Από σήμερα, όπως ήδη προσέξατε, το παρόν Ιστολόγιο απέκτησε έναν πολύ ωραιότερο αλλά και πληροφοριακό λογότυπο τον οποίο σχεδίασε ο Αρχηγός της Ομάδος μας Αρπάλυκος, συμπεριλαμβάνοντας και τα εμβλήματα της "Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας" αλλά και της διεθνούς "Συμμαχίας Έφιππης Τοξοβολίας" των οποίων οι "Έλληνες Κένταυροι" είναι Μέλος.
Ο αεικίνητος Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" Αρπάλυκος και σήμερα δεν αρκέστηκε σε "εργασία γραφείου" και πήρε και πάλι τα όρη και τα βουνά (χαμηλά αυτή τη φορά, ωστόσο, διόλου ευκαταφρόνητα...) για να εντοπίσει το πλέον κατάλληλο έδαφος για τη Προπόνηση του ερχόμενου Σαββάτου 26ης Σεπτεμβρίου 2015 της οποίας το περιεχόμενο θα είναι πολύ ιδιαίτερο: "Όπου το Τόξο είναι το τύμπανο"! Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της Προπονήσεως αυτού του Σαββάτου και δε θα πρέπει να τη χάσει κανείς...
Αιωρούμενοι ωσεί ...η πεύκη εν κρημνώ, αλλά με την αυτοπεποίθηση της ισορροπίας και επί κρημνώδους εδάφους, θα ασκηθούμε στο ...ρυθμό που παράγει η τόξευση μεταφέροντας τη θετική δόνηση της χορδής στη ψυχή και γαληνεύοντας το νου ώστε να πολλαπλασιάσει τη θετική του απόδοση.
Κρίμα που κάποιοι δε θα είναι μαζύ μας προτιμώντας την ένταση του ...αμιαντοτσιμέντου που κάνει το ον ανισόρροπο! Κρίμα που κάποιοι θα παραδέρνουν στο αδιέξοδο και νοσοποιητικό "ναρκοπέδιο" ενός άστεως γύρω από το οποίο, οι ίδιοι, "...χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω τους έκτισαν τείχη"! Ας ...πρόσεχαν!
Αφήνοντας το ένστικτό μας να επιλέξει το ωφέλιμο "μονοπάτι" της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και τους καλύτερους Δασκάλους (που βρίσκονται πολύ μακριά κατά τη γεωγραφικήν απόσταση, αλλά πάντοτε δίπλα μας στην Εκπαίδευση, κυρίως, τη ψυχοπνευματική μας...) και αυτό το Σάββατο θα προχωρήσουμε τις υπάρξεις μας ακόμη ένα βήμα πιο μπροστά βαθαίνοντας την ενσυναίσθηση του ρυθμού στη ζωή ..."εκτός τειχών"!
Πράγματι, οι στιγμές είναι κολασμένες... Οι σειρήνες του χαμού σφυρίζουν απεγνωσμένα, αλλά οι αυτόχειρες δε τις ακούν!
Κι όσοι τις ακούμε αυτές τις σειρήνες του χαμού, μαθαίνουμε και να αποφεύγουμε και τον προορισμό στον οποίο παραπέμπουν αντικαθιστώντας τον θανάσιμο ήχο τους με τον ζωοδότη ήχο του ρυθμικού μας τυμπάνου, επεκτείνοντας τα ευεργετικά οφέλη του στις ψυχές μας!
ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΗ ΤΗ ΧΑΣΕΤΕ!...
Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015
2016: Η ΤΕΛΕΤΗ ΣΤΟ ΙΕΡΟ "ΚΟΜΑ" ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ
Το έτος 2016, η “Koma-gun” (Κομητεία: Koma, Πόλη: Hidaka, Νομαρχία: Saitama, Ιαπωνία) θα εορτάσει την επέτειο 1,300 χρόνων από την ίδρυσή της.
In the year 2016, the Koma-gun (Koma County Hidaka City Saitama Pref. JAPAN) will have
its 1,300 year anniversary.
Οι τοιχογραφίες των τάφων “Koguryo”, οι οποίοι έχουν καταχωρηθεί στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO, μας δίνουν μια εικόνα του τρόπου ζωής των Εφιπποτοξοτών εκείνης της εποχής. Με την αναπαράσταση της ιστορίας της Έφιππης Τοξοβολίας της εποχής της “Koma-gun”, αποτυπώνονται οι ισχυροί δεσμοί των ανθρώπων που συνδέονταν με την “Koma-gun” με τον αρχαίο Ιαπωνικό πολιτισμό.
UNESCO’s world heritage registration of
the Koguryo tombs and the wall paintings on the tombs represent insight into
the horseback archery lifestyle of those times. By way of the reproduction of
the horseback history from the time of the Koma-gun,the people associated with
the Koma-gun had deep relations with the ancient Japanese culture.
Οπολιτισμός της “Koma-gun” ενοποιήθηκε υπό ένα βασιλιά που ήρθε από την Κορέα και ίδρυσε
μια περιοχή στην οποία οι άνθρωποι του βασιλείου του Koguryo έκαναν μια προσπάθεια να ιδρύσουν στην Ιαπωνία μια επαρχία που
έμοιαζε με την Koma και η οποία αρχικά είχε πληθυσμό 1,799
ανθρώπων. Η Έφιππη Τοξοβολία είναι μια τεχνική βολής που γίνεται επάνω από ένα
άλογο με τόξο και βέλος και χρονολογείται στην εποχή της αρχαίας έφιππης
παράδοσης των νομαδικών λαών της Ευρασιατικής Ηπείρου. Αρχικά, αυτές οι έφιππες
παραδόσεις είχαν καλλιεργηθεί ως μέσα για το κυνήγι και τη μάχη, στη συνέχεια
όμως πήραν τη μορφή διαγωνισμών και ψυχαγωγίας.
The Koma-gun culture was united under a King who came from Korea and established an area where the Koguryo people made
an effort to build a Koma based county in Japan which sustained a population of approximately 1,799
people. Horseback archery is a technique to shoot the bow and arrow from a
horse and dates back to the mounting horseback traditions of the nomadic tribe
of the Eurasian Continent B.C. Originally, these horseback mounting traditions
had been cultivated as a means for hunting and battle, but came to be formed
for competition and entertainment.
Είναι κανείς από εσάς εξοικειωμένος με τις ταφές του Koguryo και τις σχετικές τοιχογραφίες; Μια αναπαράσταση χορού, πάλης, αστρονομίας, των θεών των τεσσάρων εποχών, κουλτούρας και των ιδιαιτεροτήτων και των εθίμων του λαού του Koguryo, αποτυπώνονται στις εικονογραφίες των παλαιών ενταφιαστικών αναχωμάτων της εποχής του Koguryo. Αυτές οι τοιχογραφίες, ενεγράφησαν στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO το 2004. Η τοιχογραφία που έχει ονομαστεί “MASHAI” (馬射戲図) θεωρείται ως η παλιότερη εικονογραφική αναπαράσταση έφιππης τοξοβολίας.
Are any of you familiar with the Koguryo burials and the associated wall
paintings? A representation of dancing, wrestling, astronomy, the Gods of the
four seasons, culture, mannerisms and customs of the Koguryo people are
pictured in the pictorials in the old burial mounds made during the Koguryo
Era. These wall paintings were registered with World Heritage UNESCO in 2004.
The wall painting called「馬射戲図 “MASAHI” is said to be the oldest
pictorial representation of horseback archery.
Πριν από 1,600 χρόνια περίπου, το έτος 408, ξεκίνησε η περίοδος επιρροής των Koguryo. Επιθυμώ να μεταφέρω το μήνυμα ότι η Έφιππη Τοξοβολία άνθησε εκείνη την περίοδο. Approximately 1,600 years ago that
era came into existence from the year 408. I wish to convey the message that
horseback archery was carried out flourishingly in those days.
Υπάρχουν λίγες ευκαιρίες να δει κανείς με τα μάτια του εκείνες τις ιστορικές μορφές Έφιππης Τοξοβολίας, εντούτοις, μέσω αυτής της εκδήλωσης θα έχετε την ευκαιρία να δείτε μια αναπαράσταση αυτής της ιδιαίτερης ιστορίας. There may be few opportunities to
view those past figures of horseback archery, though from this event you may
see a representation of that special history.
Koma Shrine
Σαν αποτέλεσμα έρευνας και επίμονης παρακολούθησης των μορφών Έφιππης Τοξοβολίας από την εποχή των Koguryo, η εισαγωγή μας στο διαγωνισμό Έφιππης Τοξοβολίας, με την υποστήριξη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας και της Ιαπωνικής Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας, μας φέρνει πιο κοντά σε ένα νεοϊδρυθέντα κανονισμό Έφιππης Τοξοβολίας με στενούς δεσμούς με την παράδοση του ιερού της Koma (Koma Shrine).
As a search result of repeated
examination of the figures of horseback archery from the time of the Koguryo
our introduction of the horseback archery competition, with the support of the
World Horseback Archery Federation and the Japan Horseback Archery Association
and the progression of new times brings us to a newly established rule of horseback
archery with deep connections to the Koma Shrine.
日本騎射協會
Japan Horseback Archery Association
Εντοπίζοντας τα ίχνη του πολιτισμού του Goguryeo στην
Ιαπωνία
Του: ChoiHyun-soo
Από τότε που έφτασα στο Τόκυο, περίπου πριν από ένα χρόνο,
είχα πάντοτε την επιθυμία να επισκεφτώ την πόλη Ηidaka στη Νομαρχία Saitama,
στα βορειοδυτικά του Τόκυο. Η περιοχή εαυτή είναι το «σπίτι» του ιερού της Koma
και πολλών άλλων ιστορικών κειμηλίων και στοιχείων που σχετίζονται με τους
εκτοπισμένους ανθρώπους από το βασίλειο του Goguryeo κατά την περίοδο των τριών
βασιλείων της Κορέας. Το όνομα “Goguryeo” ήταν γνωστό στην Ιαπωνία ως “Koma”
για αιώνες. Στην περιοχή υπάρχουν οι
σταθμοί του μετρό Koma-eki (Σταθμός Koma) και Komagawa-eki (Σταθμός Komagawa),
οι οποίοι γράφονται και στα κινέζικα, υποδηλώνοντας τις κορεάτικες ρίζες της.
Το Χωριό Koma
Μέσα και γύρω από την Komamura (χωριό Koma) με κέντρο το
ιερό της Koma που βρίσκεται στους πρόποδες ενός βουνού ανατολικά της πόλης
Hidaka, υπάρχει διάσπαρτη μια ποικιλία ιστορικών κειμηλίων από το Goguryeo. Το
ιερό της Koma είναι περιτριγυρισμένο από ένα αναδιπλούμενο επίπεδο τοπίο, όμοιο
με άλλα σεβαστά ιερά στην Ιαπωνία. Πράγματι, η αρχιτεκτονική του τοπίου έχει
ιδιαίτερη χάρη και είναι εντυπωσιακή. Η παλιά οικογενειακή κατοικία της
οικογένειας Koma, στο πίσω μέρος του ιερού, έχει χαρακτηριστεί ως ένα σημαντικό
εθνικό πολιτιστικό κεφάλαιο της Ιαπωνίας.
Η προέλευση του χωριού της Koma (Komamura) και του ιερού της
(Koma Shrine), χρονολογούνται στην περίοδο Nara, δηλαδή δημιουργήθηκαν το 1,300
περίπου. Το Goguryeo, κάποτε μια ηγέτιδα δύναμη στην ανατολική Ασία, κατέρρευσε
το 668 όταν υπέκυψε στη συμμαχία του βασιλείου Silla και της κινέζικης
δυναστείας των Tang. Σύμφωνα με τη νέα ιστορία της Ιαπωνίας (Shokunihongi), o
Yakgwang (ή Jakko στα Ιαπωνικά) εστάλη στην Ιαπωνία, ως απεσταλμένος της
βασιλικής οικογένειας των Goguryeo προκειμένου να εξασφαλίσει υποστήριξη για
την ανοικοδόμηση του βασιλείου του Goguryeo. Τελικά όμως, εγκαταστάθηκε στις
ιαπωνικές πεδιάδες του Musashino το 716 μαζί με 1,800 αποστάτες και πρόσφυγες
από το Goguryeo που είχαν βρει κατοικία στην περιοχή του Τόκυο. Στη συνέχεια, η
περιοχή έγινε η Koma-gun (περιφέρεια Koma) και αποτελείτο από την Komamura και
την Komagawamura (το ποτάμιο χωριό Koma). Αυτή ίσως να είναι μια από τις πρώτες
περιοχές εγκατάστασης του έθνους των Κορεατών στην Ιαπωνία.
Μια περιφέρεια η οποία πήρε το όνομά της από το βασίλειο των
Silla (Shiragi-gun στα Ιαπωνικά) ιδρύθηκε επίσης σε μια κοντινή περιοχή, 42
χρόνια μετά την ίδρυση της περιφέρειας Koma ή περιφέρεια του Goryeo. Οι Ιάπωνες
καλωσόρισαν τους αποίκους από την Baekje και το βασίλειο του Silla,
προσφέροντάς τους ακόμη και προνομιακή μεταχείριση προκειμένου να απορροφήσουν
τις προηγμένες γνώσεις τους. Ο λαός του Goguryeo δίδαξε τους Ιάπωνες την
ιππευτική τέχνη, στρατιωτικές τακτικές και αγροτικές μεθόδους, ενώ οι άποικοι από
το Silla μετέφεραν την αρχιτεκτονική και καλλιτεχνική τεχνογνωσία τους.
Ο Yakgwang, ένας από τους τρεις γιούς του βασιλιά Bojang του
Goguryeo, εισήγαγε στους ντόπιους κατοίκους προχωρημένη γνώση όπως την εκτροφή
μεταξοσκώληκα και την καλλιέργεια της μουριάς και για το λόγο αυτό έχαιρε
μεγάλης εκτίμησης. Μετά το θάνατό του, οι ντόπιοι κάτοικοι έχτισαν ένα
επιμνημόσυνο ιερό προς τιμή του και τον θεοποίησαν, δίνοντάς του το όνομα “Koma
Myojin”. Οι πεδιάδες του Musashino, μια απομακρυσμένη και άγονη περιοχή, έγινε
μια γόνιμη καλλιεργήσιμη έκταση όταν την ανέλαβαν και την φρόντισαν οι
εκτοπισμένοι άνθρωποι της Κορεάτικης χερσονήσου. Μετά την αποκατάσταση των
Meiji όμως, οι Ιαπωνικές αρχές επεδίωξαν να ενισχύσουν το εθνικιστικό στοιχείο
και κατήργησαν τοπωνύμια που σχετίζονταν με την Κορέα. Αυτό περιελάμβανε και
την μετονομασία της Koma-gun σε Iruma-gun και την ίδρυση των πόλεων Hidaka,
Tsurugashima και Hanno. Σήμερα, η Komamura είναι μόλις μια μικρή γειτονιά της
πόλης Hidaka.
Η σπουδαιότητα του ιερού της Koma (Koma Shrine)
Το ιερό της Koma και οι θεότητές της (της καλής τύχης),
είναι τόσο σεβαστός τόπος στην Ιαπωνία που προσελκύει ετησίως 400,000
επισκέπτες.
Το ιερό διατηρεί αρχεία πολλών αιώνων του γενεαλογικού
δέντρου της οικογένειας των Koma που ηγείτο των σώματος των ιερέων. Απόγονοι
της οικογένειας Koma μπορούν να εντοπίσουν τις προγονικές τους ρίζες μέχρι τον
βασιλιά Yakgwang ή Jakko. Μάλιστα, είναι καταγεγραμμένο ότι τα μέλη της
οικογένειας Koma παντρεύονταν απογόνους των αποίκων από το Goguryeo επί 26 γενεές,
δηλαδή σε μια διάρκεια 500 ετών. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, από την 27η
γενεά πραγματοποιούντο γάμοι και με Ιάπωνες. Επί του παρόντος, ο Koma Fumiyasu,
της 60ης γενεάς της οικογένειας, ηγείται του σώματος των ιερέων του Koma
Shrine.
Το ιερό της Koma έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για την
εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπών από τους εθνικιστές της Ιαπωνίας. Κατά την περίοδο
της βασιλικής Ιαπωνίας, το ιερό της Koma αναφερόταν ως ένα παράδειγμα της
ικανότητας της Ιαπωνίας να αφομοιώνει ξένους πληθυσμούς, ενώ είχε καταστεί
υποχρεωτικό για τους Ιάπωνες να επισκέπτονται το ιερό. Συγκεκριμένα, κατά την
Ιαπωνική αποικιακή περίοδο, υψηλόβαθμοι Ιάπωνες αξιωματούχοι όφειλαν να
επισκέπτονται το ιερό της Koma πριν την αποστολή τους στην Κορέα. Παρά ταύτη
την προσωρινή αναστάτωση, η γνήσια σπουδαιότητα του ιερού της Koma παραμένει
αναλλοίωτη.
Το ιερό της Koma, έχει ενσταλαγμένο το νόστο του ξεριζωμένου
λαού από το Goguryeo για τη μητέρα πατρίδα. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερο μέρος στην
Ιαπωνία όπου μπορείς ακόμη και σήμερα να αισθανθείς το πνεύμα του Goguryeo και
την ιστορία των κατοίκων του, που αισθάνονται περήφανοι απόγονοι του Goguryeo
και τιμούν πιστά τους αρχαίους προγόνους τους. Ιδιαίτερα για τους Κορεάτες που
ζουν στην Ιαπωνία, το ιερό του Koma αντιπροσωπεύει ένα απευθείας σύνδεσμο με το
ένδοξο παρελθόν του αρχαίου βασιλείου του Goguryeo.
H επίδραση των Κορεάτικων δραμάτων
Εδώ και αρκετά χρόνια, η δημοφιλία των Κορεάτικων
τηλεοπτικών δραματικών σειρών έχει βρεθεί στην πρώτη γραμμή του φαινομένου του
«Κορεάτικου Κύματος» (Hollyu-Korean Wave) που σαρώνει την Ιαπωνία. Τα τελευταία
χρόνια, οι επιρροές του «Κορεάτικου Κύματος» έχουν εξαπλωθεί και στον κορεάτικο
πολιτισμό και ιστορία, πέραν του τομέα της ψυχαγωγίας των τηλεοπτικών
προγραμμάτων και εμπορικών ταινιών. Να σημειωθεί ότι αυτές οι εξελίξεις έχουν
οδηγήσει συνδυαστικά στην περαιτέρω εκτίναξη της δημοτικότητας του ιερού της
Koma.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών του ιερού της Koma
και της Komamura είναι Ιάπωνες οι οποίοι πηγαίνουν εκεί για να προσευχηθούν για
καλή τύχη και επαγγελματική επιτυχία. Όμως, ο αριθμός των επισκεπτών έχει
παρουσιάσει μια κάθετη αύξηση σαν αποτέλεσμα των κορεάτικων τηλεοπτικών
δραματικών σειρών με θέμα το Goguryeo όπως είναι οι: “Taewang Sasingi” με τον
Bae Yong-joon ή Yon-sama στα Ιαπωνικά, “Deajoyeong” και “Jumong”. H Ιαπωνία
είναι ο πιο δημοφιλής τουριστικός προορισμός για τους Κορεάτες, λίγοι όμως
γνωρίζουν το ιερό της Koma. Πράγματι, είναι ατυχές ότι το ιερό της Koma δεν
βρίσκεται σε περίοπτη θέση στους τουριστικούς οδηγούς ή τις σελίδες του
διαδικτύου.
Όσο για το ιερό της Koma, το οποίο είναι εύκολα προσβάσιμο
με το τρένο από τους σταθμούς Shinjuku
και Ikeburo στο κέντρο του Τόκυο, παραμένει ζωντανό με την ψυχή του Goguryeo
ακόμη και μετά από 1,300 χρόνια. Φυσικά, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός
περισσότερο γνωστών αξιοθέατων στην Ιαπωνία, όμως το ιερό της Koma υπόσχεται
μια αληθινά αλησμόνητη και εποικοδομητική εμπειρία.
Μετάφραση στα Ελληνικά, επιμέλεια κειμένων:
Συνασκουμένου Θοδωρή Πρινιωτάκη
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015
ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"
Ο διεθνής Οργανισμός Έφιππης Τοξοβολίας "ΙΝΤΕRNATIONAL HORSEBACK ARCHERY ALLIANCE" συμπεριέλαβε στους συνδέσμους των ανεγνωρισμένων Μελών-Σχολών του τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ".
Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" χαιρετούμε τους ομοτέχνους μας του Οργανισμού "INTERNATIONAL HORSEBACK ARCHERY ALLIANCE" και όλων των Μελών του!
Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015
ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ
ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ...
...με την τεχνολογία να συναντά την Παράδοση
Με τον ευχάριστο "αιφνιδιασμό" ...οκτώ νέων Συνασκουμένων στην Ομάδα και στη Γραμμή Βολής κι ένα πεντακάθαρο κατάφυτο ορεινό τοπίο που αποδεικνύεται ολοένα και μικρότερο για τις προπονητικές μας ανάγκες, απολαύσαμε και σήμερα μία μεγαλειώδη προπονητική ημερίδα με την τεχνολογία να συναντά την ...Παράδοση!
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η σημερινή προπονητική ημερίδα ήταν μία δοκιμασία "αντοχών" της Ομάδος και του Αρχηγού της, με ιδιαιτέρως αυξημένες απαιτήσεις λόγω των οκτώ νέων Συνασκουμένων στη Γραμμή Βολής αλλά και μιας πρωτοείσακτης "τεχνολογίας" που ήρθε να συναντήσει την μέχρι τώρα παραδοσιακή διαδικασία των παραγγελμάτων μας και που, όπως απεδείχθη, έφερε λαμπρά στοχαστικά αποτελέσματα.
Πάντως, τόσο ο Αρχηγός όσο και ο Βοηθός του απέδειξαν ότι, πλέον, η Ομάδα ...καλπάζει με τη σιγουριά του υπνοβάτη ικανή να ξεπερνά κάθε εμπόδιο χωρίς τη παραμικρή μείωση της αποτελεσματικότητός της.
Αν και η προσέλευση, ιδίως των νέων Συνασκουμένων, απρόβλεπτη, ο Αρχηγός Αρπάλυκος, αμέσως, εφάρμοσε πλάνο "μυήσεως" αρχαρίων αλλά και ταυτόχρονης ασκήσεως των υπολοίπων κινητοποιώντας τον Βοηθό του Πρωτεσίλαο αλλά και τον Συνασκούμενο Θεόδωρο ώστε να προετοιμάσουν για την ένταξη στην Ομάδα τους νεοεισερχόμενους κάτι που έγινε με απόλυτην επιτυχία, δίνοντας την ευκαιρία στους αγαπημένους νέους Συνασκουμένους, στο τέλος της Προπονήσεως να ενταχθούν στην Ομάδα εκτελώντας τοξεύσεις μαζύ με τους παλιότερους.
Αλλά σήμερα, στην Ομάδα μας η τεχνολογία, όπως προαναφέραμε, συνάντησε τη Παράδοση υπό τη μορφή ενός δείκτη laser ο οποίος αντικατέστησε τη σφυρίκτρα, το τύμπανο και το γκογκ, με τα οποία μέχρι τώρα δίνονταν τα παραγγέλματα των τοξεύσεων.
Όχι, δε πρόκειται για την "υπέρβαση" της Παραδόσεως η οποία είναι αντικείμενο σεβασμού στους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" αλλά ένας πρόσκαιρος προϊδεασμός μιας σπουδαίας εκπαιδευτικής εμπειρίας που θα ακολουθήσει.
Έτσι, σήμερα η Προπόνησή μας διεξήχθη υπό συνθήκες μεγαλύτερης ηρεμίας και οι παρατηρήσεις των Συνασκουμένων για την αποτελεσματικότητα του δείκτη laser ήσαν χρησιμότατες για την παραπέρα σχεδίαση της εκπαιδευτικής εμπειρίας που προετοιμάζουν για μας οι ευγενείς καθοδηγητές μας.
Τα στοχαστικά αποτελέσματα της σημερινής Προπονήσεως ήσαν, πραγματικά, από τα καλύτερα, πέραν πάσης προσδοκίας!
Όταν μία Ομάδα ευστοχεί ...ούτω πως υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες υψηλής δυσκολίας, ε, τότε βαδίζει στο σωστό δρόμο...
Εξαιρετική και η σημερινή "σύνθεση" με πολλούς Γονείς με τα παιδιά τους, με κάποια από αυτά στην ...αγκαλιά και τα περισσότερα στη Γραμμή Βολής να τοξεύουν!
Και αυτή η Προπονητική Ημερίδα έκλεισε με τον καθιερωμένο "Κύκλο" για να ακούσουμε παράπονα και υποδείξεις αλλά και σε αυτό το "Κύκλο" ακούσαμε μόνο τη χαρά των Συνασκουμένων και απολαύσαμε τα χαμόγελα όλων!
Εξίσου θαυμάσια διεξήχθησαν και όλα τα μαθήματα Ιππασίας και Έφιππης Τοξοβολίας με "πρωταγωνιστές" δύο ανήλικα αδέλφια και νέους μαθητές μας οι οποίοι απεδείχθησαν όχι μόνον ικανοί Τοξότες αλλά και ικανοί Ιππείς, οι νεαροί Δημήτρης και Σταμάτης.
Εγκεφαλικός χαρακτήρας ο Δημήτρης αντιμετώπισε θετικά τον Ίππο-Δάσκαλό του από τη πρώτη στιγμή και εκτέλεσε όλες τις οδηγίες του Εκπαιδευτή του με συνέπεια και αποτελεσματικότητα.
Ο νεαρός Δημήτρης έδωσε την εικόνα όχι ενός ατόμου που εφιππεύει για πρώτη φορά αλλά μία αξιοπρόσεκτη σχέση με την Ιππική, κάτι που επαληθεύει τη θέση μας ότι ο Άνθρωπος έχει εγγεγραμμένη στο dna του τον Ίππο και τη σχέση του μαζύ του.
Ο μικρότερος αδελφός του Δημήτρη, ο Σταμάτης, χαρακτήρας αιματώδης αλλά εξίσου αποτελεσματικός δεν υστέρησε σε τίποτε του μεγαλυτέρου αδελφού του εκτελώντας όλες τις ασκήσεις του άψογα!
Και τα δύο παιδιά μας έδωσαν την ικανοποίηση ότι ο Έλληνας, παρά το ότι διατηρείται μακράν της φύσεως διατηρεί πάντοτε στη ψυχή του ό,τι το φυσικό κάτι το οποίο αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία!
Το να καταφέρνεις να παραμένεις νηφάλιος σε έναν κόσμο που αποσυντίθεται στη παραζάλη είναι ό,τι ευφυέστερο για να μπορέσεις να επιβιώσεις! Κι αυτός είναι ο στόχος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"!
Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗ ΚΟΙΛΑΔΑ "KASSAI"
ΠΑΙΔΕΙΑ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΤΕΧΝΗ
Η σημερινή επέτειος γενεθλίων του Δασκάλου μας Kassai Lajos μας εμπνέει να παρουσιάσουμε το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του, τη πασίγνωστη "Κοιλάδα" στο Kaposmérő της Ουγγαρίας, ώστε οι Έλληνες αναγνώστες μας να αποκτήσουν μιαν εικόνα του λίκνου της αναβιώσεως της Έφιππης Τοξοβολίας στη σύγχρονη εποχή.
Η κωμόπολη του Kaposvár είναι το πλησιέστερο συγκοινωνιακό κέντρο απ΄ όπου θα κατευθυνθούμε προς τη Κοιλάδα! Μια πεντακάθαρη και νοικοκυρεμένη, όπως όλες οι πόλεις της Ουγγαρίας, πάντα φιλόξενη για όποιον θα περάσει από αυτή, το ίδιο φιλόξενη με όλη την Ουγγαρία. Συχνά προτιμούσαμε να διανυκτερεύουμε στο ξενοδοχείο "Kapos" και διαλέγαμε ένα δωμάτιο προς τη κεντρική πλατεία, μη παραλείποντας να επισημάνουμε τη παρουσία μας με μία Ελληνική σημαία που τη φέρουμε πάντοτε μαζύ μας.
H Rákóczi út. είναι η δημοσιά που οδηγεί από το Kaposvár στο Kaposmérő, περνώντας ακριβώς από μπροστά από τη χωμάτινη παρακαμπτήριο που θα μας οδηγήσει στη Κοιλάδα.
Οι Ούγγροι, πιστοί στις εθνικές τους Αξίες, επιμένουν στην αναβίωση της εθνικής γλώσσας τους η οποία αριθμεί ζωή 7.500 χρόνων, τη Rovásírás της οποίας η γραφή μοιάζει με τη ρουνική και δε διστάζουν να τη χρησιμοποιούν και στα επίσημα τοπωνύμια όπως κι εδώ, στο Kaposmérő, όπως ακριβώς τη βλέπουμε στη ακόλουθη φωτογραφία!
Ο θυρεός της κωμοπόλεως του Kaposmérő δεν θα ήταν δυνατόν να μην υπενθυμίζει την απότιση φόρου Τιμής στο λαμπρό κάτοικό της, τον Kassai Lajos και την Έφιππη Τοξοβολία κι έτσι το άνω ήμισύ της είναι παραστατικό αυτής της αρχέγονης πολεμικής τέχνης της οποίας το παγκόσμιο λίκνο βρίσκεται εδώ.
Τα προσεγμένα "σήματα" του δήμου του Kaposmérő, σκαλισμένα σε τοπικό ξύλο, συντελούν κι αυτά στην όμορφη τοπική αισθητική αλλά και στην υπόμνηση της Έφιππης Τοξοβολίας που καλλιεργείται σε αυτή τη πολίχνη της νοτιοδυτικής Ουγγαρίας.
Πλησιάζοντας στο νούμερο 122 της Rákóczi út. αριστερά μας, επί της δημοσιάς, θα μας υποδεχθούν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου και του πρατηρίου πωλήσεων του Οργανισμού "KASSAI". Ένα πραγματικό "θησαυροφυλάκιο" για κάθε παραδοσιακό και έφιππο Τοξότη ο οποίος μπορεί να προμηθευθεί τα πάντα σε υπερπροσεγμένη ποιότητα και τιμές πολύ προσιτές.
Μέσα στο πρατήριο θα σε υποδεχθεί μια ευγενέστατη Εφιπποτοξότρια η οποία αποτελεί και στήριγμα του Οργανισμού; η αγαπημένη μας και εξυπηρετικότατη Χριστίνα η οποία θα σπεύσει να μας ετοιμάσει ό,τι της ζητήσουμε ώστε προχωρώντας προς τη Κοιλάδα, πάντα για εκπαίδευση, να μη μας λείψει τίποτε.
Αυτός ο χώρος, αν και εμπορικού, διατηρεί μια φιλική ατμόσφαιρα και αποτελεί συναντήσεως Εφιπποτοξοτών αλλά και παραδοσιακών Τοξοτών από όλο τον κόσμο! Παρά ταύτα εδώ εκτίθεται και ένα ιστορικό αντικείμενο το οποίο χάραξε τη πορεία του σύγχρονου παραδοσιακού τόξου.
Πρόκειται για τη λίμα με την οποία ο σημερινός παγκόσμιος Πρωταθλητής και τιμημένος Ιππότης των Γραμμάτων και Τεχνών της πατρίδος του έφτιαξε το πρώτο του τόξο! Έκτοτε, πολλοί προσπάθησαν να αντιγράψουν τα δημιουργήματα αυτής της λίμας αλλά (όπως και στο τόπο μας) οι "πολλοί" δεν αντιλαμβάνονται ότι τα πρότυπα δε τα δημιουργούν τα εργαλεία αλλά τα "χέρια" υπό την καθοδήγηση των εγκεφάλων... Κι έτσι, τα τόξα "KASSAI" διατηρούν τη μοναδικότητά τους κι η συγκεκριμένη λίμα το ...σεβασμό μας στα όσα προσέφερε στη παγκόσμια Παραδοσιακή Τοξοβολία.
Αφήνοντας πίσω μας, στη δημοσιά, το εργοστάσιο και το πρατήριο του Οργανισμού, παίρνουμε έναν χωματόδρομο για να κατευθυνθούμε πεζή μετά από 20 λεπτά στη Κοιλάδα. Εδώ το τοπίο γίνεται πραγματικά μαγευτικό, με το απέραντο "πράσινό" να σμίγει με το γαλάζιο του ουρανού αλλά και τις όχθες των πολλών και μικρών λιμνών που θα μας ξαφνιάζουν με την ομορφιά τους μέχρι να φθάσουμε στη πύλη της Κοιλάδος.
Ένα μαγευτικό οικοσύστημα αποτελεί ολόκληρη η περιοχή στο τεράστιο επίκεντρο της οποίας εκτείνεται η Κοιλάδα του Οργανισμού "KASSAI" και αυτή η εικοσάλεπτη πεζοπορική διαδρομή από την ασφαλτοστρωμένη δημοσιά μέχρι τη πύλη του Οργανισμού διασχίζοντας αυτό τον χωματόδρομο είναι από τις πιο όμορφες πεζοπορικές εμπειρίες.
Για τους εποχούμενους με τα αγροτικά τους οχήματα οι οποίοι, στην Ουγγαρία, σε παρόμοιες διαδρομές οδηγούν πολύ προσεκτικά, προειδοποιητικές πινακίδες για την ενημέρωση διελεύσεως ζωηρών ...ζαρκαδιών αποτρέπουν να συμβούν "δυσάρεστα".
Τα δυσάρεστα, όμως, δεν είναι μόνον τα πιθανά ατυχήματα των ζαρκαδιών αλλά και οι ...επιθέσεις από πλευράς λύκων (!) που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή, κυρίως τον χειμώνα και οι περαστικοί προειδοποιούνται για την ύπαρξή τους με ειδικές ανακοινώσεις ! Διότι σε μια φυσική περιοχή δεν υπάρχουν μόνον τα καλοδεχούμενα ζαρκάδια αλλά και οι ...συμπαθέστατοι λύκοι!
Άλλωστε, ο μεγάλος Kassai Lajos δε θα μπορούσε να συνυπάρχει με τα όμορφα αλλά και με τα άγρια φυσικά πλάσματα όπως όμορφη και άγρια είναι και η τέχνη που αναβιώνει...
Καθώς πλησιάζουμε στη Κοιλάδα, αν ήμασταν πάνω σε ένα εναέριο μέσο θα τη βλέπαμε από ψηλά να εμφανίζει μία εικόνα αρμονίας με απόλυτα αφομοιωμένα στο φυσικό περιβάλλον όλα τα αισθητικότατα κτίσματα που αποτελούν μοναδικά αρχιτεκτονήματα που συνδυάζουν τη Παράδοση αλλά και τις αισθητικές αντιλήψεις των Μαγυάρων.
Ωστόσο, εμείς πλησιάζοντας από το χωματόδρομο τη πύλη εισόδου στη Κοιλάδα, θα ευχηθούμε να είναι προσβάσιμη αφού, συνήθως, μπροστά της κυκλοφορούν διάφορα κοπάδια (καλά φυλασσόμενα από κάθε ενδεχόμενο επιθέσεως λύκων...) δίνοντας ένα ιδιαίτερο βουκολικό "χρώμα" στο τοπίο.
Η πύλη του Οργανισμού είναι πάντοτε φυλασσόμενη για λόγους ιστορικής Παραδόσεως και στο πλάι της βρίσκεται ένα οξυκόρυφο φυλάκιο με την αισθητική γιούρτας. Αυτός ο ρυθμός και συμβολισμός εντοπίζεται και σε εσωτερικά αρχιτεκτονήματα της κεντρικής αυλής.
Το ίδιο γραφική και τον χειμώνα, η κεντρική πύλη, παραμένει το ίδιο λειτουργική και φρουρούμενη, αποκλείοντας την είσοδο κάθε ανεπιθύμητου.
Μπαίνοντας στο κατοικίσιμο κομμάτι του απέραντος κτήματος που ορίζει την Κοιλάδα, παρατηρούμε στο κέντρο μία μεγάλη, βαθειά, τεχνητή λίμνη με νούφαρα να διαχωρίζει προς νότο τα κτίσματα και προς βορρά τους Σταύλους, ενώ οι Ίπποι κινούνται παντού απολύτως ελεύθεροι και τόσο καλά εκπαιδευμένοι ώστε, με μία εντολή του Kassai απ΄ οπουδήποτε κι αν βρίσκεται, εκείνοι εγκαταλείπουν το σημείο τους για να βρεθούν καλπάζοντας μπροστά του.
Μιλώντας για "κατοικίσιμο κομμάτι" αναφερόμαστε στο ίδιο το οίκημα που διαμένει ο Kassai, στο οίκημα των φιλοξενουμένων μαθητών του, στη κεντρική αυλή με την αίθουσα Τιμής και την κυκλική στεγασμένη τραπεζαρία των επισκεπτών, καθώς και στον οικίσκο των κοινόχρηστων τουαλετών.
Η εικόνα του καμπύλου παραπέμπει στο συμβολισμό της στρογγυλής γιούρτας που ήταν η πατροπαράδοτη μεταφερόμενη κατοικία των μεταναστευτικών νομαδικών λαών, όπως οι προπάτορες των Μαγυάρων. Κι αυτή η εικόνα είναι εμφανής στη Κοιλάδα!
Εκτός, όμως, από τα σύγχρονα κτίσματα, στη Κοιλάδα δεσπόζει μία αυθεντική Καυκασιανή γιούρτα του ιθ' αιώνος την οποία ο Kassai έχει στήσει στο λόφο, απέναντι από το κυρίως κατοικίσιμο κομμάτι ώστε, μέσα σ΄ αυτή να αναβιώνονται οι Παραδόσεις φιλοξενίας και επικοινωνίας των Μελών του Οργανισμού αλλά και οι τελετουργικές συναντήσεις με σημαίνοντες φιλοξενουμένους.
Μαύρες, πολεμικές, ιππουρίδες και κρανία υποδέχονται έξω από την είσοδο της γιούρτας τους προσερχομένους υπενθυμίζοντάς τους ότι εδώ κυριαρχεί το πολεμικό πνεύμα!
Μέσα, απέναντι ακριβώς από την είσοδο της στρογγυλής γιούρτας καταλαμβάνει πάντοτε τη θέση του οικοδεσπότη ο Kassai και δεξιά του κάθονται οκλαδόν οι άντρες και αριστερά, ομοίως, οι γυναίκες, σύμφωνα με την εθιμοτυπία των νομαδικών λαών.
Στο κέντρο της μουσειακής αλλά και χρηστικότατης γιούρτας, βράζει το φαγητό στο παραδοσιακό καζάνι με τον καπνό του να διαφεύγει προς τα πάνω από το σοφά σχεδιασμένο και ελεγχόμενο άνοιγμα της οροφής της γιούρτας.
Μέσα σ΄ αυτή τη παραδοσιακή γιούρτα έχουμε βιώσει υπέροχες επικοινωνιακές στιγμές και, παρά τις δυσκολίες της γλώσσας, ποτέ δε θυμόμαστε να έχει διαμεσολαβήσει η οποιαδήποτε αδυναμία επικοινωνίας.
Κι εδώ μέσα, θυμόμαστε πάντοτε μετά από μια δύσκολη εκπαιδευτική μέρα, να μας βρίσκει το βράδυ συναδελφωμένους και ευτυχισμένους ανταλλάσσοντας σκέψεις και συναισθήματα με το μόνιμο χαμόγελο του Kassai, ακόμη κι όταν δέχεται παράπονα κι επικρίσεις από οποιονδήποτε νοιώθει ότι θα πρέπει να του τα εκφράσει.
Στις υπώρειες του λόφου, εκεί, στην αρχή της αγωνιστικής διαδρομής, βρίσκεται ακόμη ένα υπαίθριο ημιανοικτό, ξύλινο, παραδοσιακό στέγαστρο στο οποίο, συνήθως, γίνονται πρόχειρες συγκεντρώσεις κατά την διάρκεια των αγωνιστικών και προπονητικών ημερίδων.
Από ψηλά, η αγωνιστική διαδρομή εμφανίζεται στα πόδια του λόφου όπου και η γιούρτα, με την αρχή της στο ένα άκρο με τη κυκλική "είσοδο" και το πέρας της στο αντίθετο άκρο. Στο μέσον βρίσκεται το επίσης κυκλικό άνοιγμα των στόχων.
Η ακριβής αρχή της αγωνιστικής διαδρομής βρίσκεται ακριβώς στο σημείο που τελειώνει το μικρό ξύλινο γεφυράκι, εκεί όπου αρχίζει το αμιγώς χωμάτινο μήκος, δίπλα από το παραδοσιακό ημιανοικτό στέγαστρο. Για να φτάσουν ως αυτή την αρχή της διαδρομής οι Ίπποι έρχονται κάτω από το γεφυράκι και το περνάνε στρέφοντας προς τα αριστερά ώστε να ανεβούν και πάλι στο ύψωμα, να διασχίσουν το γεφυράκι και να αναμείνουν στην άκρη του το σήμα για την έναρξη του αγωνιστικού καλπασμού τους.
Στη φωτογραφία που ακολουθεί παρατηρούμε τους Ίππους να κινούνται δοκιμαστικώς στην αγωνιστική διαδρομή και δίπλα, χαμηλότερα, ένα ίχνος χωμάτινης διαδρομής από την οποία θα επιστρέψουν μετά τον αγωνιστικό καλπασμό τους και πάλι, κάτω από το γεφυράκι, για να ξαναπάρουν τη θέση τους στην αφετηρία.
Εδώ τα πάντα είναι φυσικά με σεβασμό στο περιβάλλον. Τίποτε το ...οψίπλουτον και "κοσμικόν"! Οι πιστοί της Έφιππης Τοξοβολίας δεν θα καθίσουν σε "κερκίδες" ή ...πλαστικές καρέκλες, αλλά θα αφομοιωθούν από το χώμα και τη βλάστηση και ως μέρος του φυσικού τοπίου θα χαρούν τους καλπασμούς και τις τοξεύσεις των αγωνιζομένων! Διαφορετικά, υπάρχουν και ...γήπεδα!
Ο κόσμος που καταφθάνει στη Κοιλάδα για να παρακολουθήσει τον Kassai και την Έφιππη Τοξοβολία δεν είναι διόλου περιστασιακός, αλλά ...παραδοσιακώς ...υποψιασμένος!
Πρόκειται, κατά κανόνα, για νεαρούς Ούγγρους με σεβασμό στη πατρίδα τους και στις Παραδόσεις τους, νοιώθοντας υπερήφανοι για την Ιστορία τους και ευθαρσώς απαιτούντες τη δικαίωση του Έθνους τους έναντι των αδικιών που του επεφύλαξε η απάνθρωπη συνθήκη του Trianon. Στην Ουγγαρία, ο πατριωτισμός αποτελεί βασική ένδειξη πνευματικής υγείας, όπως πρέπει να είναι σε κάθε έθνος που θέλει να επιβιώσει εν μέσω εχθρών!
Ένα παλιό διακοσμητικό γλυπτό μέσα στην υπέροχη βλάστηση δίνει μια παγανιστική εικόνα λατρευτικού συμβόλου, έτσι, ξαφνικά καθώς περιδιαβαίνεις την αχανή Κοιλάδα.
Πριν από την έναρξη κάθε δραστηριότητος, οι Ίπποι οδηγούνται στην όχθη της λίμνης και αφήνονται να χαλαρώσουν. Το θέαμα, μοναδικό.
Η "αετοφωλιά" του Kassai δεσπόζει στο χώρο έχοντας μία πλήρη θέα σε όλη του την έκταση. Μέσα η διακόσμησή του με φυσικό ξύλο και ξύλινα χειροποίητα έπιπλα αφήνει μία μοναδική αίσθηση στον επισκέπτη.
Εδώ στο "ψήλωμα" ο αέρας είναι μοναδικός κι όλα ευωδιάζουν καθαρό οξυγόνο και καρποφόρα δέντρα.
Δίπλα στον οικίσκο του Kassai, ένας μικρός βιολογικός κήπος που καλλιεργεί ο ίδιος για τις διατροφικές του ανάγκες αποτελεί ακόμη ένα φυσικό κόσμημα στο χώρο.
Στη κεντρική αυλή με το καμπυλωτό στέγαστρο και τους ξύλινους πάγκους με τα τραπέζια, λαβαίνουν χώρα όλες οι γιορτές και οι μαζικές συγκεντρώσεις της Κοιλάδος.
Εδώ, κυριολεκτικώς, γίνεται το αδιαχώρητο, όταν καταφθάνουν επισκέπτες, τηλεοπτικά συνεργεία και διοργανώνονται εκδηλώσεις με επίκεντρο τον Kassai και την Έφιππη Τοξοβολία. Και η κάθε αρχιτεκτονική λεπτομέρεια αυτού του ημιανοικτού προαυλίου παραπέμπει στους νομαδικούς μεταναστευτικούς λαούς.
Στο μέσον του ημιστεγασμένου κεντρικού προαυλίου μία παραδοσιακή βάση πυροστιάς διακοσμημένη με σκυθικούς γύπες παραμένει έτοιμη να υποδεχθεί το μεγάλο καζάνι με το "γκούγιας" των ομαδικών καλοκαιρινών αλλά και χειμωνιάτικων γευμάτων.
Στο ίδιο κεντρικό προαύλιο και η είσοδος του παραδοσιακού κτίσματος που είναι η Αίθουσα Τιμής της Κοιλάδος, όπου γίνονται δεκτοί οι ξένοι και φυλάσσονται και τα τρόπαια του Οργανισμού.
Οι αρμονικές αρχιτεκτονικές καμπύλες και η χρήση παραδοσιακών δομικών υλικών είναι κανόνας και γι αυτό το εντυπωσιακό οικοδόμημα.
Στην Αίθουσα Τιμής φυλάσσονται και οι ξύλινες πινακίδες του Οργανισμού "KASSA" με χαραγμένα επάνω τους τα ονόματα των στελεχών μεταξύ των οποίων και εκείνο του πρώτου Έλληνος μαθητή του Kassai Lajos και, κατόπιν, εκπροσώπου του Οργανισμού στην Ελλάδα. Αυτή η πινακίδα με τη χρονολογία "2006" ορίζει και την επίσημη αφετηρία της εισαγωγής της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ελλάδα από τον Ιδρυτή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".
Στους τοίχους της Αίθουσας Τιμής, κρεμασμένες και οι επίσημες πανοπλίες Ιππέων και Ίππων που φέρονται στις δημόσιες εμφανίσεις του Οργανισμού "KASSAI" .
Σ' αυτό το χώρο συχνά απολαύσαμε το "ταρτάρ" και το "γκούγιας" σε μια ζεστή και συντροφική ατμόσφαιρα που δε μπορεί να υπάρξει πουθενά αλλού εκτός από τη ...καυκασιανή γιούρτα που στέκει στο λόφο της Κοιλάδος!
Βεβαίως, κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών περιόδων, σα πιο "οικογενειακή" ατμόσφαιρα, όλοι τρώγαμε έξω από τη κουζίνα, σε μία πανέμορφη ημιανοικτή μικρή τραπεζαρία με ξύλινη επίπλωση, στην οποία η ατμόσφαιρα είναι πάντα χαλαρή. Απολαυστικές φρουτόσουπες και πολλά άλλα "γαργαλιστικά" της ούγγρικης κουζίνας είναι ό,τι μοσχοβολά σ' αυτό το χώρο της Κοιλάδος.
Ακριβώς απέναντι, οι Σταύλοι για τους δεκατρείς επιβήτορες του Οργανισμού, με το εργαστήριο ξυλουργικής και γενικής τεχνικής υποστηρίξεως, παραμένουν εύτακτοι και πεντακάθαροι συνεχώς.
Από τους Σταύλους παρελαύνουν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές του Οργανισμού και φροντίζουν τους Ίππους ως μέρος της εκπαιδεύσεώς τους. Και το πρόγραμμα της σταυλικής εκπαιδεύσεως είναι πολύ συστηματικό και βασικό για κάθε Εφιπποτοξότη.
Είτε το καλοκαίρι, είτε το χειμώνα με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ο Σταύλος σφύζει από ζωή και οι δεκατρείς επιβήτορες-κάτοικοί τους δέχονται τη συνεχή φροντίδα των ανθρώπων της Κοιλάδος.
O Kassai Lajos δοκίμασε πολλές σταυλικές "συνθέσεις" μέχρι να καταλήξει στους επιβήτορες, πάντοτε όμως εδώ οι Ίπποι ζούσαν ευτυχισμένοι και, προ παντός, ελεύθεροι να επιλέγουν ανά πάσα στιγμή το προστατευμένο ή φυσικό περιβάλλον.
Για τον λόγο αυτό, η ημιανοικτή αρχιτεκτονική των Σταύλων αλλά και η εκπαίδευση την οποία οι Ίπποι υφίστανται, τους δίνει τη δυνατότητα της επιλογής του περιβάλλοντος το οποίο, ανά πάσα στιγμή του εικοσιτετραώρου, μπορούν να επιλέξουν.
Όταν οι Ίπποι αποφασίζουν να βγουν από τους Σταύλους κατευθύνονται, συνήθως, στο λόφο για ανέμελη βοσκή ή και στις όχθες της λίμνης για χαλάρωση.
Πουθενά αλλού δε βλέπει κανείς τόσο ευτυχισμένα και ανέμελα πλάσματα τα οποία, λόγω ψυχισμού, αποτελούν ιδανικά για Έφιππη Τοξοβολία.
Σε όλο το απέραντο κτήμα που λέγεται "Κοιλάδα" η παρουσία των επιβητόρων Ίππων είναι διάχυτη, παρά ταύτα ποτέ δε θα παρατηρήσει κανείς την οποιανδήποτε βίαιη συμπεριφορά τους.
Η περιρρέουσα εύτακτη συμπεριφορά της αγέλης αφομοιώνει και αποσβαίνει "γλυκά" ακόμη και τη φυσική ζωηρότητα των νεωτέρων Ίππων με αποτέλεσμα τα πάντα μέσα στην αγέλη να κινούνται σε μία απολύτως ομαλή καθημερινότητα.
Και η καταπράσινη "γονιμότητα" της Κοιλάδος τα κάνει ακόμη πιο ευτυχισμένα!
Οπουδήποτε, όμως κι αν βρεθούν οι επιβήτορες, αρκεί μία εντολή του Kassai Lajos για να βρεθούν αυτοστιγμεί μπροστά του, σε κάθε κάλεσμά του.
Περιβαλλόμενο από πολύ πράσινο το κλειστό Ιππευτήριο φιλοξενεί όχι μόνο τις ιππικές εκπαιδεύσεις και επιδείξεις του Kassai Lajos αλλά και πολλές γιορτές, πολυάνθρωπα γεύματα και εξετάσεις αποκτήσεως βαθμών.
Ευτυχείς όσοι ασκηθήκαμε σε αυτό το χώρο υπό τους παλλόμενους ήχους των τυμπάνων και το βλέμμα του Δασκάλου.
Δίπλα στο κλειστό Ιππευτήριο, το ημιανοικτό με τη καλπαστική ευθεία, τους ηλεκτροκίνητα ανασυρόμενους και σταθερούς στόχους και τη φυσική ατμόσφαιρα στο οποίο και ο Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" μυήθηκε στην Έφιππη Τοξοβολία, ένα χειμωνιάτικο απόγευμα με θερμοκρασία -22 Κελσίου.
Οι πανέμορφες ώρες της αυτοσυγκεντρώσεως σε αυτό το μαγικό χώρο σε φέρνουν πιο κοντά στη Τοξοβολία και σε εισάγουν σε ένα διαφορετικό τρόπο προσεγγίσεώς της. Το περιβάλλον παίζει κι αυτό το ρόλο του ..
Οι Ούγγροι έχουν μιαν υψηλή αισθητική στην οποία πρωταγωνιστεί ο μεταναστευτικός αφαιρετισμός, η υπόμνηση της λιτότητος δομικών στοιχείων προς χάρη της διατηρήσεως της αρχιτεκτονικής ουσίας κι αυτό είναι κάτι πολύ αισθητό στη Κοιλάδα και στα κτίσματά της.
Σε μικρή απόσταση από το κλειστό και το ημιανοικτό, Ιππευτήρια, η εντελώς ανοικτή Lovarda (Iππευτήριο) υποδέχεται όλες τις εκδηλώσεις με ανάλογες απαιτήσεις.
Είτε επιδείξεις, είτε συνασκήσεις, είτε εξετάσεις, είτε παραστάσεις όλα μπορούν να φιλοξενηθούν σε αυτό το εντελώς ανοικτό Ιππευτήριο όταν επικρατεί καλοκαιρία.
Και, βεβαίως, πως θα ήταν δυνατόν στη Κοιλάδα να μην υπάρχει και γήπεδο ...Τοξοσφαίρου, όπου, με ειδικά βέλη, ομάδες Τοξοτών προσπαθούν να σπρώξουν μία μπάλλα στα αντίπαλα ...δίχτυα! Όλα προβλεπόμενα σ' αυτή τη Κοιλάδα, στο λίκνο της παγκόσμιας Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας!
Σήμερα, 16 Σεπτεμβρίου ο Kassai Lajos θα είναι στη Κοιλάδα του Kaposmérő, στο ...βασίλειό του για να γιορτάσει τα γενέθλιά του όπως κάνει πάντοτε, κάθε τέτοια μέρα! Θα ξεκινήσει τη πρωινή του Προπόνηση λίγο πριν χαράξει ο Ήλιος σπένδοντας στα πνεύματα των Προγόνων του και μετά θα πάρει το πρόγευμά του στην αετοφωλιά του. Κατόπιν θα δεχθεί πολλούς φίλους που θα του ευχηθούν... Εμείς από την Αθήνα, μέσα από αυτό το σύντομο αφιέρωμα, του στέλνουμε τις ευχές μας και την ευγνωμοσύνη μας για τη συμβολή του στο να αναβιώσει και στη σύγχρονη Ελλάδα η Έφιππη Τοξοβολία και η Παραδοσιακή Τοξοβολία μέσω της μόνης Ελληνικής Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" της οποίας υπήρξε η αφετηριακή έμπνευση και ο Δάσκαλός της!