Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

ΙΠΠΟΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 2022 , KNIGHT FEST 2022

 ΙΠΠΟΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 2022

KNIGHT FEST 2022



     Η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» δέχθηκε τιμητική πρόσκληση από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής του Ιπποτικού Φεστιβάλ Βελιγραδίου "KNIGHT FEST" κ. Milan Djordjevic προκειμένου να παραστούμε σ΄ αυτή την ετήσια εκδήλωση η οποία θα διεξαχθεί από την 16η εως την 17η Απριλίου 2022, στο Κάστρο της Σερβικής πρωτεύουσας, υπό την αιγίδα του Δημάρχου της.

     Ήδη άρχισαν οι προετοιμασίες για την επιτυχή συμμετοχή μας με πρώτη την ανάθεση της Αρχηγίας Αποστολής στον επικεφαλής του Παραρτήματος των «Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης» Συνασκούμενο Δημήτρη Έρη ο οποίος θα επιλέξει το αντικείμενο της παρουσιάσεώς μας, τα Μέλη της Αποστολής, τα μέσα, τον τρόπο και τους Συνεργάτες του.

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Yπάρχουν πολλά "μονοπάτια" που οδηγούν στο χαμόγελο του Τοξότη κι άλλα τόσα που τον κάνουν να αποφύγει τον πανικό στόχου αυξάνοντας βεληνεκή χωρίς να τρομάζουν τον ασκούμενο. Και η επικέντρωση της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" στην Ενστικτώδη Τοξοβολία βοηθά σημαντικά, κατά πως φαίνεται, το ένστικτο του επικεφαλής της Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη να βρίσκει "πονηρούς δρόμους" επιτυχίας!

     Κι αυτή τη φορά ο ευφυέστατος κορφιάτης Χριστόφορος, αντί να μεγαλώσει την απόσταση, ...μίκρυνε τον στόχο κι επέλεξε στόχους αεροβόλου όπλου για να ξεπεράσει το όποιο ενδεχόμενο "πανικού στόχου" των εκπαιδευομένων του.

      Σε κάποιες απόμερες "γωνιές" της γης, όπως η Κέρκυρα, πραγματικά, ο ανθρώπινος νους δείχνει να παράγει έργο πολύ εντονότερο απ΄ όσο στα "παραδεδεγμένα επίκεντρά" της κι αυτή η στοχαστική προσέγγιση των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δείχνει ότι ξεπερνά κατά πολύ ακόμη κι αυτά τα περισπούδαστα "ευαγγέλια" των ειδημόνων του σκοπευτικού αντικειμένου Ελβετών οι οποίοι θεωρούνται οι ...Prominenten του είδους!

     Και η προπονητική "ροή", εδώ, κυλά τόσο αρμονικά ώστε να παρατηρούμε ακόμη και την επίκληση της "Στάσεως του Ίππου" προκειμένου να καλυφθούν στοχαστικές παράμετροι που συντελούν στην ευστοχία...

     Ένα δημιουργικό καλειδοσκόπιο η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" από την Κέρκυρα μέχρι τη Σπάρτη και ...ό,τι ανάμεσα... ή μάλλον, ...σχεδόν...

      ...Διότι ενδιαμέσως, στην Αθήνα εμφιλοχωρεί και η ανατριχιαστική δημοκρατικότατη εικόνα των αστέγων που έχουν κατακλύσει τα πεζοδρόμια εμφανίζοντας θλιβερές εικόνες κοινωνικής παρακμής όπως η παραπάνω που πάρθηκε μόλις χθες, στη "καρδιά" του κέντρου της ανάμεσα στα πολυτελέστερα κοσμηματοπωλεία του "Καίσαρη" και "Λαλαούνη", όπου νυχτερινοί διαβάτες βαδίζουν πάνω από ξαπλωμένους στην άσφαλτο αστέγους, στον περιλάλητο "Μεγάλο Περίπατο" (τον "περίπατο" των χρημάτων των Αθηναίων δημοτών) του Μπακογιάννη! 

      Αλλά, τα πάντα ερμηνεύονται σ΄ αυτή τη τραγική πρωτεύουσα των γραικύλων όπου πλασάρεται επί αιώνες η ...δημοκρατία και, μάλιστα, από καθιερωμένους παράφρονες που δηλώνουν ...απεσταλμένοι του θεού...

      Στην Κέρκυρα, πάντως και όπου "Έλληνες Κένταυροι" το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό και, κυρίως, ψυχωφελές, έχοντας καταφέρει να ξεπεράσουμε πανδημικές απάτες, φτιάχνοντας την δική μας νησίδα ψυχοσωματικής υγείας και αναπτύξεως! Έτσι, διότι το χαμόγελο αξίζει στους Έλληνες κι αυτό το χαμόγελο δεν μπορεί να μας το πάρει κανείς επίβουλος αφού μάθαμε να είμαστε νικητές!

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

ME ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ

ME ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ






     Με αφορμή τα δύο, παραπάνω, βίντεο λάβαμε από Φίλο της Ομάδος μας ηλεκτρονικήν επιστολή με την οποία μας εξέφρασε μεν τον θαυμασμό του για την εντυπωσιακήν εκτέλεση της ασκήσεως ασφαλούς και ταχείας καλπαστικής διεισδύσεως, αλλά, παραλλήλως, διετύπωσε και την απογοήτευσή του για την χρησιμότητά της αφού, πλέον, δεν υπάρχει Ιππικό!

     Στον αγαπητό Φίλο μας θα απαντήσουμε ότι εν αντιθέσει με την τριτοκοσμική, δημοκρατική, γραικία η οποία πετά στα σκουπίδια τις Παραδόσεις της η Ευρώπη των "πολιτειών" και όχι των "δημοκρατιών" (Republics και όχι Democracies) τις σέβεται, διατηρώντας έφιππα στρατιωτικά ή παραστρατιωτικά (στρατοχωροφυλακής) τμήματα, ιδιαιτέρως, σε ζώνες συνοριοφυλάξεως όπου μόνον ο Ίππος μπορεί να φέρει αποτέλεσμα όσο κανένα άλλο μέσον στην ανάσχεση λαθρομεταναστευτικών "ρευμάτων" κάτι, βεβαίως, που αφήνει αδιάφορη την "εκχωρημένη" μεταπολιτευτική γραικία, πόρρω απέχουσα από την κραταιά Ελλάδα!  

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"



     Ποτέ η πράξη δεν είναι ολοκληρωμένη όταν δεν συνοδεύεται από θεωρητική γνώση κι αυτό αποτελεί κανόνα στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" στην οποία, σε λίγες ημέρες θα διεξαχθούν, παραλλήλως προς τις πρακτικές εξετάσεις και οι θεωρητικές εξετάσεις για την διαπίστευση νέων Εφιπποτοξοτών! Έτσι στο τοπικό Παράρτημα συνεχίζεται η ομαδική μελέτη της θεωρίας του εφιπποτοξτικού αντικειμένου μας κι απ΄ ό,τι φαίνεται τα αποτελέσματα προμηνύονται θετικά.

     Καθώς η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εμφορείται από "δασκαλίστικο" πνεύμα αλλά επιδιώκει την ανάπτυξη κριτικού πνεύματος ώστε οι Εφιπποτοξότες μας να μην είναι "παπαγάλοι" αλλά πολεμιστές με επίγνωση, η "φιλοσοφία" των εξετάσεών μας είναι η επιβεβαίωση ότι έγινε κατανοητός όχι ο τρόπος "αποστηθίσεως" γνώσεων αλλά η βιωματική αντίληψη ενός βασικού πεδίου γνώσεων επί του οποίου κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να οικοδομήσει με τον δικό του τρόπο το όλο γνωστικό αντικείμενο. Κι αυτό θα το επαληθεύσουμε σε λίγο!

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

ΕΞ …ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΣ ΤΑ ΚΡΕΙΤΤΩ ή ΠΕΡΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ «ΕΓΩ»

 

ΕΞ …ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΣ ΤΑ ΚΡΕΙΤΤΩ

ή

ΠΕΡΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ «ΕΓΩ»

 


Ζώντας σε μιαν εποχή κατά την οποία ο άνθρωπος υποδουλώνεται με πάμπολλα μέσα ώστε να μετατρέπεται στον υπηρέτη των εξουσιαστών δουλεμπόρων του, είναι φυσικό να ευτελίζονται ακόμη και οι υψηλές τέχνες οι οποίες, βαθμιαίως χάνουν το νόημα και την Αξία τους! Και μαζύ με τις τέχνες, χάνουν την Αξία τους και οι άνθρωποι οι οποίοι, πλέον, διαχωρίζονται στην συντριπτικώς μεγάλη πλειονότητα εκείνων που θα χαθούν και στην απελπιστικώς σμικρότατη μειονότητα εκείνων που θα επιβιώσουν. Ειδοποιός διαφορά των δύο κατηγοριών η, αντιστρόφως ανάλογη, ένταση διανοητικής «εμβελείας» τους! Και είναι δικαίωμα ενός εκάστου η επιλογή του αφανισμού ή της επιβιώσεως, χωρίς κανείς να έχει απ΄ αυτού το δικαίωμα ή και την δυνατότητα παρεμβάσεως. Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων», η πλατωνική της φύση υπαγορεύει στα Μέλη της το καθήκον, όχι μόνον της επιβιώσεως, αλλά και της επικρατήσεως των Αξιών εις πείσμα των καιρών και τούτο σημαίνει την εντατικοποίηση των πνευματικών μας γυμνασμάτων τα οποία διανοίγουν «μονοπάτια» διεισδύσεώς μας στο κοσμικό γίγνεσθαι, διευρύνοντας «υπαρξιακούς ορίζοντες»! Ένα τέτοιο γύμνασμα είναι και το κείμενο που ακολουθεί, μια αφετηρία ιαματική προς απαλλαγή από την οπισθέλκουσα του «εγώ» ώστε να διατηρηθεί ανεμπόδιστη η προς τα πρόσω υπαρξιακή κίνησή μας.  

     O Daisetsu Teitaro Suzuki (鈴木 大拙 貞太郎), ο οποίος αυτοαποδόθηκε το 1894 ως "Daisetz" (1870-1966), υπήρξε ένας Ιάπωνας διανοητής του Βουδισμού Ζεν και συγγραφέας φιλοσοφικών έργων.

Daisetsu Teitaro Suzuki (鈴木 大拙 貞太郎 ,1870-1966 )

     Τον Μάιο του 1953, ο Daisetz T. Suzuki συνέγραψε έναν συγκλονιστικό πρόλογο στο εμβληματικό σύγγραμμα του Γερμανού Eugen Herrigel ungaku Hakushi) «Ζεν και η τέχνη της Τοξοβολίας» (1948) ξεκινώντας, ήδη, από την πρώτη παράγραφό του, με μιαν αβυσσαλέαν αντίφαση την οποία, οι επιπόλαιοι μελετητές είναι καταδικασμένοι να προσπεράσουν χωρίς να αντιληφθούν ενώ, οι υποψιασμένοι θα έχουν το προνόμιο να σταθούν επάνω σε αυτήν, αντλώντας το κορυφαίο δίδαγμά της. Ποια, όμως είναι αυτή η αντίφαση;

     Ο λαμπρός Ιάπωνας διανοητής, αναφερόμενος στις τέχνες και ειδικώς στην Τοξοβολία, σημειώνει: «…οι τέχνες αυτές δεν υπηρετούν κανέναν ωφελιμιστικό σκοπό ούτε γίνονται για καθαρά αισθητικήν απόλαυση, αλλά … αποβλέπουν στην απόκτηση της συνειδήσεως δια της επαφής με την ύστατην Αλήθεια.»

     Οποία αντίφαση να θεωρείται ως "μη ωφέλεια" και ως "μη αισθητική απόλαυση" αυτή καθαυτή η επαφή με την Αλήθεια και, μάλιστα, την “ύστατη”; Πώς διέφυγε του έρκους των οδόντων ενός φιλοσόφου κάτι τέτοιο;

     Εδώ ακριβώς εντοπίζεται η ειδοποιός διαφορά μεταξύ «δυτικής» και «ανατολικής» φιλοσοφίας η οποία, κατά την μεν πρώτη η «ωφέλεια» είναι απτή και εντοπίσιμη ενώ κατά την δεύτερη η «ωφέλεια» είναι άυλη και, απλώς, ένα ζενικό, μη αναλυτέο, «ούτω πως»!

     Και αυτή η, κατ΄ εμάς τους «δυτικούς», αντίφαση του  Daisetz T. Suzuki, μετατρέπεται σε έναν «βατήρα» δια του οποίου διερχόμεθα βαθμιαίως στην ουσία ενός απρόσμενου διδάγματος το οποίο αφορά σε όλες τις τέχνες, πολεμικές ή μη.

     Συνεχίζοντας ο Daisetz T. Suzuki, γράφει: «Έτσι, ο τοξότης δεν εξασκείται μόνο για να πλήξει τον στόχο, ο ξιφομάχος δεν χειρίζεται το ξίφος μόνο για να νικήσει τον αντίπαλό του, ο χορευτής δεν χορεύει απλώς και μόνο για να εκτελέσει με το σώμα του ρυθμικές κινήσεις. Αυτό που προέχει είναι να εναρμονιστεί το συνειδητό με το ασυνείδητο.»!

     Με μιαν αιφνιδιαστικήν επίταση επί της αντιφάσεως, ο Daisetz T. Suzuki υπερβαίνει τα όσα ήδη, διετύπωσε περί «μη» ωφελείας των τεχνών και δείχνει να επιπροσθέτει σε όλα τα προηγούμενα και την …εναρμόνιση του συνειδητού με τα ασυνείδητο! Και πόσο γοητευτικότατο παράδοξο η ζενική πρόσθεση που καταλήγει σε αφαίρεση ή και στο πλήρες κενό…για να προσδιορίσει το «εστί» πέραν του χρόνου…

     «Αν αληθινά θέλει κάποιος να γίνει ειδήμονας στην Τοξοβολία, οι τεχνικές γνώσεις δεν του αρκούν. Πρέπει να πάει πέρα από την τεχνική, ώστε η τέχνη αυτή να γίνει μία “τέχνη χωρίς τέχνη” που να έχει τις ρίζες της στο υποσυνείδητο.

     Στην περίπτωση της Τοξοβολίας τούτο σημαίνει ότι ο τοξότης και ο στόχος δεν είναι, πια, δύο αντιμέτωπα στοιχεία αλλά μια αδιαίρετη πραγματικότητα. Ο τοξότης δεν συνειδητοποιεί τον εαυτό του σαν κάποιο που έχει σκοπό να πλήξει τον στόχο. Αυτή η κατάσταση της μη συνειδήσεως δεν επιτυγχάνεται, όμως, παρά μόνον όταν ο τοξότης έχει εντελώς απελευθερωθεί και απαλλαγεί από το  “ε γ ώ” του». 

     Εν συμπεράσματι, η απαλλαγή από το βασανιστικό "εγώ" έχει την έννοια της λυτρώσεως του σοφού όφεως από το εγκλωβιστικό, νεκρό,  δέρμα του την οποία ο ίδιος επιδιώκει και επιτυγχάνει! Και ο όφις αναγνωρίζει την αναγκαιότητα, αλλά αντλεί και την δύναμη να το επιτύχει,,, Ο άνθρωπος, όμως...;

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"



     Με τις επαναληπτικές πρακτικές και κύριες θεωρητικές εξετάσεις στον κοντινό χρονικό "ορίζοντα", οι "Έλληνες κένταυροι Σπάρτης" έκαναν αυτό που  πρέπει να κάνει κάθε επιμελής ασκούμενος, δηλαδή, μια "πρόβα εξετάσεων" κι απ΄ ό,τι είδαμε η προσπάθειά τους ήταν επιτυχέστατη ως προς τα πρακτικά.

     Για τα θεωρητικά τα οποία είναι εξίσου σημαντικά για τη Σχολή μας,, ήδη προγραμμάτισαν ομαδική μελέτη και αυτό δείχνει τη σοβαρότητα των προσπαθειών τους ώστε σε λίγο να έχει το Παράρτημα και τους πρώτους Εφιπποτοξότες του, κάτι απολύτως βέβαιο! 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ



"HIKARIKWAI" 

ΕΛΛΗΝΟΪΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 117, 16451 ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ [2109946398]

Με το παρόν προσκαλείστε στην έκθεση και στην εκδήλωση, αφιερωμένες στον Ιαπωνικό Πολιτισμό, που συνδιοργανώνουν ο Δήμος Μαραθώνος με το "ΕλληνοΙαπωνικό Πολιτιστικό Κέντρο - HIKARIKWAI" στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.

Θα ήταν μεγάλη μας χαρά εάν μας τιμάγατε με την παρουσία σας.

Με εκτίμηση

Κατερίνα Ν. Κουτσουλιέρη

Δημόσιες Σχέσεις / Μέλος Δ.Σ.

6974825526