Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

ΙΠΠΙΚΟ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 


     Μοιρασμένη και σταθερά λαμπρή, η σημερινή εκπαιδευτική μας ημερίδα μεταξύ κλειστού Ιππευτηρίου και ανοικτού φυσικού εδάφους με τέσσερις Συνασκουμένους σε συνεχή δράση κι έναν Ίππο ο οποίος επέστρεψε στη φάτνη του στεγνός και ακμαίος υπό την εφαρμογή της διαλειμματικής προπονητικής τακτικής!


     Η Νατάσσα μας στο έκτο μάθημά της οδηγήθηκε σε ένα λεπτότερο χειριστικό επίπεδο για την καλύτερη κατανόηση του μηχανισμού των διευθυντικών συνεργημάτων και τα κατάφερε με τέτοιαν άνεση ώστε, ενστικτωδώς να "ανακαλύψει" και να εφαρμόσει το "L'épaule en dedans" χωρίς να της έχει μιλήσει κανείς, προηγουμένως!


     Στο τρίτο μάθημά της η αρχάρια Ζηνοβία οδηγήθηκε και αυτή στην καλύτερη κατανόηση των διευθυντικών συνεργημάτων και όχι μόνον...


     Σήμερα, η Ζηνοβία μας τρόχασε για πρώτη φορά και, με ελάχιστες οδηγίες, βρήκε αμέσως το "καλό κάθισμα" του τροχασμού.


     Και βρήκε τόσο εύκολα και επαρκώς το "καλό κάθισμα" του τροχασμού ώστε, σήμερα, τρόχασε επί σαράντα ολόκληρα λεπτά, συνεχώς, χωρίς να κουραστεί και όχι μόνον...


     Τρόχασε και με ένα, μόνον, χέρι στο τέλος και παρά την κούρασή της, ώστε να μας δώσει την ευκαιρία να συμπεράνουμε ότι υπάρχουν και μαθητές με αντοχές που δεν διακρίνονται με την πρώτη ματιά...


     Η ημερίδα συνεχίστηκε και εκτός Ιππευτηρίου σε φυσικό, ανοικτό, έδαφος, όταν όλοι οι Συνασκούμενοι αφήσαμε πίσω μας τον Σταύλο και βγήκαμε στα όμορφα μονοπάτια προς το βουνό.


     Στη διαδρομή προς το τελικό σημείο της συνεχίσεως των μαθημάτων, ο έφιππος Πρωτεσίλαος κλήθηκε να εκτελέσει μια σειρά ασκήσεων φυσικού εδάφους με πρώτο τον ανοικτό καλπασμό!


     Ακολούθως, κλήθηκε να εκτελέσει διαδρομές επί ανισοϋψών φυσικών σημείων με ανωφέρειες και κατωφέρειες εναλλασσόμενες.


     Φθάνοντας στο τελικό σημείο ο Πρωτεσίλαος προετοιμάσθηκε για να φορέσει το κράνος του με την βοήθεια της Ζηνοβίας.


     Σύνθετο παρελκόμενο, αυτό το κράνος, διόλου βολικό για έναν Ιππέα, παρά ταύτα δε, απαραίτητο ο μαθητής του Ιππικού Θεάτρου να μάθει να το χρησιμοποιεί και να ιππεύει αλλά και να μάχεται με αυτό για τις σκηνικές ανάγκες.


     Και σήμερα, προοδευτικά, ο Πρωτεσίλαος ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το κράνος του ξεκινώντας καλπασμούς φορώντας μόνον το gorget του.


     Σε λίγο, φορώντας το πλήρες κράνος του οδηγήθηκε σε εκτέλεση ασκήσεων διασχίσεως φυσικού εδάφους ώστε να αισθανθεί τις επιδράσεις του κράνους στην ισορροπία του.


     Οι μικρές διαδρομές είχαν ως κύριο σκοπό την παρατήρηση, τυχόν, θορύβων που θα μπορούσαν να παραχθούν και να ανησυχήσουν τον Ίππο μας ή την παραγωγή άλλου είδους ενοχλήσεων που θα έπρεπε να αποενοχοποιήσουμε πριν ξεκινήσει το κυρίως προπονητικό πρόγραμμα του Πρωτεσίλαου.


     Παρατηρώντας ότι ο Ίππος μας διατηρεί την πλήρη εμπιστοσύνη του προς εμάς και την όλη δραστηριότητά μας παραμένοντας ατάραχος και συνειδητός συνεργάτης, ο Πρωτεσίλαος ξεκίνησε προσομοιωτικούς καλπασμούς Έφιππη Τοξοβολίας!


     Παρά το βάρος και την δυσκολία που προξενεί στην ισορροπία και στην όραση το κράνος αυτό, ο Πρωτεσίλαος διετήρησε υποδειγματικό κάθισμα, διεύθυνση και τοξευτικούς χειρισμούς και στις δώδεκα καλπαστικές εξόδους του!


     Το ίδιο υποδειγματικός και άνετος διατηρήθηκε και κατά την αφίππευσή του με, σταθερό, το κράνος επάνω του!


     Πραγματικά, είναι ευτυχία για έναν Εκπαιδευτή  να αντιμετωπίζει έναν προπονούμενο της κλάσεως του Πρωτεσίλαου με υποδειγματικήν αυτοπειθαρχία και άμεση ανταπόκριση στις καθοδηγητικές εντολές.


     Εξαιρετικός και ο Παντελής μας σήμερα ο οποίος εξετέλεσε το προπονητικό πρόγραμμά του με συνέπεια και εξαιρετικήν αυτοσυγκέντρωση, ως συνέχεια του "Βλέμματος της Ίριδος" της προηγουμένης εκπαιδευτικής ημερίδος.


     Με άνεση διευθυντικών χειρισμών επί ανωφερειών και κατωφερειών και ο Παντελής με έναν Ίππο καθαρώς στρατιωτικό, δεν θα μπορούσε παρά να δώσει ιδανικές εικόνες κινήσεως επί φυσικού εδάφους.


     Και ο Παντελής στις δώδεκα καλπαστικές προσομοιωτικές εξόδους του υπήρξε υποδειγματικός.


     Η "εικόνα", πλέον, του Παντελή προσομοιάζει με την εικόνα ενός πραγματικού Κενταύρου επιδεικνύοντας μία πλήρη κυριαρχία επί του Ίππου.


     Βεβαίως, με μια τέτοια "χημεία" στο προπονητικό πεδίο δεν θα μπορούσε παρά μία εκπαιδευτική ημερίδα όπως και η σημερινή να στεφθεί από πλήρη και γενική επιτυχία.


     Η συνέχεια δόθηκε στον Σταύλο, μετά την επιστροφή, όπου κόψαμε μία γευστικότατη πίτα την οποία έφερε η Νατάσα μας η οποία ήταν και η τυχερή του φλουριού!


     Απαραίτητο στολίδι της πίτας το αλογάκι , με την Νατάσα να θέλει να κόψει κομμάτια πίτας για όλα τα ...αλογάκια του Σταύλου.


     Τέσσερις ευτυχείς Συνασκούμενοι κι ένας ευτυχέστερος Εκπαιδευτής ήσαν οι ωφελημένοι της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος με έναν Ίππο γαλήνιο και ξεκούραστο παρά το εργώδες πρόγραμμα! Είθε, όλοι οι Σταύλοι επί γης, να χαίρονται παρόμοιους "επιλόγους" των δικών τους εργασίμων ημερίδων!


Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

TO ΒΛΕΜΜΑ ΤΗΣ ΙΡΙΔΟΣ...


     Η Ίρις (Λογοθετοπούλου) υπήρξε η κόρη του κορυφαίου Έλληνος Ιατρού Κωνσταντίνου Λογοθετοπούλου ο οποίος αναγνωρίζεται ως ο "πατέρας" της ελληνικής γυναικολογίας και Πρωθυπουργός επί κατοχής. Η Ίρις, λοιπόν, απεικονίζεται σε μία ελαιογραφία που υπογράφει ο πορτρετίστας ζωγράφος Τώνης Αθανασιάδης και κοσμεί την έδρα των "Ελλήνων Κενταύρων". Πασίγνωστος ο πίνακας αυτός που τιτλοφορείται "ΕΛΛΑΣ" και συνοδεύεται από πολλά δημοσιεύματα εκθεσεων στις οποίες έχει εκτεθεί, κριτικές κλπ κλπ. Πασίγνωστος και τα τελευταία είκοσι χρόνια από ...μπλουζάκια, αφίσες, φέιγ βολάν διαφόρων πατριωτικών οργανώσεων χωρίς ποτέ να αναφέρεται η "Ελληνική Εφιπποτοξοτική Εταιρεία" ως κάτοχος αυτού του έργου. Προς τι, όμως, η αναφορά σε αυτό τον πίνακα, σε μία ανάρτηση η οποία αναφέρεται σε μία εκπαιδευτικήν ημερίδα ...Ιππασίας;


     Συνήθως, από αυτό το Ιστολόγιο λέμε τα ...πάντα! Δεν συνηθίζουμε να κρατούμε "μυστικά" ή να θεωρούμε την γνώση ως ...copyright, επιθυμώντας να την μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας. Όμως, σήμερα συντρέχει ...λόγος!


     Πράγματι, τα δύο μαθήματα τα οποία έγιναν σήμερα ...προέκυψαν όχι βάσει προσχεδιασμού, όπως συνηθίζουμε, αλλά λόγω εκτάκτων, χειμερινών, καιρικών συνθηκών. 


     Έτσι, η ανατροπή έγινε την τελευταία στιγμή και οι συνθήκες Ιππευτηρίου μας υπεχρέωσαν να ...ετεροχρονίσουμε μία διδασκαλία η οποία προορίζονταν για το επόμενο μάθημα των δύο, συγκεκριμένων, Συνασκουμένων μας.


     ο βλέμμα της Ίριδος", λοιπόν, προετάχθη για σήμερα λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών οι οποίες μας περιόρισαν στο κλειστό Ιππευτήριο ...δια τα ...περαιτέρω!


     Έχουμε φράξει γερά το ...ποτάμι κι έτσι δεν θα το πάρει, το ...βλέμμα της Ίριδος!


     Επτασφράγιστο ...μυστικό; Όχι, ακριβώς, απλώς μία πειραματική έρευνα σε εξέλιξη, για την ανάπτυξη της στοχαστικής αντιλήψεως του Εφιπποτοξότη, με συντεταγμένες παρμένες μέσα από το βιβλίο "Der Weg zum leistungssportlichen Gewehrschiessen" *(1995) της Ελβετικής Σχολής Σκοποβολής Τυφεκίου. Τώρα θα μας πει κανείς "Μα τι σχέση έχετε με την σκοποβολή τυφεκίου;" για να απαντήσουμε ότι η στοχαστική δραστηριότητα έχει κοινή βάση κατά την εφαρμογή ανεξαρτήτως εκηβόλου! Κι εδώ το ...βλέμμα έχει τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα του ταυτιζόμενο με το βλέμμα του αγαπημένου μας πίνακος!


     Οι δύο Συνασκούμενοι έκαναν τα ατομικά τους βήματα προς τα εμπρός χωρίς να προϊδεασθούν για το τι κάνουν.


     Και οι δύο, ο καθένας με τον τρόπο του αλλά, αμφότεροι, στο ίδιο άριστο επίπεδο (κι αυτό χωρίς να το καταλάβουν) υλοποίησαν τις "συντεταγμένες" των στοχαστικών "παραγγελμάτων" του ελβετικού εγχειριδίου και χωρίς ...τυφέκιο!


     Καμιά φορά είναι αδύνατον την ώρα ενός μαθήματος να λες πολλά στον εκπαιδευόμενο σεβόμενος, κυρίως, την αυτοσυγκέντρωσή του όμως, είναι αρκετό να τον βλέπεις να ωφελείται έστω και εάν εκείνος δεν το καταλαβαίνει.


     Και σήμερα και για τους δύο ...το βλέμμα της Ίριδος τους έφερε ένα βήμα πιο κοντά στην στοχαστική "ευθεία" η οποία είναι η αφετηρία της συμμετοχής σε αγώνες.


     Αλήθεια, πόσοι απ΄ όσους έχουν θαυμάσει την ελαιογραφία του Τώνη Αθανασιάδη έχουν προσέξει το ...βλέμμα της Ίριδος;




________________

* O "δρόμος" των αθλητικών επιδόσεων σκοποβολής τυφεκίου
ΡΙΧΤΑΡΙΑ, ΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ...ΜΑΔΡΙΓΑΛΙΑ


     Φαίνεται ότι όταν απομακρύνεσαι από το καθωσπρεπιλίκι και θέτεις υπό παραίτηση την σοβαροφάνεια καταφέρνεις το πραγματικά καθωσπρέπει και λειτουργείς πραγματικά σοβαρά.


     Κι αυτό το εξαίσιο χειμωνιάτικο βράδυ, ένα ακόμη συναπάντημα ωραίων Ανθρώπων που κατέληξε σε μια, πραγματικά, ψυχικήν ευωχία, ήταν ακόμη μια ευτυχής συγκυρία θεατρικής ωφελιμότητος αλλά και ποιοτικής συναναστροφής από τις σπάνιες στη στεγνότητα των κοινωνικών σχέσεων της εποχής μας.


     Απόψε, σ΄ ετούτο το γόνιμο τετράωρο που κύλησε χωρίς κανείς μας να το καταλάβει, ο Γιάννης Δρίτσας δίδαξε την σημασία της αναπνοής στην εκφορά του λόγου, εν μέσω ομαδικού κεφιού και ηχηρών ...μαδριγαλίων που αποτελούν το αγαπημένο μουσικό είδος του, μοναδικού, Οικοδεσπότη!


     Σημαντικότατο θέμα για τον ηθοποιό, όπως και για τους μαθητές της Σχολής του Ιππικού μας Θεάτρου.


     Αναλυτικός, περιγραφικός, γλαφυρός στη διδασκαλία του ο Γιάννης Δρίτσας, σ΄ αυτή την πρώτη για το νέο έτος πρόβα του "Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη", αν και κράτησε πολύ ώρα σε εγρήγορση τους μαθητές του, κανείς δεν κουράστηκε με την γοργή ροή αυτού του μοναδικού εσπερινού μαθήματος που ξεκίνησε στις οκτώ και έληξε λίγο πριν τα μεσάνυχτα.


     Πολλή διδασκαλία, άφθονες ασκήσεις, αρκετή ανάλυση κι όλα τούτα μέσα σε μία ατμόσφαιρα ενθουσιώδη με έκδηλη την αγάπη και την αλληλεγγύη σε μια δύσκολη μαθησιακή ατραπό, των παρευρισκομένων.  


     Αλλά, σήμερα, η Ζηνοβία μας είχε την ευγενή πρόνοια να φέρει και την πρωτοχρονιάτικη πίτα την οποία, στο τέλος κόψαμε.


     Μια πίτα με θεσπέσιο άρωμα και μοναδική γεύση ήταν φυσικό να γίνει ανάρπαστη αλλά, κανένας δεν είχε βρει το φλουρί ώσπου...


     Ώσπου ο Οικοδεσπότης άρχισε να "σκαλίζει" τα τυπικά κομμάτια που παρέμεναν ανέγγιχτα, της Ομάδος, του σπιτιού και της ...γάτας στης οποίας το κατάλευκο κομμάτι "φώλιαζε" το φλουρί!


     Περιττή κάθε περιγραφή του τι ακολούθησε με τον Οικοδεσπότη αγκαλιά με την τυχερή, πανέμορφη, τετράποδη να πανηγυρίζουν για το εύρημα!


     Κι ως φαίνεται από τις πρώτες, κιόλας, στιγμές του νέου χρόνου, κάμποση τύχη επιφυλάσσει η ειμαρμένη στην Ομάδα μας.


     Με την φροντίδα του Γεωργίου, διαφαίνεται στον ορίζοντα και η κάλυψη μιας βασικής λεπτομερείας για την ολοκλήρωση της σκηνικής αρτιότητος του υπό προετοιμασία έργου: Ήδη δείχνει να συμπληρώνεται και η εκκρεμότητα του χορού της σκηνής finale όπως την οραματίστηκε ο συγγραφέας του έργου... Και, μάλιστα, με την πλέον ευοίωνη προοπτική... Και τι καλύτερο, λίγο πριν χωρίσουμε να επιβεβαιώνουμε να βρεθούμε αύριο στο Ιππευτήριο για να χαρούμε τους όμορφους Ίππους που θα μας περιμένουν... Τι καλύτερο...;


Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

ΠΡΩΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 
ΤΟΥ 2019


     οδαρικό" δραστηριοτήτων για τον νέο χρόνο, με τους μαθητές της Σχολής Ιππικού Θεάτρου να εκπαιδεύονται στην υπερπήδηση υπό συνθήκες γυμνιππευτικής, επιστρέφοντας σε ανεπίσακτην ίππευση με νέο Ίππο (τον επιβήτορά μας) μετά από την εκπαίδευσή τους στην φοράδα μας την οποία επί μακρόν ίππευαν με την χρήση σέλλας. 


     Ο Sepp μόλις μας αντελήφθη μας χαιρέτισε διακριτικά και, αμέσως μετά την προκαταρκτικήν Ιπποκομία, το κλειστό Ιππευτήριο μας υποδέχονταν για τα ..."περαιτέρω".


     Ο πρώτος των Γεωργίων ...εφόρμησε κατά του εμποδίου μετατρέποντας τον Ίππο του σε ...παγοθραυστικό που διανοίγει "περάσματα"!


     Με εγκεφαλικότερους χειρισμούς έφτασσε στο ίδιο αποτέλεσμα ο έτερος των Γεωργίων υπερπηδώντας για πρώτη φορά, σήμερα, εμπόδιο με ανεπίσακτον Ίππο, όπως κι ο συμμαθητής του.


     Όπως και στην Έφιππη Τοξοβολία έτσι και στο Ιππικό Θέατρο η ικανότητα Ίππου και Ιππέως να υπερπηδούν εμπόδιο είναι κάτι που μπορεί να απαιτηθεί από οποιοδήποτε σενάριο, οπότε, ο έφιππος ηθοποιός θα πρέπει, αντιστοίχως, να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί αναλόγως. 


     Με χαρά υποδεχθήκαμε σήμερα και νέους φίλους της Ομάδος για μία πρώτην εξοικείωση με τον Ίππο και ο Sepp με την ιδανική συμπεριφορά του τους δελέασε ώστε να μας ξανάρθουν.


     Κι εμείς φροντίσαμε την υγιεινή του Ίππου μας αλλά και την αποκατάσταση της κοπώσεως του, όπως πάντοτε μετά από τα μαθήματα φροντίζουμε όλους τους Ίππους μας.


    Πρώτη ημέρα μαθημάτων στο Ιππευτήριο κι η αποχώρηση με πολλά φιλιά σε όλα τα τετράποδά μας με την ευχή να είναι ακμαία και να ευημερούν όλο το 2019, συνεργαζόμενα το ίδιο αρμονικά μαζύ μας .


Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2019


ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΤΩΝ ΑΛΧΗΜΙΣΤΩΝ, 
ΣΤΗ ΠΡΑΓΑ



     Ένα μικρό στενό στο ιστορικό κέντρο της Πράγας, η οδός των Αλχημιστών, είναι γεμάτη από μικρά αλλά πολύ σοβαρά εργαστήρια αναδημιουργίας πανοπλιών και παλαιών λευκών όπλων, όπου, «αφιερωμένοι» χειροτέχνες κατεργάζονται το μέταλλο και δημιουργούν πιστά αντίγραφα «εποχής».

     Η διαδικασία παραγωγής αυτών των μεταλλικών τεχνουργημάτων δεν έχει καμία σχέση με την βιομηχανική-εμπορική διεκπεραίωση αλλά αντανακλά μια βαθύτερη, μυσταγωγική, προσέγγιση την οποία «εισπράττει» αμέσως ο «υποψιασμένος» επισκέπτης αυτής της, ουσιαστικώς αθέατης» οδού.

     Εδώ μέσα, σ΄ αυτό το εργαστήριο ο νεαρός (ίσως και νεώτερος των 25 χρόνων)  δημιουργός υπέροχων κατασκευών ο οποίος δεν θέλησε να φωτογραφηθεί λέγοντας «Τα δημιουργήματά μου είναι η εικόνα μου…», επέμεινε ότι όλα τους μεταφέρουν έναν ηρωικό «αιθέρα» (πνεύμα) που είναι απαραίτητος για την αναζωογόνηση της εποχής μας που πάσχει από έλλειψη …ζωντάνιας. Και συνέχισε: «Η Ευρώπη χωρίς ζωντάνια θα πεθάνει και για να μη πεθάνει ας υποδυθούμε τους προγόνους μας αφού δεν καταφέρνουμε να είμαστε όπως αυτοί».

     Άξαφνα έγινα όχι απλός "ακροατής" του νεαρού οπλοτέχνη αλλά μαθητής του και κατέγραψα τα όσα μου έλεγε και τα οποία δεν είχαν καμία σχέση με την τεχνουργική του δεξιότητα αλλά με τη αγωνιώσα σκέψη του για την Ευρώπη! Φανατικός, σαν και μένα και διαπρύσιος κήρυκας ιδεών, χειροτεχνούσε ιστορικά αριστουργήματα όχι για να τα πουλήσει αλλά για να μπορεί μέσω αυτών να επιβεβαιώνει την σχέση του με την ιστορία της γης που θεωρούσε κοιτίδα του! 

     Η Πράγα είναι μια μοναδική πόλη, το «κόσμημα» της Ευρώπης γεμάτη Παιδεία, Τέχνη και …Μουσική, γεμάτη μύθους και αχλύ πολεμικού πολιτισμού! Δεν είναι όπως η Βουδαπέστη που είναι η μεγαλειώδης εκδοχή της αλλά, πάντως, θα μπορούσε να θεωρηθεί η σμίκρυνση του μεγαλείου της Ούγγρικης πρωτεύουσας. Σε κάθε περίπτωση η Πράγα, όπως και ολόκληρη η Τσεχία, έχει να μας διδάξει Πολιτισμό και, κυρίως, «Ευρωπαϊκό σκέπτεσθαι»! Κι εγώ εκεί διδάχθηκα την μεγάλη αξία της θεατρικής αναβιώσεως του ιστορικού παρελθόντος της ηπείρου μας, εμπνεόμενος το Ιππικό Θέατρο το οποίο, μόλις, αρχίσαμε να υλοποιούμε στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων».

     Διότι η Ευρώπη για να συνεχίσει να υπάρχει, οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να μάθουμε να αναβιώνουμε και όχι απλώς να υποδυόμαστε, τους Προγόνους μας!

     Προσωπική μου ευχή για την νέα χρονιά που σήμερα ξεκινά την τροχιά της πέριξ του ζωοδότη Ηλίου η συνειδητή αναβίωση των Προγόνων μας ώστε εμείς να συνεχίσουμε να υπάρχουμε μέσω Εκείνων και Εκείνοι να μας λαμπρύνουν στην πορεία της διαιωνίσεως των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών Αξιών μας! 

ΔΕΙ ΔΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ! 

1η Ιανουαρίου 2019


Ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων",
Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης
ΕΥΣΤΟΧΟΝ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ!


Το Δ.Σ. της

"Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας"

και η

Διοίκηση των "Ελλήνων Κενταύρων"

εύχονται σε όλα τα Μέλη μας

ΕΥΣΤΟΧΟΝ ΤΟ ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ!