Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΗΜΕΡΑ ΟΥΣΙΩΔΟΥΣ ΣΤΑΥΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΗΜΕΡΑ 

ΟΥΣΙΩΔΟΥΣ ΣΤΑΥΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



     Η αναγκαστική απουσία του Αρχηγού των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη δεν εμπόδισε τους μαθητές του να συνεργαστούν μόνοι τους σε μία από τις ωραιότερες εκπαιδευτικές ημερίδες, ασκούμενοι στην Τοξοβολία κι αφιερώνοντας ώρες στην κατανόηση της περιποιήσεως της οπλής του Ίππου, όπως απαιτείται στην Γυμνοποδική της Φυσικής Ιππικής την οποία σέβεται η Σχολή μας!


     Βαρυφορτωμένος από τα οικογενειακά και τα υπηρεσιακά καθήκοντά του, αλλά και από το εποχικό μάζεμα της ελιάς, ο Αρχηγός του Παραρτήματος, άφησε ...ελεύθερο τον δρόμο στους μαθητές του να δείξουν πόσο εργατικοί είναι αλλά και πόσο "δένονται" με ένα ισχυρό ομαδικό πνεύμα που απέδωσε μια πανέμορφη εικόνα συσφίγξεως σχέσεων και γόνιμου έργου!


     Με την "πινελιά" του "κόκκινου πίλου" που φορά ο Μελέτης μας και που συμβολίζει το αντίστοιχο που φορούσαν κάποιοι εκ των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως, αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα υπήρξε μια απ΄ τις ωραιότερες στην ιστορία των "Ελλήνων Κενταύρων" με τοξεύσεις και φροντίδα του σχολικού μας Ίππου ο οποίος, αυτή την φορά δεν κουράσθηκε καθόλου αφού ..."Αρχηγού απόντος πάσα ...ίππευσις παυσάτω!"   


     Βασικός συντελεστής αυτής της ημερίδος ο Ιππαγωγός του σχολικού Ίππου μας, ο Συνασκούμενος Κωνσταντίνος Γάλλος ο οποίος τον διατηρεί σε άριστη φυσική και ψυχολογική κατάσταση θέτοντας στην υπηρεσία της τοπικής Σχολής έναν υποδειγματικόν Ίππο με τον οποίο, ο ίδιος, πηγαινοέρχεται στην εργασία του ιππεύοντάς τον μέσα στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας, αποσπώντας τον θαυμασμό των συντοπιτών του!


     Ο Κωνσταντίνος, λοιπόν, αφιερώθηκε στο να επεξηγήσει στους Συνασκουμένους του την διαδικασία της φροντίδος της οπλής του σχολικού μας Ίππου σύμφωνα με τους κανόνες της Γυμνοποδικής και εκείνοι επανέλαβαν τα όσα τους έδειξε ώστε να μπορούν όλοι μαζύ να φροντίζουν αυτό το αξιολάτρευτο τετράποδο με την πρέπεουσα επιμέλεια! 


      Καθώς η Γυμνοποδική θέλει απετάλωτον τον Ίππο αλλά με ιδιαίτερην επιμέλεια της οπλής, κάτι που δίνει προτεραιότητα στο σωστό λιμάρισμά της, σήμερα η λίμα είχε τον πρώτο λόγο και ο Κωνσταντίνος έδειξε τον σωστό χειρισμό της!


     Παραστατικότατος και διεξοδικότατος ο Κωνσταντίνος εξήγησε όλα τα απαραίτητα πριν παραδώσει τη ...λίμα στα χέρια των Συνασκουμένων του ώστε να συνεχίσουν την φροντίδα των οπλών.


     Σημαντική η Γυμνοποδική και αποτελεσματικότατη, δείχνοντας και στην περίπτωση του σχολικού Ίππου μας ότι είναι αποτελεσματικότατη και μάλιστα υπό λίαν απαιτητικές συνθήκες κινήσεως αφού ο συγκεκριμένος Ίππος δεν εργάζεται απλώς επί φυσικού εδάφους (αντί του τεχνητού εδάφους Ιππευτηρίου) αλλά κινείται και εντός του αστικού ιστού της πόλεως της Καλαμάτας επί αφαλτοστρωμένων επιφανειών.


     Και, σήμερα, οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" κατάλαβαν ότι το λιμάρισμα δεν είναι κάτι που δικαιολογεί προχειρότητα...


     Πέραν, όμως, της αμιγώς τεχνικής φροντίδος, ο Ίππος ένιωσε την αγάπη και τον σεβασμό των δίποδων συνεργατών του κι αυτό είναι κάτι που συχνά πρέπει να το βιώνει κάθε σχολικός (και όχι μόνον...) Ίππος


     Κι η αγάπη κι ο σεβασμός προς τον Ίππο είναι κάτι που προσφέρουν  αφειδώς οι "Έλληνες Κένταυροι"!


     Από τις πιο ωραίες και γόνιμες εκπαιδευτικές ημερίδες η σημερινή, με ουσιαστική γνώση και ομαδικό πνεύμα, ήταν ένα ακόμη "σχολείο" προόδου γνώσεων και σχέσεων ανεξαρτήτως της ιππεύσεως η οποία, αν και απαραίτητη για την ανάδειξη καλών Εφιπποτοξοτών, δείχνει ότι, κάθε άλλο παρά είναι ο μόνος τομέας στον οποίο πρέπει να διαπρέπει ο Εφιπποτοξότης...! 


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

ΕΙΚΟΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

ΕΙΚΟΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ


     Σε μια δημοκρατική κοινωνία την οποία ο Διονύσης Σαββόπουλος περιέγραψε ως "Παράγκα", εκεί όπου "κυράδες, φιλάνθρωποι παπάδες..." επιδίδονται σε "εργολαβίες, ψαλμωδίες και καντάδες..." για να συγκαλύψουν τα αθλιότερα σκάνδαλα της ασελγούς συμπεριφοράς τους που γεμίζει τα πρωτοσέλιδα μιας ειδεχθούς καθημερινότητος, εκεί, μια εικόνα από το ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας μας κάνει να ελπίζουμε ότι η αισθητική του ανθρώπινου Πολιτισμού εξακολουθεί να υπάρχει εις πείσμα ...των ψυχανωμάλων αποδομητών της!

     Ένα παραδοσιακό κουρείο με έναν υπέροχο Ίππο στην είσοδό του να "υποδέχεται" τους πελάτες, ο σχολικός Ίππος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με Ιππαγωγό του τον κουρέα-Συνασκούμενό μας Κωνσταντίνο Γάλλο, είναι το θέμα αυτής της φωτογραφίας της οποία ανήρτησε στον λογαριασμό του ένας έγκριτος δημότης της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, ο κ. Σταύρος Σταθουλόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτυώσεως!

     Πράγματι, η Ελλάδα και δη η επαρχία της μπορεί να μας προσφέρει ακόμη εικόνες κοινωνικής ομορφιάς όταν η αμαρτωλότατη αθηναϊκή πρωτεύουσα μας κατακλύζει την όραση με την ασκήμια της επικαιρότητός της!

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΣΥΝΟΠΤΑ!

 ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΣΥΝΟΠΤΑ!


      Η ενασχόληση με τα "μεγάλα" και "ωραία" προϋποθέτει το προνόμιο της απεμπλοκής από τα "μικρά" και "άσκημα" και "απεμπλοκή" σημαίνει την εκκένωση του νου από αυτά τα τελευταία τα οποία, συνήθως, "χαρτογραφούν" την "γήινη" καθημερινότητα των ανθρώπων. Και, με δεδομένο ότι η διακονία μιας πολεμικής τέχνης συνιστά κάτι πολύ μεγάλο και πολύ ωραίο, είναι απαραίτητο να την προσεγγίζουμε με "αδειασμένο το φλιτζάνι μας" από κάθε τι που θα μπορούσε να την απομειώσει και να την κάνει να χάσει την ομορφιά της! Και τότε, μόνον τότε, θα καταφέρουμε να ακούσουμε τον ήχο από τα παλαμάκια με ...ένα χέρι!                                                                           

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ



     Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραδόσεως του 4ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την προσεχή Κυριακή 27η Νοεμβρίου 2022, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατ΄ αυτή την ημερίδα ο χρόνος θα είναι αφιερωμένος σε δισκελές ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής ώστε, αφ΄ ενός να υλοποιηθεί πρακτικώς μια διδακτική επανάληψη του περιεχομένου των τριών πρώτων μερών και, αφ΄ ετέρου, να εμπεδώσουμε την σημασία της αναπνοής στην τόξευση με την ανάλογη πρακτική εφαρμογή ο χρόνος θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπεται η εισαγωγική αναφορά στο περιεχόμενο αυτού του 4ου Μέρους, όπως συνηθίζουμε, στην αρχή κάθε ημερίδος. Για τον λόγο αυτό, εν συνεχεία, παρατίθεται η εισαγωγική αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν πριν βρεθείτε στον χώρο, έχοντες γνώση του όλου πλαισίου του 4ου Μέρους.


Μ Ε Ρ Ο Σ  4ο

ΑΝΑΠΝΟΗ

ΠΝΕΥΜΑ ΑΝΤΙ ΜΥΩΝ

ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΛΠΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΩΣ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ


     Σε αυτό το τέταρτο μέρος του βιβλίου του, ο Eugen Herrigel αγγίζει τέσσερα σημαντικότατα ζητήματα της Τοξοβολίας τα οποία είναι:

     1. Η μεγάλη σημασία της αναπνοής στην τόξευση.

     2. Ο ρόλος του πνεύματος και όχι της μυικής

         δυνάμεως στο άνοιγμα της χορδής.

     3. Η αναγκαιότητα επικεντρώσεως στην ουσία της

         Τοξοβολίας και η αποφυγή της εκτροπής σε

         κόλπα  και επιδείξεις εντυπωσιασμού και,

      4. Η αναγκαιότητα της παράλληλης ιδιότητος του

          παιδαγωγού για κάθε Δάσκαλο και δη της

          Τοξοβολίας.

     Διδακτικότατος ο Eugen Herrigel, ξεκινά με την επανάληψη του ότι το αντικείμενό μας είναι μία τέχνη χωρίς …τέχνη, ώστε να μας αποθαρρύνει από το να περιμένουμε «δοκιμασμένες συνταγές …μαγειρικής» για να χορτάσουμε! Ακολούθως, μνημονεύει το Τόξο και το  ε υ γ ε ν ι κ ό  σχήμα που παίρνει όταν είναι  σ ω σ τ ά ανοιγμένο ώστε μέσα του να περικλείει το «π α ν». Κι αυτό, ακριβώς, υπογραμμίζει την σημαντικότητα της ορθότητος του ανοίγματος επισημαίνοντάς μας, εμμέσως, ότι αυτή η παράμετρος είναι ό,τι σημαντικότερο στην σωστή τόξευση διότι, εξ αυτής προκύπτει και το τελετουργικό αποτέλεσμα της βολής που είναι η δημιουργία της δονήσεως με τον επακόλουθο βόμβο που εξορκίζουν τα κακά πνεύματα ως, πλέον, εισαγωγική πράξη εξαγνισμού σύμφωνα με την ιαπωνική θρησκευτικότητα!

     Μιλώντας, λοιπόν, για το άνοιγμα της χορδής του Τόξου δεν απομένει παρά και ο προσδιορισμός του  τ ρ ό π ο υ  ανοίγματος καθ΄ ην στιγμή το μυαλό όλων πηγαίνει στη μυική δύναμη που χρειάζεται ο Τοξότης για να ανοίξει το Τόξο του. Κι όμως…! Ενώ ο κανόνας των Τοξοτών στρέφεται προς την σωματική δύναμη ως κινητήριας δυνάμεως στο άνοιγμα ενός Τόξου, ο Eugen Herrigel, αντλώντας από την εμπειρία της διδασκαλίας του μας επισημαίνει ότι, τελικώς, την χορδή του Τόξου δεν την ανοίγει η σωματική δύναμη του Τοξότη, αλλά η π ν ε υ μ α τ ι κ ή  δύναμή του η οποία εκπηγάζει από έναν καλώς  ο ξ υ γ ο ν ω μ έ ν ο  εγκέφαλο. Και, καλώς οξυγονωμένος εγκέφαλος είναι εκείνος που τροφοδοτείται με επαρκές οξυγόνο δια της  α ν α π ν ο ή ς! Άρα, πίσω από κάθε σωστή τόξευση βρίσκεται το σωστό άνοιγμα της χορδής, πίσω από το οποίο σωστά άνοιγμα της χορδής βρίσκεται η   σ ω σ τ ή  α ν α π ν ο ή!

      Ο συγγραφέας αναπαριστά περιγραφικότατα τα λάθη του στην αναπνοή και τις συνέπειές του στην ποιότητα της τοξεύσεώς του και μας περιγράφει (βλ. παραπάνω εικόνα)  την διαδικασία του ανοίγματος της χορδής στην Ιαπωνική Τοξοβολία. Eίναι βασικό, για την κατανόηση της όλης διαδικασίας ανοίγματος της χορδής, να εννοήσουμε, προηγουμένως, την σημασία της αναπνοής και να υιοθετήσουμε ένα πλαίσιο σωστής ρυθμίσεώς της, διότι η λάθος αναπνοή οδηγεί σε λάθος τόξευση. Και, εν συνεχεία μας δίδεται και η σωστή αναπνοή για την Ιαπωνική Τοξοβολία.

     Με αφορμή την αναπνευστική διαδικασία, ο Eugen Herrigel αγγίζει και το θέμα των πρακτικών τεχνασμάτων που αναζητούνται στην Τοξοβολία προς επίλυση διαφόρων, κατά περίπτωση, προβλημάτων που αναφύονται κατά την εξάσκησή της. Και, αναφορικώς με την αναπνοή, τίποτε δεν είναι πιο αποτελεσματικό όσο η ακολουθία του βασικού «άξονός» της που οδηγεί στο «πνευματικό άνοιγμα» της χορδής όπως το προαναφέραμε. Εν τούτοις…

     Εν τούτοις, επεκτεινόμενοι στην περίπτωση των πρακτικών τεχνασμάτων της Τοξοβολίας, σημειώνουμε ότι αυτά, γενικώς, ως προς την πειραματικότητά τους, μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι χρήσιμα. Ο πειραματισμός, π.χ., της τοξεύσεως υπό διάφορες καταστάσεις ασταθούς ισορροπίας ή κινήσεως, υπηρετούν την ανάδειξη του Τοξότη σε μαχητή μιας πολεμικής τέχνης όπως η Τοξοβολία, αλλά, εν προκειμένω θα πρέπει ναγίνει μια διάκριση των «τεχνασμάτων» σε εκείνα τα οποία έχουν εκπαιδευτική χρησιμότητα και εκείνα που υιοθετούνται για λόγους εντυπωσιασμού. Ασφαλώς και τα ύστερα, αυτά που επιδιώκουν τον εντυπωσιασμό φιλοθεάμονος κοινού, δεν έχουν θέση στο ασκησιολόγιο ενός σοβαρού ασκητή της Τοξοβολίας!

     Πολύ αξιοπρόσεκτη είναι και η συσχέτιση της Διδασκαλίας με την Παιδαγωγική στην «μετάδοση» της τέχνης της Τοξοβολίας από τους Ιάπωνες, όπως την επισημαίνει ο Eugen Herrigel.

     Αναφερόμενος στον τρόπο διδασκαλίας του, ο Eugen Herrigel επισημαίνει την τακτική του Δασκάλου του Kenzo Awa περισσότερο ως παιδαγωγού και όχι ως απλού διδάσκοντος, ελαχιστοποιώντας τις διορθωτικές παρεμβάσεις προς τον μαθητή, ωθώντας τον να συνειδητοποιεί πρώτος τα λάθη και τις αδυναμίες του και κατόπιν να παρεμβαίνει προς οριστικοποίηση της διορθώσεως.  Και, πράγματι, αυτός κρίνεται και ο παιδαγωγικότερος τρόπος διδασκαλίας ο οποίος, κατ΄ αρχήν, επιδεικνύει σεβασμό προς το πρόσωπο του διδασκομένου ο οποίος αναγνωρίζεται ως αυτάρκης κρίσεως, ενώ δεν επιπροσθέτει δυσβάστακτα «φορτία» οδηγιών στον μαθητή βιάζοντάς τον να τα συγκρατεί και να εφαρμόζει με όσες επιβαρυντικές συνέπειες στην διανοητική κόπωση και την συνεπακόλουθη δυσφορία έναντι του μαθήματος.

     Την ίδια παιδαγωγική λεπτομέρεια επισημαίνουν στο βιβλίο του  «KYUDO The Essence and Practice of Japanese Archery, HIDEHARU ONUMA» οι Αμερικανοί Dan και Jackie DeProspero, όπου υπογραμμίζουν ότι ο Δάσκαλος του Kyudo θα πρέπει να ενθαρρύνει τους μαθητές του να ανακαλύπτουν αφ΄ εαυτού τους τις απαντήσεις στα ερωτήματά τους!


Αξίζει να σημειωθεί ότι εκ της ενάρξεως  της  λειτουργίας της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» ο Ιδρυτής και Εκπαιδευτής, ενστικτωδώς, ακολούθησε αυτή την παιδαγωγική διαδικασία  εκπαιδεύσεως  των  μαθητών, αποφεύγοντας την υπερβάρυνσή τους με «πακτωλό»  οδηγιών,   πληροφοριών  και διορθώσεων, αφήνοντάς τους να «διαπράξουν» λάθη των  οποίων  τις  επιπτώσεις  θα     συνειδητοποιούσαν ώστε, από μόνοι τους. να προβούν στις απαραίτητες διορθώσεις. Με την πρόνοια της αποφυγής ατυχήματος κατά την διάρκεια των ιππικών μαθημάτων, κάτι που επετεύχθη, πάντοτε ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής εναπέθετε την πρωτοβουλία της διορθώσεως των λαθών του μαθητή στον ίδιο τον εκπαιδευόμενο και ουδέποτε διεψεύσθη η προσδοκία του, απολαμβάνοντας και τους μαθητές να αποκτούν γνωστικήν ενσυναίσθηση σε μία διαρκή πρόοδο η οποία, άλλως, δεν θα ήταν παρά η ανέμπνευστη επανάληψη ενός «ακαδημαϊκού» αναμηρυκασμού ο οποίος κάθε άλλο παρά αναπτύσσει δημιουργική κριτική!

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την τρίτη, δ ω ρ ε ά ν, ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737 και η ενδυμασία Ομάδος.

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022

ΔΡΟΜΩΝ, ΕΠΙΒΗΤΩΡ και …ΥΠΕΡΟΧΟΣ!

 ΔΡΟΜΩΝ, ΕΠΙΒΗΤΩΡ και …ΥΠΕΡΟΧΟΣ!



     Η αναγκαιότητα αποτιμήσεως των αντιδράσεων ετεροβαρούς επενεργείας βοηθημάτων, με έκανε να νιώσω την απρόσμενη έξοδο σε καλπασμό ενός δρόμωνος επιβήτορος ο οποίος θέλησε να μου επιδείξει αφοσίωση προσφοράς έργου σε ένα στιγμιότυπο …ερωτεύσιμης διαγωγής υπέροχου Ίππου!

     Εν συνάψει, ο Ίππος όχι μόνον αντελήφθη την επιθυμία του αναβάτη του, αλλά και θέλησε να ανταποκριθεί με περίσσεια προθυμίας προσφοράς κινητικού έργου υπερβαίνοντας τις δυνατότητες μιας …μηχανής η οποία λειτουργεί άριστα, αλλά στερείται κριτικής βουλήσεως και, κυρίως, συναισθήματος προς ποιοτικήν ανάπτυξη του αποδιδόμενου έργου της.

 

     Σπουδαία, πράγματι, στιγμή για την συνεργασία Ίππου και Ανθρώπου, στιγμή μεγαλειώδης για όποιον μπορεί να συναισθανθεί την σχέση και την αλληλεπίδραση αυτών των δύο, διαφορετικών ταξιδερμικώς, θηλαστικών.

     Βεβαίως και, εν προκειμένω, ο αναβάτης, σεβόμενος την ήδη κόπωση από προηγούμενους καλπασμούς του συγκεκριμένου Ίππου, αλλά και το μάθημα το οποίο θα ακολουθούσε, περιέστειλε την καλπαστική …φιλοτιμία του ευγενούς δρόμωνος αλλά, ομολογουμένως, με βαρειά καρδιά, διότι αυτός ο καλπασμός του ήταν …απολαυστικότατος και λίαν …εφιπποτοξοτικός!

    Άξιος συγχαρητηρίων και ο Ιππαγωγός του κ. Σπύρος Βαϊτσόπουλος, αλλά και όσοι προ αυτού σεβάσθηκαν την φυσιολογία του επιβήτορος και δεν «παρενέβησαν» όπως παρεμβαίνουν οι ηλιθίως σκεπτόμενοι οι οποίοι νομίζουν ότι «ούτω πως» …ηρεμεί ο Ίππος, γενόμενος ευκολότερα υποχείριό τους! Και για μιαν, ακόμη, φορά επιβεβαιώνεται το αξίωμα της Φυσικής Ιππικής περί της μη αναγκαιότητος επεμβάσεως ευνουχισμού για την διατήρηση ενός ευχείριστου Ίππου!

     Απομένει πλέον, για τον συγκεκριμένο Ίππο η αποβολή της βαρείας χαλινώσεώς του (στομίδα και ανάσπαστον) ώστε να αποδώσει άριστα όπως ο παλαιός γνώριμός μας Sepp, επιβήτωρ επίσης, ο οποίος παρέμενε ως ...επικίνδυνος επί χρόνια στο … «box» του, ενώ απεδείχθη ιδανικός ακόμη και ως ανενστόμιστος σχολικός Ίππος αρχαρίων, ακόμη και ως Ίππος Έφιππης Τοξοβολίας, επί του οποίου ο 11χρονος Χάρης μας, κάλπασε, τόξευσε και διαπιστεύθηκε ως Εφιπποτοξότης!

     Ευγνώμονες ευχαριστίες, ειδικώς προς την κυρία Νεκταρία Αλειφέρη, διακεκριμένη Εκπαιδεύτρια Ιππασίας και Προπονήτρια Υπερπηδήσεως Εμποδίων, η οποία μας απέδωσε και το φωτογραφικό υλικό προς μελέτη της κινήσεως του αγαπημένου μας τετραπόδου.  


Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" διδάσκει την ισορροπία εν ανισορροπία και αναβαθμίζει την Τοξοβολία σε μία πολυ-τέχνη στην οποία η στάση και κίνηση συνευρίσκονται σε ένα αρμονικό τοξευτικό αποτέλεσμα.


     Και το σημαντικότερο, η όλη κατάσταση ανισορροπίας η οποία δαμάζεται σε ένα αρμονικό τοξευτικό αποτέλεσμα δεν κάνει "εκπτώσεις" στην τήρηση της σωστής τεχνικής σε καμία περίπτωση μέχρι το βέλος να "συναντήσει" τον στόχο!



     Αυτό είναι το "πνεύμα" που απορρέει από την εμπειρία της σχεσεώς του με τις πολεμικές τέχνες, του επικεφαλής του Παραρτήματος Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη κι αυτό "υπόσχεται" η συγκεκριμένη Σχολή, την υπηρέτηση της ουσίας της μαχητικής Ενστικτώδους Τοξοβολίας που απαιτεί "πυρ και ΚΙΝΗΣΗ", με την εκρηκτικότητα του επικεφαλής της!


     Χωρίς πολλά λόγια, με "ναυαρχίδα" την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", από το 2005 όταν πρωτο-κάναμε γνωστή στην Ελλάδα την Παραδοσιακή Τοξοβολία, οι "Έλληνες Κένταυροι" επιμένουμε στην ακριβέστερη διδασκαλία και προαγωγή της!

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ

 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ 

ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ



     Στο τέταρτο μέρος της παραστατικής αναλύσεως του βιβλίου του Εugen Herrigel «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» θα διασταυρωθούμε με μια πολύ σημαντική παράμετρο της Ιαπωνικής Τοξοβολίας: την Παιδαγωγική στην διδασκαλία της και την αξιοπρόσεκτη συσχέτισή τους κατά την «μετάδοση» της τέχνης της Τοξοβολίας από τους Ιάπωνες. Αναφερόμενος στον τρόπο της διδασκαλίας που ο ίδιος δέχθηκε, ο Eugen Herrigel επισημαίνει την τακτική του Δασκάλου του Kenzo Awa περισσότερο ως παιδαγωγού και όχι ως απλού διδάσκοντος, ελαχιστοποιώντας τις διορθωτικές παρεμβάσεις προς τον μαθητή, ωθώντας τον να συνειδητοποιεί πρώτος τα λάθη και τις αδυναμίες του και κατόπιν να παρεμβαίνει προς οριστικοποίηση της διορθώσεως.  Και, πράγματι, αυτός κρίνεται και ο παιδαγωγικότερος τρόπος διδασκαλίας ο οποίος, κατ΄ αρχήν, επιδεικνύει σεβασμό προς το πρόσωπο του διδασκομένου ο οποίος αναγνωρίζεται ως αυτάρκης κρίσεως, ενώ δεν επιπροσθέτει δυσβάστακτα «φορτία» οδηγιών στον μαθητή βιάζοντάς τον να τα συγκρατεί και να εφαρμόζει με όσες επιβαρυντικές συνέπειες στην διανοητική κόπωση και την συνεπακόλουθη δυσφορία έναντι του μαθήματος.

Εugen Herrigel

     Την Κυριακή, 27η Νοεμβρίου 2022, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην τέταρτην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022. Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.