Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

ΤΟ ΤΥΜΠΑΝΟ
ΤΩΝ
«ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ»



Αφιερωμένο
στον Αρχηγό της Ομάδος μας Κωνσταντίνο Δαμιανάκη
και στον Υπαρχηγό Μάριο Ευθυμιάδη
οι οποίοι ασχολούνται με τα κρουστά.

     Σε όλους τους λαούς, η μυθολογία της μουσικής την ανάγει σε δώρο των θεών προς τον άνθρωπο. Η αφετηρία της χάνεται περίπου στο 10.000 π.χ.χ. όταν πρωτοεμφανίζεται η παράσταση ενός πήλινου σφαιροειδούς φλάουτου με πέντε οπές (οκαρίνα) όταν ο ίδιος ο άνθρωπος εμφανίζεται προ 100.000 ετών και με τις πρώτες οργανωμένες ανθρώπινες κοινωνίες να εμφανίζονται προ 8.000 ετών, σε μια εποχή κατά την οποία η πρόταξη του ενστίκτου μας πείθει ότι ο ήχος απετέλεσε, πρωτίστως, έναν μαγικό εξορκισμό για την προστασία του ανθρώπου και της καθημερινής ζωής του.


     Από καταβολής της, λοιπόν, η μουσική υπήρξε μία βασική εκδήλωση εσωτερισμού της ανθρωπότητος και υπηρέτησε, όπως και μέχρι σήμερα υπηρετεί, τις παραμέτρους ενός ζωτικού ελιξηρίου για την υποστήριξη του ανθρώπινου ψυχισμού.


     Η δεδομένη κινητικότητα του σύμπαντος αποτελεί και το υπαρξιακό πλαίσιο της μουσικής την οποία συνθέτουν δονήσεις. Μέσα σε ένα σύμπαν το οποίο αποτελεί ένα αλληλένδετο πλέγμα στο οποίο κάθε κίνηση τμήματος μεταδίδει κυματισμούς κινήσεων σε όλο το πλέγμα, είναι φυσικό να ορίζεται ως ανύπαρκτη η τελεία άυλη δημιουργία στην οποία και μόνον απουσιάζει κάθε ένδειξη κινήσεως. Έτσι, ένα σύμπαν συνεχώς κινούμενο από μυριάδες κινήσεων περιοχών οι οποίες προσπαθούν να αποκαταστήσουν το αποτέλεσμα μιας τελείας ακινησίας τελεί σε διαρκή κινητικότητα (τα πάντα ρει) η οποία παράγει δονήσεις οι οποίες τείνουν προς το ιδανικό της ήρεμης ακινησίας. Και αυτό ακριβώς είναι η μουσική, η φυσική προσπάθεια ανασυνθέσεως δονήσεων (ήχοι) οι οποίες επηρεάζουν την ψυχή του ανθρώπου κατευθύνοντάς την προς τελειότητα μιας ισορροπημένης ηρεμίας με το, επιπρόσθετο, στοιχείο του ρυθμού, ήτοι, της μετρικής αλληλοδιαδοχής των δονήσεων.


     Εάν η ανασύνθεση των δονήσεων δεν είναι επιτυχής για τον ανθρώπινο ψυχισμό το αποτέλεσμα δεν τείνει προς την ισορροπημένη ηρεμία αλλά την καθηλώνει στην διατήρηση της κινητικής διαταραχής της (θόρυβος, ηχορύπανση κλπ). Και, εάν ο ρυθμός δεν είναι επιτυχής το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο αρνητικό για τον ανθρώπινο ψυχισμό. Οπότε, ήχος (δόνηση) και ρυθμός θα πρέπει να συνδέονται με συμπίπτουσα ευστοχία (αρμονία) ώστε να προσδοκάται ένα θετικό αποτέλεσμα.


     Η υλική υπόσταση του ανθρωπίνου σώματος δεν είναι παρά μία ενότητα αλληλένδετων μικροσυμπαντικών συστημάτων που όλα μαζύ δονούνται σε ένα υγρό περιβάλλον έγκλειστο μέσα σε ένα εξωτερικό πορώδες περίβλημα. Η διαρκής κίνηση όλων αυτών των μικροσυμπαντικών συστημάτων του ανθρώπινου σώματος παράγει δονήσεις (ήχους) και οι δονήσεις αυτές υπάρχουν ακόμη και μέσα ένα ανθρώπινο κύτταρο, ασχέτως εάν ούτε το ανθρώπινο αφτί ούτε καν η τεχνολογία δεν μπορεί να τις συλλάβει. Έτσι, ως η πρώτη φυσική …μουσική ορχήστρα θα μπορούσε να θεωρηθεί το ίδιο το ανθρώπινο σώμα πολύ πριν την εμφάνιση της ανθρωποκατασκεύαστης …πήλινης οκαρίνας, με τον ίδιο τον άνθρωπο να βιώνει κάτι που συχνά δεν το ακούει: τον ήχο και τον ρυθμό.


     Αν και εν πολλοίς ακατάγραπτη, η μουσική συνείδηση του ανθρώπου είναι ο «αρχιτέκτων» των, επέκεινα, μουσικών δημιουργημάτων του προ των οποίων ο ίδιος, από καταβολής του, κατάφερε να αναπτύξει και έναν εκπληκτικό ενδοσωματικό βιοσυντονισμό με κυρίαρχη την παραγωγή εγκεφαλικών κυμάτων τα οποία οφείλονται στην ταλάντωση (δόνηση) των ηλεκτρομαγνητικών πόλων των ημισφαιρίων του εγκεφάλου γενεσιουργό αίτιο του ανθρωπίνου αιθερικού σώματος, αλλά και εκείνου του συναισθηματικού και νοητικού τα οποία, αν και πολλοί αμφισβητούν εν τούτοις τεκμαίρουν οι γνώστες μυστικιστές.


     Έτσι, όπως ολόκληρο το σύμπαν τελεί υπό το κράτος και τις επιπτώσεις ενός κοσμικού συντονισμού ούτω πως και ο άνθρωπος τελεί υπό, εν σμικρώ, αντίστοιχες συνθήκες και η όποια επέμβαση επί του κρατούντος συντονισμού –δι οιουδήποτε τρόπου- καταφέρει θετικές ή αρνητικές μεταβολές.


     Απομονώνοντας την λέξη της παραπάνω παραγράφου «μεταβολές» και, μάλιστα, μεταβολές επί τα βελτίω, απτόμεθα πλέον του μεγίστου ωφελήματος που μπορεί να έχει η μουσική ως θεραπεύουσα την ψυχή αλλά και το σώμα του ανθρώπου.


     Ήδη η σημαντικότητα των ήχων στη ζωή και στο θάνατο του ανθρώπου είναι γνωστή από τον σουάμι Ράμα ο οποίος, στο βιβλίο του «Living with the Himalayan Masters» γράφει ότι υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας της σωματικής απελευθερώσεως (θανάτου) σουάμι ινδουιστών οι οποίοι εγκατέλειψαν το υλικό τους σώμα ενώ διαλογίζονταν ψέλνοντας «Ομ» εγκαταλείποντας τα σαρκία τους άψυχα και άηχα. Ο ήχος συνδέεται, λοιπόν, με την ζωή και μεταβάλλει την ποιότητά της, οπότε, κατά τεκμήριο μπορεί να αποτελέσει και εφαλτήριο βελτιώσεώς της δια της θεραπευτικής επιδράσεώς του στον άνθρωπο.



     Οι τεχνικές θεραπευτικής επιδράσεως του ήχου στον άνθρωπο είναι δύο: η εσωτερική και η εξωτερική. Κατά την εσωτερική χρησιμοποιείται η φωνή του ανθρώπου ως μέσον παραγωγό θεραπευτικών ήχων ενώ κατά την εξωτερική χρησιμοποιούνται μουσικά όργανα ή άλλα ηχοπαραγωγά μέσα.


     Το τύμπανο, λοιπόν, αποτελεί ένα από τα μουσικά όργανα τα οποία συνιστούν την εξωτερική τεχνική για την ανθρώπινη μουσικοθεραπεία και είναι το βασικότερο των κρουστών αποτελούμενο από μία λεπτή δερμάτινη, ελαστική, μεμβράνη τεντωμένη επί του ανοίγματος ενός στρογγυλού σώματος το οποίο είναι περίκλειστο και ονομάζεται αντηχείο. 


     Στην περίπτωση όμως, του αντιστοίχου οργάνου το οποίο χρησιμοποιούμε στην ομάδα μας, το οποίο δεν διαθέτει περίκλειστο αντηχείο και είναι απλώς ένα ρηχό μεμβρανόφωνο το οποίο είναι πάντοτε ανοικτό στο κάτω μέρος, κατά κανόνα στρογγυλό και σπανίως πολυγωνικό ή τριγωνικό, επικαλούμεθα καταχρηστικώς την ονομασία του τυμπάνου.


     Η πρόκληση ηχητικής αντιδράσεως στα τύμπανα γίνεται με διάφορα μέσα, όπως τα γυμνά δάκτυλα (στα ινδικά τάμπλα), το γυμνό χέρι (στο αφρικανικό ντζέμπε) ή με κρούστα (ή, μπακέτα).


     Οι ήχοι του τυμπάνου (δονήσεις) μπορεί στα «μάτια» (ακρόαση) του αδαούς να αποτελούν την επανάληψη ενός και του αυτού μουσικού φθόγγου (ήχου) και μόνον ο ρυθμός να κάνει στο μουσικό αποτέλεσμα τη «διαφορά», όμως, στη πραγματικότητα αυτό το αρχέγονο μουσικό όργανο κάθε άλλο παρά χαρακτηρίζεται από ηχοπενία και κάθε εκτελεστής του γνωρίζει τρόπους ώστε να αποδίδει με αυτό μία μεγάλη κλίμακα ήχων ώστε να αποφεύγεται η όποια μονοτονία που θα μπορούσε να το ευτελίσει ως, απλώς, θορυβοποιό ή ηχορυπαντικό μέσο, ενώ ο σεβασμός στη παράμετρο του ρυθμού τα αναδεικνύει σε γόνιμο ψυχαγωγικό (άγον ψυχή, ή, ψυχικό αγωγό) βοήθημα.


     Το τύμπανο το οποίο χρησιμοποιούμε στις Προπονήσεις μας συγγενεύει με τα τύμπανα των ανιμιστικών (σαμανικών) παραδόσεων και κρούεται με ξύλινη κρούστα επενδεδυμένη με φυσικό δέρμα ή φυσικό μέλος ζώου (γυμνό οστό ή φυσικό άκρο) αναλόγως την στιγμή. Έτσι σε στιγμές όπου απαιτείται η εγρήγορση προτιμούμε οξύτητα ήχου (γυμνό οστό ή φυσικό άκρο) ενώ σε στιγμές αυτοσυγκεντρώσεως και διαλογισμού οι βαθείς ήχοι (κρούστα επενδεδυμένη με φυσικό δέρμα, ή χέρια / δάκτυλα) είναι προτιμητέοι.   


     Με το τύμπανο στις προπονητικές ημερίδες μας μπορεί να δίνουμε απλό παράγγελμα, να συνθέτουμε ρυθμό παραγγελμάτων ή και να επιδρούμε στον ψυχισμό των Συνασκουμένων θεραπευτικώς, αφαιρώντας εντάσεις και ενισχύοντας την εσωτερική ισορροπία τους. Όλα τούτα εξαρτώνται από την προσωπική εξάσκηση του χειριστή του τυμπάνου, τη βιωματική μουσική εμπειρία του και τη συγκεκριμένη στιγμή, ενώ, όσοι χειριζόμαστε το τύμπανο κατά την διάρκεια ομαδικών ασκήσεων θα πρέπει να συντασσόμεθα με την επιταγή ώστε ο τελικός ήχος να είναι θεραπευτικός για τους μετέχοντες.


     Η προαναφερθείσα  ε γ ρ ή γ ο ρ σ η  είναι η πλέον σύνθετη τυμπανιστική έκφραση και  ταυτίζεται, κυρίως, με εκείνη την κατάσταση μεταβάσεως στην έκσταση που χαρακτηρίζει τον ανιμιστικό (σαμανικό) τυμπανισμό προκειμένου να επιτευχθεί η διασύνδεση με την πνευματική διάσταση της πραγματικότητος. 


     Εν προκειμένω, ο ρυθμός είναι επαναλαμβανόμενος αρχίζοντας από χαμηλούς τόνους εκ των οποίων εκτείνεται σε μία βαθμιαίως αυξανόμενη ένταση ρυθμού τριών έως επτά κρούσεων το δευτερόλεπτο, κάτι που ενθέτει «φως»σε καταστάσεις βαθιάς εκστάσεως και υπηρετεί σημαντικά της ανιμιστικές (σαμανιστικές) τεχνικές του «ταξιδιού» προς την μαντεία. Και όταν ο τυμπανιστής σε μια τέτοια στιγμή φθάσει στο ποθητό αποτέλεσμα, απλώς, επανέρχεται βαθμιαίως σε αργούς ρυθμούς συμπαρασύροντας σε μία λυτρωτική «προσεδάφιση» την συνείδηση επί ομαλού επιπέδου. 


      Αντιθέτως, σε στιγμές  δ ι α λ ο γ ι σ μ ο ύ  και  α υ τ ο σ υ γ κ ε ν τ ρ ώ σ ε ω ς  οι ήχοι θα πρέπει να είναι βαθείς, με ποικίλο ηχόχρωμα μεν, κάτι που εξαρτάται από το αισθητήριο και την ικανότητα του τυμπανιστή αλλά και την «απόχρωση» της περιστάσεως, αλλά χωρίς διεγερτικές μεταβολές στο ρυθμό των κρούσεων. 


    Εν συνάψει, το τύμπανο των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» αποτελεί ένα ακόμη βοήθημα ιαματικής επιδράσεως στη ψυχική υγεία των Συνασκουμένων και η ωφελιμότητά του επαφίεται στην μουσική συνείδηση, το αισθητήριο αλλά και την χειριστική ικανότητα του εκάστοτε χρήστη του, λόγος για τον οποίο όλοι οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» θα πρέπει να μάθουν να το χειρίζονται σωστά και συχνά. 


Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

ΑΡΜΟΝΙΑ & ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ


     Aρμονική σαν τους ρόδακες μιας ανθεμωτής παραστάσεως η σημερινή Τοξοβολία εξ' επαφής μας θύμισε τις αντίστοιχες ημερίδες της Α' Προπονητικής Περιόδου της Ομάδος μας όταν πρωτονοιώθαμε τα ωραία σκιρτήματα των, τότε, ομαδικών συνασκητικών εμπειριών μας αλλά και βγαλμένη, λες, από ανατολίτικη μινιατούρα με τη λεπτότητα αλλά και την περιγραφικότητα της ακίδος ενός εκστασιασμένου καλλιτέχνη. 


     Στη σημερινή ημερίδα δεν πρωταγωνίστησαν ούτε τα Τόξα ούτε τα βέλη αλλά ένα ακόμη εκπαιδευτικό μέσο, το τόπι, το οποίο διεκδικεί τη μεγάλη του ωφελιμότητα στην ανάπτυξη ανθρωπίνων δεξιοτήτων όπως και στην Ιππασία και στη Τοξοβολία.


     Συχνά το τόπι εμφανίζεται στις εκπαιδευτικές ημερίδες μας, είτε εφίππως είτε αμίππως ..."σύροντας" τους εκπαιδευομένους μας προς την πρόοδο.


     Έτσι και σήμερα, στο παγωμένο ορεινό τοπίο της Προπονήσεώς μας, το τόπι μας βοήθησε καθοριστικά να συνειδητοποιήσουμε ακόμη περισσότερο μιαν επιπλέον τοξευτική παράμετρο.


     Και, όπως ήταν φυσικό, ούτε τα απρόοπτα έλειψαν αλλά ούτε και η απόλαυση μερικών σπουδαίων στιγμών μέσα στη κατάφυτη χειμωνιάτικη Φύση που κοκκίνισε μάγουλα και θέρμανε αισθήσεις έστω και με παγωμένα τα χέρια.


     Ίσως, η σημερινή προπονητική ημερίδα να αναδεικνύονταν περισσότερο εάν γι αυτήν δεν γράφονταν ούτε μία λέξη, όπως θα αναδεικνύονταν με τον ίδιο τρόπο το έργο ολόκληρης της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", αφού το Σχολείο Σιωπής διδάσκει την ηχηρή φωνασκία της ...σιγής. Όμως, το δικαίωμα των απόντων των Προπονήσεών μας στην ενημέρωση -και αυτή τη φορά- πληκτρολογεί αυτό το κείμενο και αναρτά τις φωτογραφίες...


     Κι ενώ εμείς χαρήκαμε την ελληνικότατην αρμονία εντός μας και γύρω μας, λίγα μέτρα πιο κάτω, η αχρεία μαζοκρατία βυσσοδόμησε ακόμη και εναντίον της προσόψεως ενός από τα ιστορικότερα κτήρια της Ευρώπης, του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, κρύβοντάς το πίσω από ένα μοντερνίζον εξάμβλωμα με γλυπτικές, δήθεν, ...αξιώσεις. Αυτά είναι τα οικτρά εγκλήματα καθοσιώσεως μιας δημοκρατικότατης βαρβαρότητος η οποία, αντί να γιατρευτεί μετέχουσα του Πολιτισμού αρκείται να τον ...κατεδαφίζει.


Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ 
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Σε μία Πολιτεία τα πάντα έχουν πολιτικό χαρακτήρα και οι Πολίτες έχουν υποχρέωση να είναι πολιτικά όντα, όπως άλλωστε ορίζει και ο σοφός Αριστοτέλης. Ως εκ τούτων και η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας αποτελεί συνιστώσα της πολιτικότητος της Πολιτείας, εντός του πλαισίου της οποίας λειτουργεί, έχουσα τον απαιτούμενο πολιτικό χαρακτήρα. Και ο πολιτικός χαρακτήρας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" εμφαίνεται στο Άρθρο 5 του Καταστατικού Χάρτη της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" στην οποία ανήκει η Ομάδα αυτή, τα Μέλη της οποίας αποδέχονται ρητώς και ανεπιφυλάκτως κατά την εισδοχή τους το περιεχόμενο ολοκλήρου του Καταστατικού Χάρτη     


ΠΛΑΤΩΝΟΣ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ", ΒΙΒΛΙΟΝ "Η"


     Με πολιτικό 'αζιμούθιο', λοιπόν, την Πλατωνική "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί ως εκπρόσωπος του παγκοσμίου Οργανισμού "KASSAI" υπό την ονομασία "ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ KASSAI"  και, μετά πάροδο πενταετίας [επελθούσης της οικονομικής κρίσεως και μη δυναμένων των Μελών της να υπόκεινται σε έξοδα συνεπαγόμενα εκ της εξαρτήσεως από τον Ουγγρικό Οργανισμό] "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ", παρήγαγε ένα πολυσχιδές πολιτισμικό έργο εσωτερικής και διεθνούς αναγνωρίσεως το οποίο δημοσιοποιεί στο κεντρικό Ιστολόγιό της με ίδια οικονομικά και υλικά μέσα και μόνον, χωρίς να δέχεται έξωθεν την οιανδήποτε οικονομικήν ενίσχυση από την ίδρυσή της.


     Σήμερα, προσεγγίζοντας την εσωτερική μας επέτειο των 12 χρόνων συνεχούς παρουσίας της Έφιππης Τοξοβολίας στην Ελλάδα, υπερήφανοι για την ορθότητα των επιλογών και των μεθόδων μας, συνεχίζουμε να προσφέρουμε αφιλοκερδώς στους Συνέλληνες την ψυχοπνευματική αλλά και σωματικήν ισορροπία της αρχέγονης πολεμικής τέχνης την οποία υπηρετούμε, μέσα σε μία κοινωνία καθημαγμένη από τις αγελαίες εγκληματικές επιλογές της, εξακολουθώντας να συνιστούμε ως διέξοδο την μελέτη και εφαρμογή του δικού μας ευαγγελίου, της "ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ" του Πλάτωνος. 



     

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΩΝΤΕΣ 
ΤΗΝ 
...ΚΑΤΑΚΟΙΤΗ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ"


     Η Προπόνηση των Εκπαιδευτών των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι φυσικό να περιλαμβάνει, κάθε φορά, ένα ασκησιολόγιο υψηλών απαιτήσεων και κάθε φορά αυτός ο κανόνας τηρείται  απαρεγκλίτως.


     Όμως, το συντροφικό πνεύμα της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" όχι μόνον βοηθά στην ολοκλήρωση κάθε δύσκολης ασκήσεως με σταθερήν ασφάλεια και επιτυχία, αλλά και συσφίγγει τις σχέσεις όλων μας από ημέρα σε ημέρα.



     Η εναρμόνιση των σχέσεων συνεργασίας Διδασκάλου-Ίππου και εκπαιδευομένων είναι το εναρκτήριο "λάκτισμα" κάθε Προπονήσεως και δη, κάθε Προπονήσεως υψηλών απαιτήσεων όπως αυτές των Εκπαιδευτών της Ομάδος μας. Και μόνον όταν διαπιστωθεί ότι αυτή η εναρμόνιση επετεύχθη, εισερχόμεθα στο κυρίως προπονητικό πρόγραμμα, όπως έγινε και αυτή τη φορά κατά την οποία αυτό το πρόγραμμα είχε τρία σκέλη: [α] Την ενεργοποίηση της "μυικής μνήμης" προς αναθέρμανση των ήδη κεκτημένων ικανοτήτων, [β] Την ενίσχυση του αισθήματος ισορροπίας προς "αδειοδότηση" της επιδιωκόμενης προόδου με ασκήσεις υψηλοτέρων απαιτήσεων και [γ] Την εισαγωγή των εκπαιδευομένων σε ένα βαθύτερο επίπεδο Εφίππων Μαχητικών Τεχνών που αποτελούν και το υπόβαθρο της όλης Εκπαιδεύσεως των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αλλά και, εν προκειμένω, στην εισαγωγή σε μία βαθύτερη Γυμνιππευτική η οποία εκφεύγει κατά πολύ από την απλή Γυμνιππευτική της αρμονικής σωμασκίας και αγγίζει το πλαίσιο της ακραιφνώς μαχητικής ιππεύσεως που έλκει την καταγωγή από την Ιππευτική των Κοζάκων η οποία, στην ιππική "γλώσσα", ονομάζεται Djigitovka  (джигитовке).


     Στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", αν και υπερήφανοι συνεχιστές της Ιππικής του Συνέλληνος Ξενοφώντος, δεν εγκλωβιζόμεθα σε σμικρυντικές ...εντοπιότητες οι οποίες καταλήγουν, κατά κανόνα, σε ανέθνιστες και, κυρίως, ανελλήνιστες γραφικότητες. Προτιμούμε να θεώμεθα τον Κόσμο, όπως οι Έλληνες Πρόγονοί μας και να είμεθα ένα διαρκές πειραματικό εργαστήριο μελέτης και, κυρίως, εφαρμογής της Ιππικής ως πανανθρώπινης Υψηλής Τέχνης, χωρίς κοντόθωρες προκαταλήψεις, μέσα σε ένα πλαίσιο ηθικού χρέους κατανοήσεως ολοκλήρου του Κόσμου αντί της στρεβλωτικής επικεντρώσεως σε ένα μόνον μέρος αυτού. Και αυτή η προσέγγισή μας είναι η δικλείδα ασφαλείας και των μαθημάτων της Σχολής μας η οποία αντλεί κάθε θετικό από οπουδήποτε και αν αυτό προέρχεται, αντιλαμβανόμενη, παραλλήλως και κάθε απευκταίο αρνητικό. Διότι η Ομάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ιδρύθη ώστε να αναπτύξει την αμφιθεατρική Κοσμοθέαση των μαθητών της (κι εδώ, όλοι μαθητές είμεθα) και όχι να ενθαρρύνει τη χρήση "παρωπίδων" στην Τέχνη των τεχνών και Επιστήμη των επιστημών, όπως η Ιππική. Σήμερα, λοιπόν, ο Αρχηγός και ο Υπαρχηγός της Ομάδος μας, κατ'  αρχήν, εκλήθησαν να επιβεβαιώσουν ότι, παρά τα πολλά και ποικίλα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα και υποχρεώσεις, οι ίδιοι παραμένουν άριστοι Ιππείς, όπως απέδειξαν εξεταζόμενοι στο παρελθόν για την, ως Εφιπποτοξοτών, διαπίστευσή τους και το ...απέδειξαν.


     Εν αρχή ην η ...ισορροπία και επ΄ αυτού ουδεμία αμφιβολία περί ενδεχομένης αδυναμίας όχι απλώς για τους Εκπαιδευτές αλλά και για τους αρχαρίους μαθητές της Σχολής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", αφού η ισορροπία αποτελεί τη βάση του πνεύματος της διδασκαλίας μας.


     Όμως, εάν η ισορροπία στην Ιππική αποτελεί την αρχή, σε μία Σχολή Εφίππων Πολεμικών Τεχνών όπως η δική μας, απαραίτητο συμπλήρωμα της ισορροπίας είναι το μαχητικό υπόβαθρο της ιππευτικής ψυχολογίας των μαθητών μας και η επιτυχής έφιππη χρήση των όπλων η οποία το τεκμηριώνει. Οπότε, η ορθή έφιππη χρήση της Σπάθης  (πέραν αυτής του Τόξου το οποίο είναι, μαζύ με τον Ίππο, η βάση της Εκπαιδεύσεώς μας) αποτελεί ...προϋπόθεση και η Σπάθη των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν είναι μία συνήθης εύχρηστη Σπάθη εφίππων εφαρμογών αλλά μία πολύ βαρύτερη και δυσχρηστότερη "σχεδίαση" ώστε να εκγυμνάζει τους μαθητές μας κατά τα σοβαρά και απαιτητικότατα πρότυπα της Σχολής μας.  


     Σε μία σύγχρονη, ...τούνομα και μόνον, "Ελλάδα", όπου ο ...'στρατός" της δεν διαθέτει ούτε Σχολείο Ιππικού, ούτε καν Ιππικό (για να μη θυμηθούμε ότι και ολόκληρος είναι ανύπαρκτος, με Γερμανό Ναύαρχο-Διοικητή Αιγαίου και ...Τούρκο Πτέραρχο-Διοικητή εναερίων δυνάμεων στο Στρατηγείο της Λάρισας), η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αισθάνεται υπερήφανη επιτελούσα το έργο που θα έπρεπε να επιτελεί η δημοκρατικότατα χρεωκοπημένη, τάλαινα, χώρα και να αναβιώνει στο Ιππευτήριό μας τις έφιππες μαχητικές Παραδόσεις των Προγόνων μας τις οποίες οι ανελλήνιστοι ορνιθόψυχοι γραικύλοι περιφρονούν. Έτσι, σήμερα, οι δύο νεαρότατοι επικεφαλής της Ομάδος μας, όχι απλώς εχειρίσθησαν  γ υ μ ν ι π π ε υ τ ι κ ώ ς  την Σπάθη (κάτι που δεν απετολμάτο ούτε στις αυστηρότερες στρατιωτικές Σχολές Ιππικού της Ευρώπης)  αλλά και την εχειρίσθησαν επιτυχώς κατά την διάρκεια καλπαστικών εφορμηστικών υπερπηδήσεων εμποδίων!!


     Επιπλέον των προαναφερθέντων, οι δύο νεαρότατοι επικεφαλής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" οι οποίοι μόλις αφυπηρέτησαν από το ..."hot-spot" του "ευσχήμως" αποκαλουμένου ..."στρατού",  αντάξιοι του ήθους και της γενναιότητος των Ελλήνων Προγόνων μας δεν ηρκέσθησαν στη χρήση μιάς Σπάθης αλλά ανέλαβαν και ...δεύτερη (μία ανά χείρα !!) υπερπηδώντες εμπόδιο !!


     Και ως να μην αρκούσαν όλα τούτα, οι δύο σημερινοί εκπαιδευόμενοι εξετέλεσαν (γυμνιππευτικώς, πάντοτε) και σπαθιστικές  ζ ε ύ ξ ε ι ς  υπεράνω παραβολής εμποδίου κάτι χωρίς προηγούμενο στα καταξιωμένα στρατιωτικά Σχολεία Ιππικής του πλέον ιππικού παρελθόντος της ηπείρου μας.


     Kαι αν , το μέχρι εδώ πρόγραμμα αποτελούσε το ...hors d' oeuvre του σημερινού προγράμματος, μετά ταύτα ήρθε η στιγμή μιας εισαγωγής στη, πολυπόθητη για τους Εκπαιδευτές μας, Djigitovka με την εισαγωγή σε μία συντονισμένη αμφίπλευρη εφίππευση δι εφάλσεως και συγχρονισμένη αφίππευση.


     Με τον ιδανικό Ίππο-Διδάσκαλο Άρια. οι δύο εκπαιδευόμενοί μας ήδη από αυτό το πρώτο μάθημα κατόρθωσαν να εναρμονισθούν και να επιτύχουν συντονισμένες και αμφίπλευρες εφιππεύσεις δι εφάλσεως και αφιππεύσεις, ενώ ο Ίππος πανταχόθεν  ε λ ε ύ θ ε ρ ο ς  απολάμβανε τις επάλληλες ισορροπιστικές εφάλσεις των μαθητών του των οποίων η "εναέρια" άνεση ουδόλως επεβάρυνε την ράχη του τετραπόδου. .


     Για τον Αρχηγό Ομάδος Εφιπποτοξότη Κωνσταντίνο Δαμιανάκη και τον Υπαρχηγό Εφιπποτοξότη Μάριο Ευθυμιάδη, τους δύο εκπαιδευομένους μας, η συνέχεια και κατάληξη της σημερινής ημερίδος ήταν η εφίππευση δι αντίστροφης εφάλσεως που κατέληγε σε Μένδειο "κάθισμα" όπου ο Ιππέας επικάθηται ατενίζων προς τα οπίσω του Ίππου, βασική, επίσης, άσκηση της Djigitovka.


     Κατά την διάρκεια των μαθημάτων της Σχολής μας βασικό μας μέλημα δεν είναι μόνον η τήρηση των όρων ευημερίας των Ίππων μας αλλά και η διαρκής παρατήρηση των αντιδράσεών τους ώστε να αποφύγουμε κάθε επιβάρυνση η οποία θα μπορούσε να έχει συνέπειες στη ζωή, την υγεία ή και την ευρωστία τους. Έτσι, γνωρίζοντας ότι το αίσθημα της αυτοσυντηρήσεως όλων των πλασμάτων είναι το πρώτο που μας προστατεύει, ελέγχουμε συνεχώς τις αντιδράσεις των Ίππων μας επιτρέποντάς τους σε κάθε στιγμή ενός μαθήματος να μας επιδείξουν την όποια επιβάρυνση ή δυσφορία που μπορεί να αισθανθούν. Αυτό σημαίνει ότι, σε όποια στιγμή ενός μαθήματος ο Ίππος μας είναι δυνατόν να υποστεί την οιανδήποτε ενόχληση του επιτρέπουμε να μας την δείξει, λόγος για τον οποίο σε τέτοιες στιγμές ο Ίππος μας παραμένει πανταχόθεν ελεύθερος με τον ιμάντα ελέγχου ελεύθερο κατά γης όπως εμφανίζεται σε όλες τις ανάλογες φωτογραφίες των μαθημάτων μας. Σε μια τέτοια στιγμή, ο Ίππος οπωσδήποτε θα υποχωρήσει ή θα προσπαθήσει να διαφύγει της ενοχλήσεως όπως ακριβώς κι εμείς όταν κάποιος προσπαθήσει να μας επιβαρύνει ή ταλαιπωρήσει καθ’  οιονδήποτε τρόπο. Παρά ταύτα, η επαρκέστατη τεχνογνωσία των Εκπαιδευτών της Σχολής μας είναι αρκετή ώστε ποτέ οι Ίπποι μας να μη δείχνουν την οιανδήποτε δυσφορία επιβαρύνσεως από τους χειρισμούς μας. Πάντοτε λειτουργούμε κατά την οικονομία των δυνάμεων των Ίππων μας διότι, άλλωστε, καμία Σχολή Ιππικής δεν έχει συμφέρον και από την κακοποίηση του βασικού δυναμικού της το οποίο συνιστούν οι Ίπποι της και των οποίων η απώλεια ζωής ή η βλάβη της υγείας τους περιστέλλει την προοπτική των μαθημάτων ή αυξάνει το κόστος συντηρήσεώς του με ασύμφορα κόστη ιατροφαρμακευτικής περιθάλψεως.      


     Η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι και θα παραμείνει ένα Ιππικό Σχολείο που τιμά τις ιππικές Παραδόσεις του ανθρώπινου πολιτισμού , ούτω πως δε δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί μία εύκολη "θύρα" ...απασχολήσεως ελευθέρων ωρών, όπως τυγχάνουν πολλές παραφιλολογίζουσες "ομάδες" και "σύλλογοι" φληναφηματολογουσών ..."ιστορικών μελετών" ή  ...δήθεν "ιστορικών αναβιώσεων" ...θεατρικού και μόνον  χαρακτήρος. Οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" χωρίς να αφίστανται της βαθύτατης μελέτης των γνωστικών αντικειμένων μας επιμένουμε στην πρακτική κατάληξη της θεωρίας τελούντες εν βαθυτάτη επιγνώσει του ιστορικού μας ρόλου να διαιωνίζουμε εν τω χρόνω την Τέχνη των τεχνών και Επιστήμη των επιστημών που λέγεται "Ιππική" στην πολεμικότερην εκδοχή της, όπως αρχήθεν εδρομολογήθη από τον Άνθρωπο, υπηρετούντες την Παράδοση του Ξενοφώντος αλλά και οιανδήποτε Παράδοση θεωρηθεί ότι υπηρετεί επί τα βελτίω την προσέγγιση του αρχαίου Συνέλληνος Προγόνου μας.


     Ο συντονιστής της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος δεν αισθάνεται, απλώς, υπερήφανος για τις επιδόσεις των δύο Εκπαιδευτών της Ομάδος μας και, κυρίως, για τον εξαιρετικό Ίππο-Διδάσκαλο της Σχολής μας, αλλά για όλους τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" οι οποίοι, εν μέσω εθνικής εξαθλιώσεως διατηρούμεθα ελληνοπρεπώς άλκιμοι και μάχιμοι, υποκαθιστώντες -αν και ολίγοι- μιαν, δημοκρατικότατα, κατάκοιτη -ευσχήμως ειπείν- "πολιτεία", ποσώς απέχουσα εθνικού σανατορίου.



ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΥΠΡΟΥ"


     Αυτό το Σάββατο 21η Ιανουαρίου 2017 που μόλις πέρασε "συντόνισε" τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" ώστε, από την Κύπρο έως την Κέρκυρα να αναλάβουν τα Τόξα και να προχωρήσουν σε κατά τόπους Προπονήσεις.


     Στο Παράρτημα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΥΠΡΟΥ" το οποίο, παραδοσιακώς, προσφέρει το αγαθό της Έφιππης Τοξοβολίας σε νέα παιδιά, παρατηρήσαμε και πάλι τη διάδοση μιας θετικής διδασκαλίας της Παραδοσιακής Τοξοβολίας σε νεαρούς Συνέλληνες με τη φροντίδα της Αρχηγού του Εφιπποτοξότριας Αναστασίας Φ, Φωτίου.


     Πάντοτε όταν μελετάμε το οπτικοακουστικό υλικό του Παραρτήματός μας στη Κύπρο, επαναλαμβάνουμε μία σταθερή παρατήρηση διαρκούς βελτιώσεως των τεχνικών των Μελών του και δική μας ευχή είναι να διατηρηθεί εσαεί αυτή η παγία πρόοδος των Κυπρίων αδελφών των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".



"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Με τον Αρχηγό του Παρατήματος Εφιπποτοξότη Γεώργιο Σταυριανόπουλο [Ιφικράτη] να έχει αντιληφθεί σε βάθος την μεγάλη αξία του φυσικού περιβάλλοντος στην επιτυχία μιας Προπονήσεως Παραδοσιακής Τοξοβολίας, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" ...χάνονται συστηματικά μέσα στο πράσινο της πανέμορφης φυσικής περιοχής μέσα στην οποία προπονούνται. 


     Η σύνθεση των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" με Μέλη νεαρής αλλά όχι παιδικής ηλικίας, επιτρέπει στις Προπονήσεις του να επιλέγονται με ασφάλεια τολμηρότερες και πλέον σύνθετες ασκήσεις.


     Το πολεμικό πνεύμα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" είναι πάντοτε εμφανές στις Προπονήσεις τους και είναι η βάση της συνεχούς προόδου των Μελών του. 


     Έτσι, σε κάθε αποτίμηση του προπονητικού έργου των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" επισημαίνουμε, με ιδιαίτερη χαρά, εικόνες εξαιρετικών τοξευτικών στιγμιοτύπων.



"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Πλέον ...εγκεφαλικός ο εκ των επικεφαλής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ", Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης, φιλοσοφώντας -πέραν της τεχνικής εξασκήσεως- επί της ουσίας της Τοξοβολίας, συχνά μας στέλνει πολύ αξιοπρόσεκτες και "ομιλούσες" εικόνες της δικής του βελτιώσεως.


     Επίσης, η εκ των επικεφαλής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ", Συνασκούμενη Ειρήνη Ψαϊλα, ασχολούμενη επιπλέον και με την εναέρια ακροβασία, μας χαροποιεί με στιγμιότυπά της που "ξεχειλίζουν" από αρμονία ως βασικό συνθέτον μέρος των προσπαθειών της.


     Από πλευράς μας να στείλουμε τις θερμές ευχές μας και στο νέο Μέλος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ" που, ήδη, ξεκίνησε με την φροντίδα του αγαπημένου μας Χριστόφορου την ...ιαματική "περιπέτεια" της Τοξοβολίας.