Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Ν. ΣΑΘΑΣ
1842-1914



Ο Κωνσταντίνος Ν. Σάθας από το περιοδικό "Εστία" του 1894



     Eίναι γνωστό ότι το ιστορικό "υπόβαθρο" επάνω στο οποίο αναπτύσσεται η δραστηριότητα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι οι Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως των οποίων ο κύριος ερευνητής υπήρξε ο Γαλαξειδιώτης ιστοριοδίφης-μεσαιωνολόγος  Κωνσταντίνος Ν. Σάθας.





Ανέκδοτη επιστολή του Ιστορικού των Μέσων Χρόνων Κωνσταντίνου Σάθα
στο προσωπικό Αρχείο του οποίου η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
βάσισε την αναστατική μελέτη της περί των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


     Ο Κωνσταντίνος Σάθας (ψευδώνυμό του: "Κωνσταντίνος Σαθόπουλος") γεννήθηκε στην Αθήνα και η καταγωγή του ήταν από το Γαλαξείδι. Στην Αθήνα ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του και παρακολούθησε μαθήματα στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου χωρίς να αποφοιτήσει. Ειδικότερα διέκοψε τις σπουδές του για να ασχοληθεί με τη φιλολογική επεξεργασία και κριτική έκδοση του χειρογράφου του Χρονικού του Γαλαξειδίου το 1865. Στο χώρο των γραμμάτων ο Σάθας είναι γνωστός για το φιλολογικό και ιστοριοδιφικό έργο του, ωστόσο σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε επίσης με τη λογοτεχνία και τη μετάφραση. Το 1858 πραγματοποίησε την πρώτη του δημοσίευση, ένα εγκωμιαστικό άρθρο για τον δήμαρχο του Γαλαξειδίου Λουκά Καραλίβανο στην εφημερίδα Εσπέρα της Αθήνας. Ακολούθησαν δημοσιεύσεις ποιημάτων, άρθρων και μεταφράσεών του στον αθηναϊκό Τύπο, όπου υπέγραφε με το πλήρες όνομά του ή με τα αρχικά Κ.Ν.Σ. Το 1859 κυκλοφόρησε η ποιητική συλλογή του Νεκρικά δάκρυα επί του τάφου του Δημητρίου Λ. Ράλλη και το 1861 εξέδωσε από κοινού με τον Δ.Σ.Κοπιδά το δεκαπενθήμερο περιοδικό Κόσμος, του οποίου ανέλαβε τη σύνταξη ως το Μάιο του ίδιου χρόνου, οπότε αποχώρησε λόγω οικονομικών διαφωνιών του με το συνεργάτη του. Η ενασχόληση του Σάθα με το Χρονικό του Γαλαξειδίου εγκαινίασε τη στροφή του στην παλαιογραφική και βιβλιογραφική μελέτη, με έμφαση στη μεσαιωνική και μεταβυζαντινή ελληνική ιστορία. Ιδιαίτερα ανθηρή για το Σάθα περίοδος στάθηκε η εικοσιπενταετία 1870-1895, οπότε με κρατική και ιδιωτική οικονομική ενίσχυση πραγματοποίησε έρευνα στα αρχεία της Βενετίας, της Κωνσταντινουπόλεως και το Παρισιού. Γύρω στο 1895 η έλλειψη οικονομικών πόρων και η προσβολή του από ασθένεια της όρασης, τον ανάγκασαν να διακόψει τις έρευνες. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα πέρασε στο Παρίσι. Το σύνολο του έργου του τον κατέστησε έναν από τους προδρόμους της νεοελληνικής φιλολογικής και ιστορικής επιστήμης. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Κωνσταντίνου Σάθα βλ. Πασχάλης Δ.Π., «Σάθας Κωνσταντίνος Ν.», Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια 21. Αθήνα, Πυρσός, 1933, Σολωμού Αλίκη, «Σάθας Κωνσταντίνος», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό 9α. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1988 και Χατζηφώτης Ι.Μ., «Σάθας Κωνσταντίνος», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 12. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ.

(Πηγή: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.ΚΕ.ΒΙ.).



Ενδεικτική Βιβλιογραφία


• Μιχαλόπουλος Φάνης, Κωνσταντίνος Σάθας (1842-1914). Αθήνα, Έκδοση Βιβλιοπωλείου Β.Ν.Γρηγοριάδη, 1949 (ανάτυπο από την Ελληνική Βιβλιογραφία2-3, ετ.Γ΄, 1949).

• Πασχάλης Δ.Π., «Σάθας Κωνσταντίνος Ν.», Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια21. Αθήνα, Πυρσός, 1933.

• Πικραμένου Δήμητρα, «Από τη δραστηριότητα του Κωνσταντίνου Ν. Σάθα (1858-1861)», ΕρανιστήςΗ’, 1970.

• Σολωμού Αλίκη, «Σάθας Κωνσταντίνος», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό9α. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1988.

• Χατζηφώτης Ι.Μ., «Σάθας Κωνσταντίνος», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας12. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ.

• Χριστόπουλος Τάκης, «Τα πρώτα βιβλία του Κ.Σάθα και το αρχικό του επώνυμο», Στερεοελλαδική Εστία17-18, 1962.


Εργογραφία

(πρώτες αυτοτελείς εκδόσεις)


Ι.Ποίηση

• Νεκρικά δάκρυα επί του τάφου του Δημητρίου Λ.Ράλλη. 1859.

ΙΙ.Μεταφράσεις

• Γνωμικά διαφόρων σοφών περί έρωτος. Αθήνα, 1860.

ΙΙΙ.Μελέτες

• Χρονικόν ανέκδοτον Γαλαξειδίου. Αθήνα, τυπ. Κασσανδρέως και Σίας, 1865.

• Ιωσήφ Νάζης, ο βασιλεύς της Νάξου και των Κυκλάδων. Αθήνα, τυπ.Χρυσαλλίδος, 1865.

• Η κατά τον ΙΖ΄ αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής (1684-1715). Αθήνα, τυπ.Χρυσαλλίδος, 1865.

• Νεοελληνική Φιλολογία· Βιογραφίαι των εν τοις γράμμασι διαλαμψάντων Ελλήνων από της καταλύσεως της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέχρι της ελληνικής εθνεγερσίας 1453-1821. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1868.

• Ελληνικά ανέκδοτα περισυναχθέντα και εκδιδόμενα κατ’ έγκρισιν της Βουλής εθνική δαπάνη υπό Κωνσταντίνου Σάθα, Τόμος πρώτος. Αθήνα, τυπ.Φωτός, 1867.

• Ελληνικά ανέκδοτα περισυναχθέντα και εκδιδόμενα κατ’ έγκρισιν της Βουλής εθνική δαπάνη υπό Κωνσταντίνου Σάθα, Τόμος δεύτερος. Αθήνα, τυπ.Αγγέλου Καναριώτου, 1867.

• Το εν Ζακύνθω αρχοντολόγιον και οι ποπολάροι. Αθήνα, τυπ. Νικολάου Αγγελίου, 1867.

• Τουρκοκρατούμενη Ελλάς· Ιστορικόν δοκίμιον περί των προς αποτίναξιν του Οθωμανικού ζυγού επαναστάσεων του Ελληνικού Έθνους (1453-1821). Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1869.

• Νεοελληνικής Φιλολογίας Παράρτημα· Ιστορία του ζητήματος της Νεοελληνικής Γλώσσης. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1870.

• Ιστορία του άρχοντος και σπαθαρίου Σταυράκη. Αθήνα, 1870.

• Βιογραφικόν σχεδίασμα περί του Πατριάρχου Ιερεμίου Β’ (1512-1594).Αθήνα, τυπ. Α. Καννά & Γ. Οικονόμου, 1870.

• Ιστορικαί διατριβαίΑ΄-Γ΄. Αθήνα, τυπ. τέκνων Ανδρέου Κορομηλά, 1870.

• Μεσαιωνική ΒιβλιοθήκηΑ΄-Ζ΄. Αθήνα, τυπ. Χρόνου, 1872-1894.

• Έκθεσις προς το Υπουργείον της Δημοσίου Εκπαιδεύσεως περί της αποστολής μου προς εξερεύνησιν των εν ταις βιβλιοθήκαις αποκειμένων ανεκδότων μνημείων της κατά τους μέσους αιώνας ελληνικής ιστορίας. Βενετία, 1872.

• Αρχαία ιστορικά γεγονότα της οικογενείας των κομητών Κλαδαίων από του 1330 μέχρι του 1803. Αθήνα, τυπ. Εκατονταχείρου, 1872.

• Ιστορικόν δοκίμιον περί του θεάτρου και της μουσικής των Βυζαντινών· ήτοι εισαγωγή εις το Κρητικόν Θέατρον. Βενετία, 1878.

• Ερωφίλη· Τραγωδία Γεωργίου Χορτάτση. Βενετία, 1878.

• Ο Γύπαρις· ποιμενική κωμωδία-τραγωδία, νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Ο Στάθης· Κρητική κωμωδία νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Ζήνων· Τραγωδία νυν πρώτον εκδιδομένη εκ χειρογράφου της Μαρκιανής Βιβλιοθήκης. Βενετία, 1878.

• Μνημεία ελληνικής ιστορίας Ι-IX. Paris, Maisonneuve et Cie editeurs – Londres B.Quariche – Athenes A.Coromilas – Leipzig et Vienne F.A.Brockhaus, 1880-1890.

• Λεοντίου Μαχαιρά, Χρονικόν Κύπρου.Paris, Ernest Leroux, 1882.

• Κρητικόν Θέατρον ή Συλλογή ανεκδότων και αγνώστων δραμάτων.Βενετία, 1879.

• Ελληνες στρατιώται εν τη Δύσει και αναγέννησις της ελληνικής τακτικής. Αθήνα, τυπ. Ανδρέου Κορομηλά, 1885.


                                         ΑΠΟ ΤΗΝ"ΕΣΤΙΑ" (1885)

     Κατά την μελέτη του έργου "ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΑΙ ΕΝ ΤΗ ΔΥΣΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ" ο Ιδρυτής της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας έκρινε ότι θα ήταν καλύτερο να προτιμήσει την δημοσίευση του στη "ΕΣΤΙΑ" (τ. 19ος και 20ός, 1885) οι οποίοι τηρούνται στην Βιβλιοθήκη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ". 








ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ "ΝΕΑΣ ΕΣΤΙΑΣ"





















Eυλαβώς αφιερούντες οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"






Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

"ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ  ΚΙΝΗΣΗ"




KANE TO ΠΕΙΡΑΜΑ:

Ένα σμήνος περιστεριών τσιμπολογάει ψίχουλα πάνω στο πεζοδρόμιο. Τα πουλιά είναι αφοσιωμένα στη τροφή τους κι εσύ αποφασίζεις να περάσεις ανάμεσά τους χωρίς να αλλάξεις τους ρυθμούς σου αλλά προσπαθώντας να μη τρομάξεις ούτε ένα περιστέρι εξαναγκάζοντάς το να πετάξει μακριά. Αν τα καταφέρεις να περάσεις ανάμεσα από τα πουλιά χωρίς να ταράξεις ούτε ένα, τότε θα καταλάβεις εύκολα τη συνέχεια αυτού του μικρού, αλλά πολύ σημαντικού,  κειμένου.



     Συχνά θίγουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Ιππαγωγός πρέπει να κινείται γύρω από τον Ίππο και πάνω σ΄ αυτόν, σημειώνοντας ότι η κίνησή του πρέπει να είναι "στρογγυλή". Με τον όρο αυτόν εννοούμε μία κίνηση η οποία παραμένει αρμονικά σταθερή σε όλη την έκτασή της, χωρίς "γωνιώδεις" εντάσεις κι απότομες αυξομειώσεις που θα μπορούσαν να διαταράξουν την ηρεμία κι αυτοσυγκέντρωση του Ίππου! Στο παραπάνω βίντεο, ασφαλώς, ως "στρογγυλή" δεν εννοούμε την καμπύλη κίνηση του Ίππου επί του στίβου, αλλά την ομαλή παρακολούθηση του Ίππου από τον ίδιο τον αναβάτη του Αρπάλυκο ο οποίος "ακολουθεί" ομαλά τον καλπάζοντα Ίππο χωρίς καμία "αιχμή" ("γωνίωση") παρενοχλήσεως ή παρεμποδίσεώς του! Ας δούμε μια σειρά τριών φωτογραφιών για να καταλάβουμε καλύτερα το τι σημαίνει "στρογγυλή κίνηση". Στη πρώτη φωτογραφία ένα χέρι παραμένει ακίνητο μπροστά σε ένα περαστικό πουλί σε έναν υπαίθριο χώρο. Το χέρι παραμένει χαλαρό αλλά ακίνητο, ενώ τα ανθρώπινα μάτια αποφεύγουν να στραφούν προς το πουλί. Το πουλί παραμένει κοντά στο χέρι χωρίς διάθεση φυγής αλλά μην έχοντας λόγο να πλησιάσει παραμένει σε ελάχιστη απόσταση από το χέρι. Το πουλί δε φοβάται διότι το χέρι δε το ενοχλεί με κινήσεις όπως δε το ενοχλούν και τα μάτια του ανθρώπου, αλλά και δεν έχει λόγο να πλησιάσει.



     Τώρα το χέρι κρατά τροφή και το πουλί έχει λόγο να πλησιάσει το χέρι το οποίο και πάλι παραμένοντας χαλαρό και ακίνητο δεν ενοχλεί το πουλί, ενώ τα μάτια αποφεύγουν να εστιάσουν στο πουλί το οποίο τώρα έχει λόγο να πλησιάσει το χέρι.


     Το πουλί ηρεμεί από τη "στρογγυλή κίνηση" (εν προκειμένω, μάλλον ακινησία) του χεριού, πλησιάζει και αρπάζει τη τροφή χωρίς διάθεση και πάλι, φυγής.




     Το χέρι είτε ακίνητο, είτε ελαφρώς κινούμενο, παραμένει σε "στρογγυλή κίνηση" κι έτσι το πουλί πλησιάζει άφοβα.


     Ανεξαρτήτως εάν, απλώς, ρυταγωγούμε σε βάδην ή σε οποιανδήποτε άλλη πολύ πιο κινητική κατάσταση, πεζή ή έφιπποι, βασικό μέλημά μας είναι η διατήρηση των κινήσεών μας "στρογγυλών".


     Και στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η συγκεκριμένη κινησιολογία δεν διδάσκεται με κουραστικές ακαδημικές διδασκαλίες, αλλά εμφυσάται στους μαθητές μας μέσα από μία σειρά σιωπηρών μεν, ενδεικτικών δε ασκήσεων, ώστε το δίδαγμα να προσλαμβάνεται χωρίς η διαδικασία της προσλήψεώς του να γίνεται καν αντιληπτή.


     Το αποτέλεσμα της διδασκαλίας μας δικαιώνει την μεθοδολογία μας και σε κάποια στιγμή αυτό το αντιλαμβάνεται και ο ίδιος ο μαθητής μας, χωρίς να έχει ποτέ συνειδητοποιήσει ότι κάτι του ...διδάχθηκε!


     Μία βαθειά διδασκαλία της "κυκλικής" κινήσεως αποτελεί η μελέτη της έξοχης "χορευτικής" συνεργασίας της Viola Buecking και του  Conversano Bonavia που χορεύουν …συρτάκι στο κλειστό Ιππευτήριο της ιστορικής Ισπανικής Σχολής της Βιέννης, όπως φαίνεται στο παραπάνω βίντεο το οποίο αφιερώνεται εξαιρετικά στους μαθητές της Σχολής μας. Καλή και ...διδακτική, απόλαυση!


      

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
 
 
     Ο νόμος της αφθαρσίας της ύλης όπως και "τα πάντα ρει...", όπως και στη Φύση, ισχύουν και στην Ιππική! Έτσι, ένας καλός Ιππέας θα πρέπει να έχει κατά νου αυτούς τους δύο κανόνες και να είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειές του κατά την ίππευσή του, ανά πάσα στιγμή! Και η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προετοιμάζει τους μαθητές της και γι' αυτή την περίπτωση, εφαρμόζοντας, κατά περίπτωση, διάφορες ασκήσεις. Μία από αυτές και η απόσαξη εν κινήσει
 
 
     Η απόσαξη εν κινήσει δεν αποτελεί παρά την σύναψη όλων των ασκήσεων-στάσεων του Ιππέως κατά την Γυμνιππευτική του εκπαίδευση η οποία αποτελεί και την βάση της ιππικής διδασκαλίας της Φυσικής Ιππικής. Κατά την άσκηση αυτή κι ενώ ο Ίππος κινείται σταθερά, ο Ιππέας καλείται να αποσάξει και να ξανα-επισάξει τον Ίππο του, αναγκαζόμενος να επαναφέρει στη κιναισθητική "μνήμη" του όλες εκείνες τις στάσεις και χειρισμούς που διδάχθηκε ως αρχάριος, ήδη από το πρώτο μάθημά του.

 
     Και η άσκηση αυτή δεν "χτίζεται" επάνω σε φανταστικά "σενάρια" αλλά επάνω σε μία σειρά πιθανοτήτων υπαρκτών, πάντοτε, σε κάθε ίππευση. Πάντοτε υπάρχει το ενδεχόμενο ο Ιππέας να "χάσει" τις ηνίες του ή να χρειασθεί να ανατάξει τον χαλινό του ή να αποκαταστήσει μία ρύθμιση στα παραγναθίδια του Ίππου του ενώ είναι υποχρεωμένος να κινείται. 

 
     Επίσης, κάτι το συνηθέστερο και απλούστερο, πολύ συχνά, ιδιαιτέρως μετά από μακρά ίππευση, είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή της ρυθμίσεως του επόχου, κάτι που ο Ιππέας είναι υποχρεωμένος να κάνει χωρίς να αφιππεύσει και, εξαρτωμένης της ιδιοσυγκρασίας του Ίππου, ακόμη και εν κινήσει.

 
     Στη συγκεκριμένη άσκηση ο μαθητής επιχειρεί την αφαίρεση της σελλίσκης εν κινήσει! Μία διαδικασία η οποία απαιτεί κιναισθητική εγρήγορση και συντονισμό χειριστικών διαδικασίών με την παράλληλη διατήρηση της ισορροπίας του επιχειρούντος.

 
     Και, βεβαίως, η άσκηση αυτή δεν θα εκτελεσθεί υπό τις "ιδανικές" συνθήκες του Ίππου κινουμένου επ΄ ευθείας αλλά και επί καμπύλης στροφής όπου η κατάσταση ισορροπίας του Ιππέως θα μεταβληθεί αρκετά επαυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας.

 
     Ο Ιππέας, σε όλη αυτή τη διαδικασία θα εμπεδώσει το αίσθημα ισορροπίας του και στο τέλος, συντονίζοντας τους χειρισμούς του θα καταφέρει να αφαιρέσει την σελλίσκη χωρίς ο Ίππος του να σταματήσει την κίνησή του ούτε για μια στιγμή.

     Δεν υπάρχει μεγαλύτερη διατατική ...ανακούφιση από την ανάταση της αφαιρεθείσας σελλίσκης από τον Ιππέα που θα τον προτρέψει γι'  αυτό ο Εκπαιδευτής του!

 
     Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" με την υψηλή τεχνογνωσία και την μεθοδικότητα του εκπαιδευτικού της προγράμματος, η τελειότητα ενός Ιππέως είναι "υπόθεση" σύντομου χρόνου και, κυρίως, μηδενικού δείκτη ατυχημάτων όπως αυτός τηρείται κατά τα οκτώ χρόνια της λειτουργίας μας! 
 
 

 
 
ΠΡΟΣΟΧΗ:
 
Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπάρχει η κατάλληλη τεχνογνωσία ώστε η εκτέλεση της παραπάνω αλλά και αναλόγων ασκήσεων να είναι ασφαλής για τους Ίππους και τους Ιππείς! Χωρίς την συγκεκριμένη τεχνογνωσία, η εκτέλεση της παραπάνω ασκήσεως αλλά και όλων των ασκήσεων που αναφέρονται στο παρόν Ιστολόγιο είναι επικίνδυνη για όποιον τις επιχειρεί!
 

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"
ΑΠΟ ΤΟ "Ρ.Ι.Κ."
 
 

     Με την διαπίστωση ότι : "Η πρώτη Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας στη Κύπρο είναι πλέον γεγονός!" η κρατική Κυπριακή Τηλεόραση του Ρ.Ι.Κ. παρουσίασε, στις 19 Σεπτεμβρίου 2013, την Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία πρωτο-λειτούργησε στην Κύπρο υπό τον συντονισμό του Παύλου Χαραλάμπους και την εκπαιδευτική προσφορά του Αρχηγού της Ομάδος μας Αρπάλυκου. Ολόκληρη η παρουσίαση του Ρ.Ι.Κ. στο βίντεο που ακολουθεί.


 
     H "EΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ" και η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" ευχαριστούμε θερμά το Ραδιοτηλεοπτικό Ίδρυμα Κύπρου για την προβολή της Κυπριακής Σχολής μας και την ενθάρρυνση να συνεχίσουμε!
 
 
 
 



ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΩΝ
 
 
     H ιδιαίτερη σχέση της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" με την Ιαπωνία μας δίνει τη χαρά να αναρτήσουμε το παρακάτω απόσπασμα μιας σημαντικής διαλέξεως ή οποία έγινε το 1932 και αφορά στον θρησκευτικό Πολιτισμό των Ιαπώνων. Πρόκειται για ένα σημαντικό και σπάνιο κείμενο το οποίο, in breve, μας ιδεάζει για ένα τόσο καίριο και μεγάλο θέμα. Αξίζει να το προσέξουμε: 
 
 








 

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΡΠΟΦΟΡΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ
 
A VERY FRUITFUL WEEKEND
 

     Μία εξαιρετική ομαδική Προπόνηση στην Παραδοσιακή Τοξοβολία είχαμε σήμερα οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ». Σχεδιάστηκε ειδικώς για την απεμπλοκή μας από κάθε πανικό στόχου. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους Εκπαιδευτές μας’ ήταν μια λαμπρή εμπειρία για όλους μας!
 
 
     A perfect training session in Traditional Archery had today “GREEK CENTAURS”. It was specially designed in order enable us disconnecting from any target-panic. We are thanking cordially our Instructors; it was a brilliant experience for all of us!
 
 
     Σύμφωνα με την γνώμη του Αρχηγού της Ομάδος των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» η Χριστίνα είναι έτοιμη να δώσει τις πρώτες εξετάσεις της. Στην πραγματικότητα η Χριστίνα είναι όντως έτοιμη να δώσει τις πρώτες εξετάσεις της! Παρά ταύτα, η ίδια η Χριστίνα δεν αισθάνεται έτοιμη να δώσει τις πρώτες εξετάσεις της κι έτσι, την επόμενη Κυριακή θα είναι απούσα από την διαδικασία των εξετάσεων! Αυτό είναι ακόμη ένα δείγμα βαθειάς υπευθυνότητος με την οποία οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» αντιμετωπίζουν την Έφιππη Τοξοβολία! Μπορεί η Χριστίνα να έχασε την ευκαιρία των εξετάσεων αλλά κέρδισε τα συγχαρητήριά μας για τον υπεύθυνο χαρακτήρα της!

 
     According the Team-Leader's proposal, Christina is ready for her A' Exams. Actually, Cristina is already well trained for her A' Exams! Christina, despite all these, feels ...not ready to give her A' Exams, so next Sunday, she will be absent from A’ Exams day! This is also another more example of deep responsibility which “GREEK CENTAURS” do feel before Horseback Archery! Christina, despite lost an opportunity to give her A’ Exams, won our congratulations for her responsible character!
 
     Ο Βασίλης είναι ένας απολύτως αρχάριος ο οποίος ιππεύει μαζύ μας μόνον για λίγες εβδομάδες και σήμερα άρχισε να περισυλλέγει βέλη. Αυτή η άσκηση είναι υποχρεωτική στη καθημερινή εκπαίδευση των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ».
 
 
     Bill is an absolute beginner riding very few weeks with us starting today pick-up arrows. This exercise is obligatory in daily training of “GREEK CENTAURS”.
 
 
     Σήμερα ο Βασίλης ήταν πολύ εντυπωσιακός υπερπηδώντας χωρίς σέλλα και χωρίς ηνίες, απολύτως ελεύθερα, σαν …χορευτής των μπαλλέτων Mπαλσόι! Ισορροπία, άνεση, ακρίβεια και μεγάλο κέφι και για τους δύο …χορευτές!
 
 
     Today Bill was very impressive jumping with a saddles horse without reins absolutely free like a dancer of …Bolshoi ballet! Balance, comfort, accuracy, great fun for both …dancers!
 
 
     Η εβδομαδιαία Προπόνηση τελείωσε αλλά κανείς δε θέλει να επιστρέψει στο σπίτι! Χαρούμενα πρόσωπα αστειεύονται και η Χαρά χορεύει κάτω από τα καταπράσινα δένδρα μιας πλαγιάς του Υμηττού. Σύγχρονοι Κένταυροι σε αρχαία σημεία της Ελλάδος του σήμερα…
 
 
     The weekly training session is over but nobody likes to go back home! Happy faces are joking and Chara is dancing under the green trees of Hymettus slope. Modern Centaurs in ancient places of present day Greece
 
 
     Εν τω μεταξύ, οι τρεις «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΤΥΡΟΙ» οι οποίοι μετέχουν διεθνών Αγώνων είχαν την δική τους Προπόνηση ρυταγωγώντας τους Ίππους τους σε μία δύσκολη διαδρομή με βαθειές κι επικίνδυνες κατωφέρειες στον Υμηττό.
 
 
    Meanwhile, the three “GREEK CENTAURS” participating in international competitions had their own training session guiding their horses through a difficult course with deep and dangerous slopes in Hymettus-mountain.
 
 
     Οδηγώντας σωστά έναν Ίππο σε φυσικό έδαφος Ίπποι και Ιππείς συνδέονται καλύτερα κι επιτυγχάνουν καλύτερες σχέσεις.
 
 
     Guiding properly a horse through a natural path horses and riders unify themselves and achieve better relationships.
 
 
     Μετά από μία μακρά διαδρομή, οι τρεις «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» επεχείρησαν αρκετές ασκήσεις στο Ιππευτήριο.
 
 
     After a long distance course, the three “GREEK CENTAURS” tried many exercises in the manège.
 
 
     Και στο τέλος, ένας ειλικρινής απολογισμός έρχεται να οργανώσει καλύτερα τη σκέψη και τη γνώση για την επόμενη Προπόνηση.
 
 
     Finally, a sincere review comes to organize better minds and knowledge for the next training session.
 
 
     Η χειροποίητη σέλλα του Αρπάλυκου παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο Ιππευτήριο ως σάγμα του Ίππου του Αρχηγού των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ». Αυτή η χειροποίητη σέλλα δεν δείχνει απλώς τις πολυποίκιλες ικανότητες του Αρπάλυκου αλλά και την «φιλοσοφία» των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» να εμβαθύνουν στην ιππική πραγματικότητα και πρακτικότητα.
 
 
     The hand-made saddle of Harpalycus, plays the leading part in our manège saddling the horse of the Leader of the “GREEK CENTAURS”. This hand-made saddle shows not only Harpalycus’ various capabilities but, also, the “philosophy” of the Greek Team to go into the equestrian reality and practicality.
 
 
     Μεταξύ άλλων, ένας αρχάριος της Σχολής μας είχε την ευκαιρία να τοξεύσει βέλη έφιππος επιδεικνύοντας, μάλιστα, αξιοσημείωτη ακρίβεια.
 
 
     Αmong other, a beginner of our School had the opportunity to shoot arrows from a horse showing a remarkable accuracy.
 
 
     Eπιπλέον, αυτή την εβδομάδα καλωσορίσαμε ακόμη ένα νέο Μέλος ευχόμενοι να απολαύσει μαζύ μας την Έφιππη Τοξοβολία!
 
 
     Furthermore, this week we had the joy to welcome a new Member in our lessons. We are wishing her to enjoy Horseback Archery with us!
 
 
     Στο όμορφο Ελληνικό νησί της Κερκύρας ασκούνται στην Παραδοσιακή Τοξοβολία Μέλη των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ». Στην φωτογραφία ένα εξ αυτών, ο Χριστόφορος και ο …στόχος του!
 
 
     In the beautiful Greek island of Corfu are practicing Members of “GREEK CENTAURS” in Traditional Archery. On the picture above one of them, Christopher and his target!  
 
 
     Και όχι μόνον! Ο Αλέξανδρος, ένας «ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» και, επίσης, κοσμηματοποιός, έφτιαξε τρεις νέες δημιουργίες από ασήμι με θέματα τρία αρχαί α Ελληνικά σύμβολα. Tα καλύτερα δώρα για τις μέρες που έρχονται! Για όποιον ενδιαφέρεται να προμηθευθεί κάποιο από αυτά, παρακαλούμε επικοινωνήσετε: 6986089575.
 
 
     And not only! Alexander, a “GREEK CENTAUR” and jeweler as well, made three new creations from silver, presenting ancient Greek symbols. The best presents for coming days! Whoever interested to purchase any of them please contact in mobile: 6986089575.