Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Η ΙΑΠΩΝΙΑ 'ΣΥΝΑΝΤΑ' 
ΤΟΥΣ 
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Ακόμη ένας λόγος να θαυμάζουμε τις πολιτιστικές πρωτοβουλίες του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χριστόφορου Κασφίκη, ήταν η ιδέα του να φέρει σε επαφή τους Συνασκουμένους της Σχολής του με την διδασκαλία της Σχολής Ιαπωνικών πολεμικών τεχνών της Κερκύρας "TAKEMUSU AIKIDO".  Τυπικότατος, ο Κερκυραίος επικεφαλής μας περιγράφει το σκεπτικό του και τις λεπτομέρειες αυτής της ωφελιμότατης εμπειρίας για τους Συνασκουμένους του. Ας τον μελετήσουμε προσεκτικά:



     Σήμερα η Ιαπωνία "συνάντησε" τους "ΚΕΡΚΥΡΑΙΟΥΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" ή το ανάποδο. 


     Έχοντας σαν γνώμονα ότι μια μαχητική ομάδα η όποια εξασκεί την μαχητική τέχνη της Τοξοβολίας και με βάση το ότι οι Samurai ήταν γνώστες όχι μιας μόνο πολεμικής τέχνης αλλά στο σύνολο τους, kendo, iaido, kyudo, daito-ryu, κτλ έδωσα την ευκαιρία σε 8 Συνασκούμενους δύο εκ των οποίων κάνουν ήδη πολεμική τέχνη και είναι αρκετά προχωρημένοι να γευτούν κάτι από Ιαπωνία. Έτσι λοιπόν σε έναν ειδυλλιακό χώρο στο πάλαι ποτέ αγγλικό Αρμοστείο στο "ΜΟΝ ΡΕΠΟ" έχοντας κοντά μας τους Δασκάλους της Σχολής "TAKEMUSU AIKIDO" πήραν οι Συνασκούμενοί μας μια "γεύση" από την χρήση δυο όπλων: του Σπαθιού ken και της Ραβδίου jo. Και για να σας δώσω να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, θα σας κάνω μια μικρή ανάλυση κατά όπλο.



Aiki ken

     Το όνομα Aiki-ken είναι το όνομα που δίνεται ειδικά στο σύνολο Ιαπωνικων τεχνικών ξίφους που ασκούνται σύμφωνα με τις αρχές του Αikido.


     Μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης Aiki-Ken αναπτύχθηκε από τον Ueshiba Morihei  στο dojo του στην Iwama της Ιαπωνίας. 


    Είναι τεκμηριωμένο ότι ο Ueshiba σπούδασε πολλά διαφορετικά στυλ του kenjutsu (ιαπωνική ξιφασκία), αλλά οι τεχνικές aiki-ken βασίζονται κυρίως στις διδασκαλίες του . kashima shinto ryu.



     Η πρακτική του aiki-ken δεν είναι διαδεδομένη.  Πολλά από τα aiki-ken έχουν μικρή ομοιότητα με άλλες σύγχρονες τέχνες σπαθιών. Αντί να μαθαίνει να «αγωνίζεται» με σπαθιά, ο πρωταρχικός σκοπός του aiki-ken είναι να μεγεθύνει τα λάθη στην τεχνική του Αikido και να δώσει στον μαθητή την ευκαιρία να εφαρμόσει τις αρχές του Αikido σε διαφορετικές καταστάσεις. Η Aiki-ken ασκείται χρησιμοποιώντας το ΚΕΝ (μια ξύλινη katana) και διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών.



     Αναφέρω την πρώτη φόρμα :

     Ichi-no
     Ni-no
     San-no
     Yon-no
     Go-no
     Roku-no
     Shichi-no


Aiki jo

     Οι τεχνικές aiki-jō που διδάχθηκαν από την Ueshiba ήταν απόσταξη και τροποποίηση αυτής της Προπόνησης, με έμφαση στη χρήση του jō ως μέθοδο βελτίωσης των τεχνικών Αikido με άδειο χέρι.


     Εδώ οι τεχνικές είναι τόσες πολλές που μάλλον θα σας μπερδέψω. Αρκεί να σας πω ότι σε μάχη jo με katana φυσικός νικητής είναι το jo!



     Εν κατακλείδι, τα όπλα του Αikido χρησιμεύουν στους Αikidoka για βελτίωση των τεχνικών με τα χέρια taitzutsu.


     Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον sensei και τους shodan (μαύρη ζώνη 1ή 2 dan) για την εμπειρία που χάρισαν στα παιδιά μας και βέβαια ένα μεγάλο ευχαριστώ στους Συνασκουμένους που ακολούθησαν αυτήν την εκπαίδευση.



     Στο τέλος και λίγο πριν την ομαδική φωτογράφιση προσφέραμε στον sensei το βιβλίο "ZEN και η Τέχνη της Τοξοβολίας" το οποίο κοσμεί ήδη την Βιβλιοθήκη του dojo.



     Κάπως έτσι πέρασε και η σημερινή μας Προπόνηση βουτώντας βαθιά μέσα σε μια κουλτούρα από την οποία μόνο θετικά μπορούμε να αποκομίσουμε .

Με εκτίμηση,

ΚΑΣΦΙΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

Κυριακή 29 Απριλίου 2018

0 - 40 ΣΕ ΔΥΟ ...ΩΡΕΣ


     Όχι δεν μιλάμε για επιτάχυνση σε χιλιόμετρα διότι θα ήμασταν απαράδεκτα αργοί... Μιλάμε σε αύξηση αποστάσεως σε μέτρα προπονητικής ημερίδος Ενστικτώδους Τοξοβολίας, κάτι που κάθε άλλο παρά καθυστέρηση χρόνου δείχνει.


     Ακόμη μια ημερίδα προχωρημένων για την Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" έδωσε ωραία αποτελέσματα, με τον Εκπαιδευτή να βγάζει καπνούς από τα αφτιά διότι ο Αρχηγός έπαιζε με άνεση στους δικούς του ρυθμούς, η Χρυσούλα να αυτοκριτικάρεται αυστηρότατα με την γνωστή τελειομανία της στο "peak" και τον, πάντα σοβαρό, Πρωτεσίλαο να προσπαθεί να αυτοσυγκεντρωθεί και να ξεπεράσει τα χαριτωμένα που γίνονταν γύρω του.


     Σε κάθε περίπτωση και αυτή η "ορεινή' εξόρμηση ήταν πολύ αποδοτική για τους Συνασκουμένους αλλά και για τον ίδιο τον Εκπαιδευτή που έμαθε πως να ξεπερνά το ...έμφραγμα που επαπειλεί γι αυτόν η αθώα και πειραχτική "διαγωγή" του υπέροχου, κατά τα λοιπά, Αρχηγού μας.


     Τηρώντας τον απαραβίαστο κανόνα, προηγήθηκε η προθέρμανση υπό τον συντονισμό του Αρχηγού μας.


     Ακολούθησαν ασκήσεις Τοξοβολίας εξ Επαφής για την ανάπτυξη "σχέσεως"  με την χορδή, πριν ξεκινήσουμε την κυρίως Προπόνηση η οποία ξεκίνησε κατόπιν.


     Στην Τοξοβολία εξ Επαφής, μετά τις πρώτες, αναμενόμενες, αποτυχίες, τάχιστα φάνηκε ότι θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με ευοίωνη προοπτική, κάτι που επαληθεύτηκε στη συνέχεια.


     Το στήσιμο του διχτυού μας πρόσφερε αρκετά ευτράπελα, με την Χρυσούλα να θυμίζει σαλταδόρο της κατοχής επάνω σε ώμους και κλαριά στερεώνοντας αυτό το χρησιμότατο προστατευτικό μέσο.


     Πραγματικά, όσοι χαιρόμαστε την παρουσία αυτού του ακαταπόνητου κοριτσιού το χαιρόμαστε για τη ζωντάνια και την ακρίβεια των κινήσεών του, είτε στη Γραμμή Βολής είτε στο Ιππευτήριο.


     Και όσο ικανή και αποτελεσματική είναι παντού και πάντοτε, ανυπομονούμε να ακούσουμε την ...ανικανοποίητη γκρίνια της για τον ...εαυτό της που τον στήνει συνεχώς "στο τοίχο" επιδιώκοντας, έτσι, την αυτοβελτίωσή της.


     Αφού στήθηκε το προστατευτικό δίχτυ, σ΄ αυτές τις πολύ γόνιμες δύο ώρες, το πρώτο πράγμα που διαπιστώθηκε ήταν το, ήδη, πολύ καλό επίπεδο συντονισμού και ευστοχίας της Γραμμής Βολής.


     Οι μεταβολές αποστάσεων σ'  αυτή την Προπόνηση έγιναν γρήγορα αλλά καθόλου ...βιαστικά.


     Το επικλινέστατο έδαφος πολλαπλασίαζε τον βαθμό τελικής δυσκολίας κάθε τοξεύσεως, όμως, η ομαδική και ατομική ευστοχία των μετεχόντων υπήρξε αξιοπρόσεκτα υψηλή.


     Πλέον, εάν ξεπεραστεί το "πανελλήνιο" οικονομικό πρόβλημα μιας επιμελώς "καλλιεργούμενης"  οικονομικής κρίσεως από τα Μέλη της Ομάδος μας, η συμμετοχή των "Ελλήνων Κενταύρων" σε διεθνείς αγωνιστικές διοργανώσεις θα γίνει με την βεβαιότητα υψηλών διακρίσεων.


     Μετά την ολοκλήρωση του κυρίως προγράμματος, ο Αρχηγός μας είχε την χαρά να μεταφέρει στους Συνασκουμένους του τα πορίσματα των δικών του ατομικών Προπονήσεων στην ταχυβολία.


     Σαφής και αποτελεσματικός στη διδασκαλία του, ο Αρχηγός μας, κατάφερε συντομότατα να περάσει στους Συνασκουμένους του καίριες οδηγίες για την ανάπτυξη της ταχυβολίας, βασικής προϋποθέσεως σε μεγάλους αγώνες Έφιππης  Τοξοβολίας αλλά και στατικής.

Σάββατο 28 Απριλίου 2018

ΠΕΡΙ ΗΓΕΣΙΑΣ



     Κάθε φιλόδοξος άνθρωπος ο οποίος θέλει να είναι ηγέτης θα πρέπει πρώτα να μάθει να ηγείται εαυτού  σε κάθε έκφανση της ζωής του. Εάν επιθυμείτε να γίνετε οι ηγέτες άλλων ανθρώπων, πρέπει πρώτα να κατανοήσετε αυτούς των οποίων θα ηγηθείτε. Χρειάζονται χρόνια προσωπικής ανάπτυξης, μέσα από μελέτη και παρατήρηση προτού πείτε ότι πραγματικά γνωρίζετε τους ανθρώπους. Πρόκειται για μια διαδικασία μέσα από την οποία θα φθάσετε σε ένα σημείο επίγνωσης της ανθρώπινης σκέψης και συμπεριφοράς. Η κατανόηση και η ενσυναίσθηση είναι από τα πιο ισχυρά προτερήματα ενός ηγέτη, δηλαδή, να είναι σε θέση να αισθανθεί ό,τι αισθάνονται οι άνθρωποι γύρω του, τις δυσκολίες και τις φιλοδοξίες τους. Κατόπιν, πρέπει να έχετε την πρόθεση και τη διάθεση να τους στηρίξετε να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να ξεπεράσουν τα εμπόδια.


     Ο πραγματικός ηγέτης δε ζητά να τον στηρίξουν, είναι εκείνος που παρέχει στήριξη. Ο πραγματικός ηγέτης δεν κρίνει τους άλλους για τα λάθη τους, μονάχα τους βοηθάει να τα διορθώσουν. Ο πραγματικός ηγέτης υπηρετεί, παρά υπηρετείται. Είναι κάποιος που έχει αναπτύξει συνείδηση της συμπεριφοράς του και τις συμπεριφοράς των άλλων. Καταπνίγει όλα τα εγωιστικά ενστικτώδη κίνητρα και αποφεύγει εγωιστικές και ναρκισσιστικές στάσεις. "Ηγέτης" είναι εκείνος που θα βουτήξει στα βαθιά νερά για να βοηθήσει τους ανθρώπους του, να καλύψει τα λάθη τους και να τους προστατεύσει από τις αναποδιές. Οι αρετές του ηγέτη λοιπόν αφορούν τον κάθε άνθρωπο και όχι μόνο έναν που αρέσκεται να δίνει εντολές.
  

     Εδώ όμως τίθεται το θέμα εάν ο ηγέτης γεννιέται ή γίνεται. Εδώ αξίζει να αναφερθούμε στο χάρισμα και στην επιστήμη της Ηγεσίας. Στο χάρισμα γιατί είναι η αρετή που αποκτάμε εκ γεννησιμιού, και στην τέχνη της Ηγεσίας διότι ως τέχνη ταυτίζεται με τις επιστήμες και ως πρώτη επιστήμη στην ιεραρχία αυτών εντάσσεται η πολιτική και αμέσως μετά από αυτήν η στρατηγική. Κατά τον Πλάτωνα οι αρετές της Ηγεσίας είναι η φρόνηση, η σωφροσύνη, η δικαιοσύνη και η ανδρεία. Υποστηρίζει μάλιστα ότι οι αρετές και η επιστήμη της ηγεσίας δεν είναι διδακτέες, καθόσον δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι δάσκαλοι για να τις διδάξουν, και τονίζει πως για τον ηγέτη πρωταρχικό προσόν για τις σωστές αποφάσεις του είναι η ορθογνωμία και δευτερευόντως έρχεται η επιστήμη στην αντιμετώπιση των ποικίλων θεμάτων της ηγεσίας του.


     Για την ορθή απόφαση ενός ηγέτη ή για την ανεύρεση της αλήθειας συνιστά επιμόνως ως πρωταρχικό σκοπό τον διεξοδικό διάλογο και κατά προτίμηση την διαιρετική μέθοδο. Βεβαίως από αυτούς τους διαλόγους και προκειμένου να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους εξυπακούεται και θεωρείται αυτονόητο ότι ο κάθε συνομιλητής, για να είναι αληθινός μέτοχος του διαλόγου, οφείλει να εγκαταλείπει τις προσωπικές του ακαμψίες και να είναι και ο ίδιος διαλεκτικός αποδεχόμενος τον ορθότερο λόγο των άλλων συνομιλητών του ή την ορθότητα του συμπεράσματος στο οποίο ο διάλογος καταλήγει. Ειδάλλως, όπως και ο ίδιος ο Πλάτων λέει: η διαφωνία στους διαλόγους είναι έργο αφρόνων ανθρώπων. Απεναντίας όμως ένας κανονικός διάλογος καλλιεργεί τη φιλία και την ενότητα μεταξύ των συνομιλητών, παρέχοντας συγχρόνως την ικανοποίηση στον καθένα για τη συμμετοχή του στην αποκάλυψη της αλήθειας, ή τη λήψη σωστών αποφάσεων, όπως προκύπτουν από αυτόν τον διάλογο.


     Συνέπεια της διαλεκτικής αρχής και τέχνης θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτή του μέτρου, προκειμένου οι αποφάσεις του ηγέτη να εξασφαλίζουν και να διατηρούν την αρμονία και την ενότητα σε άνισες και αντιτιθέμενες καταστάσεις μέσα σε οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα την οποία διοικούν, για να μη καταστραφεί ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο από αυτές τις καταστάσεις.


     Η ενότητα των πολιτών κατ’ αρχήν απορρέει από το ήθος της προσωπικότητας αυτού του ίδιου του ηγέτη και το οποίον ήθος του, κατά τον Πλάτωνα, χαρακτηρίζεται από τις θεμελιώδεις αρετές: της φρόνησης, της σωφροσύνης, της δικαιοσύνης και της ανδρείας. Αλλά παράλληλα με το χάρισμα των αρετών ο ηγέτης πρέπει να έχει μία πλούσια μόρφωση σε όλο το φάσμα των επιστημών και κυρίως στις ανθρωπιστικές επιστήμες ψυχολογίας και κοινωνιολογίας, ώστε να μπορεί να απευθύνεται κατά τον αρμόζοντα τρόπο στο νου και στη ψυχή των πολιτών συμφιλιώνοντας αυτούς.


     Έτσι λοιπόν σήμερα οι ηγέτες μιας ομάδος, καλούνται στα καθήκοντά τους να εφαρμόζουν την αρχήν, αφενός μεν της απόλυτης πειθαρχίας προς τους ισχύοντες νόμους και, αφετέρου, της ανάπτυξης πρωτοβουλιών εκεί που ο νόμος δεν προβλέπει για κάποιες περιπτώσεις, προκειμένου η ομάδα να λειτουργεί ομαλά, αρμονικά και προοδευτικά, χωρίς τριβές, εμπόδια και οπισθοδρομήσεις. Όσον όμως και αν είναι διακριτά τα όρια μεταξύ της πειθαρχίας και της πρωτοβουλίας, δεν παύει να εμπεριέχουν ασάφεια, ώστε ορθά θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως αντιφατικές αρχές και δικαίως η αξία ενός ηγέτη κρίνεται σε αυτές τις οριακές θέσεις, όταν ενεργεί όχι προς ίδιον όφελος, αλλά προς όφελος της ομάδος, όπως ο Πλάτων έλεγε και ως εξ αυτού η απόφαση του ηγέτη σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτεί επιστήμη και αρετές.


     Ας με συγχωρήσουν οι παρευρισκόμενοι της τελευταίας Προπονήσεως για την μη ανάπτυξη κειμένου επάνω στην ίδια εκείνη την Προπόνηση, όμως θεώρησα πως το παρόν άρθρο θα ωφελήσει πολύ περισσότερο την σκέψη και κρίση όλων μας.


Εφιπποτοξοτικά!
  
Κωνσταντίνος Δαμιανάκης.
 Αρχηγός Ομάδος,





Έχουμε πάρα πολλούς λόγους  να είμεθα υπερήφανοι 
για τον Αρχηγό της Ομάδος μας 
και ένας από αυτούς, ο κυριότερος, είναι το Ήθος του 
το οποίο διαφαίνεται από το παραπάνω κείμενό του 
και παρά τις αντιρρήσεις του
για την ένθεση της πρώτης φωτογραφίας 
-ο ίδιος προέτεινε άλλη στην οποία δεν εμφανίζει εαυτόν-
επιλέγουμε εμείς την πρώτη των φωτογραφιών αυτού του κειμένου του
ως ενδεικτική της προσωπικότητος του συντάκτη του.

 ΤΟ Δ.Σ.

OI "EΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ"
ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ


     Για κανέναν από εμάς δεν αποτελεί έκπληξη η αναγνώριση των ικανοτήτων των Μελών μας ακόμη και από τις πλέον ιππικώς προηγμένες χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Έτσι, Στέλεχος των "Ελλήνων Κενταύρων" που βρέθηκε προς αναζήτηση εργασίας σε χώρα της κεντρικής Ευρώπης έστειλε το βιογραφικό του στο κ ο ρ υ φ α ί ο  ιππικό κέντρο-εκτροφείο της χώρας και να τι μας γράφει:

     "Θέλω να είμαι αισιόδοξος, είδαν το βιογραφικό και είπαν ότι δεν θα χρειαστεί καν να περάσω τεστ. Και ότι τους περνούν σχεδόν όλους."


     Η θετική σκέψη όλων των "Ελλήνων Κενταύρων" σε ακολουθεί Εφιπποτοξότη-Εκπαιδευτή  "Έλληνα Κένταυρε", όπως ακολουθεί και όλους τους Αδελφούς "Έλληνες Κενταύρους" που ανοίξατε τα "φτερά" σας στην πιο απαιτητική αγορά εργασίας η οποία φαίνεται να σας καλοδέχτηκε.


Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

ΕΥΔΑΙΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΣ


     Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" αισθάνεται ιδιαιτέρως ευγνώμων προς τον ευγενή χορηγό μας, Προπονητή κ. Δημήτριο Κυριακίδη για την αφιλοκερδή του προσφορά προς τον Αρχηγό μας των υπέροχων Ίππων του Σταύλου του με αποτέλεσμα, ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" καθημερινώς, σχεδόν, να προπονείται υπό ιδανικές συνθήκες στο ίδιο Ιππευτήριο όπου, παλιότερα [2005], ο Ιδρυτής της Ομάδος ανεβίωσε την Έφιππη Τοξοβολία στην Ελλάδα.


     Την φορά αυτή ένας Ίππος που προσεγγίζει τον "Kανόνα του Morris" υποχειριάσθηκε με ευγένεια από τον Κωνσταντίνο μας ο οποίος κατακτά ολοένα και περισσότερο τα "μυστικά" της σέλλας, γνωστού όντος ότι στην Ομάδα μας η πρώτη φάση της εκπαιδεύσεως είναι γυμνιππευτική. Κι αυτό διότι ο Κωνσταντίνος προετοιμάζεται για Αγώνες, κάτι που όσο κι αν αποφεύγει να συζητά είναι εμφανέστατο ότι τον απασχολεί.


     Επί τη ευκαιρία αυτής της προπονητικής ημερίδος, ο "compact" Ίππος "σφυγμομετρήθηκε και για την εκ μέρους του καταλληλότητα στην Έφιππη Τοξοβολία με πολύ ενθαρρυντικές τις πρώτες ενδείξεις.


     Προνόμιο για όλους μας η ίππευση και εξάσκηση σε έναν σωστά οργανωμένο Σταύλο, όπου βρίσκονται στη διάθεσή μας πολλοί και αξιολογότατοι Ίπποι.


     Και βεβαίως, η χαρά της Ιππικής συνεχίζεται πάντοτε μετά την αφίππευση εντός του Σταύλου απ΄ όπου και αρχίζει με την καθαριότητα της ιπποσαγής μετά την παύση της εργασίας Ιππευτηρίου.


     Κι ακόμη περισσότερο, σε όλη την έκταση της σταυλικής εγκαταστάσεως με την καθαριότητα όλων των χώρων και την διασφάλιση των προϋποτιθέμενων άριστων συνθηκών υγιεινής για τους Ίππους ως βασική υποχρέωση όλων μας προς αυτούς.


     Ωραίες ημέρες ενός καλοκαιριού που μόλις έφτασε και που προμηνύεται καρποφόρο και όχι μόνον για τα Στελέχη της Ομάδος μέσα στο νέο μας προπονητικό χώρο αλλά και για όλους τους μαθητές μας οι οποίοι, πλέον μπορούν να ιππεύουν ασφαλέστατους Ίππους και να προοδεύουν, απολαμβάνοντας την Ιππική αλλά και την Έφιππη Τοξοβολία.


Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΙΠΠΟ ΣΧΟΛΗΣ


     Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο υπερήφανοι παρακολουθώντας την πρόοδο της Ομάδος μας με τα Μέλη μας να ασκούνται τιμώντας τον Εθνικό μας Ήρωα Γ. Γρίβα - Διγενή ο οποίος με τους γενναίους άνδρες της Ε.Ο.Κ.Α. κατάφεραν να εκδιώξουν από το κυπριακό έδαφος τους το μίασμα των Άγγλων κατακτητών.


     Κι αυτή η πρόοδος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" γίνεται κάθε φορά κι εντονότερη, μελετώντας την σοφή σχεδιαστική προνοητικότητα των Προπονήσεών τους από τον επικεφαλής του Παραρτήματος Αθανάσιο Ψωρομύτη ο οποίος πασχίζει για την τελεία εκπαίδευση του Ίππου της Σχολής τους, μη φειδόμενο κόπων αλλά και ...ρίσκων.


     Την φορά αυτή παρατηρούμε μιαν ευφυέστατη προσέγγιση "σφυγμομετρήσεως" της εμπιστοσύνης προς τον συγκεκριμένο Ίππο από τα Μέλη του Παραρτήματος με έναν, ομολογουμένως, πρωτοποριακό όσο και ρισκαδόρικο τρόπο ο οποίος, όμως, εντυπώνεται αδρά σε όλους, αναπτύσσοντας την εμπιστοσύνη τους προς τον Ίππο.


     Ο επικεφαλής του Παραρτήματος δεν δίστασε να ακολουθήσει την δυναμικότερη "οδό" της εκθέσεως σε άμεσο κίνδυνο ώστε να καταδείξει την πλήρη υπαγωγή του Ίππου στον χειριστή του και τον υποχειριασμό του από τον Άνθρωπο.


     Ξεκινώντας από τον ίδιο, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης απέδειξε ότι ο Ίππος τον οποίο ο ίδιος εκπαιδεύει, υπακούει και σέβεται τον χειριστή του Άνθρωπο, έχοντας ήδη μάθει επαρκέστατα να βαδίζει σε διάφορες επιφάνειες και υπεράνω αυτών, όπως έχουμε παρατηρήσει στο οπτικοακουστικό υλικό των προηγουμένων προπονητικών ημερίδων του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας". 


     Και κάπως έτσι, ο Ίππος γίνεται κατάλληλος για μαθήματα τα οποία ήδη έχουν αρχίσει όπως μας επαληθεύει το οπτικοακουστικό υλικό της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" που φτάνει σε μας τακτικά, μετά από κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα.


     Έτσι, απολαμβάνουμε συνεχώς την πρόοδο των εκεί μαθητών, όχι μόνον στην Ιππική αλλά και στην Παραδοσιακή και Ενστικτώδη Τοξοβολία.


     Και πάντα με την, υπεράνω όλων, συντροφικότητα που αποτελεί και τον κοινό παρονομαστή μιας μεγάλης Ομάδος-Οικογενείας, όπως αυτής των "Ελλήνων Κενταύρων".