Τρίτη 7 Μαΐου 2019

ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΠΡΩΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΣΕ ΤΥΦΛΟΥΣ

WORLDWIDE, FIRST TEACHING 
OF HORSEBACK ARCHERY
TO BLIND STUDENTS


     Με την οργανωτική φροντίδα της Χριστίνας Ψωρομύτη, την μακρόχρονη προετοιμασία στην Ενστικτώδη Τοξοβολία του Χρύσανθου Δρίτσα και την κυρίως διδασκαλία του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανασίου Ψωρομύτη, την Κυριακή 5η Μαίου 2019 στην Κοιλάδα του Παραρτήματος υλοποιήθηκε η, παγκοσμίως, πρώτη διδασκαλία της Έφιππης Τοξοβολίας σε τυφλούς συνανθρώπους μας!


     Ένα, παγκοσμίως, πρωτοποριακό "βήμα" για την Έφιππη Τοξοβολία υλοποιήθηκε στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", ένα υψηλό όραμα φιλαλληλίας αλλά και εξειδικευμένης διδασκαλίας μιας αρχέγονης Πολεμικής Τέχνης σε μη βλέποντες μαθητές που τιμά τον Πολιτισμό της Πατρίδος μας!  


     Ιδιαιτέρως υψηλού κινδύνου και διακύβευμα επίμοχθο,  έγινε κατορθωτό στην Καλαμάτα από ένα μικρό επιτελείο αφοσιωμένων "Ελλήνων Κενταύρων", με την "κατάθεση ψυχής", κυρίως, του μεθοδικότατου και υπευθυνότατου επικεφαλής του Παραρτήματος ο οποίος, για να φθάσει στο παρόν "προκεχωρημένο" σημείο το οποίο κανένας ξένος δεν απετόλμησε, αφιέρωσε όλες του τις προσπάθειες επί μακρόν χρόνο και με μεγάλο τίμημα προσωπικών και οικογενειακών θυσιών".


     Στην Ομάδα μας, υπερήφανοι για τα όσα, μοναδικά, επιτυγχάνονται στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" η χαρά κι ο ενθουσιασμός μας μετριάζονται μόνον όταν αναλογιζόμαστε ότι αυτές τις εξαιρετικές "εικόνες" δεν μπορούν να τις χαρούν οι ίδιοι ο πρωταγωνιστές τους αλλά μας παρηγορεί το γεγονός ότι η επιμονή των τριών Συνασκουμένων μας σύντομα θα καταφέρει να κάνει και τους τυφλούς μαθητές μας να απολαύσουν με κάποιον τρόπο την "εικόνα" τους, δεδομένου ότι στην Καλαμάτα, ο Αθανάσιος, ο Χρύσανθος και η Χριστίνα καταφέρνουν το ...ακατόρθωτο!


     Κατά τα λοιπά, στην επιμελέστατην Αναφορά του με την οποία "πλαισιώνει" την λήξη κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος του, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης, για το συγκεκριμένο επιτυχέστατο εγχείρημα, σημειώνει:


     "Ενώ είχε σχεδιαστεί αρχικά να γίνουν μόνο ασκήσεις ισορροπίας με τους τυφλούς συνασκούμενους Ιωάννη και Γεωργία τελικά διαπιστώθηκε ότι μπορούν να εκτελέσουν και την πρώτη έφιππη τόξευσή τους σε βάδην πράγμα που έγινε.

     Πολύ καλή η ψυχολογία τους.

     Ο Ιωάννης παιδιόθεν με σφιχτούς προσαγωγούς αλλά πολύ καλή στάση σώματος κατά την ίππευση. Δυσκολεύεται να εφιππεύσει διότι δεν μπορεί να σηκώσει εύκολα το πόδι του πάνω από τα οπίσθια της Ρέας και είχε και μία ομαλή πτώση-γλίστρημα κατά την πρώτη προσπάθεια αφίππευσης γεγονότα που αμφότερα τα αποδίδω στην δυσκαμψία των προσαγωγών του. Τελικά επανεφίππευσε και επανέλαβε την αφίππευσή του επιτυχώς.

     Η Γεωργία πρέπει να δουλέψει περισσότερο την ισορροπία της σε σχέση με τον Ιωάννη."


     Μπορεί την Καλαμάτα να την στιγματίζει η ανοησία των "σαϊτολόγων" που παίζουν με εκρηκτικά εν μέσω πλήθους σκορπώντας τον θάνατο και με θύματα εκείνους που επιχειρούν να προβάλλουν την ανοησία αυτή, όμως, παραλλήλως, την Καλαμάτα την κοσμεί και η ευφυία με τον αλτρουισμό κάποιων μοναχικών Συνελλήνων οι οποίοι καταφέρνουν να καταργούν τις φυσικές αδυναμίες συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες και να τους εξισώνουν με τους βλέποντες κατανικώντας και την ...τυφλότητα, κάνοντας όλους μας υπερήφανους!



ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ:
ΕΦΙΠΠΗ ΕΚΦΟΡΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ


     Καθώς πλησιάζει η ημέρα της πρώτης παραστάσεως της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", επικεντρωνόμαστε στην ουσία της διδασκαλίας των μαθητών μας και σήμερα, ο Χρυσοβαλάντης μας, κάνοντας το, μόλις, τέταρτο μάθημα Ιππασίας του επεχείρησε και τη πρώτην έφιππη εκφορά θεατρικού κειμένου.


     Προηγουμένως, φροντίσαμε τον καλότατον επιβήτορά μας Sepp ώστε να αναδειχθεί η λαμπρή ομορφιά του και τον συραγωγήσαμε ώστε να ξαναβρεί την σχέση του με την εργασία Ιππευτηρίου μετά την αργία της ...Δευτέρας!


     Η συραγώγηση έγινε και υπό μορφή διδασκαλίας της συραγωγήσεως προς τον Χρυσοβαλάντη, κάτι σαν "πιάνο για τέσσερα χέρια" αφού ο Sepp μετά την αργία του ήταν αρκούντως ...δυναμικός. Τελικώς και ο Χρυσοβαλάντης τον συραγώγησε και πολύ αποτελεσματικώς ακόμη και σε καλπασμό!


     Ίσως να τον ...παραφροντίσαμε και η ...γοητεία του έθελξε τόσο πολύ παρακείμενες φοράδες με αποτέλεσμα να επαυξηθούν οι δυσκολίες χειρισμού και διευθύνσεως του ...ζωηρότατου επιβήτορος ο οποίος, αυτό το μάθημα, το διεκπεραίωσε με ...πέμπτο ...πόδι!


     Παρά ταύτα, ο Χρυσοβαλάντης κατάφερε να τον ελέγξει αρκετά καλά και να του υποδείξει ότι εν ώρα εργασίας "ανάγκα και ...περισσοί 'πόδες' πείθονται" με το αποτέλεσμα που χαιρόμαστε στο παραπάνω βίντεο: 


     Πόσο ευγνώμονες πρέπει να νιώθουμε από την επιλογή μας να βρισκόμαστε κοντά σε αυτό το υπέροχο πλάσμα που λέγεται "Ίππος" και πόσο ευδαίμονες από όσα καθημερινώς μας προσφέρει ...


Κυριακή 5 Μαΐου 2019

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΖΩΗΣ


     Πολύ ποιοτική κι εξατομικευμένη η σημερινή Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας την οποία ακολούθησε πρόβα του Ιππικού Θεάτρου.


     Οι δύο Συνασκούμενοι στη σημερινή Γραμμή Βολής, δύο διαφορετικών επιπέδων ακολούθησαν δύο διαφορετικά ασκησιολόγια με μόνη σύνδεσή τους την Τοξοβολία εξ επαφής.


     Και το πρόγραμμα αυτό το οποίο εφαρμόσθηκε απροσχεδιάστως και για πρώτη φορά, κρίθηκε επιτοπίως απαραίτητο για την συζυγή πρόοδο των ιδίων των Συνασκουμένων


     Και μπορεί ο εντελώς αρχάριος Χρυσοβαλάντης να μην έχει ακόμη εμπειρία τοξεύσεων σε μεγάλες αποστάσεις αλλά ήταν εντυπωσιακή η επίδοσή του στην δυσκολότατη Τοξοβολία εξ επαφής, προοίμιο πολύ θετικό για την μετέπειτα τοξευτικήν εξέλιξή του!


     Αφ'  ετέρου ο Κωνσταντίνος έδειξε ότι ο ρυθμός που κυριαρχεί στην Φύση κυριαρχεί και στην Τοξοβολία (όπως και στην Ιππική...) και όταν τον "συλλάβουμε" το τοξευτικό αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι ικανοποιητικό! 


     Ακολούθησε η μετάβαση στην έδρα της Ομάδος μας όπου "ξεσκονίσαμε" επ΄ ολίγον το κείμενο του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη.


     Και ο ενθουσιασμός μας για το ανέβασμα αυτής της παραστάσεως κορυφώνεται κάθε φορά που αναλογιζόμαστε ότι ο χώρος ο οποίος αναμένει την παράστασή μας θυμίζει σχεδιάσματα από την "Architettura" του Sebastiano Serlio (1475-1554) που κατέγραψε την αρχιτεκτονική του αναγεννησιακού θεάτρου. 


     Εκείνον τον παραλληλόγραμμο χώρο ο οποίος, στην περίπτωσή μας, μπορεί να μην έχει ημικυκλική διάταξη των κερκίδων των θεατών, επηρεασμένη από την ρωμαϊκή cavea, αλλά διαθέτει την ίδιαν αυθεντικότητα εποχής κατά την οποία ανεπτύχθησαν θεατρικές σκηνές πολλών σχεδιάσεων.


     Και βγαίνοντας από τον χώρο της μελέτης μας, "ανταμώσαμε" και πάλι τις γνωστές "εικόνες" μιας κοινωνίας που βιώνει το δράμα της, μακράν των κανόνων του Βιτρουβίου και των καταγραφών του Sebastiano Serlio, ταλαιπωρημένη από την "κουλτούρα" της ασκήμιας, την υπερτροφική έπαρση κενών "εγώ" και την, εν γένει, νοσηρήν ανισορροπία που την κάνει να παραπαίει! 


     "Eικόνες" τραγικές μιας δημοκρατικότατης κοινωνίας η οποία πλασάρει τη νομιμοποίηση των παραισθήσεων ακόμη και στους ρυπαρούς τοίχους των ερειπίων της!


     Αλλά, αυτή ακριβώς είναι κι η ομορφιά της ζωής: Οι υπέροχες αντιθέσεις της εκείνων που ανελίσσονται κι εκείνων που καταρρέουν!


Σάββατο 4 Μαΐου 2019

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΦΤΕΡΑ 
ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΕΤΟΥ ΤΩΝ ΜΑΓΥΑΡΩΝ


HON-NAP 2019. 06. 08. 
Kassai Lajos

     Ο Δάσκαλος Κassai Lajos πάντα κάτω από τα φτερά του εθνικού αετού των Μαγυάρων που αποτελεί το επίσημο σύμβολο του Ουγγρικού λαού, του περίφημου Turul, που διασχίζει ορίζοντες με το σπαθί στα νύχια! 

Παρασκευή 3 Μαΐου 2019


ΑΚΑΔΗΜΕΙΚΟΝ "ΑΙΘΡΙΟΝ"
ή,
ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ


     Δεδομένο είναι ότι, ούτε οι ιδρυτές φιλοσοφικών σχολών, ούτε καν οι ιδρυτές θρησκειών, μπορούν να μεταστρέψουν την φύση των ακολούθων τους αφού αυτή αποτελεί υπο-πεδίο εγγεγραμμένο στο πεδίο της ευρύτερης φύσεως η οποία, παραμένει, ευτυχώς, αμετάβλητη από τον άνθρωπο! Τούτοι οι οραματιστές, οι οποίοι ούτε την δική τους φύση δεν μπορούν να μεταστρέψουν, απλώς παραμένουν οι ευαγγελιστές προσδοκιών, οτέ μεν αγαθών, οτέ δε πονηρών, με ό,τι τούτο συνεπάγεται δι εαυτούς και αλλήλους! Και στην περίπτωση του απειροελαχίστου υποσυνόλου της καθόλου Φύσεως που λέγεται «Έλληνες Κένταυροι», επί δέκα τέσσερα χρόνια το δίδαγμα της λειτουργίας του δεν είναι παρά μία λακωνική τετραλογία η οποία προάγει τους διακόνους μιας πολεμικής τέχνης στην υπηρέτησή της και, δι΄ αυτής, στην ανέλιξη του ίδιου του βίου: Ταπεινότητα, Σεβασμός, Ειλικρίνεια και Απλότητα.


     Aυτή η ολιγόλογη υπόδειξη προς όλους τους "Έλληνες Κενταύρους" η οποία δεν εκπηγάζει από έναν ηθικολογικό φορμαλισμό αλλά από την ερμηνευτική υπαγόρευση της ίδιας της ζωής, κατά προσεκτική διαπίστωση, τηρείται έως και υποδειγματικώς από όσα ενεργά Μέλη της Ομάδος μας, ασχέτως εάν αυτά την υιοθετούν και ως κανόνα στην, εκτός Ομάδος, προσωπική ζωή τους. 

     Έτσι και στην περίπτωση των "Ελλήνων Κενταύρων" μπορεί τίποτε να μην είναι σε θέση να μεταστρέψει την φύση των Μελών τους, όμως, ο εντός Ομάδος βίος τους παραμένει μέσα στο πλαίσιο της ως άνω "τετραλογίας" της οποίας η κάθε εκτροπή και παραβίαση οδηγεί, αφ' ευατού του και σπανίως δια διαγραφής, τον παραβάτη εκτός ομαδικής ζωής και δράσεως.

     Και τι απομένει να πιστωθεί στις θρησκείες, στα ρεύματα, στις ομάδες; Τι είναι αυτό που μπορεί να τους προσδώσει λόγον υπάρξεως, δικαιώνοντας την καθίδρυσή τους; Μα, τίποτε περισσότερο, από τον "ευσεβή" πόθο του ιδρυτή τους ο οποίος πόθος, στον "τόπο" και στον "χρόνο", μπορεί να ανελίξει τις ζωές των ακολούθων τους.

     Ας είναι, λοιπόν, οι ζωές μας ως "Ελλήνων Κενταύρων" ευθυγραμμισμένες με την προαναφερόμενη τετραλογία της οποίας η τήρηση άγει στην ατομικήν ανέλιξη, έχοντας πάντοτε κατά νου ότι υποχρεούμεθα να την τηρούμε και έναντι όσων δεν καταφέρνουν να την τηρήσουν δι εαυτούς! Νόμος αδήριτος προς ...συμβατικήν υποχρέωση συνεπείας ολοκληρώσεως!


Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

ΑΠΟ "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" 
...ΔΑΝΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΔΡΑΓΟΝΟΣ


     Όταν φεύγεις από την Ελλάδα ως "Έλληνας Κένταυρος" για την Δανία, είναι φυσικό να επιστρέφεις μόνον ως ...Βασιλικός Δραγόνος!


     Και ο αγαπημένος μας Δημήτρης, σήμερα ξαναβρέθηκε για λίγα εικοσιτετράωρα "σχόλης" κοντά μας μεταφέροντάς μας τις υπέροχες εμπειρίες του των πέντε χρόνων που βρίσκεται μακρυά μας!   


     Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του αλλά και υπηρετώντας την θητεία του στην Δανία στο επίλεκτο Σύνταγμα των Βασιλικών Δραγόνων ως μόνος ξένος στη δύναμή του, ο Δημήτρης μας δεν ξέχασε την Ομάδα του και, πλέον, ως Δάσκαλος Yoga, ήρθε με μια σειρά προτάσεων προθερμαντικού ασκησιολογίου που θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές μας.


     Μεθοδικός και συστηματικός, ο Δημήτρης μας, προτείνει συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά εφαρμόσιμες, τις οποίες, από σήμερα, θέτουμε υπό βάσανο.


     Ολόκληρο το απόγευμα, παραστατικότατα, μας τις έδειξε και μας τις εξήγησε ενδιαφερόμενος να είναι πάντοτε ωφέλιμος στους Συνασκουμένους μας.


     Και πράγματι, δοκιμάζοντας με την ησυχία μας τα όσα μας υπέδειξε βλέπουμε ότι το μονοπάτι της ωφελείας είναι "αχανές" όταν κάνουμε "επίκληση" στην μεγάλη προσφορά της Yoga.


     Επεξηγηματικότατος ο Δημήτρης και ανατρέχοντας στα προγράμματα που έχει αποθηκευμένα στο φορητό του, δεν παρέλειψε να μας αφήσει και σημειώσεις για όσα μας ανέπτυξε.


     Άλλωστε, έχει εμπειρία παρουσιάσεως του θέματος αφού ήδη, όπως μας ενημέρωσε, έχει παρουσιάσει το θέμα αυτό δύο φορές στην στρατιωτική του μονάδα!


     Παρακαλέσαμε τον Δημήτρη να παρουσιάσει όλα αυτά τα ωφελιμότατα για την φυσική μας κατάσταση και στην διοργάνωση του προσεχούς Ιουνίου όπου η Ομάδα μας θα λάβει μέρος και εκείνος, ευγενής όπως πάντοτε, μας υπεσχέθη ότι θα προσπαθήσει να έρθει από την Δανία, όπου διαμένει μονίμως και πάλι ώστε να μοιραστεί μαζύ μας τις γνώσεις του! Και στο τέλος τον αφήσαμε να ανακαλύψει ότι μία αλυσιδωτή coiffe έχει σχεδόν το ίδιο βάρος με ένα σύγχρονο κράνος ...Βασιλικού Δραγόνου, όπως αυτό που φορούσε στη Δανία φυλάσσοντας οκτώ ώρες την ημέρα τα ενδιαιτήματα της εκεί Βασίλισσας! Διότι, στη Δανία όπου η επίλεκτη μονάδα του εκπαιδεύεται σε όλα τα κεφάλαια του πολέμου, καθημερινώς οι δραγόνοι φρουρούν τέσσερις βάρδιες των δύο ωρών η κάθε μία, ήτοι, οκτώ ώρες καθημερινώς! Δηλαδή, κάτι ...δυσκολότερο από τις υποχρεώσεις ενός Μέλους της Ομάδος μας!


Τετάρτη 1 Μαΐου 2019


ΚΑΡΜΑ



     Φιλοσοφική κοσμοθέαση  τιθέμενη σε συνεχή διαδικασία λογικής βασάνου και όχι στατική θρησκεία εγκλωβισμένη στην δογματικότητα, ο Βουδισμός, διατηρεί και επαυξάνει την διαχρονική «ζωντάνια» του αλλά και εθνοκοινωνική σημαντικότητά του με τις ιδιοτυπίες των, κατά περιόδους και κατά τόπους, εκφράσεών του.

     Διακρινόμενος σε δύο κυρίους κλάδους, στον Τεραβάντα (Theravāda, «δρόμος» των πρεσβυτέρων ή πρωιμότερος) και Μαχαγιάνα (Mahāyāna, μέγα «όχημα» ή υστερότερη μετεξέλιξη) παρατηρούμε δύο διαφορετικά υποστρώματα αντιλήψεων τα οποία, πάντως, μαζύ κατατείνουν στην κοινή απόληξη της ανελίξεως της ψυχοπνευματικής υποστάσεως του Ανθρώπου.

     «Πρόσημο» βίου στον κύκλο των μετενσαρκώσεων του όντος, αποτελεί το κάρμα (karma), λέξη σανσκριτική που σημαίνει «δράση»(καρ) και «αποτέλεσμα» (μα), ή, «αίτιο» και «αιτιατό», δηλαδή, τον πυρήνα του αέναου «κύκλου» που συνιστά την αναγέννηση μέσα από τις εναλλαγές ζωής και θανάτου με ό,τι αυτές οι εναλλαγές συμπεριλαμβάνουν καταλήγοντας στην σαμσάρα (saṃsāra), «θεμέλιο» ζωής της βουδιστικής Κοσμοθεάσεως.

     Αναφερόμενοι στο κάρμα, δηλαδή στις πράξεις σε συνάρτηση με τα αποτελέσματά τους που χαρακτηρίζουν την ζωή του όντος, θα πρέπει να επισημάνουμε την ειδοποιό διαφορά των συνειδητών πράξεων από τις ασυνείδητες πράξεις, ή, τις πράξεις κατόπιν συνειδητής βουλήσεως του όντος από τι πράξεις χωρίς συνειδητή βούληση του όντος, παρέχοντας τρία παραδείγματα:

     1. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου αγνοώντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και προκαλώ ατύχημα. Εν προκειμένω, το κάρμα μου δεν λαμβάνει αρνητικό πρόσημο.

     2. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου γνωρίζοντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και προκαλώ ατύχημα. Εν προκειμένω, το κάρμα μου λαμβάνει αρνητικό πρόσημο.

     3. Θέτω σε κίνηση το όχημά μου παραβλέποντας ότι τα φρένα του είναι ελαττωματικά και θεωρώντας ότι δεν μπορεί να συμβεί σε «εμένα» ατύχημα, τελικώς δε προκαλώ ατύχημα! Είναι προφανές το λανθασμένο «σκεπτικό» μου και η αδικαιολόγητη ολιγωρία μου αρκούμενος σε έναν «εξορκισμό» ο οποίος, εξ αρχής, φαίνεται ότι δεν προστατεύει από ένα ατύχημα.  Εν προκειμένω, το κάρμα μου και πάλι λαμβάνει αρνητικό πρόσημο διότι επέλεξα (με ελεύθερη βούληση) να αδρανοποιήσω (να εξουδετερώσω) την σκέψη μου ώστε να συναισθανθώ τον κίνδυνο της κινήσεως ενός οχήματος με ελαττωματικά φρένα.

     Ανακαλύπτουμε, λοιπόν, ότι εκείνο που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα δεν είναι αυτή καθαυτή η πράξη αλλά η βούληση (η πρόθεση ή, όπως η νομική επιστήμη ορίζει, ο δόλος) που προηγείται της πράξεως, ή, αυτό το οποίο ο Βουδισμός ορίζει ως «σετάνα» (cetanā) εν αντιθέσει με πράξεις ασύνειδες (αθέλητες) τις οποίες ο Βουδισμός ορίζει ως «ασετάνα» (acetana). Και αυτή η κινητήρια, της κάθε πράξεως, βούληση διακρίνεται σε αποχρώσεις αισθημάτων που συνοψίζονται στην αγάπη ή στο μίσος με όλα τούτα να αθροίζονται και να αποτιμώνται στον ύστατο «παρονομαστή» του βίου του όντος ο οποίος καθορίζει και την «ποιότητα» της εκάστοτε μετενσαρκώσεώς του.

     O Βουδισμός εξισώνει το κάρμα με την βούληση υπαγορεύοντας στoν Άνθρωπο την απόδοση προσοχής στην ποιότητα της βουλήσεώς του βάσει της οποίας θα υπάρξει και ο ύστατος απολογισμός του κάρμα του. Και, τούτο πουθενά αλλού δεν θα μπορούσε να βαρύνει περισσότερο όσο στην εξάσκηση των Πολεμικών Τεχνών, οπωσδήποτε, συμπεριλαμβανομένης της Έφιππης Τοξοβολίας.


     Η θετικότητα («εύ») του πράττειν («καρ») απολήγει στην ευπραξία, ήτοι, στο θετικό αποτέλεσμα («μα») και αντιστρόφως! Και ο Εφιπποτοξότης καλείται να απολαύσει μιαν ωφέλιμη μετενσαρκωτικήν εμπειρία (saṃsāra) ως άθροισμα θετικών συνειδητών επιλογών (cetanā) που τον ανελίσσουν στον χρόνο.

     Δική μας η επιλογή, δική μας η ευθύνη, δική μας και η σαμσαρική πίστωση ή η χρέωση!