Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019


AΠΟ ΤΟΥΣ
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



    
Προσθήκη λεζάντας
H «καρδιά» της Ελληνικής Ιππικής «χτυπά» στην επαρχία! Αυτή είναι η άποψη του Ιδρυτή των «Ελλήνων Κενταύρων» και η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται διαρκώς. Και η Ιππική, όπως υπηρετείται στο Παράρτημα των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» αποτελεί ακόμη ένα τεκμήριο επιβεβαιώσεως αυτής της παγίας απόψεως του Ιδρυτή της Ομάδος μας. Και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και η Ιππική διαφθείρεται στο αθηνοκεντρικό κράτος της σύγχρονης γραικίας, όπου η άγνοια, ο παραγοντισμός και το ίδιον, ευκαιριακό, όφελος των "επισήμων" φορέων της έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη απαξίωσή της, με μόνη εξαίρεση το έργο της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" στην οποία κυριαρχεί η ανιδιοτελής ιδιωτική πρωτοβουλία με υψηλή τεχνογνωσία και διαρκή πρόοδο.


     Αποφεύγοντας να χαθεί στη …«μετάφραση» μεμψιμοιρώντας για τα «μέσα» που δεν διαθέτει συγκρίνοντας το Παράρτημά του με άλλους μεγαλοσχήμονες της …Εσπερίας, ο επικεφαλής των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» Αθανάσιος Ψωρομύτης, από το υστέρημα του χρόνου του και των «μέσων» του, δεν παραλείπει να εφαρμόζει την τακτική του μερμηγκιού και, καθημερινώς, να προάγει το έργο του, επιπροσθέτοντας ιππικήν εμπειρία και αποτελεσματικότητα.


     Με έναν ξένο Ίππο ευγενώς παραχωρούμενο και με όσα «μέσα», φτωχά αλλά σωστά, μπορεί να εξοικονομήσει, ο Συνασκούμενος Αθανάσιος καταφέρνει να αναπτύσσει το επίπεδο ως εκπαιδευτικού Ίππου της Ρέας, αλλά και το επίπεδο των Μελών του Παραρτήματός του τόσο στην Ιππική όσο και στην Τοξοβολία.



     Και το αποτέλεσμα αυτής της, ευφυώς διαχειριζόμενης, εκπαιδευτικής τακτικής το βλέπουμε στο περιεχόμενο των συχνών Αναφορών και αποστολών οπτικοακουστικού υλικού που λαμβάνουμε από το Παράρτημα των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας», όπως και αυτή την φορά όπου στο δυναμικό του ήρθε να προστεθεί ακόμη ένας νέος μαθητής, ο Βασίλειος, τον οποίο καλωσορίζουμε.



     Πάντοτε, ανεβαίνοντας συνεχώς ένα «σκαλοπάτι» παραπάνω, Συνασκούμενοι και Ίππος, στους «Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας» υπηρετούν το εφιπποτοξοτικό αντικείμενο συνεπέστατα «ιχνηλατώντας» μόνοι τους το μονοπάτι της Ιππικής και της Τοξοβολίας με τον αποτελεσματικότερο τρόπο που δείχνει ότι μελετούν προσεκτικά το αναρτώμενο, σχετικό, υλικό της κεντρικής Ομάδος, μεταφέροντάς το ακριβέστατα στην εκπαιδευτική δράση τους. 


     Και, όπως φαίνεται, οι «Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας» μελετούν και επιχειρούν πολύ προσεκτικά αυτό που πρέπει να μελετήσουν, έχοντας υιοθετήσει ακόμη και την «φιλοσοφία» της λήψεως του οπτικοακουστικού υλικού ώστε αυτό να είναι θετικώς διαχειρίσιμο!


Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

ΓΝΩΣΤΑ ..."ΠΡΑΓΜΑΤΑ"


     Δεν το μάθαμε σήμερα αλλά και σήμερα το επαληθεύσαμε, δηλαδή, το πόσο πρέπει ο εκπαιδευόμενος να "ακούει" τις παρατηρήσεις του Εκπαιδευτή του και να μην προσπαθεί να τον πείσει περί του ...αντιθέτου, διότι "όπως βλέπει ο από κάτω, δεν το νιώθει ο από πάνω"!


     Και όσο και αν, κατά κανόνα, ο εκπαιδευόμενος, δεν δέχεται ότι κάνει κάτι λάθος νομίζοντας ότι λειτουργεί σωστά, έτσι και σε σπανιότερες περιπτώσεις νομίζει ότι κάτι δεν κάνει σωστά ενώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, αδυνατώντας να προχωρήσει.


     Και σήμερα συνέβη το ...σπανιότερο, όπου ο εκπαιδευόμενος δεν είχε πλήρη συνείδηση για το καλό του κάθισμα το οποίο του επέτρεπε να προχωρήσει, ενώ ο ίδιος νομίζοντας ότι δεν είχε καλό "κάθισμα" και να προχωρήσει δεν κατάφερε και το μάθημά του κατέληξε σε απογοήτευση.


     Δεν πειράζει, όμως, διότι και αυτό είναι ένα ωφέλιμο μάθημα, όπως μάθημα είναι κάθε παρουσία μας στο Ιππευτήριο ακόμη και όταν είμαστε απλοί θεατές.


     Απεναντίας, η μεθοδικότητα και η επιμονή μιας άλλης ..."ψυχολογίας", έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα σε ένα άλλο μάθημα, μέσα στο κλειστό Ιππευτήριο όπου μας "μάντρωσαν" οι καταρρακτώδεις καιρικές συνθήκες.


     Η Νατάσα "παρέλαβε" τον επιβήτορα και τον πήγε έναν μικρό ..."στρατιωτικό περίπατο", εκτελώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμά της αυτοσυγκεντρωμένη, σιωπηλή και, κυρίως, ..."μάχιμη"! 


     Διόλου εύκολο πρόγραμμα για μία αρχάρια, όπως η Νατάσα, αλλά, να! που υλοποιείται άψογα όταν ο εκπαιδευόμενος εφιππεύει με αυτοπεποίθηση και αυτοσυγκεντρωμένος, με μαχητική ψυχολογία.


     Πάντα στο Ιππευτήριό μας δεν ακούγονται, ομιλίες, δυνατά παραγγέλματα ή φωνασκίες. Επικρατεί ησυχία αναγνωστηρίου και γαλήνη προσευχητηρίου. Ε, όλα τούτα στο μάθημα της Νατάσας μπορεί να τα φανταστεί κανείς σε υπερθετικό βαθμό, λόγω της ιδιοσυστασίας της ίδιας.


     Κάπως, δε, έτσι, ένα μάθημα ολοκληρώνεται με ωφέλεια για τον μαθητή αλλά και με έναν Ίππο, επίσης, γαλήνιο, ο οποίος επικυρώνει την επιτυχία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που διεκπεραιώθηκε στη ράχη του. Κι αυτά είναι τα "ζητούμενα" στο τέλος μιας εκπαιδευτικής ημερίδος, με τη βροχή να κροταλίζει στην καλύπτρα του κλειστού Ιππευτηρίου κι εμείς να αναπολούμε τον ουράνιο θόλο της Κοιλάδος μας!


Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019


THN ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ, 
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ 
ΚΑΙ 
ΣΤΟ ΚΟΡΩΠΙ




     Την ίδια μέρα, στο κέντρο των Αθηνών και στο Κορωπί, δυο διαφορετικές  φωτογραφίες τραβηγμένες από την ίδια φωτογραφική μηχανή σε διάστημα δύο ωρών.



     Στην πρώτη, στο πεζοδρόμιο της Λ. Αλεξάνδρας, μπροστά στον Άρειο Πάγο,  αυτός που παραιτήθηκε από το ανθρώπινο δικαίωμά του να υπάρξει! Αυτός που προτίμησε να πέσει κατάχαμα περιμένοντας το τέλος του, όπως τους επιτάσσει το σύστημα το οποίο ο ίδιος επέλεξε.



     Στη δεύτερη, στη Κοιλάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» αυτός που επιλέγει τον δρόμο του άξιου πολεμιστή, καλπάζοντας ορθός και τοξεύοντας εναντίον ενός συστήματος στο οποίο οι ανάξιοι προσπαθούν να τον εγκλωβίσουν!



     Καθένας επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θα ζήσει ή θα πεθάνει και οι «Έλληνες Κένταυροι» επιλέξαμε όχι, απλώς, το «ζειν» αλλά το «ευ ζειν», καλπάζοντας δυνατοί προς την ελευθερία μας και την πρόοδό μας!   


Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2019


ΜΕ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ


     H διδασκαλία της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" εξακοντίζει την Έφιππη Τοξοβολία της Ομάδος μας σε δυναμικότερο και ποιοτικότερο αποτέλεσμα. 


     Αυτή η διδασκαλία της σκηνικής ιππικής δράσεως, με όσα αυτή συνεπάγεται, σε ελάχιστο χρόνο εμφανίζει τα εκπαιδευτικά οφέλη της σε όλους τους τομείς που κρίνουν το επίπεδο των μαθητών μας.


     Η βιωματική, πλέον και όχι απλώς "ενδεδειγμένη" ίππευση, έφερε τα οφέλη της και σήμερα, αυτά τα οφέλη τα χαρήκαμε στην Κοιλάδα όπου εφαρμόσαμε  ένα πλήρες πρόγραμμα ασκήσεων Ιππικού Θεάτρου με, φυσικόν "επίλογο", την Έφιππη Τοξοβολία.


     Καλπάζοντας σε ανοικτό έδαφος, χωρίς ο Ίππος να περιορίζεται σε συγκεκριμένο όριο διαδρομής, άνευ αναβολέων, φέροντας μεταλλικό κράνος νορμανδικού τύπου και εσωτερική coife, με επιπλέον αλυσιδωτό gorget με κεφαλοθώρακα, ο "Έλληνας Κένταυρος" ευστοχεί και παρά το ότι ο Ίππος τον οδηγεί μέσα σε κλαριά δένδρου στα οποία προσκρούει, εν τούτοις, καταφέρνει και συνεχίζει απτόητος τον καλπασμό του! 


     Η ...συμβατική Έφιππη Τοξοβολία είναι πλέον  για τους "Έλληνες Κενταύρους" ένα ...πρωινό hors d'oeuvre στο "Gerbeaud" της Βουδαπέστης, πριν αρχίσει η κυρίως εφιπποτοξοτική δράση! Και αυτό οφείλεται στην μεθοδευμένη "εμβάπτιση" των μαθητών μας στην ψυχολογία του πραγματικού εφίππου μαχητή, μέσω της διδασκαλίας του ιππικού Θεάτρου.


     Όπως ήδη έχουμε διευκρινίσει η Ιππασία στους "Έλληνες Κενταύρους" είναι αμιγώς στρατιωτική και από σήμερα εισήχθη και η παράμετρος του φόρτου, δηλαδή, ενός σακιδίου εμφόρτου.


     Μπορεί το έμφορτο σακίδιο να ανυψώνει το κέντρο βάρους με ό,τι αυτό σημαίνει αλλά, ταυτοχρόνως εξαναγκάζει τον Ιππέα σε αυτοματικές διορθώσεις ισορροπίας που είναι και ο στόχος της εισαγωγής της νέας παραμέτρου. 


     Και αυτό το επιπλέον παρελκόμενο, το έμφορτο σακίδιο, εφεξής, προορίζεται να βοηθήσει τους μαθητές μας να βελτιώνουν το ισορροπιστικό τους "κάθισμα"!


     Το ίδιο βοηθητκός υπήρξε σήμερα και ο οξυκόρυφος ιστός με τον κυματίζοντα επισείοντα που χρησιμοποιήθηκε στους προκαταρκτικούς καλπασμούς, πριν την Έφιππη Τοξοβολία!


     Κι όλα τούτα σε συνδυασμό με ασκήσεις εξωτερικής περιιππεύσεως μέσα σε μία πεντακάθαρη και οξυγονωμένη φύση συνιστούν το καλύτερο πλαίσιο για την διεξαγωγή μιας ουσιαστικής εκπαιδεύσεως με αποτελέσματα ορατά από μάθημα σε μάθημα.


     Με "σπονδυλική στήλη" της Ομάδος μας την Έφιππη Τοξοβολία, η Σχολή μας επιδιώκει να αναπτύξει χαρακτήρες εφίππων μαχητών και σε αυτό, το ιππικό Θέατρο αναδεικνύεται στο καλύτερο "μονοπάτι"! Και στη σημερινή εκπαιδευτικήν ημερίδα μας, αυτό και πάλι επιβεβαιώθηκε!


ΣΚΗΝΙΚΟΙ ΚΑΛΠΑΣΜΟΙ


     Σκηνικοί καλπασμοί, πλέον, ουδεμία σχέση έχοντες με ό,τι ξέραμε και με "κρυμμένα" οφέλη αόρατα στο ανυποψίαστο "μάτι". 


     Εξιδανίκευση της στάσεως του κορμού, εμβάθυνση ισορροπιστικού «καθίσματος», αποτελεσματικότερη διαχείριση του κέντρου βάρους, ραφινάρισμα διευθυντικών χειρισμών, βελτιστοποίηση διευθυντικής παρεμβάσεως της «έδρας» του Ιππέως, διαμόρφωση επιθετικής ψυχολογίας, ανάπτυξη ετοιμότητος διαχειρίσεως παντός «απροβλέπτου», …όλα σε ένα: EN PAQUET !


     Και όλα τούτα χάρη στον οξυκόρυφον «ιστό» με τον αναπεπταμένο επισείοντα  που υποκαθιστά την λόγχη των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως και των, μετέπειτα, Ουλάνων της «Cavalleria Leggera» της οποίας οι Έλληνες Στρατιώτες υπήρξαν οι ιστορικοί «αρχιτέκτονες» και το έπος της οποίας μελοποίησε ο Franz von Suppè (1819-1895)!


     ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ η Ιππασία στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και πλέον, όπως ακριβώς διδάχθηκε την Ιππική ο Ιδρυτής της όχι μόνον στον λαμπρό Οργανισμό "Kassai", αλλά στα διάφορα Ιππικά Κέντρα της Ουγγαρίας όπου είχε την ευκαιρία να μαθητεύσει. Διότι η Ιππασία και, εν γένει, η Ιππική Τέχνη δεν προορίζεται προς εκφυλισμό εντός Ιππευτηρίων όπου ευτελίζονται οι στόχοι της προς ανάδειξη μαχητικών χαρακτήρων, αλλά τιμάται και αναδεικνύεται επί ανοικτού, φυσικού, πεδίου για το οποίο ο Ίππος προορίζεται!


     Έτσι, το σημερινό εκπαιδευτικό ασκησιολόγιο του μαθητή της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" που διεξήχθη επί φυσικού εδάφους,  περιείχε ασκήσεις ανακτήσεως ιδανικής καλπαστικής στάσεως με διαδρομές καλπαστικές κατά τις οποίες τόσο η εκκίνηση όσο και η εκτέλεση είχε τις χείρες "σταυρωμένες" επί του στήθους! 


     Η εφιπποτοξοτική ουσία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" υπαγόρευσε και την απαραίτητην ένταξη προσομοιωτικών ασκήσεων Έφιππης Τοξοβολίας σε καλπαστικές εξόδους, κάτι το οποίο τηρείται κατά κανόνα σε όλη την εκπαιδευτική μας δραστηριότητα η οποία εξικνείται επί του άξονος της αρχέγονης πολεμικής τέχνης της Έφιππης Τοξοβολίας! 


     Με την χρήση του ιστού και υπό συνθήκες εντόνου ανέμου, η προηγηθείσα περιίππευση πολυειδούς εδάφους προετοίμασε τον εκπαιδευόμενο ώστε να ανταποκριθεί με ασφάλεια και επιτυχία στις κυρίως ασκήσεις οι οποίες τον ανέμεναν στην Κοιλάδα.


     Σε αυτή την προπαρασκευαστική του "καθίσματός" του, προηγηθείσα, διαδρομή επελέγη έδαφος με ποικιλία επιφανείας και κλίσεων ώστε ο εκπαιδευόμενος να "αντιληφθεί" τις εκτρέπουσες επιδράσεις του ιστού αλλά και του κυματίζοντος επισείοντος.


     Βεβαίως, η όλη η παρουσία του ιστού με τον επισείοντα δεν ευεργετεί μόνον τον Ιππέα αλλά και τον Ίππο!


     Με την διαδικασία αυτήν, εξοικειώνουμε σε ένα πρώτο στάδιο τον Ίππο με την παρουσία της σημαίας ωθώντας τον να την αποδεχθεί όταν απαιτηθεί η επί της ράχεώς του σημαιοφορία.  Και ήδη από του σταδίου του ιστού ο Ίππος εκτελεί όλους τους βηματισμούς του με κορυφαίο τον καλπασμό ενώ ο επισείων επί του ιστού κυματίζει ακατάπαυστα! 


     Και, κάπως έτσι  ολοκληρώθηκε η σημερινή εκπαιδευτική ημερίδα στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" με έναν εκπαιδευόμενο πολλαπλώς ωφελημένο ψυχικώς και ιππικώς, στόχος ο οποίος, άλλωστε, είναι  της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων".


Υστερόγραφο:

Και "πριν αλέκτορα φωνήσαι", πριν καν τεθεί τελεία στο παραπάνω κείμενο, ετοιμαζόμαστε και πάλι για την Κοιλάδα όπου θα διδαχθεί "ίππευση μετά ιστού φόρτου" διότι, στη Σχολή μας, καμιά μέρα δεν είναι σαν κάποια προηγούμενη και η πρόοδος διατηρείται διαρκής! Η Σχολή μας, ενισχυμένη από την συζυγή Σχολή μας του Ιππικού Θεάτρου, χαράζει λαμπρούς εκπαιδευτικούς ορίζοντες!

Α.Η.Κ.

ΜΕΘΕΞΗ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ "ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ"


     Καθώς προχωρά η διείσδυση των εμπλεκομένων στο κείμενο, ο καλός μας Σκηνοθέτης Γιάννης Δρίτσας επιστρατεύει την μαιευτική μέθοδο για να ερεθίσει τους ηθοποιούς του στην παραγωγή "εικόνων" πάνω στις οποίες θα δομηθεί το σκηνικό εγχείρημα.


     Ψυχαγωγικά -ως άγοντα ψυχές ...- τετράωρα τούτες οι νυχτερινές διδασκαλίες-μεθέξεις στην "συχνότητα" μιας θεατροποιημένης διαλέξεως η οποία προσδοκά την σκηνική της "διέξοδο".


     Και όλοι οι "δράστες" ...εν δράσει υπό την έντεχνη υφαρπαγή σκέψεων και συναισθημάτων από τον Γιάννη Δρίτσα ο οποίος άγει, με την σειρά του, τους μετέχοντες σε μία "ατραπό" κατανοήσεως του κειμένου με έναν δημιουργικό τρόπο και καθόλου "δασκαλίστικο".


     Έτσι κι απόψε όλοι εξωτερικεύσαμε τους μικρούς ή μεγάλους "ζωγραφικούς πίνακες" που σε όλα τούτα τα ανταμώματα διαμορφώσαμε κατά νου "διαβάζοντας" το κείμενο του συγγραφέως.


     Και η εξωτερίκευση αυτή έφθασε μέχρι σημείου ακόμη και εκμοντερνισμένης "εκδοχής", όπως την διετύπωσε ο ...Μάρουλλος χωρίς, ωστόσο, αυτή η υπέρβαση να ενοχλήσει τον φύσει κλασικίζοντα συγγραφέα.


     Πληθωρικός στις παρατηρήσεις του ο Σκηνοθέτης μας μαζεύει "καλούμπα" αλλά και ..."ξαμολάει", με τον δικό του χαριτωμένο αλλά και αποτελεσματικότατο τρόπο.


     Γεγονός είναι ότι αυτό το θεατρικό κείμενο δεν είναι και από τα πιο εύκολα και για κανένα, ούτε για τον Σκηνοθέτη, ούτε για τους ηθοποιούς όμως...τελικώς, τα δύσκολα είναι τα όμορφα και γίνονται ακόμη πιο όμορφα όταν γίνονται και ...επικίνδυνα!