Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Σ Η

 EUGEN HERRIGEL:

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ"

Ε Ν Η Μ Ε Ρ Ω Σ Η


     Έχοντας ολοκληρώσει το 10ο μέρος της παραστατικής αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" και με απομένοντα τα δύο τελευταία μέρη, ενημερώνουμε τους Συνασκουμένους μας ότι, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων του παρουσιάζοντος την ανάλυση και Ιδρυτή της Ομάδος, Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη, η αναγγελία της ημερομηνίας διεξαγωγής της επομένης συνεδρίας θα καθυστερήσει και, μετά την διεκπεραίωση των υποχρεώσεών του, θα γίνει εγκαίρως, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την παρακολουθήσουν.

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΓΕΛΟΙΩΝ

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΩΝ ΓΕΛΟΙΩΝ



     Η Ιππασία είναι σχολείο Ηγητόρων και προορίζεται για Στρατούς πολεμιστών και όχι εκφυλισμένων δημοσίων υπαλλήλων! Έτσι, πολύ ορθώς, η Ιππασία απεβλήθη από τον ελλαδίτικο μεταπολιτευτικό "στρατό" του οποίου μόνος προορισμός είναι η διακόσμηση της ..."πολιτικής ηγεσίας" η οποία και τον εργαλειοποιεί από το 1974 με αποτέλεσμα την διασκέδαση όσων εποφθαλμιούν το εθνικό έδαφός μας! 

     Εσχάτως, με καθαρώς κομματικά κριτήρια, οι αποδομητές του, πάλαι ενδόξου Ελληνικού Στρατού, απεφάσισαν να αναβιώσουν το ...κλέος του διαλυθέντος Ιππικού του σκαρφιζόμενοι μιαν "Ίλη" για το θεαθήναι του οποίου όρισαν ως επικεφαλής έναν απόστρατο κομματικό ευνοούμενο έναντι, φυσικά-φυσικά, αδρότατης αμοιβής! Και κάπως έτσι ξεκίνησε ένα πανηγυράκι στο οποίο ένας ένστολος αμφιλεγόμενων ιππικών ικανοτήτων, 70φεύγας, ανέλαβε να οργανώσει μιαν "Ίλη" ...θεατράλε ώστε να ικανοποιήσει τον πάτρωνα Μητσοτάκη ως ..."αναβιωτή" αυτού που, προ ετών, είχε διαλύσει το ίδιο του το κόμμα, δηλαδή το Ιππικό, ώστε στις επίσημες παράτες και "ταρατατζούμ" η Κατίνα Σακελλαροπούλου  να μην πλαισιώνεται μόνον από τους κολλητούς της, τον κατηγορούμενο ως σοδομίζοντα ανηλίκους Λιγνώδη και τον αρχιδικαστή Ευστρατίου που σοδομίζονταν  από νεαρούς Πακιστανούς στους οποίους προωθούσε κοκαίνη, αλλά και από μερικούς καβαλαραίους που προσδίδουν κύρος ως γραφικές ζαρντινιέρες σε επίσημες εκδηλώσεις.

     Έστι δίκης οφθαλμός, όμως και η αλογατάρικη "βιτρίνα" που θέλησαν να κατασκευάσουν απέδειξε την οικτρότητα του διεφγθαρμένου κράτους και έστειλε στο νοσοκομείο και δύο θύματα πριν πέσει ...τουφεκιά! Διότι η Ιππασία δεν είναι "απασχόληση ελευθέρων ωρών" ακάπνων συνταξιούχων αλλά πολυεπιστήμη και κορυφαία τέχνη πολέμου που αν δεν την κατέχεις, απλώς, καταλήγεις με γύψους και ράμματα σε κάποιο εφημερεύον, καλή ώρα!

     Κι εδώ έπεσε ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ αλλά, χωρίς την απαιτούμενη γνώση, το αποτέλεσμα κατέληξε στα πρωτοσέλιδα με σπασμένους αστραγάλους, σπασμένα πλευρά και ποιος ξέρει τι άλλο!


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία λειτουργεί επί 17 στνεχή χρόνια ενασχολούμενη με το πλέον επικίνδυνο ιππικό δόγμα, την Έφιππη Τοξοβολία, με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων (ουδείς μέχρι τώρα τραυματισμός!) και με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα(!) εύχεται "περαστικά" στους τραυματίες του επικίνδυνου εγχειρήματος το οποίο, εμφανώς, αποπειρώνται άτομα άσχετα προς την Ιππασία! Και ονειδίζει την πολιτικήν ηγεσία του στρατεύματος η οποία εκθέτει σε κινδύνους ζωής νέους στρατιωτικούς τους οποίους θέτει υπό τους χειρισμούς ατόμου το οποίο δεν πείθει για την ιππική του επάρκεια!



Υ Σ Τ Ε Ρ Ο Γ Ρ Α Φ Ο

     Φαίνεται ότι το "εγχείρημα" της επαγγελματικής αποκαταστάσεως "ημετέρου" το οποίο "βαπτίσθηκε" ως "αναβίωση Ίλης Ιππικού" έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επισκέπτες μας με αποτέλεσμα πριν κλείσει εικοσιτετράωρο από την δημοσίευσή της, η παρούσα ανάρτηση είχε 647 επισκέψεις και τέσσερα μηνύματα από τρεις διαφορετικούς αναγνώστες μας, οι δύο εκ των οποίων προέρχονται μέσα από τον "κύκλο" της "Ίλης"-...άυλης!

     Ι. Ο πρώτος μας επιστολογράφος διατυπώνει την ερώτηση "Πως εννοείτε εσείς την εκπαίδευση στη Σχολή σας;" και, επειδή εμείς μιλούμε την σ τ ρ α τ ι ω τ ι κ ή "γλώσσα", παραθέτουμε μία φωτογραφία από την εκπαίδευσή μας:



     Αναλυτικότερα: (α) Ο ΙΠΠΟΣ, πρόκειται περί 12ετούς δυνατού επιβήτορος (βαρβάτου) ο οποίος λόγω επικινδυνότητος είχε εγκλεισδεί επί μήνες στο μποξ του από τον κάτοχό του, χωρίς να ιππεύεται και να εργάζεται, μετά δε από μία εκπαίδευση τριών εβδομάδων το αποτέλεσμα είναι αυτό που φαίνεται στην εικόνα, να εργάζεται υποδειγματικότατα κατά την διάρκεια μιας ασκήσεως Γυμνιππευτικής η οποία του προκαλεί ισχυρές διεγέρσεις, α ν ε ν σ τ ό μ ι σ τ ο ς  (χωρίς στομίδα, ενώ σε όλη την προηγούμενη ζωή του έφερε στομίδα!), παντελώς ε λ ε ύ θ ε ρ ο ς, με τον συραγωγέα όπως φαίνεται, εγκαταλελειμμένο επί του εδάφους, ελεγχόμενος μόνον με το "μάτι" (βλέμμα) του Εκπαιδευτή ο οποίος διευθύνει την άσκηση εντελώς αμίλητος και μόνον με την "γλώσσα" του σώματος την οποία αντιλαμβάνονται οι Ίπποι και (β) Ο ΙΠΠΕΑΣ ο οποίος εκτελεί και αυτός υποδειγματικότατα την άσκηση Γυμνιππευτικής σε στάση κατακόρυφη περιστρεφόμενος πέριξ του τραχήλου διεγείροντας τον Ίππο χωρίς όμως αυτός να αντιδρά ώστε ο μέν Ιππέας να βιώνει καταστάσεις ασταθούς ισορροπίας χρησιμότατες στην περίπτωση ΑΣΦΑΛΩΝ πτώσεων ακόμη και με το ...κεφάλι, ενώ ο Ίππος διδάσκεται να παραμένει αδρανής ανεξαρτήτως των διεγέρσεων που δέχεται! Αυτό, αγαπητέ μας επιστολογράφε είναι ένα μικρό "δείγμα" του "πως" εννοούμε την Εκπαίδευση στην Σχολή μας και είμεθα υπερήφανοι διότι επί 17 συνεχή χρόνια λειτουργίας δεν είχαμε ΟΥΤΕ ΕΝΑ(!) ατύχημα!

     ΙΙ. Ο δεύτερος επιστολογράφος μας με δύο προσωπικά μηνύματά του μας ενημερώνει επί πολλών δυσλειτουργιών της ...άυλης "Ίλης" και μας επισημαίνει ότι οι τραυματισμοί που αναφέρει το ως άνω δημοσίευμα δεν είναι ακριβείς, αλλά  "έχουν να κάνουν με  καρπούς χεριών, δάχτυλα και συντριπτικό κάταγμα ώμου και χεριού". Εμείς, απλώς, να επαναλάβουμε τις ευχές μας για ταχεία αποκατάσταση των τραυματιών.

     ΙΙΙ. Ο τρίτος επιστολογράφος μας υπόσχεται ότι θα μας ενημερώσει επί πολλών εσωτερικών ζητημάτων της "Ίλης" για την καταγραφή των οποίων χρειάζεται χρόνο.

     Εν συνάψει, να σημειώσουμε ότι οι "Έλληνες Κένταυροι" σαφώς και τιθέμεθα υπέρ της ανασυντάξεως όχι μόνον της "Ίλης" αλλά και ολόκληρου του σώματος του Ελληνικού Ιππικού το οποίο κατήργησε η εθνοπροδοτική μεταπολΗστευση, αλλά, σεβόμενοι τους θεσμούς και την Ιππική, θεωρούμε ότι κάθε σχετικό εγχείρημα θα πρέπει να επιχειρείται με σοβαρότητα και έμφαση στην ασφάλεια των εμπλεκομένων, Ίππων και Ιππέων, ώστε να μη καταλήγει σε φαιδρότητα, όπως, εν προκειμένω!


     Και έπεται συνέχεια, με ραγδαίο πολλαπλασιασμό των αναγνώσεων της αναρτήσεως και νέο μήνυμα το οποίο το παραθέτουμε ως έχει! Θα αναμείνουμε και την τηλεφωνική επικοινωνία μας με τον επιστολογράφο μας, επιφυλασσόμενοι να μεταφέρουμε εδώ ό,τι ενδιαφέρον!



     Ακόμη μία παρέμβαση αναγνώστη μας για να θυμηθούμε το "εξ όνυχος τον λέοντα":


   

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 10ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

10ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη



Το Περιεχόμενο του 10ου Μέρους

     Εδώ, γίνεται και η νύξη της πρώτης «εξωτερικεύσεως» (δημόσιας εμφανίσεως) του Τοξότη ο οποίος, μετά από μία μακροχρόνια και συστηματική (πενταετή, εν προκειμένω) εξάσκηση, προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει την πρόκληση να τοξεύσει ενώπιον κοινού, όχι, ακόμη, υπό την έννοια του αγωνιζομένου, αλλά υπό μορφήν «εξετάσεων». Και τι σημαίνει αυτό; Τίποτε άλλο από ένα ευφυές πρόσχημα - «πλαίσιο» το οποίο θα φέρει τον ασκούμενο ενώπιον – ενωπίω με τον ίδιο τον εαυτό του, παγιδεύοντάς τον σε μιαν εσωστρέφεια η οποία θα λειτουργήσει, εν τέλει, απεγκλωβιστικώς από το «εγώ» του, πάντοτε με την συνδρομή της σωστής αναπνοής.

     Ας θυμηθούμε το «τι» ισχύει στην αθλητική, «ολυμπιακή», Τοξοβολία όπου σε μηδενικό, σχεδόν, χρόνο οι αρχάριοι βιάζονται να συμμετάσχουν σε «Αγώνες» για να κρεμάσουν στο λαιμό τους ένα αστραφτερό μετάλλιο ανεβαίνοντας πάνω σε ένα βάθρο και να αναρτήσουν τις προσωπικές φωτογραφίες τους στα …social media

     Επιστρέφοντας στην διαλογιστική, τελετουργική, Τοξοβολία που αναλύουμε, είναι εμφανής η ουσία αυτής της «εξεταστικής» διαδικασίας όχι σαν μία κοινότυπη «αξιολόγηση δεξιοτήτων», αλλ’  ως μία κομβική άσκηση  α τ α ρ α ξ ί α ς προς επίτευξη της οποίας πρωταγωνιστεί η πνευματική κατάσταση του Τοξότη η οποία και αποτιμάται. Βεβαίως, δε, όλα τούτα είναι  ε σ ω τ ε ρ ι κ ά και μη … «αναρτώμενα» στα «κοινωνικά δίκτυα» της διαδικτυακής μαζικής …μοναξιάς, λόγος για τον οποίο οι μάζες δεν θέλγονται (και καλώς πράττουν!) από τούτη την Τοξοβολία αλλά κατευθύνονται μαζικώς στα πανηγυράκια της αυτοπροβολής, με όσα αυτό συνεπάγεται…   

     Όπως μας πληροφορεί ο ίδιος ο Eugen Herrigel, οι εξετάσεις του ήσαν επιτυχείς και η επιτυχία τους δεν κατέδειξε μόνον την πνευματική κατάσταση του εξεταζομένου, αλλά και την εκπαιδευτικήν επάρκεια του Δασκάλου, κάτι προφανέστατα αμφίδρομο. Και, προσέχοντας την περιγραφή του Eugen Herrigel με την επισήμανση της «υπερβολικώς μεγαλοπρεπούς στολής» του Δασκάλου κατά την ημέρα των εξετάσεων, αντιλαμβανόμεθα την υψηλή σοβαρότητα με την οποία ο Δάσκαλος αποτολμά την διδασκαλία του προς όφελος των μαθητών του και την σημασία που προσδίδει σε αυτήν, φέρνοντας κατά νου την σύγκριση με τα ισχύοντα στην αθλητική, «ολυμπιακή», Τοξοβολία όπου οι … «παράγοντες», κατά κανόνα, εμφανίζονται σε επίσημες εκδηλώσεις υπό την παρακμιακότερην εκδοχή σωματικής καταστάσεως και αμφιέσεως! 

     Κατόπιν τούτων, ο Δάσκαλος τροποποιεί την διδασκαλία του και περιορίζεται στην εισαγωγή μιας ολιγόλογης αλληγορίας δια της οποίας την κατευθύνει σε ένα επίπεδο «ακίνητης κινήσεως» και «αχόρευτου χορού». Εν ολίγοις, την κάνει περισσότερο «τέχνη χωρίς τέχνη», όπως εξ αρχής προορίζεται.   

     Το φάσμα του φυσικού αποχωρισμού από τον Δάσκαλο, μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας μέχρι αυτό το σημείο, είναι φυσικό να αποσχολεί τον μαθητή ο οποίος και εξωτερικεύει την αγωνία του: «Και πως θα συνεχίσω, χωρίς εσένα;»

     Αναλυτικός, ο Δάσκαλος, απαντά ότι η «άφιξη» σε αυτό το σημείο σημαίνει ότι από πλευράς του ήδη έχουν τεθεί άρρηκτα θεμέλια σχέσεως του μαθητή με την Τοξοβολία οπότε, στο εξής, ο Δάσκαλος ακόμη και απών θα είναι ωσεί παρών, αθέατος, στο πλευρό του μαθητή ο οποίος, απλώς, θα πρέπει να συνεχίσει την επαφή του με την Τοξοβολία, τοξεύοντας καθημερινώς ή, έστω, ασκούμενος συνεχώς στις παραμέτρους της με κύρια την αναπνοή! Όπως ο Δάσκαλος πλαγίως επισημαίνει, όποιος πραγματικά προορίζεται να ασκήσει την Τοξοβολία έχοντας φθάσει σε αυτό το σημείο, ποτέ δεν θα την εγκαταλείψει κι έτσι δεν χρειάζεται, καν, να επιμείνει στο ότι ο μαθητής θα πρέπει να επιμένει στην συνεχή εξάσκησή του. 

Πράγματι, αν θα μπορούσαμε να αποδώσουμε με μιαν εικόνα 
την αναμορφωτικήν επίδραση των όσων διδαχθήκαμε από τον αείμνηστον Eugen Herrigel, 
η παραπάνω εικόνα θα ήταν η πλέον περιγραφική. 
Και το βίωμά της αναψύχει την σχέση μας με την ζωή.  

     Όμως, όλη αυτή η εμπειρία για τον μαθητή καταλήγει στη ριζικήν αναμόρφωσή του και την μεταβολή των μέχρι τώρα μέτρων του τα οποία αναβαθμίζει, άρδην ώστε, πλέον, να αναθεωρεί και την στάση του έναντι του ανθρωπίνου «κύκλου» που μέχρι τώρα τον περιέβαλλε. Κι αυτό συμβαίνει σε όλους ανεξαιρέτως!... 

Ανεκτίμητη η προσφορά του Δασκάλου προς τον μαθητή μέσα στην απλοτητά της 
και αυστηρώς προσωπική!

     Τέλος, αυτό που ο Δάσκαλος προσφέρει στον μαθητή του δεν είναι παρά κάτι το πολύ προσωπικό που δεν θα πρέπει να πέσει ποτέ σε ξένα χέρια, προοριζόμενο να καταλήξει …στάχτη! Κι ο συμβολισμός, ερμνηνεύσιμος!




H ημερίδα

     Από το "Αυγό του Κολόμβου" στις ... «Αυγοθήκες των Κενταύρων» μια …έμπνευση «δρόμος»! Και μπορεί η Άπω Ανατολή να συλλαμβάνει πάντα πρώτη το «αντικείμενο», αλλά ο συνδυασμός της φαντασίας της ευρηματικής Ευρασίας να το κάνει, εν τέλει, χρηστικό! Και η δική μας ευρηματικότητα, ανέδειξε τις …αυγοθήκες ως ένα αποτελεσματικό εποπτικό βοήθημα το οποίο υποβοηθά τον Τοξότη στον «απεγκλωβισμό από το εγώ» του.

     Τα μέχρι τώρα συμπεράσματα από την άσκηση μιας 17ετούς πειραματικής Τοξοβολίας, βοήθησαν ώστε να ανακαλύψουμε την αξία ενός απλού υλικού που υποβοηθά κατά πολύ τον ασκούμενο Τοξότη και δεν είναι άλλο από μία απλή, χάρτινη, αυγοθήκη της οποίας, η κατάλληλη (όσο και απλούστατη) διαμόρφωση σε συνδυασμό με την ορθή χρήση, μετά από μακρόχρονη δοκιμή, απεδείχθη εξαιρετικώς ωφέλιμη!

     Η κοινή αυγοθήκη από πεπιεσμένο χαρτί, ο χρωματισμός των σωστών σημείων της, η επικέντρωση στην ορθήν αναπνοή, η σωστή τόξευση από εγγύς απόσταση με βαθμιαία κλιμάκωση, όλα τούτα καταλήγουν στην αποφυγή του πανικού στόχου και, κυρίως, σε μία ζενική τόξευση όπως μας την περιγράφει ο Eugen Herrigel. Και αυτό το "εφεύρημα" με την συνειρμικήν αντιστοίχιση προκαθορισμένων "ζεύξεων", χρωμάτων και αποστάσεων κατάφερε να συνοψίσει ένα μεγάλο ασκησιολόγιο το οποίο εφαρμόζουμε επί χρόνια ώστε, σήμερα, να δώσουμς κι εμείς τις ...εξετάσεις μας, όπως ορίζεται στο προοίμιο αυτού του 10ου μέρους, εξετάσεις μπροστά σε όλους τους "αφανείς" αλλά πάντοτε παρόντες Δασκάλους μας, ώστε να βαθμολογηθεί και η δική τους συνεισφορά.

     Έτσι, ξεκινήσαμε από την Τοξοβολία εξ Επαφής για να καταλήξουμε στην τέχνη χωρίς τέχνη, φροντίζοντας να διατηρούμε ρυθμισμένη την αναπνοή μας.

     Και με ρυθμισμένη την αναπνοή μας, τελετουργώντας κι όχι, απλώς, "τοξεύοντας", επιβεβαιώσαμε την αποτελεσματικότητα του "ορθού δρόμου", ενώ αντιθέτως, με ατελή αναπνοή και παράκαμψη της τελετουργίας, ο στόχος έδειχνε τον "λάθος δρόμο".

     Ξέρουμε, πια, πως να διδαχθούμε και τι να διδάξουμε μεταφέροντας διδάγματα όχι δικά μας αλλά των Δασκάλων μας τα οποία βιώσαμε ότι μας ωφέλησαν κι έτσι μπορούν να ωφελήσουν κι άλλους!    

     Μετά από μία 17ετία συστηματικής ασκήσεως και ερευνητικής εντρυφήσεως σε ένα τόσο εσωτεριστικό ζήτημα, όσο η Τοξοβολία, μπορούμε, πλέον, να δηλώσουμε ...αρχάριοι με ακατασίγαστη την ανάγκη να νιώθουμε κοντά μας τους Δασκάλους μας όπως ακριβώς και την πρώτην ημέρα, όταν πρωτο-πιάσαμε το Τόξο στο χέρι μας.

     Διότι, έτσι και μόνον, μπορούμε να είμαστε χρήσιμοι και στους Συνασκουμένους μας οι οποίοι θα επενδύσουν προσδοκίες και θα αφιερώσουν χρόνο ώστε να χαρούν το κοινό "αντικείμενο" που, πραγματικά, αλλάζει επί τα βελτίω τoν ανθρώπινο ψυχισμό, κάτι που νιώθουμε αισθητότατα όσοι καταγινόμαστε με αυτό!

     Κι έχοντας επίγνωση ότι εκείνο που απομένει είναι η στάχτη, όχι εκείνη που προτιμούν οι πολλοί να έχουν στα μάτια, αλλά η άλλη, η οποία αποτελεί την κατάληξη της ύλης, βαδίζοντας τον εσωτεριστικό, πνευματικό δρόμο του Ζεν, ξέρουμε ότι, εν τέλει, θα πάρουμε μαζύ μας εκείνο που θα μας χρειασθεί όταν η αφθαρσία της ύλης δεν θα παρεμποδίσει την μετάλλαξή της σε στάχτη. 


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Συνεχίζεται...

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Ούτε ο (ανθρώπινος) εχθρός, ούτε το (ζωικό) θήραμα, υποδύονται τους ακίνητους στόχους που περιμένουν καρτερικά να ...βληθούν από τον εχθρό ή τον κυνηγό! Αντιθέτως, όταν δεν βρίσκονται υπό κάλυψη και είναι εκτεθειμένοι στο πεδίο της πολεμικής ή της θηρευτικής αναμετρήσεως, δηλαδή εν δράσει, φροντίζουν επιμελώς να είναι σε διαρκή  κ ί ν η σ η  ώστε να προφυλάσσουν εαυτούς παρεμποδίζοντας, γενικώς, την εύστοχη προσβολή τους, διατηρώντας παραλλήλως την πρωτοβουλία του πλήγματος του εχθρού στην περίπτωση της πολεμικής αναμετρήσεως.

     Για τον λόγο αυτό, ο πόλεμος συνοψίζεται σε δύο λέξεις: "ΠΥΡ και ΚΙΝΗΣΗ"! Αντιστοίχως και η θήρα κατά την οποία αναπτύσσεται ένας πόλεμος επιβιώσεως του θηράματος, ομοίως θα μπορούσε να συνοψισθεί.

     Έτσι και στην Τοξοβολία η οποία υπήρξε το αρχέγονο συνδυαστικό μέσον πολέμου και θήρας του Ανθρώπου, το π υ ρ (τόξευση) και η  κ ί ν η σ η  είναι τα απαρτίζοντα μέρη της διότι δεν αποτελεί "ψυχαγωγική" δραστηριότητα αλλά  π ο λ ε μ ι κ ή  τέχνη! Και, εξ αυτής προκύπτει ως πολεμική τέχνη και η Έφιππη Τοξοβολία

     Και όταν το φυσικό ένστικτο του Ανθρώπου είναι υγιές, όπως αυτό του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", τότε θα τον ακούσουμε να μας λέει ότι δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από την Τοξοβολία εν κινήσει.

     Κι αυτό ακριβώς σημειώνει μετά την τελευταία Προπόνηση της Σχολής του ο Χριστόφορος Κασφίκης υπογραμμίζοντας την κίνηση ως βασική παράμετρο του προπονητικού προγράμματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", κάτι άλλωστε που ισχύει για όλη την Ομάδα μας. 


Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 10ο ΜΕΡΟΣ ΕΣ ΑΥΡΙΟΝ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ!

 EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 10ο ΜΕΡΟΣ


ΕΣ ΑΥΡΙΟΝ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ!


     Με αίθριο καιρό και 16C θα διεξαχθεί αύριο το 10ο μέρος της παραστατικής αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας», στις 16:00 στην έδρα της Ομάδος των «Ελλήνων Κενταύρων». Αυτή την φορά θα δείξουμε κι έναν πολύ πρακτικό τρόπο να «απεγκλωβιζόμεθα» στην Τοξοβολία από το οπισθέλκον «εγώ» μας. Έναν τρόπο αρκετά δοκιμασμένο και αποτελεσματικό… Περισσότερα EΔΩ 

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Ο "ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ" ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 Ο "ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ" ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ 

ΤΟΥΣ 

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Συντασσόμενοι με τον γενικό κανόνα της Ομάδος μας η οποία προτάσσει το χρέος της ηθικής ανελίξεως των Μελών της εν μέσω των «περιρρεόντων» κοινωνικών ερειπίων της πάνδημης ηθικής υπελίξεως, η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» μας κάνει συχνά υπερήφανους με τις «χειρονομίες» έμπρακτης κοινωνικής αλληλεγγύης στις οποίες προβαίνει και που ξεκινούν από την ίδρυση «Τράπεζας Αίματος», προεκτεινόμενες ακόμη και εκτός ελληνικών «συνόρων», όπως η τελευταία η οποία είχε ως αντικείμενό της την υποστήριξη των, προσφάτως, σεισμοπλήκτων  συνανθρώπων μας της Τουρκίας και Συρίας!

     Εκφράζοντας την ευγένεια του επτανησιακού τόπου του, ο επικεφαλής των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» ο οποίος, μαζύ με τους συνεργάτες του, πιστώνονται για μία επίμοχθη πολυετή ανθρωπιστική δράση, μας ενημερώνει:

     «Ιστορίες και θρύλοι για μεγάλους πολεμιστές έχουν δημιουργήσει την εικόνα του σκληροτράχηλου ατόμου, που το πολύ-πολύ να διαθέτει την τυπική ευγένεια ενός σαμουράι, την απάθεια ενός μοναχού σάο-λιν ή την αφοσίωση ενός ιππότη. Όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Στην πραγματικότητα ο αληθινός πολεμιστής είναι πολύ πιο ανθρώπινος απ' ό,τι φανταζόμαστε. Γιατί όσο πιο σκληρός στη μάχη είναι ένας πολεμιστής λένε, τόσο πιο ευαίσθητος είναι στη δική του σιωπή.

Την καλημέρα μας από την βροχερή Κέρκυρα .

Με εκτίμηση,

Κασφίκης Χριστόφορος.»

     Kαι για άλλη μια φορά, ο τοπικός «Ερυθρός Σταυρός» ευχαριστεί τους «Έλληνες Κενταύρους Κερκύρας» που η χιλιομετρική απόσταση δεν τους εμπόδισε να βρεθούν στο πλευρό σεισμοπλήκτων συνανθρώπων μας στη διπλανή …ήπειρο!

     Κι εμείς με την σειρά μας ευχαριστούμε τους Αδελφούς μας «Έλληνες Κενταύρους Κερκύρας» οι οποίοι μας εμπνέουν να ακολουθούμε το παράδειγμά τους!


Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ!

 Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ!



     Αποτολμώντας για πρώτη φορά, διεθνώς, την παραστατικήν ανάλυση του βιβλίου του Eugen Herrigel «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας», παραμένουμε εκστατικοί στο πόσο επιφανειακά και λαθεμένα προσεγγίζεται η Τοξοβολία όταν αγνοείται το τεράστιο «βάθος» της που αποτελεί και την ουσία της.

Ήδη, επί ένα τετράμηνο, κατά το οποίο αναλύουμε λέξη προς λέξη τοξεύοντας επί της Γραμμής Βολής, το θεμελιώδες βιβλίο του Eugen Herrigel, συνειδητοποιούμε ότι η Τοξοβολία είναι κάτι απείρως ανώτερο και «ιαματικότερο» από αυτό που νομίζουν όσοι θεωρούν ότι σκοπός της είναι η τοποθέτηση ενός βέλους στο «κίτρινο»! Και τα όσα «εισπράττουμε» από αυτή την παραστατικήν ανάλυση δεν υποστηρίζουν, απλώς, την τοξευτική προσπάθειά μας, αλλά μας φωτίζουν «μονοπάτια» ζωής με εφαρμογή στην καθημερινότητά μας. Και θεωρούμε, ότι η παρούσα σεμιναριακή διαδικασία, αφιλοκερδής όπως τα πάντα στην Σχολή μας, είναι ακόμη μία σημαντική προσφορά ουσιαστικής Παιδείας προς τους «Έλληνες Κενταύρους» προς τους οποίους απευθύνεται.  

    

Εφεξής, για όσους θα ήθελαν να ενταχθούν στην χολή των «Ελλήνων Κενταύρων» είναι υποχρεωτική η γνώση του περιεχομένου αυτής της παραστατικής αναλύσεως και τυχεροί είναι όσοι ήσαν και είναι παρόντες κατά τις συνεδρίες της… Όσο για τους υπολοίπους, θα παραμένει πάντοτε στην διάθεσή τους ένα γραπτό κείμενο που θα πρέπει να μελετήσουν και να κατανοήσουν, πριν αιτηθούν την εισδοχή τους στην, αθηναϊκή, τουλάχιστον, Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων», δοθέντος ότι οι περιφερειακές Σχολές μας διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Και αυτό το κείμενο το οποίο θα αποτελεί και το πρώτο εγχείρημα συνάψεως των μεγάλων αληθειών του βιβλίου του Eugen Herrigel, 75 ολόκληρα χρόνια μετά την αρχικήν έκδοσή του!