ΘΕΟΔΩΡΟΥ Γ. ΑΝΤΙΚΑ DVM PhD:
DOPING: ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ένας αμερικανικός όρος
ΘΕΟΔΩΡΟΥ Γ. ΑΝΤΙΚΑ DVM PhD:
DOPING: ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ένας αμερικανικός όρος
OI "EΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΤΟΥ κ. VINCENT McLEAN
Ένα συνοπτικό δείγμα λήψεων από την κινηματογράφηση των "Ελλήνων Κενταύρων" που έκανε στην Αθήνα και στην Καλαμάτα ο Αμερικανός παραγωγός κ. Vincent McLean ακολουθεί, πριν απολαύσουμε το ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ που ετοιμάζει στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, προοριζόμενο για διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ.
Βεβαίως, ο κ. Vincent McLean ως Εφιπποτοξότης και ο ίδιος, έχει το πλεονέκτημα να μπορεί να "βλέπει" σωστά τα εφιπποτοξοτικά "θέματα" και να τα απαθανατίζει με την δραματικότητα της δράσεως που χαρακτηρίζει αυτή την αρχέγονη πολεμική τέχνη!
AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"
Μιλώντας για πόλεμο ως σημείο αναφοράς, ο χρόνος του σίγουρα είναι η νύχτα, με το σκοτάδι να προστατεύει αυτόν που αιφνιδιάζει. Και οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας", όπως και όλη η υπόλοιπη Ομάδα, προσεγγίζουν την Τοξοβολία ως πολεμική τέχνη αφιερώνοντας τούτη την νυκτερινή Προπόνηση στη ...νύχτα! Διότι οι "νύχτα" δεν φιλοξενεί μόνον αχρείους παραβατικούς, αλλά και πολεμιστές!
Η τελευταία Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" υπήρξε μια προχωρημένη προέκταση της σειράς "Φως, Οπτική Αντίληψη και Δέος..." που καθιερώσαμε στο παρελθόν μελετώντας την στοχαστική επίδραση του φωτός κατά την τοξευτική διαδικασία. Σε απόλυτο σκοτάδι, με ενοχλητικά στροβοσκοπικά φώτα, με απευθείας δέσμες φωτός στα μάτια και με αποτέλεσμα όπως θα το δούμε στις φωτογραφίες της αναλυτικής αναρτήσεως που θα παρουσιασθεί στο Ιστολόγιο της Ομάδος μας! Μια δυνατή εμπειρία Τοξοβολίας!
Έτσι, με την χαρακτηριστική προπορεία στην Τοξοβολία, οι «Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας» ενέταξαν στο ασκησιολόγιό τους και την νυκτερινή Προπόνηση, ορθώς πεπεισμένοι ότι αυτή ολοκληρώνει τον Τοξότη καθοδηγώντας τον προς την εμβάθυνση της στοχαστικής διαδικασίας.
Ένα πραγματικό πειραματικό εργαστήριο είναι
η Ομάδα μας σε μία προσπάθεια συνεισφοράς προς το παγκόσμιο πολιτιστικό αγαθό, όπως
θεωρεί η «Unesco» την Έφιππη Τοξοβολία και, βεβαίως, οι «Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας» δεν
θα μπορούσαν να απουσιάσουν από αυτήν την ευγενή συνεισφορά!
KΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
Ακολουθώντας προηγούμενους προγραμματισμούς, η αθηναϊκή Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" θα διακόψει την εκπαιδευτική δραστηριότητά της μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου ε. έ. λόγω των θερινών διακοπών, αλλά και των υψηλών θερμοκρασιών της εποχής. Θερμές ευχές σε όλους για ένα καλό καλοκαίρι!
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"
Ο κανόνας θέλει τον αρχάριο Ίππο με καλώς εκπαιδευμένο αναβάτη και τον αρχάριο αναβάτη με καλώς εκπαιδευμένο Ίππο. Περιέργως πως, αυτός ο κανόνας έχει καταλυθεί στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" και ο σχολικός Ίππος που μόλις έχει ξεκινήσει να εκπαιδεύεται στην υπερπήδηση εμποδίων διερχόμενος υπεράνω βαλβίδων και καβαλέτι, έχει ανατεθεί στον αρχάριο μαθητή Χρύσανθο Δρίτσα ο οποίος, με άψογους χειρισμούς ηνιών τις οποίες διατηρεί διαρκώς χαλαρές και δυνατά "πόδια" (όπως δείχνει το οπτικοακουστικό υλικό) βοηθά το ανενστόμιστο τετράποδό του να καταλάβει αμέσως τις ανυψώσεις των ποδών του που απαιτεί αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία!
Με γνωστή την εμμονή του Εκπαιδευτή και Αρχηγού της τοπικής Σχολής Αθανασίου Ψωρομύτη στην ορθή και επιμελή ιππική εργασία, δεν απορούμε για την αλματώδη πρόοδο του μαθητή του Χρύσανθου αλλά δεν παύουμε να εκπλησσόμεθα για την αποτελεσματικότητα των χειρισμών ενός τόσο αρχαρίου αναβάτη σε μια τόσο απαιτητική περίπτωση.
Κυρίως, μας εντυπωσιάζει η ευπείθεια και η χαλαρότητα ενός πρώην ιπποδρομιακού Ίππου ο οποίος εισάγεται σε έναν νέο τομέα εργασίας στίβου με τέτοια ευδιαθεσία που του επιτρέπει να λειτουργεί χωρίς καν να συσπειρώνεται, διατηρώντας την άνεση και ελαφρότητα της κινήσεώς του! Και πόσο όμορφο για όλους να χαιρόμαστε γαλήνιες εικόνες προόδου σε μιαν ιππική Σχολή, όπως αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας"...
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"
Εδώ και χρόνια, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" δείχνουν ότι έχουν διαχωρήσει πλήρως τον "πολεμιστή" Τοξότη από τον "αθλητή" Τοξότη και έχουν προσδιορίσει τον κεντρικό άξονα της Ενστικτώδους Τοξοβολίας ο οποίος δεν είναι άλλος από την ανεξαρτητοποίηση του Τοξότη από κάθε ισορροπιστική δέσμευση.
Καθώς η αιτιοκρατία κυριαρχεί στην ερμηνεία της ανθρώπινης καθημερινότητος, κυρίως στις τέχνες του πολέμου, οι παραπάνω δύο επιτυχείς "ανακαλύψεις" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" οφείλονται στην σχέση του επικεφαλής τους Χριστόφορου Κασφίκη με ανατολική πολεμική τέχνη η οποία δείχνει να τον έχει επηρεάσει θετικότατα.
Βεβαίως, η τοπική πολιτιστική ιδιαιτερότητα της Κερκύρας, όπως και όλων των Επτανήσων, η οποία ανέδειξε την Μουσική ως "ιαματική" αιτιότητα λαϊκής ευδαιμονίας (κι ας μην αναζητήσουμε την "πηγή"...) συνεισφέρει τα μέγιστα στο επιτυχές αποτέλεσμα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" αφού, η εν γένει άσκηση όσο και οι πολεμικές τέχνες, Μουσική είναι!
Έτσι και στην τελευταία Προπόνησή τους, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας", "κινήθηκαν" επί του άξονος της αυτονομίας από κάθε ισορροπιστική δέσμευση με την βοήθεια βατήρων και δοκού 12 εκτμ.
Άλλωστε, αυτό δεν καταφέρνει και η Μουσική ...απογειώνοντάς σε, ενώ σου επιτρέπει να ισορροπείς σε μιαν υπαρξιακή αιώρηση μακράν των κανόνων συμβατικής ισορροπίας; Και τούτο φαίνεται να είναι και ο πυρήνας της διδασκαλίας των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", των αμίππων μεν, αξιοτάτων δε Συνασκουμένων μας!
Σ΄ αυτή την Προπόνησή τους, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" συμπεριέλαβαν και την Τόξευση του Οδυσσέως κατά την διάρκεια της οποίας συνέβησαν και περιστατικά όπως αυτοδιόρθωση του παραδόξου δια της διελεύσεως του βέλους μέσα από την οπή, κάτι που χρειάζονταν κάμερα για να καταγραφεί.
Ισχύει, άραγε, το φαινόμενο "Venturi" και στην περίπτωση της Τοξεύσεως του Οδυσσέως; Μήπως η Τοξοβολία προηγείται της ...Αεροδιαστημικής;
Αυτή την φορά και οι ιπτάμενοι στόχοι αντιμετωπίστηκαν από την ...δοκό κι αυτό βαθμολογεί το ..."αδίστακτο" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", όπως αδίστακτος πρέπει να είναι και κάθε πολεμιστής!
Και τα επί στόχου αποτελέσματα δείχνουν ότι δικαιώνουν απολύτως τις επιλογές του Χριστόφορου Κασφίκη! Πάνω από κάθε τι άλλο, όμως, τις επιλογές του Χριστόφορου τις δικαιώνει η "γεωμετρία" που είναι διάχυτη σε όλο το έργο των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" και η οποία είναι δώρημα θεών για την συμπαντικήν ισορροπία!
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
ΣΤΟ
ΙΠΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΑΤΕΟΣ (ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ)
Μετά την πρώτη ημέρα των γυρισμάτων στην αθηναϊκή Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", ο Αμερικανός παραγωγός κ. Vincent McLean ο οποίος ετοιμάζει ένα ντοκιμαντέρ διεθνούς κυκλοφορίας βρέθηκε στο Ιππικό Κέντρο Πλατέος (Μεσσηνίας) για να κινηματογραφήσει τους, εκεί, "Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας" και, ειδικώς, την Σχολή Τυφλών Εφιπποτοξοτών που διευθύνει ο τοπικός Αρχηγός Αθανάσιος Ψωρομύτης.
Στο Ιππευτήριο του Ιππικού Κέντρου Πλατέος του οποίου την χρήση ευγενώς μας παραχωρεί ο ιδιοκτήτης του κ. Γεώργιος Τζαβάρας προς τον οποίο είμεθα ευγνώμονες, εκτυλίχθηκε με επιτυχία ένα διήμερο κινηματογραφικών λήψεων τόσο για την καταγραφή της προόδου των τυφλών μαθητών μας όσο και για την "αποτύπωση" του έργου της Σχολής Ιππικού Θεάτρου η οποία αποτελεί επιμέρους τομέα των "Ελλήνων Κενταύρων".
Η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» προσεγγίζει την Έφιππη Τοξοβολία ως τέχνη πολέμου και ο πόλεμος χαρακτηρίζεται από το απρόβλεπτο και αιφνιδιαστικό, παράμετροι που λαμβάνονται υπ΄ όψη στην δράση της Ομάδος μας. Έτσι, σ' αυτή την κινηματογράφηση η Συνασκούμενη ηθοποιός και χορεύτρια Δέσποινα Μπόνου, με αρμονία κινήσεων, τόξευσε έφιππη και υπό εντελώς ασυνήθιστες στάσεις που συμβολίζουν το απρόβλεπτο και αιφνιδιαστικό τα οποία μπορεί ένας έφιππος πολεμιστής να αντιμετωπίσει κατά την διάρκεια της μάχης.
Σήμερα κινηματογραφήθηκε και για πρώτη φορά απόσπασμα από την διδασκόμενη παράσταση της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου μας, «Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης» με την ηθοποιό Δέσποινα Μπόνου, τον Αρχηγό της Ομάδος Αντώνη Διαγούπη και τους Ίππους της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας». Έτσι, οι ξένοι θεατές του ντοκιμαντέρ του Αμερικανού παραγωγού θα έχουν και το προνόμιο της πρώτης θεάσεως ενός εγχειρήματος το οποίο εμείς το θεωρούμε ως συνεισφορά στον Πολιτισμό.
Με φόντο την επιβλητικότητα του τείχους που, κάποτε, εντυπωσίασε τον Παυσανία («Μεσσηνιακά») έδωσε την συνέντευξή του o Aρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» Αντώνης Διαγούπης, για το ντοκιμαντέρ. Προβάλλοντας το Μεσσηνιακό τείχος, ο μεσσήνιος Αρχηγός μας φρόντισε να υπογραμμίσει τον γενέθλιο τόπο του, όχι μόνον ως Έλληνας, αλλά και ως καταγόμενος από την καλώς οχυρωμένη πόλη του Επαμεινώνδα.
Το ίδιο βράδυ, ο ιδιοκτήτης του Ιππικού Κέντρου Πλατέος (Μεσσηνίας) στο οποίο δραστηριοποιούνται οι «Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας», κ. Γεώργιος Τζαβάρας, παρέθεσε αποχαιρετιστήριο δείπνο προς Τιμή του Αμερικανού παραγωγού τηλεοπτικών ταινιών κ. Vincent McLean και των «Ελλήνων Κενταύρων» Αθηνών και Καλαμάτας που έλαβαν μέρος στην κινηματογράφηση. Το δείπνο τίμησε με την παρουσία του και ο Δήμαρχος Καλαμάτας κ. Αθανάσιος Βασιλόπουλος, ο οποίος ενημερώθηκε και για τις δραστηριότητες στο Ιππικό Κέντρο Πλατέος.