Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021

ΕΠΙΤΟΜΗ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ

 ΕΠΙΤΟΜΗ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ


     Τι θα μπορούσε να γίνει σε μία διάρκεια 40 συνολικώς λεπτών, μέσα σε ένα Ιππευτήριο;

     1. Ένας νεόλεκτος Ίππος με "δύσκολη" την αριστερή του πλευρά, θα μπορούσε να προαχθεί ως Ίππος Σχολής, βελτιώνοντάς την με συραγωγική συνέργεια, ταυτοχρόνως, δύο συραγωγούντων χειριστών  εκ των οποίων ο εσωτερικός ως κύριος χειριστής και ο εξωτερικός ως δευτερεύων διορθωτικός, με έναν εκπαιδευόμενο, τον Σταύρο, να ασκείται και σε αυτή την διαδικασία.

     Ίππος και εκπαιδευόμενος σε μιαν ιδιαίτερη διαδικασία συραγωγήσεως, λοιπόν, η οποία κατέληξε στην επιτυχή "άφεση" του Ίππου από τον δευτερεύοντα χειριστή, με τον Ίππο να συνεχίζει την ομαλή κίνησή του προς την "δύσκολη" πλευρά του.

     2. Επιχειρήσαμε και την εισαγωγική διαδικασία στην πρώτη φάση (προσομοιωτική) της εξοικειώσεως του Ίππου με τα ερπετά, προετοιμάζοντάς τον για την ειδική δημόσια ημερίδα της 26ης Ιουνίου, όταν ο Ίππος μας θα δεχθεί χωρίς αντιδράσεις την παρουσία ερπετού.

     Σήμερα, "δείξαμε" στον Ίππο μας μια προσομοιωτικήν εκδοχή ερπετού, με το εξωτερικό σχήμα της και την κίνησή του και το κάναμε με ένα μέσο και κατά ένα τρόπο που να βοηθήσουμε τον τετράποδο Αλέξανδρο όχι μόνο να μη χάσει την ψυχραιμία του, αλλά και να παρατηρήσει την όλη κατάσταση με ενδιαφέρον, μέχρι να την εκλάβει ως κάτι φυσιολογικό.

     Και σε αυτή την διαδικασία ο Ίππος μας βαθμολογήθηκε με άριστα ενώ ήταν ελεύθερος κάθε ελέγχου, ώστε να μπορεί αβίαστα να εκδηλώσει κάθε δυσανεξία, κάτι που, βεβαίως, δεν έκανε!

     Και σε αυτή την διαδικασία πολύτιμος βοηθός ο Σταύρος ο οποίος έγινε κοινωνός της εξοικειωτικής εισαγωγής ώστε να μπορεί και μόνος του να την εφαρμόζει.

     3. Καταλληλοποιήσαμε τον Αλέξανδρο και ως Ίππο Σχολής, ανεβάζοντάς τον ένα "σκαλί" παραπάνω και ως υποδοχέα μαθητή, αλλά και αποενοχοποιώντας την "δύσκολη" πλευρά του, με την βοήθεια της Ρίας.

     Πράγματι το γλυκύτατο αλογάκι μας με την βοήθεια συγχρονισμένης ρυταγωγήσεως αλλά και διευθύνσεως δια των ηνιών, εξετέλεσε ένα ασκησιολόγιο βάδην και τροχασμού προς τα αριστερά ("δύσκολη" πλευρά του) χωρίς καμία αρνητικήν αντίδραση!

     4. Διασκεδάσαμε ένα μεγάλο μέρος των επιφυλάξεων της Ρίας απέναντι στο νέο μας Ίππο ο οποίος μόλις έχει απαλλαγεί από τη βασανιστική στομίδα και την βοηθήσαμε να καταλάβει περισσότερο ότι η στομίδα αποτελεί μιαν ακόμη εγκληματικήν ανοησία των ανθρώπων που νομίζουν ότι δια του καταναγκασμού μπορεί να επιτύχουν την συνεργασία του Ίππου!

     Και απολαύσαμε την ενθουσιώδη αφίππευσή της που μας έδειξε ότι η καλότατη Ρία προχώρησε πολλά βήματα μπροστά στη σχέση της με τον Αλέξανδρο.

     Φυσικά αποτελέσματα, όλα τούτα, με έναν Ίππο ο οποίος στα χέρια μας εμπιστεύεται πια, σχεδόν, τα πάντα και παραμένει άφοβος απέναντι και σε μια μπετονιέρα που ...οργάζει θορυβωδώς σε απόσταση λίγων μέτρων.

     Αλλά, θα αναρωτηθεί κανείς, ο Γιάννης σε τι ωφελήθηκε από την σημερινή του παρουσία στον Σταύλο, εκτός από το να δεχθεί τις αγάπες του τρομαριακού στην όψη αλλά τρυφερότατου σκύλου μας;

     5. O Γιάννης, λοιπόν, αφέθηκε να παρακολουθήσει το αθέατο, κατά κανόνα, "παρασκήνιο" της καταλληλοποιήσεως ενός Ίππου "σειράς" σε Ίππο Σχολής, κάτι που συνήθως κανείς μαθητής δεν βλέπει και δεν φαντάζεται, εφιππεύοντας σε έναν "έτοιμο" Ίππο που θα τον μάθει Ιππασία. Κι αυτό, ίσως, είναι πολύ πιο σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία από μια ίππευση!

     Υπέροχα συναισθήματα αναπτύσσονται στον Σταύλο κάθε φορά που πλησιάζουμε τα καλόψυχα τετράποδά του τα οποία ανελίσσουν επί τα βελτίω τον ψυχισμό μας! Και μόνον γι αυτό, η ζωή ..."εν Σταύλω" είναι το ανεκτίμητο ίαμα για όσους την απολαμβάνουμε!


ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΕΩΣ ΙΠΠΟΥ & ΕΡΠΕΤΩΝ

 ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΕΩΣ 

ΙΠΠΟΥ & ΕΡΠΕΤΩΝ



     Η φύση, "λίκνο" της Ιππασίας, είναι ένα απέραντο, κοινόχρηστο, πεδίο, όπου ανταμώνουν, θέλοντας και μη, πολλά πλάσματα και μάλιστα ετερόκλητα, χωρίς τίποτε να μπορεί να τα διαχωρίσει. Έτσι, στη φύση ανταμώνει κι ο Ίππος με τα φίδια και γενικώς με τα ερπετά τα οποία δεν ζητούν …άδεια κυκλοφορίας, αλλά μπορεί να εμφανισθούν ανά πάσα στιγμή οπουδήποτε, ειδικώς κατά τους ανοιξιάτικους και καλοκαιρινούς μήνες! Και το ερώτημα είναι τι μπορεί να συμβεί όταν ένα φίδι διασταυρωθεί με το αμέριμνο αλογάκι μας το οποίο, όταν δεν είναι εξοικειωμένο με το ερπετό μπορεί να δείξει επικίνδυνες αντιδράσεις; Οι «Έλληνες Κένταυροι», λειτουργώντας με πρόταγμα την ασφάλεια της ιππεύσεως και διατηρώντας, κατά την 16ετή λειτουργία μας, μηδενικό τον δείκτη ατυχημάτων μας, συνιστούμε την έγκαιρην εξοικείωση του Ίππου με τα ερπετά και, δη, με τα φίδια!

     Ανεξαρτήτως συνεπειών ενός δήγματος (δαγκώματος) που μπορεί να ακολουθήσει την οποιανδήποτε «συνάντηση» Ίππου και φιδιού, προηγείται η πρόληψη ενός αρνητικού αιφνιδιασμού του Ίππου ο οποίος, για τον αναβάτη μπορεί να έχει σοβαρότερες επιπτώσεις ακεραιότητος. Επί παραδείγματι, μια αιφνιδιαστική ανόρθωση ή καλπασμός διαφυγής του Ίππου στη θέα  ενός φιδιού, μπορεί να έχει έως και φονικές επιπτώσεις στον αναβάτη από την πτώση του σε φυσικό έδαφος ή και την εκτίναξή του στον «ζωτικό χώρο» του ερπετού, οπότε, είναι απαραίτητη η έγκαιρη «θεραπεία» δια της εξοικειώσεως αυτών των ενδεχομένων επικινδύνων αντιδράσεων του Ίππου.

     Η διαδικασία της εξοικειώσεως του Ίππου με τα φίδια αποτελείται από δύο φάσεις: την προσομοιωτική και την κυρία. Κατά την προσομοιωτική φάση ο Ίππος προετοιμάζεται για την αποδοχή της υπάρξεως του φιδιού με την βοήθεια εκπαιδευτικού προσομοιωτή τον οποίο χειρίζεται ο Εκπαιδευτής εν στάσει και κινήσει από το έδαφος αλλά και εν ιππεύσει. Η  κυρία φάση εισάγει, πλέον, το πραγματικό, ζωντανό φίδι στις αισθήσεις του Ίππου και τον συμφιλιώνει με την παρουσία, την στάση και την κίνηση του φιδιού, αποενοχοποιώντας στον τετράποδο συνεργάτη μας φοβικές (παρ-)«ερμηνείες» της έρπουσας ταξιδερμίας. 

     Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» όπου προσπαθούμε για το σωστότερο, ξεκινά η πρώτη (προσομοιωτική) φάση από τον Εκπαιδευτή της Σχολής, ενώ για την κυρία φάση θα έχουμε συμπαραστάτη μας τον Συνασκούμενο μας Νίκο Τσιούμα, καθηγητή Ψυχολογίας στο “Aegean College” και αφοσιωμένο ρέκτη των ερπετών με πολυετή προσωπική εμπειρία, τόσο στα δηλητηριώδη, όσο και στα μη δηλητηριώδη φίδια.

     Η κυρία φάση της εξοικειώσεως του Ίππου της Σχολής μας με, πραγματικό πλέον φίδι, θα διεξαχθεί στη Κοιλάδα μας, το Σάββατο 26η Ιουνίου 2021, στις 10:00 π.μ. υπό την διδασκαλία του Συνασκουμένου Νίκου Τσιούμα ο οποίος και θα μας μιλήσει για τα φίδια που εμφανίζονται στην τοπική, της περιοχής μας, πανίδα, τα διακριτικά γνωρίσματά τους και τους ενδεδειγμένους χειρισμούς αποφυγής κινδύνων που θα πρέπει να έχουμε κατά νου για την ασφάλεια του Ίππου και την δική μας, πάντοτε με σεβασμό και προς δικαίωμα υπάρξεως των ερπετών τα οποία, όπως όλα τα πλάσματα, αποτελούν αναπόσταστο μέρος της φύσεως και της ζωής.

     Σ΄ αυτή την ημερίδα η οποία προσφέρεται δωρεάν σε όσους την παρακολουθήσουν, είναι καλοδεχούμενοι όλοι οι ενδιαφερόμενοι, ακόμη και εκτός Ομάδος «Ελλήνων Κενταύρων», σύμφωνα με το πνεύμα ελεύθερης διαδόσεως της γνώσεως το οποίο πρεσβεύει η Σχολή μας. Οι επισκέπτες μας θα έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τον ρέκτη ερπετολόγο Νικόλαο Τσιούμα και να επιλύσουν απορίες τους σχετικά με τα φίδια και τα εν γένει ερπετά, χρήσιμες και πέραν ιππικής δραστηριότητος! 

Πληροφορίες στο τηλέφωνο 6977764737

.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ

 ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ


     H Ρία, με μεγάλην ακρίβεια, έκανε την αποτίμηση της προόδου των τριών εκπαιδευτικών συνεδριών του τετράποδου Αλέξανδρου καταλήγοντας ότι μεταξύ πρώτης και δεύτερης η πρόοδος άγγιξε μόλις το 5% του προσδοκώμενου αποτελέσματος ενώ στη τρίτη συνεδρία το ποσοστό έφτασε στο 25%. Ας σημειωθεί ότι από την πρώτη συνεδρία "γνωριμίας" και μέχρι την δεύτερη (ουσιαστικώς, πρώτη εκπαιδευτική ημερίδα) μεσολάβησαν αρκετές ημέρες κατά τις οποίες ο Ίππος παρέμεινε υπό συνθήκες που δεν ευνοούν την "εμβάθυνσή" του στην, υπό διδασκαλία, Φυσική Ιππική! Έτσι, κατά γενικό συμπέρασμα, ο Αλέξανδρος αναδεικνύεται σε έναν "καλό μαθητή", ίσως καλύτερο από ό,τι αρχικώς νομίζαμε.

     Ο ίδιος ο Εκπαιδευτής, ο οποίος προσεγγίζει οπτιμιστικότατα την Ιππική και τον Ίππο και στη παρούσα περίπτωση θα εξέφραζε τον ίδιον ενθουσιασμό για την ανταποκρισιμότητα του Ίππου στις εκπαιδευτικές του υποχρεώσεις, κυρίως δε, για την διαρκή προσοχή του προς τον Εκπαιδευτή και τις εντολές του. Διότι, πρώτιστο μέλημα κάθε Εκπαιδευτή νεολέκτου Ίππου, όπως και κάθε Εκπαιδευτή γενικώς, είναι η απόσπαση της προσοχής του εκπαιδευομένου του και, στη περίπτωση του Αλέξανδρου αυτό είναι εμφανές.

     Σε κάθε ανάλογη εκπαίδευση παρατηρείται η διαδικασία της παλίμψηστης φιλοτεχνήσεως ενός νέου "πορτρέτου" με τρία βασικά υλικά: το "χαρτί" πάνω στο οποίο ήδη υπάρχει το παλιό "πορτρέτο", η "γομολάστιχα" και τα "κραγιόνια"! Κι ενώ το "χαρτί" παραμένει σταθερό (το ίδιο το ζώο) ο Εκπαιδευτής καλείται να "σβήσει" τα όσα ήδη ο Ίππος έχει μάθει και στο κενό να εγγράψει τα όσα ο Ίππος πρέπει να μάθει! Στην όλη αυτή διαδικασία, το "χαρτί" (το ζώο με το αναλλοίωτο 'dna' του) είναι το μόνο που δεν μπορεί να μεταβληθεί, ούτε επί τα χείρω, ούτε επί τα βελτίω και πάνω σ΄ αυτό το "χαρτί" με την όποια ποιότητά του ο Εκπαιδευτής είναι καταδικασμένος να 'φιλοτεχνήσει' ό,τι οραματίζεται! Κι αν αυτό το "ό,τι" είναι ανώτερο από τις "αντοχές" του "χαρτιού" ποτέ δεν θα επιτευχθεί! Και στην όποιαν αδυναμία της ποιότητος του χαρτιού, εξ αρχής, θα πρέπει να συνεκτιμηθεί η επιδείνωση της φθοράς από το "σβήσιμο" αλλά και η επιβάρυνση της εφαρμογής των νέων "κραγιονιών"... Πολλές παράμετροι οι οποίες θα πρέπει να κυριαρχούν στο "μόνιτορ" του μυαλού του Εκπαιδευτή συνεχώς και αδιαλείπτως, όσο διαρκεί η διαδικασία της εκπαιδεύσεως.

     Εκτός, όμως, από τα παραπάνω, στην εκπαιδευτική διαδικασία  επιπροστίθεται ακόμη ένας κυρίαρχος παράγοντας: ο χρόνος! Διότι, όλη αυτή η διαδικασία περιορίζεται από το "χρονόμετρο" το οποίο αφορά στην επιμέτρηση των αντοχών του Ίππου ώστε αυτός να διατηρείται μέσα στο πλαίσιο των φυσικών δυνατοτήτων του προς διατήρηση επικεντρωμένης της προσοχής του στον Εκπαιδευτή και την αποφυγή κοπώσεων που καθιστούν αδύνατη αυτή την βασική προϋπόθεση μαθήσεως σε κάθε πλάσμα.

     Ανεξαρτήτως, πάντως, όλων των προαναφερθέντων μέσων με την "υλική" τους υπόσταση, σε μια τέτοιαν εκπαιδευτική διαδικασία, όπως και σε κάθε εικαστική "φιλοτέχνηση", ένα άυλο μέσο θα καθορίσει το αποτέλεσμα: το "μάτι" και το "ταλέντο" του Εκπαιδευτή σε συνάρτηση με την δεξιότητά του να αποτυπώσει με ακρίβεια, αλλά κυρίως με την πρέπεουσα αισθητική το όραμά του. Διότι, όσο κι αν τα "υλικά" ("Talens", "Caran d' Ache" ή "Faber") είναι τα καλύτερα, στα χέρια του Εκπαιδευτή, αν τα ίδια "τα χέρια δεν πιάνουν", το αποτέλεσμα θα είναι η αποτυχία. Με άλλα λόγια, τις καλύτερες και πιο δοκιμασμένες μεθόδους εάν χρησιμοποιήσει ο Εκπαιδευτής, εάν ο ίδιος δεν διαθέτει "αίσθηση έργου", ας μη περιμένει κανένα λαμπρό απιοτέλεσμα.

     Και πως αρχίζει τη προσπάθειά του ο Εκπαιδευτής νεολέκτου Ίππου; Ξεκινώντας να αισθάνεται όπως ο υπό εκπαίδευση Ίππος του, βλέποντας τον κόσμο όπως ο Ίππος του τον βλέπει και προσπαθώντας να "χαρτογραφήσει", αρχικώς, τον ψυχισμό και το διανοητικό εύρος του μαθητή του. Τουτέστιν, ο Εκπαιδευτής εγκαταλείπει την έδρα της ανθρώπινης αυθεντίας του και μετατοπίζεται στο επίπεδο του τετράποδου μαθητή του εξισούμενος καθ΄ όλα μαζύ του! Σ΄ αυτό το Σχολείο δεν υπάρχουν "αυθεντίες" και "καθηγητάδες" αλλά δύο ...συμμαθητές που αν δεν προχωρήσουν αλληλοϋποστηριζόμενοι και αλληλένδετοι θα μείνουν και οι δύο ...μεταξεταστέοι! Και, κάπου εδώ, εξαφανίζεται ο "Εκπαιδευτής" με κεφαλαίο αρχικό και μετατρέπεται σε "μαθητή" με το αρχικό ...λίαν πεζό και ταπεινό, διότι μόνον έτσι ο επηρμένος δίποδος θα προσεγγίσει το σεμνό τετράποδο για ένα κοινό αποτέλεσμα.   

     Σήμερα, λοιπόν, στην τρίτη συνεδρία εκπαιδεύσεως του τετράποδου Αλέξανδρου, επιλέξαμε διαφορετικό πεδίο εργασίας από εκείνο στο οποίο εργασθήκαμε στη προηγούμενη συνεδρία (και ο λόγος πολύ συγκεκριμένος) ξεκινώντας, σταθερά, από την ένταξη του Αλέξανδρου στη νέα "αγέλη" του, δηλαδή, στην ομάδα των Συνασκουμένων οι οποίοι και θα αποτελούν το "οικείο" ζωντανό περιβάλλον της, εφεξής, εργασίας του!

     Σύμφωνα με την αρχική "σχεδίαση" της συνεδρίας, η διάρκειά της θα έπρεπε να περιοριστεί στο εικοσάλεπτο για να διασφαλισθεί η διατήρηση της αυτοσυγκεντρώσεως του Ίππου με άξονα ασκησιολογίου την προετοιμασία του ώστε να κριθεί κατάλληλος προς ίππευση κατά την επόμενη συνεδρία. Παρά ταύτα, ο νεαρός Αλέξανδρος σήμερα κατάφερε πολύ περισσότερα: Όχι μόνον διατήρησε την αυτοσυγκέντρωσή του πάνω από σαράντα πέντε λεπτά, όχι μόνον κρίθηκε κατάλληλος προς ίππευση δεχόμενος σήμερα αναβάτη, αλλά κινήθηκε και προς τον αριστερό κύκλο της συραγωγήσεως κάτι που δεν ήθελε επ΄ ουδενί να εκτελέσει!

      Με την συντονισμένη συνεργασία των παρόντων Συνασκουμένων οι οποίοι με πειθαρχία και συγχρονισμό διεμόρφωσαν το σημερινό πλαίσιο της αγελαιοποιήσεως του εκπαιδευόμενου Ίππου, ο Αλέξανδρος ανταποκρίθηκε στο ασκησιολόγιό του κατά τον καλύτερο τρόπο στο ανοικτό πεδίο εργασίας και όταν επέστρεψε στον στίβο του Ιππευτηρίου έδειξε έτοιμος να υποδεχθεί τον αναβάτη του για πλήρη, πλέον, εργασία και όχι απλήν εφίππευση!

     Προηγουμένως, η Ρία εξετέλεσε αμφίπλευρες αναπηδήσεις προσομοιώσεως εφάλσεως ώστε να εξοικειώσει τον Αλέξανδρο με την εφίππευση, φρεσκάροντας την μνήμη του σε όσα είχαν διαδραματισθεί κατά την προηγούμενη συνεδρία.

     Και ο Αλέξανδρος, ρυταγωγούμενος επί τούτου από την Χαρά, κατά την είσοδό του στο Ιππευτήριο δεν έδειξε καμία ανησυχία ή ένταση, όπως κατά την προηγούμενη συνεδρία, με αχρείαστο τον Εκπαιδευτή ο οποίος ήταν, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα παρεμβάσεως.

      Το δίλημμα του Εκπαιδευτή σε μια τέτοια περίπτωση είναι το "εγώ ή ένας μαθητής"; Αλλά και η απάντηση απλή και αυτονόητη: "Το να εφιππεύσω εγώ θα είναι άλλη μια όμορφη εμπειρία για τον εαυτό μου, αλλά αν εφιππεύσει ένας μαθητής το μάθημα ακεραιώνεται!" Και ο Εκπαιδευτής επέλεξε την δεκαπεντάχρονη Χαρά σταθμίζοντας τις ικανότητές της εν συναρτήσει προς την προοπτική της ιππικής προόδου της. Και η Χαρά, με την βοήθεια του Ιωάννη, εφίππευσε, μαλακά και διακριτικά όπως αρμόζει σε μια τέτοια περίπτωση, με τον Ίππο σε στάση και προσεκτικότατα ελεγχόμενο με συραγωγέα, από τον ίδιο τον Εκπαιδευτή! Με συραγωγέα(!) και όχι απλό ρυτήρα κι αυτό έχει την σημασία του, όπως απεδείχθη λίγο αργότερα...

     Καμία αρνητική αντίδραση του Ίππου κατά την εφίππευση αλλά από λάθος αντιθετικό χειρισμό του αναβάτη του (ταυτόχρονη εντολή κινήσεως με τα πόδια προς τα εμπρός και ανεξέλεγκτη έλξη των ηνιών) ο Ίππος έκανε μία ημιανόρθωση η οποία ήταν και το μόνο αρνητικό δείγμα της σημερινής του συμπεριφοράς και αυτό, απολύτως δικαιολογημένο και "ανώδυνο" αφού ο συραγωγέας πρόλαβε εγκαίρως την οιανδήποτε δυσάρεστη "έκταση" της αντιδράσεως του Ίππου. Και η συνέχεια, με την Χαρά να εκτελεί κατά τρόπον εξαιρετικό τις οδηγίες του Εκπαιδευτή, ...ιδανικότερη του ιδανικού!

     Με την Χαρά να διευθύνει τον Ίππο και με την ασφάλεια του ελέγχου από τον Εκπαιδευτή δια του συραγωγέως, ο Ίππος υπάκουσε πλήρως στους διευθυντικούς χειρισμούς της νεαρής Αμαζόνος και κινήθηκε αβιάστως με έναν ομαλότατο βηματισμό.

     Το ίδιο ομαλώς υπάκουσε ο Αλέξανδρος και κατά την κίνησή του προς τον αριστερό κύκλο τον οποίο είχε πλήρως αρνηθεί κατά την προηγούμενη συνεδρία.

     Κρατήσαμε μικρό ...καλάθι και με χαρά το είδαμε να ξεχειλίζει! Κι όχι μόνον από την πρόοδο του Αλέξανδρου αλλά και της Χαράς η οποία σήμερα επέδειξε κι ένα πολύ υψηλό ήθος για το οποίο επαινέθηκε δημόσια! Είναι σημαντικό να βλέπεις τρεις ...συμμαθητές να προοδεύουν από κοινού με τον Ίππο να ανελίσσεται, τον Εκπαιδευτή να γίνεται καλύτερος και μία δεκαπεντάχρονη να "ψηλώνει" τόσο πολύ, ως Αμαζόνα, αλλά και ως υπεύθυνο άτομο! Έτσι επιβιώνουν και προοδεύουν οι ...(ν)ομάδες, έτσι κι οι "Έλληνες Κένταυροι", πάντοτε ...ομοτράπεζοι, σε μιαν εποχή και μια κοινωνία ξεμοναχιασμένου ατομικισμού κι ευτελισμένης μοναχικής καθημερινότητος!

____________

ΥΓ:     

Ευγνώμονες ευχαριστίες προς τον Συνασκούμενο Εκπαιδευτικό Νίκο  Ζήση ο οποίος, καθ΄ υπέρβαση των οικογενειακών και επαγγελματικών του υποχρεώσεων ανέλαβε πρωτοβουλία και καθήκοντα διακινητή του Εκπαιδευτή προς και από τον Σταύλο, με όλο τον σχετικό υλικό εξοπλισμό της επισάξεως, σημαντική βοήθεια προς όλη την Ομάδα προκειμένου να υλοποιηθεί αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα. Πόσο σημαντικό για όλους μας η αίσθηση ότι περιβαλλόμεθα από Συνανθρώπους με παρόμοιο αίσθημα συλλογικού αλτρουισμού άνευ του οποίου πολλά δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν και, κυρίως, η ολοκλήρωση μιας αισθήσεως ότι, όντως, ζούμε εν μέσω άνω θρωσκόντων!... 

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Κυριακή 6 Ιουνίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Πάντοτε τα περιεχόμενα των Αναφορών του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη, θέτουν ζητήματα πολύ πέραν της απλής καταγραφής ενός προπονητικού προγράμματος.

     Χωρίς να το επιδιώκει, ο Κερκυραίος επικεφαλής, παραπέμπει σε ατραπούς σκέψεως πολύ πέραν των "στεγνών" τεχνικών και μας αναπροσανατολίζει σε ουσιωδέστερες παραμέτρους της Τοξοβολίας την οποία, πολύ σωστά, εκλαμβάνει ως πολεμική τέχνη και όχι ως κοινό άθλημα.

     Κάπως έτσι και η Αναφορά μετά την τελευταία Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" ανέδειξε εξ επαγωγής, την παράμετρο της αναπνοής ως πρόταγμα ευστοχίας. Και δεν είχε καθόλου άδικο...

     Εργωδέστατο εργαστήριο η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", όπου και εάν λειτουργεί, προάγει το εφιπποτοξοτικό αντικείμενο σε όλες του τις διαστάσεις και η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", σε κάθε εκπαιδευτική ημερίδα της, δεν οδηγεί ένα βήμα εμπρός μόνον τους εκπαιδευομένους της αλλά και ολόκληρη την Τοξοβολία!