ΙΠΠΟΙ: 2
ΜΑΘΗΤΕΣ: 5
ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 8
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: ΩΡΕΣ 3
Ένα κερδισμένο στοίχημα δυσκολότατου εκπαιδευτικού προγραμματισμού υπήρξε η σημερινή ημερίδα των "Ελλήνων Κενταύρων", όπου, με δύο Ίππους διεξήχθησαν πέντε πρωτογενείς και τρεις διαδραστικές διδασκαλίες μαθημάτων σε διάρκεια τριών ωρών, με την Χρυσούλα μας και υπεύθυνη οργανώσεως και εκπαιδευόμενη αλλά και σε ρόλο Εκπαιδεύτριας υπό επίβλεψη σε δύο μαθήματα, όπως και με την Αμαλία μας επίσης εκπαιδευόμενη και σε ρόλο Εκπαιδεύτριας υπό επίβλεψη σε ένα μάθημα.
Με Ίππο που ίππευε για πρώτη φορά και με πλήρη ιπποσαγή και σε ένα πρόγραμμα με επίκεντρο τον ανακουφιστικό τροχασμό, ξεκίνησε την ημερίδα μας η Αμαλία, επανερχόμενη στην Ιππασία μετά από μία αναγκαστικήν αποχή ενός έτους λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων εκτός Αττικής.
Αυτοπειθαρχημένο άτομο η Αμαλία πέτυχε γρήγορα να βρει τον εαυτό της και να εκτελέσει άψογο ανακουφιστικό και όχι μόνον...
Συνέχισε με εξαιρετικούς καλπασμούς που έδειξαν ότι η αυτοπειθαρχία στην εκπαίδευση μπορεί να κάνει τον μαθητή να κερδίσει αρκετό "χαμένο έδαφος".
Τέλος, η Αμαλία ολοκλήρωσε την ...ολικήν επαναφορά της με καλπασμούς εν ισορροπία.
Όμως, η αγαπημένη μας Αμαλία δεν "τελείωσε" σήμερα την εργασία της στο Ιππευτήριο στο σημείο αυτό, αλλά συνέχισε με το να "περάσει" το πνεύμα του ανακουφιστικού τροχασμού στον Γεώργιο ο οποίος μας ξάφνιασε με την επίδειξη αξιοπρόσεκτης αυτοπειθαρχίας έχοντάς μας να ανακαλύπτουμε στη χαριτωμένη συμπεριφορά του ένα , κατά κανόνα ...sangue latino
Με την βοήθεια της Αμαλίας ο Γεώργιος, ιππεύοντας κι αυτός για πρώτη φορά και με πλήρη ιπποσαγή την ζωηρή φοράδα, αφού βρήκε τάχιστα το "κάθισμά" του αφέθηκε στα "χέρια" της Εκπαιδεύτριάς του εκτελώντας επακριβέστατα τις εντολές της.
Η Αμαλία, σοφότατα, τον βοήθησε να αντιληφθεί την διαγώνιο του τροχασμού και του κέντρισε το ενδιαφέρον για το σωστό σημείο εγέρσεως, υποχρεώνοντάς τον να διατηρεί σωστό κορμό, αυχένα και χείρες.
Παρά το "πρωτόλειο" της προσπαθείας του ο Γεώργιος κατάφερε και να βρει τον ρυθμό και να διατηρεί την σωστή στάση καταλήγοντας σε άψογους, ολόκληρους κύκλους ανακουφιστικού τροχασμού κατά την ολοκλήρωση του μαθήματός του ενώ η Αμαλία καταχαρούμενη, μόλις είχε διαπιστώσει ότι σήμερα, στην πραγματικότητα είχε καρπωθεί την εμπειρία δύο μαθημάτων, εφαρμόζοντας την διδασκαλία που της δόθηκε αλλά και περνώντας την σε έναν μαθητή.
Κι ενώ όλα αυτά συνέβαιναν από την μία πλευρά του Iππευτηρίου, από την άλλη η Χρυσούλα προχώρησε την αγαπημένη μας Ιωάννα η οποία και αυτή επέστρεψε στο στίβο μετά από πολύμηνη απουσία ιππεύοντας για πρώτη φορά τον ανεπίσακτο επιβήτορά μας Sepp..
Ένα λατρευτό "κομπιουτεράκι" αυτό το μικρό κορίτσι "ρούφηξε" την διδασκαλία της Χρυσούλας η οποία την επανέφερε στα της Ιππασίας πολύ γλυκά και πολύ ήπια.
Η χειριστική αποτελεσματικότητα της Ιωάννας γεμάτη ...καλλιτεχνική "αίσθηση" με τον ίππο της εντελώς ...πειθήνιο συνεργάτη.
Η εκτέλεση των ασκήσεων από την Ιωάννα απολύτως άψογη και ο δυνατός μας επιβήτορας στα χέρια της καλής μας Ιωάννας έδειχνε μάλλον τρυφερό γατάκι.
Πάντοτε με την διδασκαλία της Χρυσούλας η "επαναφορά" της Ιωάννας στην Ιππασία επετεύχθη ομαλότατα και ταχύτατα, δείχνοντας ότι στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" αναπτύσσεται ένα υψηλότατο πνεύμα ομαδικής συνεργασίας Ιππευτηρίου εκ των ουκ άνευ.
Ακολούθησε το επόμενο μάθημα το οποίο ήταν εισαγωγικό που δίδαξε η Xρυσούλα στον Γεώργιο, εξαιρετικό Τοξότη τον οποίο χαρήκαμε σήμερα για πρώτη φορά έφιππο επί του επιβήτορος Sepp.
Μας εξέπληξε η τρυφερότητα με την οποία ο Γεώργιος πρωτοίππευσε ένα δυνατό Ίππο με χέρια τέλεια περί των οποίων "σχολίασε" με τον δικό τρόπο ο Sepp. Και αυτή η τρυφερότητα δεν υπολείπονταν διόλου σε δυναμισμό, αλλά ήταν συνδυαστική μαζύ του ώστε ο Sepp να διατηρεί το αγέρωχο βάδισμά του και την αίσθηση της ισορροπίας του.
Bεβαίως, ο Γεώργιος ως Αρχαιολόγος έχει εξασκήσει τα χέρια του να αποσπούν ακέραιο ένα ντελικάτο κτέρισμα από μία ταφικήν ανασκαφή, όμως, την ίδιαν ευαισθησία και λεπτότητα χειρισμών προσέξαμε να δείχνει χειριζόμενος και τις ηνίες.
Ενώ ο Γεώργιος εκτελούσε τις εντολές της Χρυσούλας, ο Sepp έδειχνε επιεικώς ...ευτυχισμένος με τον Γεώργιο επάνω του ώσπου και αυτό το μάθημα ολοκληρώθηκε με έναν Γεώργιο λίγο περισσότερο ...ευτυχσιμένο από τον επιβήτορά μας.
Τέλος, η ίδια η Χρυσούλα ξανάπιασε το Τόξο και κάλπασε προσεγγίζοντας τις εξετάσεις της.
Την φορά αυτή η Χρυσούλα είχε υπερβεί τον εαυτό της και δεν έδειξε καμία αβεβαιότητα αλλά ευθυγραμμίσθηκε με τις υποδείξεις του Εκπαιδευτή της. Αυτό το ευγενέστατο παιδί, γρήγορα κατάφερε να εμβαθύνει τη σχέση της με τον Sepp και να καλπάσει περισσότερο τεχνικά παρά "παρορμητικά" όπως έκανε μέχρι τώρα.
Για την Χρυσούλα ο δρόμος προς τις εξετάσεις είναι πολύ βραχύς και σύντομα θα την δούμε να διαπιστεύεται.
Και πάνω απ΄ όλα, μετά την λήξη της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος της οποίας το κύριο χαρακτηριστικό ήταν η ιδιαιτέρως υψηλή -για την εποχή- θερμοκρασία που έφτανε μέχρι σημείου ...απελπισίας, καταφέραμε να παραδώσουμε και τους δύο Ίππους μας χωρίς καν να έχουν ιδρώσει, εφαρμόζοντας όπως πάντα την διαλειμματικήν εκπαίδευση την οποία συνιστά ο λαμπρός μας Δάσκαλος Θεόδωρος Αντίκας.
Δεν θα μπορούσα παρά να εκφράσω τον θαυμασμό μου για την άψογη συνεργασία της Χρυσούλας και της Αμαλίας τόσο με τους Ίππους και τους μαθητές τους όσο και με μένα. Το "...δια γυναικός πηγάζει τα κρείττω" για άλλη μια φορά αληθινό σε τούτες τις μέρες της ανατροπής των Αξιών. Και τα "κρείττω" πρωτίστως δια των ...Αμαζόνων μας.
Α.Η.Κ.