Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

ΜΕ ΤΟΛΜΗΝ ΑΝΤΛΗΣΕΩΣ…

 

ΜΕ ΤΟΛΜΗΝ ΑΝΤΛΗΣΕΩΣ…



     Το υπερ-εκτιμημένο «αφήγημα» του τεκτονισμού (μασονίας) το οποίο, αφού πέρασε από ένα απόγειο ερμητικής «σημαντικότητος» αιώνων στον σημερινό εκφυλισμό της πάνδημης «φανερότητος», εκφυλίζεται στις ημέρες μας σε αυτοσχέδια ιδιωτικά «μαγαζάκια» στα οποία καθένας ανιπτόπους παριστάνει τον «μέγιστο» και «κραταιό» χορηγώντας … «διπλώματα», διδάσκει ότι η επικαιροποίηση της ανθρώπινης προόδου συνεπάγεται αναθεώρηση ιδεολογικών συρμών σε βαθμό πλήρους ανατροπής.

 

     Έτσι, είναι χαρακτηριστικό και το «ξεχείλωμα» της δημοκρατικότητος η οποία αποτελούσε και το βασικό πλαίσιο του διεθνούς τεκτονισμού, όπως αυτό προκύπτει, π.χ., από την καταφρονητική αναφορά του εσωτεριστή Michel Monnerau στον πρόλογο του τεκτονικού συγγράμματος «Για το Ερυθρό Ρόδο και τον Χρυσό Σταυρό» του Jean-Pierre Giudicelli de Cressac Bachelerie.

     Σ’  αυτό το καλώς τεκμηριωμένο σύγγραμμα περί Αλχημείας, Ερμητισμού και Μυητικών Ταγμάτων(...) του σημαντικού Γάλλου συγγραφέως που γεννήθηκε στα Ατλαντικά Πυρηναία (Pau) και θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους γνώστες των τεκτονικών παραδόσεων, ο Michel Monnerau, στον πρόλογό του, όχι μόνον επικαλείται θετικότατα τοποθετήσεις του μεγάλου Φασίστα διανοητή (και αντι-τέκτονος) Julius Evola, αλλά και σημειώνει ευθαρσώς:

ενώ, εν συνεχεία, δείχνει και το αντι-τεκτονικό αποκορύφωμα του προσανατολισμού του με μία φράση η οποία, επ΄ ουδενί, συνάδει με την τεκτονική …δημοκρατικότητα:

     Εν τέλει, ο προλογίζων Michel Monnerau καταλήγει με έναν σοφόν αφορισμό:

     Πράγματι, στο Σύμπαν δεν υπάρχουν αποτυχίες, αλλά μόνον ε μ π ε ι ρ ί ε ς, μόνον μαθήματα τα οποία μπορεί να αξιοποιήσει κάθε σκεπτόμενος και, κυρίως, κάθε αμερόληπτος στοχαστής ο οποίος δεν δεσμεύει εαυτόν με ανθρωποκατασκεύαστα «δόγματα» - παρωπίδες τα οποία καλλιεργούνται τεχνηέντως από τις δημοκρατικές κομματο-μηχανές μαζικής αποβλακώσεως τις οποίες απορρίπτει και η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» η οποία δεν διστάζει να μελετήσει ακόμη και ένα τεκτονικό σύγγραμμα το οποίο συνιστά ο Michel Monnerau αντλώντας, από αυτό, ό,τι θετικό διότι κάτι θετικό από παντού μπορεί να αντληθεί!

     Και αυτή η, άνευ παρωπίδων, «τόλμη αντλήσεως» κάθε αγαθού η οποία αποτελεί κανόνα στους «Έλληνες Κενταύρους», είναι κάτι το οποίο συνιστούμε, ώστε οι «εμπειρίες» να αναδεικνύονται ολοένα και σε πολυτιμότερες, επ΄ αγαθώ του Πολιτισμού. 



ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ 2/5/2023:



     To παραπάνω μήνυμα στάλθηκε στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση από φίλο αναγνώστη ο οποίος φαίνεται να εντάσσεται (νυν ή και τέως...) στον τεκτονισμό (μασονία) με ...έσωθεν εμπειρία.


     Όντως, σε όσους ενδιαφέρονται για το "φαινόμενο" και διαθέτουν ενημέρωση, ανέκαθεν ο τεκτονισμός αποτελούσε ένα κύκλωμα προωθήσεως ιδιοτελών ατομικών συμφερόντων υπό την επίφαση μιας δήθεν "πνευματικότητος", ένα "κύκλωμα" ψυχοπαθών εξουσιαστών οι οποίοι υπό έναν "μυστηριακό" μανδύα στολίζονταν με τίτλους και παράσημα προς κοινωνικήν αναρρίχηση κι εκμετάλλευση αφελών κοινωνιών.


     Και είναι δεδομένο ότι σε μία ευνομούμενη κοινωνία είναι παράνομα όλα αυτά τα μυστικά  "λαγούμια" που κρύβονται υπό ψευδεπίγραφες ταμπέλες "φιλανθρωπικών ιδρυμάτων" με θεσμοθετημένα άβατα κοινωνικού ελέγχου! Γι αυτό και η απαγόρευση της λειτουργίας τους είναι η ελάχιστη εγγύηση για το ευνομούμενο μιας κοινωνίας κι ενός κράτους Δικαίου το οποίο δεν μπορεί να ανέχεται στο απυρόβλητο μυστικές φατρίες, μυστικές κλίκες, μυστικές συμμορίες κλπ... Και όσο μια κοινωνία ανέχεται παρόμοια μυστικά και ανεξέλεγκτα "στεγανά" χάνει τον τίτλο της "ευνομούμενης" αφού την διοικούν ακόμη και ανώτατοι δικαστικοί εντεταγμένοι σε απόκρυφους μηχανισμούς...διατηρώντας σε λειτουργία  π α ρ α δ ι κ α σ τ ι κ ά  κυκλώματα επί ..."εσωτεριστικώ" προσχήματι!

Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Η υψηλή τεχνογνωσία της Σχολής μας η οποία μας παρέχει το δικαίωμα του συνεχούς ενθουσιασμού για την συνεχή ασφάλεια και ευκολία της διεξαγωγής του ασκησιολογίου μας δεν σημαίνει ότι μας μετατρέπει σε επηρμένους οπτιμιστές οι οποίοι παραβλέπουν την τελειότητα η οποία πρέπει να χαρακτηρίζει, γενικώς, το έργο μας!

      Έτσι, δεν διστάζουμε, από έτους σχεδόν, να επιχειρούμε την τελειοποίηση μιας και μόνον ασκήσεως και να μην προχωρούμε αν δεν επιτύχουμε την εντέλεια σε κάθε πτυχή της.

      "Μαχητική Υπερπήδηση Εμποδίου", λοιπόν κι επιχειρείται η βελτίωση των επιδόσεων του Ίππου υπό την διεύθυνση του τοπικού Αρχηγού κι Εκπαιδευτή, Εφιπποτοξότη Αθανασίου Ψωρομύτη.

     Δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για "τελειομανία" διότι η, όποια, μανία δεν έχει θέση στην Ιππική, αλλά, κάλλιστα μπορούμε να μνημονεύσουμε την υποχρέωσή μας να είμαστε σωστοί σε ό,τι επιχειρούμε και το επιχειρούμε μεθοδικότατα λόγος, άλλωστε, για τον οποίο σήμερα χρησιμοποιήσαμε συγκριτικώς και την στομίδα με την οποία ο Ίππος μας είχε μάθει να ιππεύεται επί χρόνια, εξάγοντας και τα σχετικά, γονιμότατα, συμπεράσματα.

     Βεβαίως και θα συνεχίσουμε μέχρι την τελιοποίηση της ασκήσεως ώστε να πάμε "παρακάτω"! Όσος χρόνος και να απαιτηθεί, η τελειότητα προέχει...

Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΕΩΣ

 Mια νέα έκδοση της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων"


EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΕΩΣ



     Η Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας των «Ελλήνων Κενταύρων», για πρώτη φορά παγκοσμίως, επεχείρησε με πολύ προσοχή και σεβασμό προς το ιδιαίτερο αντικείμενο του Ζεν, την παραστατικήν  ανάλυση του βιβλίου του Εugen Ηerrigel «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας». Το όλο εγχείρημα που ξεκίνησε από τον περασμένο Οκτώβριο, ολοκληρώθηκε σε δώδεκα συνεδρίες μόλις τώρα και το τελικό αποτέλεσμα, όπως είχαμε προαναγγείλει, εκδίδεται σε ένα βιβλίο 191 σελίδων το οποίο παραδίδεται προς μελέτη στον παρακάτω σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/d/19ia4JyxkMYuKtD5yFtTtCOsMAvnzwSBQ/view?usp=share_link

     Ευρασιατικό σταυροδρόμι η Πατρίδα μας και για άλλη μια φορά η αρχαία Ελλάδα συναντήθηκε με το ασιατικό πνευματικό αγαθό του Ζεν, υπό την σκέπη του Παρθενώνος! Απέραντη ομορφιά η εναρμόνιση Πολιτισμών και η υπέρβαση ανθρωποκατασκεύαστων "συνόρων σκέψεως", μεγαλειώδης φυσική αρμονία η κατανίκηση δογματικών ψευδο-ορίων που ανυψώνονται από τους δειλούς προς ανάσχεση της αναπόφευκτης επελάσεως των θαρραλέων και του αγαθού που εκπροσωπούν μέσα στο διάβα της Ιστορίας!

     The Horseback Archery School of the "Greek Centaurs", for the first time in the world, attempted with great care and respect for the special object of Zen, the practical analysis of the Eugen Herrigel’s book "Zen in the Art of Archery". The whole undertaking which started from last October, was completed in twelve sessions just now, and the final result, as we had previously announced, is published in a 191-page book which is available for study at the link below:

https://drive.google.com/file/d/19ia4JyxkMYuKtD5yFtTtCOsMAvnzwSBQ/view?usp=share_link

     Eurasian crossroads our Homeland and, once again, ancient Greece met with the Asian spiritual good of Zen, under the roof of the Parthenon! The unending beauty of the harmonization of Cultures and the overcoming of man-made "borders of thought", magnificent natural harmony, the subjugation of doctrinal pseudo-boundaries that are raised by cowards to stop the inevitable march of the brave and the good that they represent in the course of History!


Τρίτη 25 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 12ο και τελευταίο ΜΕΡΟΣ

  EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

12ο και τελευταίο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη




Το Περιεχόμενο του 12ου Μέρους

     To ζενικό «καμίνι» υπό τις σκληρότατες συνθήκες ασκήσεως σε μία από τις τέχνες μέσω των οποίων το απτό όσο και απροσδιόριστο «Ζεν» καλλιεργείται, αναδεικνύει σφυρηλατημένες οντότητες εκ των οποίων η κάθε μία αποτελεί μιαν αστραπή που ξεπηδά από το νέφος της παγκόσμιας Αλήθειας που απαρτίζεται από την ίδια την ζενική ουσία. 


     Αυτή η συλλογική Αλήθεια που αναλύεται στις ατομικότητες που τη συνθέτουν, σε όλους όσους ασκούμεθα στην ζενική ατραπό, μεταστοιχειώνεται στον καθένα από εμάς και παίρνει μύριες μορφές και σχήματα, παράγοντας αμέτρητες συμπεριφορές κι αντιδράσεις στην καθημερινότητά μας. 


     Ωστόσο, όλα τούτα δεν σημαίνουν «τελείωση» ώστε, πλέον, το Ζεν να θεωρείται ως «κατακτηθέν» προκειμένου να μας καθοδηγεί στην καθημερινότητά μας, ακριβώς, διότι η Αλήθεια δεν μας έχει γίνει επιτακτική ανάγκη! Αν, όντως, η παγκόσμια Αλήθεια ήδη μας έχει γίνει επιτακτική ανάγκη, τότε, θα πρέπει να ξαναπάρουμε εξ αρχής την ατραπό της ζενικής σφυρηλασίας και να συνεχίσουμε να ασκούμεθα στην «τέχνη χωρίς τέχνη», να ξαναβιώσουμε τον ρόλο μας ως αρχαρίων μαθητών χωρίς βιασύνη αφήνοντας την ζωή να μας οδηγεί σε μιαν Αλήθεια πέρα από κάθε Αλήθεια, στο ίδιο το μηδέν που είναι και το παν!


H ημερίδα

     Βιαστήκαμε και, βιαστήκαμε πολύ, να χαρακτηρίσουμε αυτό το 12ο μέρος ως ..."τελευταίο" και, αντιστοίχως, τούτη την 12ην ημερίδα ως "τελευταία". Πάντοτε τα ανθρωποκατασκεύαστα "μέτρα" αποδεικνύονται λανθασμένα και, εν προκειμένω, δεν υπήρξε εξαίρεση! Και τον λόγο θα τον δούμε εν συνεχεία... Όμως, αυτή δεν ήταν η μοναδική έκπληξη αυτής της ημερίδος και, μάλιστα, όσο η έκπληξη που προήλθε από την εν μέρει αμφισβήτηση του ίδιου του Ζεν ως προς την χρησιμότητα της διδασκαλίας του με την βοήθεια γραπτών κειμένων... Σήμερα απεδείχθη και, μάλιστα από δύο διαφορετικές ανθρώπινες πλευρές συμμετεχόντων, ότι και η προσεκτική μελέτη σωστών γραπτών πηγών αν δεν διδάσκει, τουλάχιστον, μπορεί να "υποψιάσει" κάθε ενδιαφερόμενο για την ουσία του ζενικού αντικειμένου! Κι αυτό το διαπιστώσαμε από την προσέλευση της Συνασκούμενης Νίκης η οποία μόλις επέστρεψε από την Αμερική, όπου μελετούσε και τις αναρτήσεις των προηγουμένων ημερίδων μας αλλά και τα δύο βιβλία του Eugen Herrigel, αλλά και από τον φίλτατο Δημήτρη ο οποίος διαμένει σε άλλη πόλη, δεν παρηκολούθησε δια ζώσης καμία ημερίδα μας κι όμως, μελετώντας, έφθασε σε σημείο, σήμερα, να προπορεύεται μία φράση "εμπρός". Λανθάνει, λοιπόν, το Ζεν; Το Ζεν είναι το μηδέν και το παν, όπως είδαμε και σήμερα και μέσα στο μηδέν και στο παν είναι φυσικό να υπάρχει και το ...λάθος!


     Υπό την σκέπη, λοιπόν, του Παρθενώνος διεξήχθη η σημερινή ημερίδα, στον χώρο των ρωμαϊκών ερειπίων του Ηρωδείου Θεάτρου, σε ένα ενεργειακότατο σημείο όπου, αρχικώς, διατρέξαμε όλη την διαδρομή της μέχρι τώρα διδασκαλίας του βιβλίου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, ξεκινώντας από την σημασία της αναπνοής στην επίτευξη θετικού διαλογισμού (dhyāna, Σανσκριτικά ध्यान), ή, Κινεζικά ο οποίος είναι και το θεμέλιο του Ζεν. 


     Επιμείναμε στην επανάληψη των εννέα "κλειδιών" της πρώτης ημερίδος και προχωρήσαμε σε μία περιληπτική σύναψη των βασικών μερών των περιεχομένων όλων των προηγηθεισών ημερίδων, ενώ η Νίκη μας επιβεβαίωνε τα εκ μελέτης κειμένων βιώματά της και ο Δημήτρης μας "υποβάσταζε" να "ανεβούμε" στο ...επόμενο "σκαλοπάτι"! Πράγματι, υπήρξε μια εκπληκτική συγκυρία... 


     Τέλος, φθάσαμε και στον ορισμό της μεγάλης Αλήθειας, της φωτίσεως (Satori 悟り) εκτιμώντας ότι, ακόμη, απέχουμε πολύ από την κατάκτησή της! Δυστυχώς, παρά την ...εξάμηνη σπουδή του βιβλίου του Eugen Herrigel "Ζεν στην Τέχνη της Τιοξοβολίας" με την συνακόλουθη παραστατικήν ανάλυσή του επί της Γραμμής Βολής, κανείς μας δεν αισθάνεται επαρκής ως προς την κατοχή της με επακόλουθο συμπέρασμα ότι όλοι θα θέλαμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας να την κάνουμε κτήμα μας! Αλλά πώς;...


     Kαι κάπως έτσι φθάσαμε στο "δια ταύτα" αυτής της 12ης και διόλου ...καταληκτικής ημερίδος η οποία μας διδάσκει ότι εάν, πράγματι, θέλουμε να κατακτήσουμε την απόλυτην Αλήθεια και να φωτιστούμε, θα πρέπει να διατηρήσουμε ισόβια την άσκησή μας στο Ζεν, επαναλαμβάνοντας στα όσα εξ αρχής μας εμύησε ο Eugen Herrigel και εφαρμόζοντάς τα στο διηνεκές!

     Για τον λόγο αυτό, σήμερα, αποφασίσαμε να διατηρήσουμε εσαεί το αποθησαύρισμα της διδασκαλίας του μεγάλου Γερμανού Φιλοσόφου Eugen Herrigel σε όλη την, επέκεινα, εκπαίδευση της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", εισάγοντάς το στη καθημερινή ασκητική μας! 


     Πέραν όλων των παραπάνω και επειδή ο νόμος της αιτιοκρατίας ακυρώνει κάθε "σύμπτωση", δεν ήταν διόλου τυχαίο το γεγονός ότι σήμερα, ο εξαιρετικός φίλος και ευεργέτης των "Ελλήνων Κενταύρων" κ. Περικλής Τελειορίδης, παρουσίασε στον χώρο της ημερίδος μας και το πρώτο αρχαίο Ελληνικό Τόξο το οποίο ο ίδιος ανακατεσκεύασε, ξαναδίδοντάς του "πνοή" μετά από αιώνων αφανείας! 


     Ευρασιατικό σταυροδρόμι η Πατρίδα μας και για άλλη μια φορά η αρχαία Ελλάδα συναντήθηκε με το ασιατικό πνευματικό αγαθό του Ζεν, υπό την σκέπη του Παρθενώνος! Απέραντη ομορφιά η εναρμόνιση Πολιτισμών και η υπέρβαση ανθρωποκατασκεύαστων "συνόρων σκέψεως", μεγαλειώδης φυσική αρμονία η κατανίκηση δογματικών ψευδο-ορίων που ανυψώνονται από τους δειλούς προς ανάσχεση της αναπόφευκτης επελάσεως των θαρραλέων και του αγαθού που εκπροσωπούν μέσα στο διάβα της Ιστορίας! 


Δευτέρα 24 Απριλίου 2023

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Αδυσώπητα δυναμική, η Τοξοβολία στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", ξαναβρίσκει τους ρυθμούς της μετά την συγκυρία των βροχερών καιρικών συνθηκών που χαρακτηρίζουν την ανοιξιάτικη Κέρκυρα, αλλά και των εορτών.

     Μάλλον, θα λέγαμε, η "επιστροφή" ανύψωσε τον ισορροπιστικό πήχη και το μαχητικό πνεύμα της τοπικής Σχολής η οποία δείχνει να μην χρειάζεται τον ...Ίππο για να καταδιώξει τον εχθρό αφού η δική της ...ιπποδύναμη αναπληρώνει το κενό. 

     Έτσι, μετά από μία σύντομη ανάπαυλα, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" μας ξαναδείχνουν ότι όχι μόνον συνεχίζουν, αλλά και εκτινάσσονται ως ελατήρια με πολλαπλασιαζόμενη ισχύ εκτινάξεως μετά από, έστω, σύντομη αδράνεια.

     Ευφάνταστο ασκησιολόγιο που ξεκινά από σκυθικές τοξεύσεις και καταλήγει σε ό,τι πιο "ανισόρροπο" και τολμηρό, εκεί όπου ο κανόνας της γεωμετρημένης ευσταθείας και ακινησίας είναι δεδομένος. Και το αποτέλεσμα εμφανές επί του στόχου!

Σάββατο 22 Απριλίου 2023

ΠΡΩΤΗ ΑΚΡΙΒΗΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΞΟΥ Ένα δημιούργημα του Περικλή Τελειορίδη

 ΠΡΩΤΗ ΑΚΡΙΒΗΣ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 

ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΞΟΥ

Ένα δημιούργημα του Περικλή Τελειορίδη



     Ο ευεργέτης της Ομάδος μας κ. Περικλής Τελειορίδης ο οποίος μας δώρισε δύο χειροποίητες δημιουργίες του, δύο παραδοσιακά Τόξα εκ των οποίων, το ένα που δοκιμάσθηκε απεδείχθη εξαιρετικό, προχώρησε και στην πρώτη ακριβή ανακατασκευή αρχαίου Ελληνικού Τόξου!

     Ο κ. Περικλής Τελειορίδης επεχείρησε το εγχείρημά του συμβουλευόμενος την υπάρχουσα αγγειογραφία, αλλά και διάφορες αρχαίες και μεταγενέστερες πηγές προκειμένου να καταλήξει με ακρίβεια στην τελική μορφή της δημιουργίας του.

     Πολλές οι πηγές και οι απαιτούμενες "διασταυρώσεις" ώστε να τηρηθεί η ακρίβεια της κατασκευής και ο ρέκτης Συνέλληνας δεν κουράστηκε να τις ερευνά μέχρι να καταλήξει.

     Ήδη το πρώτο ακριβές αρχαίο Ελληνικό Τόξο έχει τεθεί υπό δοκιμασία και τα πλήρη αποτελέσματα σύντομα θα είναι γνωστά.

     Ωστόσο, ο ίδιος ο ανακατασκευαστής κ. Περικλής Τελειορίδης μας εισάγει στο πνεύμα της αποκαταστάσεως του αρχαίου Ελληνικού Τόξου και του πλαισίου της εμπνεύσεώς του, σημειώνοντας:

     «Ο αγαπημένος μου ήρωας από την Ελληνική μυθολογία είναι ο Οδυσσέας…. και υπάρχει μια σκηνή στο τέλος της ιστορίας, όπου κανείς δεν μπορούσε να τεντώσει και να ρίξει με το τόξο του. Αναρωτιόμουν λοιπόν… ήθελα να μάθω, από τι ήταν φτιαγμένο αυτό το τόξο, που κανείς δεν μπορούσε να τεντώσει.

     Αποφάσισα λοιπόν να το ψάξω.

     Προσπάθησα να βρω κάποια αναφορά ή καταγραφή για την τοξοβολία και την κατασκευή τόξων στην αρχαία Ελλάδα. Διότι αναφέρονται ήρωες και θεοί που χρησιμοποιούν το τόξο ως όπλο. Όπως ο ήρωας Ηρακλής, ο θεός Απόλλωνας, η θεά Άρτεμις, οι Κρήτες ήταν επίσης γνωστοί ως διάσημοι τοξότες.

     Αλλά ενώ έψαχνα απογοητεύτηκα κάπως. Επειδή η μόνη αναφορά που μπόρεσα να βρω ήταν γνωστή περιγραφή ενός Σκυθικού τόξου. Μάλλον ήταν αναμενόμενο, γιατί οι αρχαίοι Έλληνες ταξίδευαν στην Ανατολή, οπότε μάλλον πρέπει να είχαν φέρει μαζί τους αυτή τη γνώση.

     Οπότε είπα «εντάξει… τίποτα νέο για εξερεύνηση. Άλλο ένα Σκυθικό τόξο». Στη συνέχεια όμως, ενώ έψαχνα, τυχαία έπεσα πάνω σε κάτι περίεργο:

     Σε ορισμένες περιπτώσεις, σε σχέδια στα αγγεία, είδα τη θεά Άρτεμη να κρατά ένα περίεργο σχήμα τόξου. Ήταν περίεργο γιατί ένα στοιχείο – οι άκρες  ήταν λυγισμένες προς τα μέσα – το οποίο ήταν εντελώς αντίθετο από αυτό που ήξερα πώς θα έπρεπε να είναι ένα δυνατό τόξο. Σε ανατολικού τύπου τόξα – οι άκρες (που ονομάζονται και siyah) είναι λυγισμένες προς τα έξω και δημιουργούν ένα είδος μοχλού. Το αντίθετο, όπως ήξερα θα έκανε ένα τόξο πιο αδύναμο, καθώς το λύγισμα μέσα θα αφαιρούσε πολύ από τη δύναμή του. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν σύμπτωση, αλλά μετά το είδα ξανά και ξανά οπότε κατάλαβα ότι δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός. Αυτός ο τύπος τόξου πρέπει να υπήρχε.

     Συνδύασα επίσης αυτή τη σκέψη με το γεγονός ότι ήξερα ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες ήταν πολύ επιδέξιοι και ικανοί να κάνουν πολύ ακριβείς λεπτομέρειες. Έτσι, για παράδειγμα, ξέρουμε πώς ήταν ντυμένοι οι άνθρωποι εκείνη την εποχή, πώς έφτιαχναν τα μαλλιά ή τα γένια τους. Δεν ήταν λοιπόν σχέδιο ενός ανθρώπου των σπηλαίων, ο οποίος θα μπορούσε να δώσει λυγισμένο σχήμα σε ένα αντικείμενο – ώστε να καταλάβουμε ότι αυτό ήταν ένα τόξο. Εκείνα τα σχέδια στα αγγεία όπου αιχμαλωτίζεται η θεά Άρτεμις, ήταν σχέδια ενός ικανού καλλιτέχνη. Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι αυτό το τόξο υπήρχε πραγματικά. Αλλά ποτέ δεν το είδα πουθενά αλλού -  τέτοιου είδους τόξο - ή κανέναν να το χρησιμοποιεί.

     Στην αρχή δεν μπορούσα να καταλάβω ποιος ήταν ο σκοπός της στροφής των άκρων προς τα πίσω - ήξερα ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν τεχνολογικά προηγμένοι - και σίγουρα ήξεραν πώς να φτιάξουν ένα δυνατό τόξο. Και μετά παρατήρησα αυτή τη μικρή λεπτομέρεια: αυτό το άγκιστρο στο τέλος του λυγισμένου άκρου. Και άρχισα να φαντάζομαι πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτό το τόξο. Πώς θα λύγιζε; Το αναπαρίστανα πολλές φορές μέσα στο μυαλό μου και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι πρέπει να λειτουργούσε ως ένα είδος σφεντόνας.

     Έτσι, αφού το φαντάστηκα πολλές φορές στο μυαλό μου, είπα - "γιατί να μην προσπαθήσω να το φτιάξω;" Και έτσι έκανα.

     Πήρα ένα κομμάτι ξύλο που είχα – πρακτικά για πέταμα – και έκανα ένα πείραμα. Αντέγραψα αυτό που είδα σε αυτά τα αγγεία. Και το αποτέλεσμα με εξέπληξε.

     Ήταν πολύ ελαφρύ τόξο – 20 λίβρες μέγιστο – αλλά λειτουργούσε ομαλά και επιβεβαίωσε όλα όσα σκεφτόμουν. Πολύ περισσότερο συνειδητοποίησα ότι εκτός από τον μηχανισμό της σφεντόνας –οι λυγισμένες άκρες λειτουργούσαν σαν κάποιο είδος τροχαλίας– που διευκόλυνε την έλξη.

     Και έτσι μετά από αυτό το πρώτο – πολύ χοντροκομμένο και άκομψο κομμάτι – αποφάσισα να το κάνω σοβαρά.

     Μελέτησα και υπολόγισα διαφορετικά μήκη –συγκρίνοντας το μέγεθος που έβλεπα στα αγγεία – και κατέληξα στην κατασκευή του Ελληνικό στυλ τόξου. Του τόξου με το οποίο αιχμαλωτίζεται η θεά Άρτεμις.

     Πιστεύω ότι είναι μια σπουδαία ανακάλυψη – γιατί σε ένα πεδίο όπου πιστεύαμε ότι ξέραμε τα πάντα – έρχεται ξαφνικά ένα κομμάτι παζλ – που κανείς δεν το ήξερε.

     Διαφορετικό από τα άλλα, δεν λέω ότι είναι καλύτερο από τα άλλα – αλλά είναι σίγουρα διαφορετικό – και είναι μοναδικό στο σχήμα του και στην συμπεριφορά …και είμαι πολύ περήφανος που επαναφέρω στη ζωή αυτό το κομμάτι της ελληνικής ιστορίας. – της Ιστορίας των προγόνων μου...»



     Παραλλήλως, ο συγκεκριμένος ανακατασκευαστής μας προσφέρει κι ένα βίντεο το οποίο καταγράφει το σκεπτικό της δημιουργίας του και το οποίο αξίζει να απολαύσουμε:


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

O ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ

 O ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ



     H "θεατράλε" απομίμηση του παρελθόντος και η σκηνική αναπαραγωγή της, με όση γραφικότητα μπορεί να "πουλήσει" ως "μύθο" σε αδαείς, είναι μία απ΄ τις πολλές απατηλές μεθόδους με τις οποίες οι άσχετοι των πολεμικών τεχνών προσπαθούν να προωθήσουν το κενό ουσίας "εμπόρευμά" τους, προκειμένου να βιοποριστούν εις βάρος αφελών! Έτσι, οι αυτοχρισμένοι "δάσκαλοι", προσπαθώντας να πείσουν για την αυθεντικότητα της, κατά κανόνα, αυθαίρετης "διδασκαλίας"  τους, επικαλούνται εικονογραφήσεις αρχαίων χειρογράφων τις οποίες συμπληρώνουν με δικές τους προσιδιάζουσες φωτογραφικές "πόζες" ώστε να πείσουν για την σοβαρότητά τους, κάτι όμως το οποίο, στα μάτια των πραγματικών επαϊόντων αποκαλύπτει την επιχειρούμενη απάτη! Αντιθέτως, σε μία πραγματική διδασκαλία πολεμικής τέχνης, η ακολουθία της δεν ξεκινά από εικόνες παλαιών χειρογράφων αλλά από την λογική της υπηρετήσεως των μαχητικών αναγκών της συγκεκριμένης πολεμικής τέχνης  κ α τ α λ ή γ ο ν τ α ς στην επαλήθευση της διδασκόμενης ύλης δια της επικυρώσεώς της με το περιεχόμενο, εγκύρων, παλαιών πηγών και, βεβαίως, χειρογράφων! 


     Και αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" όπου, δεν επιχειρούμε την απομίμηση εικόνων παρελθόντος, αλλά βιώνουμε τις πραγματικές συνθήκες της πολεμικής τέχνης μας (και των, επιμέρους, μαχητικών τεχνών που την συνθέτουν) και επί τη βάσει αυτού του βιώματος, ερμηνεύοντας το πραγματικό πλαίσιο δράσεως, καταλήγουμε σε ένα ασκησιολόγιο το οποίο επαληθεύεται, πλέον, από πηγές του παρελθόντος, όπως και στην περίπτωση των τοξεύσεων που απεικονίζονται στην εικονογράφηση "Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΔΡΑΚΟΥ" (f.26.r) του αρχαίου χειρογράφου "ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ" (Burkhardt - Wildt, Γαλλία, ca. 1295) το οποίο δεν είχαμε καν υπ΄ όψη όταν καταλήξαμε στο ασκησιολόγιο εκ του οποίου παραθέτουμε δύο στιγμιότυπα, ακούγοντας τα διασκεδαστικά αφηγήματα άλλων να αναπτύσσουν την παραμυθολογία τους άνευ ...δράκων!