ΤΟ Γ' "ΓΥΡΙΣΜΑ"
ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΒΛΑΣΣΗ
ΜΕ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"
ΓΙΑ ΤΟ
Β' ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
Με "πιστωμένη" μία τεράστια εμπειρία κινηματογραφικών "γυρισμάτων", με το "Discovery Channel", με το "History Channel" και με πολλούς ακόμη διεθνείς κινηματογραφικούς Οργανισμούς, ο γράφων-Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", συμβάλλοντας ως επιστημονικός σύμβουλος στο ιστορικό ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση που τώρα "γυρίζεται", είχε το πιο ευχάριστο "ξάφνιασμα" ώστε να εκτιμήσει ακόμη περισσότερο τις ικανότητες του Ελληνικού Κινηματογράφου και των ανθρώπων του.
Άλλοτε πεσμένος στο χώμα για ένα "δραματοποιημένο" κι άλλοτε σκαρφαλωμένος στα δέντρα για ένα "πανοραμικό" πλάνο, ο εικονολήπτης Τζανέτος και σε αυτό το τρίτο κατά σειρά "γύρισμα" του ιστορικού ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" είχε την ...τιμητική του.
Η άψογη επίδειξη Έφιππης Τοξοβολίας του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκου επί ανοικτού πεδίου αποτυπώθηκε όχι μόνον με ευκρίνεια αλλά και με όλη τη σκηνική της πληρότητα από τον "φακό" του Τζανέτου.
Με τη σύμπραξη μιας σκηνοθέτιδος ολκής, ενός "μάγου" του φακού και ενός μοναδικού Εφιπποτοξότη κερδήθηκε όχι μόνον ο "ιδρώτας" του Ίππου αλλά και εντυπωσιακά πλάνα για την πρώτη Ελληνική κινηματογραφική παραγωγή με αναφορά στην Έφιππη Τοξοβολία, την αρχέγονη πολεμική τέχνη που πρωτο-υλοποίησε στην ιστορία του πολέμου της ανθρωπότητος το δόγμα "πυρ και κίνηση".
Τα "καλπαστικά" έδειξαν, ήδη, από το viseur την "αξία" τους με τον "Ποσειδώνα" και τον Αρπάλυκο σε πλήρη και αρμονικότατη συνεργασία!
Από πλευράς του, ο εικονολήπτης μας έκανε τα πάντα ώστε να τα αποδώσει ακέραια μη διστάζοντας και πάλι να εκθέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα προκαλώντας τον Αρπάλυκο να διευθύνει τον καλπάζοντα Ίππο του "ξυστά" πλάι του ώστε να "αιχμαλωτίσει" την δραματικότητα της καλπαστικής κινήσεως.
Η εικονοληπτική φαντασία, όμως, του τεχνικού μας δε σταματούσε εδώ, έχοντας προνοήσει να διαθέτει και μία κάμερα χειρός, μετατρέποντας τον Ιππέα Αρπάλυκο σε εικονολήπτη ώστε να καταγραφεί και "από πάνω" η κίνηση των ποδιών του Ίππου συμβάλλοντας στην αλήθεια και την δραματικότητα του καλπαστικού πλάνου.
Και βεβαίως σήμερα, ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος, εκτός από τέλειος Εφιπποτοξότης, οπλοκατασκευαστής σιδηρουργός, ράφτης, μάγειρας κλπ κλπ, απέδειξε ότι με τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του τεχνικού μας Τζανέτου είναι και ...εικονολήπτης, κάτι που ο ίδιος έδειξε να το χαίρεται ιδιαιτέρως!
Η αληθοφάνεια των πλάνων που ο τεχνικός μας σήμερα επεδίωκε είχε πολλούς κινδύνους για τον Ίππο αλλά και τον Ιππέα μιας κι έπρεπε να περνούν και οι δύο τους συνεχώς ανάμεσα από πυκνά κλαριά.
Χωρίς επαρκή ανοίγματα ασφαλούς διελεύσεως, μέσα σε ένα απολύτως φυσικό τοπίο, όπως και "τότε", ο Αρπάλυκος με τον "Ποσειδώνα" έπρεπε να βγουν ...ακέραιοι από τα πυκνά κλαριά και με τη σκηνοθέτιδα και τον εικονολήπτη ικανοποιημένους.
Και αυτό το κατάφερε ο Αρπάλυκος διευθύνοντας τον Ίππο του με προσοχή και "χειρουργική" ακρίβεια έχοντας κατά νου την αποφυγή της οιασδήποτε βλάβης του ζώου!
Παρόμοιες ή και μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετώπισαν οι πρωταγωνιστές των σημερινών πλάνων μας καθ' όλη τη διάρκεια αυτού του τρίτου "γυρίσματος", αλλά η τεράστια, πια, ιππική και εφιπποτοξοτική εμπειρία του Αρχηγού της Ομάδος μας μετέτρεψε τους κινδύνους σε ...διασκέδαση.
Οι σημερινές, όμως, λήψεις που έγιναν σε ένα ποτάμι στις υπώρειες του λόφου Νάσιουτζικ, ήσαν το "κάτι άλλο" αυτού του "γυρίσματος".
Τοπίο απολύτως φυσικό, με φυσικό φωτισμό και ανέγγιχτο από τον Άνθρωπο, αυτός ο υδάτινος "δρόμος" πήρε ξαφνικά τα χρώματα των χιτωνίσκων των "οπλιτών" κι "έδεσε" με αυτά και με την κίνηση των ενόπλων ανδρών.
Αυτή η ξεχασμένη "γωνιά" της Παλλήνης "ζωντάνεψε" ξαφνικά η ίδια αλλά και τα πλάνα μας με τη φυσικότητά της.
Πανταχού παρών και ξεπερνώντας κάθε δυσκολία "τερέν" ο Τζανέτος με τη κάμερά του να καταγράφει κάθε εικόνα, κάθε κίνηση που θα συνέβαλε στη πληρότητα της τελικής εικόνος του "γυρίσματος".
Και, πράγματι, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Ελένης Βλάσση, ακόμη και η στατική φωτογραφία των λήψεων αυτού του "γυρίσματος" είναι απολύτως "ομιλούσα".
Εκεί που, άλλοτε, κινηματογραφίζαμε με διεθνείς κολοσσούς όπως το "Discovery Channel" στα "γυρίσματα" του οποίου προβληματιζόμασταν ποιο ...ελικόπτερο θα μας ήταν το πιο κατάλληλο ώστε να βιντεοσκοπήσουμε τις διαστρωματώσεις της καλντέρας της Σαντορίνης "καταδυόμενοι" μέσα σ' αυτή, τώρα μια "ταπεινή" κάμερα λήψεως στα χέρια του εμπνευσμένου Έλληνος Τζανέτου έφερνε τα ίδια, αν όχι λαμπρότερα, αποτελέσματα...
Εκεί που, άλλοτε, συνεργαζόμενοι με διεθνώς κορυφαίους ντοκιμαντερίστες-σκηνοθέτες στα "άδυτα" σημαντικών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων υπό "ιδανικές συνθήκες" τεχνικού εξοπλισμού και τεχνικών, τώρα, στη μέση του "πουθενά", καταλήγαμε σε ένα άριστο πλάνο της Ελένης Βλάσση, με συγκριτικώς, μηδενικά μέσα!
Η εξαιρετική Ελληνίδα σκηνοθέτις, ο απίστευτος εικονολήπτης της και ένας λιτός εξοπλισμός σε ένα κρηπίδωμα σαθρής παραποτάμιας όχθης, κάπου στη Παλλήνη, ξαναζωντάνεψαν τη δραματικότητα της Ιστορίας όπως δε θα μπορούσε ίσως ούτε ο Ηρόδοτος, ίσως ούτε ο Θουκυδίδης να αποδώσουν!
Και τα πλάνα του εικονολήπτη Τζανέτου με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", αν και μόνο με ένα κοινό 'τριπόδι', έδειχναν πολύ καλύτερα από εκείνα που είχαν τραβηχτεί από ...ελικοπτέρου μέσα στη καλντέρα της Σαντορίνης, πιο αληθινά πιο "εικονοπλαστικά" με έναν βερισμό που κόβει την ανάσα.
Ένα άριστο κλίμα συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων, απέφερε αρκετές σκηνές σε ένα, μόνον, τετράωρο, καταλήγοντας στην ολοκλήρωση του "γυρίσματος" με την ελάχιστη κόπωση όλων.
Αυτό το "γύρισμα" το "αγκάλιασαν" με το ενδιαφέρον τους αρκετοί περίοικοι, κάποιοι εκ των οποίων έλαβαν μέρος και στα πλάνα μας ως ...μακεδόνες οπλίτες!
Και με την ευγένεια και την εγκαρδιότητα που χαρακτηρίζει τον Έλληνα, η Πρόεδρος του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου αλλά και οι κάτοικοι της Κοινότητος, μετά το "γύρισμα", μας προσέφεραν αναψυκτικά στην όμορφη κοινοτική εγκατάστασή τους, πλάι στο ποτάμι, αλλά και μιαν ομαδική φωτογραφία εις ανάμνηση της υπέροχης κινηματογραφικής εμπειρίας μαζύ τους.
Ασφαλώς, όμως, ο πιο χαρούμενος και σήμερα υπήρξε ο Αρχηγός μας ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο όχι μόνον το εφιπποτοξοτικό ταλέντο του αλλά και την ...εικονοληπτική ικανότητά του υπό τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του διευθυντή φωτογραφίας Τζανέτου, δίνοντας -και πάλι!- την καλύτερη "εικόνα" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".
Μία παραγωγή
για το "Β' Διεθνές Φεστιβάλ Νοκιμαντέρ Ιεραπέτρας"
υπό την αιγίδα: