Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ 14/1 -15/1 2023 Αναλυτικόν Πρόγραμμα

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ

 14/1 - 15/1 2023

 Αναλυτικόν Πρόγραμμα



     Είναι δεδομένη η διεξοδικότητα της εσωτερικής εργασίας στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ώστε να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη, κατά το δυνατόν, ωφέλεια για όλους τους Συνασκουμένους με την καταβολή επίπονης και συστηματικής εργασίας από πλευράς Εκπαιδευτών.

     Έτσι και κατά το εκπαιδευτικό διήμερο της 14ης και 15ης Ιανουαρίου 2023, στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» επιδιώκουμε να προσφέρουμε σε όσους το παρακολουθήσουν την, κατά το δυνατόν, μεγαλύτερη ωφέλεια όχι μόνον στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενό μας, αλλά στην ίδια τη ζωή τους με την ένταξη στο διήμερο πρόγραμμα μιας εισαγωγικής διδασκαλίας στο βιβλίο «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Γερμανού φιλοσόφου Eugen Herrigel, επί τη βάσει των πορισμάτων που έχουν εξαχθεί στην Σχολή των Αθηνών όπου, το περιεχόμενο αυτού του «ευαγγελίου» της Τοξοβολίας αναλύεται παραστατικώς από μηνών στη Γραμμή Βολής.

     Αν και ο εκπαιδευτικός «πυρήνας» του διημέρου θα είναι η ολοκλήρωση της ασκήσεως της μαχητικής υπερπηδήσεως εμποδίων, όπως έχει προαναγγελθεί, θα επιχειρηθεί και μία, πρώτη, μεταφορά των διδαγμάτων εκ του βιβλίου του Eugen Herrigel όπως αυτά έχουν εξαχθεί από την μέχρι στιγμής εμβάθυνση σε αυτό στην Σχολή των Αθηνών.

     Έτσι το πλήρες πρόγραμμα του επικειμένου εκπαιδευτικού διημέρου διαμορφώνεται ως εξής:

     Σάββατο, 14η Ιανουαρίου 2023, ώρα 11:00 π.μ.:

     Έναρξη εργασιών Ιππευτηρίου με διδασκαλία έφιππης ασκήσεως και μέχρις όλοι να την εκτελέσουν, ανεξαρτήτως ώρας (πάντως προ της δύσεως του ηλίου).

      Κυριακή, 15η Ιανουαρίου 2023:

     Ώρα 09:00 π.μ.: Επανάληψη έφιππης ασκήσεως.

    Ώρα 11:00 π.μ.: Εισαγωγή στο «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel για την παρακολούθηση της οποίας θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να φέρουν το Τόξο τους και τρία ατομικά βέλη. Επιπλέον, συνιστάται η έγκαιρη μελέτη των, εν συνεχεία, αναρτήσεων:

Βιογραφία του Suzuki Daisetsu Teitarō:

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/suzuki-daisetsu-teitaro.html

Βιογραφία του Eugen Herrigel:

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel.html

και,

1ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel-1.html ,

2ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel-2.html .

3ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/eugen-herrigel-3_14.html ,

4ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/eugen-herrigel-4_28.html ,

5ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/12/eugen-herrigel-5_13.html

6ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2023/01/eugen-herrigel-6_9.html

     Η έγκαιρη και προσεκτική μελέτη του περιεχομένου των παραπάνω συνιστωμένων αναρτήσεων θα βοηθήσει σημαντικά όσους παρευρεθούν, όχι μόνον να διεισδύσουν καλύτερα στο πνεύμα του υπό ανάλυση βιβλίου, αλλά και να εξοικονομηθεί ζωτικός χρόνος πρός περιορισμό περιττής κοπώσεως.

     Σελίδα Εκδηλώσεως ΕΔΩ

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ "ΤΟΠΟΣΗΜΟ" ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ

 ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" 

ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ  "ΤΟΠΟΣΗΜΟ" 

ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με την συστηματική κι επιμελέστατην εργασία της όχι μόνον στο πλαίσιο της Έφιππης Τοξοβολίας και της Ιππικής αλλά και στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης με την, παγκοσμίως, μοναδική Σχολή Τυφλών Ιππέων και Τοξοτών που λειτουργεί επί χρόνια με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καταλαμβάνει σιγά-σιγά την θέση που της αξίζει ως πολιτιστικό "τοπόσημο" της Καλαμάτας και της Πελοποννήσου!

     Προσφάτως η διαδικτυακή ειδησεογραφική "πύλη" "BEST TV" προέβαλε την εορταστικήν εμφάνιση των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" σε Νηπιαγωγείο της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, όπου μοίρασε καραμέλες στους μικρούς μαθητές.

     Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο έγκριτο ηλεκτρονικό μέσο οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας", ήδη, κατέχουν την δική τους θέση ως "ετικέτα", με σειρά δημοσιευμάτων που αφορούν στις πολιτιστικές δράσεις τους.

     Οι δράσεις της αναγνωρίζονται και θεωρούνται, πια, ως "ειδήσεις" με μία αρθρογραφία εντύπων και διαδικτυακών μέσων μαζικής ενημερώσεως η οποία αναβαθμίζει την ποιότητα της ζωής μιας κοινωνίας η οποία μαστίζεται από καταθλιπτική ειδησεογραφία μας γκριζόμαυρης καθημερινότητος γεμάτης βία, αίμα και θάνατο!

     Οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" υπό την καθοδήγηση του Αρχηγού της Σχολής, Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη, ομορφαίνουν την Καλαμάτα και όχι μόνον... Αποδεικνύουν ότι μέσα στη γενικότερην ασκήμια μιας εκτροχιασμένης καθημερινότητος εξακολουθούν να υπάρχουν πολίτες με ποιοτικό όραμα που το κάνουν πράξη επ΄ ωφελεία των συνανθρώπων τους! 

     Και είμαστε ευγνώμονες προς εκείνους τους δημοσιογράφους που, εκτός της ειδησεογραφίας που μας μαυρίζει την ψυχή, προωθούν την ομορφιά της ζωής η οποία εξακολουθεί να υπάρχει σε πρώτο πλάνο ακόμη και  ...παραγνωρισμένο!

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 6ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

  EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 6ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 



    Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 6ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 8η Ιανουαρίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.

Μ Ε Ρ Ο Σ  6ο

Ο ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΕΓΩ»

Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΩΣ ΚΛΕΙΔΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ

ΠΝΕΥΜΑ ΧΩΡΙΣ …ΣΚΕΨΗ, ΕΥΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟ ΣΤΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΟΠΟΥ ΧΥΘΕΙ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ KYUDO

Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΗΜΑ 

     Είναι δεδομένο ότι το «εγώ» δεν είναι παρά ένας κλωβός υποκειμενικών αντιλήψεων της αντικειμενικής πραγματικότητος την οποία ακυρώνει. Κι ο πολεμιστής είναι υποχρεωμένος να παραμένει διαρκώς συνδεδεμένος με την καθαρότερη, δυνατήν, «εικόνα» της πραγματικότητος της οποίας τα περιγράμματα θα πρέπει να γίνονται κατανοητά ώστε οι ενέργειές του να καταλήγουν στην επιδωκτέαν αποτελεσματικότητα! Βεβαίως, ο πολεμιστής δεν θα πρέπει να εκλαμβάνει την αποτυχία ως τον «επίλογο» ενός ατελέσφορου εγχειρήματος αλλ’ ως «πύλη εισόδου» στην τελικήν επιτυχία και σε κάθε περίπτωση η νίκη θα είναι το επιδιωκτέον αποτέλεσμα! Πάντως, αυτός ο δεσμευτικός κλωβός του «εγώ» θα πρέπει εγκαίρως να εκπορθείται από τον πολεμιστή ώστε να του επιτρέπεται το πλεονέκτημα της ρεαλιστικής αντιλήψεως του, όποιου, «πεδίου μάχης»! Και αυτό το «εγκαίρως» στην περίπτωσή μας, στην περίπτωση της ασκήσεως στην Τοξοβολία έχει χρονικό σημείο το οποίο ορίζεται πολύ πριν ο ασκούμενος φθάσει στη Γραμμή Βολής, από τον δρόμο.

     Πώς, όμως, θα επιτευχθεί αυτός ο απαραίτητος απεγκλωβισμός από το «εγώ»;

     Και πάλι, εν προκειμένω, το πνεύμα καλείται να στηρίξει την προσπάθεια! Το πνεύμα, το οποίο, οξυγονωμένο και απηλλαγμένο σκέψεως (-ων) επιτρέπει στον πολεμιστή να αυτοσυγκεντρωθεί στην επικείμενη τοξευτική διαδικασία πολύ πριν φτάσει στη Γραμμή Βολής, ήδη από τον δρόμο προς το Τοξευτήριο, προσπερνώντας και αφήνοντας πίσω του τα πάντα χωρίς καν να τα προσέχει. Κι αυτή η λέξη «κλειδί», η λέξη «οξυγονωμένο», ασφαλώς παραπέμπει στη «βακτηρία» της αναπνοής της οποίας την καθοριστική συμβολή θα εξασφαλίσει η επιμελής όσο και διαρκής εξάσκηση του πολεμιστή με σχολαστικήν ευσυνειδησία, γνωρίζοντας ότι στην αναπνοή βρίσκεται το «κλειδί» της διαμορφώσεως μιας, εν τέλει πνευματικής δυνάμεως η οποία θα ανακουφίσει την σωματική καταπόνηση στην έλξη της χορδής αλλά και στην ορθήν εκτίμηση των καθόλου παραμέτρων της μάχης. Και, για τον λόγον αυτόν, ο πολεμιστής θα πρέπει να ξεπερνά τις αρχικές δυσκολίες επικεντρώσεως στην ορθή αναπνοή, παραμερίζοντας ολοένα και περισσότερα εξωτερικά ερεθίσματα που αποδυναμώνουν την αυτοσυγκέντρωσή του στην εντέλεια της προσπαθείας του έτσι που σιγά-σιγά να παραμένει απαθής ακόμη και στους ισχυρότερους ερεθισμούς με το σώμα του χαλαρό, είτε είναι ορθό, είτε είναι καθιστό, είτε είναι ξαπλωτό.

     Ακριβώς αυτή η διαρκής χαλάρωση του σώματος είναι και το κατά προτεραιότητα «ζητούμενο» διότι η προέκτασή της είναι η ψυχοπνευματική χαλάρωση η οποία απελευθερώνει το πνεύμα προσδίδοντάς του μιαν αντιληπτικήν «ευκινησία» απαραίτητη για την σωστή τόξευση.

     Βαθμιαία η αναπνοή θα επιβραδύνεται συνεχώς, ώσπου θα καταλήξει φειδωλή σε σπατάλη αέρος, μηχανικώς μονότονη και αποτελεσματική ώστε να διατηρεί τον πολεμιστή σε μία κατάσταση πλήρους ηρεμίας. Προσοχή, όμως, αυτή η κατάσταση στην οποία δεν θα αναπτύσσονται σκέψεις επανεγκλωβισμού στο «εγώ», δεν θα πρέπει να οδηγήσει τον ασκούμενο σε ένα τέλμα απομονώσεως, σε μιαν οριστικήν ολίσθηση εκτός πραγματικότητος. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αχθούμε σε μια λειτουργικήν απραγία όπως η αχλύς εκείνου που ετοιμάζεται να παραδοθεί στην ενύπνια «θωπεία» του Μορφέως διότι η επαφή με την πραγματικότητα είναι απαραίτητη στον πολεμιστή.  Κι εδώ θα απαιτηθεί ένα «άλμα συνειδήσεως» ώστε να εξασφαλισθεί το «αργοσάλεμα της ψυχής» που θα συνδράμει τον πολεμιστή να κρατήσει την επαφή του με τον κόσμο.

     Κατά την φάση αυτή, δεν θα «υπάρχουμε» σκεπτόμενοι, προγραμματίζοντας, προσμένοντας ή επιθυμώντας, αλλά θα ζούμε ενεργώς μεν, απαθώς δε, συνεχίζοντας τον πόλεμο χωρίς αυτός να μας …απασχολεί. 

     Τότε και μόνον ο νους μετατρέπεται σε νερό που υπάρχει διαχεόμενο προς όλη την έκταση του χώρου που του προσφέρεται, χωρίς να μπορεί να προσδιορισθεί ο εντοπισμός του αλλά και χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί η διάχυτη παρουσία του, παντού! Κι αυτή είναι η πραγματικώς «πνευματική κατάσταση» όπως την θεωρεί ο Δάσκαλος αποδιδόμενη με το σχήμα του κενού κύκλου με το οποίο συμβολίζεται το «Ζεν».

     Προκειμένου, όμως, ο ασκούμενος να «αγγίξει» αυτό το σημείο θα πρέπει να έχει ήδη ξεκινήσει την εξάσκηση μιας τέχνης και, εν προκειμένω, την εξάσκηση της τέχνης της Τοξοβολίας ώστε, κατά την διάρκεια της εξασκήσεως να ανακαλεί ως αρωγό του, την συνδρομή του πνεύματος.

     Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την εξάσκηση του Kyudo η τελεία εκτέλεση των οκτώ διαδοχικών φάσεων της τοξεύσεως απαιτεί την παρουσία του πνεύματος το οποίο καθοδηγεί τις κινήσεις του Τοξότη. Και, με πρωταγωνιστή το πνεύμα κατά την τόξευση, η Τοξοβολία αναδεικνύεται σε τελετή μιας Μεγάλης Διδασκαλίας, ξεπερνώντας τα όρια ενός κοινού αθλήματος. Και, εν τοιαύτη περιπτώσει, το πνεύμα, απηλλαγμένο του έρματος των σκέψεων, συνεργεί στην υλοποίηση του τοξευτικού εξωτερικού «γίγνεσθαι», χωρίς καμιάν ανάγκη ελέγχου από πλευράς του Τοξότη ο οποίος, απλώς, «εισπράττει» την πολύτιμη «χορηγία» του.          

 

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022

ΕΠΙ ΤΗ ΛΗΞΕΙ ΤΗΣ ΕΚΠΝΕΟΥΣΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

 ΕΠΙ ΤΗ ΛΗΞΕΙ ΤΗΣ ΕΚΠΝΕΟΥΣΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" εμπιστεύθηκε την εκπαίδευσή της κυρίως δε, την παιδεία της σε Δασκάλους εγνωσμένου κύρους και περιωπής και τους Δασκάλους αυτούς τους τιμούμε διαρκώς και αδιαλείπτως όχι διότι οι Δάσκαλοί μας το έχουν ανάγκη, αλλά διότι εμείς θεωρούμε υποχρέωσή μας να τιμούμε τους Δασκάλους μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και ουδέποτε θεωρήσαμε εαυτούς ως "Δασκάλους", τίτλος βαρύτατος ο οποίος ασφαλώς και δεν μας ανήκει! Έτσι, επί τη λήξει της εκπνέουσας χρονιάς και του ξεκινήματος μιας νέας δυναμικής περιόδου για τους "Έλληνες Κενταύρους", κάτι που θα εξαγγελθεί λίαν προσεχώς, προδημοσιεύουμε μιαν εισαγωγική σημείωση η οποία εντίθεται σε προετοιμαζόμενη, μέλλουσα, έκδοση εκπαιδευτικού εγχειριδίου της Σχολής μας, προς αναθέρμανση της σχέσεώς μας με τον "Δάσκαλο", αυτόν που πάντα θα μας χειραγωγεί προς την πρόοδο.

     Ο Δάσκαλος (Μέντωρ) είναι αυτός ο οποίος αφιερώνει την ίδια την ζωή του καλλιεργώντας ένα αντικείμενο το οποίο μπορεί (και δικαιούται) να μεταδίδει σε άλλους, στους μαθητές του, ευθύνη τεράστια εν ταυτώ δε και μέγα προνόμιο που τον αναδεικνύει όχι σε εξουσιαστή ανθρώπων, αλλά σε διάκονο του αντικειμένου στο οποίο αφιερώθηκε! Και, όσοι ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο αντικείμενο στον Δάσκαλο είναι υποχρεωμένοι να καταφύγουν ώστε να καρπωθούν από την ήδη σωρευμένη εμπειρία του, εάν πράγματι ενδιαφέρονται για το αντικείμενο αυτό.

     Αλλά, προηγουμένως, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποτιμούν την ειλικρίνεια του ενδιαφέροντός τους και να βεβαιώνονται γι αυτό ώστε να μη χάνουν τον χρόνο τους και, κυρίως, για να μη σπαταλούν τον χρόνο και την  ψ υ χ ή  του Δασκάλου που είναι πολύτιμα για όσους αληθινά ενδιαφέρονται για το αντικείμενο! Διότι ο Δάσκαλος δεν διδάσκει, απλώς, αλλά επενδύει  ψ υ χ ή  στον μαθητή του, άλλως, δεν είναι «Δάσκαλος» αλλά το …πολύ, κοινός  αναμεταδότης γνώσεων και δεξιοτήτων!

     Τέλος, καθένας μπορεί, για τον οποιονδήποτε λόγο, να «σκοτώσει» μέσα του τον Δάσκαλό του, κάτι που συμβαίνει συχνά σε όσους βιάστηκαν να επιλέξουν Δάσκαλο, διάλεξαν λάθος Δάσκαλο ή δεν άντεξαν την τελειότητα του Δασκάλου τους! Όμως, σε μια τέτοια περίπτωση, την ορθότητα της «χαριστικής βολής» την επικυρώνει η πρόοδος του μαθητή στην τέχνη μετά την απόφασή του. Διότι, αν δεν υπάρξει πρόοδος, δυστυχώς, τεκμαίρεται ότι ο μαθητής δεν «σκότωσε» τον Δάσκαλό του, αλλά τον ίδιο τον εαυτό του!

     Όλ’ αυτά ας τα προσέξουν εκείνοι που θεωρούν ότι ενδιαφέρονται για μία πολεμική τέχνη αφού σε μια τέτοια περίπτωση απαιτείται σε υπερθετικό βαθμό η συν-επένδυση  ψ υ χ ώ ν  Δασκάλου και μαθητή!


ΓΟΝΙΜΟ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΤΟ 2023!

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 6ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

6ο ΜΕΡΟΣ



     Η ολιγάρκεια μπορεί να είναι λαμπρό προτέρημα του ασκητη Ανθρώπου, αλλά και δείγμα ηλιθιότητος όταν συνιστά περιφρόνηση ενός μεγαλυτέρου μέρους υπαρξιακής ωφελείας ' και στην περίπτωση της Τοξοβολίας η ολιγάρκεια των προσδοκιών στην αντίληψη ότι αυτή περιορίζεται στην, απλή, τοποθέτηση του βέλους στον στόχο αποτελεί μιαν ασύγγνωστη ηλιθιότητα, είμαστε δε, ιδιαιτέρως υπερήφανοι διότι στο Σεμινάριό μας περί της "Πολιτείας" του Πλάτωνος ξεκινήσαμε την εισαγωγή μας με την φράση: "Ζούμε, εν μέσω ηλιθίων"! 

     Όσο παρατηρούμε τους διαφόρους Τοξότες των αμέτρητων, εμπορικοποιημένων πια, "δογμάτων" Τοξοβολίας να πασχίζουν για την τοποθέτηση του βέλους τους στο "κίτρινο" και να πανηγυρίζουν όταν τα καταφέρνουν, βυθιζόμαστε ακόμη πιο πολύ στις αράδες του Eugen Herrigel για να ξαναβρούμε την επαφή μας με την Τοξοβολία!

      Στο 6ο Μέρος του βιβλίου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του οποίου το περιεχόμενο θα αναλύσουμε στην Γραμμή Βολής την Κυριακή, 8η Ιανουαρίου 2023, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, θα "κολυμπήσουμε" σε ακόμη βαθύτερα "νερά" αναφορικώς με τον απεγκλωβισμό μας από το "εγώ" και το "σωσίβιο" που μας παρέχει η επιμελής αναπνευστική διαδικασία σ΄ αυτό, θα είναι δε πολλαπλώς ωφελημένοι όσοι παρευρεθούν διότι τα όσα θα αποκομίσουν δεν θα είναι εφαρμόσιμα, απλώς, στην Τοξοβολία αλλά σε όλη την καθημερινότητά τους. Διότι ο Eugen Herrigel δεν μας συμπαραστέκεται, απλώς, στην Τοξοβολία αλλά σε όλη την καθημερινότητά μας και, ως νοήμονες και μη ηλίθιοι, δεν θα αρκεστούμε σε ολιγάρκειες που εξαντλούνται στην Γραμμή Βολής, αλλά θα αξιοποιήσουμε τα διδάγματά του σε όλη την γραμμή ζωής.  



Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Μπορεί αυτή η εορταστική περίοδος να σηματοδοτεί τις σχολικές διακοπές αλλά ο σχολικός Ίππος μας, ο Βασίλης, διάλεξε αυτές τις ημέρες για νά έχει την πρώτη επαφή του με το ...νηπιαγωγείο!

     Συνοδευόμενος, λοιπόν, από τον ...κηδεμόνα του, τον Αρχηγό της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανάσιο Ψωρομύτη, με την ανάλογη εορταστκή "περιβολή" και φορτωμένος με καραμέλες για τις μικρές συμμαθήτριές του και τους μικρούς συμμαθητές του, ο τετράποδος Βασίλης πήγε στο νηπιαγωγείο για να συναντήσει Δασκάλους και ...παιδόκοσμο!

     Στο νηπιαγωγείο όλοι περίμεναν με ανυπομονησία τον Βασίλη κι όταν έφτασε έγινε ένας μικρός πανζουρλισμός με τα καταχαρούμενα παιδιά να τον έχουν κυκλωμένο και να μοιράζονται τρυφερά συναισθήματα μαζύ του!

     Κι ο Βασίλης για να τους ανταποδώσει την αγάπη τους, αφού μοίρασε τις καραμέλες του, άρχισε να τα ανεβάζει στη ράχη του και να τους δείχνει πόσο καλά αισθήματα έχουν τα ζώα για τον 'Ανθρωπο και πόσο αξίζουν να τα σεβόμαστε και να τα αγαπάμε για όσα μας προσφέρουν. 

      Όμορφες ημέρες, γιορτινές και στην Καλαμάτα, ένα ευγενικό αλογάκι μεταφέρει τα όσα καλά διδάχθηκε στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" σε ένα ...νηπιαγωγείο και στον μικρό μαθητόκοσμό του ως ένας άριστος μαθητής του Δασκάλου του, Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη ο οποίος δεν διδάσκει μόνον τετράποδα αλλά και πανεπιστημιακούς φοιτητές, όπως τα έχει καταφέρει και στο παρελθόν

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022

ΑΝΤΙΟ 2022, ΜΕ ΤΟ ...22o !

 ΑΝΤΙΟ 2022, ΜΕ ΤΟ ...22o !



     Κατά παγκόσμια πρωτοτυπία εν μέσω των διεθνών Σχολών Έφιππης Τοξοβολίας, η Ελληνική Σχολή κατέχει το ρεκόρ 22 συγκροτημένων εκπαιδευτικών εγχειριδίων, με τελευταίο το μόλις σήμερα αναρτηθέν υπό τον τίτλο "ΙΠΠΑΚΟΝΤΙΣΜΟΣ", προϊόν συγγραφής του Ιδρυτή της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων".

     Αυτό το πρόσφατο εκπαιδευτικό εγχειρίδιο αφιερωμένο στο αντικείμενο που δηλώνει ο τίτλος του, έρχεται να προστεθεί στα προηγούμενα εκπαιδευτικά εγχειρίδια της Σχολής μας, διαθέσιμο, πάντα, δωρεάν υπό μορφήν pdf ώστε οι εκπαιδευόμενοί μας να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό του, υποστηρίζοντας την ανελικτική προσπάθειά τους. Όλα τα εκπαιδευτικά μας εγχειρίδια περιλαμβάνονται στην σελίδα "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ" του κυρίως Ιστολογίου μας, ενώ το τελευταίο μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να το μελετήσει ΕΔΩ. Έτσι αποχαιρετούμε όσο πιο δημιουργικά μπορούμε το 2022 με το 22ο εκπαιδευτικό εγχειρίδιό μας, ήδη, στη διάθεση των μαθητών μας και κάθε ενδιαφερομένου.