Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

 ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ "ΣΚΕΠΤΙΚΟ" 
ΤΗΣ 
ΙΠΠΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Από φίλο της Ομάδος μας ο οποίος κατοικεί μονίμως στην επαρχία λάβαμε ένα μήνυμα, του οποίου μία παράγραφος μπορεί να ενδιαφέρει ένα ευρύτερο μέρος επισκεπτών του Ιστολογίου μας και λοιπών φίλων:

     "...Βλέπω να κάνετε πολλές ασκήσεις που δε τις βλέπω αλλού και κάποιες από αυτές που τις έκανα μόνος μου είδα πολλά να αλλάζουν μέσα μου σε σχέση με το άλογο. Παραδείγματος χάρι ποτέ δεν είχα τρέξει με ένα άλογο στο έδαφος και ποτέ δεν είχα περάσει ένα εμπόδιο μαζί του και όταν το έκανα μετά είδα ότι το άλογο ήταν εγώ και εγώ το άλογο. Από πού βγάζετε αυτές τις ασκήσεις;"

     Αγαπητέ μας Φίλε, αρχικώς σε ευχαριστούμε για τα καλά λόγια της εισαγωγής του μηνύματός σου με τα οποία μας τιμάς αλλά, κυρίως, για το ενδιαφέρον σου για τις ασκήσεις του εκπαιδευτικού προγράμματός μας.



     Αναφορικώς με το εκπαιδευτικό πρόγραμμά μας και τις ασκήσεις του, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από το ότι στην Εκπαίδευση όλα πρέπει να είναι σαν τις βαθμίδες ενός κλιμακοστασίου του οποίου τα σκαλιά οδηγούν ομαλά από το πλατύσκαλο στο κεφαλόσκαλο χωρίς διαμεσολαβούντα ...κενά ή ακραίες υπερπηδήσεις. Και, όπως αυτή η ομαλή και ισότονη αλληλουχία ανόδου σε ένα καλοσχεδιασμένο κλιμακοστάσιο βοηθά τον ανερχόμενο να φτάσει στο κεφαλόσκαλό του, έτσι και ένα καλοσχεδιασμένο ασκησιολόγιο με ομαλώς κλιμακούμενη δυσκολία (απαιτητικότητα) ασκήσεων οδηγεί στην απόκτηση της διδασκόμενης δεξιότητος, πρωτίστως, με ασφάλεια και, δευτερευόντως, με επάρκεια. 


     Η δική μας Σχολή Ιππικής θεμελιώθηκε στη γνώση, ανάλυση και αξιοποίηση πολλών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων κορυφαίων ιππικών λαών, με κύριο "άξονα" την Φυσική Ιππική της οποίας τα περιγράμματα έθεσε ο Ξενοφών στο σύγγραμμά του "Περί Ιππικής". Και, δική μας αφετηρία είναι να πλησιάσει ο Άνθρωπος και να κατανοήσει τον Ίππο και όχι το αντίστροφο που επιχειρούν τόσο αναποτελεσματικώς οι δυτικότροπες Σχολές Ιππικής, προσπαθώντας να υποχειριάσουν με όσο το δυνατόν λιγότερο ανθρώπινο κόπο και σε όσο το δυνατόν συντομότερο χρόνο τον Ίππο για λόγους κοντόθωρης εκμεταλλεύσεως. Με τον Άνθρωπο να διαμορφώνει τους κοινωνικούς κανόνες και τον Ίππο, απλώς, να παρακολουθεί τον Άνθρωπο, είναι αυτονόητο ότι ο Άνθρωπος αναλαμβάνει την υποχρέωση να κατανοήσει και τον Ίππο και όχι να αναμένει το αντίστροφο, οπότε, ως κοινωνικός διαμορφωτής ο Άνθρωπος θα πρέπει να αναλάβει και την υποχρέωση της αποτελεσματικής επικοινωνίας με εκείνους που επιλέγει ο ίδιος να συνεργασθεί, συμπεριλαμβανομένων και των Ιπποειδών, τα οποία μετέφεραν στη ράχη τους τον ίδιο τον Πολιτισμό του.


     Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", λοιπόν, ξεχνάμε το τι "βολεύει" εμάς στη σχέση συνεργασίας μας με τον Ίππο και λαμβάνουμε υπ΄ όψη το τι, πραγματικά, βολεύει εκείνον στη σχέση συνεργασίας του με ένα πλάσμα όπως ο Άνθρωπος. Για να γίνει αυτό πιο κατανοητό ας πάρουμε για παράδειγμα τη στομίδα.


          Ήταν αναμενόμενο από το πλάσμα που εφηύρε την '''ιερή εξέταση" προκειμένου να βασανίσει ομοίους του για λόγους ...εκκλησιαστικούς, να μη διστάσει να επινοήσει ένα πανάρχαιο, βάναυσο, εφεύρημα που καθιερώθηκε στην Ιππικη προς κάλυψη της ανθρώπινης φοβικότητος και μόνον, τη στομίδα, η οποία, ενώ έχει αποδειχθεί εντελώς περιττή για την αποστολή για την οποία -υποτίθεται- προορίζεται, εξακολουθεί να βασανίζει τους Ίππους της ανθρωπότητος προξενώντας ισχυρό πόνο στο στόμα τους και καθιστάμενη συνώνυμο του πλέον απεχθούς βασανισμού τους. 


     Η στομίδα, υποτίθεται, καθιερώθηκε για τον αποτελεσματικό έλεγχο διευθύνσεως αλλά και ακινητοποιήσεως του Ίππου (όπως και η "ιερή εξέταση" για λόγους θρησκευτικής ...ευθυγραμμίσεως) στην πραγματικότητα, όμως, λόγω των οδυνηρών επιπτώσεών της στο στόμα του Ίππου, ενώ η απουσία της επιτυγχάνει πολύ καλύτερα αποτελέσματα και στις δύο περιπτώσεις (έλεγχος διευθύνσεως και ακινητοποίηση) η παρουσία της συχνά επιφέρει σοβαρές και επικίνδυνες δυστροπίες του Ίππου, όχι δε λίγες φορές και απρόβλεπτες ανορθώσεις με απώλεια ισορροπίας αλλά και αφηνιασμούς. 


    Παρά ταύτα, ακόμη και σήμερα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ιππασίας (F.E.I.) εξακολουθεί να θεωρεί ανεπίτρεπτη τη συμμετοχή ανενστόμιστων Ίππων σε αγώνες Υπερπηδήσεως Εμποδίων απαιτώντας υποχρεωτικώς την χρήση βασανιστικών στομίδων, ενώ είναι πασίγνωστο ότι ο ανενστόμιστος Ίππος διατηρεί τέλεια ισορροπία, υπακοή στον έλεγχο διευθύνσεως και ακινητοποιήσεως και, κυρίως, καλύτερες επιδόσεις απ΄ ό,τι ένας ενστομισμένος!


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", εκ πεποιθήσεως, επιδιώκει ώστε οι μαθητές της να ιππεύουν όσο γίνεται περισσότερους Ίππους και δη ξένους, ενθαρρύνοντας την εμπειρία του "a prima vista" προκειμένου να μπορούν να συνεργάζονται με οποιονδήποτε Ίππο και να μη παραμένουν δεσμευμένοι του περιορισμού ιππεύσεως μόνον συγκεκριμένων, του "δικού" μας Σταύλου. 



     Η ιδιοτυπία αυτή προέκυψε από τα συμπεράσματα του Ιδρυτή αυτής της Σχολής ο οποίος ουδέποτε διέθετε "δικό του" Ίππο αλλά επεδίωκε να ιππεύει συνεχώς διαφορετικούς Ίππους, σε διαφορετικές Σχολές, σε διαφορετικές χώρες αλλά και ...ηπείρους, διπιστώνοντας συνεχή ανάπτυξη των ιππικών του δεξιοτήτων.  Και, τούτο αποτελεί θεμελιώδη  εκπαιδευτική αρχή της Σχολής μας, εάν δε παρατηρήσει κανείς το φωτογραφικό υλικό των μαθημάτων μας όπως αυτό καθημερινώς δημοσιοποιείται θα προσέξει πάμπολλους, διαφορετικούς, ιππευόμενους Ίππους που εάν ήσαν δικοί μας θα έπρεπε να διατηρούσαμε τον μεγαλύτερο Σταύλο του ...κόσμου! 


     Έτσι, οι Ίπποι που ιππεύουν οι μαθητές μας ανήκουν σε τρίτους οι οποίοι ευγενώς μας τους χορηγούν και είναι Ίπποι οι οποίοι ιππεύθηκαν και (μετά από εμάς...) ιππεύονται ενστομισμένοι (συχνά με βαρύτατες στομίδες) και παρατηρείται ότι ενώ με τους μαθητές μας οι ίδιοι Ίπποι ανενστόμιστοι συμπεριφέρονται ιδανικώς ακόμη και υπό συνθήκες πολύ υψηλής ιππικής απαιτητικότητος, με τους ιππαγωγούς τους, βαρέως ενστομισμένοι και υπό συνθήκες ελαφρού ιππικού έργου, συμπεριφέρονται απρόβλεπτα και, συχνά, επικίνδυνα!


      Δυστυχώς, όμως, παρά το ότι οι συγκεκριμένοι ιππαγωγοί παρακολουθούν την σημαντική διαφορά συμπεριφοράς των Ίππων τους ιππευομένων απείρως αποτελεσματικότερα χωρίς στομίδα, εκείνοι επιμένουν να τους ιππεύουν με ...στομίδα (!), υπογραμμίζοντας τη νοσηρότητα μιας ατελούς ανθρωπότητος της οποίας η εμμονικότητα στο λάθος ανάγει μια βλακώδη "idée fixe" σε ...δόγμα! Άλλωστε, εάν παρατηρήσουμε προσεκτικότερα τις κοινωνίες, παρά την αμφιλεγόμενη εξέλιξή τους, θα ανακαλύψουμε πίσω από την πεπατημένη της σκέψεως των πολιτών που τις απαρτίζουν μιαν εμμονικότητα στην ανόητη ανθρωποκεντρική υποκειμενικότητα, των δογμάτων, των θρησκειών, των κομματικών πεποιθήσεων κλπ κλπ, ενώ η ορθότητα της φυσικής, ή μάλλον, της φυσιοκεντρικής αντικειμενικότητος αιωρείται ανέγγιχτη υπεράνω όλων! 


     Βάσει του ίδιου σκεπτικού, στη Σχολή μας έχουμε εξ αρχής απορρίψει και τη χρήση οιουδήποτε συνεργήματος (μαστιγίου, πτερνιστήρων, ακόμη και σέλλας και ηνιών) καταφέρει πόνο ή και δυσαρέσκεια στον Ίππο, ανεξαρτήτως του κατά πόσον και εάν το συνέργημα υπηρετεί στην υποχειριότητα του Ίππου ώστε αυτός να είναι ευκολότερα εκμεταλλεύσιμος από τον Άνθρωπο εμμένοντες στο ότι η καλύτερη σχέση με το φυσικό περιβάλλον (μέσα στο οποίο εντάσσεται και ο Ίππος) επιτυγχάνεται, πρωτίστως, χωρίς τη βία του ...χρονομέτρου! 


     Η κλιμακούμενη, λοιπόν, πρόσκτηση εκπαιδευτικής εμπειρίας από τους Εκπαιδευτές της Ομάδος μας, μας υποχρεώνει, διαρκώς, σε ανάλυση των συμπερασμάτων  και σύνθεση νέας γραμμής μετά από κάθε μάθημα, ώστε να προκύπτει μία διαρκής ανέλιξη του επιπέδου διδασκαλίας με ολοένα και πλέον εξελιγμένες ασκήσεις οι οποίες εμπλουτίζουν τα μαθήματά μας, σώζοντας τον χρόνο και τα χρήματα των μαθητών μας αφού, άλλωστε, είμαστε και μη κερδοσκοπικός οργανισμός! 


     Και είμαστε και η μόνη εν Ελλάδι Ιππική Σχολή η οποία διαθέτει δύο ξεχωριστά ογκώδη συγγράμματα με συντεταγμένο ολόκληρο το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα ώστε και οι διδάσκοντες να διαθέτουν "πυξίδα" διδασκαλίας, αλλά και οι μαθητές να γνωρίζουν εκ των προτέρων τη διδακτέα ύλη.  


     Όμως, αυτή η, επί δεκαετία σχεδόν, συνεχής κλιμάκωση των εκπαιδευτικών εμπειριών και η συνεπαγόμενη επαύξηση της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητος της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε με ασφάλεια συνεχώς και βέλτιστες ασκήσεις προς ανάδειξη αρίστων Ιππέων χωρίς κανέναν κίνδυνο της ακεραιότητος των, εις τα μαθήματα ...συμβαλλομένων πλασμάτων!


      Προσοχή, όμως: τίποτε από όλα τα παραπάνω δε μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια ίππων και Ιππέων μιας Ιππικής Σχολής εάν η μεταξύ των μελών της σχέση δεν είναι αυτή η οποία φαίνεται στη φωτογραφία που ακολουθεί! Η καθαρότητα της ψυχής και του "βλέμματος" όλων όσων παρευρίσκονται στο στίβο ενός Ιππευτηρίου αποτελεί την μόνη εγγύηση ασφαλείας, προόδου και ωφελείας μιας Σχολής η οποία, αληθώς, θέλει να λέγεται "Ιππική"! Και αυτό, ακριβώς, είναι η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων".



Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

"ΦΥΛΑΞΗ"
Διδασκαλία εδάφους και έφιππη

"GUARD"
Ιnstruction on foot and mounted


     Ακολουθώντας το "πνεύμα και το γράμμα" του εγχειριδίου "Saber Exercise" (1914) του λαμπρού George S. Patton jr. o Πρωτεσίλαος ξεκίνησε να εκπαιδεύει τους "Έλληνες Κενταύρους" στη Σπαθασκία κατά διδασκαλία εδάφους αλλά και έφιππη.


     Συμμεριζόμενοι απολύτως το πνεύμα του μεγάλου στρατιωτικού συγγραφέως, ο Πρωτεσίλαος θα επιμείνει ώστε οι μαθητές μας να κατανοήσουν ότι η επιτυχία τους ως εφίππων σπαθιστών θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα του Ίππου τους κατά την διάρκεια της συμπλοκής και από το ίδιο το επιθετικό τους πνεύμα! Δηλαδή από την "ισχύ πυρός" της επιθετικότητός τους και την ταχύτητα "κινήσεως"!


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" μη περιοριζόμενη σε μία απλή διδασκαλία στρατιωτικού πεδίου αλλά, ως σχολείο χαρακτήρων, επιδιώκουσα την ενδυνάμωση των χαρακτήρων των μαθητών της ώστε να αποκτήσουν "ισχύ πυρός' στην καθημερινότητά τους, θα καταδείξει στους συμμετέχοντες σε αυτά τα μαθήματα τη μεγάλη σημασία της αποτελεσματικής "σπαθιστικής καταφοράς" εναντίον όλων εκείνων των συντελεστών που θέλουν τον σύγχρονο Άνθρωπο ...ραγιά, υποτεταγμένο σε μια μοίρα που οι εκμεταλλευτές του, του καθορίζουν.  


     Εν αρχή, λοιπόν, "Φύλαξη!" και ο George S. Patton jr. μας επιφυλάσσει μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέχεια την οποία, θα συμπληρώσει ο Sun Tzu με το σύγγραμμά του περί της "Τέχνης του Πολέμου", ώστε να μην "αιχμαλωτίσουμε" τους μαθητές μας σε μία περιορισμένη σπαθασκητική διδασκαλία αλλά σε μία διδασκαλία νίκης επί της καθημερινότητος.   


Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

ΑΚΡΑΙΑ ...ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 
EXTREME TRAINING


     Παρά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αυτής της δεκεμβριανής ημέρας, οι προπονήσεις και τα μαθήματα είχαν έναν ιδιαίτερα ακραίο χαρακτήρα, όχι ως προς τους χαμηλούς βαθμούς Κελσίου, αλλά ως προς τις υψηλές απαιτήσεις από όλους όσους έλαβαν μέρος.


     Η κλασική, ξύλινη, κυλινδρική βαλβίδα ενός Ιππευτηρίου έχει ένα υπολογίσιμο βάρος αλλά και ένα σχήμα που κάθε άλλο παρά την καθιστά ευχείριστη σε οποιανδήποτε άλλη κατάσταση πλην εκείνης επί του εδάφους ή επί των εμποδίων. Παρά ταύτα, η βαλβίδα είναι πάρα πολύ χρήσιμη στην απαιτητική εκπαίδευση Ιππέων διότι τα δύο σοβαρά μειονεκτήματά της (βάρος και σχήμα) είναι αυτά που γυμνάζουν τον Ιππέα τόσο στο να διαχειρίζεται πολλές και σοβαρές αντιξοότητες οι οποίες μπορούν να εμφανισθούν απρόοπτα κατά την ίππευσή του. Παραλλήλως, η βαρειά και δύσχρηστη βαλβίδα μπορεί να λειτουργήσει και ως, άτυπος, "ζυγός" ...συζεύξεως δύο ή περισσοτέρων Ίππων υποχρεώνοντάς τους σε στατική και κινητική συνεργασία. Καμία άλλη Σχολή δεν έχει ανακαλύψει την μεγάλη αξία της βαλβίδος ως εκπαιδευτικού μέσου διδασκαλίας της Ιππικής, όμως, η εμπειρία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" την θεωρεί ως ένα εξαιρετικό μέσο για τον προαναφερθέντα εκπαιδευτικό σκοπό και αυτό έχει αποδειχθεί αρκετές φορές μέχρι σήμερα, κατά τη διάρκεια της, σχεδόν, δεκαετούς και ασφαλέστατης λειτουργίας της Σχολής μας.   


     Σήμερα, λοιπόν, οι αρχάριοι μαθητές μας ανέλαβαν εφίππως τη ...βαλβίδα και ξεκίνησαν το μάθημά τους διαχειριζόμενοι επιτυχέστατα και το βάρος και το σχήμα της ιππεύοντας σε κινητικό σχηματισμό και διερχόμενοι συντονισμένα και  επίγειες βαλβίδες. Παραλλήλως, με το ένα χέρι εναλλάξ, ανύψωναν τη βαλβίδα, γυμναζόμενοι αλλά και βελτιούμενοι ως προς τη διεύθυνση του Ίππου, αλλά και το ευσταθές κάθισμα, απομακρυνόμενοι από τη "στήριξη" επί των χειρών, με τους Ίππους "κουρδισμένους" σε παράλληλο σχηματισμό ζεύγους. Βεβαίως, ο Αρχηγός της Ομάδος δε παρέλειψε να τοξεύσει ...σκαρφαλώνοντας στη βαλβίδα με τους μαθητές του όχι μόνον να τον υποβαστάζουν ...αγόγγυστα αλλά και να τον καλούν να συνεχίσει να τοξεύει ...ασταμάτητα! 


     Άλλοι μαθητές. σήμερα, εφίππευσαν σπαθηφόροι, συντονίζοντας τις διελεύσεις τους με τους Ίππους τους, επίσης, σε παράλληλο σχηματισμό ζεύγους και ανυψώνοντας τις (βαρύτατες!) σπάθες τους  σε προκαθορισμένο σημείο ώστε να αποενοχοποιείται το "βλέμμα" από τις επίγειες βαλβίδες από τις οποίες διέρχονταν με ακρίβεια.


     Αρκετά τα σημερινά μαθήματα στο Ιππευτήριο καθώς η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι ένας Οργανισμός Έφιππης Τοξοβολίας και Εφίππων Μαχητικών Τεχνών και μεταβαίνοντας στο γειτονικό Τοξευτήριο για το εβδομαδιαίο μάθημα Σπαθασκίας ο Αρχηγός έκρινε σκόπιμο να αρχίσουν πλέον να το παρακολουθούν και έφιπποι μαθητές. Έτσι, δύο επιλεγμένοι έφιπποι μαθητές με δύο Ίππους ξεκίνησαν σε μία ορεινή διαδρομή κατευθυνόμενοι προς τον τόπο του μαθήματος, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές προτίμησαν να κινηθούν με τα οχήματά τους οδικώς.


     Ο Πρωτεσίλαος και πάλι "επί σκηνής" διηύθυνε το μάθημα Σπαθασκίας και με ασκήσεις ευκαμψίας καρπού.


     Τόσοι οι πεζοί μαθητές όσο και οι έφιπποι εξετέλεσαν με ακρίβεια όλες τις προβλεπόμενες ασκήσεις και ιδιαίτερη εντύπωση έκανε σε όλους η ευπείθεια των δύο Ίππων οι οποίοι, παρά το βρέθηκαν εν μέσω κινουμένων ομοιωμάτων σπαθιών αλλά και με τον πειρασμό του ολόφρεσκου γρασιδιού γύρω τους, εκείνοι, επέδειξαν αξιοπρόσεκτο ...αυτοέλεγχο!


     Τα μαθήματα Έφιππης Σπαθασκίας των "Ελλήνων Κενταύρων" σε λίγο θα διδάσκονται εξ ολοκλήρου σε έφιππους μαθητές διότι ο Πρωτεσίλαος είναι ιδιαιτέρως μεταδοτικός.


     Μετά το μάθημα Σπαθασκίας, η τακτική εβδομαδιαία Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας σήμανε για τους παρόντες αυτής της πολύ κρύας ημέρας στο μικρό οροπέδιο που μας φιλοξενεί κι έκανε σήμερα πολλά "χέρια" να μη μπορούν εύκολα να οπλίσουν το βέλος.


     Παρά τις καιρικές αντιξοότητες και η προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας υπήρξε απολύτως επιτυχής με ακρίβεια εκτελέσεως του προγράμματος του "Σχολείου Σιωπής" αλλά και με λαμπρή ευστοχία.



     Το τσουχτερό κρύο δεν εμπόδισε διόλου τους "Έλληνες Κενταύρους" να επαναβεβαιώσουν ότι αποτελούν πολεμικήν Ομάδα αλλά και Ομάδα ...παντός καιρού!


     Και ο στόχος, αδιάψευστος μάρτυρας της ευστοχίας αυτής της μοναδικής Ομάδος της οποίας το εσωτερικό "κλίμα" μπορεί να αντισταθμίσει τις δυσκολίες του όποιου "εξωτερικού".


     Επιμένουμε στη ποιότητα των Μελών μας για να χαιρόμαστε το αποτέλεσμα της προηγούμενης εικόνος όχι ως προϊόν "δεξιοτήτων" αλλά ως δώρημα Ήθους! Και αυτό είναι ό,τι μας ενδιαφέρει!




ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ:
Oι ασκήσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος των "Ελλήνων Κενταύρων" σχεδιάζονται και εκτελούνται με κύριο γνώμονα την ευημερία του Ίππου και την ασφάλεια των μαθητών μας επί τη βάσει μιας, σχεδόν, δεκάχρονης ασφαλούς και συνεχούς λειτουργίας και της εξ αυτής τεχνογνωσίας και εμπειρίας. Η μίμηση των ασκήσεων αυτών από ξένους προς τη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και το πνεύμα της, συνιστά σοβαρό κίνδυνο για την ευημερία των εμπλεκομένων Ίππων και Ιππέων.

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

ΕΦΙΠΠΗ ΠΑΛΗ

HORSEBACK WRESTLING



WRESTLING ON HORSEBACK ACCORDING  “KHALKHA”  RULES

     Wrestling on horseback at “Greek Centaurs” Horseback Archery School is a daily lesson to all students according techniques of Mongolian wrestling which the founder of this School, Aristotle Herc. Kalentzis who has spend time in Mongolia brought back from there. The aim of wrestling on horseback is mostly to knock the opponent off balance. The secondary aim is to oppose an opponent on ground. In both cases the style is “Khalkha”, the main style acceptable also in present-day national celebration of “Naadam” wrestling competition. Our students practice firstly “Khalkha” wrestling on ground trying to force the opponent to knock down touching the ground with shoulders, knees, elbows or hands and after practice on horseback. The purpose is to train our students fighting on horseback and, over all, to improve their balance on horseback.



     To πρότυπο του τέλειου έφιππου μαχητή, πριν από την χρήση οιουδήποτε αγχεμάχου ή εκηβόλου όπλου, προϋποθέτει την ικανότητα του ‘μάχεσθαι σώμα προς σώμα’ και αυτό είναι τόσο αυτονόητο ώστε να μη χρειάζεται καμία περαιτέρω ανάλυση! Και η Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» επιδιώκουσα την ανάδειξη τελείων εφίππων μαχητών δεν θα ήταν δυνατόν να παραγνωρίσει την διδασκαλία της Έφιππης Πάλης ως ένα επιπλέον πεδίο μιας δεξιότητος η οποία και προς τον τέλειο μαχητή άγει αλλά και προς τον τέλειο Ιππέα!


     Η διδασκαλία της Έφιππης Πάλης δεν είναι καθόλου εύκολη για μία Ιππική Σχολή διότι αυτού του είδους η δραστηριότητα, η οποία αναπτύσσεται στον άξονα της επιχειρούμενης απωλείας ισορροπίας των Συνασκουμένων,  εμπεριέχει πολλές και αστάθμητες πτώσεις των Ιππέων, των οποίων πτώσεων ο έλεγχος, απαιτεί επιδέξια διαχείριση προς αποφυγή ατυχημάτων!


      Ακόμη μία βασική προϋπόθεση για την επιτυχία αυτής της διδασκαλίας είναι η ψυχολογία που διαμορφώνει στους Συνασκουμένους η μεταξύ τους σχέση και ο προσεκτικός Εκπαιδευτής αυτή την προϋπόθεση την λαμβάνει πάντοτε υπ΄ όψη. Σε κάθε περίπτωση η Έφιππη Πάλη θα πρέπει να διδάσκεται κατά το πλέον ρεαλιστικό σενάριο …«μέχρι τελικής πτώσεως» και, καλόν είναι, προς περαιτέρω εκγύμναση των συμπλεκομένων να συνεχίζεται και επί του …στίβου ο οποίος κάλλιστα μπορεί να υποκαταστήσει το ωραιότερο …«tatami» για την περίπτωση.


     Στη Σχολή των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» με δεδομένη την άριστη σχέση μεταξύ των Συνασκουμένων αλλά και το υψηλότατο επίπεδο διδασκαλίας και η Έφιππη Πάλη προάγει τις μαχητικές δεξιότητες των μαθητών μας αλλά και πάντα καταλήγει στα πιο θετικά ομαδικά συναισθήματα, με Ίππους, Εκπαιδευτή και μαθητές να αποχωρούν από το αμμώδες «tatami» …αγκαλιασμένοι, όπως απεχώρησαν και από το σημερινό μάθημα!


Η αρχαία Παλαίστρα 
αναβιώνει στην Ομάδα  των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"!

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ & ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΗ ΕΜΠΟΔΙΩΝ


     Κάποιοι φίλιπποι νομίζουν ότι οι ενασχολούμενοι με τις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες και, δη, με την Έφιππη Τοξοβολία περιοριζόμαστε σε μία "επίπεδη" ιππική εργασία χωρίς καμία επαφή με το αντικείμενο της Υπερπηδήσεως Εμποδίων. Αυτό αποτελεί μέγα λάθος διότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: οι Έφιππες Πολεμικές Τέχνες, συμπεριλαμβανομένης και της Έφιππης Τοξοβολίας αποτελούν ιππικές δραστηριότητες ανοικτού φυσικού πεδίου (και όχι κλειστού και ελεγχομένου Ιππευτηρίου) όπου ο Ιππέας, προκειμένου να αντιμετωπίσει όλες τις αναφυόμενες συνθήκες, υποχρεούται να κατέχει όλες τις ιππικές τεχνικές συμπεριλαμβανομένης και της Υπερπηδήσεως Εμποδίων ενώ οι επικεντρωμένοι στην Υπερπήδηση Εμποδίων αγνοούν τα πλείστα όσα πεδία ιππικών ικανοτήτων απαιτεί η ενασχόληση με τις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες!


     Ο έφιππος πολεμιστής, εξ "ορισμού", μάχεται επί φυσικού πεδίου στο οποίο κάθε κατάσταση μη επίπεδης ιππεύσεως (π.χ., μία υπερπήδηση φυσικού εμποδίου, μία υπερπήδηση φυσικής ασυνεχείας του εδάφους κλπ) είναι μετά βεβαιότητος αναμενόμενη κι έτσι, θα πρέπει να είναι σε διαρκή ετοιμότητα και ικανότητα επιτυχούς υπερβάσεώς της.


     Όλα αυτά σημαίνουν ότι ο έφιππος πολεμιστής θα πρέπει να είναι ικανός ώστε συνεχώς να μπορεί να εκτελέσει τη πολεμιστήρια αποστολή του μαχόμενος, παραλλήλως δε υπερβαίνοντας και κάθε φυσικό εμπόδιο το οποίο, μαθηματικώς, θα ανακύψει κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του. Θα πρέπει, δηλαδή, να συνεχίσει να χειρίζεται το Τόξο του, την Σπάθη, το Ακόντιο κλπ ενώ, παραλλήλως, θα υπερπηδά ό,τι παρουσιάζεται απρόβλεπτα και παρεμποδίζει την μαχητική προέλασή του, συνδυασμός καθηκόντων τον οποίο, ασφαλώς, δεν αντιμετωπίζουν οι απλοί αθλητές Υπερπηδήσεως Εμποδίων στις ελεγχόμενες και προσεκτικά στημένες διαδρομές κλειστών στίβων τις οποίες διανύουν αφού, εκ των προτέρων, "περπατήσουν" καταμετρώντας τις όποιες απαιτήσεις υποβοηθούμενοι υπό των ηνιών και με τις δύο χείρες!   


     Έτσι, στη σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η Υπερπήδηση Εμποδίων αποτελεί ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο ιππικής τεχνικής το οποίο διδάσκεται από το πρώτο, κιόλας, μάθημα στον αρχάριο μαθητή με τη βαθμιαία εισαγωγή του στην αποενοχοποίηση του "ύψους" κατά την ασταθή ισορροπία, πάντοτε, χωρίς την υποβοήθηση σέλλας και αναβολέων προς στήριξη, τάχιστα δε και άνευ ηνιών.


      Εν αντιθέσει προς την δυτικότροπη διδασκαλία της Υπερπηδήσεως Εμποδίων όπου η χρήση σέλλας, αναβολέων, στομίδος, μαστιγίου, πτερνιστήρων και λοιπών "accesoires" κρίνεται ως απαραίτητη, στην Φυσική Ιππική η οποία αναπτύσσεται στον άξονα της Γυμνιππευτικής η εκπαίδευση στην Υπερπήδηση Εμποδίων διεξάγεται άνευ χαλινώσεως στομίδος, άνευ ηνιών, άνευ σέλλας, άνευ αναβολέων, άνευ πτερνιστήρων, άνευ μαστιγίου και γενικώς με έναν Ίππο ελεύθερο βασανιστικών δεσμεύσεων οι οποίες εξυπηρετούν και μόνον, τις αδυναμίες ευσταθούς ισορροπίας του Ιππέως. Και με αυτή την εκπαίδευση, της Γυμνιππευτικής, συστρατεύεται και η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" η οποία λειτουργεί επί μία, σχεδόν, δεκαετία με λαμπρά, μέχρι σήμερα, αποτελέσματα επιδόσεων, κυρίως δε, άνευ ατυχημάτων!


     Η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" υπήρξε ο πρώτος εν Ελλάδι φορέας ο οποίος καθιέρωσε την Γυμνιππευτική διδασκαλία της Υπερπηδήσεως Εμποδίων σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές της και τα εκπαιδευτικά πορίσματα τα οποία συνήχθησαν από την επί, σχεδόν, δεκαετία, λειτουργία της είναι κατά πολύ ανώτερα των πλέον αισιόδοξων! 


      Αυτή την επιτυχώς "δοκιμασμένη" εμπειρία μας και την αποθησαυρισμένη τεχνογνωσία που εγγυάται ασφάλεια και υψηλές επιδόσεις, ασφαλώς, δε τη προορίζουμε προς, αυστηρή, "ιδία κατανάλωση" αλλά ευχαρίστως και αφιλοκερδώς είμεθα διατεθειμένοι να την μοιρασθούμε με όσους ζητήσουν τη συνδρομή μας, μεμονωμένους υπερπηδητές ή και άλλες Σχολές, θεωρώντας εξ αρχής ότι το αγαθό της Εκπαιδεύσεως δε δικαιούται κανενός προνομίου "copyright" αλλά αποτελεί κοινό δώρημα. Και τούτο, όχι απλώς προς όφελος των Ιππέων αλλά, κυρίως, των Ίππων, οι οποίοι κατά την μη Γυμνιππευτική Υπερπήδηση Εμποδίων υποβάλλονται στο βασανισμό εκ της στομίδος, των ηνιών, της σέλλας, του μαστιγίου, των πτερνιστήρων και λοιπών ανθρωπκατασκεύαστων μέσων ανοησίας και βαρβαρότητος.


Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

ΑΠΟΓΕΙΩΣΕΙΣ...


     Συναρπαστική η σημερινή ατομική Προπόνηση του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" με το Τόξο το οποίο σήμερα του έστειλε η αγαπημένη μας Άννα από την Ουγγαρία για να της στείλουμε κι εμείς πολλές ευχές για την ονομαστική εορτή της! Το φωτογραφικό υλικό της Προπονήσεως του Αρπάλυκου δείχνει τη διαρκή πρόοδό του και την ολοένα "πτήση" στα ...πολύ ψηλά με "κασσαϊκή' ...άνεση!


     Ελάχιστο "ζέσταμα" για τον Αρπάλυκο και πολύ περισσότερο για τον Ίππο του, ήταν αρκετό για να βοηθήσει και τους δυο σε ένα άριστο αποτέλεσμα με ιδιαιτέρως "ακραίες καταστάσεις" αλλά με εκμηδενισμένο κάθε δυσάρεστο κίνδυνο αφού, πια, αυτή η Ομάδα διαθέτει εξαίρετη τεχνογνωσία.


     Η μεγάλη, όμως, χαρά της ημέρας ήταν το μάθημα του Φιλίππου που ακολούθησε και ήταν το δεύτερο που ο νέος, αυτός, μαθητής μας έκανε στη Σχολή μας.


     Για τον Φίλιππο σήμερα ήταν προγραμματισμένη η πρώτη έξοδός του σε φυσικό (ορεινό) έδαφος και αυτό το υπαγόρευσαν οι ιδιαίτερες ικανότητές του που φάνηκαν από το προηγούμενο, πρώτο κιόλας, μάθημα. "Ρίσκο" θα σκεφθεί κανείς, όμως, στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δε ...ρισκάρουμε αλλά σταθμίζουμε!


     Η ίππευση σε ορεινό και, δη, πετρώδες έδαφος προϋποθέτει τη στάθμιση πολλών παραγόντων για την ασφάλεια του Ίππου και του Ιππέως και ο Αρπάλυκος, προσεκτικός Εκπαιδευτής καθώς είναι ποτέ δε παραλείπει να εισάγει μεθοδικώς τον μαθητή του σε αυτό το απαιτητικό είδος ιππεύσεως με παραστατικότητα, επισημαίνοντας τους κινδύνους του εδάφους για την ακεραιότητα των ποδών (πελμάτων και τενόντων) του Ίππου αλλά και την ισορροπία του Ιππέως.



    Στον μαθητή υπεδείχθη υπό τις δυσκολότερες (είναι αλήθεια!) συνθήκες η απαραίτητη διαχείριση των κλίσεων του κορμού στις ανωφέρειες και κατωφέρειες και ο Φίλιππος δε δυσκολεύτηκε να αντιληφθεί αμέσως το τι έπρεπε να κάνει. Στη Σχολή μας μόνη ανία των διδασκόντων είναι να συναντούμε συνεχώς ευφυέστατους και δεξιότατους μαθητές, κάτι που αποτελεί κανόνα για τον πραγματικό και (θλιβερώς...) σπανίζοντα Έλληνα!


     Ο Φίλιππος με την υπέροχη Άρια αποτελούν, πια, υπόδειγμα ...σχέσεως και το σημερινό του, δεύτερο, μάθημα αυτή η σχέση το οδήγησε στο πλέον ιδανικό, όπως θα δούμε, αποτέλεσμα!


     Χωρίς καμιά βιασύνη, η Άρια αφέθηκε στα ευγενικά χέρια του Φιλίππου ο οποίος την ρυταγώγησε προσεκτικά στο πετρώδες ορεινό έδαφος.


     Και, ακολουθώντας τον κανόνα του Ηγέτη, ο Φίλιππος επεβλήθη με ευγένεια στη πανέξυπνη Άρια η οποία, ως έμπειρο θηλυκό θέλησε πολλές φορές να τον "σφυγμομετρήσει" ώστε να απολαύσει εντελώς ..."εξατομικευμένα" το καταπράσινο περιβάλλον με τους τόσους ...γευστικούς πειρασμούς!


     Σήμερα, όμως, ο Φίλιππος έκανε και τις πρώτες τοξεύσεις του εν κινήσει σε φυσικό έδαφος κάνοντάς μας πραγματικά ευτυχισμένους με την σταθερότητα και την ευστοχία του!


     Αν και στο δεύτερό του μάθημα, μόλις, ο Φίλιππος ίππευσε τόσο "εγκεφαλικά" που, στο τέλος, θα πιστεύσουμε ότι η σχολή μας "μαγνητίζει" μόνον τους αριστείς, γεννημένους, Πολεμιστές!


     Ο αδιάψευστος φωτογραφικός φακός παρουσιάζει όλες τις τοξεύσεις του Φιλίππου σε αυτό το δύσκολο, δεύτερο, μάθημά του και πρώτο επί φυσικού εδάφους (εκτός Ιππευτηρίου) με ΟΛΑ τα βέλη του, τοξευμένα εν κινήσει σε πετρώδη επιφάνεια, μέσα στο στόχο! 


     Με την εξαιρετική Άρια και τον εξαιρετικό Φίλιππο πλάι σε έναν μοναδικής "εμφανίσεως" στόχο, ο Εκπαιδευτής Αρπάλυκος ίσως να δείχνει "κουρασμένος" όμως ελάχιστοι ξέρουμε πόσο ευτυχισμένος είναι με ανάλογα αποτελέσματα με έναν νέο μαθητή κι ένα νέο ...Τόξο!