαγμένα τετράποδα, ενώ σπάζουν ποτήρια με λύσσα στην άσφαλτο εκεί όπου θα πατήσουν οπλές… Ή, χωρίς να ξέρουν καν να σταθούν επάνω στη σέλλα, να επιχειρούν οικτρές επιδείξεις ανορθώσεων επί ασφάλτου και μάλιστα «δικάβαλο» με παιδί(!) στην αγκαλιά και να σκάνε στο πεζοδρόμιο [https://youtu.be/9j0sqhQNHHI] ή στιγμιότυπα όπως αυτό όπου απορείς γιατί ο φιγουρατζής δεν πήγε σε έναν δάσκαλο να του μάθει τα βασικά πριν επιχειρήσει να σπάσει τα κόκκαλά του και τα πλευρά του Ίππου του στην άσφαλτο [https://youtu.be/mMJ7hL80vpA] όλα στη ί δ ι α πόλη όπου πάρα πολλοί άσχετοι Ιππασίας ανταγωνίζονται μεταξύ τους στη …φιγούρα, αδιαφορώντας για τις συνέπειες! Σκηνές που, πραγματικά, ντροπιάζουν τον ανθρώπινο Πολιτισμό και αλλοίμονο, αν σκεφτούμε ότι αυτές οι σκηνές συμβαίνουν στη χώρα του Ξενοφώντος…!
Η άγνοια Ιππογνωσίας
οδηγεί πολλούς να αναρωτιούνται για το πώς θα ήταν δυνατόν να ελεγθεί, π.χ.,
ένας δυνατός επιβήτορας στο περιβάλλον της εργασίας του χωρίς στομίδα… Ο Kassai Lajos με δέκα πέντε ανενστόμιστους
επιβήτορες (Shagya Arabian και Nonius) που εργάζονται όλοι μαζύ
ταυτοχρόνως και α ρ μ ο ν ι κ ό τ α τ
α μας δίνει την απάντηση!
Και η καθημερινότητα
της Ελληνικής Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» μας παρουσιάζει ακόμη ένα
βιντεοσκοπημένο τεκμήριο των πλεονεκτημάτων ιππεύσεως ανενστόμιστου Ίππου και
μάλιστα από αρχάριο μαθητή με εμπειρία ελάχιστων μηνών Ιππασίας: Στο βίντεο που
βλέπουμε παρακάτω [https://youtu.be/wdawb4e5lZg], ο αρχάριος μαθητής εφιππεύει
με έφαλση ανεπίσακτο (χωρίς σέλα) και ανενστόμιστο (χωρίς στομίδα) ξένο Ίππο ο
οποίος από τον κύριό του ιππεύεται επί χρόνια με στομίδα και κ α λ π ά ζ ε ι επί συγκεκριμένης διαδρομής με στροφή, υ π ε ρ π η δ ά εμπόδιο υπό απόλυτον έλεγχο και …αφιππεύει σε
καλπασμό με ασφάλεια, συνεχίζοντας να τρέχει πλάι στον Ίππο ο οποίος παραμένει
σε ελεγχόμενη πορεία! Αγαπητοί Φίλοι, είναι καιρός να καταλάβουμε ότι,
νομίζοντας ότι τα ξέρουμε όλα, συνεχίζουμε να αγνοούμε τα καλύτερα.
Έχοντας την Τιμή να παρουσιάσω
(βλ.: https://youtu.be/CcmejmcHQn0),
προ εικοσαετίας, για πρώτη φορά στην Ελλάδα την Φυσικήν Ιππική (Natural Horsemanship) θα είχα να προσθέσω πολλά για την στομίδα ως διαχρονικό, εμμονικό,
λάθος του ανθρώπου, αλλά τα πάντα τα εξηγεί το παραπάνω βίντεο. Σ΄ αυτά τα
είκοσι χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, όταν ο Pat Parelli μου έδωσε την άδεια να παρουσιάσω την δουλειά του στην Ελλάδα, κατάφερα
να μελετήσω ακόμη βαθύτερα και να εκτιμήσω αυτό το σπουδαίο είδος Ιππικής το
οποίο το συνιστώ σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να εδραιώσει μια σωστή σχέση όχι
μόνον με έναν συγκεκριμένο Ίππο αλλά με όλους τους Ίππους και η «συνταγή» είναι
απλή θυμίζοντας ένα παλιό ωραίο τραγούδι των Beatles: “ALL YOU NEED IS LOVE” (Το μόνο που χρειάζεσαι είναι
αγάπη)!
Βεβαίως το θέμα αυτό δεν ενδείκνυται για διαδικτυακήν ανάλυση! Κυρίως, δεν ενδείκνυται προς ανάλυση σε ένα Κοινό το οποίο είναι πεπεισμένο ότι τα γνωρίζει όλα και δεν είναι σε θέση να αναθεωρήσει λάθη, εφησυχάζοντας στα όσα ξέρει, ακόμη κι αν ο κόσμος αλλάζει γύρω του! Έτσι, χωρίς να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τα «μυαλά» του οποιουδήποτε, θεωρούμε φυσικό να συνεχίζουμε για πολλά χρόνια ακόμη να βλέπουμε σκηνές … «σούζας» στην άσφαλτο με αναβάτες που καταπίνουν τσίπουρα ξεμασελιάζοντας τους Ίππους τους για να τους ανορθώσουν εκβιαστικά κάνοντας φιγούρες στις κοπελιές της γειτονιάς τους ενώ οι δυστυχισμένοι Ίπποι υποκύπτουν υπό τον μοχλικό μηχανισμό της στομίδας με στόματα ανοιγμένα γεμάτα αφρούς! Κι αυτές οι κακουργηματικές σκηνές θα αποτυπώνονται ως … «κατορθώματα» σε φωτογραφίες οι οποίες, απλώς, θα καταγράφουν τον πόνο και την αγωνία του Ίππου! Και δυστυχώς, οι ίδιοι οι «σουζάκηδες» ποτέ δεν θα καταφέρουν να διανύσουν σε βάδην έναν σωστό κύκλο, διότι η τάση προς εσφαλμένην επίδειξη και μόνον, δεν θα τους επιτρέψει ποτέ να μάθουν να ιππεύουν!
Συνιστώμενα βίντεο:
1. Eπιστημονικό Εργαστήριο
Σχολής Nevzorov: https://youtu.be/D9jY_dNU_Cc με τις βασανιστικές επιπτώσεις στο στόμα του Ίππου της εγκληματικής στομίδος.
2. Η εκπληκτική
διδασκαλία του Γερμανού Klaus Ferdinand Hempfling: https://youtu.be/iVAcyMZ8CMY
με την διαχείριση ανενστόμιστων επιβητόρων.
3. H διδασκαλία του Ρώσου Δασκάλου Alexander Nevzorov https://youtu.be/bx-z_SRRddA για την
διαχείριση οιουδήποτε Ίππου χωρίς στομίδα και χωρίς ηνίες με μόνο βοήθημα ένα
περιλαίμιο και το βάρος του κορμού του αναβάτη.
4. Στιγμιότυπο από την
εκπαίδευση αρχαρίου της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων»: https://youtu.be/wdawb4e5lZg
με την ίππευση ανενστόμιστου Ίππου υπό συνθήκες καλπασμού και υπερπηδήσεως
εμποδίου!
Αγαπητέ μας Επιστολογράφε, όχι μόνον αυτό το θλιβερό ανοσιούργημα των Μυτιληνιών (ο θεός να τους κάνει) "αλογατάρηδων" της Αγιάσου είδαμε και το έχουμε παραθέσει (όπως θα δείτε) στο παραπάνω κείμενο, αλλά και όλα τα υπόλοιπα από τον ίδιο τόπο (είναι δεκάδες) που κατά τρόπον εντελώς ανόητο, αντί να εξαφανίσουν, έχουν αναρτήσει προς δημόσια θέα αυτοί που εμφανίζονται να κάνουν "σούζες" χωρίς να είναι ικανοί ούτε καν να μπορούν να κάθονται σωστά επί των ΄'Ιππων τους και πολύ περισσότερο χωρίς καν να είναι ικανοί να τους διευθύνουν, πλαισιούμενοι οι περισσότεροι από έναν ή και περισσότερους "συνοδούς εδάφους" οι οποίοι, πάραυτα, δεν καταφέρνουν να διευθύνουν τους περισσότερους Ίππους οι οποίοι βαδίζουν με τις "πάντες" ή και με την όπισθεν, εξ αιτίας των τραγικών στομίδωμν που, κατά κανόνα, φέρουν! Θεάματα οικτρά, αποκαρδιωτικά τα οποία όμως οι "δράστες" θεωρούν σπουδαία κατορθώματα ποζάροντας στην κάμερα. Η Ιππασία στην σημερινή Ελλάδα γίνεται καραγκιοζιλίκι εξ αιτίας της αγνοίας και του ξερολισμού κάποιων που δεν διαθέτουν ούτε συναίσθηση, ούτε συνείδηση, ώστε να αναλογισθούν "τι" διαπράττουν και πόσο εκθέτουν την χώρα σε όποιον ξένο παρατηρήσει αυτό το απαράδεκτο "επίπεδο"! Και δυστυχώς η ταλαίπωρη Πατρίδα μας, σήμερα, ευτελίζεται και δια της Ιππασίας με το "μεταπολιτευτικό" κράτος να σοδομίζει ακόμη και θεσμούς αιώνων, όπως την τέχνη του Ξενοφώντος!
"ΚΑΠΙΣΤΡΙ ΑΛΥΣΙΔΩΣ" (SIC)
"Χαίρετε! Μπορεί ο κάθε
έμπορος να φτιάχνει καπίστρια που προκαλούν βασανισμό στο άλογο απλά και μόνο
για να πουλήσει; Είναι δυνατόν να φτιάχνουμε ότι μας κατεβαίνει για μερικά ευρώ
χωρίς να σκεφτόμαστε τι πόνο μπορούμε να προκαλέσουμε σε ένα άλογο που
χειριζόμαστε; Δεν υπάρχει έλεγχος αγοράς και δεν υπάρχει ένας εισαγγελέας να
βλέπει τι κυκλοφορεί στην αγορά για να επέμβει; H αλυσίδα στο καπίστρι είναι
ότι πιο βασανιστικό για το άλογο γιατί οι κρίκοι της παράγουν μεγάλη τριβή και
κακώσεις σπάζοντας δόντια κι αφήνοντας πληγές είναι δυνατόν στην εποχή μας να
φτιάχνονται τέτοια μέσα βασανισμού και να διαφημίζονται στην αγορά ενώ μιλάμε για προστασία ζώων κλπ κλπ; Κάντε
κάτι και σεις γιατί η κατάσταση έχει παραγίνει στην Ελλάδα."
Αυτά μας γράφει στο μήνυμά του επιστολογράφος μας και σε ό,τι αφορά στις επιπτώσεις της αλυσίδας στη φορβειά έχει απόλυτο δίκιο! Η αλυσίδα, σε αυτή την περίπτωση, είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ! και ποτέ και από κανέναν δεν έχει νομιμοποιηθεί σε παρόμοια χρήση. Στη προκειμένη περίπτωση ο κατασκευαστής ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣΕ χωρίς, προηγουμένως, να συμβουλευθεί κανέναν ειδικό καταλήγοντας σε κάτι που σε κανέναν κατάλογο σοβαρής εταιρείας δεν εντοπίζεται!Δυστυχώς, η σαγματοποιία στην Ελλάδα δεν παρακολουθείται από το επίσημο κράτος και, κατά περιόδους εμφανίζονται "προϊόντα" τα οποία όχι μόνον είναι αναξιόπιστα, αλλά και συχνά, επικίνδυνα για τον Ίππο και τον αναβάτη. Οι έμποροι, στην προσπάθειά τους να κερδοφορήσουν δεν διστάζουν να επιστρατεύσουν την φαντασία τους παράγοντας "ελκυστικές" σχεδιάσεις αδιαφορώντας, όμως, για οδυνηρές συνέπειες επί των ζώων και παρά το ότι η σαγματοποιία είναι μία παραδοσιακή τέχνης που χαίρει εκτιμήσεως σε όλο τον κόσμο όταν, βεβαίως, σέβεται την βασική αρχή της ευημερίας του Ίππου.
Εμείς, ανταποκρινόμενοι στην προτροπή του επιστολογράφου μας, μιλήσαμε με τον πωλητή αυτής της "αλυσιδοφόρου" φορβειάς (και με τον γιο του) στους οποίους εξηγήσαμε ότι θα πρέπει να την αποσύρουν για λόγους σεβασμού της ευημερίας του Ίππου, τονίζοντάς τους ότι είναι κρίμα να αμαυρώνεται το κύρος του Οίκου που εκπροσωπούν για ένα προϊόν το οποίο, κατά τεκμήριο, είναι βασανιστικό για τον Ίππο. Άλλωστε οι ίδιοι εμπορεύονται άλλα, πολύ αξιόλογα, προϊόντα και μία αστοχία δεν θα ήταν καλό να βαραίνει την επιχείρησή τους! Και, βεβαίως, το πλούσιο υλικό της Βιβλιοθήκης της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας" με την ιστορία και την εξέλιξη της ιπποσαγής μέχρι σήμερα, είναι στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου που θα ήθελε να αντλήσει ιδέες ανακατασκευής παραδοσιακών προϊόντων τα οποία δεν θέτουν τον Ίππο σε κίνδυνο.
Γεγονός, πάντως, είναι ότι στη σημερινή Ελλάδα η γνώση ιπποσαγής (όπως και εν γένει της Ιππασίας) είναι στο ναδίρ, με αποτέλεσμα να παρατηρούμε (ειδικώς στην επαρχία) εκτρωματικές "εικόνες" χαλινώσεως και επισάξεως που προκαλούν, επιεικώς, οργή!
Οι κάτοχοι Ίππων, δυστυχώς, νομίζουν ότι τα γνωρίζουν όλα και μέσα στον χαοτικό "ξερολισμό" τους, ούτε τον Ίππο τους χαίρονται ενώ, οι περισσότεροι νομίζουν ότι για την αδυναμία τους να χειρισθούν αποτελεσματικώς τον Ίππο τους ευθύνεται το ...ζώο και όχι η άγνοιά τους!
Και τα δραματικά στιγμιότυπα των οποίων γινόμαστε, συχνά, μάρτυρες σε εκδηλώσεις "αλογατάρηδων" της επαρχίας θα έπρεπε να προβληματίσουν και τους ίδιους και το Υπουργείο Γεωργίας ως καθ΄ ύλην αρμόδιο.
Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι όσοι ασχολούνται με τον Ίππο και την Ιππασία εκτιμούν την σημασία αυτού του ευγενούς ζώου και τα οφέλη της προσφοράς του προς τον ανθρώπινο Πολιτισμό, ειδικώς σε μία εποχή ΄στην οποία αναπτύσσεται ραγδαία ένα παγκόσμιο κίνημα υπέρ της ευημερίας του Ίππου (Natural Horsemanship) και το οποίο "έχει παντού τα μάτια του" ώστε ο Ίππος να απολαμβάνει της ζωής που δικαιούται ως φυσικό πλάσμα!
Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021
ΑΝΑΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΑΝΑΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα δύο «Δ», η δ ι κ α ι ο σ ύ ν η και η δ ύ ν α μ η καθορίζουν το τρίτο «Δ», ήτοι την δ υ ν α τ ό τ η τ α κάθε πλάσματος και κάθε κοινωνίας να επιβιώσει μέσα στην αντιξοότητα του χώρου και του χρόνου! Και ο εχθρός κάθε πλάσματος ή κοινωνίας αυτά τα δύο, πρώτα «Δ» προσπαθεί να θέσει υπό αμφισβήτηση ώστε να ακυρώσει το τρίτο «Δ».
Στην αέναη μάχη επικρατήσεως οι σύγχρονες δυτικές κοινωνίες έχουν υποστεί βαρύ πλήγμα των δύο πρώτων «Δ» τους, ευνουχιζόμενες, μεταπολεμικώς, μέχρι σημείου να βιώνουν καθοριστικές αμφιβολίες περί του τρίτου τους «Δ» και παραιτούμενες του ισχυρότερου τετάρτου «Δ» τους, δηλαδή, του δ ι κ α ι ώ μ α τ ο ς υπάρξεώς τους!
Προς τον συγκεκριμένο «ευνουχισμό» οι επίβουλοι εφευρίσκουν αμέτρητες μεθοδεύσεις ακόμη και με υγιεινοφανές, σωστότερα «ιολογικοφανές» θα γράφαμε, «πρόσημο» προκειμένου να απονευρώσουν κάθε αντίσταση των μειονεκτούντων όχλων οι οποίοι έπαυσαν να αποτελούν λαούς ή κοινότητες κι αυτό είναι κάτι το οποίο παρατηρούμε, αδρό και αδιαμφισβήτητο ιδίως σήμερα.
Αλλά το «κόλπο» ξεκίνησε πολύ πριν το ξέσπασμα του κακοσχεδιασμένου Β’ Παγκοσμίου Πολέμου του οποίου οι ένοχοι προσδιορίζονται από το «ποιος ωφελείται;» και, βεβαίως, μόνοι (προσκαίρως, έστω...) ωφελημένοι οι νικητές του! Και από τότε, ξεκίνησε η νόθευση της βουλήσεως επιβιώσεως των δυτικών κοινωνιών με την ενοχοποίηση του φρονήματος υπάρξεώς τους!
Τότε ήταν που οι επίβουλοι των κοινωνιών μας μεθόδευσαν τον παραμερισμό του «ΠΟΛΕΜΟΣ, ΠΑΝΤΩΝ ΜΕΝ ΠΑΤΗΡ ΕΣΤΙ!» για όλους τους άλλους, διατηρώντας το προνόμιο αυτής της μεγάλης αλήθειας για τον …εαυτό τους.
Και στην ιταμή μεθόδευση αυτού του παραμερισμού «παρεσύρθησαν» προς το «απορριμματοδοχείο» της μεταπολεμικής ζοφερής πραγματικότητος όλες εκείνες οι Αξίες οι οποίες συνέβαλαν στην, επί αιώνες, επιβίωση των κοινωνιών μας, ήτοι, την ανδρεία, την μαχητικότητα, την τήρηση των παραδόσεών μας, το σέβας προς τους προγόνους και την φυλετική μας καταγωγή, όλα αυτά τα οποία η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» τ ι μ ά α π ε ρ ι φ ρ ά σ τ ω ς και α π ρ ο κ α λ ύ π τ ω ς εις πείσμα των επιβούλων της Ανθρωπότητος και των τρομοκρατικών χειρισμών που επιχειρούν!
Και για τον λόγο αυτό, στο ευρύτερο πλαίσιο των εφιπποτοξοτικών δραστηριοτήτων μας δεν παραλείπουμε και την επιτέλεση του ιστορικού μας καθήκοντος, όπως κάθε νουνεχούς, προς υπογράμμιση και διατήρηση, αλλά και πείσμονος επιμονής στην εθνική μας προέλευση για την οποία είμαστε υπερήφανοι!
Μία παράμετρος επιτελέσεως αυτού του καθήκοντος, προς την κατεύθυνση της βιωματικής εμπεδώσεως της Ιστορίας, είναι, ασφαλώς και οι ιστορικές αναβιώσεις οι οποίες, ξαναζωντανεύοντας με ακρίβεια (κι όχι προχειρότητα, ή, αυθαιρεσία) το ιστορικό παρελθόν της Ανθρωπότητος αλλά και το, επιμέρους, δικό μας επαναφέρουν κατά ού όλα όσα δεν πρέπει να ατονούν.
Ευτυχώς, σε όλο τον κόσμο οι ιστορικές αναβιώσεις εξακολουθούν να κατέχουν την αρμόζουσα θέση στην διδασκαλία και κατανόηση της Ιστορίας, δυστυχώς όμως, στη χώρα μας και εν τη ρύμη της «μεταμοντέρνας νεοπλασίας» την οποία, μεταπολεμικώς, υφίσταται, επικρατεί μία μεθοδευμένη λοιδορία αυτού του εκπαιδευτικού θεσμού ώστε να διευκολυνθεί η αποκοπή εκ των ριζών του ενός λαού ο οποίος ήδη διερωτάται για την εθνική του ταυτότητα, παραπαίοντας στη δίνη της δεινής «μεταπολιτευτικής» του υπελίξεως.
Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» θεωρούμε τις ιστορικές αναβιώσεις ως ένα, εκ των ουκ άνευ, πρωτεύον μάθημα ιστορικής διδασκαλίας και επιμένουμε και θα επιμένουμε στην ποιοτική υπηρέτησή τους εκτιμώντας την υψηλή προσφορά γνώσεως αλλά και διασυνδέσεως με το εθνικό μας παρελθόν! Όμως, εν μέσω ενός κόσμου τσαπατσουλιάς και προχειρότητος, για εμάς, οι ιστορικές αναβιώσεις αποτελούν προκλήσεις υψηλής οργανωτικότητος όπου η σύνθεση της εικόνος και της πράξεως πρέπει να «αντανακλούν» την αλήθεια της επιχειρούμενης αναπαραστάσεως χωρίς «απώλειες» ή «επιπροσθέσεις» που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ιστορικήν αστοχία.
Η σωστή επιλογή του περιβάλλοντος χώρου, οι εμφανίσεις των μετεχόντων (ανθρώπων και πραγμάτων), η σκηνική δράση είναι τα βασικά σημεία μελέτης και σχεδιάσεως μιας αξιόλογης ιστορικής αναβιώσεως κι επιμένουμε σ΄ αυτά, όπως και είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα εκείνων των εγχειρημάτων τα οποία, ως εκ των αιφνιδιαστικών συνθηκών, απετολμήσαμε “a prima vista”, ίσως, διότι η Ιστορία και οι παραδόσεις μας βρίσκονται, όντως, «εγγεγραμμένες» στο φυλετικό γονιδίωμά μας!
Ασφαλώς και οι ιστορικές αναβιώσεις θα
αποτελούν για τους «Έλληνες Κενταύρους» μελλοντικό προορισμό διοργανώσεων, πάντοτε
με την ποιότητα σχεδιάσεως που μας διακρίνει!