Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΗΝΙΚΗ ΟΠΛΟΜΑΧΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

 ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΗΝΙΚΗ ΟΠΛΟΜΑΧΗΤΙΚΗ 

ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ



     Ακόμη ένα έντυπο "διαμάντι" από την Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" θα είναι ο σύμβουλός μας σε ό,τι αφορά την χρήση αγχεμάχων, στην προετοιμαζόμενη ταινία μεγάλου μήκους "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ" Πρόκειται  για το γαλλικό εγχειρίδιο "Manuel Théorique et Pratique D' Escrime" του Émile André που εκδόθηκε στο Παρίσι το 1896.

     Πρόκειται για ένα εγχειρίδιο 489 σελίδων το οποίο αναφέρεται στην πρακτικήν Οπλομαχία, ενώ στο έβδομο μέρος του περιέχει το 24ο κεφάλαιο το οποίο είναι αφιερωμένο στην ιστορία της Οπλομαχίας με πολύ καλήν εικονογράφηση ώστε να γίνεται πλήρως κατανοητό το περιεχόμενό του.

     Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανική, Ιταλική, Ουγγρική και Γαλλική βιβλιογραφία Οπλομαχητικής είναι οι εγκυρότερες ευρωπαϊκές, προς Τιμή τους, δε, οι Γάλλοι, αν και εθνικώς πολύ μειονεκτούντες σε μαχητικότητα έναντι των υπολοίπων, ανέπτυξαν πολύ καλήν έρευνα όπλων.

    


Το περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγκρίτου εγχειριδίου θα είναι στη διάθεση του Μηνά μας ο οποίος θα επιμεληθεί οπλομαχητικών σκηνών της ταινίας πάντοτε υπό την επίβλεψη του Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων". Άλλωστε, στη Σχολή μας τα πάντα ολοκληρώνονται με γνώση του γνωστικού αντικειμένου, με ασφάλεια διδασκαλίας και εξασκήσεως αλλά και με επιμέλεια, ώστε το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στην υψηλή προσδοκία της ωφελείας.

     Aναφορικώς, δε, με την σκηνική Οπλομαχία στην οποία έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενη ανάρτησή μας, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε την προσήλωσή μας στις τοποθετήσεις ενός ειδικού, του Nick Evangelista.

     Συνοπτικώς, λοιπόν, σύμφωνα με τον ειδικόν αυτό, η σκηνική Οπλομαχία (Σπαθασκία κλπ) έχει τον ακόλουθο χαρακτήρα:

     Επιμένουμε στην ιστορικήν ακρίβεια του κάθε πλάνου της ταινίας μας κι αυτό απαιτεί συλλογική συνεισφορά και, κυρίως, σπουδή πολυπρισματική πολλών παραμέτρων, στην οποία είμαστε προσηλωμένοι προ πολλού.

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ

 ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ



     Με την πάντοτε ευγενή φροντίδα του χορηγού οπλισμού της ταινίας μας Πολυδεύκη η Οπλοθήκη μας σύντομα θα έχει δύο πανοπλίες για τους πρωταγωνιστές μας Μάρουλλο και Αλεξάνδρα καθώς και προσομοιωτικό ύφασμα του οποίου η "εικόνα" θα παραπέμπει σε αλυσιδωτό θώρακα ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας κοπέλας όπως την Αλεξάνδρα η οποία δεν μπορεί να ανtέξει το βάρος ενός πραγματικού αλυσιδωτού θώρακος!

     Στον πάντοτε αλληλέγγυο και ευγενώς υποστηρικτικό Βασίλειο Κροκίδη - Πολυδεύκη που ξενυχτά στον υπολογιστή του για να στηρίζει τις προσπάθειες των "Ελλήνων Κενταύρων", η ευγνωμοσύνη μας είναι το ελάχιστο που μπορούμε να του εκφράσουμε.

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024

O EYΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ XV ΑΙΩΝΟΣ

 O EYΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ XV ΑΙΩΝΟΣ


     Η εντρύφηση στην ιστορικήν έρευνα που απαιτεί η ταινία μεγάλου μήκους "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ" που προετοιμάζουμε, δεν θα ήταν δυνατόν να παραλείψει και την έρευνα περί των όπλων εκείνης της εποχής, δηλαδή, των όπλων του XVου αιώνος.

     Σπουδαίο υλικό περί αυτού του αντικειμένου, βεβαίως, διαθέτουμε στη Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" και επί μακρό χρόνο το συμβουλευόμεθα επισταμένως, ώστε η ιστορική ακρίβεια του οπλισμού της ταινίας να ανταποκρίνεται στην περιωπή που προσδοκάται από το τελικό αποτέλεσμα του παραστατικού έργου και, εν μέσω πολλών "τίτλων" ξεχωρίσαμε ένα γαλλικό έργο του οποίου, το αντίστοιχο κεφάλαιο απεδείχθη εξαιρετικό: "Les Armes" τιτλοφορείται το εκ 344 σελίδων έργο του G-R. Maurice Maindron  το οποίο εκδόθηκε το 1890 στο Παρίσι υπό την αιγίδα του Γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Γαλλίας.

     Και το κεφάλαιο αυτό περί των ευρωπαϊκών όπλων του XVου αιώνος σας παρουσιάζουμε εν συνεχεία, ως έχει τυπωθεί, επιδιώκοντας πάντοτε να προσφέρουμε βοήθεια και σε όποιον την χρειάζεται. Λυπούμεθα διότι προορίζεται για γαλλοφώνους, όμως, η Γαλλική γλώσσα δεν υπηρετεί μόνον ...woke "ανάγκες" αλλά έχει συνεισφέρει τα πλείστα στον ευρωπαϊκό πολιτισμό και όσοι καταγινόμεθα και με τα ιππικά "πράγματα" την θεωρούμε ένα απαραίτητο "εργαλείο" βελτιώσεως των γνώσεων του αντικειμένου μας! Απολαύστε το λοιπόν αυτό το κεφάλαιο:























     Αυτή η πολύ σημαντική γαλλική έκδοση παραθέτει και πληροφορίες για τους ευρωπαίους κατασκευαστές όπλων της εποχής ως εξής:




     Για την ευχερέστερην ανάγνωση των φωτογραφιών μεγεθύνετε αναλόγως. Καλήν ανάγνωση!

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2024

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ



Κρυμμένο κάτω από τα φύλλα ένα άνθος που έχει απομείνει, 

με κάνει να λαχταρώ να συντύχω την κρυφή μου αγάπη 

με τον ίδιο τρόπο. 

[Hagakure]


     Όπως και να το κάνουμε, όλοι σ΄ αυτήν την Οικογένεια των "Ελλήνων Κενταύρων" εμπνεόμεθα από το κρύο και μέσα σ΄ αυτό αποδίδουμε καλύτερα. Στην Αθήνα ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε τα 20χρονα της Σχολής μας και στην Κέρκυρα τα επτανήσια αδέλφια μας βγήκαν στην Γραμμή Βολής για να ζεστάνουν, όχι εαυτούς, αλλά τα Τόξα τους. Και το αποτέλεσμα επί του στόχου.

     Χειμερία δράση, λοιπόν και όχι "νάρκη" για τους "Έλληνες Κενταύρους Κερκύρας" και δράση δυναμικότατη, με την γνωστή σε όλους μας μαχητική τακτική η οποία περιέχει "φλέβα" ...Aikido αλλά και Ασιατικής Στέπας επί γης ...Κερκύρας, έτσι, για να διατηρούμεθα σε φόρμα επιβεβαιώνοντας ότι η βιολογική ηλικία μπορεί συνεχώς να διαψεύδει ευχάριστα την ηλικία του αστυνομικού δελτίου ταυτότητος.

     Στην ενημέρωσή του ο Επικεφαλής του Παραρτήματος, Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης, επικαλούμενος ένα εμβληματικό σημείο από το Hagakure, μας ενημερώνει για τις εργασίες διαμορφώσεως του προπονητικού χώρου τους τιτλοφορώντας την "Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ", κάτι όμως που δεν μας βρίσκει σύμφωνους διότι εμείς δεν νιώσαμε ότι είχαν φύγει ποτέ από την Γραμμή Βολής, παρά την σιωπή της. 

     Άλλωστε, κανείς μας δεν απομακρύνεται από εκείνο που κάποτε μας κάλεσε.

ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΑΣ

ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΑΣ



     Αν και έχει γίνει επισταμένως όλη η απαραίτητη ιστορική έρευνα για την συγγραφή του σεναρίου της ταινίας μεγάλου μήκους "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ" που προετοιμάζουμε για να εορτάσουμε τα 20 χρόνια συνεχούς λειτουργίας των "Ελλήνων Κενταύρων", αν και το σενάριο έχει ήδη ολοκληρωθεί και βρισκόμαστε προ της ενάρξεως των "γυρισμάτων", εμείς συνεχίζουμε να εμπλουτίζουμε το περιεχόμενό της με πλάνα ιστορικής ακριβείας τα οποία εμπνέονται από ένα repérage το οποίο εξελίσσεται και θα εξελίσσεται μέχρι και το τελικό ...montage! 


     Τούτο σημαίνει ότι γι' αυτή την ταινία θα συνεχίζεται μέχρι και το montage η αναζήτηση φυσικών σημείων που θα υποστηρίζουν συναρπαστικήν "εικονοληψία" με ιστορικό, πάντοτε, περιεχόμενο για την ανάδειξη σκηνών που θα διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.


     Βεβαίως, υπεράνω των φυσικών σημείων θα στέκεται η παραστατικότητα της εποχής και της αληθείας των διαδραματιζομένων κατόπιν προσεκτικής έρευνας των παραμέτρων της κάθε σκηνής.


     Με λίγα λόγια, μπορούμε να μιλήσουμε για μια πρωτοτυπία "γυρισμάτων" που διαμορφώνουν το παράδοξο της συνεχείας τους, σχεδόν, μέχρι και μετά την ...ολοκλήρωση της ταινίας!


     Άλλωστε, οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως και ο Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης παραμένουν ανεξάντλητες Αξίες για τον Ελληνισμό και ολόκληρη την Ευρώπη!  

Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΟΥΛΟΥΣ!

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΒΟΥΛΟΥΣ!



     H διακοπή της επαφής του Ανθρώπου με την Φύση και τον παραδοσιακό τρόπο ζωής αποτελεί την απόλυτη προτεραιότητα της "μοντέρνας" δημοκρατικής-αντιφασιστικής "woke" ατζέντας! Οι παγκοσμιοποιητές τους οποίους υπηρετεί αυτή η πολυσχιδής συνωμοσία κατά της Ανθρωπότητος, φαντάζονται μια αχταρμαδοποιημένη κοινωνία αφοπλισμένη από τις φυσικές της αντιστάσεις ώστε να μπορούν να την ελέγχουν απόλυτα και να την χρησιμοποιούν ως "υποπόδιο" της δικής τους εξουσίας και ευζωίας. Έτσι, σ΄ αυτό το συνωμοτικό πλαίσιο οι λογής-λογής "wokers" προωθούν μιαν παρελκυστική, δήθεν, "ζωοφιλία" η οποία στοχεύει στην οριστική διακοπή της επαφής του Ανθρώπου με την πανίδα πριν του διακόψουν την σχέση του και με την χλωρίδα, κάτι που, ασφαλώς, θα ακολουθήσει.

     Η "woke" ατζέντα, λοιπόν, εμφανίζεται ως αυτόκλητος ...υπερασπιστής των ζώων και αδιαφορώντας για το όποιο αληθινό συμφέρον τους (το οποίο, εν πολλοίς και καταπατά!) ενοχοποιεί κάθε προσέγγιση του Ανθρώπου με τα ζώα κι έτσι επιδίδεται σε μια ανυπόστατην εκστρατεία κατά των Τσίρκο κατά των Ζωολογικών Πάρκων, κατά της Ιππασίας, κατά των Αμαξών κλπ κλπ.

     Για την "woke" ατζέντα σημασία δεν έχει εάν το ζώο (π.χ. ο Ίππος) όταν βρίσκεται σε ανθρώπινα χέρια αντιμετωπίζεται οπωσδήποτε ως κεφάλαιο κάτι που σημαίνει ότι εμπνέει σεβασμό και προκαλεί φροντίδα, ακόμη κι όταν ο Άνθρωπος δεν το αγαπά όπως το παιδί του, ο προσδόκιμος χρόνος της ζωής του, τεκμηριωμένα, είναι μεγαλύτερος από ένα αντίστοιχο πλάσμα που ζει μακράν της ανθρώπινης μέριμνας, τα προβλήματα υγείας του αντιμετωπίζονται πολύ αποτελεσματικότερα από το εάν ζούσε μακράν του Ανθρώπου, η διατροφή του είναι εξασφαλισμένη και ποιοτική  κλπ κλπ .

     Ειδικώς για την περίπτωση των παραδοσιακών αμαξών που χρησιμοποιούνται για βόλτες στις διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις θα προσέξουμε, όσοι τουλάχιστον γνωρίζουμε Ιππολογία, ότι τις κινούν "Ίπποι Εργασίας" (όπως λέγονται) και όχι "Ιππασίας", άψογης σωματοδομής ώστε να είναι ικανοί στην συγκεκριμένη εργασία, καλοφροντισμένοι και ήρεμοι, κάτι που αποδεικνύει και την καλή μεταχείριση που τους γίνεται από τον αμαξηλάτη τους ώστε να έχουν αυτοπεποίθηση η οποία εξασφαλίζει ηρεμία. Επίσης, θα δούμε ότι τα επίσωτρα είναι ελαστικά, κάνοντας την κύλιση της άμαξας ευκολότερη για τους ελάτες Ίππους που την κινούν, με τον αριθμό των ελκόντων Ίππων ανάλογο του βάρους που θα σύρουν. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, την απάτη που επιχειρούν εις βάρος μας όσοι εμφανίζονται ως αυτόκλητοι "σωτήρες ζώων" προσπαθώντας να μας αποκόψουν από κάθε φυσική δραστηριότητα, να μας καθηλώσουν στα τσιμεντόκλουβα για να μας ελέγξουν...


ΥΓ: Μας ρωτά ο φίλος κ. Ζ. Καραπαναγιώτης από που προέρχονται αυτές οι φωτογραφίες των ωραίων αμαξών και του απαντάμε ότι προέρχονται από το τελευταίο, εκ των πολλών ταξιδιών μας, στις υπέροχες Κρακοβία και Βαρσοβία (2024). 

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

H IΠΠΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ

H IΠΠΟΣΥΝΗ 

ΤΩΝ 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ



     Με επιδραστικό καταλύτη τον Ίππο για την διαμόρφωση μαχητικού φρονήματος απαραιτήτου για την επιβίωση κάθε πλάσματος και, πολύ περισσότερο, για την επιβίωση μιας κοινωνίας Ανθρώπων, η σχολή της Ιπποσύνης συνεισέφερε στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό τα μέγιστα, δυστυχώς όμωες οι ατυχέστατες προσμείξεις της με τα δογματικά του εκφυλιστικού εβραιοχριστιανισμού την υπέλιξαν και τελικώς, της εξεφύλλισαν και την ίδια, υποβαθμίζοντάς την σε διαβλητό παραβλάστημα του καθολικισμού! Και η Ευρώπη, αλλά κι ολόκληρος ο πολιτισμένος, τουτέστιν, αδογμάτιστος Κόσμος, χρωστά χάριτες στους Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως οι οποίοι κατόρθωσαν να αποτοξινώσουν την Ιπποσύνη από κάθε εκκλησιαστική διαμαρτία και να αναδείξουν την ρωμαλέα υπόστασή της μέσα στο αυθεντικό αξιακό της πλαίσιο.

     Οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως, όπως ακριβώς τους σκιαγραφεί ο εθνικός μας Μεσαιωνολόγος Κωνσταντίνος Σάθας, πράγματι, κατάφεραν να συνεχίσουν την προϋπάρξασα ιπποτική Παράδοση, Παιδεία και Τακτική και κατά τους χρόνους της ευρωπαϊκής Αναγεννήσεως διατηρώντας την αλήθεια της πολεμικής Ιπποσύνης και απαλλάσσοντάς την από τον στραγγαλιστικόν "εναγκαλισμό" της από την, εβραιοχριστιανικη, Καθολικήν Εκκλησία.

     Τα άτακτα σώματα των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως, παρά τις καθοριστικές δυσχέρειες επικοινωνιών και συντονισμού της εποχής εκείνης κατά την οποία εξακολουθούσαν να πρωταγωνιστούν οι ...φρυκτωρίες ως μέσον διαβιβάσεων ενώ οι έφιπποι στρατιωτικοί ταχυδρόμοι, πέραν του ότι αποτελούσαν "πολυτέλεια" υπέκειντο και στην επισφάλεια δρομολογίων περιεχόντων μυρίους όσους κινδύνους, εν τούτοις, εκείνα τα άτακτα σώματα εφίππων Ελλήνων πολεμιστών διετήρησαν τον εσώτερο χαρακτήρα της Ιπποσύνης με κυρίαρχη την συνισταμένη της Ευγενείας παρά την συχνή ανάγκη υπηρετήσεως διαφόρων ηγεμόνων και της αδηρίτου προϋποθέσεως συστρατεύσεως με λοιπούς συμπολεμιστές διαφορετικών ποιοτήτων και αντιλήψεων. Ας μη ξεχνάμε ότι οι στρατιωτικές εμπλοκές και εκείνης της εποχής δεν περιορίζονταν σε συμπλοκές μεταξύ ευγενών!

     Η καθόλου εμπόλεμη διαγωγή των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους κανόνες Ευγενείας της Ιπποσύνης όπως αυτοί θεσμοθετούνται κατά τον 13ο αιώνα. Και σε καμία "καμπή" της δράσεώς τους δεν εμφαίνονται ούτε κατά κεραία κατώτεροι των περιστάσεων διαγωγής Ευγενών σαν να είχαν "αποφοιτήσει" από την ίδια, κοινή, στρατιωτικήν ακαδημία, διαμορφώνοντας ομοιογενή τακτικήν αντίληψη, εκείνοι οι οποίοι, συχνά, δεν διέθεταν ούτε καν κατάλυμα κατά τις μακρινές κι εξοντωτικές στρατείες τους!

     Κι ενώ παρεδέχοντο την ευγενή καταγωγή ως βασικό χαρακτηριστικό του "παρεκτάματος" της Ιπποσύνης, όπως εννοούσαν το δικό τους "άνυσμα" μέσα στον χρόνο, εν τούτοις, τιμούσαν και τον Δάντη οποίος υπεστήριζε ότι το άτομο καθιστά ευγενή την καταγωγή του μετις πράξεις του. Διότι, οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως, δεν προήρχοντο μόνον από "γραμμές" ευγενών Οικογενειών αλλά προσέδιδαν στν καταγωγή τους την επιβεβαίωση της Ευγενείας δια των πολεμικών ανδραγαθιών τους οι οποίες παρέμειναν απαράμιλλες και, όπως στην περίπτωση του Ηλυσίου Καλέντζη*, Στρατιώτh και Παιδαγωγού του υιού του Βασιλέως της Νεαπόλεως Φερδινάνδου Α' τον οποίον ύμνησε ο ίδιος, εκείνος, Ηγεμόνας για τον ηρωισμό του.

     Βεβαίως, η Ιπποσύνη δεν ταυτίζεται με την Ευγένεια ανεξαρτήτως εάν η Ιπποσύνη ανέδειξε Ευγενείς κι ενώ ο Ιππότης μπορεί να είναι Ευγενής, παρά ταύτα, κάθε Ευγενής δεν μπορεί να είναι και Ιππότης κι αυτό ίσχυσε και στην τάξη των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως. Και ήταν ο Arnauld de Mareuil, ένας ποιητής στην Αυλή της Carcasson ο οποίος έγραψε ότι "αυτός που κατάγεται από ευγενή Οικογένεια θα πρέπει να αποδεικνύει εκ των πράξεών του ότι είναι και καλός πολεμιστής", αυτό δε, ήταν και το πνεύμα της Ιπποσύνης εκείνης της εποχής το οποίο ενεστερνίζοντο κι οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως οι οποίοι, όμως, το εξέλισσαν ακόμη μακρύτερα θεωρώντας ότι ακόμη κι ένας μη ευγενούς καταγωγής θα μπορούσε να ακολουθήσει την δική τους "Ιπποσύνη" αρκεί να χαρεκτηρίζετο από πολεμικήν αρετή. Αλλά γι αυτό, η απαίτηση σχετικής εκπαιδεύσεως ήταν αδιαπραγμάτευτη.

     Κατά τους χρόνους της ευρωπαϊκής Ιπποσύνης η εκπαίδευση του Ιππότη ξεκινούσε παιδιόθεν και επαφίετο στα χέρια του πατέρα του με προτεραιότητα στην εκμάθηση της τέχνης της Ιππασίας. Αργότερα, όταν ο εκπαιδευόμενος έφθανε στην ηλικία των 12 και άνω, ετών, ετίθετο ως απλός Ιπποκόμος στην υπηρεσία κάποιου Ευγενούς ώστε να εμπεδώσει την σημασία της ιεραρχίας και, ταυτοχρόνως, άρχιζε από τον "ανάδοχο" Ευγενή και ήδη Ιππότη, η ηθική διαπαιδαγώγησή του καθώς και η αμιγώς στρατιωτική του εκπαίδευση οι οποίες ολοκληρώνονταν περίπου μετά από επτά χρόνια. Κατ΄ αυτή την περίοδο των επτά χρόνων ο νεαρός Ιπποκόμος θα τελειοποιούσε την Ιππασία και θα μάθαινε, παραλλήλως, την χρήση του ξίφους, την μονομαχητική, το Ιππηλάσιο (Ιππακοντισμό κ.ά.) το κυνήγι ελαφιού, αγριόχοιρου και αρκούδας κλπ.

      Βεβαίως η εκπαίδευση των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως δεν μπορούσε να ακολουθήσει το "τυπικόν" εκπαιδεύσεως των Ιπποτών διότι οι συνθήκες των δικών τους στρατιωτικών υποχρεώσεων υπεχρέωναν σε "σύντμηση" χρόνου και σύναψη ενός curriculum με έμφαση στην αποτελεσματικότητα σε περίπτωση πολεμικής συμπλοκής. Ενώ οι ίδιοι, επιλέγοντας την ένταξή τους στα σώματα αυτής της πολεμικής τάξεως ήδη ενεφορούντο υπό των Αξιών της, εν τούτοις ακολουθούσαν μιαν εκπαίδευση ταχύρρυθμη και επί πεδίου, περιεκτική όσο και ανοικτίρμονα με αντικείμενο εκμαθήσεως την, παντοιοτρόπως, καταφορά θανάτου. Και τούτο σημαίνει χαλάρωση, χωρίς βεβαίως ακύρωση,  κάποιων κανόνων σεβασμού του αντιπάλου που ίσχυσαν κατά την προηγηθείσα περίοδο της ευρωπαϊκής Ιπποσύνης. Επί παραδείγματι, η "χωσιά" η οποία υπήρξε και ο πυρήνας της τακτικής αυτών των Ελλήνων πολεμιστών μπορεί να μην συνέπλεε με το "πνεύμα" της ευρωπαϊκής Ιπποσύνης όμως εδικαιώνετο εκ του αντιστοίχου πνεύματος υπουλίας του εχθρού και υπαγόρευε την καθιέρωση ανάλογης τακτικής προς επικράτηση.

     Η άνθηση στην τάξη των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως, λαμπρών λογίων όπως ο Ηλύσιος Καλέντζης, ο Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης κ.ά. κάνει εμφανή την ποσήλωση αυτών των πολεμιστών στους λόγους του Seneca: "Ως το οσονδήποτε γόνιμον έδαφος, ακαλλιέργητον παραμένον αδυνατεί να παραγάγει τι, ούτω και ο νους άνευ παιδείας αδυνατεί να παραγάγει καλόν καρπόν". Και τούτο εξισώνει την Ιπποσύνη των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως προς εκείνη την, χρονικώς προηγηθείσα, καθιερωμένη Ιπποσύνη του Μεσαίωνος.

__________

* βλ. Κωνσταντίνου Σάθα: "Μεσαιωνική Βιβλιοθήκη" τ. 7ος.