Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

Ο ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ...


     Μάλλον ως προανάκρουσμα συμφωνικού έργου και όχι ως μία απλή διεκπεραίωση σκηνικού ρόλου έδειξε να προορίζεται ο αποψινός προϊδεασμός του νέου μαθητή της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" Χρυσοβαλάντη!


     Δομώντας την διδασκαλία της Σχολής μας στον άξονα παρουσιάσεως της πρώτης παραστάσεώς μας που θα είναι αφιερωμένη στη πολυπρισματική προσωπικότητα του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, σήμερα, ο Χρυσοβαλάντης "εισήχθη" στην "ατμόσφαιρα" της ιστορικής εποχής στην οποία έζησε και μεγαλούργησε ο ξεχωριστός Έλληνας πολεμιστής και λόγιος.


     Στον νέο μαθητή της Σχολής μας παρουσιάσθηκε "ανάγλυφο" το κοινωνικό πλαίσιο της πρώιμης Αναγεννήσεως στην Ιταλία (σύμφωνα με το περιεχόμενο μιας σπουδαίας εκδόσεως του Firmin Didot).


     Επίσης, στον μαθητή μας παραδώσαμε "αδρή" την συναισθηματική "πληγή" του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη εξ αιτίας του αλγεινού κενού της Πατρίδος, με την Ελλάδα "εν τάφω" ήδη από την μάχη της Πύδνας.


     Ακόμη μια μυητική εισαγωγή του νεοεισελθόντος έγινε με την δοκιμαστική "αίσθηση" αμφιέσεως ενός αλυσιδωτού χιτώνος ώστε να έχει μία "πρόγευση" των σκηνικών απαιτήσεων που τον περιμένουν επί στίβου Ιππευτηρίου και σκηνής.


     Κατόπιν, ο Χρυσοβαλάντης ξεκίνησε την επαφή του με το κείμενο και, πραγματικά, αυτή η πρώτη ανάγνωσή του δεν άφησε καμιάν αμφιβολία ότι γνώριζε το τι διάβαζε.


     Εφεξής, η μελέτη του κειμένου και η αποστήθιση των διαλόγων τίθενται σε προτεραιότητα λόγω του περιορισμένου χρόνου μέχρι την παρουσίαση της παραστάσεως αλλά και λόγω της στενότητος χρόνου του Σκηνοθέτη μας Γιάννη Δρίτσα  μετά την πρόσληψή του ως καθηγητή στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.


AΠΟ ΤΟΥΣ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Στην ευγενή  αναμέτρησή του με τους ωκύποδες "λαγούς" της Ιππικής, ο επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανάσιος Ψωρομύτης επιλέγει την σταθερή τακτική της ...χελώνας και πορεύεται με σταθερότητα προς την γνώση.


     Μελετά προσεκτικά την συμπεριφορά του χορηγούμενου Ίππου του, διεισδύει στην ψυχολογία του και μόνος του αποφασίζει για το καλύτερο "μονοπάτι" ώστε στο τέλος κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος ο Ίππος να αναδεικνύεται πιο ιππεύσιμος αλλά και ο ίδιος ο Εκπαιδευτής καλύτερος Ιππέας.


     Πράγματι, η αμφίδρομη σχέση προόδου Ίππου και Ιππέως περνά μέσα από την καθημερινή "αλληλογνωριμία" επί του στίβου και αλίμονο σε όποιον νομίσει ότι μπορεί να γίνει άριστος Ιππέας χωρίς, προηγουμένως, να είναι εξίσου καλός εκπαιδευτής Ίππου.


     Η "περίπτωση" της νεόλεκτης φοράδας των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", της πανέμορφης Ρέας, παραπέμπει άμεσα στην διαρκή πρόοδο του εκπαιδευτή της Αθανασίου, εμφανιζόμενη ολοένα και πιο ιππεύσιμη, ολοένα και πιο συνεργάσιμη με τον Άνθρωπο.


     Σε λίγο αυτό το νεαρό ζώο θα καλπάζει ευτυχισμένο με τους μαθητές του στη ράχη του. Και ο εκπαιδευτής του θα είναι πιστωμέος με μία γνώση από τις ωραιότερες αυτού του κόσμου. Διότι η εκπαίδευση νεολέκτου Ίππου είναι, πραγματικά, μαγική...


 ΑΠΟ ΤΟΥΣ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Δεν ήταν μόνο η σημερινή ηλιοφάνεια που "ανέβασε" τη διάθεσή μας μετά από πολλές βροχερές ημέρες, αλλά και η προσέλευση δύο νέων χαρισματικών παιδιών στην Ομάδα, γεμάτα χαρά για να τοξεύσουν μαζί μας! 


     Τόσο ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" όσο και ο Συνασκούμενος Κωνσταντίνος αμέσως αφιερώθηκαν να καθοδηγήσουν  τα παιδιά αυτά στο "μονοπάτι"  της Παραδοσιακής Τοξοβολίας!  


     Πειθαρχημένα και με διάθεση για μάθηση άκουσαν προσεκτικά τις συμβουλές των Εκπαιδευτών τους και κατάφεραν να τοξεύσουν και στις 3 στάσεις αλλά και εν κινήσει κατά την λήξη της Προπόνησης!  


     Ευγνώμονες για την παρουσία τους, καθότι ο μαθητής γίνεται δάσκαλος και αντιστρόφως, ανυπομονούμε να τα ξανασυναντήσουμε, πιστεύοντας ότι τα νέα παιδιά είναι το ίδιο το μέλλον μας!


Εφιπποτοξότης Γεώργιος Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης
Αρχηγός "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος"
ΜΕ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ 
ΚΑΙ ΟΦΕΛΟΣ


     Mία από τις ωραιότερες προπονητικές εμπειρίες μας επεφύλαξε η παρουσία στην Αθήνα τους Δημητρίου Κασφίκη, γιού του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χριστόφορου Κασφίκη, στον οποίο, Τιμής ένεκεν παρεχωρήθη το "τιμόνι" αυτής της Προπονήσεως. 


     Ο νεαρός Δημήτριος, αξιοποιώντας ένα διάκενο της πανεπιστημιακής του φοιτήσεως στο Ιστορικό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μας έδωσε την χαρά της παρουσίας του ανάμεσά μας με ένα προπονητικό πρόγραμμα το οποίο σχεδίασε επιτόπου αφού, επί τούτου, δεν τον είχαμε προειδοποιήσει για την ανάθεση της Αρχηγίας Βολής ώστε να τον χειροκροτήσουμε για την εκπαιδευτική ετοιμότητά του για την οποία ήμασταν βέβαιοι!


     Ο αγαπημένος μας Ακάδημος, μετά από την πολύμηνη και για οικογενειακούς λόγους απουσία του, σήμερα ανέλαβε την πολυάριθμη ομάδα των πρωτοεισάκτων οι οποίοι, χωρίς την εμπειρότατη εισαγωγική του διδασκαλία ποτέ δεν θα έφταναν σε τόσο καλό επίπεδο στο τέλος της σημερινής Προπονήσεως να τοξεύσουν ανάμεσα στους προχωρημένους με την επάρκεια που επέδειξαν.


     Και, κάπως έτσι, ξεκίνησε η Προπόνηση κατατετμημένη στην ομάδα των πρωτοεισάκτων με τον Ακάδημο και την κυρίως Γραμμή Βολής με τον Δημήτριο.


     Πραγματικά δύσκολες οι προπονητικές συνθήκες σήμερα, με τον νεαρό Δημήτριο να αναλαμβάνει απροειδοποίητα μια μεγάλη ευθύνη και τον Ακάδημο που κατέφθασε "διψασμένος" να τοξεύσει και βρέθηκε να μυεί στην Τοξοβολία έναν μεγάλο αριθμό πρωτοεισάκτων χωρίς ο ίδιος να μπορεί να χαρεί ούτε μία τόξευση.


     Κι όμως, αυτό ακριβώς σημαίνει "ομαδικό πνεύμα", να παραμερίζεις το 'εγώ" και τα "θέλω" σου προς χάρη του "εμείς" και του οφέλους του άλλου!


     Κι αυτό ακριβώς έκανε και ο Δημήτρης και ο Ακάδημος χωρίς καμία προηγούμενη συνεννόηση μεταξύ τους, έτσι απλά, ως "Έλληνες Κένταυροι".


     Για άλλη μια φορά οι πρωτοείσακτοι έδειξαν ότι η Τοξοβολία είναι "εγγεγραμμένη" στο ανθρώπινο κύτταρο και όλοι τόξευσαν αρκετά σωστά και γρήγορα, μετά, βεβαίως, από μία κατατοπιστικότατην εισαγωγή τους από τον Ακάδημο.


     Εξαιρετικές οι εικόνες ανθρώπων που έπιαναν για πρώτη φορά Τόξο στα χέρια τους να τοξεύουν σωστά και άνετα.


     Το ίδιο αρμονικό και το ασκησιολόγιο που ακολούθησε ο Δημήτριος ωφελώντας τους Συνασκουμένους του.


     Σήμερα δοκιμάσαμε και έναν ...πρωτοποριακό στόχο ο οποίος προέρχεται από συσκευασία ιατρικών εξαρτημάτων και δεν είναι τίποτε άλλο παρά "φάκελλος" από σκληρό πλαστικό το οποίο σχηματίζει μία σειρά κυλινδρικών ατράκτων μεμονωμένων μεταξύ τους και γεμάτες αέρα (bubble).


     Παρά τα τρυπήματα από τα βέλη και την απώλεια του αέρος, ο πανάλαφρος και πάμφθηνος στόχος αυτός διετήρησε την λειτουργικότητά του μέχρι και την τελευταία τόξευση αυτής της Προπονήσεως παραπέμποντας στην δυνατότητα αξιοποιήσεως παρομοίων υλικών ως στόχων σε μελλοντικές Προπονήσεις.


     Δυναμική κι αυτή η ημερίδα ολοκληρώθηκε αφήνοντας πίσω της την ικανοποίηση ενός ωφέλιμου έργου κι ακόμη πιο ωφέλιμων σχέσεων μεταξύ Συνασκουμένων!


Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ-"ΣΤΑΘΜΟΣ"


     H υλοποίηση του "εύκολου" δεν παρέχει εκείνη την ικανοποίηση που παρέχει η επίτευξη του "δύσκολου" και αυτό ισχύει και μέσα στο Ιππευτήριο για μία Σχολή, όπως αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων", όταν φθάνει για μάθημα ένας αρχάριος μαθητής, πολυτραυματίας από σειρά χειρουργικών επεμβάσεων μετά από τροχαία ατυχήματα, "έμφορτος" με ξένα αποκαταστατικά σώματα (λάμες, βίδες κλπ) και όχι μόνον! Διότι, σήμερα ο Συνασκούμενος, μετά από ένα εργασιακό ατύχημα, εμφανίσθηκε στο Ιππευτήριο με το ένα χέρι στον ...γύψο.


     Γενναία ψυχή (!) ασυζητητί, θέλησε να συνεχίσει την έφιππη εκπαίδευσή του ενώ κάθε άλλος στη θέση του θα προτιμούσε τη σιγουριά του καναπέ, αλλά, βεβαίως και μία πρόκληση υψηλού κινδύνου για την Σχολή η οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίσει την "περίπτωση" με βασανιστική υπευθυνότητα: Nα αρνηθεί το μάθημα διασφαλίζοντας τον μηδενικό δείκτη ατυχημάτων της ή να δεχθεί την πρόκληση επαληθεύοντας την φήμη της; Και η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", σταθμίζοντας όλες τις παραμέτρους με κύριο γνώμονα την ασφάλεια του συγκεκριμένου μαθήματος απεφάσισε να το διαξαγάγει αναλαμβάνοντας όλες τις ευθύνες!


     Ο συγκεκριμένος Συνασκούμενος, λόγω της όλης καταστάσεώς του, του σωματικού του βάρους αλλά, ειδικώς, λόγω του γυψαρισμένου και, έτσι, ανενεργού χεριού του, αντιμετώπιζε πρόβλημα εφιππεύσεως το οποίο λύθηκε με την βοήθεια της ...ανατροπής της γεωμετρίας εφιππεύσεως! 


     Όταν ο Συνασκούμενος βρέθηκε επί του Ίππου, όλοι οι παρευρισκόμενοι (πλην του Εκπαιδευτή του!) γεμάτοι δέος άρχισαν να τον συμβουλεύουν με ποιο τρόπο να ...πέσει, όντες βέβαιοι για την πτώση του και, με αμέτοχο τον Εκπαιδευτή του ο οποίος συνέλεγε "αντιδράσεις", άρχισαν να του αναπτύσσουν "σενάρια πτώσεως" με γνώμονα την προστασία της κλείδας του (...) και άλλα τέτοια σπαραξικάρδια, ότν ο ίδιος ο Συνασκούμενος τους απήντησε ατάραχος και χαμογελαστός:


     - Μην ανησυχείτε, θα φροντίσω να  μ η ν  πέσω!


     Και το μάθημα άρχισε, με τον ...μονόχειρα πολυτραυματία και εντελώς αρχάριο (ελάχιστα μαθήματα και ικανός μέχρι τώρα μόνο για βάδην) σε πολύ καλό "κάθισμα" και με άριστη διάθεση, πάντοτε χωρίς τη βοήθεια των αναβολέων, όπως συνηθίζουμε στα μαθήματά μας! 


     Το ψυχικό μεγαλείο του συγκεκριμένου Συνασκουμένου φάνηκε εξ αρχής μπαίνοντας ψύχραιμος στο "παιγνίδι" με ...ένα χέρι και καταλαβαίνοντας γρήγορα ότι και αυτό δεν του ήταν απολύτως ...απαραίτητο! Οπότε απελευθερώθηκε από τις ηνίες και "κάθισε" ακόμη βαθύτερα ώστε να διασφαλίσει την ισορροπία του.


     Απολύτως πειθαρχημένος ως μαθητής και διατηρώντας σε υψηλότατο βαθμό την αυτοσυγκέντρωσή του, ο Συνασκούμενος δεν άργησε να περάσει υπεράνω βαλβίδων άνευ ηνιών και πάντοτε άνευ αναβολέων, με ό,τι αυτά σημαίνουν...


     Και ω! του θαύματος, με την συστηματική εξέλιξη του μαθήματος ο Συνασκούμενος, σήμερα, ...γυψαρισμένος, έδειξε ότι θα μπορούσε να βγει και για πρώτη φορά σε τροχασμό κάτι που όχι μόνον κατάφερε αλλά επανέλαβε και πολλές φορές και σε μεγάλο συνεχές μήκος!!


     Και στο τέλος, με ανύψωση του δεξιού ποδιού υπεράνω του αυχένος του Ίππου, χωρίς καμία βοήθεια, αφίππευσε θριαμβευτικά τηρώντας την αρχική του υπόσχεση να ΜΗΝ πέσει, αποσπώντας τον θαυμασμό όσων τον παρακολουθούσαν με αγωνία για την ακεραιότητά του σε όλο τούτο το μάθημα-"σταθμό" για όλους μας.


     Σταύρο, σε ευχαριστούμε για το μάθημα το οποίο, στην πραγματικότητα, ήταν προσφορά σε όλους εμάς, υπενθυμίζοντάς μας τον θρίαμβο της ανθρώπινης θελήσεως!


     Τα υπόλοιπα μαθήματα της ημερίδος, με την δική τους σημαντικότητα και με την ποιότητα των μαθητών τους (ευτυχώς, η Σχολή δεν κρατά τίποτε το περιττό ή το "ολίγο"!) ως συνήθως, με πρόοδο και ζέση!


      Και ο πρωτοείσακτος Γεώργιος κατάφερε να αποσπάσει από την πρώτη στιγμή τα καλύτερα συναισθήματα του Ίππου της Σχολής μας, Sepp μέχρι σημείου, όταν τον παρέδωσε στον επόμενο μαθητή ο Sepp να στραφεί με παράπονο και απορία προς τον απερχόμενο, εκτός Ιππευτηρίου, Γεώργιο, κάτι που μας εντυπωσίασε όλους όσους βρεθήκαμε αυτόπτες μάρτυρες του περιστατικού.


      Και ο Παντελής μας με την γνωστή άριστη σχέση του με τον Ίππο και, πλέον, με την Ιππασία καταφέρνοντας την άριστην εκτέλεση των προβλεπομένων, σε κάθε μάθημα ασκήσεων, έστω και εάν αυτή την φορά είχε βρεθεί σε αναγκαστικήν αδράνεια δύο εβδομάδων (όπως όλοι μας) λόγω των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών που πλημμύρισαν τους στίβους μας ακόμη και του κλειστού Ιππευτηρίου!


     Με τον παρονομαστή της δράσεώς μας στον ίδιο σταθερό δείκτη της προόδου ποιοτικών και μόνον, Συνασκουμένων, ολοκληρώθηκε και αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα με κυρίαρχο το δίδαγμα του Σταύρου να μας επαναλαμβάνει ότι δεν έχουμε το δικαίωμα της υποχωρήσεως ούτε ενώπιον της δυσκολίας, ούτε εν μέσω εποχής ομαδικής παραφροσύνης!     


ΛΑΤΡΕΥΟΥΜΕ ΤΟ "ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ"
...της Κυριακής


     Στη πρώτη σελίδα του "ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ της Κυριακής" ...ποζάρει ο Ίππος της Σχολής μας Sepp ιππευόμενος από τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη Τάκη Βογόπουλο, φίλο και συνεργάτη των "Ελλήνων Κενταύρων" στην προσπάθεια του γυρίσματος ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ για την προσωπικότητα και τον βίο του Έλληνος Στρατηλάτη Μεγάλου Αλεξάνδρου. Συγχαρητήρια στον εκδότη για την επιτυχή επιλογή θέματος! 

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Η πρόσληψη του Σκηνοθέτη μας Γιάννη Δρίτσα ως καθηγητού δευτεροβαθμίου Εκπαιδεύσεως σε Σχολείο εκτός Αθηνών, με την επαύξηση του ήδη βεβαρυμένου φόρτου καθηκόντων του είχε ως αποτέλεσμα την μη διεξαγωγή της πρόβας του Ιππικού Θεάτρου αυτής της εβδομάδος.


     Το Δ.Σ. της  "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας" συγχαίρει τον Συνιδρυτή, Εταίρο και Συνασκούμενο Ιωάννη Δρίτσα για την πρόσληψή του στην τιμητική θέση του Δασκάλου νεαρών, μελλόντων, ακαδημικών Πολιτών!


     Εξ άλλου, η Σχολή του Ιππικού Θεάτρου καλωσορίζει τον 19χρονο νέο μαθητή της Γεώργιο ο οποίος, σήμερα, έκανε και την πρώτη επαφή του με τον Ίππο μας Sepp ο οποίος όχι μόνον τον απεδέχθη αλλά και του έδειξε την πλήρη εμπιστοσύνη και αγάπη του!


     Ο Γεώργιος, υπό την καθοδήγηση του Παντελή μας μετά τον, προβλεπόμενο, κύκλο Προσεγγίσεως, συνεργάσθηκε αρμονικότατα και ηγετικότατα με τον Sepp o οποίος δυσανασχέτησε μόνον όταν ο Γεώργιος ολοκλήρωσε αυτή την πρώτη επαφή του και παρέδωσε τον Ίππο στον επόμενο μαθητή κατευθυνόμενος προς την έξοδο του κλειστού Ιππευτηρίου! Όσοι προσέξαμε την αντίδραση του ευγενούς τετραπόδου μας, πραγματικά, συγκινηθήκαμε με τα ουσιώδη συναισθήματα ενός ζώου όπως αυτά εκφράζονται προς τον άνθρωπο!