Σάββατο 4 Μαΐου 2019

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΦΤΕΡΑ 
ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΕΤΟΥ ΤΩΝ ΜΑΓΥΑΡΩΝ


HON-NAP 2019. 06. 08. 
Kassai Lajos

     Ο Δάσκαλος Κassai Lajos πάντα κάτω από τα φτερά του εθνικού αετού των Μαγυάρων που αποτελεί το επίσημο σύμβολο του Ουγγρικού λαού, του περίφημου Turul, που διασχίζει ορίζοντες με το σπαθί στα νύχια! 

Παρασκευή 3 Μαΐου 2019


ΑΚΑΔΗΜΕΙΚΟΝ "ΑΙΘΡΙΟΝ"
ή,
ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ


     Δεδομένο είναι ότι, ούτε οι ιδρυτές φιλοσοφικών σχολών, ούτε καν οι ιδρυτές θρησκειών, μπορούν να μεταστρέψουν την φύση των ακολούθων τους αφού αυτή αποτελεί υπο-πεδίο εγγεγραμμένο στο πεδίο της ευρύτερης φύσεως η οποία, παραμένει, ευτυχώς, αμετάβλητη από τον άνθρωπο! Τούτοι οι οραματιστές, οι οποίοι ούτε την δική τους φύση δεν μπορούν να μεταστρέψουν, απλώς παραμένουν οι ευαγγελιστές προσδοκιών, οτέ μεν αγαθών, οτέ δε πονηρών, με ό,τι τούτο συνεπάγεται δι εαυτούς και αλλήλους! Και στην περίπτωση του απειροελαχίστου υποσυνόλου της καθόλου Φύσεως που λέγεται «Έλληνες Κένταυροι», επί δέκα τέσσερα χρόνια το δίδαγμα της λειτουργίας του δεν είναι παρά μία λακωνική τετραλογία η οποία προάγει τους διακόνους μιας πολεμικής τέχνης στην υπηρέτησή της και, δι΄ αυτής, στην ανέλιξη του ίδιου του βίου: Ταπεινότητα, Σεβασμός, Ειλικρίνεια και Απλότητα.


     Aυτή η ολιγόλογη υπόδειξη προς όλους τους "Έλληνες Κενταύρους" η οποία δεν εκπηγάζει από έναν ηθικολογικό φορμαλισμό αλλά από την ερμηνευτική υπαγόρευση της ίδιας της ζωής, κατά προσεκτική διαπίστωση, τηρείται έως και υποδειγματικώς από όσα ενεργά Μέλη της Ομάδος μας, ασχέτως εάν αυτά την υιοθετούν και ως κανόνα στην, εκτός Ομάδος, προσωπική ζωή τους. 

     Έτσι και στην περίπτωση των "Ελλήνων Κενταύρων" μπορεί τίποτε να μην είναι σε θέση να μεταστρέψει την φύση των Μελών τους, όμως, ο εντός Ομάδος βίος τους παραμένει μέσα στο πλαίσιο της ως άνω "τετραλογίας" της οποίας η κάθε εκτροπή και παραβίαση οδηγεί, αφ' ευατού του και σπανίως δια διαγραφής, τον παραβάτη εκτός ομαδικής ζωής και δράσεως.

     Και τι απομένει να πιστωθεί στις θρησκείες, στα ρεύματα, στις ομάδες; Τι είναι αυτό που μπορεί να τους προσδώσει λόγον υπάρξεως, δικαιώνοντας την καθίδρυσή τους; Μα, τίποτε περισσότερο, από τον "ευσεβή" πόθο του ιδρυτή τους ο οποίος πόθος, στον "τόπο" και στον "χρόνο", μπορεί να ανελίξει τις ζωές των ακολούθων τους.

     Ας είναι, λοιπόν, οι ζωές μας ως "Ελλήνων Κενταύρων" ευθυγραμμισμένες με την προαναφερόμενη τετραλογία της οποίας η τήρηση άγει στην ατομικήν ανέλιξη, έχοντας πάντοτε κατά νου ότι υποχρεούμεθα να την τηρούμε και έναντι όσων δεν καταφέρνουν να την τηρήσουν δι εαυτούς! Νόμος αδήριτος προς ...συμβατικήν υποχρέωση συνεπείας ολοκληρώσεως!


Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

ΑΠΟ "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" 
...ΔΑΝΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΔΡΑΓΟΝΟΣ


     Όταν φεύγεις από την Ελλάδα ως "Έλληνας Κένταυρος" για την Δανία, είναι φυσικό να επιστρέφεις μόνον ως ...Βασιλικός Δραγόνος!


     Και ο αγαπημένος μας Δημήτρης, σήμερα ξαναβρέθηκε για λίγα εικοσιτετράωρα "σχόλης" κοντά μας μεταφέροντάς μας τις υπέροχες εμπειρίες του των πέντε χρόνων που βρίσκεται μακρυά μας!   


     Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του αλλά και υπηρετώντας την θητεία του στην Δανία στο επίλεκτο Σύνταγμα των Βασιλικών Δραγόνων ως μόνος ξένος στη δύναμή του, ο Δημήτρης μας δεν ξέχασε την Ομάδα του και, πλέον, ως Δάσκαλος Yoga, ήρθε με μια σειρά προτάσεων προθερμαντικού ασκησιολογίου που θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές μας.


     Μεθοδικός και συστηματικός, ο Δημήτρης μας, προτείνει συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά εφαρμόσιμες, τις οποίες, από σήμερα, θέτουμε υπό βάσανο.


     Ολόκληρο το απόγευμα, παραστατικότατα, μας τις έδειξε και μας τις εξήγησε ενδιαφερόμενος να είναι πάντοτε ωφέλιμος στους Συνασκουμένους μας.


     Και πράγματι, δοκιμάζοντας με την ησυχία μας τα όσα μας υπέδειξε βλέπουμε ότι το μονοπάτι της ωφελείας είναι "αχανές" όταν κάνουμε "επίκληση" στην μεγάλη προσφορά της Yoga.


     Επεξηγηματικότατος ο Δημήτρης και ανατρέχοντας στα προγράμματα που έχει αποθηκευμένα στο φορητό του, δεν παρέλειψε να μας αφήσει και σημειώσεις για όσα μας ανέπτυξε.


     Άλλωστε, έχει εμπειρία παρουσιάσεως του θέματος αφού ήδη, όπως μας ενημέρωσε, έχει παρουσιάσει το θέμα αυτό δύο φορές στην στρατιωτική του μονάδα!


     Παρακαλέσαμε τον Δημήτρη να παρουσιάσει όλα αυτά τα ωφελιμότατα για την φυσική μας κατάσταση και στην διοργάνωση του προσεχούς Ιουνίου όπου η Ομάδα μας θα λάβει μέρος και εκείνος, ευγενής όπως πάντοτε, μας υπεσχέθη ότι θα προσπαθήσει να έρθει από την Δανία, όπου διαμένει μονίμως και πάλι ώστε να μοιραστεί μαζύ μας τις γνώσεις του! Και στο τέλος τον αφήσαμε να ανακαλύψει ότι μία αλυσιδωτή coiffe έχει σχεδόν το ίδιο βάρος με ένα σύγχρονο κράνος ...Βασιλικού Δραγόνου, όπως αυτό που φορούσε στη Δανία φυλάσσοντας οκτώ ώρες την ημέρα τα ενδιαιτήματα της εκεί Βασίλισσας! Διότι, στη Δανία όπου η επίλεκτη μονάδα του εκπαιδεύεται σε όλα τα κεφάλαια του πολέμου, καθημερινώς οι δραγόνοι φρουρούν τέσσερις βάρδιες των δύο ωρών η κάθε μία, ήτοι, οκτώ ώρες καθημερινώς! Δηλαδή, κάτι ...δυσκολότερο από τις υποχρεώσεις ενός Μέλους της Ομάδος μας!


Τετάρτη 1 Μαΐου 2019


ΚΑΡΜΑ



     Φιλοσοφική κοσμοθέαση  τιθέμενη σε συνεχή διαδικασία λογικής βασάνου και όχι στατική θρησκεία εγκλωβισμένη στην δογματικότητα, ο Βουδισμός, διατηρεί και επαυξάνει την διαχρονική «ζωντάνια» του αλλά και εθνοκοινωνική σημαντικότητά του με τις ιδιοτυπίες των, κατά περιόδους και κατά τόπους, εκφράσεών του.

     Διακρινόμενος σε δύο κυρίους κλάδους, στον Τεραβάντα (Theravāda, «δρόμος» των πρεσβυτέρων ή πρωιμότερος) και Μαχαγιάνα (Mahāyāna, μέγα «όχημα» ή υστερότερη μετεξέλιξη) παρατηρούμε δύο διαφορετικά υποστρώματα αντιλήψεων τα οποία, πάντως, μαζύ κατατείνουν στην κοινή απόληξη της ανελίξεως της ψυχοπνευματικής υποστάσεως του Ανθρώπου.

     «Πρόσημο» βίου στον κύκλο των μετενσαρκώσεων του όντος, αποτελεί το κάρμα (karma), λέξη σανσκριτική που σημαίνει «δράση»(καρ) και «αποτέλεσμα» (μα), ή, «αίτιο» και «αιτιατό», δηλαδή, τον πυρήνα του αέναου «κύκλου» που συνιστά την αναγέννηση μέσα από τις εναλλαγές ζωής και θανάτου με ό,τι αυτές οι εναλλαγές συμπεριλαμβάνουν καταλήγοντας στην σαμσάρα (saṃsāra), «θεμέλιο» ζωής της βουδιστικής Κοσμοθεάσεως.

     Αναφερόμενοι στο κάρμα, δηλαδή στις πράξεις σε συνάρτηση με τα αποτελέσματά τους που χαρακτηρίζουν την ζωή του όντος, θα πρέπει να επισημάνουμε την ειδοποιό διαφορά των συνειδητών πράξεων από τις ασυνείδητες πράξεις, ή, τις πράξεις κατόπιν συνειδητής βουλήσεως του όντος από τι πράξεις χωρίς συνειδητή βούληση του όντος, παρέχοντας τρία παραδείγματα:

     1. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου αγνοώντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και προκαλώ ατύχημα. Εν προκειμένω, το κάρμα μου δεν λαμβάνει αρνητικό πρόσημο.

     2. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου γνωρίζοντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και προκαλώ ατύχημα. Εν προκειμένω, το κάρμα μου λαμβάνει αρνητικό πρόσημο.

     3. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου παραβλέποντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και θεωρώντας ότι δεν μπορεί να συμβεί σε «εμένα» ατύχημα, τελικώς δε προκαλώ ατύχημα! Είναι προφανές το λανθασμένο «σκεπτικό» μου και η αδικαιολόγητη ολιγωρία μου αρκούμενος σε έναν «εξορκισμό» ο οποίος, εξ αρχής, φαίνεται ότι δεν προστατεύει από ένα ατύχημα.  Εν προκειμένω, το κάρμα μου και πάλι λαμβάνει αρνητικό πρόσημο διότι επέλεξα (με ελεύθερη βούληση) να αδρανοποιήσω (να εξουδετερώσω) την σκέψη μου ώστε να συναισθανθώ τον κίνδυνο της κινήσεως ενός οχήματος με ελαττωματικά φρένα.

     Ανακαλύπτουμε, λοιπόν, ότι εκείνο που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα δεν είναι αυτή καθαυτή η πράξη αλλά η βούληση (η πρόθεση ή, όπως η νομική επιστήμη ορίζει, ο δόλος) που προηγείται της πράξεως, ή, αυτό το οποίο ο Βουδισμός ορίζει ως «σετάνα» (cetanā) εν αντιθέσει με πράξεις ασύνειδες (αθέλητες) τις οποίες ο Βουδισμός ορίζει ως «ασετάνα» (acetana). Και αυτή η κινητήρια, της κάθε πράξεως, βούληση διακρίνεται σε αποχρώσεις αισθημάτων που συνοψίζονται στην αγάπη ή στο μίσος με όλα τούτα να αθροίζονται και να αποτιμώνται στον ύστατο «παρονομαστή» του βίου του όντος ο οποίος καθορίζει και την «ποιότητα» της εκάστοτε μετενσαρκώσεώς του.

     O Βουδισμός εξισώνει το κάρμα με την βούληση υπαγορεύοντας στoν Άνθρωπο την απόδοση προσοχής στην ποιότητα της βουλήσεώς του βάσει της οποίας θα υπάρξει και ο ύστατος απολογισμός του κάρμα του. Και, τούτο πουθενά αλλού δεν θα μπορούσε να βαρύνει περισσότερο όσο στην εξάσκηση των Πολεμικών Τεχνών, οπωσδήποτε, συμπεριλαμβανομένης της Έφιππης Τοξοβολίας.


     Η θετικότητα («εύ») του πράττειν («καρ») απολήγει στην ευπραξία, ήτοι, στο θετικό αποτέλεσμα («μα») και αντιστρόφως! Και ο Εφιπποτοξότης καλείται να απολαύσει μιαν ωφέλιμη μετενσαρκωτικήν εμπειρία (saṃsāra) ως άθροισμα θετικών συνειδητών επιλογών (cetanā) που τον ανελίσσουν στον χρόνο.

     Δική μας η επιλογή, δική μας η ευθύνη, δική μας και η σαμσαρική πίστωση ή η χρέωση! 


Τρίτη 30 Απριλίου 2019

ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ


     Mε μια προσπάθεια "εικαστικού" αναστοχασμού της προσωπικότητος του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη αποχαιρετίσαμε και τούτο τον Απρίλιο επιμένοντας στην βιωματική εννόηση του πορτρέτου που μας άφησε ο Sandro Botticelli. 


     Η επεξεργασία του κυρίως θέματος αυτού του πρώτου θεατρικού ανεβάσματος της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", κάθε φορά που επαναλαμβάνεται, αφήνει πίσω της ολοένα και γονιμότερους "καρπούς". 


     Σήμερα προσπαθήσαμε να μετασχηματίσουμε σε λόγο την εικόνα και με τον λόγο να υποκαταστήσουμε τον "χρωστήρα" κατά την απόδοση της μορφής του ήρωός μας.


     Ακόμη ένα βήμα "μπροστά" για τον Χρυσοβαλάντη μας και μία υπέρβαση σε ό,τι μπορεί να σκιάσει την ευφράδεια του αγορητικού λόγου ο οποίος, βαθμιαία, μετατρέπεται σε θεατρικό κάτι για το οποίο θα μεριμνήσει ο σκηνοθέτης μας επιστρέφοντας από τις διακοπές του.


Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ 
ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΑ...


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" επιμένουμε σε μία ποιοτική και καθόλου "διεκπεραιωτική" προπονητική διαδικασία, επιδιώκοντας την ουσιαστική πρόοδο των Μελών μας. Έτσι, κατά την διάρκεια μιας Προπονήσεως, οι προπονούμενοι δέχονται συχνά αιφνιδιαστικές ερωτήσεις από τον Προπονητή οι απαντήσεις των οποίων καταγράφονται και λαμβάνονται υπ΄ όψη, ώστε να συνεισφέρουν στην βελτίωση του προπονητικού περιεχομένου.


     Το κάθε τι, από το πλέον ασήμαντο έως το πιο σημαντικό, σε μία υπεύθυνη διδασκαλία θα πρέπει να σταθμίζεται ώστε το προπονητικό αποτέλεσμα συνεχώς να βελτιστοποιείται και ο προπονητικός κάματος να δικαιώνεται! Και όπως είναι αναμενόμενο, στην δική μας περίπτωση της Τοξοβολίας εξ επαφής, οι προσπάθειές μας να την βελτιώσουμε και να την αποσαφηνίσουμε είναι και πρέπει να είναι, εντονότερες, με αποτέλεσμα να επιμένουμε να την "χαρτογραφούμε" ακόμη ευκρινέστερα σε κάθε εφαρμογή της στην Γραμμή Βολής, "ανιχνεύοντας" τα, ήδη θετικότατα, αποτελέσματά της επί των Συνασκουμένων μας.


     Κατά την τελευταία έκτακτη Προπόνηση είχαμε την χαρά να συνασκηθούμε με έναν "Έλληνα Κένταυρο" ο οποίος είναι αφιερωμένος στη διακονία Πολεμικών Τεχνών, φθάνοντας μέχρι την Ταϋλάνδη προκειμένου να υπεισέλθει βαθύτερα σε μία εξ αυτών! Άτομο υπευθυνότατο και ευφυέστατο που προτάσσει την αξία της μαθηματικής αποδείξεως στους συλλογισμούς του, άρα και κατάλληλο να μας αποκριθεί περί της επιδράσεως της Τοξοβολίας εξ επαφής στην προπονητική του προσπάθεια. Τον ρωτήσαμε και μας είπε: "Ενώ η συνήθης Τοξοβολία επιδρά χαλαρωτικά σε εμένα, η Τοξοβολία εξ επαφής μου προκαλεί άγχος"!


     Ο Ιωάννης μας, ευστοχότατα, συνειδητοποίησε και επεσήμανε λακωνικώς την μεγάλη αλήθεια: Πράγματι, η Τοξοβολία εξ επαφής υποχρεώνει τον ασκούμενο στην εστίαση σε "χειρουργικούς" χειρισμούς οι οποίοι μεγεθύνουν το λάθος, σε αντίθεση με την ευρύτερη Τοξοβολία η οποία τον "ταξιδεύει" σε "ανοιχτούς ορίζοντες" όπου το λάθος μπορεί κατά ένα μέρος να αντισταθμιστεί από την έκταση του πεδίου του "προσώπου" του στόχου.  


     Η Τοξοβολία εξ επαφής μας φέρνει ενώπιον ενωπίω με την σχέση μας με την χορδή η οποία είναι και η αφετηρία της τοξεύσεως! Διαδικασία, όντως, αγχωσική διότι σε αυτή συμποσούται όλη η στοχαστική προσπάθεια και τούτο είναι φυσικό να αγχώνει, αλλά και απαραίτητο να ξεπερασθεί στο αρχικό στάδιο της εκπαιδεύσεως ενός Τοξότη. 


     Τηρουμένων των αναλογιών σμικρύνσεως-μεγεθύνσεως, η Τοξοβολία εξ επαφής συνοψίζει εν σμικρώ την όλη Τοξοβολία στην ενσυναίσθηση του Τοξότη με όλα τα "κουραστικά" αλλά και ανεκτίμητα εκπαιδευτικά που συνεπάγεται η εστίαση στο "μικρό"! Κι έτσι τίθεται ένα βαθύ "θεμέλιο" τοξευτικής δεξιότητος, ανεξαρτήτως αρχικού "φόρτου' του Τοξότη.


     Και η προ χρόνων (2016) έναρξη της διδασκαλίας της Τοξοβολίας εξ επαφής στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", πράγματι, κατέληξε σε εκπληκτικά αποτελέσματα για όσους (τότε) αρχάριους την διδάχθηκαν! 


     Γι αυτό και η Τοξοβολία εξ επαφής καθιερώνεται, πλέον, ως υποχρεωτικό ξεκίνημα της διδασκαλίας της Τοξοβολίας στην Ομάδα των Αθηνών για όλους τους αρχαρίους μαθητές μας.


Κυριακή 28 Απριλίου 2019


ΥΠΟΜΝΗΣΗ ΧΡΕΟΥΣ

Φεβρουάριος 2005 στην Κοιλάδα "KASSAI",
μύηση με θερμοκρασία -18C

     H Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ιδρύθηκε και λειτουργεί επί 14 χρόνια με τους κανόνες ενός «λίκνου» διδασκαλίας της Έφιππης Τοξοβολίας, αλλά και εφίππων πολεμικών τεχνών, με μόνο σκοπό την ωφέλεια της ψυχής των μαθητών της. Και αποτελεί κανόνα ότι, μία πραγματική Σχολή διδασκαλίας Πολεμικών Τεχνώ,ν δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι «κερδοσκοπική» διότι, εν τοιαύτη περιπτώσει, η Πολεμική Τέχνη ευτελίζεται σε «εμπόρευμα» εκ του οποίου αντλείται κάθε υλικό κέρδος!

     Υπό αυτές τις συνθήκες και όπως είναι φυσικό, πολλοί αναδειχθέντες μαθητές της προτίμησαν να ακολουθήσουν μοναχικούς δρόμους επιδιώκοντας προσπορισμό υλικού κέρδους, κάτι με το οποίο η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» μπορεί καθόλου να μην συμφωνεί, αλλά και δεν κακίζει κανέναν που υποκύπτει σε αδυναμίες τις οποίες η υλιστική εποχή μας διαμορφώνει!

     Έτσι, με θλίψη παρατηρούμε, αποχωρήσαντες, πρώην μαθητές μας να αυτοπροσδιορίζουν τις προσπάθειές τους ως «επαγγελματικές» κάτι που ουδέποτε οι Δάσκαλοί μας διετύπωσαν, άλλους να εισπράττουν «πεντάευρο» για να μεταδώσουν σε άλλους  κάτι που έλαβαν από εμάς δωρεάν και άλλους να εκλαμβάνουν ως «πελατεία» τους προσερχομένους για να διδαχθούν, μην αναγνωρίζοντάσς τους την ιερότητα του «μαθητή», συνεπώς δε, μην αναγνωρίζοντας και στους εαυτούς τους την ευθύνη του «Διδασκάλου»!

      Κατανοητές πλήρως οι βιοτικές ανάγκες του Ανθρώπου και, δη, στην εποχή μας κατά την οποία η σώρευση των λαθών του ιδίου κατέφεραν την κρίση που βιώνουμε όλοι, αλλά είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε ότι γη εν λόγω «κρίση» δεν είναι παρά «κρίση Αξιών» την οποία αναλόγως και με κριτήρια αρετής και όχι ύλης, πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Και τούτο θα πρέπει να ισχύσει και στην περίπτωση μιας Σχολής Πολεμικών Τεχνών, κάτι στο οποίο με επιτυχία επιμένει η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων»! και, ας μη παραβλέπουμε ότι ανέκαθεν τα λαμπρά επιτεύγματα του Ανθρώπου επετυγχάνοντο από άτομα τα οποία ήσαν ή ένιωθαν «χορτάτα», αδυνατούντα να εννοήσουν ή και, στην ιδανικότερη περίπτωση, αρνούμενα να εννοήσουν την έννοια της «πείνας» (πενίας). Κι όμως, ο Πλάτων ούτε για τα πλούτη του κυριαρχεί στην Ανθρωπότητα, ούτε για τα …πιάτα που γέμιζαν (;) το καθημερινό τραπέζι του αλλά για την  α ν ι δ ι ο τ ε λ ή  διδασκαλία του πνευματικού περιεχομένου του!




     Η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» έχει την Τιμή να αποτελεί την αφετηρία της Έφιππης Τοξοβολίας και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ελλάδα έχοντάς τις εισαγάγει το 2005 όταν ούτε την μία, ούτε την άλλη την ανέφεραν καν οι «επίσημες» Ομοσπονδίες και ο αμαρτωλός Σ.Ε.Γ.Α.Σ. Και όπως ήταν φυσικό, από τους «Έλληνες Κενταύρους» ξεκίνησαν ΟΛΟΙ όσοι, σήμερα, καταπιάνονται σοβαρά με τα εν λόγω αντικείμενα οπουδήποτε στην ελληνική επικράτεια. Αλλά αυτό δεν συνιστά λόγο επάρσεως για το επιτελείο της Σχολής μας, αντιθέτως, συνιστά φόρτον ευθύνης απέναντι στον Δάσκαλό μας Kassai Lajos και διηνεκούς Τιμής της αφιερώσεώς του που κάποτε υπέγραψε στο βιβλίο του την πρώτη ημέρα που τον συναντήσαμε στην Κοιλάδα όπου μας εμύησε στην ΄Εφιππη Τοξοβολία και, έκτοτε παραμένουμε στη σκιά του. Διότι ο μαθητής αν δεν τιμά τον Δάσκαλό του ατιμάζει εαυτόν και σε εμάς δεν αρμόζει ο ρόλος του ατίμου!

      Έτσι, με συναίσθημα σεβασμού και αγάπης προς όλους όσους πέρασαν,παραμένουν ή απεχώρησαν και θα περάσουν από την Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» διακονούντες την Πολεμική Τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας, θα θέλαμε, απλώς να υπομνήσουμε το χρέος τους ώστε να μην ευτελίσουν σε ..."εμπόρευμα" τα όσα αφιλοκερδώς τους προσφέραμε και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε, τιμώντας όχι εμάς ως "καταγωγή" τους,  αλλ΄ εαυτούς τους ιδίους!

     Άλλωστε, η έξαρση εκ της σημερινής κρίσεως Αξιών και η ανάταση εκ της περιρρέουσας μαζοκρατικής παρακμής, είναι καθήκον όλων μας!  


Εφιπποτοξοτικά!

Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.