Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ 
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ


     Επειδή, ως "εθνικό" λογίζεται μόνον το αληθές, προέχει η αποδεικτική τεκμηρίωση του ο,τιδήποτε σχετίζεται με το έθνος, την καταγωγή, το παρελθόν του και, ασφαλώς, το μέλλον του. Δηλαδή, του ο,τιδήποτε συνιστά την Ιστορία του έθνους. Και η συμμετοχή του υπογράφοντος στις εργασίες πολλών αρχαιολογικών εργοταξίων απέδωσε πολλούς συμπερασματικούς καρπούς όχι μόνον αναφορικώς με την αποδεικτική τεκμηρίωση εθνικών παραμέτρων αλλά και ...εφιπποτοξοτικών, ακόμη και προς "διευκρίνιση" του αποτμήματος εκ των "Νόμων" του Κρητός Κλεινία:


     «Ίππων δε ημίν χρεία μεν ούτε τις πολλών ούτε πολλή, κατά γε δη Κρήτην, ώστε αναγκαίον και τας σπουδάς ελάττους γίγνεσθαι τας τε εν τη τροφή και τας περί αγωνίαν αυτών. Άρματος μεν ουν και το παράπαν ούτε τις τροφεύς ημίν εστιν ούτε τις φιλοτιμία προς ταύτα ουδενί γίγνοιτ’ αν λόγον έχουσα, ώστε τούτου μεν αγωνιστάς, ουκ επιχώριον, έσται τιθέντας νουν μήτε έχειν μήτε δοκείν κεκτήσθαι’ μονίπποις δε άθλα τιθέντες, πώλοις τε αβόλοις και τελείων τε και αβόλων τοις μέσοις και αυτοίς δη τοις τέλος έχουσα, κατά φύσιν της χώρας αν την ιππικήν παιδίαν αποδιδοίμεν. Έστω δη τούτων τε αυτών κατά νόμον άμιλλά τε και φιλονικία, φυλάρχοις τε και ιππάρχοις δεδομένη κοινή κρίσις απάντων των τε δρόμων αυτών και των καταβαινόντων μεθ΄ όπλων ουτ΄εν τοις γυμνικοίς ούτε ενταύθα τιθέντες αγωνίας ορθώς αν νομοθετοίμεν. Τοξότης δε αφ'  ίππων Κρης ουκ άχρηστος, ουδ ακοντιστής.».


     Εν ολίγοις, πως να ερμηνεύσεις τον Κλεινία ο οποίος, αφ΄ ενός παραδέχεται ότι στην Κρήτη ο Ίππος ούτε αναγκαίος είναι, ούτε αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος εκτροφής, και εκγυμνάσεως για τους Κρητικούς, ενώ ταυτοχρόνως ο ίδιος θεωρεί τους συντοπίτες του ικανούς και ως Εφιπποτοξότες και ως εφίππους Ακοντιστές; Οποία αντίφαση να νομίζεις ότι αν και δεν χρειάζεσαι και δεν έχεις ένα πλάσμα όπως ο Ίππος,΄ούτε ενδιαφέρεσαι να το εκθρέψεις και να το εκπαιδεύσεις, πάντως,  μπορείς, να το χειρίζεσαι και, μάλιστα, στο πλέον απαιτητικό επίπεδο χειρισμού του όπως η Έφιππη Τοξοβολία και ο Έφιππος Ακοντισμός...


     Η θεατρική εξιδανίκευση του, δήθεν, "αρχαίου Ελληνικού πνεύματος" όπως διαμορφώθηκε από την μετα-αναγεννησιακή "περιηγητικότητα" κάθε άλλο παρά ανέδειξε τον Ελληνισμό.  Οι διάφοροι "Περιηγητές" όπως ο Marie-Gabriel-Florent-Auguste de Choiseul-Gouffier, οι οποίοι περιέγραψαν και τόπους που ποτέ δεν επισκέφθηκαν, συχνά κατέφεραν σοβαρή σύγχυση και ως προς την αληθή φύση του αρχαίου Ελληνικού πνεύματος, ως προς την αναγκαιότητα της αποδεικτικής τεκμηριώσεως.


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", πολύ προ της ιδρύσεώς της, διεξήχθη μία μακροχρόνια αρχαιολογική έρευνα αναφορικώς με τον Ίππο και την Ιππική, όπως και την Τοξοβολία.


     Κατά την διάρκεια της "συγκομιδής" αυτών των εμπειριών, ήσαν ατελείωτες οι ώρες κάτω από τον πυρακτωμένο ουρανό, συχνά χωρίς στέγαστρο για να ανασύρεις και την παραμικρή πληροφορία που θα μπορούσε να συνεισφέρει και η τελευταία πέτρα.


     Χωρίς "ρολόι" απ΄το ξημέρωμα μέχρι το βαθύ σκοτάδι στο πεδίο της ανασκαφής, με το μάτι αμετακίνητα εστιασμένο στο "σημείο" μια συνεχής συνεργασία με πάμπολλους ειδικούς, από τον ανασκαφέα μέχρι τον παλυνολόγο, η περισυλλογή πληροφοριών καταλήγει στο σημειωματάριο πριν καθαρογραφεί, αργά τα μεσάνυχτα στον υπολογιστή αφήνοντας ελάχιστες ώρες για ανάπαυση, μιας και το ξhμέρωμα είναι κοντά. 


     Ανάμεσα σε ένα πολυπληθές συνεργείο πολύτιμων συνεργατών, τοπογράφων, σχεδιαστών, αρχιτεκτόνων, συντηρητών, ανθρωπολόγων, φωτογράφων κλπ, ο "δάκτυλος επί των τύπων των ήλων" της ιστορικής μαρτυρίας για δώδεκα ίσως και περισσότερες ώρες καθημερινώς στο αρχαιολογικό εργοτάξιο, να "χαϊδεύεις" άλλοτε με το πινέλο κι άλλοτε με την παλάμη το χώμα, "κλέβοντας" πληροφορίες...


     Και εκεί ο χώρος έχει να σου πει τόσα πολλά, να σου μιλήσει για την αλήθεια των αιώνων, πέραν από εθνοκεντρικές "επάρσεις" και άλλες συναισθηματικές ανοησίες οι οποίες, τελικώς, καταρρακώνουν ό,τι φυλετικό, ό,τι εθνικό, αντί να το "υποστυλώνουν"...


     Πολλά από τα πορίσματα αυτών των πολυετών ερευνών σε διάφορα αρχαιολογικά εργοτάξια της Ευρώπης και της Ασίας έχουν ενσωματωθεί στη διδασκαλία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία δεν ακολουθεί τυπολατρικώς το "πνεύμα" οιασδήποτε εποχής και λαού αλλά προτιμά τον συγκερασμό ό,τι θετικού.


     Βεβαίως, το ηθικό και τακτικό πρότυπο των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι οι Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως, αλλά, όπως διδάσκει και ο Δάσκαλος Κάσσαι Λάιος, καθήκον μας είναι η βελτίωση οιουδήποτε βελτιωτέου.


     Και οι εμπειρίες αρχαιολογικού εργοταξίου, πάντοτε χρήσιμες για παρόμοιες βελτιώσεις, οποτεδήποτε και αν αυτές κρίνονται απαραίτητες.



Φωτογραφικά Λευκώματα εδώ

Τρίτη 8 Μαΐου 2018

ΟΙ 
"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ" ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ...


     Ο πυρήνας μιας πολεμικής τέχνης είναι πάντα το φιλοσοφικό της υπόβαθρο κάτι που η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" , από την στιγμή της ιδρύσεώς της και στο διηνεκές, το ασπάζεται πλήρως ασκώντας την πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και της Παραδοσιακής Τοξοβολίας. 


     Μπορεί στους "Έλληνες Κενταύρους" να φιλοπονούμε για την ανάπτυξη των μαχητικών δεξιοτήτων μας αλλά, πρωτίστως, καλλιεργούμε την ψυχή μας με τα διδάγματα εκείνα που άγουν τον ψυχισμό του άνω θρώσκοντος προς την τελείωση της Πολεμικής Αρετής, ως πεδίου ευγενούς θεάσεως της ζωής και του κόσμου. 


     Την παραπάνω αδήριτη αρχή ακολουθεί, όπως είναι φυσικό και ο Αρχηγός του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης δίνοντας έμφαση συχνά, στις Προπονήσεις που διεξάγει, στο φιλοσοφικό σκέλος της διδασκαλίας της Σχολής μας, καλλιεργώντας θετικά τις ψυχές των Κερκυραίων Συνασκουμένων του.


     Στην τελευταία, κυριακάτικη Προπόνηση του Παραρτήματός του, ο Χριστόφορος Κασφίκης προέταξε μία θεωρητική εισαγωγή ζενικής προσεγγίσεως με ένα περιεχόμενο τόσο δυνατό και απαραίτητο για τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν προσφέρει σήμερα καμία "μέση" σύγχρονη οικογένεια και κανένα "μέσο" σχολείο.


     Όπως ο ίδιος μας γράφει στην Αναφορά του μετά το πέρας της Προπονήσεως, στο πρώτο μέρος της παρουσιάσθηκαν στους Συνασκουμένους τα παρακάτω σημαντικά κεφάλαια τα οποία δεν είναι ωφέλιμα μόνον στον Τοξότη αλλά και χρήσιμα σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο:

Το Πνεύμα της Τοξοβολίας
Αλήθεια , Καλοσύνη και Ομορφιά.
Η αναζήτηση της Αλήθειας
Η σημασία της Καλοσύνης
Η Ομορφιά της Τοξοβολίας
Χάρη , Αξιοπρέπεια και Γαλήνη
Ατελείωτη Εξάσκηση
Η Πνευματική Διεργασία.


     Mετά από μία τόσο λαμπρή εισαγωγή, ακολούθησε μία Προπόνηση της οποίας η προσεκτική "ανάγνωση" του οπτικοακουστικού υλικού καταλήγει με το θετικότερο "πρόσημο".


     Μια ομαδική πρόοδος για όλους, ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας και σωματοτύπου αποτύπωσε και πάλι ο φακός της κάμερας στο γαλήνιο και καταπράσινο περιβάλλον των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".


     Και, κάπως έτσι, οι στόχοι κατακτώνται, έστω κι αν κινούνται με ταχύτητα μπροστά μας...


     Και κάπως έτσι η ψυχή διατηρείται άλκιμη μέσα στο χρόνο...


     Και κάπως έτσι οι "πατημασιές" μας γίνονται σταθερότερες και θετικότερες, ανακυκλώνοντας ατομική πρόοδο...


     Και κάπως έτσι η ατομική πρόοδος διευρύνεται και ολοκληρώνεται μέσα από την ομαδική συνάσκηση και συνεργασία...


     Και κάπως έτσι, τελικώς, η ικανοποίηση λάμπει στα μάτια κάθε Συνασκουμένου μας. Ε, λοιπόν, αυτός είναι ο σκοπός των "Ελλήνων Κενταύρων".


     Διότι σημαντική η συμμετοχή μας και οι διακρίσεις μας σε αγώνες, η κατάκτηση βραβείων και η άνοδος σε βάθρα νικητών μεγάλων διοργανώσεων, αλλά τον πραγματικό νικητή δεν τον αναδεικνύει το χρονόμετρο του αφέτη αλλά ο ίδιος ο ψυχισμός του που σε όλη την διάρκεια της ζωής καλείται να κατακτήσει αμέτρητους καθημερινούς και ζωτικούς "κοτίνους" διασφαλίζοντας το "ευ ζειν" του άνω θρώσκοντος φορέως του. 

Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ...ΕΠΙΤΥΧΗΣ 
ΑΝ ΚΑΙ ΑΝΟΛΟΚΛΗΡΩΤΗ


     Για ακόμη ένα Σάββατο οι "Έλληνες Κένταυροι" συναντήθηκαν στο κέντρο των Αθηνών ώστε να ασκηθούν στην Παραδοσιακή και Ενστικτώδη Τοξοβολία. Ο Αρχηγός της Ομάδος, Κωνσταντίνος, δεν μπόρεσε να παραβρεθεί στην Προπόνηση λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων του στο Σταύλο οπότε ανέθεσε στον Υπαρχηγό, Εφιπποτοξότη Γεώργιο, να εκτελέσει καθήκοντα Αρχηγού Βολής. Ο Γεώργιος δέχτηκε με χαρά και με "εργαλεία" το σημειωματάριο του, τη σφυρίχτρα και το χαμόγελο που επιφυλάσσει μόνο για τους αγαπημένους του συνασκούμενους ξεκίνησε να τους εκπαιδεύει στην ταχεία όπλιση και την ταχυβολία.


     Αρχικά, ανέθεσε στη Συνασκουμένη Χρυσούλα την προθέρμανση των Μελών ώστε να μπορέσουν με ευκολία και ασφάλεια να πραγματοποιήσουν όλες τις ασκήσεις.


     Έπειτα, οι Συνασκούμενοι πήραν τα Τόξα και τα βέλη τους και πραγματοποίησαν τις τρεις προθερμαντικές βολές σε πλαγία στάση.


     Και αφού τις ολοκλήρωσαν με επιτυχία ο Γεώργιος τους ανακοίνωσε ‘’οι επόμενες 3 ασκήσεις δεν περιλαμβάνουν τόξευση οπότε αν αργήσουμε να τις κάνουμε δεν θα ρίξετε άλλα βέλη για σήμερα !’  Αυτό κινητοποίησε όλους τους Συνασκουμένους οι οποίοι, για να μην χάσουν τις βολές τους, συγκεντρώθηκαν απόλυτα στις ασκήσεις ταχυβολίας.


     Η πρώτη άσκηση ήταν απλή. Για δύο λεπτά έπρεπε κάθε Τοξότης να οπλίζει και να αφαιρεί συνεχώς το βέλος από τη χορδή. Και επειδή κανείς δεν δυσκολεύτηκε σε αυτό ο Γεώργιος αποφάσισε να το κάνει λίγο πιο δύσκολο (άρα και πιο ενδιαφέρον) …


     Ζήτησε να επαναλάβουν την ίδια άσκηση μόνο που τώρα τους απαγόρευσε να κοιτούν τα βέλη και τα Τόξα τους. Και για να είναι σίγουρος ότι το κάνουν ζήτησε απ’ όλους να κοιτάνε μονάχα εκείνον. Και όταν έλεγε το όνομα κάποιου Συνασκουμένου έπρεπε ο αναφερόμενος να λέει δυνατά τον αριθμό που σχημάτιζε με τα δάχτυλα του ο Γεώργιος.


     Είναι μια άσκηση την οποία ο Εφιπποτοξότης Γεώργιος έχει πραγματοποιήσει πολλές φορές έφιππος και έτσι αποφάσισε να την εισάγει και στην στατική Τοξοβολία.


     Και αφού είδε τη Γραμμή Βολής να βελτιώνεται μέσα από αυτή την άσκηση θεώρησε πως ήταν ώρα για την ταχεία όπλιση σε κίνηση.


     Δυστυχώς η κακοκαιρία δεν επέτρεψε στην Ομάδα να συνεχίσει την Προπόνηση και στον Αρχηγό Βολής να επεκτείνει το καθιερωμένο ασκησιολόγιο. Ωστόσο, όλοι οι Κένταυροι χάρηκαν για την έστω και περιορισμένη ώρα που πέρασαν μαζί και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το επόμενο Σάββατο.


Γεώργιος Μυλωνόπουλος
Υπαρχηγός -Εκπαιδευτής υπό επίβλεψη 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ 
ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ MODELLING


     Πολλά και διάφορα συμβαίνουν σε μία Σχολή όπως των "Ελλήνων Κενταύρων κι αυτή την Κυριακή ο Αρχηγός της Ομάδος εκλήθη να εκπαιδεύσει μία ωραιότατη κοπέλλα από την Ρωσία η οποία προγραμμάτισε φωτογράφιση ... modelling.


     Ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" σε δύο ώρες κατάφερε να μυήσει την νεαρή Ρωσίδα στα μυστικά μιας ασφαλούς ιππεύσεως ώστε, κατόπιν, ο φωτογράφος της να τραβήξει περισσότερες από επτακόσιες φωτογραφίες χωρίς κανένα απρόοπτο.


     Κι όλα αυτά με ολόκληρο το λεκανοπέδιο αλλά και τον Σταύλο μας να έχουν μορφή ...λιμνοθάλασσας από τον κατακλυσμό για τον οποίο, εγακίρως, η Ε.μ.Υ. είχε προειδοποιήσει. Ευτυχώς που το κλειστό Ιππευτήριο έχει την ανεκτίμητη σημασία του...

Κυριακή 6 Μαΐου 2018

ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΠΑΣΗ ΔΥΝΑΜΕΙ


     Στην Ομάδα των 'Ελλήνων Κενταύρων" η διδασκαλία της Τοξοβολίας έχει ως "πύλη εισόδου" την "Τοξοβολία εξ Επαφής"  η οποία συνεισφέρει στην βαθύτερη κατανόηση του Τοξότη της σχέσεώς του με την έλξη της χορδής του Τόξου του. Στην "Τοξοβολία εξ Επαφής" επιχειρούμε την πολύ προσεκτική και εκλεπτυσμένη έλξη της χορδής, όχι προκειμένου να επιτύχουμε την μεγαλύτερη δυνατή πρόωση του βέλους μας, αλλά, αντιθέτως, προκειμένου να κατανοήσουμε εν σμικρώ τα προωστικά χαρακτηριστικά του κατανοώντας το -κατά περίπτωση- μέγεθος έλξεως της χορδής.


     Στο πλαίσιο των πειραματικών βλητικών ερευνών μας, ενώ συνεχίζουμε την πρακτική μελέτη της "Τοξοβολίας εξ Επαφής" κρατάμε τα μέχρι σήμερα συναχθέντα πορίσματα προκειμένου να τα ανελίξουμε με όσα θα εξαχθούν αντιστρέφοντας την "Τοξοβολία εξ Επαφής" σε μία προέκταση πειραματικής έρευνας που θα μπορούσε να ονομασθεί "Τοξοβολία πάση Δυνάμει".


     Η ισορροπία μεταξύ της πλέον λεπτεπίλεπτης και λελογισμένης έλξεως της χορδής με την επιδίωξη της μη διατρήσεως του στόχου και της μη, καν, εκτοξεύσεώς του πέραν ενός μήκους ίσου με το τετραπλάσιο του φάρδους της έδρας του, τώρα αντιστρέφεται κι ενώ, πριν, η χορδή άνοιγε ελάχιστα και επεδιώκετο η επίτευξη ελάχιστης προωστικής δυνάμεως για το βέλος, τώρα θα ανοίξει πλήρως και θα επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή προωστική δύναμη για το βέλος, μέχρι σημείου, ει δυνατόν, να διατρήσει τον στόχο χωρίς να τον ...μετακινήσει.


     Βεβαίως, αντιλαμβάνεται κανείς την ...παραδοξολογία της φράσεως "ει δυνατόν, να διατρήσει τον στόχο χωρίς να τον ...μετακινήσει" μιλώντας για τόξευση βέλους, όμως αυτή η παραδοξολογία αποτελεί την ιδανική καταληκτική τελειότητα στην "Τοξοβολία πάση Δυνάμει".


     Η προπονητική τακτική της εναλλαγής από την "Τοξοβολία εξ Επαφής" σε "Τοξοβολία πάση Δυνάμει" αποδεικνύεται σε μία διαδικασία ιδιαιτέρως αυτοσυγκεντρωτική για τον Τοξότη, πολύ δε περισσότερο "λυτρωτική" συνεισφέρουσα στην εδραίωση εσωτερικής γαλήνης αλλά και αναπτύξεως μιας μαχητικής εγρηγόρσεως η οποία δεν διακυβεύει, ούτε για μια στιγμή, την νηφαλιότητα του ασκουμένου. 



     Για την προπονητική διαδικασία της "Τοξοβολίας πάση Δυνάμει" επιλέξετε έναν στόχο από διαπερατό υλικό όσο γίνεται λεπτότερο και ελάφρύτερο, αλλά αυξήσετε το συνολικό του βάρος με ένα επινόημα ώστε να διασφαλίζεται μια απειροελάχιστη, πρόσκαιρη, "πάκτωση" του στόχου κατά την στιγμή της προσκρούσεως του βέλους αποτρέποντας την "δραματική" εκτίναξή του. Στηρίξετε τον στόχο σε μία επιφάνεια αισθητά μικρότερη από την έδρα του και μην ενοχληθείτε όταν, κάθε φορά μετά την πρόσκρουση του βέλους και την εκτίναξή του, τρέχετε να τον επαναφέρετε στη θέση του. Και, το σημαντικότερο, στοχεύσετε προς το χαμηλότερο μέρος του στόχου. Τέλος, η αρχαριότητα καθορίζει και την απόσταση τοποθετήσεως του στόχου και όσο πιο αρχάριος είναι ο ασκούμενος τόσο πιο κοντά προς αυτόν τοποθετείται και ο στόχος. Ίσως, μετά από πολλά-πολλά χρόνια και αμέτρητες Προπονήσεις τον δείτε, επιτέλους να παραμένει στη θέση του με τα βέλη καρφωμένα επάνω του... Ίσως...



     Το συνιστώμενο προς χρήση Τόξο για την "Τοξοβολία πάση Δυνάμει", ασφαλώς και είναι εκείνο της υψηλότερης ισχύος που μπορεί να ανοίξει ο ασκούμενος. Και, είναι προφανές ότι δι' αυτής της "Τοξοβολίας πάση Δυνάμει" ο ασκούμενος άγεται τάχιστα στην ενδυνάμωσή του ώστε, συν τω χρόνω, να οδηγηθεί σε επιλογή χρήσεως ισχυρότερου Τόξου.



     Τα βέλη που επιλέγονται για την "Τοξοβολία πάση Δυνάμει" θα πρέπει να επιλέγονται προσεκτικότατα εκ των πλέον διατρητικών με όσο το δυνατόν λεπτό και ισχυρό κορμό και πτέρωμα κατάλληλο για την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.



     Εν κατακλείδι, εάν η "Τοξοβολία εξ Επαφής" είναι η άριστη εισαγωγή στην Τοξοβολία για έναν αρχάριο Τοξότη, η "Τοξοβολία πάση Δυνάμει" αποτελεί το "φινίρισμα" της προηγουμένης για ένα Τοξότη που θέλει να προχωρήσει, η δε εναλλαγή και των δύο κατά την διάρκεια μιας και της αυτής Προπονήσεως αποτελεί την καλύτερη ατραπό για τον προχωρημένο Τοξότη.



Σάββατο 5 Μαΐου 2018

ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ ΚΕΡΑΣΦΟΡΟΥ ΟΧΙΑΣ


     Η Ιππασία είναι ένα σχολείο ζωής. Μέσα από την καθημερινή βελτίωση των ιππικών δεξιοτήτων μας ανακαλύπτουμε μεγάλα διδάγματα, όπως την ανεκτίμητην αξία του χρόνου και την μεγάλη σημασία της κεραυνοβόλου αντιδράσεως που επιτάσσει , κατά κανόνα, η καθημερινότητα.


     Ένα μάθημα Ιππασίας είναι πολύ περισσότερο ωφέλιμο απ΄ όσο νομίζουν πολλοί.Και στη τελευταία Προπόνησή του ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" βελτίωσε -γεωμετρικώς...- πολλά κι έτσι, τόσο ο ίδιος όσο και κάποιοι ακόμα θα μπορούσαν να κατανοήσουν το νόημα του παρακάτω:


     Αν, περπατώντας, στη χορτιαριασμένη πλαγιά ενός βουνού, ακούσετε τον συνοδό σας να σας φωνάζει "Πίσω..." μη χάσετε χρόνο ρωτώντας τον "Σε μένα το είπες;" , ούτε "Eννοείς, να κάνω πίσω τώρα;", ούτε "Πόσα ακριβώς βήματα θέλεις να κάνω πίσω;" αλλά κάνετε  α μ έ σ ω ς  όσα περισσότερα βήματα μπορείτε  π ί σ ω. Διότι, ο συνοδός σας είδε την οχιά που προσελκύεται από το θερμικό φάσμα του ποδιού σας και ετοιμάζεται να σας αφήσει πάνω του τις τέσσερις μικρές τρυπούλες των οποίων η ζημιά δεν είναι το ελάχιστο αίμα που θα βγει αλλά το τοξικό δηλητήριο που θα μπει. Και, δυστυχώς, ο συνοδός σας, εκείνη την στιγμή, δεν έχει το χρονικό περιθώριο να σας επεξηγήσει "Κάνε τέσσερα βήματα πίσω διότι έτσι θα βγεις εκτός πεδίου δράσεως μιας οχιάς κερασφόρρου η οποία είναι πολύ κοντά στο δεξί σου πόδι εμφανώς ενήλικη και από τις κινήσεις της δείχνει ερεθισμένη και πεινασμένη κι έρχεται καταπάνω σου"... Διότι, το ζητούμενο δεν είναι το αφήγημα αλλά η επιβεβλημένη κεραυνοβόλος αντίδραση αποφυγής του κακού. Κοινώς, χρόνου φείδου για να μη σε δαγκώσει ...φίδι.