Δευτέρα 7 Μαρτίου 2022

ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!

ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!



     Με βροχερό καιρό αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα και η απορία του Αρχηγού της Ομάδος μας Αντώνη μεγάλη:  «Θα κάνουμε μαθήματα, ή να ειδοποιήσω τα παιδιά να μην έλθουν;» κι ο άκαρδος Ιδρυτής ανεφώνησε: «Σήμερα θα έχουμε Σ π α ρ τ ι α τ ι κ ή   Α γ ω γ ή!». Καταχάρηκε ο Αντώνης μας, έχοντας άλλα κατά νου κι άρχισε να ψάχνει για κάρβουνα ν’ ανάψει κανα-δυο ψησταριές να ρίξει μέσα μερικά κοψίδια να τσικνίσει ο Ταύγετος, έψαξε για κανα-μπαγλαμά (έγχορδο…) ή καμιά …τσαμπούνα να λαλήσουμε κανα-αμανέ, οπότε είδε τον άσπλαχνο Ιδρυτή να ανοίγει τον σάκο με την Ιπποσαγή, να βγάζει εφίππιο και χαλινό και να του λέει: «Ετοίμασε τάχιστα τον Ίππο διότι Σπαρτιατική Αγωγή σημαίνει τάξη μάχης!». Μόνο που δεν τον καταράστηκε ο Αντώνης και το αποτέλεσμα σε λίγο ήταν αυτό!... Τέλος πάντων, κάτι μάθαμε κι εμείς στο χείλος του Καιάδα κι αποφύγαμε ως δια μαγείας να πέσουμε …μέσα!

     Kι ο «χορός» της σημερινής ημερίδος άνοιξε με τον Αντώνη …βασανιζόμενο από τον Εκπαιδευτή του με μία προχωρημένη άσκηση εφιππεύσεως δι εφάλσεως σε βάδην και τροχασμό!

     Βασική άσκηση της Γυμνιππευτικής, αλλά και της Djigitovka, της Κοζάκικης Ιππασίας, η εν κινήσει εφίππευση δι εφάλσεως σε λίγο θα είναι πλήρες «κτήμα» του Αντώνη ο οποίος, ήδη, σ΄ αυτή την πρώτη προσέγγιση τα κατάφερε θαυμάσια!

      Kαι, όπως η άσκηση της εν κινήσει εφιππεύσεως δι εφάλσεως ακολουθείται πάντοτε από την, επίσης εν  κινήσει,ταχεία αφίππευση σε κάθετη στάση η οποία εκτελείται με συγκεκριμένη τεχνική, ενισχύεται η ισορροπιστική «μνήμη» του Ιππέως με αποτέλεσμα να μπορεί να διαχειρισθεί με ασφάλεια ακραίες ισορροπιστικές καταστάσεις και, οπωσδήποτε, τον εκπαιδεύει να εγκαταλείπει τον Ίππο με ασφάλεια σε περίπτωση πτώσεως η οποία μετατρέπεται σε ελεγχόμενη «αφίππευση». Και ο σημερινός εκπαιδευόμενος αυτή την αλληλουχία ισορροπιστικών καταστάσεων την «ενέγραψε» επαρκέστατα στην ισορροπιστική «μνήμη» του ως μία από τις εκπαιδευτικές παραμέτρους οι οποίες, στην περίπτωση της δικής μας εκπαιδεύσεως υπερβαίνουν την χρησιμότητα της προστατευτικής κάσκας Ιππασίας την οποία, κάποιοι, θεωρούν «ανυπέρβλητη» για την ασφάλεια του Ιππέως.

     Το σημερινό προπονητικό πρόγραμμα του Αρχηγού μας περιελάμβανε και τόξευση σε μένδειο «κάθισμα», δηλαδή σε αντίστροφο «κάθισμα» του Ιππέως με τον ίδιο να είναι εστραμμένος προς τα …νώτα του Ίππου. Μια βασική άσκηση, έτι περαιτέρω, ενισχύσεως της ισορροπιστικής «μνήμης» η οποία πολλαπλασιάζει τα οφέλη της για τον Ιππέα με τον συνδυασμό της Τοξοβολίας η οποία, ουσιαστικώς, ανεξαρτητοποιεί τον κορμό με τα άνω άκρα του Ιππέως από τα κάτω άκρα του κάνοντας και τα δύο τμήματα να συνεργάζονται, εν τέλει, για την εδραίωση της έφιππης ισορροπίας (κορμός, άνω άκρα), τον έλεγχο των εντολών κινήσεως του Ίππου (πόδια) αλλά και της τοξευτικής αποτελεσματικότητος (άνω άκρα).

     Και στην περίπτωση της ασκήσεως της «μενδείας τοξεύσεως» το προσεκτικό «μάτι» του Εκπαιδευτή δεν βαθμολογεί απλώς την διατήρηση της ισορροπίας εν κινήσει με την εκτέλεση επιτυχούς τοξεύσεως, αλλά και την  ά ν ε σ η  της τοξεύσεως τηρουμένων των κανόνων της, μέχρι και την έκταση της χειρός μετά την άφεση της χορδής! Η υπέροχη Έφιππη Τοξοβολία εμπεριέχει πάμπολλες «πτυχές» και λεπτομέρειες των οποίων η διδασκαλία προϋποθέτει βαθύτατη γνώση και μεθοδικότητα από πλευράς του Εκπαιδευτή κι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, στην πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας κανείς δεν μπορεί να «δηλώσει ό,τι θέλει» εάν δεν κατέχει την πλήρη τεχνογνωσία του αντικειμένου! Και ο αγαπημένος μας Αντώνης ο οποίος προορίζεται ως Εκπαιδευτής των «Ελλήνων Κενταύρων» μπορεί σήμερα να κουράσθηκε ιδιαιτέρως εκτελώντας το προγραμματισμένο ασκησιολόγιό του, αλλά, βεβαίως, επένδυσε τα μέγιστα στη μελλοντική του ιδιότητα ως Εκπαιδευτή ενώ κάποιοι άλλοι νομίζουν ότι, απλώς, δηλώνοντας «Εκπαιδευτές» λένε και την …αλήθεια!

     Η αφίππευση δι ελεγχόμενης εκτινάξεως με φόρτο όπλου επιπροσθέτει σε ισορροπιστική "μνήμη" και ο Αντώνης, ολοκλήρωσε το σημερινό προπονητικό του πρόγραμμα χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς την επίδειξη της παραμικρής αδυναμίας! Πειθαρχημένος και, απολύτως συμφιλιωμένος με τον εαυτό του, μας υπενθυμίζει ότι η ενασχόληση με τα ωραία και τα μεγάλα είναι υπόθεση "εσωτερικής" αρμονίας και όχι ...χειρουργικής επεμβάσεως δια της οποίας, κάποιος Εκπαιδευτής μας εγκαθιστά στον εγκέφαλο "συνταγές ευκαιριακής επιτυχίας"! Στις πολεμικές τέχνες, η πειθαρχία σε βάθος χρόνου κρίνει πάντα το αποτέλεσμα!  

     Υποδεχόμενοι ξανά την αγαπημένη μας Δέσποινα η οποία επέστρεψε μετά από το επαγγελματικό της ταξίδι στη μακρινή Ασία, ξανασυναντήσαμε το γνωστό μας παιδί με μία Παιδεία πολύ πιο πάνω από την αναμενόμενη για την ηλικία της, την φύσει καλλιτέχνιδα που ξεκίνησε στους "Έλληνες Κενταύρους" από την Σχολή Ιππικού Θεάτρου μας, με αποτέλεσμα να έχει ήδη αποκτήσει το καλύτερο γυναικείο έφιππο "κάθισμα" εξ όσων Αμαζόνων έχουμε προσέξει, ακόμη και εξ εκείνων που "γεννήθηκαν με άλογα"! 


     Υπόδειγμα αυτοπειθαρχίας και αντιπροσωπευτική προσωπικότητα της Ομάδος μας, η Δέσποινα, δεν παραλείπει ποτέ την διατατική ...τελετουργία η οποία την μυεί κατά τον ασφαλέστερο τρόπο, όπως όλους μας, σε κάθε μάθημά της, αναδεικνύοντάς την υπεράνω κάθε δυσκολίας και, στο τέλος, ωφελημένη. Και μαζύ με την Δέσποινα, παρατηρούμε και τον εκάστοτε Ίππο που ιππεύει να κινείται αρμονικότατα και ρυθμικότατα χωρίς να εμποδίζεται από το βάρος της Αμαζόνας που μεταφέρει και η οποία εναρμονίζεται μαζύ του έχοντας κατανοήσει ότι η Ιππασία δεν είναι παρά ...μουσικός ρυθμός!


     Με Εκπαιδευτή της τον Αντώνη, αυτό το σπουδαίο κοριτσάκι μας, η Δέσποινα, μας έδειξε ότι τίποτε από όσα έμαθε στη Σχολή μας δεν ξεχνά στα ωραία, μακρινά, ταξίδια της και όποτε ξαναβρίσκεται στο Ιππευτήριο μας δίνει την εικόνα μιας συζεύξεως Ιππασίας, χορού και ...Azva Yoga, που χαλαρώνει όχι μόνον τον έφιππο αλλά και όποιον τον χαίρεται από εδάφους! Κι αυτή τη φορά η Δέσποινα, με άνεση ...yogi, άγγιξε τον ...ουρανό!

     Εξαιρετικός στην λεπτομέρεια ενός μαθήματος ως μέλλων Εκπαιδευτής, ο Αντώνης μας, αν ήταν μονωδός σίγουρα θα μας θύμιζε τον Ούγγρο André Vasary του οποίου κάθε φωνητικός φθόγγος είναι ο ...αναμενόμενος! Και το αποτέλεσμα είναι ο επιβλέπων Εκπαιδευτής, να μη χρειάζεται να παρέμβει, αλλά, απλώς, να απολαμβάνει το αποτέλεσμα της διδασκαλίας του Αντώνη και να το χαίρεται επάνω στους μαθητές του με ιδανική εικόνα στάσεως και "καθίσματος"!


     Κι αυτή την φορά, ο Αντώνης, προετοιμάζοντας την μαθήτριά του για μένδεια ίππευση, δεν παρέλειψε να την "ποστάρει" στην ιδανική στάση!

          Αυτή η «ασήμαντη» διόρθωση του Αντώνη η οποία στάθμισε σωστά κι εξισορρόπησε το «κάθισμα» της Δέσποινας, είχε το ιδανικό αποτέλεσμα που κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός και που είναι το μόνο «αποτέλεσμα» το οποίο επιδιώκουμε στη Σχολή μας! Αυτή η «λεπτομέρεια» την οποία υπηρετούμε στους «Έλληνες Κενταύρους» και μας κάνει υπερήφανους για όσους αναλαμβάνουν καθήκοντα Εκπαιδευτή στη Σχολή μας δεν συνιστά μια «τυχαιότητα», αλλά την επιμελή εφαρμογή μιας ιππικής τεχνογνωσίας την οποία μας δίδαξαν, τόσο η ανατολική (φυσική), όσο και η δυτική (ακαδημεική) Ιππική τις οποίες μελετήσαμε, στις οποίες εντρυφήσαμε και, κάποτε, εισάγαμε στη Σχολή μας.

    Το ίδιο ακριβής σε στάση και χειρισμούς και κατά την διάρκεια των, εν κινήσει, έφιππων τοξεύσεών της, η Δέσποινα, δείχνει μιαν "ετοιμότητα" υπερβάσεως και του επομένου "σκαλοπατιού" στα επόμενα μαθήματά της, κάτι το οποίο, ασφαλώς, έχει διαγνώσει και ο Αντώνης μας ο οποίος την εκπαιδεύει!

     Η Δέσποινα ολοκλήρωσε το ασκησιολόγιό της με την καταληκτικήν άσκηση του ορθοστάδην η οποία επικυρώνει την αυτοπεποίθηση που απέκτησε ο μαθητής κατά την διάρκεια του μαθήματος, αποκαθιστά επιφυλάξεις υψοφοβίας, ειδικώς, στις περιπτώσεις υψηλών Ίππων όπως ο παρών και, υπερυψώνοντας το κέντρο βάρους του Ιππέως (Αμαζόνος, εν προκειμένω) ενισχύει το αίσθημα ισορροπίας του.

     Και η καλλιτεχνική φύση της Δέσποινας φάνηκε και κατά την διάρκεια του απαιτητικού ορθοστάδην όταν, με αρμονικές κινήσεις και ...χιούμορ, μας θύμισε ότι ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες ο δοκιμαζόμενος κερδίζει πολλά διατηρώντας την ψυχραιμία του! Κι αυτό είναι μεγάλο το μεγάλο δίδαγμα που μας προσέφερε επάνω από τον Ίππο η Δέσποινα, τούτες τις κρίσιμες "ώρες" που περνά η Ανθρωπότητα η οποία παρακολουθεί με αγωνία τις εμπόλεμες μεθοδεύσεις που υποδαυλίζει, ξανά, ο διεθνής σιωνισμός, κινητοποιώντας τις δύο "πτέρυγές" του, ρωσική και ουκρανική, με τον εβραίο Πούτιν επικεφαλής της πρώτης και τον εβραίο Ζελένσκι επικεφαλής της δεύτερης! 

     Το άλμα-φινάλε του μαθήματος της Δέσποινας έγινε από τα μεγάλα ...ύψη, όπως έδειξε η συνεχής ηρεμία του Ίππου που συνέχιζε ανενόχλητος τη βοσκή του, με διακριτική και προς τα επάνω αποκόλληση των πελμάτων της από τα νώτα του ήρεμου ζώου, όπως ακριβώς προβλέπεται για την συγκεκριμένη "αφίππευση"! Εδώ, πρωταγωνιστεί το ορθό ανθρώπινο ένστικτο και το επαληθεύει η ηρεμία του Ίππου και η Δέσποινα εγκατέλειψε τα ...ύψη όπως ακριβώς πρέπει! Λεπτομέρειες με τεράστια σημασία, λεπτομέρειες που πρέπει να κατέχει ο υπεύθυνος Εκπαιδευτής που δεν αντιγράφει "εικόνες" αλλά έχει βιωματική γνώση ιππικής εκπαιδεύσεως.

      Ακόμη μία εξαιρετική εκπαιδευόμενη της Σχολής μας, η Άσπα, σήμερα μας έδωσε την χαρά να μας φέρει το πνευματικό της "παιδί", την μικρή Γεωργία, για να την μυήσει στην Τοξοβολία, στην Ιππασία και στην Έφιππη Τοξοβολία και η ικανότατη μικρή τα κατάφερε και στα τρία, με την Άσπα να την διδάσκει Τοξοβολία ενώ στον στίβο διεξήγετο το μάθημα της Δέσποινας. Στη Σχολή μας κανείς δεν αδρανεί ούτε καν ένα παιδί όπως η πανέξυπνη και πανέμορφη Γεωργία!

     H Άσπα, με τα τέσσερα μόνον μαθήματά της βοηθήθηκε από τον Αντώνη να "εδραιωθεί" καλύτερα στη ράχη του Ίππου με ασκήσεις μενδείου "καθίσματος".

     Διορατικότατος, ο μέλλων Εκπαιδευτής μας επέμεινε, εξ αρχής, στη βελτίωση του "καθίσματος" της εκπαιδευομένης του πριν της εμπιστευθεί τις ηνίες, ενισχύοντας όχι μόνον την διευθυντική ικανότητά της αλλά και την σχέση της με τον Ίππο.


     Πάντοτε η προσοχή του έμπειρου Εκπαιδευτή είναι επικεντρωμένη στον παράγοντα της κοπώσεως του μαθητή και του Ίππου και πολύ σοφά ο Αντώνης έκρινε ότι συνέφερε στη μαθήτριά του ένας επίλογος ελεγχόμενου τροχασμού πριν αυτή αφιππεύσει. Το όφελος είχε πολλές "πλευρές" και, πράγματι, η εξαιρετική Άσπα έδειξε να το "προσλαμβάνει" διατηρώντας ένα, κατά πολύ, βελτιωμένο "κάθισμα" και, βεβαίως, δικαιώνοντας την προσδοκία του Αντώνη.

     Με ιδιαίτερη επιτυχία στη σχέση του με τα παιδιά και τα ζώα, ο Αντώνης ανέλαβε και την μικρή Γεωργία για να την κάνει να χαρεί και την Ιππασία και την ...Έφιππη Τοξοβολία και η Γεωργία τα κατάφερε με άνεση!

     Χωρίς να κουράσει το παιδί με άσκοπες διατάσεις, ο Αντώνης, δεν παρέλειψε να της υπογραμμίσει ισορροπιστικήν εγρήγορση με την γνωστή άσκηση του αγγίγματος του χεριού στο υπόδημα, κάτι που "ξυπνά" την αίσθηση ισορροπίας καθιστώντας "ετοιμότερο" τον ιππεύοντα (την ιππεύουσα) έναντι παντός ...απροόπτου!

     Και μιας και τα παιδιά, στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εκλαμβάνονται ως πλάσματα ..."μειονεκτούντα"  όπως τα θέλει η νοσούσα, τρομολαγνική, κοινωνία, ο Αντώνης "δρομολόγησε" αμέσως την Γεωργία για Έφιππη Τοξοβολία, αρχίζοντας με ρυταγώγηση προκειμένου να εξοικειώσει την Αμαζόνα με το ασφαλές "κάθισμα" και την κίνηση του Ίππου.

     Με ήρεμους χειρισμούς αλλά και σταθερό βάδην εργασίας ο Αντώνης "απελευθέρωσε" την Γεωργία από την ανάγκη διαρκούς στηρίξεως στις χειρολαβές της σελλίσκης και η νεαρή Αμαζόνα μας έδειξε ότι ...δεν κρατιέται, πολύ καλό δείγμα για το παραπέρα πρόγραμμα του Αντώνη! Τώρα που "απελευθερώθηκαν" τα χέρια (και όχι τα ..."χεράκια"!) της Γεωργίας μπορούν να κρατήσουν Τόξο και βέλη. Σιγά-σιγά ο Αντώνης κατευθύνεται προς τον στόχο του! 


      Και να που όλα ...μπαίνουν στη σειρά τους και η Γεωργία βρίσκεται έφιππη με το Τόξο οπλισμένο ακολουθώντας ό,τι της έδειξε προηγουμένως η Άσπα και υπό τις οδηγίες του Αντώνη, έτοιμη να τοξεύσει! Σπουδαία στιγμή αυτοσυγκεντρώσεως και συντονισμού για ένα παιδί , μια στιγμή που ισούται με διδασκαλία ζωής αφού τώρα αυτοσυγκεντρώνεται "κλείνοντας την πόρτα" στη Δ.Ε.Π.Υ., διαχειριζόμενη ισορροπία, συντονισμό χεριών, στοχαστική αντίληψη και...

     Το πρώτο βέλος της Γεωργίας είναι στον αέρα μετά από την επιτυχή άφεση της χορδής! Όλα με γνώση, ηρεμία, αυτοσυγκέντρωση και, κυρίως, υγιές πνεύμα σε ένα εξίσου υγιές και οξυγονωμένο σώμα! Όμως, για τον Αντώνη υπάρχει και συνέχεια σε ό,τι αφορά στην ωφέλεια της Γεωργίας.

      Η αφίππευση της Αμαζόνας είναι κι αυτή μια ευκαιρία ασκήσεως όχι μόνον των κάτω άκρων αλλά και του ενστίκτου έφιππης ισορροπίας καθώς το ισχύο ανυψώνεται υπεράνω του αυχένος του Ίππου για να αφιππεύσει η Γεωργία η οποία εκτελεί την άσκηση υπό τις συνεχείς οδηγίες του Αντώνη. 

     Και η Γεωργία, όπως και οι ..."μεγάλοι" αφιππεύει μετά την επιτυχή ίππευσή της και την πρωτόγνωρη εμπειρία της Έφιππης Τοξοβολίας, πιστώνοντας τον Αντώνη με ένα θετικό πρόσημο για τους εκπαιδευτικούς χειρισμούς του.

     Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων στο στίβο κι ενώ θα περίμενε κανείς τον Αντώνη να είναι κατάκοπος, αυτός, με το ατσαλάκωτο ...χαμόγελό του δεν παρέλειψε να ταίσιε και τα αγαπημένα γουρουνάκια του αγροκτήματος τα οποία καταχάρηκαν με την παρουσία και την ...προσφορά του! Οι διεθνείς εγκληματίες σκοτώνουν ενώ, οι μεμονωμένοι νοήμονες φροντίζουν τα φυσικά πλάσματα. Καθένας με την ποιότητα της ψυχής του!

     Υπάρχουν πολλοί δρόμοι για να πας στη "Πόλη"! Όμως, όλοι, ανεξαιρέτως, προϋποθέτουν …κίνηση και η «κίνηση» στην περίπτωση μιας πολεμικής τέχνης είναι η πειθαρχία! Στον κάθε ενδιαφερόμενο απομένει να συνομιλήσει με ειλικρίνεια με τον …εαυτό του, αρχικώς, για να βεβαιωθεί ότι η συγκεκριμένη πολεμική τέχνη τον ενδιαφέρει και αν ναι, να συνεχίσει πλησιάζοντας έναν Εκπαιδευτή αποφεύγοντας να αυτοχρισθεί «Δάσκαλος» όπως, κατά κανόνα, παρατηρείται με φαιδρά έως επικίνδυνα αποτελέσματα. Και, ας επιλέξει έναν Εκπαιδευτή γνώστη μεν αλλά και «εκπέμποντα» σε «ανεκτή συχνότητα» ώστε να μπορεί να συνεργάζεται απρόσκοπτα μαζύ του. Εν εναντία περιπτώσει ας αλλάξει τον Εκπαιδευτή, όμως και πάλι θα πρέπει να αποφύγει τον ανόητο αυτοχρισμό του ως «Εκπαιδευτή» διότι στον Πόλεμο (σε μια πολεμική τέχνη) δεν είσαι «ό,τι» δηλώσεις και οι συνέπειες είναι πάντοτε υπολογίσιμες! Ειδικώς, στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ουδέποτε θελήσαμε να μετατραπούμε σε ένα club το οποίο θα ήθελε να προσφέρει «εσπρεσάκι» σε μία …πασαρέλα αλληλογνωριμιών όπου όλοι …δευτερευόντως ιππεύουν, όπως αποτελεί κανόνα για τους απανταχού κερδοσκοπικούς «Ιππικούς Ομίλους» με το «club house» να φιλοξενεί αρσενικούς θηλυκούς και …ουδετέρους προς ανταλλαγή …τηλεφώνων "etc" "etc". Οι «Έλληνες Κένταυροι» ως ένας μη κερδοσκοπικός  έχουμε την «πολυτέλεια» της αποκλειστικής μας αφιερώσεως στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο και της προαγωγής του, "κοινωνώντας" το σε όποιον, πραγματικώς, ενδιαφέρεται γι αυτό. Κι έτσι διατηρούμε το προνόμιο να ακολουθούμε μία μέθοδο η οποία, επί 17 συνεχή χρόνια, εξασφαλίζει τεκμηριωμένη πρόοδο με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων! Και, οι «Έλληνες Κένταυροι», επικεντρωμένοι στην επιτέλεση του καθήκοντος της ασκήσεως υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, λιτότητα μέσων και απόλυτη σιωπή (και όχι, απλώς, "λακωνικότητα"…) αποδείξαμε ότι η πραγματική  Σ π α ρ τ ι α τ ι κ ή   Α γ ω γ ή, η οποία εξηφανίσθη από προσώπου γης, της Σπάρτης συμπεριλαμβανομένης, κοσμεί πλέον άλλα γεωγραφικά …σημεία, μακράν εκείνων που θα έπρεπε!

AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Πολεμικό το σενάριο της τελευταίας προπονητικής ημερίδος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", με αποκρύψεις, κινητικές ασκήσεις πεδίου μάχης, βαρέα και εντελώς ανθυγιεινά ...Τόξα!

     "Σημεία των καιρών" θα λέγαμε, αλλά εξ όσων γνωρίζουμε το πολεμικό πνεύμα των Αδελφών Κερκυραίων Κενταύρων δεν επηρεάζεται από "επικαιρότητες", αλλά χαρακτηρίζεται από αυθυπαρξία.

     Κι ενώ ο ...καιρός αντίξοος, με φαινόμενα τα οποία παραπέμπουν σε κλειστό χώρο με κοψίδι, τσίπουρο και ...έγχορδο, οι ...αδίστακτοι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" άδραξαν Τόξα ...110# κι άρχισαν να μας κάνουν να τρίβουμε τα μάτια μας με τα βέλη επί του στόχου...

     Και, μετά από αυτά τα χαμόγελα είναι φυσικά και αναμενόμενα διότι, στο νησί των Φαιάκων, κυριαρχεί η χαρά της δράσεως μακράν ...βαλτωμάτων!

     Φονικό ...δίδυμο ο Χριστόφορος κι ο Γεώργιος το έδειξαν για άλλη μια φορά και καμία απόκρυψη δεν μπορεί να το ...κρύψει!

     Και το δίδυμο παραμένει φονικό υφ΄ οιανδήποτε δυσκολία τοξεύσεως, καταφέρνοντας να στείλει τα βέλη του εκεί που στοχεύει οδηγώντας και όσους ενδιαφέρονται στο "κίτρινο".

     Η προσήλωση στον σκοπό και η συνεχής εξάσκηση φέρνουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα κι αυτό προϋποθέτει θυσίες τις οποίες οι Κορφιάτες Συνασκούμενοι τις κάνουν και με το παραπάνω, απολαμβάνοντας και τους επιθυμητούς καρπούς.

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2022

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ "ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ" ΣΠΑΘΗΣ

 ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΕΣ "ΣΥΓΓΕΝΕΙΕΣ" ΣΠΑΘΗΣ


Η Σπάθη των "Ελλήνων Κενταύρων"

      Παρασάγγας απέχει η απλή βιομηχανική σχεδίαση ενός αντικειμένου από εκείνη ενός όπλου! Και αυτό ίσχυσε και στην σχεδίαση της Σπάθης των "Ελλήνων Κενταύρων" όταν, προ χρόνων, η ανάγκη καθιερώσεως ενός όπλου "συντεταγμένου" με τις ανάγκες της Σχολής μας κρίθηκε απαραίτητη.

     Τότε (2011), το σχεδιαστικό "όραμα" περιεπλάκη ακόμη περισσότερο διότι, στην περίπτωση των δικών μας αναγκών, δεν επιδιώκαμε την σχεδίαση, απλώς, ενός αποτελεσματικού αγχεμάχου, αλλά ενός σύνθετου το οποίο να συνδυάζει την φονικότητα με την εκπαιδευτικότητα, κυρίως, ενός αρχαρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται!

     Με αφετηρία την αρχαία ελληνική κοπίδα και "γέφυρα" την μογγολική Σπάθη, με μελέτη και στοχασμό, το σχεδιαστικό πενάκι κατέληξε σε ένα σκαρίφημα το οποίο δόθηκε προς υλοποίηση σε έναν εξαιρετικό Δάσκαλο μαχητικών τεχνών ο οποίος, παραλλήλως, υπήρξε και ένας ικανότατος κατασκευαστής παραδοσιακών όπλων, στον αείμνηστο Νικόλαο Καπλατζή που υπήρξε και Δάσκαλος της Ομάδος μας στο πρόγραμμα "Πολέμων", μία αμυντική εκπαίδευση αυτοπροστασίας.

     Ο εξαιρετικός οπλοκατασκευαστής μας, ταξίδευσε στη γειτονική Βουλγαρία για να προμηθευτεί το πλέον κατάλληλο ατσάλι για την κατασκευή του ελάσματος και, κατόπιν, μας παρέδωσε τα δύο πρώτα υποδείγματα όπως ακριβώς τα είχαμε σχεδιάσει προκειμένου να τεθούν σε πρακτική δοκιμασία, όπως και ετέθησαν επί τρία χρόνια, οπότε, το 2014, παρουσιάστηκαν επισήμως στην Ομάδα μας σε ειδικό εισαγωγικό μάθημα Σπάθης κατά το οποίο, παραλλήλως με την παρουσίαση, κοινολογήθηκε και το "κλειδί" της νίκης στη Σπαθασκία, όπως το δίδασκε κάποτε στον κύκλο των "εγγύς" μαθητών του, ένας μεγάλος Έλληνας Οπλοδιδάσκαλος.

     Κατόπιν αυτών, στο κυρίως Εκπαιδευτικό Εγχειρίδιο της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων¨, τμήμα "Στρατιωτικά Ιππαγωνίσματα", κεφάλαιο "Η Σπάθη" (σελ. 171) επιχειρείται μία πρώτη γραπτή παρουσίαση της, εν θέματι, Σπάθης των "Ελλήνων Κενταύρων".

     Κι ενώ, έκτοτε, η πρακτική δοκιμασία της Σπάθης των "Ελλήνων Κενταύρων" συνεχίζεται επί στίβου Ιππευτηρίου, αλλά και πειραματικού εργαστηρίου, με την χρήση των δύο υποδειγμάτων κατασκευής Νικολάου Καπλατζή, πάντοτε με επιτυχείς διαπιστώσεις, συνεχίζεται και η θεωρητική έρευνα επί των ιστορικών "συντεταγμένων" της αρχικής εμπνεύσεως και τελικής σχεδιάσεως, μέσω της ειδικής βιβλιογράφιας η οποία και αυτή συγκλίνει στο επιτυχές του αποτελέσματος.     


     Όπως είναι φυσικό, η θεωρητική έρευνα-επαλήθευση της τελικής μας σχεδιάσεως από πλευράς ταυτίσεως με πραγματικά ιστορικά υποδείγματα, είναι, πρωτίστως, συνακόλουθη του ιστορικού χρονικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται το αναβιωτικό σκέλος των "Ελλήνων Κενταύρων", δηλαδή, ο ύστερος Μεσαίωνας και η Αναγέννηση και δεν θα ήταν δυνατόν να παραλείψουμε σε αυτή την "αντιπαραβολή" την εντρύφηση στην εποποιία των, άλλωστε ελληνικής καταγωγής, Ουσάρων.  


     Δυστυχώς στην γραικία των αχρείων γραικύλων, όχι μόνον σχετική βιβλιογραφία δεν υπάρχει, αλλά ούτε καν η γνώση της πραγματικής καταγωγής του επικού για την Ευρώπη σώματος των Ουσάρων οι οποίοι μεγαλούργησαν στις ανεπτυγμένες χώρες της. Έτσι ανατρέξαμε σε ξένες βιβλιογραφίες διαπιστώνοντας με ιδιαίτερην ικανοποίηση ότι η ενστικτώδης σχεδιαστική προσέγγισή μας "συγγενεύει" απολύτως με την Σπάθη των Ουσάρων της Πολωνίας και όχι μόνον.


     Εκτός αυτής της "συγγενείας" με τις Σπάθες των Πολωνων Ουσάρων, τα χαρακτηριστικά της Σπάθης των "Ελλήνων Κενταύρων" απαντώνται και στις Σπάθες Ουσάρων περισσοτέρων λαών.


     Αυτή την "χαροποιό" συγγένεια της δικής μας σχεδιάσεως με χρησιμοποιηθέντα, προ αιώνων, αντίστοιχα υποδείγματα, ανέδειξε και η προσφυγή μας σε έγκριτες ξενόγλωσσες βιβλιογραφικές πηγές.


     Ακολουθώντας τους οίκοθεν νοούμενους κανόνες χρηστικότητος του όπλου της Σπάθης με τον Ίππο ως "επίκεντρο" του χειρισμού της, διεπιστώσαμε ότι η κατάληξη του υποδείγματος της Σχολής μας συμπίπτει κατά πολύ με αντίστοιες Σπάθες ευρωπαϊκών λαών της ιστορικής περιόδου που αναβιώνουμε ως "Έλληνες Κένταυροι".


     Τόσο από την μελέτη μας η οποία προηγήθηκε της σχεδιάσεως, όσο και από την έρευνα που ακολούθησε, απεδείχθη εμφανώς η σχέση του υποδείγματός μας με Σπάθες που χρησιμοποιήθηκαν, ειδικώς από Ουσάρους της κεντρικής Ευρώπης, μάλιστα δε και Ούγγρους.


     Διαφοροποιούμενοι μόνον ως προς τροποποιήσεις οι οποίες ικανοποιούν, κυρίως, τον εκπαιδευτικό της προορισμό, η Σπάθη των "Ελλήνων Κενταύρων και όσο εξελίσσεται η μετα-κατασκευαστική έρευνά της, αποδεικνύεται ολοένα και περισσότερο ιδανική για την αποστολή της.


    Βεβαίως, παρατηρώντας τον "κοινό παρονομαστή" των, υπό μελέτη, Σπαθών διαπιστώνουμε ότι αυτός εντοπίζεται στις Σπάθες ιππικών λαών μεγάλης γεωγραφικής εκτάσεως η οποία αρχίζει από την ευρωπαϊκή, παραθαλάσσια, Μεσόγειο και καταλήγει στην ασιατική, ηπειρωτική, Μογγολία!


     Έτσι κι ενώ συνεχίζεται η πρακτική "βάσανος" της αποτελεσματικότητος της Σπάθης μας, παραμένουμε εκστατικοί προ των οπλοκατασκευαστικών "συγγενειών" ετεροκλήτων λαών με κοινές ανάγκες χρηστικότητος των αγχεμάχων τους! 

Οι δύο Σπάθες των "Ελλήνων Κενταύρων" 
κατασκευής Νικολάου Καπλατζή

     "Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστι..." και ως πατήρ πάντων οι κατιόντες του είναι φυσικόν να ...συγγενεύουν! Ή, αν θέλετε, ο πόλεμος ...συνενώνει! Και αυτό ακριβώς ήταν και το επίκεντρο της εισηγήσεως του Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" στο 6ο Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Συνέδριο το 2015.

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

ΤΑ ΞΙΦΗ ΤΟΥ KECSKEMÉT

 ΤΑ ΞΙΦΗ ΤΟΥ KECSKEMÉT



     Το Kecskemét, μια πολίχνη της Ουγγαρίας αφιερωμένη στο ...αγριοκάτσικο, είναι ένας γαλήνιος τόπος με δυναμικούς κατοίκους, με ήρεμη ζωή, αλλά και υψηλό πολιτισμό! Μια τυπική, δηλαδή, Ουγγρική μικρή πόλη όπου όμως, στους πεντακάθαρους πεζοδρόμους του μπορείς να απολαύσεις ένα ζωντανό, ποιοτικότατο, κονσέρτο κλασικής μουσικής ή μία παράσταση "δρόμου" που δεν θα τα δεις ούτε στις πιο "ονομαστές" σκηνές της Ευρώπης (και δεν συζητάμε βεβαίως σε καμία περίπτωση για την ...γραικία!). 

     Εκεί, π.χ. θα χαρείς ένα εντυπωσιακό Μουσείο Ορυκτών που το δημιούργησε ένας εντόπιος και τα εκθέματά του δεν υπολείπονται σε τίποτε από ένα αντίστοιχο μεγάλο Μουσείο της κεντρικής Ευρώπης, αλλά και πολλά παρόμοια. Αυτή είναι η Ουγγαρία απ΄ άκρη σ΄άκρη, μια χώρα με έναν λαό ο οποίος συνεχίζει επαξίως την πολιτιστική παράδοση προγόνων πολεμιστών αλλά και πνευματικών δημιουργών στους οποίους πιστώνεται το πρώτο (1222) Σύνταγμα Ευρωπαϊκής χώρας! 


Kecskemét

     Βεβαίως το Kecskemét διαθέτει και την δική του, τοπική, τηλεόραση η οποία δεν προβάλλει ούτε ...τσόντες, ούτε ...σαπουνόπερες προς "τέρψη" "υπογαστρίων γουργουρισμάτων" (όπως τα "κανάλια" της γυφτογραικίας) αλλά παράγει Πολιτισμό και ανάλογες "σειρές" οι οποίες προορίζονται να διαπαιδαγωγήσουν ένα Έθνος επί τη βάσει προγονικών Αξιών! Μία από αυτές και τα "Ξίφη του Kecskemét" με την οποία, η τοπική τηλεόραση, αναδεικνύει την υψηλή παράδοση των Ούγγρων στην Ξιφασκία και προωθεί το παιδαγωγικό μήνυμα της ειλικρίνειας, της τιμής, της επιμονής και του θάρρους ως αρετών των Ούγγρων! Και ιδού το επίσημο κείμενο της πρεμιέρας της ταινίας:

Τα ξίφη του Kecskemét

Παρουσίαση του ντοκιμαντέρ παραγωγής της

«Kecskemét Television» 

     Το Πολιτιστικό Κέντρο Arany János στο Nagykőrös έκανε μια ειδική ταινία για το πρόγραμμά του. Στο ντοκιμαντέρ της «Kecskemét Television» που δημιούργησε η ίδια, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν μια εικόνα για την παράδοση της Ξιφασκίας του Kecskemét και των περιχώρων του. Στη βραδιά της Κινηματογραφικής Λέσχης, που είναι προγραμματισμένη για τις 23 Μαρτίου, θα είναι ο H. Boglárka Molnár, σκηνοθέτης της ταινίας.

     Ειλικρίνεια, τιμή, επιμονή και θάρρος! Αυτές είναι οι αρετές που έχουν διδάξει οι Δάσκαλοι της Ξιφασκίας στους μαθητές τους, δείχνοντας έτσι πώς είναι να είσαι πραγματικός Ούγγρος. Πώς διαμορφώθηκε αυτή η πνευματικότητα στην παράδοση της Ξιφασκίας του Kecskemét και των περιχώρων του, και πώς καθορίζει τη ζωή της περιοχής μέχρι σήμερα; Οι θεατές μπορούν να μάθουν για τις ιδιαιτερότητες και την πνευματική κληρονομιά της ζωής της Ξιφασκίας πριν από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ημερομηνία: 23 Μαρτίου 2022 18:00

Χώρος: Kőrös Art Cinema Nagykőrös, Szabadság tér 7.

Η είσοδος είναι δωρεάν!


Kecskemét

      Ας συγκρίνουμε τώρα την ποιότητα της ζωής και των αξιών στην Ουγγαρία και στην γυφτογραικία με ίδιο σχεδόν αριθμό κατοίκων και την πρώτη να στερείται και την σημαντικότατη πλουτοπαραγωγική πηγή της θάλασσας!  Ας αναλογισθούμε ένα οποιοδήποτε "κανάλι" της γυφτογραικίας και την υποστάθμη των "παραγωγών" του κι ας αναλογισθούμε τους γυφτογραικύλους οι οποίοι αποτελούν ύβρη εναντίον των Ελλήνων κι ας καταλάβουμε γιατί στη γυφτογραικία μαχαιρώνονται οι ποδοσφαιρικοί οπαδοί, γιατί η τηλεόραση πουλάει "κρέας" και γιατί ο, τάχα, "Πολιτισμός" περιορίζεται σε έναν παράτονο μπαγλαμά από το μπράτσο του οποίου κρέμεται ...σταυρουδάκι από το ...Κουτλουμούσι και που ...παιανίζει τούρκικα τσιφτετέλια από γυρολόγους τουρκόσπορους που επαίρονται ότι είναι απόγονοι του ...Λυκούργου! 

     Για φαντασθείτε να προτείνετε σε κανάλι της γυφτογραικίας να αναλάβει παραγωγή σχετική με την ...Ξιφασκία ή την Οπλιτομαχία και να ακούσετε τον παράγοντα ..."κραουνάκη" να σας λέει ότι "αυτά δεν τα θέλει το κοινό" αντί του ορθού "αυτά δεν μας τα επιτρέπει το ξένο αφεντικό που κηδεμονεύει από δεκαετιών τη χώρα"! Και, άλλο και άλλο γυφτογραικία!

     Είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ, γυφτογραίκυλα! Κι όταν στους "Έλληνες Κενταύρους" προτάσσουμε την αναγκαιότητα αναπτύξεως της Παιδείας του Ήθους και της, εξ αυτής, απορρέουσας Αισθητικής είναι διότι η παραγωγή "Τα ξίφη του Kecskemét" είναι Ουγγρική!

Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

OGASAWARA-RYŪ

 OGASAWARA-RYŪ



     


Μια από τις σημαντικότερες Σχολές πολεμικών τεχνών αλλά και παγκόσμιο κέντρο συνεισφορας στον ανθρώπινο Πολιτισμό είναι η Ιαπωνική Σχολή (Ryū) Ogasawara η οποία μας αφορά ως πηγή μοναστικής διδασκαλίας, αλλά και υπόδειγμα πολιτιστικού Οργανισμού. Η καλύτερη "γνωριμία" με αυτό το επίκεντρο Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας είναι η μελέτη της σχετικής σελίδος του επισήμου Ιστολογίου αυτής της Σχολής το οποίο παρουσιάζεται, εν συνεχεία, στην Ελληνική προς διευκόλυνση των αναγνωστών μας. Είναι πολύ σημαντικό για τον Έλληνα αναγνώστη και, ειδικώς, για τους "Έλληνες Κενταύρους" να γίνει κατανοητή η μεγάλη σημασία της τάξεως, της πειθαρχίας και του σεβασμού των κανόνων διεξαγωγής μιας πολεμικής τέχνης η οποία δεν διέπεται, απλώς, από ένα πλαίσιο τεχνικών κατευθύνσεων αλλά από μία δέσμευση καθημερινού σεβασμού και εφαρμογής συγκεκριμένου κώδικος συμπεριφοράς (εθιμοτυπίας-ετικέτας) κάτι το οποίο σε κάθε "δυτικό" φαντάζει ...καταναγκασμός! Μελετώντας προσεκτικά την αυτοπαρουσίαση της Σχολής Ogasawara-r θα καταλάβουμε ότι, ό,τι επιχειρούμε ασκούμενοι σε μία πολεμική τέχνη και δη στην Έφιππη Τοξοβολία, εάν δεν διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες καθημερινής συμπεριφοράς (βεβαίως και διαβιώσεως) δεν μπορεί να οδηγήσει τον ασκούμενο σε επιτυχές αποτέλεσμα.


O σημερινός Μέγας Διδάσκαλος 31ης γενεάς Ogasawara Kiyotada

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

     Ο Ogasawara Nagakiyo ίδρυσε την Ogasawara-ryū πριν από 830 χρόνια ως Σχολή Στατικής Τοξοβολίας, Έφιππης Τοξοβολίας και Reihō (εθιμοτυπίας). Η οικογένεια Ogasawara υπηρέτησε επί γενεές ηγεμόνες υποστηρίζοντάς τους με εκπαιδευτές σε αυτά τα είδη πολεμικών τεχνών. Η εθιμοτυπία της Σχολής Ogasawara-ryū (η Reihō) διδάχτηκε σε πολεμιστές σε όλη την Ιαπωνία ως η ενδεδειγμένη συμπεριφορά των Σαμουράι και έγινε το θεμέλιο για την εθιμοτυπία των πολεμικών τεχνών. Το Yabusame είναι μια παραδοσιακή πολεμική τέχνη την οποία ακολουθεί εκείνος που τοξεύει έφιππος καλπάζοντας, κατά στόχων, έχει δε την σημασία μιας τελετουργίας (και όχι απλού αθλήματος) εκτελούμενης από αιώνων σε Ιερά του Σιντοϊσμού.

     Τα δυνατά πόδια του Εφιπποτοξότη και η εξαιρετική στάση του είναι βασικές προϋποθέσεις ώστε, καλπάζοντας, να εξασφαλίσει την ευστοχία κι αυτά διαπλάθονται με την εφαρμογή των κανόνων της εθμιτυπίας (Reihō) στην καθημερινότητά του. Η διδασκαλία της Σχολής Ogasawara-ryū έχει περάσει από πατέρα σε γιο, ανά τους αιώνες και διατηρείται μέχρι σήμερα από τον νυν, 31ης γενεάς, επικεφαλής της Σχολής, Ogasawara Kiyotada.



ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ

     Η Ιαπωνική Έφιππη Τοξοβολία ονομάζεται, είτε Kyūbajyutsu (Ιππασία με Τόξο), είτε Kisha (Έφιππη Τοξοβολία) και οι σημαντικότερες παραλλαγές της περιλαμβάνει (α) το Yabusame, (β) το Kasagake και (γ) το Inuoumono.

     Στη σημερινή Σχολή Ogasawara-ryū εξασκείται το Υabusame και το Κasagake.

     Το Yabusame προέρχεται από ευγενείς της αυλής, ενσωματώνοντας τελετουργικά στοιχεία, της περιόδου Heian (794-1185). Μια παρακαταθήκη του Minamoto no Yoritomo του 1187 απαιτούσε από τον Nagakiyo να καθορίσει τους κανόνες για το Υabusame της γενεάς Minamoto και να το παρουσιάζει στο Ιερό Tsurugaoka Hachimangū στο οποίο, ακόμη και σήμερα, το Υabusame τελείται κάθε χρόνο στις 16 Σεπτεμβρίου.

     Στο προαναφερόμενο Ιερό, μετά από μία τελετή, Έφιπποι Τοξότες καλπάζουν σε μια διαδρομή μήκους περίπου 250 μέτρων και τοξεύουν βέλη σε τρεις στόχους. Η κραυγή του τοξότη "In'yōi!" όταν τοξεύει κάθε βέλος είναι μια αναφορά στο γιν και γιανγκ και είναι μια προσευχή για ειρήνη σε όλο το βασίλειο και για καλές σοδειές. Οι κινήσεις για την εναλλαγή στόχων και την περισυλλογή βελών διέπονται επίσης από τους κανόνες της εθιμοτυπίας (ετικέτας) Reihō όπως διασώθηκαν ανά τους αιώνες.

     Η οικογένεια Ogasawara χρησιμοποιεί τρία στυλ Υabusame: το στυλ που καθιερώθηκε στην περίοδο Kamakura (1185-1333), σε συνδυασμό με τα δύο στυλ που προέβλεπε ο όγδοος Tokugawa shogun (ηγεμόνας), Yoshimune, στην περίοδο Edo (1603-1868).

     Το Yabusame της Σχολής Ogasawara-ryū εξασκείται σε Ιερά σε όλη την Ιαπωνία και, τα τελευταία χρόνια και σε υπερπόντιες χώρες όπως η Βρετανία και η Γαλλία.

 


 ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ

     Η στατική (από εδάφους) Τοξοβολία ονομάζεται Κyujitsu ή Ηosha. Η Ηosha όπως καθιερώθηκε στη γενεά Ogasawara επινοήθηκε ως πολεμική τέχνη την περίοδο Kamakura, προερχόμενη από την αυλική κουλτούρα, αλλά και υπό την επιρροή του πνεύματος των Σαμουράι, με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα και το σθένος. 

     Περιλαμβάνει τελετουργίες εξαγνισμού όπως Hikimeno-gi και Ōmato-shiki, και μια τελετή πρακτικής κυνηγιού που ονομάζεται Kusajishi-shiki, που εξακολουθούν να διαδίδονται και σήμερα. Ο Minamoto no Yoritomo αναφέρεται στα χρονικά του «Azuma Kagami» ως εξασκών το Ōmato-shiki. Παρήκμασε κατά την περίοδο Έντο, αλλά αναζωογονήθηκε κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του όγδοου Ηγεμόνος (Shogun), του Yoshimune, και ετελείτο στους κήπους Fukiage στο Αυτοκρατορικό Ανάκτορο στις 17 Ιανουαρίου κάθε έτους. Σήμερα, το Ōmato-shiki, το πλέον επίσημο από όλα τα τελετουργικά της Σχολής Ogasawara-ryū, τελείται στο Ναό Meiji Jingu την ίδια ημέρα.

 


 ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΑ (ΕΤΙΚΕΤΑ)

     Η εθιμοτυπία (ετικέτα) Reihō που καθιερώθηκε στην γενεά (οικογένεια) Ogasawara προήλθε από την εθιμοτυπία των Σαμουράι της περιόδου Kamakura. Στην ύστερη περίοδο Heian, ο Nagakiyo δημιούργησε τελετουργίες για τους Σαμουράι κατόπιν αιτήματος του Minamoto no Yoritomo, και στην περίοδο Muromachi (1336-1573), αυτές επισημοποιήθηκαν ως το Reihō για την ρύθμιση της καθημερινής συμπεριφοράς των Σαμουράι

     Στην περίοδο Meiji (1868-1912), διαδόθηκαν παραλλαγές Reihō που αγνοούσαν τον "πυρήνα" των πραγματικών κανόνων συμπεριφοράς των Σαμουράι και αυτός μπορεί να είναι ο λόγος παρεξηγήσεως από πολλούς που νομίζουν ότι η εθιμοτυπία είναι άκαμπτη και "στεγανή", αλλά στην Σχολή Ogasawara-ryū η εθιμοτυπία δεν εστιάζεται σε ασήμαντες λεπτομέρειες, αλλά στην αναζήτηση της αισθητικής ομορφιάς με σεβασμό προς τον άλλο και με ευελιξία ανταποκρίσεως στην όποιαν απαίτηση της καθημερινότητος, προσπερνώντας κάθε τι περιττό και ασήμαντο!