Σάββατο 20 Ιουλίου 2019


JUST   OUT   FESTIVAL




«Όλοι εδώ, σ΄ αυτό το καστρομονάστηρο,  
αντιστεκόμαστε υπερήφανα 
ενάντια στην δραματική αύξηση της βίας, 
των ναρκωτικών,
του χουλιγκανισμού 
και του κιτς 
…και στρεφόμαστε προς τις παραδοσιακές Αξίες!»

Από τους διοργανωτές του "Just Out"



     Η Ευρώπη αρχίζει να ξυπνά από τον λήθαργο της παρακμής των μεταπολεμικών της χρόνων και αργά-αργά αλλά σταθερά στρέφεται στις ρίζες της και στην Παράδοσή της. Οι νέοι της ξαναβρίσκουν τις Αξίες της ηρωικής αντιλήψεως ζωής περί της οποίας, πολλές δεκαετίες πριν, συνέγραψε ο Ιωάννης Συκουτρής και με βδελυγμία αποκηρύσσουν τα όσα μέχρι σήμερα τους δηλητηρίασαν.


     Στην Σερβία και με επίκεντρο ένα ιστορικό καστρομονάστηρο και φέτος οι νέοι του κόσμου καλούνται για μιαν ακόμη χρονιά να αναβιώσουν παραδοσιακές ευρωπαϊκές πολεμικές τέχνες και παραδόσεις, να τιμήσουν Προγόνους και να ξαναθυμηθούν μέσα σε μία πολυάνθρωπη διοργάνωση ότι έχουν την Τιμή και το χρέος να είναι τα παιδιά μιας ηπείρου με υψηλές πολιτισμικές Αξίες!


     Στο ιστορικό καστρομονάστηρο Manasija (σε αρχιτεκτονικό ρυθμό Resava) της πόλεως Despotovac της Σερβίας, από 23 έως 25 Αυγούστου 2019, ο μη κυβερνητικός και μη κερδοσκοπικός Οργανισμός "Just Out", διοργανώνει και φέτος το ετήσιο φεστιβάλ για την απότιση Τιμής στις ευρωπαϊκές πολιτισμικές Αξίες με προσκεκλημένη, για πρώτη φορά, την Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" .



     Έτσι, τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι, οι "Έλληνες Κένταυροι" στο καστρομονάστηρο Manasija του σερβικού Despotovac, από 23-25 Αυγούστου, εκπροσωπούμε την Ελλάδα, μαζύ με 25 ακόμη χώρες, προβάλλουμε την εποποιία των ηρωικών Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως και την μνήμη του εθνικού μας Ιστορικού Κωνσταντίνου Σάθα και συνενώνουμε την "φωνή" μας με την ιαχή 25 εθνών για την επιστροφή των συγχρόνων κοινωνιών στις παραδοσιακές πολιτισμικές Αξίες!


     Ας χαρούμε, λοιπόν, τα τείχη του καστρομονάστηρου Manasija, εκεί όπου η σκιά του Δεσπότη Στέφανου Λαζάρεβιτς περιφέρεται στις πολεμίστρες.



Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019

ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΙΑΠΩΝΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ
"ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ"
με τον 
ICHINOSUKE UMEKAWA


     Δεν γνωρίζω πως μπορεί να αντιδρά ένας Αμερικανός κάθε φορά που στέκεται μπροστά σε έναν Ιάπωνα, πως μπορεί οι τύψεις του για το ατιμώρητο εγκληματικό παρελθόν του να τον κάνουν να τρέμει, αλλά εγώ, ως Έλλην, κάθε φορά που αντικρίζω έναν Ιάπωνα χαμηλώνω το βλέμμα διότι στο νού μου έρχεται μία εικόνα για την οποία η χώρα μου είναι συνένοχη, έχοντας συνεργήσει στο πυρηνικό ολοκαύτωμα της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι δια των ραδιοπυροσωλήνων που ενεργοποίησαν τις δύο γενοκτονικές πυρηνικές βόμβες και που υπήρξαν ανακάλυψη του Έλληνος καθηγητή του Ε.Μ.Π. Παύλου Σαντορίνη και προσφορά προς τους εγκληματίες Αμερικανούς του, αλήστου μνήμης, Γεωργίου Β', αναξιοπρεπούς υπηρέτη της Βρεταννικής Intelligence Service!

Nεαρός Ιάπωνας, θύμα της πυρηνικής βόμβας, αλλά υπερήφανος,
 μεταφέρει προς ταφή στη πλάτη του το πτώμα του μικρότερου αδελφού του!

     Και κάθε φορά που έχω την Τιμή να στέκομαι εμπρός σε έναν Ιάπωνα στη σκέψη μου έρχεται η ντροπή του ευχαριστηρίου της κυβερνήσεως των Η.Π.Α. για την παραχώρηση της ανακαλύψεως των δύο ραδιοπυροσωλήνων προς τον Παύλο Σαντορίνη και νιώθω την καταισχύνη να σκιάζει ολόκληρη την χώρα μου! 

Το ευχαριστήριο της ΝΤΡΟΠΗΣ!

     Έτσι κι απόψε, σε μία βραδυά παραδοσιακού Ιαπωνικού χορού του εκπληκτικού Ιchinosuke Umekawa, υποκλινόμενος στον μεγάλο χορευτή, ο νους μου ξαναβρέθηκε εκεί όπου παραμένει ο νους όλης της Ανθρωπότητος από το 1945, με το δολοφονικό "Enola Gay" να υπερίπταται εκατομμυρίων δολοφονημένων Ιαπώνων, στο πυρηνικό ολοκαύτωμα, το μ ό ν ο αληθινό ολοκαύτωμα της Ιστορίας, της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι!


     Παρών απόψε και η Α.Ε. ο Πρέσβυς της Ιαπωνίας στην Αθήνα κ.Yasuhiro Shimizu αφού, η εκδήλωση ήταν εντεταγμένη στο πλαίσιο του εορτασμού των 120 χρόνων των διπλωματικών σχέσεων Ελλάδος-Ιαπωνίας!


     Για "ποιον", όμως, χορευτή μιλάμε; Σε "ποιον" αναφερόμαστε; Μεταφέρουμε από το πρόγραμμα της εκδηλώσεως το βιογραφικό του: 


     Και το αποψινό πρόγραμμα, ένα πολυποίκιλο ριπίδιο γεμάτο καλλιτεχνική "πολυχρωμία" αλλά και ιαπωνική παραδοσιακότητα όπως και αυτό, παρουσιάζεται στο επίσημο φυλλάδιο:


     Δυο κατατοπιστικά, όμως, λόγια για τον Ιαπωνικό χορό περί του οποίου θα ήταν απαραίτητο να διευκρινισθούν κάποια απαραίτητα για όποιον "δυτικό" θα ήθελε να τον απολαύσει:

     "Nihon buyō(日本舞踊είναι ένας γενικός όρος για τον Ιαπωνικό χορό. ;Έχει την χρονική αφετηρία του στην πρώιμη εποχή του Εdo (17ο αιώνα) με "δάνεια" από το παραδοσιακό δραματικό θέατρο Kabuki, έχοντας, έκτοτε, ενσωματώσει διάφορε μεταγενέστερες τεχνικές..

  Το Nihon buyō διακρίνεται σε δύο βασικά "ρεύματα", το πρώτο επηρεασμένο από το θέατρο Kabuki (歌舞伎) με δυναμικότερη χορογραφία και το δεύτερο επηρεασμένο από το θέατρο  () και με ηρεμότερη χορογραφία είναι το Kamigata-mai που αναπτύχθηκε στην Kamigata (περιοχές Kyoto και Osaka).

     Γενικώς, το Nihon buyō χαρακτηρίζεται από γαλήνιες και αρμονικές κινήσεις, εν αντιθέσει προς τον δυτικό κλασικό χορό που χαρακτηρίζεται από έντονα άλματα, δυναμικές πιρουέτες κλπ.

     Και τα δύο είδη του Nihon buyō εκτελούνται με την συνοδεία ενός παραδοσιακού λαούτου, του  samisen (三味線).


     Aυτό, πάντως, που χαρήκαμε απόψε από τον θεσπέσιο Ιchinosuke Umekawa, δεν θα μπορούσε να υποβαθμιστεί σε, απλό, παραδοσιακό Ιαπωνικό χορό αφού υπήρξε μία εντυπωσιακότατη τελετουργία ορχήσεως, λες και λάβαινε χώρα στο βάθρο του υπερφυσικού αγάλματος του Βούδδα Daibutsu, στην ιερή Kamakura και κάθε απόπειρα λεκτικής μεθερμηνείας της σκηνικής "αφηγήσεως" του μεγάλου Ιάπωνος χορευτή θα συνιστούσε σμικρυντική βλασφημία.


     Εν ολίγοις, ο Ιchinosuke Umekawa, απόψε δεν είχε, θνητή, ανθρώπινη υπόσταση επί σκηνής αλλά ήταν ένας "ιερός άνεμος" μέσα από τους στροβίλους του οποίου λαμπύριζαν δυο μάτια που "μιλούσαν" στον θεατή αφηγούμενα, συνεχώς, όλο το δρώμενο και δυο χέρια σαν κλωνάρια ανθισμένης κερασιάς, βαριοφορτωμένα με κατακόκκινους καρπούς που κυμάτιζαν νωχελικά από ένα ολόφρεσκο αγέρι που κατέβαινε από το Fuji.


     Σίγουρα, αυτή η αποψινή συγκλονιστική εμπειρία λαμπρής ορχήσεως δεν ήταν ένας "χορός" αλλά το μεγαλείο της ενσαρκώσεως της Τερψιχόρης η οποία απεποιήθη του χιτώνος της και προτίμησε κιμονό και χακάμα!


     Αιφνιδιαστικός, στο τελευταίο χειροκρότημα ο ευγενέστατος Ιάπων, παρεκάλεσε το ακροατήριό του να παραμείνει στις θέσεις του και ζήτησε την άδειά του να φωτογραφηθεί μαζύ με όλους τους θεατές αυτής της παραστάσεως κάτι που έγινε, επευφημούμενος από όλους!


     Απόψε όμως, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" είχε έναν λόγο παραπάνω να απολαύσει αυτή την εμπειρία παραδοσιακού Ιαπωνικού χορού διότι ένα Μέλος μας και η πρωταγωνίστρια του Ιππικού Θεάτρου μας, η Δέσποινα Μπόνου, μαθήτρια αλλά και συνεργάτις του Ιchinosuke Umekawa ήταν και πάλι δίπλα του, μιλώντας Ιαπωνικά και φέροντας ένα "βαρύτατο" καλλιτεχνικό βιογραφικό ...μεσήλικος, στα, μόλις, 21 της χρόνια! Και, κάπως έτσι, με τον Ιάπωνα διεθνή χορευτή εν μέσω δύο  "Ελλήνων Κενταύρων", αφέθηκαν οι προβολείς της αίθουσας να σβήσουν κι απόψε... 


Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

ΜΥΗΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 
ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ
ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ"


     Αν ο Άνθρωπος είχε την ωριμότητα, χωρίς υπερφίαλο πνεύμα και δεισιδαίμονες προσεγγίσεις, να σέβεται τις μαθηματικές επιταγές και της κοσμικής συγκυρίας, θα μπορούσε να ζήσει απαλλαγμένος πολλών προβλημάτων τα οποία η εγωιστική συμπεριφορά του προξενεί. Δυστυχώς, όμως, όταν η αστρολογική πρόβλεψη σε προειδοποιεί για μαθηματικώς επερχόμενα δεινά κι εσύ προγραμματίζεις, έστω κι ανιδιοτελώς και καλοπίστως, μεγαλεπήβολες διοργανώσεις, τότε, πάλι καλά που καταφέρνεις τα όσα μπόρεσες να καταφέρεις...   


     Ημέρα εκλείψεως και εμείς στον ..."κόσμο" μας! Και έκλειψη σημαίνει μια έκτακτη επιθεώρηση πτεράρχου με την ανάκληση της αδείας σου που σου ανατρέπει ένα πρόγραμμα, μία καταιγίδα που την ονομάζουν "Αντίνοο" να οργώνει την περιοχή των δραστηριοτήτων σου, ένα περιστατικό κινδύνου ζωής Ίππου στην άλλη άκρη να αντιμετωπίζεται από έναν μοναχικό ήρωα της καθημερινότητος κι εσύ να μη μπορείς να τον βοηθήσεις στο παραμικρό όντας στο άλλο άκρο για εκτέλεση προγραμματισμένης εκπαιδεύσεως με έναν, άλλο, Σταύλο υπό ...μετακίνηση κλπ κλπ! Παρά ταύτα:


     Ένα πρόγραμμα εισαγωγής στην Τοξοβολία εξ Επαφής των εξαιρετικών παιδιών μας του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου" κατάφερε να υλοποιηθεί με την ευγενή υποστήριξη του Πολιτιστικού Συλλόγου Σχηματαρίου "Γεώργιος Σχηματάρης", παρά την μάχη με τα δευτερόλεπτα προκειμένου να αποφευχθούν οι συνέπειες της αναμενόμενης καταιγίδος.


     Με την παρουσία του Αρχηγού του Παραρτήματος Εφιπποτοξότη Γ. Σταυριανόπουλου - Ιφικράτη επεξηγήθηκαν όσα απαραίτητα για την Τοξοβολία εξ Επαφής αξιοποιώντας επί τα βελτίω του στρογγυλού χείλους του πηγαδιού που βρίσκεται στο κτήμα όπου διεξάγεται η εκπαίδευση των μαθητών του Παραρτήματος.

     Και όπως, πολύ σωστά, επεσήμανε και ο τοπικός Αρχηγός, η επιλογή του σημείου βοήθησε τους μαθητές ώστε να προσέχουν ιδιαιτέρως τον χειρισμό του Τόξου τους διότι απέναντί τους είχαν Συνασκούμενο!


     Τα ευφυέστατα παιδιά που μυήθηκαν, σήμερα, στην Τοξοβολία εξ Επαφής κατενόησαν πλήρως την σημασία της αλλά και στο τέλος διετύπωσαν και ευστοχότατες παρατηρήσεις, πολύ διδακτικές για την καθημερινότητά τους, όπως η διαχείριση του θυμού για την αποτυχία μιας επιδιώξεως και η απαιτούμενη ψυχραιμία προς αντιστάθμιση της ήττας, κάτι πολύ σημαντικό για την έγκαιρη κατανόηση από τον Άνθρωπο.


     Μετά την Τοξοβολία εξ Επαφής, τα παιδιά μας συνέταξαν την Γραμμή Βολής για την συνέχιση της ειδικής, αυτής, εκπαιδευτικής ημερίδος με το σύνηθες προπονητικό πρόγραμμα και με Αρχηγό Βολής τον Αρχηγό του τοπικού Παραρτήματος.


     Οι ασκήσεις του προγράμματος δεν απέβλεπαν μόνον στην ανάπτυξη της τοξευτικής τεχνικής αλλά και της αυτοπειθαρχίας, του συντονισμού και της αυτοσυγκεντρώσεως, όπως προβλέπεται σε όλο το πρόγραμμα της Ενστικτώδους Τοξοβολίας.


     Ο Αρχηγός Βολής με ιδιαίτερη προσοχή για το κάθε παιδί διηύθυνε την Προπόνηση, όπως πάντα, με στρατιωτικήν υπευθυνότητα και, όπου χρειάζονταν, διορθωτικές παρεμβάσεις χωρίς να κουράζει και χωρίς να περισπά την αυτοσυγκέντρωση των εκπαιδευομένων.


     Ιδιαίτερη προσοχή έδειξε ο αγαπημένος μας Ιφικράτης και στην νεοείσακτη μαθήτριά του η οποία είχε προηγούμενη εμπειρία "Ολυμπιακής" (μοντέρνας) Τοξοβολίας και σήμερα πρωτογνώριζε την Ενστικτώδη Τοξοβολία με διαφορετικά δεδομένα και συντελεστές.



     Aπό το πρόγραμμα δεν έλειψαν και τα γνωστά απρόοπτα που παρατηρούμε σε παρόμοια δραστηριότητα.



     Όλα τα παιδιά ανταποκρίθηκαν το ίδιο αποτελεσματικά και στο δεύτερο μέρος αυτής της ιδιαίτερης ημερίδος.



     Αρκετά ικανοποιητικό το ποσοστό ευστοχίας υπό τις όχι και εύκολες συνθήκες της κάθε ασκήσεως, έδειξε ότι υπό σωστή διδασκαλία πάντοτε αναμένεται το καλύτερο για τον εκπαιδευόμενο.



     Και ιδιαίτερη η χαρά μας παρακολουθώντας τον συνοδό-Πατέρα να ενθουσιάζεται και να μπαίνει στη Γραμμή Βολής τοξεύοντας πλάι στο χαρισματικό παιδί του το οποίο αποδεικνύει την χαρισματικότητα του γεννήτορός του!



     Αυτές οι ημερίδες, πραγματικά, μας χαρίζουν τόση ηθικήν ικανοποίηση όσο τίποτε άλλο, παρακολουθώντας την πρόοδο των μαθητών μας! 



     Ο σιδηροδρομικός σταθμός της Χαλκίδος εξυπηρετεί τις μετακινήσεις μας προς και από Χαλκίδα και Σχηματάρι και πλάι στον συρμό, δίπλα ακριβώς από την αποβάθρα, μια "εικόνα" λες και βγαίνει από πίνακα του μεγάλου θαλασσογράφου μας Κωνσταντίνου Βολανάκη μας υποδέχεται και μας αποχαιρετά. Αυτή η "εικόνα" με τα δύο πανέμορφα κλασικά καραβόσκαρα να έχουν για φόντο την ψυχρή εξέλιξη μας παραπέμπει στην σχέση της δικής μας πανέμορφης παιδευτικής δραστηριότητος που έχει για φόντο της ένα ογκώδες μεν, κακαίσθητο δε, κοινωνικό γίγνεσθαι! Παρά ταύτα κι ενώ αυτό αποτελεί την καταγραφή μιας αποκαρδιωτικής πραγματικότητος, εμείς αισιοδοξούμε ότι η καλαίσθητη προσέγγιση της ζωής και, κυρίως, η ηθικοπνευματική ανέλιξή της η οποία αποτελεί την επιλογή μας, στο τέλος θα νικήσει! Αφού, πάντα στο τέλος νικούν οι Αξίες και, δη, οι κλασικές! 




Πλήρες φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Η κλασική "παλιά" στελέχωση της Γραμμής Βολής των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" παραμένει "σταθερή" Αξία για την εκεί Σχολή!


      Από τον Αρχηγό του Παραρτήματος, Εφιπποτοξότη Γ. Σταυριανόπουλο - Ιφικράτη μέχρι και τους μαθητές του, όλοι διακριτοί για την τεχνική και τις επιδόσεις τους.


     Και τα δύο φύλα, όπως και όλες οι ηλικίες, μέχρι την νεαρότατη Μαρίνα μας, όλοι αξιοπρόσεκτοι.


     Και αξιοπρόσεκτοι, είτε επί γης είτε...απογειωμένοι, στο μοναδικό περιβάλλον των τειχών του Φρουρίου Καράμπαμπα όπου ασκούνται.


     Εκείνο, πάντως, το οποίο παραμένει αξιοπερίεργο είναι ο αγαπημένος μας Φραγκίσκος, ο οποίος στο δεύτερο, μόλις. μάθημά του μας εξέπληξε θετικότατα. 


     Ο (μέλλων) γιατρός μας βρίσκεται ξανά στο τόπο του επαναπατριζόμενος από τον τόπο των σπουδών του και, πραγματικά, μας αφήνει άφωνους!


     Η πασιφανής αντιληπτικότητά του για το τοξευτικό αντικείμενο "μεταφράζεται" τόσο γρήγορα και με τόση ακρίβεια σε ενδεδειγμένη τεχνική η οποία αποτυπώνεται "εύγλωττα" στον φακό.


     Κάτι ...πάει πολύ καλά στους "Έλληνες Κενταύρους Χαλκίδος", κάτι κι αυτό το "κάτι" μας αρέσει!


Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
 ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Το μεγάλο πλεονέκτημα της Ελληνικής σκέψεως ήταν το ..."μάτι", το ...βλέμμα των Ελλήνων που δεν άφηνε τίποτε απαρατήρητο και μπορούσε αμέσως να επιλέξει το σωστό προς ...υιοθέτηση και ανάδειξη! Και όπως το Θειάκι του πολυμήχανου Οδυσσέως  "πέφτει" πολύ κοντά στην Κέρκυρα, ήταν αναμενόμενο να χαρούμε τους Κερκυραίους Συνασκουμένους μας να επιβεβαιώνουν τον κανόνα της ...φυλής μας, με το περιεχόμενο της τελευταίας Προπονήσεώς τους στην Παραδοσιακή Τοξοβολία. 


     Πρωτότυπη, όσο και χρησιμότατη άσκηση που δεν την έχουμε ξανακάνει στην Ομάδα μας, εμπνευσμένη από την τελευταία διοργάνωση του Οργανισμού "Kassai" στην Κοιλάδα του Kaposmérő, χωρίς, στη προκειμένη περίπτωση, καμία προηγούμενη εξάσκηση, a prima vista..., να επιβεβαιώνει ότι έχουμε συνεχώς τα μάτια μας ανοιχτά για την πρόοδο των μεθόδων μας ως απόγονοι δημιουργών Πολιτισμού.


     Θα μπορούσε, κανείς, να συμπεράνει "επιδερμικά" ότι μια τόξευση από σκάλα αναπαράγει συνθήκες εμπηκτικών "πυρών", κάτι όχι και λάθος... Όμως, στο πλαίσιο της αποενοχοποιήσεως της ισορροπιστικής επισφαλείας κατά την τόξευση όπου εντάσσεται και η προηγούμενη άσκηση, η τόξευση από σκάλα συντελεί και σε κάτι ακόμη, δηλαδή, στο αποτέλεσμα της προηγουμένης ασκήσεως. 


     Εδώ, τόσο η διατήρηση αδιατάρακτης της τεχνικής όσο και της ευστοχίας παραμένει σταθερή επιδίωξη παρά την αίσθηση ενός όχι σταθερού πεδίου εδράσεως, όπως η σκάλα.


     Και η σκάλα, πέραν της αποενοχοποιήσεως της ισορροπιστικής επισφαλείας συμβάλλει ως μέσον παρεμβαλλόμενο προς περιορισμό της στοχαστικής γραμμής σε μία άσκηση προς μικροδιορθώσεις σκοπεύσεως, όπως εφαρμόσαμε, ήδη, από την αρχή της λειτουργίας της Σχολής μας!


     Αυτή, πραγματικά η άσκηση είναι ωφελιμότατη διότι διεγείρει την μικροδιορθωτική κρίση του Τοξότη καταλήγοντας στην ευστοχία.


     Και βεβαίως, η προσεκτικότατη "ανάγνωση" και αυτού του οπτικο-ακουστικού "υλικού" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δείχνει μία σύλληψη προπονητικού προγράμματος και μιαν αντίστοιχην εκτέλεση που μας κάνουν όλους υπερήφανους!


     Αλλά το "φυτώριο" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" μπορεί να είναι περισσότερο υπερήφανο απ΄ όλους για την παραγωγή του έργου του!