Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

ΛΗΞΗ ΤΗΣ Ζ' ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ


     Μπορεί οι δραστηριότητες των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" να συνεχίζονται αδιάκοπα όλο τον χρόνο, όμως τυπικά, η Ζ' Προπονητική Περίοδος που άρχισε τη 1η Σεπτεμβρίου 2014 λήγει με την ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας το ερχόμενο Σάββατο 27η Ιουνίου 2015.


     Στοχεύοντας πάντοτε στην πρόοδο των Μελών μας, όπως συμβαίνει κάθε χρονιά από την έναρξη της λειτουργίας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", η λήξη μιας Προπονητικής Περιόδου σημαίνει ότι ενώ οι ομαδικές Προπονήσεις Παραδοσιακής Τοξοβολίας διακόπτονται για το καλοκαίρι, θα συνεχίζονται κανονικώς τα μαθήματα Ιππασίας και Έφιππης Τοξοβολίας για όλα τα Μέλη μας και όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να προγραμματίζουν τα μαθήματά τους απευθείας με τον Αρχηγό της Ομάδος μας Αρπάλυκο στο τηλέφωνο 6972496303.


     Η καταληκτική ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας γι αυτή τη περίοδο, όπως ήδη έχουν ενημερωθεί αναλυτικώς με ατομικά ηλεκτρονικά μηνύματα όλα τα Μέλη μας, δεν θα διεξαχθεί στη (νέα) Κοιλάδα μας, αλλά στο κέντρο των Αθηνών, σε μία ιδανική, φυσική και σκιαζόμενη τοποθεσία, αμέσως δε κατόπιν θα ακολουθήσει (για όποιον επιθυμεί να συμμετάσχει) "γύρισμα" σκηνών του ιστορικού ντοκιμαντέρ που προορίζεται για το "Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεραπέτρας 2015" υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και του Πανεπιστημίου Κρήτης. Περισσότερες πληροφορίες στο 6972496303.


     Παραλλήλως, συνεχίζονται οι οργανωτικές εργασίες του Σεμιναρίου με τον Τουρανό Σαμάνου Hakan Haslaman : "ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΣΑΜΑΝΟΥ" για το οποίο, λόγω του ήδη μεγάλου ενδιαφέροντος του κοινού, δίνουμε μεγάλη έμφαση στην άριστη διοργάνωση. 
     

     Το Δ.Σ. της "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΦΙΠΠΟΤΟΞΟΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ" και ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος, ευχόμαστε ένα "Καλό καλοκαίρι!" σε όλα τα Μέλη μας, βέβαιοι όντες ότι αυτό το καλοκαίρι θα είναι ένα από τα καλύτερα και για την Ομάδα μας!



"ΑΜΑROK" - CAMP 2015
[HAKAN HASLAMAN]


     Υπέροχες σκηνές από το φετινό εκπαιδευτικό στρατόπεδο "AMAROK 2015" του Δασκάλου Hakan Haslaman, με τους Kagan Hakan, Katun Rohina, Kuncuj Isilay, Yabgu Erkin, Tarkhan Temer, Thoralf Scheffler, Orhan Tosun, με την αισθησιακή μουσική επένδυση του παραδοσιακού συγκροτήματος "Ensemble Turan".


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ...ΔΙΠΛΑ ΒΑΦΤΙΣΙΑ


     Ο "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" Σταμάτης Διαμαντόπουλος, πατέρας δύο ..."νεότευκτων" διδύμων, καλεί τα Μέλη της Ομάδος μας και όλους τους φίλους στη βάπτιση των παιδιών του που θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή, 28 Ιουνίου στις 11 το πρωί στον ναό της Αγ. Βαρβάρας (Ελ. Βενιζέλου 42, Αγ. Βαρβάρα).

     Θα απολαύσουμε από κοντά την τελετή!  

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

ΝΕΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΕΚΘΕΜΑ 


     Η πολύ βεβαρυμένη από πλευράς δραστηριοτήτων και υποχρεώσεων περίοδος που περνά αυτό το καιρό η Ομάδα μας, δεν εμπόδισε τον ...πελαγωμένο Αρχηγό μας από το να προετοιμάσει ένα πολύ χρήσιμο εποπτικό μέσο που θα διευκολύνει τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" να αντιλαμβάνονται αμέσως τις "δομικές" ιδιαιτερότητες των βελών κατά κατασκευαστική τεχνοτροπία. Ο ...χρυσοχέρης Αρπάλυκος, αξιοποιώντας μία φυσική βάση (από παλιό νεροφαγωμένο ξύλο) στήριξε πάνω της μία σειρά βελών ενδεικτικής τεχνοτροπίας και κατασκευής ώστε αμέσως ο παρατηρητής να αντιλαμβάνεται τις διαφορές των σχεδιάσεων και των υλικών.


     Και σα να μην έφτανε αυτό, ο Αρπάλυκος μας παρέδωσε συντηρημένο και το παλιό γκογκ της Ομάδος που χρησιμοποιούμε στις Προπονήσεις και το οποίο, λόγω αμελείας της θεματοφύλακος, είχε μετατραπεί σε αποκαρδιωτικό ...ροκανίδι από τις ...εργώδεις οδοντοστοιχίες ενός γλυκύτατου τετραπόδου. Για άλλη μια φορά ευχαριστούμε τον Αρπάλυκο!


Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΡΙΤΣΑΣ ...ΑΝΑΚΡΟΥΕΙ


     Υπό τις ρυθμικές ανακρούσεις του γκογκ του πάντα αυτοσυγκεντρωμένου Γιάννη Δρίτσα, Ιδρυτικού Μέλους και Συνασκουμένου των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", διεξήχθη η χθεσινή ομαδική Προπόνηση της Ομάδος μας στη Παραδοσιακή Τοξοβολία.


     Μετά την καθιερωμένη και απαρέγκλιτη προθέρμανση καθώς και τις εισαγωγικές τοξεύσεις, πολλές και διάφορες ασκήσεις συνέτειναν στη βελτίωση των τοξευτικών δεξιοτήτων των Μελών μας.


     Έμφαση στη μαχητική δυναμική της τοξεύσεως η οποία "κεντρίζει" το ένστικτο και οδηγεί στην ευστοχία, ταχύτητα, συνεκτίμηση πολλών παραμέτρων, αυτό είναι το "επίκεντρο" του προγράμματος των ομαδικών Προπονήσεών μας και αυτό φάνηκε ότι είναι και στη τελευταία ομαδική μας Προπόνηση της 20ής Ιουνίου 2015.


     Το ίδιο μαχητικό και το "γυναικείο στοιχείο" της Ομάδος μας, πλάι στο "αντρικό" με την ίδιαν άνεση καθώς στις πολεμικές φατριές άντρες και γυναίκες πρέπει να χειρίζονται το ίδιο άνετα τα όπλα.


     Η κόρη του Εταίρου και Συνασκουμένου μας Γιάννη Δρίτσα, (τι άλλο;...) Άρτεμις, με το ιδιαίτερο τάλαντο του γονιού της τόξευσε στη γραμμή βολής ισότιμη με τους ενήλικες Συνασκουμένους της.


     Αλλά η μικρή Άρτεμις δεν υστέρησε διόλου και σε άψογη τόξευση και έφιππη, όπως μαρτυρά η φωτογραφία που ακολουθεί.


     Πάντοτε αντάξιος του Πατέρα και της Αδελφής του και ο γιος του Γιάννη Δρίτσα, ο Αριστοτέλης, με την ίδια ικανότητα τόξευσε κι αυτός στη Γραμμή Βολής και ...όχι μόνον!


     Ο Αριστοτέλης Δρίτσας έδειξε ότι και έφιππος διατηρεί την ίδια ικανότητα σε συνεργασία με τον ιδανικό "Ποσειδώνα" ο οποίος ξέρει, πια, να προάγει τις ικανότητες των αναβατών του!


     Παραλλήλως, τα μαθήματα Ιππασίας και Έφιππης Τοξοβολίας του Εκπαιδευτή και Αρχηγού της Ομάδος μας Αρπάλυκου στους μαθητές του και αυτή την εβδομάδα υπήρξαν καρποφόρα με έμφαση την καλύτερη προετοιμασία τους για Εξετάσεις.


     Ο Αρπάλυκος, μεθοδικά και χωρίς καθόλου βιασύνη, προετοιμάζει με ασφάλεια τους μαθητές του "βήμα προς βήμα" βοηθώντας τους να αναπτύξουν άριστο κάθισμα με τις πλέον ευφάνταστες ασκήσεις που δεν αποτολμώνται πουθενά αλλού κάνοντας τη Σχολή μας μοναδική στο είδος της ως εκ των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας της.


     Οι ασκήσεις Ιππηλασίου οι οποίες αποτελούν τη βάση της ασφαλούς ιππεύσεως δε παραλείπονται από τα καθημερινά μαθήματα με εμφανή τα ευεργετικά αποτελέσματά τους επί των μαθητών μας.


     Και ο Αρπάλυκος δεν περιορίζεται απλώς στη διδασκαλία της Ιππεύσεως και της Ιπποκομίας αλλά προχωρεί τη διδασκαλία του προς τους μαθητές του και σε πλέον εξειδικευμένους τομείς που σχετίζονται με την ευημερία του Ίππου. 


     Έτσι οι μαθητές του στο τέλος κάθε μαθήματος αναδεικνύονται πολλαπλώς ωφελημένοι και, ακόμη περισσότερο, οι Ίπποι μας οι οποίοι αντιμετωπίζονται ως οι καλύτεροι συνεργάτες μας και "αδελφοί" ...ομόσταυλοι...


     ...το ίδιο λαμπροί, ενώπιον της κάμερας και ...πίσω από αυτήν!



ΤΟ Γ' "ΓΥΡΙΣΜΑ" 
ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ 
ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΒΛΑΣΣΗ
ΜΕ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ"
ΓΙΑ ΤΟ 
Β' ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ



     Με "πιστωμένη" μία τεράστια εμπειρία κινηματογραφικών "γυρισμάτων", με το "Discovery Channel", με το "History Channel" και με πολλούς ακόμη διεθνείς κινηματογραφικούς Οργανισμούς, ο γράφων-Ιδρυτής των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", συμβάλλοντας ως επιστημονικός σύμβουλος στο ιστορικό ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση που τώρα "γυρίζεται", είχε το πιο ευχάριστο "ξάφνιασμα" ώστε να εκτιμήσει ακόμη περισσότερο τις ικανότητες του Ελληνικού Κινηματογράφου και των ανθρώπων του. 



     Άλλοτε πεσμένος στο χώμα για ένα "δραματοποιημένο" κι άλλοτε σκαρφαλωμένος στα δέντρα για ένα "πανοραμικό" πλάνο, ο εικονολήπτης Τζανέτος και σε αυτό το τρίτο κατά σειρά "γύρισμα" του ιστορικού ντοκιμαντέρ της Ελένης Βλάσση με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" είχε την ...τιμητική του.


     Η άψογη επίδειξη Έφιππης Τοξοβολίας του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκου επί ανοικτού πεδίου αποτυπώθηκε όχι μόνον με ευκρίνεια αλλά και με όλη τη σκηνική της πληρότητα από τον "φακό" του Τζανέτου.


     Με τη σύμπραξη μιας σκηνοθέτιδος ολκής, ενός "μάγου" του φακού και ενός μοναδικού Εφιπποτοξότη κερδήθηκε όχι μόνον ο "ιδρώτας" του Ίππου αλλά και εντυπωσιακά πλάνα για την πρώτη Ελληνική κινηματογραφική παραγωγή με αναφορά στην Έφιππη Τοξοβολία, την αρχέγονη πολεμική τέχνη που πρωτο-υλοποίησε στην ιστορία του πολέμου της ανθρωπότητος το δόγμα "πυρ και κίνηση".


     Τα "καλπαστικά" έδειξαν, ήδη, από το viseur την "αξία" τους με τον "Ποσειδώνα" και τον Αρπάλυκο σε πλήρη και αρμονικότατη συνεργασία!


     Από πλευράς του, ο εικονολήπτης μας έκανε τα πάντα ώστε να τα αποδώσει ακέραια μη διστάζοντας και πάλι να εκθέσει σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα προκαλώντας τον Αρπάλυκο να διευθύνει τον καλπάζοντα Ίππο του "ξυστά" πλάι του ώστε να "αιχμαλωτίσει" την δραματικότητα της καλπαστικής κινήσεως.


     Η εικονοληπτική φαντασία, όμως, του τεχνικού μας δε σταματούσε εδώ, έχοντας προνοήσει να διαθέτει και μία κάμερα χειρός, μετατρέποντας τον Ιππέα Αρπάλυκο σε εικονολήπτη ώστε να καταγραφεί και "από πάνω" η κίνηση των ποδιών του Ίππου συμβάλλοντας στην αλήθεια και την δραματικότητα του καλπαστικού πλάνου.


     Και βεβαίως σήμερα, ο Αρχηγός της Ομάδος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος, εκτός από τέλειος Εφιπποτοξότης, οπλοκατασκευαστής σιδηρουργός, ράφτης, μάγειρας κλπ κλπ, απέδειξε ότι με τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του τεχνικού μας Τζανέτου είναι και ...εικονολήπτης, κάτι που ο ίδιος έδειξε να το χαίρεται ιδιαιτέρως!


     Η αληθοφάνεια των πλάνων που ο τεχνικός μας σήμερα επεδίωκε είχε πολλούς κινδύνους για τον Ίππο αλλά και τον Ιππέα μιας κι έπρεπε να περνούν και οι δύο τους συνεχώς ανάμεσα από πυκνά κλαριά. 


     Χωρίς επαρκή ανοίγματα ασφαλούς διελεύσεως, μέσα σε ένα απολύτως φυσικό τοπίο, όπως και "τότε", ο Αρπάλυκος με τον "Ποσειδώνα" έπρεπε να βγουν ...ακέραιοι από τα πυκνά κλαριά και με τη σκηνοθέτιδα και τον εικονολήπτη ικανοποιημένους.


     Και αυτό το κατάφερε ο Αρπάλυκος διευθύνοντας τον Ίππο του με προσοχή και "χειρουργική" ακρίβεια έχοντας κατά νου την αποφυγή της οιασδήποτε βλάβης του ζώου!


     Παρόμοιες ή και μεγαλύτερες δυσκολίες αντιμετώπισαν οι πρωταγωνιστές των σημερινών πλάνων μας καθ'  όλη τη διάρκεια αυτού του τρίτου "γυρίσματος", αλλά η τεράστια, πια, ιππική και εφιπποτοξοτική εμπειρία του Αρχηγού της Ομάδος μας μετέτρεψε τους κινδύνους σε ...διασκέδαση.


     Οι σημερινές, όμως, λήψεις που έγιναν σε ένα ποτάμι στις υπώρειες του λόφου Νάσιουτζικ, ήσαν το "κάτι άλλο" αυτού του "γυρίσματος".


     Τοπίο απολύτως φυσικό, με φυσικό φωτισμό και ανέγγιχτο από τον Άνθρωπο, αυτός ο υδάτινος "δρόμος" πήρε ξαφνικά τα χρώματα των χιτωνίσκων των "οπλιτών" κι "έδεσε" με αυτά και με την κίνηση των ενόπλων ανδρών.


     Αυτή η ξεχασμένη "γωνιά" της Παλλήνης "ζωντάνεψε" ξαφνικά η ίδια αλλά και τα πλάνα μας με τη φυσικότητά της.


     Πανταχού παρών και ξεπερνώντας κάθε δυσκολία "τερέν" ο Τζανέτος με τη κάμερά του να καταγράφει κάθε εικόνα, κάθε κίνηση που θα συνέβαλε στη πληρότητα της τελικής εικόνος του "γυρίσματος". 


     Και, πράγματι, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Ελένης Βλάσση, ακόμη και η στατική φωτογραφία των λήψεων αυτού του "γυρίσματος" είναι απολύτως "ομιλούσα".


     Εκεί που, άλλοτε, κινηματογραφίζαμε με διεθνείς κολοσσούς όπως το "Discovery Channel" στα "γυρίσματα" του οποίου προβληματιζόμασταν ποιο ...ελικόπτερο θα μας ήταν το πιο κατάλληλο ώστε να βιντεοσκοπήσουμε τις διαστρωματώσεις της καλντέρας της Σαντορίνης "καταδυόμενοι" μέσα σ'  αυτή, τώρα μια "ταπεινή" κάμερα λήψεως στα χέρια του εμπνευσμένου Έλληνος Τζανέτου έφερνε τα ίδια, αν όχι λαμπρότερα, αποτελέσματα...


     Εκεί που, άλλοτε, συνεργαζόμενοι με διεθνώς κορυφαίους ντοκιμαντερίστες-σκηνοθέτες στα "άδυτα" σημαντικών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων υπό "ιδανικές συνθήκες" τεχνικού εξοπλισμού και τεχνικών, τώρα, στη μέση του "πουθενά", καταλήγαμε σε ένα άριστο πλάνο της Ελένης Βλάσση, με συγκριτικώς, μηδενικά μέσα!


     Η εξαιρετική Ελληνίδα σκηνοθέτις, ο απίστευτος εικονολήπτης της και ένας λιτός εξοπλισμός σε ένα κρηπίδωμα σαθρής παραποτάμιας όχθης, κάπου στη Παλλήνη, ξαναζωντάνεψαν τη δραματικότητα της Ιστορίας όπως δε θα μπορούσε ίσως ούτε ο Ηρόδοτος, ίσως ούτε ο Θουκυδίδης να αποδώσουν!


     Και τα πλάνα του εικονολήπτη Τζανέτου με τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ", αν και μόνο με ένα κοινό 'τριπόδι', έδειχναν πολύ καλύτερα από εκείνα που είχαν τραβηχτεί από ...ελικοπτέρου μέσα στη καλντέρα της Σαντορίνης, πιο αληθινά πιο "εικονοπλαστικά" με έναν βερισμό που κόβει την ανάσα.


     Ένα άριστο κλίμα συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων, απέφερε αρκετές σκηνές σε ένα, μόνον, τετράωρο, καταλήγοντας στην ολοκλήρωση του "γυρίσματος" με την ελάχιστη κόπωση όλων.


     Αυτό το "γύρισμα" το "αγκάλιασαν" με το ενδιαφέρον τους αρκετοί περίοικοι, κάποιοι εκ των οποίων έλαβαν μέρος και στα πλάνα μας ως ...μακεδόνες οπλίτες! 


     Και με την ευγένεια και την εγκαρδιότητα που χαρακτηρίζει τον Έλληνα, η Πρόεδρος του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου αλλά και  οι κάτοικοι της Κοινότητος, μετά το "γύρισμα", μας προσέφεραν αναψυκτικά στην όμορφη κοινοτική εγκατάστασή τους, πλάι στο ποτάμι, αλλά και μιαν ομαδική φωτογραφία εις ανάμνηση της υπέροχης κινηματογραφικής εμπειρίας μαζύ τους.


     Ασφαλώς, όμως, ο πιο χαρούμενος και σήμερα υπήρξε ο Αρχηγός μας ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο όχι μόνον το εφιπποτοξοτικό ταλέντο του αλλά και την ...εικονοληπτική ικανότητά του υπό τη διδασκαλία της Ελένης Βλάσση και του διευθυντή φωτογραφίας Τζανέτου, δίνοντας -και πάλι!- την καλύτερη "εικόνα" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ".


Μία παραγωγή
για το "Β' Διεθνές Φεστιβάλ Νοκιμαντέρ Ιεραπέτρας"
υπό την αιγίδα: