ΣΚΗΝΙΚΗ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Αγαπητός Συνέλληνας, ειδικευμένος στην ανακατασκευή πανοπλιών, θεώρησε σκόπιμο να αναρτήσει σε μέσον κοινωνικής δικτυώσεως την παραπάνω φωτογραφία προερχόμενη από γύρισμα τουρκικής ταινίας ιστορικού περιεχομένου, συνοδεύοντάς την και πολύ σωστά, με ευμενή σχόλια για το ιστορικό και αισθητικό αποτέλεσμα. Και, εν συνεχεία, οι γνωστοί δυσφορικοί των "media", oι μονίμως "μισούντες" ("haters") όπως αποκαλούνται, έσπευσαν να διατυπώσουν ανυπόστατες επικρίσεις επί επικρίσεων εντοπίζοντες "ιστορικές ανακρίβειες" κλπ κλπ που δεν προσδιορίζουν και δεν τεκμηριώνουν αν και είναι γνωστόν ότι:
1. Kάθε εποχή χαρακτηρίζεται από ένα γενικό ενδυματολογικό ύ φ ο ς το οποίο, ωστόσο, συντίθεται από αμέτρητες ενδυματολογικές παραλλαγές και διαφοροποιήσεις οι οποίες δεν αναιρούν την ιστορικήν ακρίβεια. Επί παραδείγματι, το πώς, κατά μέσο όρο, όλοι ντυνόμαστε σήμερα είναι γνωστό και αυτό συνιστά το ενδυματολογικό "ύφος" της εποχής μας, όμως, δεν θα είναι λάθος σε μια μελλοντική ταινία για την εποχή μας εάν ο, τότε, ενδυματολόγος - σκηνογράφος επιλέξει μια γυναικεία ενδυματολογική επιλογή τουαλέτας δεκαετίας '30 που είναι τόσο συνηθισμένη για τις κυρίες οι οποίες σήμερα εμφανίζονται, π.χ., σε επίσημες εκδηλώσεις, ανεξαρτήτως εάν δεν τις επιλέγει η μέση σημερινή νοικοκυρά που επισκέπτεται ένα σούπερ-μάρκετ για τα καθημερινά ψώνια της.
2. Η σκηνική ενδυματολογία δεν θα πρέπει, απλώς, να σέβεται το ενδυματολογικό ύφος της εποχής αλλά θα πρέπει να εμπεριέχει και το στοιχείο του εικαστικού εντυπωσιασμού του θεατή με όσες επιτρεπτές υπερβολές και εάν, αυτό, συνεπάγεται. Πλην της περιπτώσεως του ιστοριογραφήματος (ντοκιμαντέρ), μια ταινία εποχής συγχωρείται να προκαλεί το βλέμμα του θεατή της με στοιχεία (και ενδυματολογικά) τα οποία, χωρίς να δικαιολογούν επικρίσεις αναχρονιστικότητος.
Στην δική μας περίπτωση, συνεργαζόμενοι κατά το παρελθόν με διάφορες παραγωγές παραστατικών εγχειρημάτων, φροντίζαμε πάντοτε, μεταξύ άλλων, να συγγράφουμε και να παρουσιάζουμε τεκμηριωμένη ενδυματολογική πρόταση προς επικύρωση των επιλογών μας, αποκλείοντας ανυπόστατες επικρίσεις. Αυτός είναι ο τρόπος της δικής μας προσεγγίσεως και θεωρούμε επιβεβλημένη την τήρηση αυτού του κανόνος σε όλες τις σοβαρές παραγωγές, ώστε οι "επαγγελματικώς" ...δυσφορούντες.
Με τον εξαιρετικό ανακατασκευαστή και τα ευστοχότατα απαντητικά σχόλιά του θα συμφωνήσουμε πλην ενός σημείου των διαλόγων της αναρτήσεώς του:
Π ο τ έ μην λες "ποτέ" αφού ...ποτέ δεν ξέρεις τι τέξεται η επιούσα... με τον "Μιχαήλ Μάρουλο Ταρχανιώτη" επί θύραις!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.