Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2024

ΙΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ

 ΙΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ



     Οργισμένο το ηλεκτρονικό μήνυμα που λάβαμε, τόσο οργισμένο που δεν καταφέραμε ούτε να το λογοκρίνουμε ώστε να το παρουσιάσουμε ευπρεπές παραλείποντας την οργή του συντάκτη του! Το περιεχόμενό του με πολλά δυσάρεστα στοιχεία αναφορικώς με την αποτυχημένη απόπειρα ανασυγκροτήσεως Ίλης Ιππικού που έχει ανατεθεί εμμίσθως στον απόστρατο ταξίαρχο κ. Δ. Στεργίου-Καψάλη και λόγοι δημοσιογραφικής ευπρεπείας δεν μας επιτρέπουν να ακολουθήσουμε την τακτική της εμφανίσεως ως "screenshot" όπως συνηθίζουμε. 

     Εν περιλήψει, το μήνυμα που προέρχεται από άτομο εκπαιδευόμενο μέσα στην εν λόγω Ίλη Ιππικού  επικαλείται το παραπάνω βίντεο για να επισημάνει: 

     (α) Tην πλήρη άγνοια εκπαιδεύσεως των Ίππων και μας παραπέμπει στις "on camera" αντιδράσεις του Ίππου που ιππεύει ο επικεφαλής της Ίλης και εκπαιδευτής ταξίαρχος κ. Δ. Στεργίου-Καψάλης, σημειώνοντας ότι "αν έτσι είναι το άλογο του εκπαιδευτή φανταστείτε τι τραβάμε εμείς με τα δικά μας που σουζάρουν και μας κοψοχολιάζουν και έχουμε και ατυχήματα που δε γράφτηκαν στο τύπο" και,

     (β) Την φυσική κατάσταση του ταξιάρχου κ. Δ. Στεργίου-Καψάλη, όπως φαίνονται στο βίντεο και τα χέρια του που τρέμουν, δυσκολευόμενος να αντιλαμβάνεται εγκαίρως το τι συμβαίνει ενώ δεν μπορεί να δώσει και κατανοητές οδηγίες με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνεχείς πτώσεις.

     Παρατηρώντας το παραπάνω βίντεο, πράγματι, επισημαίνουμε κι εμείς την ορθότητα των παρατηρήσεων του επιστολογράφου μας βλέποντας, όντως, (1) έναν πολύ ανήσυχον Ίππο τον οποίον εκ της όλης συμπεριφοράς και των αντιδράσεών του θα χαρακτηρίζαμε ατελέστατα "εκπαιδευμένο" και, βεβαίως, (2) παρατηρούμε έναν "τρόμο" στα χέρια του εφιππεύοντος ταξιάρχου κ. Δ. Στεργίου-Καψάλη με "καλουπωμένο" κορμό (stiff) μη ελεγχόμενο σε κάποιες αντιδράσεις του Ίππου του, με δυσκολία αναπνοής και εκφοράς λόγου αναμενόμενα, για την ηλικία του. Κι εδώ είναι εμφανές ότι το "stiff" ορίζει το σύνδρομο του δύσκαμπτου ατόμου που είναι μια αυτοάνοση διαταραχή της κινήσεως η οποία   επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα (τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό). Τα άτομα με αυτή την πάθηση παρουσιάζουν πρώτα μια σκλήρυνση των μυών του κορμού τους ακολουθούμενη, με την πάροδο του χρόνου, από την ανάπτυξη ακαμψίας στα πόδια και σε άλλους μύες του σώματος. Kαι (3) πολύ κακή εφαρμογή αναβολέων με βαθιά το πόδι μέσα σε αυτόν, κάτι πολύ επικίνδυνο για όσους γνωρίζουν Ιππασία και πολύ περισσότερο, απαράδεκτο για έναν Εκπαιδευτή! Και εξ όλων αυτών, βεβαίως και προκύπτει ότι ο εν λόγω απόστρατος κάθε άλλο παρά θα έπρεπε να διευθύνει το εγχείρημα της ανασυγκροτήσεως Ίλης Ιππικού, ανεξαρτήτως εάν ο κ. Δ. Στεργίου-Καψάλης υπήρξε απόφοιτος της Γαλλικής Σχολής της Saumur!

     Από πλευράς μας θα προσθέσουμε ότι, ήδη, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές, με τελευταία προ εβδομάδων, στην περίπτωση του "αμαρτωλού" ...εγχειρήματος της ανασυγκροτήσεως της Ίλης Ιππικού, όχι διότι αντιτιθέμεθα σε κάτι τέτοιο, τουναντίον, αλλά διότι δεν συγχωρούμε τον ευτελισμό του, απλώς, στην οικονομικήν ενίσχυση ενός "ημετέρου" συνταξιούχου(!) αποστράτου περιφρονώντας συνέπειες κύρους ως προς μία τόσο σοβαρή αναβίωση μέρους της Ιστορίας μας!

     Και με πολυετή ειδίκευση στο αντικείμενο της εκπαιδεύσεως Ίππου, μάλιστα, του πολεμικού Ίππου όπως το εκπαιδευτικό curriculum της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" υπαγορεύει, θεωρούμε εντελώς αστείο το μέχρι τώρα "αποτέλεσμα" του εγχειρήματος της ανασυγκροτήσεως της Ίλης Ιππικού και δη, εν σχέσει με τα υπέρογκα κεφάλαια και μέσα που διετέθησαν, καταλήγοντας σε μιαν εικόνα απλού ..."βάδην", με ένα ξίφος, αντί Σπάθης, στο χέρι ενός Ιππέως, με το μαστίγιο στη ...μπότα κάτι απαράδεκτο για τον Ιππέα τακτικού στρατού και το πόδι χωμένο στον αναβολέα κάτι που ούτε αρχάριος δεν ...διαπράττει! 

     Και το θεωρούμε αστείο διότι δεν χρειάζονται τεράστια κεφάλαια και η υποδομή ενός Στρατού για να εκπαιδεύσεις σωστά και με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων έναν Ίππο κι έναν Ιππέα!

     Πολύ εύκολα, υπό την προϋπόθεση της κατοχής της απαραίτητης τεχνογνωσίας, όπως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία, ένας αρχάριος μαθητής όπως ο εικονιζόμενος, μπορεί να υπερπηδήσει εμπόδιο σε καλπασμό (και όχι απλώς να βαδίσει, όπως ο απόστρατος ταξίαρχος!) κρατώντας στα χέρια του δύο Σπάθες Ιππικού (και όχι ένα ...ξίφος, όπως ο απόστρατος ταξίαρχος), ιππεύοντας έναν ανενστόμιστον και ανεπίσακτον Ίππο (κι όχι έναν ενστομισμένο κι επισεσαγμένο, όπως ο απόστρατος ταξίαρχος), χωρίς μαστίγιο και χωρίς σπιρούνια (κι όχι με μαστίγιο και σπιρούνια, όπως ο απόστρατος ταξίαρχος)! Διότι,  α υ τ ό  είναι επίδειξη ικανότητος και όχι το "βάδην" το οποίο κάνουν και οι Α.Μ.Ε.Α. στην ...Θεραπευτικήν Ιππασία!

     Και στη δική μας Σχολή όλα τα παραπάνω δεν τα διδάσκονται μόνον άνδρες αλλά, ισοτίμως και γυναίκες αρχάριες μαθήτριες, όπως η εικονιζόμενη η οποία αν αντιπαραβληθεί με τον απόστρατο ταξίαρχο θα του πάρει τον μπερέ με τη Σπάθη της.

     Βεβαίως, δε, δεν σταματά εδώ η δική μας εκπαίδευση και δεν αρκούμεθα μόνον στην Σπάθη αλλά επεκτείνουμε την διδασκαλία των όπλων και στον Δορυπέλεκυ (Αλεβάρδα) ένα όπλο επίγειο αλλά πολύ ωφέλιμο για τον Ιππέα σε έφιππη χρήση, όπως βλέπουμε στην παραπάνω φωτογραφία νεαρό κορίτσι, μαθήτριά μας, με  δ ύ ο (!) Δορυπελέκεις τους οποίους, ούτε αμίππως δεν θα μπορούσε να σηκώσει ο απόστρατος ταξίαρχος.

     Τέλος, στην παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε προχωρημένο μαθητή μας να υπερπηδά εμπόδιο σε καλπασμό με Δορυπέλεκυ στο ένα χέρι και Σπάθη στο άλλο, ιππεύοντας, όπως αποτελεί κανόνα στη Σχολή μας, ανενστόμιστο και ανεπίσακτον Ίππο, κάτι που μάλλον θα προκαλεί ...ναυτία στον απόστρατο ταξίαρχο! 

     Και, όμως, στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία λειτουργεί επί δέκα εννέα συνεχή χρόνια, με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, όλα τα προαναφερθέντα δεν θεωρούνται διόλου σπουδαία και καθόλου δεν εκλαμβάνονται ως επικλήσεις ..."περιαυτολογίας", θεωρούμενα, απλώς, ως απλή επιτέλεση του εκπαιδευτικού καθήκοντος προς τον Ίππο και τον Ιππέα και είναι υπόθεση φιλοτίμου για τον απόστρατο ταξίαρχο να αναλογισθεί την σοβαρότητα του εγχειρήμτος της ανασυγκροτήσεως μιας ιστορικής στρατιωτικής μονάδος όπως η, υπό σχεδίαση, Ίλη Ιππικού και να αποσυρθεί παραδίδοντας την σκυτάλη σε έναν νεώτερο και ικανότερο συνάδελφό του πριν συμβούν τα χειρότερα που επισημαίνει ο επιστολογράφος μας! Διότι η Ιππική δεν είναι πρέφα σε συνοικιακό καφενείο για συνταξιούχους αλλά απαιτητικότατη δράση Ιππευτηρίου και, εν προκειμένω, μαχητικού χαρακτήρος που δεν περιορίζεται σε επετειακό βάδην ενώπιον ηλικιωμένου φιλοθεάμονος κοινού!  

     Εν κατακλείδι, συμμεριζόμαστε πλήρως την οργή του επιστολογράφου μας και υπερθεματίζουμε σε μια παρακμασμένη χώρα στην οποία κάποια Σακελλαροπούλου τιμά τη μνήμη ενός διαστροφικού περιθωριακού θορυβοποιού και παρασημοφορεί ένα υποκείμενο κατηγορούμενο για αμέτρητες λαμογιές υπό την επίφαση της "φιλανθρωπίας"! Σε μια χώρα στην οποία κυριαρχούν οι παρακρατικοί αλήτες με "διαβατήριο" τον "δημοκρατικό αντιφασισμό", κατεδαφίζοντας Αξίες... Και γι αυτό χαιρόμαστε για το χρέος μας να περιφρονήσουμε όλους αυτούς τους ανελλήνιστους και ανέθνιστους, χαράσσοντας το πρέπον σε κάθε Έλληνα "μονοπάτι" των δικών μας αξιακών πεπρωμένων!


Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

ΤΟΞΟ ΥΠΟ ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ

 ΤΟΞΟ ΥΠΟ ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ



     Πάνε κάποιες εβδομάδες από τότε που είναι γεγονός ο παροπλισμός των υπέροχων Τόξων "Kassai" της οπλοθήκης μας και η, αντ΄ αυτών, δοκιμαστική χρήση στα έφιππα μαθήματά μας, ενός χειροποίητου Τόξου το οποίο, ευγενώς, μας προσέφερε (μαζύ με ακόμη ένα) ο Συνασκούμενος Περικλής Τελειορίδης.

     Πρόθεσή μας είναι η αξιολόγηση του συγκεκριμένου δημιουργήματος μέσα από μία συστηματική και σκληρή δοκιμασία (crash test) που διεξάγεται στο απαιτητικό πλαίσιο των συνθηκών υπαιθρίου Ιππευτηρίου (καιρικά φαινόμενα, άκομψοι χειρισμοί κλπ) και στα χέρια αρχαρίων χρηστών - δοκιμαστών.

     Το υπό δοκιμή χειροποίητο Τόξο, ελαφρού "λιβράζ" ως προοριζόμενο για τους μαθητές μας, είναι, ασφαλώς παραδοσιακό, εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο με φυσικά υλικά (ξύλο, δέρμα κλπ), εξαιρετικώς φινιρισμένο και, εξ όσων αποδεικνύεται, αν και όχι ειδικώς για Έφιππη Τοξοβολία, εν τούτοις, δεν παρουσιάζει προβλήματα κατά την έφιππη χρήση του.

     Μέχρι στιγμής και μετά από χρήση εβδομάδων υπό διάφορες συνθήκες (χαμηλής θερμοκρασίας, χιονόνερου κλπ) οι επιδόσεις του κρίνονται ως αρκετά αξιόπιστες και το ίδιο αρκετά εύχρηστο από χρήστες και των δύο φύλων, διαφόρων σωματοτύπων και μυικών δυνάμεων, ακόμη και σε πάρθιες κινητικές τοξεύσεις. Περισσότερα, ακολουθούν.


"ΕΠΙΠΕΔΟ" ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 "ΕΠΙΠΕΔΟ" 

ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ



     Eξαιρετικός ζωγράφος αλλά και δάσκαλος ζωγραφικής ο αείμνηστος Σταύρος Πασπαράκης, παρά το μεγάλο ταλέντο του ποτέ δεν επεδίωξε να αναμειχθεί με το καλλιτεχνικό κύκλωμα, να γλείψει ποδιές και να αναρριχηθεί στα καλλιτεχνικά αποβλακωτήρια (ΑΣΚΤ) των οποίων οι πρυτάνεις δεν δίστασαν να δηλώσουν ότι τα επιθυμούν ...οίκους ανοχής! Με τον Σταύρο Πασπαράκη κάναμε μαθήματα chiaroscuro με μολύβι 2Β και εξ εκείνης της διδασκαλίας και το περιεχόμενο των σχεδιασμάτων στο βιβλίο μου "Σε Σένα" που δημοσίευσα το 1983. Έτσι, θυμάμαι στη, διδασκαλία των αναλογιών, τον Σταύρο Πασπαράκη να μου λέει: "Σμίκρυνση-μεγέθυνση το ί δ ι ο  κι αυτό μη το ξεχνάς!" Κι αυτό το θυμάμαι όταν αναλογίζομαι ότι το χάλι της ελλαδικής "ιππασίας" είναι  ί δ ι ο  με το χάλι της  κοινωνίας των γραικύλων στην οποία η ανοησία των αγραμμάτων συναγωνίζεται την ηλιθιότητα των αστοιχειώτων! 

     Ο Κostas Batsaras, χωρίς να ξέρουμε ποια είναι η σχέση του με την όποιαν "ιππασία" διαχειρίζεται μία διαδικτυακή σελίδα στην οποία κυριαρχούν τα τσαμπασιλίκια (ιππεμπορίες) οι αγοραπωλησίες διαφόρων ειδών και άλλα τέτοια ...επικολυρικά. Ο εν λόγω, εκφράζεται και υπέρ του Ιπποδρόμου διαμαρτυρόμενος για το οριστικό, πια, κλείσιμό του και εις επίρρωση της συνηγορίας του υπέρ του Ιπποδρόμου ανήρτησε βίντεο με γνωστό προπονητή του Ιπποδρόμου ο οποίος διετύπωσε θέσεις ορθές εν μέρει, θέσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπ΄ όψη από εκείνους που θα ήθελαν να έχουν ολοκληρωμένη άποψη περί του συγκεκριμένου κερδοσκοπικού Οργανισμού. Επ΄ αυτού του βίντεο προσέθεσα ένα σχόλιο, όπως εμφανίζεται στο παραπάνω στιγμιότυπο οθόνης και ο ...φωστήρας της τρισηλίου θεότητος μου απήντησε όπως επίσης εμφανίζεται στο προαναφερθέν στιγμιότυπο! Ο ...τιτανοτεράστιος Kostas Batsaras, προφανώς, ούτε κατάλαβε το τι διάβασε ούτε κατάλαβε και το τι έγραψε!  

     Παραλλήλως, ο ίδιος "διαχειριστής", προκειμένου να εξυμνήσει τον Ιππόδρομο, παρουσιάζει βίντεο με κάποιον αρειμάνιο τύπο αγνώστων λοιπών στοιχείων ο οποίος μπαίνει με ένα αναμμένο τσιγάρο στον Σταύλο και συνεντευξιάζεται δίπλα στον Ίππο και επί αχύρων με την καύτρα να απειλεί το ...Μαρκόπουλο, επ΄ αυτού δε προσθέτω το σχόλιό μου περί της αυτονόητης απαγορεύσεως του καπνίσματος μέσα σε Σταύλους, ειρήσθω εν παρόδω, οι οποίοι στερούνται και αυτού του απλού πυροσβεστήρος! Και επ΄ αυτού του αυτονοήτου ο "διαχειριστής" Kostas Batsaras σπεύδει να εκθέσει το κακόγευστο ..."περιεχόμενο" του στόματός του το οποίο όχι μόνον δεν του επιτρέπει να εκφρασθεί κοσμίως αλλά ούτε καν κατανοητώς, με αποτέλεσμα και με εμφανές το ακατάλληλο περιεχόμενο στο στόμα του (και πώς να τον πείσεις να το εναποθέσει σε πτυελοδοχείο...;) το "εξαγόμενο" να είναι τόσο αηδιαστικό όσο και ακατάληπτο έως ..."ουγκ"!

     Και βεβαίως, αντί απαντήσεως, ο  Kostas Batsaras έσπευσε να διαγράψει τα σχόλιά μου, προφανώς, διότι τον εμπόδιζε το "περιεχόμενο" της ...στοματικής του κοιλότητος! Όχι, δεν αντέκρουσε ούτε τα περί "α λ η τ ε ί α ς", ούτε τα περί "επιστροφής στο δ η μ ο τ ι κ ό", τι να αντικρούσει άλλωστε αφού τα scripta manent και χαρακτηρίζουν! Aυτά προτίμησε να τα "καταπιεί" μαζύ με τα υπόλοιπα της ...στοματικής του κοιλότητος... 

     Όμως, το θέμα είναι ακόμη πιο σοβαρό απ΄ ό,τι αρχικώς δείχνει, διότι δεν είναι, απλώς, ζήτημα αγενείας ή αγραμματοσύνης. Είναι εμφανές σύμπτωμα κοινωνικής ψυχοπαθητικής νόσου κατά την οποία η ψυχοφθόρος δυσφορικότητα που αναπτύσσει η αποτυχία των μαζικών επιλογών εκδηλώνεται αναιτίως και απροκλήτως στις διαπροσωπικές σχέσεις σε βαθμό καταλυτικής επικινδυνότητος! Συγκεκριμένα...

     ... Ο Kostas Batsaras ως "οικοδεσπότης" - διαχειριστής μιας διαδικτυακής σελίδος στην οποία οι πάντες έχουν δικαίωμα διατυπώσεως γνώμης, αναιτίως και απροκλήτως, καθυβρίζει χυδαιότατα έναν φιλοξενούμενο της σελίδος του ο οποίος ούτε τον έθιξε, ούτε καν διεφώνησε μαζύ του και μάλλον συνετάχθη υπέρ, μέρους, προπονητών του Ιπποδρόμου τον οποίον υπερασπίζεται ο "οικοδεσπότης". Συνεπώς, ο Kostas Batsaras δεν είχε κανέναν λόγο να καθυβρίσει τον φιλοξενούμενο της σελίδος του και, μάλιστα, τόσο χυδαία! Όμως, ακριβώς αυτό διαφεύγει και από τον ίδιο και από την κοινωνία, ότι οι α ν τ ι φ α σ ί σ τ ε ς  "Batsaraδες", Λιγνάδηδες, Μίχοι, Πολυχρονόπουλοι, Φιλιππίδηδες κλπ κλπ με την κ ο ι ν ή επιλογή του ψυχοπαθητικού  α ν τ ι φ α σ ι σ μ ο ύ, διεμόρφωσαν έναν  ψ υ χ ο π α θ η τ ι κ ό ν  εσμό μέσα στον οποίο όλοι επιχειρούν να φάνε τις σάρκες τους  α δ ι α κ ρ ί τ ω ς, αλληλο-επιτιθέμενοι και αλληλο-σπαρασσόμενοι άνευ αιτίας και άνευ προκλήσεως! 

     Και για όποιον αναρωτηθεί εάν ο Kostas Batsaras και, εν γένει οι ...Batsaraδες είναι αντιφασίστες ας παραλληλίσει την συμπεριφορά τους με εκείνη του κατά τεκμήριον Φασίστα Ezra Pound για να λάβει την δέουσα απάντηση ή ας ρωτήσει απευθείας τον Kosta Batsaras και τους Batsaraδες... οι οποίοι με τις υπάρξεις και τα έργα τους δικαιώνουν τον Φασισμό, 79 ολόκληρα χρόνια μετά την υποτιθέμενη "συντριβή" του! Διότι, οι κορυφαίες πνευματικές μορφές που θεμελίωσαν τον Φασισμό όπως, ο Ezra Pound, o Giovanni Gentile, ο Luigi Barzini Sr., o Guelfo Civinini, o Salvatore Di Giacomo, o Luigi Federzoni, o Curzio Malaparte, o Filippo Tommaso Marinetti, o Ugo Ojetti, o Alfredo Panzini, o Salvatore Pincherle, o Luigi Pirandello, o Ildebrando Pizzetti, o Vittorio G. Rossi, η Margherita Sarfatti, ο Ardengo Soffici, ο Giuseppe Ungaretti, o Gabriele D' Annunzio, o Angelo Oliviero Olivetti, ΔΕΝ είχαν καμία σχέση με τα μεταπολεμικά αστοιχείωτα και αγραμμάτιστα "σκουπίδια" που αλληλο-σπαράσσονται κι εκδηλώνονται ως δυσφορικοί υβριστές έως και βιαστές εαυτών και αλλήλων! Και, εκείνοι οι αδιαμφισβήτητοι Φασίστες είχαν, πέραν της χαρακτηριστικής ευγενείας και ...ανθρώπινο(!) πρόσωπο!

 Η ελληνοπρεπεστάτη μορφή του διαχειριστή και γνησίου απογόνου του ...Περικλέους!

     Ας μην απορούμε, λοιπόν για το "επίπεδο" της ελλαδικής "ιππασίας" όταν οι λογής-λογής "Batsaraδες" εμπλέκονται στα ιππικά πράγματα της τάλαινας κοινωνίας μας ασκώντας, μάλιστα και "διαχειριστικά" ...καθήκοντα! Άλλωστε, εδώ πανεπιστημιακοί πρυτάνεις θέλησαν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα ..."οίκους ανοχής" και κάποιος κατάφερε να κάνει "οίκο ανοχής" και το κολλέγιο που διηύθυνε όταν η λεσβία κόρη του που είναι καθηγήτρια σε αυτό κατηγορήθηκε για δύο απόπειρες γενετήσιας προσβολής μαθητριών της, για την ...Ιππασία θα κάνουμε λόγο;...

     Η αντιφασιστική δημοκρατία στην οποία συμβιώνουμε με την πλειονότητα των αρρώστων της μας δίνει, ως νουνεχών, την δυνατότητα της εξαγωγής του συμπεράσματος "ΖΟΥΜΕ ΕΝ ΜΕΣΩ ΗΛΙΘΙΩΝ" και, ως εκ τούτου, μας παρέχει και απτό το παράδειγμα προς αποφυγήν, λόγος για τον οποίον και την ευγνωμονούμε!      

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024

AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Τρίτη συνεχής εκπαιδευτική ημερίδα για τον νεόλεκτον Ίππο της τοπικής Σχολής μας και τα αποτελέσματα σε Ίππο, Εκπαιδευτή, βοηθό αλλά και ...φωτογράφο, είναι ορατά και αυτό μας το αποκαλύπτει η, παραπάνω, φωτογραφία του τίτλου!

     Για να επιτευχθεί όμως αυτό το αποτέλεσμα ενός Ίππου ο οποίος, πια, ενδιαφέρεται συνειδητώς, για τα αντικείμενα με τα οποία εξοικειώνεται, μεσολάβησαν πολλά και ...σωστά αφού, αυτά τα αντικείμενα και πολλά είναι και ογκώδη αλλά, κυρίως, μέχρι τώρα "άγνωστα". Και ο εξαιρετικός Σταύλος "MANIATIS STABLES" με το γαλήνιο και φυσικό περιβάλλον του είναι ιδανικός για να βοηθήσει την εκπαιδευτική προσπάθεια ευνοώντας την αυτοσυγκέντρωση του Ίππου η οποία, εν προκειμένω, είναι απαραίτητη. 


     Mια επιμήκης, σωστά ελεγχόμενη, ρυταγώγηση με τα αντικείμενα του "φόβου" στο χέρι του Εκπαιδευτή καταλήγει πάντα στην προϋποτιθέμενη χαλάρωση του Ίππου που θα τον προετοιμάσει ψυχολογικώς να αντιμετωπίσει θαρραλέα και τις συνέπειες της χρήσεώς τους (εικόνες, κινήσεις και ήχους).

     Και σε κάποιο σημείο ο φωτογραφικός φακός συλλαμβάνει την "σύζευξη" ενός "θετικού" Ίππου κι ενός "υπεράνω πάσης αγωνίας επιτυχίας" Εκπαιδευτή ο οποίος, ..."αφ΄ υψηλού" και όπως πρέπει, αναμένει από τον Ίππο του το αυτονόητο! Και συγχαρητήρια στην οξυδερκέστατη ...φωτογράφο μας Ιωάννα που απαθανάτισε αυτή την στιγμή που είναι καθοριστικότατη για την όλην εκπαιδευτική διαδικασία!


     Και, κάπως έτσι, ενώ ο Ίππος συραγωγείται αμέριμνος, ο Εκπαιδευτής τοξεύει πολύ κοντά και με χαλαρή χορδή αποφεύγοντας την εκπομπή ήχου προς αποφυγή περιττής οχλήσεως του τετραπόδου.


     Και τώρα έρχεται η στιγμή που ο Εκπαιδευτής θα σφυγμομετρήσει ακόμη ακριβέστερα την αποδοχή της όλης διαδικασίας από τον εκπαιδευόμενο Ίππο του τον οποίο θα αφήσει ελεύθερο ελέγχου προετοιμαζόμενος να τοξεύσει.


     Και πάλι διακριτικά και αποφεύγοντας τον συριγμό της χορδής, με τον Ίππο ελεύθερο παντός ελέγχου, ο Εκπαιδευτής τοξεύει χαλαρά και πολύ κοντά μέσα στο οπτικό πεδίο του εκπαιδευόμενου Ίππου του οποίου οι αντιδράσεις δείχνουν ικανοποιητικές. 


     Η ημερίδα θα συνεχιστεί με τον Μελέτη μας στον ρόλο του ...ταραχοποιού Τοξότη και θα συνεχισθεί για καιρό, τόσο ώστε ο Ίππος να χαρακτηρισθεί "αξιόπλοος" για την Έφιππη Τοξοβολία και οι συνθήκες στους "MANIATIS STABLES" είναι ιδανικές για πολλά... Όπως ιδανικός αναδεικνύεται και ο Αρχηγός της τοπικής μας Σχολής, Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης ο οποίος ήδη δεν εκπαιδεύει απλώς αλλά καταφέρνει και να παίζει με τα εκπαιδευόμενα τετράποδα πλάσματα που λατρεύουμε!


Συνεχίζεται

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΟ ...ΠΑΡΑΔΑΚΙ

 ΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΟ ...ΠΑΡΑΔΑΚΙ



     Με τον ανώτατο "άρχοντα" να τιμά "μνήμες" περιθωριακών διαστροφικών "στιχουργών" και να παρασημοφορεί κατηγορουμένους για κακουργηματικές πράξεις, η σύγχρονη γραικία σκουπιδοποιείται ως "Κολομβία των Βαλκανίων" στον παγκόσμιο χάρτη εκθέτοντας σε διεθνή εμπτυσμό την Ελλάδα η οποία, αν και από την μάχη της Πύδνας αποτελεί τελεσίδικο παρελθόν "οντότητος", εν τούτοις εξακολουθεί να διασύρεται ως ταυτιζόμενη με την σημερινή χωματερή των γραικύλων. Και μέσα σε όλο τούτο το ερείπιο "κράτους" και η Ιππασία ακολουθεί την κοινή κατρακύλα Αξιών που οι ανάξιοι κάτοικοι της χώρας επιλέγουν!  

     Mε σταθερή ..."μπουζουριέρα" το ανυποψίαστο και εργαλειοποιημένο, "άλογο", οι επί δεκαετίες αμετακίνητες μουτσούνες εφοπλιστο-βιομηχάνων, μεγαλο-ταβερνιάρηδων, φακελλάκηδων, ανειδικεύτων τοκογλύφων και λοιπών άλλων κοινωνικών λαμογιών, λυμαίνονται την ελλαδική "ιππασία" η οποία δεν έχει καμία σχέση με το ιππεύειν αλλά με το αλισβερίσι που διευκολύνει το έρπειν προς την κοινωνική αναρρίχηση!



Το ίδιο το διεφθαρμένο δημοκρατικό καθεστώς που παρασημοφορεί τα παρακρατικά κατακάθια που δηλώνουν "αντιφασίστες", αυτό το καθεστώς έχει εκχωρήσει και την Ιππασία σε χέρια ανάλογων λαμογιών "μεγαλοπαραγόντων" τα οποία επιδίδονται σε "πιρουέτες" γύρω από το παραδάκι και την κοινωνική τους αυτο-προώθηση σαν δευτεροκλασάτες μπαλαρινούλες που δεν τους φτάνει η υπαρξιακή ανεπάρκεια, δεν τους φτάνει η ασχετοσύνη με τα "ιππικά πράγματα" αλλά απαιτούν και το ...χειροκρότημα!


     Τα πάντα σ τ α θ ε ρ ώ ς  ανακυκλώσιμα στον χώρο, λοιπόν, της ελλαδικής "ιππασίας" και μόνιμο και το μοναδικό έντυπο-εκφραστής της, η "ΙΠΠΑΣΙΑ" η οποία εκδίδεται(!) επί 39 ολόκληρα χρόνια επαναλαμβάνοντας σε κάθε ένα από τα 417 τεύχη της την ίδια παρακμή και την ίδια κατάπτωση που χαρακτηρίζει τα "ιππικά πράγματα" της συν-"εκδιδομένης" δημοκρατίας του "κράτους" των Αθηνών. Και από το 417ο τεύχος της "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" αντλούμε και το ιδιαιτέρως δυσάρεστο "σόφισμα" ότι το "αλάτι" που νοστιμίζει την "αθλητική ιππασία", όπως την εννοούν οι γραικύλοι, είναι το ...παραδάκι!


     Δυστυχώς, αυτό το "σόφισμα" δεν είναι ανυπόστατο και η "ΙΠΠΑΣΙΑ" απλώς το υπογραμμίζει ως πραγματικότητα διότι, όντως, για τον εξαθλιωμένο όχλο των γραικύλων, το παραδάκι αποτελεί "ζητούμενο" και στον χώρο της υποτιθέμενης "ιππασίας" του.


     Ανεξαρτήτως εάν από την σημερινή ελλαδικήν "ιππασία" έχουν διωχθεί πάντες οι μη "πολύφερνοι" πλουτοκράτες και τον λυμαίνονται αποκλειστικώς οι "έχοντες και κατέχοντες" (οι οποίοι δεν κατέχουν αναγκαστικώς και την ιππική δεξιότητα, κάτι, όμως, για το οποίο ουδείς απασχολείται...), αδιαφόρως εάν την σύγχρονη ελλαδική "κάστα" της κατ΄ ευφημισμόν "ιππασίας" κατακλύζουν προβεβλημένοι λεφτάδες και ...τέκνα αυτών, είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ο συντάκτης της "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" έχει τους λόγους του να μη κάνει διακρίσεις και να αφήνει να εννοηθεί ότι το χρηματικό κίνητρο είναι ενδιαφ΄περον ακόμη και για μιαν ...Ιόλη Μυτιληναίου, κόρη του ...γνωστοτάτου! Να το ...ψειρίσουμε, να το "φωτίσουμε";... Κι αν ναι, εδώ για τι ...ποσά μιλάμε και από "πού";... Kαι αυτό είναι...Ιππασία; 


     Για κάποιο "στήσιμο" μιλά ο συντάκτης! Για κάποιο "στήσιμο" με επίκεντρο κάποια "διοργάνωση" με ...χρηματικά(!) "έπαθλα", τουτέστιν,  π α ρ α δ ά κ ι! Και το μυαλό μας πάει σε μια ..."ιπποδρομοποίηση" της, δήθεν, "αθλητικής ιππασίας" διότι όποιος ξέρει τον "χώρο" και διαβάζει τέτοιες διατυπώσεις το μυαλό του αμέσως πάει σε  σ τ ο ι χ ή μ α τ α, μ ε ρ ί σ μ α τ α   και λοιπές ...λ ο υ μ π ι ν ι έ ς  με είλωτα τον εκμεταλλευόμενο Ίππο και δεδομένη την κακοποίησή του! Διότι "Αθλητισμός" πέραν κοτίνου δεν νοείται!

AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 AΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Και η εκπαίδευση του νεολέκτου Ίππου συνεχίζεται από το σημείο που τελείωσε η προηγούμενη ημερίδα! Αλλά, "τι" ακολουθούμε σε αυτές τις περιπτώσεις και "ποιος" είναι ο κεντρικός άξονας της προσεγγίσεώς μας;

     Ξεκινώντας από τον "κεντρικό άξονα" ορίζουμε ότι αυτός είναι ο αυτοέλεγχος της αγωνίας μας για την επιτυχία της εκπαιδεύσεως και η αποφυγή της επιδείξεως προς τον Ίππο της οιασδήποτε αμφιβολίας μας για το τελικό αποτέλεσμα! Ο Ίππος αναγνωρίζει τα πάντα, αποκρυπτογραφεί τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας και αν εμείς δεν είμαστε πεπεισμένοι για την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας δεν είναι υποχρεωμένος και ο Ίππος να πεισθεί... Έτσι, καθ΄ όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, ο Εκπαιδευτής δεν θα πρέπει να δίνει καμία σημασία στον Ίππο και δεν θα πρέπει να επικεντρώνεται στις όποιες αντιδράσεις του, αλλά θα πρέπει να τις διαγιγνώσκει απολύτως διακριτικά με την περιφερειακή του όραση και να τις εκτιμά χωρίς την επίδειξη κανενός ιδιαιτέρου "ενδιαφέροντος". Καθ'  όλη την εκπαιδευτική διαδικασία ο Ίππος, από τον Εκπαιδευτή, εκλαμβάνεται ωσεί ΜΗ υπάρχων! Και, βεβαίως, προ της ενάρξεως της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι εκ των ουκ άνευ ο Κύκλος Προσεγγίσεως και όχι μόνον... Μετά από αυτόν, ο Εκπαιδευτής θα πρέπει να αφιερώσει αρκετό χρόνο συσφίξεως της σχέσεώς του με τον Ίππο όχι με επίκεντρο την προσφορά βρωσίμων αλλά, κυρίως, ψαύσεων και επαφών!

     Ακολούθως, η όλη διαδικασία θα διεξαχθεί σε "περιβάλλον" ηρεμίας και β ά δ η ν με επικέντρωση στην "στρογγυλή κίνηση" ακόμη και σε εξοικειωτικές διαδικασίες που την θέλουν παραβιασμένη. Επί παραδείγματι, αρχικώς, όταν ο Ίππος εξοικειώνεται με την τόξευση, κατά την άφεση της χορδής ο χειριστής του Τόξου δεν θα πρέπει να εκτείνει το χέρι ώστε να μην προκαλεί επιβαρυντικό αιφνιδιασμό στον Ίππο και τούτο αφού προηγηθούν πολλές χαλαρές τοξεύσεις εν στάσει και εν κινήσει με το βέλος κατευθυνόμενο μέσα σε ένα βεληνεκές επτά περίπου μέτρων από τον Ίππο. Όταν, δε, ο Ίππος επιδείξει πλήρη απάθεια σε αυτές τις αρχικές τοξεύσεις, τότε αρχίζουμε να βαδίζουμε τον Ίππο και να τοξεύουμε σε μεγαλύτερα βεληνεκή.

     Όλα τα αντικείμενα με τα οποία πρέπει να εξοικειωθεί ο Ίππος του γίνονται οικεία "εική και ως έτυχε", χωρίς καμία διάθεση επιδείξεως ή υπογραμμίσεως της παρουσίας τους. Αφήνουμε τον Ίππο να τα "ανακαλύψει" παρέχοντάς του την ψευδαίσθηση ότι αυτά τα αντικείμενα εμείς τα θεωρούμε αδιάφορα και εκείνος τα εντοπίζει. Το Τόξο, τα βέλη κλπ, όλα, θα τα "ανακαλύψει" όλως ...τυχαίως, ο ίδιος ο Ίππος με μεάς, βεβαίως, να τα κρατούμε κατά πλήρως αδιάφορο τρόπο προκειμένου να περιέλθουν στην αντίληψή του. Και, ασφαλώς,με εμάς να παριστάνουμε ότι δεν καταλάβαμε ότι ...κατάλαβε! "Παίζουμε ότι δεν παίζουμε ένα παιγνίδι" και οι "Κόμβοι" (Κnots) του R. D. Laing  αντηχούν στο ...Ιππευτήριο!

     Σε όλη την διάρκεια της εκπαιδεύσεως δεν συγχωρείται καμία βιασύνη και ποτέ ο Εκπαιδευτής δεν θα πρέπει να προσπεράσει τα θεμελιακά στάδια της στάσεως και του βάδην θέλοντας να επισπεύσει τα "πράγματα" ώστε να χαρεί έναν εκπαιδευμένο Ίππο σε τροχασμό και καλπασμό! Κατά τις πρώτες εκπαιδευτικές φάσεις όλα πρέπει να γίνονται απολύτως γαλήνια σε ένα ήρεμο περιβάλλον που εμπνέει στον Ίππο εμπιστοσύνη και αυτοσυγκέντρωση!

     Και έπεται συνέχεια, διότι οι υπέροχοι "MANIATIS STABLES" στη Βαλύρα Μεσσηνίας οι οποίοι φιλοξενούν την δραστηριότητα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" προσφέρονται για πολλά και ...πανέμορφα υπέρ της ευημερίας του Ίππου και ο Αρχηγός του Παραρτήματός μας Αθανάσιος με τον βοηθό του Μελέτη είναι σε θέση να τα καταφέρουν άριστα!



Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

ΛΑΜΠΡΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΙΝ ΤΗ ...ΛΑΜΠΡΗ!

 ΛΑΜΠΡΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΙΝ ΤΗ ...ΛΑΜΠΡΗ!



     Μπορεί στην καθιερωμένη εναρκτήρια φωτογραφία αυτής της ημερίδος ο σχολικός Ίππος μας να θέλησε να κρατήσει για τον εαυτό του την Ταξιαρχία μας "κρύβοντάς" την αλλά, στη συνέχεια, έκανε τα πάντα και τελικώς τα κατάφερε να την αναδείξει σε μια πραγματικήν Αμαζόνα διευκολύνοντάς την να εκτελέσει τις πρώτες τοξεύσεις της σε τροχασμό!

     Κι ο ίδιος Ίππος ανέδειξε και τον Μάνο μας σε έναν άριστο Ιππακοντιστή ο οποίος σε καλπασμό εξακόντισε το όπλο του και, μάλιστα, με τέτοιαν άνεση και σε τέτοιαν απόσταση ώστε να μας αναγκάσει να του φωνάξουμε "Πρόσεξε μη τρυπήσεις το τσίγκο της περιφράξεως!". Βεβαίως, σ΄ αυτό δεν βοήθησε μόνον ο Ίππος αλλά και το σωστό ...παντελόνι που αποφάσισε να φορέσει ο Μάνος μας, μετά το φιάσκο της προηγουμένης ιππεύσεώς του!

     Λαμπρή ημερίδα πριν τη ...Λαμπρή και η δική μας Λαμπρή τούτη η ηλιόλουστη αλκυονίδα ημέρα με άνεμο μεν αλλά ...εμπνευσιακή "ατμόσφαιρα", με τροχαστικήν Έφιππη Τοξοβολία και καλπαστικόν Ιππακοντισμό, κυρίως με αρμονία, ακρίβεια εκτελέσεως ασκησιολογίου και ...κέφι, πολύ ...κέφι, με την Ταξιαρχία στο τέλος να λέει "Σήμερα αισθάνθηκα χαρά!" και με τον Εκπαιδευτή να αισθάνεται υπερήφανος για έναν αξιολάτρευτο σχολικό Ίππο και για δυο εκπαιδευόμενους με άριστην απόδοση!  Α υ τ ό  είναι Ιππασία!

     Kαι οι δύο οι σημερινοί εκπαιδευόμενοι εισήχθησαν στον κύριο στόχο των διαφορετικών αντικειμένων τους από, διαφορετικά, βεβαίως, μονοπάτια: Η κατάληξη σε τροχαστικήν Έφιππη Τοξοβολία για την Ταξιαρχία και η ανάκτηση του καλού καλπαστικού "καθίσματος" για τον Μάνο.

     Έτσι, η Ταξιαρχία ξεκίνησε με βαδιστικό Ιππακοντισμό και παρά την γκρίνια της για κοντινό εξακοντισμό, το γυναικείο χέρι της απέδωσε πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο.

     Ακολούθως η Ταξιαρχία ασκήθηκε στη διατήρηση του τροχαστικού ρυθμού με το ένα χέρι στην ανάταση ώσδτε να αρχίσει, σιγά-σιγά, να αποδεσμεύεται από την ανάγκη "στηρίξεως" επί των ηνιών.  

     Η Ταξιαρχία συνέχισε με τροχαστικόν Ιππακοντισμό, με ασφαλές "κάθισμα" και πολύ καλούς διευθυντικούς χειρισμούς, ενώ οι εξακοντίσεις της ήσαν κατά πολύ βελτιωμένες.  

     Κι έτσι, φτάσαμε σε μιαν "έτοιμη" Ταξιαρχία για τροχαστικές τοξεύσεις τις οποίες κατάφερε άνετα και με εμφανή μαχητικότητα!

     Ο Μάνος υπεβλήθη, αρχικώς, σε ένα προ-καλπαστικό ασκησιολόγιο το οποίο τον προετοίμασε για έναν καλό καλπασμό επί μεμετρημένης διαδρομής.

     Αρκετά "τεχνάσματα" ανακτήσεως της καλπαστικής αυτοπεποιθήσεως και, κυρίως, της αυτοπεποιθήσεως της αποτελεσματικότητος εντολών, πάντοτε επί στροφής, ενώ ο Μάνος επεδείκνυε γεωμετρική βελτίωση από στιγμή σε στιγμή, από καλπασμό σε καλπασμό!

     Και αφού πήγαν κατ΄ ευχήν ως προς τον καλό καλπασμό, ο Μάνος υπεβλήθη και σε μία διαδικασία βαθύνσεως του "καθίσματός" του και βελτιώσεως της ευσταθούς ισορροπίας του με καλπαστικόν Ιππακοντισμό κατά την διάρκεια του οποίου η μαχητική φύση του Μάνου "έλαμψε" στο Ιππευτήριο, επιτυγχανομένου ούτω πως του αντικειμενικού σκοπού της ημερίδος.

     


Ένα ευπαρουσίαστο πιάτο spaghetti alla puttanesca στο "Ristorante Verona" (πολύ πριν τα δευτεροκλασάτα "μαγείρια" των μοντέρνων πρωινάδικων και των ...27 φύλων -και φτερών...- ανακαλύψουν το ...bagnomaria για να ξαναζεστάνουν τα προμαγειρευμένα του φαστφουντάδικου) προϋπέθετε μιαν ακολουθία υλικών και χειρισμών άνευ των οποίων δεν θα μπορούσε ποτέ να παρουσιασθεί το πιάτο αυτό στον γευσιγνώστη! Ε, το ίδιο προϋποθέτει κι ένα σωστό μάθημα Ιππασίας κι ο chef, είτε ο μεγάλος Angelo Angeli, είτε ο υπογράφων κατέχουν και την "συνταγή" και την υπομονή ώστε η γεύση να υπερκαλύπτεται από την επίγευση, όπως και στην περίπτωση της Ταξιαρχίας η οποία περιέγραψε την "επίγευσή" της από την σημερινή ημερίδα όπως προανεφέρθη! Τον Μάνο μας θα τον ακούσουμε εν συνεχεία.