Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

ΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΤΟΥ ΤΣΙΓΚΙΣ ΚΧΑΑΝ ΞΑΝΑΚΑΛΠΑΖΕΙ!


ΤΟ ΙΠΠΙΚΟ ΤΟΥ ΤΣΙΓΚΙΣ ΚΧΑΑΝ ΞΑΝΑΚΑΛΠΑΖΕΙ!

ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

[Συνέχεια του εκπαιδευτικού ταξιδιού μας στη Μογγολία]



     Το να μιλάς για "ιστορικές αναπαραστάσεις" σε μια χώρα, σαν τη σημερινή Ελλάδα, η οποία διέρχεται περίοδο εσχάτης πολιτισμικής παρακμής ακούγεται, επιεικώς, ως ...σαρκασμός!

     Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι ιστορικές αναπαραστάσεις αποτελούν για όλο τον πολιτισμένο κόσμο ένα σημαντικό βοήθημα μελέτης της Ιστορίας και εμβαθύνσεως στο αυθεντικό της πλαίσιο.

     Ακόμη και στη μακρυνή Μογγολία, διάφορες ιστορικές αναπαραστάσεις όχι μόνο διοργανώνονται, συνεχώς, σε όλη την χώρα αλλά και, συχνά με την υποστήριξη του κράτους, προάγονται σε επίπεδο μονίμων διοργανώσεων στις οποίες προσέρχονται περιηγητές από όλο τον κόσμο για να τις παρακολουθήσουν, αφήνοντας γενναίο "συνάλλαγμα" στην εθνική οικονομία και κατανοώντας περισσότερο την Ιστορία της Μογγολίας και, ειδικώς, τον μεγάλο Πολιτισμό που παρήγαγε ο Μογγόλος γενάρχης Τσίγκις Κχάαν και οι διάδοχοί του.  

     Μία από αυτές τις διοργανώσεις ιστορικών αναπαραστάσεων είναι και το αναπαραστατικό υπερθέαμα "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν, ξανακαλπάζει!" που διεξάγεται κάθε χρόνο, από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο λόγω των ισχυουσών τοπικών καιρικών συνθηκών, σε μια τεράστια έκταση στην οποία έχουν διαμορφωθεί εγκαταστάσεις υποδοχής κοινού, 55 χιλιόμετρα έξω από την πρωτεύουσα της χώρας Ουλάανμπαατάρ.

Sakaiya Taichi 
(1935 - 2019)

     Αυτό το υπερθέαμα πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006 στη περιοχή Sergelen Soum, της επαρχίας Tuv της Μογγολίας, με την ευκαιρία του επισήμου εορτασμού των 800 χρόνων από ιδρύσεως του μογγολικού κράτους από τον Τσίγκις Κχάαν, υλοποιώντας το όραμα ενός φημισμένου ...Ιάπωνος συγγραφέως, του Sakaiya Taichi, δείχνοντας πόσους λαούς συγκινεί η λαμπρή Ιστορία της μεγάλης Μογγολίας και πόσο μπορεί να εμπνεύσει το παγκόσμιο πνευματικό κοινό το μεγαλείο του κατακτητή γενάρχη της.

     Η θεαματική αναπαράσταση "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν, ξανακαλπάζει!" λαβαίνει χώρα σε μία εκτεταμένη στεπώδη έκταση με την ονομασία Takhiltiin Enger της περιοχής Sergelen της επαρχίας Tuv.

     Στον χώρο αυτού του υπερθεάματος φθάνουν οι επισκέπτες, είτε με ειδική συγκοινωνιακή γραμμή (shuttle buses) που αναχωρεί από το κέντρο της πρωτεύουσας, είτε με ιδιωτικά μέσα. Εμείς, όπως καθ΄ όλη την διάρκεια του εκπαιδευτικού ταξιδιού μας στην Μογγολία και με την άριστη οργανωτική φροντίδα του αθηναϊκού ταξιδιωτικού Γραφείου "Cel Tours" κινηθήκαμε με το δικό μας μέσο, συνοδευόμενοι από τον μόνιμο εξαιρετικό διερμηνέα μας και τον, επίσης, εξαιρετικό οδηγό μας χωρίς την αρωγή των οποίων το ταξίδι μας θα ήταν απλός "τουρισμός".


Ο εξαιρετικός διερμηνέας μας.
ο οποίος μας μετέφερε ανεκτίμητες πληροφορίες συνδέοντάς μας με τον "τόπο".


Ο εκπληκτικός οδηγός μας
 με τον οποίο διασχίσαμε αμέτρητα χιλιόμετρα στέπας..

     Σε όλο αυτό το μοναδικό ιππικό υπερθέαμα κυριαρχεί ο εμβληματικός Μογγολικός Ίππος, προβάλλοντας το μεγάλο ιστορικό "κεφάλαιο" της ιπποτρόφου Μογγολίας η οποία επάνω σε αυτό το πανέμορφο πλάσμα, κατακτώντας ό,τι έβρισκε μπροστά της, ίδρυσε την μεγαλύτερην αυτοκρατορία της Ιστορίας!

     Και μπορεί επάνω σε αυτό το μικροκαμωμένο πλάσμα ο Ιππέας να φαίνεται κυρίαρχος και τεράστιος, όμως, όποιος έχει ιππεύσει έναν Μογγολικόν Ίππο έχει καταλάβει την πραγματική ...ιπποδύναμη ανάμεσα στα σκέλια του κι ένα πεισματάρικο όσο και ανθεκτικό πλάσμα που μπορεί να τον μεταφέρει στα πέρατα του κόσμου!

     Εδώ, 500 έφιπποι και πεζοί σκηνικοί συντελεστές, με ζώα, άμαξες, καταπέλτες και αφθονία όπλων και πλούσιων σκηνικών (εντυπωσιακές γιούρτες κλπ), ζωντανεύουν με τον καλύτερο τρόπο ένα σενάριο διαρθρωμένο σε τρείς πράξεις (η ιστορική πρόκληση, η μάχη, η νίκη) οι οποίες εκτυλίσσονται πειστικότατα μπροστά στα μάτια των θεατών που σε κάποιες στιγμές νομίζουν ότι παρακολουθούν το δρώμενο "από μέσα" και νιώθοντας "ζωντανά" τη σκόνη από τους ξέφρενους καλπασμούς των πρωταγωνιστών.  


     Η διάρκεια του υπερθεάματος είναι μιάμιση ώρα και σε αυτό το διάστημα ο θεατής παραμένει καθηλωμένος στην τεράστια υπαίθρια "σκηνή" αισθανόμενος ότι αποτελεί "μέρος" της, καλπάζοντας κι αυτός πάνω σε κάποιον από τους 500 ατίθασους Ίππους της.

     Το όλο υπερθέαμα τελεί υπό την αιγίδα του Μογγολικού Στρατού ο οποίος παρέχει τους σκηνικούς συντελεστές και έχει αναλάβει τις οργανωτικές λεπτομέρειες, ακόμη και το κατάβρεγμα της απέραντης χωμάτινης εκτάσεως ώστε να μην ενοχλεί τους θεατές η σκόνη από τους ατελείωτους καλπασμούς.

     Και διαφημίζεται στο εσωτερικό και εξωτερικό με τον καλύτερο τρόπο και με πολύ προσεγμένα έντυπα τα οποία βρίσκονται παντού, σε αεροδρόμια, σταθμούς και τουριστικά γραφεία!

     Έτσι, η Μογγολία, με περιορισμένα τα έξοδα που, κανονικά, απαιτεί μια τέτοια διοργάνωση, προβάλλει διεθνώς την εθνική Ιστορία της, αλλά και εισπράττει από τους ξένους επισκέπτες ένα σημαντικό ποσό που ενισχύει την εθνική οικονομία διότι το εισιτήριο, εδώ, δεν είαι διόλου ευκαταφρόνητο!

     Αυτή η μεγαλειώδης παράσταση από τον Ιούνιο μέχρι τα τέλη Αυγούστου κάθε χρόνο, επαναλαμβάνεται σαράντα φορές με εισιτήριο 48 δολλαρίων για τις απλές θέσεις και ...68 δολλαρίων για τις "καλές" θέσεις ενώ, πάντα, όλες οι θέσεις όλων των παραστάσεων είναι πλήρεις!

     Καταλαβαίνει, λοιπόν, κανείς τι σημαίνει για τα έσοδα μιας χώρας όπως η Μογγολία μόνον μια τέτοια ιστορική αναπαράσταση χωρίς να λαμβάνονται υπ΄ όψη πάμπολλες παρόμοιες σε όλη την χώρα.

      Περί τίνος, όμως, ακριβώς πρόκειται αυτό το πολεμικό υπερθέαμα "Το Ιππικό του Τσίγκις Κχάαν ξανακαλπάζει!" και τι προσέφερε σε εμάς που, κυριολεκτικώς, μας μάγεψε;

     Μία επική ιστορική αναφορά στο πολεμικό μεγαλείο του Μογγολικού λαού η οποία συνιστά και ένα εξαίσιο δείγμα Ιππικού Θεάτρου αποτελεί αυτό το αισθητικότατο εγχείρημα που ξαφνιάζει θετικότατα το θεατή.

     Εμπεριέχει όλα τα συστατικά μιας πλήρους θεατρικής παραστάσεως, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και η επιλογή του φυσικού εδάφους ως μιας "open air" σκηνής του προσδίδει αληθοφάνεια παρασύροντας τον θεατή ώστε, αν και καθισμένος να αισθάνεται "συμπρωταγωνιστής".

     Οι πολυπρόσωποι σκηνικοί συντελεστές και το απέραντο του φυσικού σκηνικού εκστασιάζουν τον θεατή ο οποίος εύχεται να είχε ...περισσότερα μάτια ώστε να "ρουφάει" το θέαμα.

      Κι εδώ το φαινομενικώς "ακριβό" εισιτήριο αποδεικνύεται ...πάμφθηνο για τον θεατή ο οποίος απολαμβάνει μια πανδαισία φυσικών δρωμένων με Ίππους, μάγους, πολεμιστές, καμήλες, γιούρτες, άμαξες, στολές, όπλα και πολλά άλλα, μέσα σε μια τρικυμία χρωμάτων και ανταυγειών, συχνά, μεταφυσικών λόγω της παρεμβολής των νεφών της άμμου...

     Η σκηνοθεσία άψογη όπως και η σκηνική κίνηση πεζών κι εφίππων αλλά και αμαξών και μάλιστα με τέτοια "γεωμετρία" ώστε ο θεατής απ΄ όπου κι αν κάθεται να μπορεί να χαίρεται ολόκληρη την τεράστια σκηνή χωρίς να χάνει κανένα σημείο της.

     Ευφυέστατα, στο σενάριο ενσωματώνονται όλες οι Παραδόσεις του Μογγολικού έθνους και οι πτυχές της πολεμικής αρετής του.

     Η Έφιππη Τοξοβολία και οι Μογγόλοι Εφιποποτοξότες έχουν την τιμητική τους!

     Η ίδια η Παραδοσιακή Τοξοβολία των Μογγόλων, εδώ αναδεικνύεται σε ακρογωνιαίο λίθο, οπτικοποιημένο κατά τον αυθεντικότερο τρόπο.

     Η Πάλη, η οποία τιμάται και προάγεται ιδιαιτέρως από τους Μογγόλους δεν παραλείπεται σε τούτη την παράσταση.

     Ακόμη και η σύλληψη αγρίων Ίππων με την βοήθεια της "uurga" του μακρού εύκαμπτου ξύλου με την θηλειά στην άκρη.

     Και αυτή η περιπετειώδης σύλληψη ενός Ίππου ελευθέρας βοσκής, με ό,τι αυτό σημαίνει, επιδεικνύεται περιγραφικότατα στα μάτια του θεατή ο οποίος εντυπωσιάζεται από την γενναιότητα αλλά και το πείσμα των Μογγόλων όταν θέλουν να κατακτήσουν ένα νέο Ίππο που τον διακρίνουν ως "πολεμιστήριο" ανάμεσα σε ένα τυχαίο κοπάδι.

     Το ίδιο εμφαντική και η παρουσίαση των Τεγκριστών (Σαμάνων) θεραπευτών και μια απόδοση Τιμής στον Τεγκρισμό τον οποίο εξακολουθούν οι Μογγόλοι να σέβονται ως κύριο μέρος της εθνικής τους Παραδόσεως.

     "Που", όμως, "κινούνται" τα σκηνικά και η όλη σκηνογραφία μιας τέτοιας παραστάσεως;

     Ασφαλώς και δεν περιμένει κανείς σε μια τέτοια υπερπαραγωγή να υπάρχουν 500 αυθεντικές ...σέλλες εποχής 13ου αιώνος και, βεβαίως, δεν υπάρχουν. 

     Όμως, το "στήσιμο" των Ιππέων ήταν τέτοιο ώστε το μάτι του εμπείρου θεατή να μην ενοχληθεί διόλου από την εικόνα των συγχρόνων σελλών που έφεραν οι Ίπποι. Και με την ίδια σκηνογραφική λογική επελύθησαν πολλά ακόμη παρόμοια ζητήματα.  

     Πολύ καλή η επί σκηνής κίνηση και οι καλπαστικές "χορογραφίες", ευνοούμενες από το φυσικό έδαφος και την απεραντοσύνη της υπαίθριας σκηνής επί της οποίας, ακόμη και ο ήχος από τους τροχούς της άμαξας του Τσίγκις Κχάαν που την έσερναν βούβαλοι συμπλήρωνε την "αλήθεια" της σκηνογραφίας.

     Η όλη σκηνική διδασκαλία άριστη, μέχρι σημείου να είναι άριστα "δεδιδαγμένοι" και οι Ίπποι επί σκηνής αυτοπειθάρχησαν τόσο καλά στο ρόλο του ...σκοτωμένου που παρέμεναν ακίνητοι και ατάραχοι όσο γύρω τους μαίνονταν η "μάχη" και οι καλπασμοί των ομοίων τους!

     Το ίδιο πετυχημένος και ο όλος χώρος που φιλοξενούσε αυτό το υπερθέαμα, με χώρους παραλλήλων δρωμένων και πωλητών εξαιρετικών τοπικών ιστορικών προϊόντων, αλλά και με τα απαραίτητα κέντρα εστιάσεως προς εξυπηρέτηση του πολυπληθούς κοινού.

     Στον χώρο αυτό κυριαρχεί η αναπαράσταση μιας σκηνής tipi του Τεγκριστή (Σαμάνου) θεραπευτή προς Τιμή της φυλής των Tsaataan που βρίσκεται στη Βόρεια Μογγολία και χρησιμοποιεί σκηνές tipi και όχι κυκλικές ger όπως οι υπόλοιποι Μογγόλοι. Η Μογγολία τιμά ιδιαιτέρως τη φυλή των Tsaataan η οποία υπέστη γενοκτονία από τους κομμουνιστές εξ αιτίας της εμμονής της να παραμείνει σε σκηνές στη γη των πατέρων της, αντί να υποκύψει και να την εγκαταλείψει εγκαθιστάμενη σε σοβιετικά τσιμεντόκλουβα που κατασκεύασαν οι κομμουνιστές στη πρωτεύουσα ώστε να "νομιμοποιούν" την αυτάρεσκη και απατηλή "προοδευτική ρητορική" τους. Κι εδώ ο επισκέπτης παρατηρεί την ιστορική δικαίωση μιας φυλής που επέμεινε στις παραδόσεις της αρνούμενη να υποκύψει στους σοβιετοκομμουνιστές. 

     Στον ίδιο χώρο και επί μιας υπερυψωμένης σκηνής με όλο τον οπτικοακουστικό εξοπλισμό, επιλεγμένα λαϊκά μουσικοχορευτικά συγκροτήματα  παρουσίαζαν τη δουλειά τους στους επισκέπτες κι εδώ, αξίζει να μνημονεύσουμε ότι η μουσική της Μογγολίας, οι χοροί της και, κυρίως η Όπερά της είναι μοναδικά, παγκοσμίως! 

    Ένα μοναδικό "σχολείο" πολλών και σημαντικών γνώσεων για την Έφιππη Τοξοβολία και τις Έφιππες Πολεμικές Τέχνες, αλλά και μια μεγάλη όσο και πρωτόγνωρη διδασκαλία Ιππικού Θεάτρου ήταν για μας η παρουσία μας σε τούτη την επικήν ιστορικήν αναπαράσταση.

      Κι εκεί διδαχθήκαμε τα μύρια όσα προς εφαρμογή στη δική μας Σχολή αλλά και στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου, μη διστάζοντας να δηλώσουμε την ευτυχία μας για την επιλογή των καλυτέρων "Δασκάλων" για ό,τι γνωρίζουμε!



Όλες οι φωτογραφίε πλην εκείνης του Sakaiya Taichi προέρχονται από την παράσταση και είναι λήψεις της Ομάδος μας.

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Με ένα "...ασκησιολόγιο το οποίο έμοιαζε να έχει βγει απ' ευθείας από το Hombu Dojo της Iwama" όπως σημειώνει ο επικεφαλής του Χριστόφορος Κασφίκης, το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" διεξήγαγε την τακτική εβδομαδιαία του Προπόνηση, μετά τον κυκλώνα που ταλαιπώρησε το Ιόνιο. 

     Πάνω απ΄ όλα, εκείνο που πάντοτε εξάγεται ως συμπέρασμα από το οπτικοακουστικό υλικό κάθε προπονητικής ημερίδος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" είναι η "στιβαρότητα" της τοξευτικής επιγνώσεως των Μελών του Παρατήματος με την παράλληλη εμπέδωση της τοξευτικής τεχνικής. 

Ο επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χ. Κασφίκης

     Η όλη διδασκαλία της Τοξοβολίας στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δικαιώνει τον επικεφαλής του, Συνασκούμενο Χριστόφορο Κασφίκη, ο οποίος μπορεί και εμπνέεται από ένα ευρύτερο φάσμα ανατολικών πολεμικών τεχνών.

     Με "ζητούμενο" την ψυχοπνευματική (και όχι, απλώς, την στοχαστικήν) ωφέλεια των απανταχού "Κενταύρων" η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δείχνει ότι κινείται στο σωστό 'μονοπάτι"!


ΣΤΗ "ΓΕΙΤΟΝΙΑ" ΤΟΥ ΓΕΝΝΑΙΟΥ ΗΓΕΜΟΝΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΑΛΟΥΚΩΤΗ ΒΛΑΝΤ ΤΣΕΠΕΣ

 ΣΤΗ "ΓΕΙΤΟΝΙΑ" ΤΟΥ ΓΕΝΝΑΙΟΥ ΗΓΕΜΟΝΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΠΑΛΟΥΚΩΤΗ 

ΒΛΑΝΤ ΤΣΕΠΕΣ


     Φαίνεται ότι ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος και Σχηματαρίου" Γ, Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης έχει υποκύψει για τα καλά στη γοητεία της "γειτονιάς" του γενναίου Ηγεμόνα και δίκαιου ανασκολοπιστή Βλαντ Τσέπες και βρίσκεται και πάλι για επαγγελματικούς λόγους στο πανέμορφο Βουκουρέστι.

     Καταλαβαίνουμε απολύτως τον Συνασκούμενο Εφιπποτοξότη Ιφικράτη διότι, όντως, η γοητεία ενός χρήσιμου ανασκολοπιστή εμπνέει όλους μας έχοντας κατά νου τους "δικούς μας", αξίους ανασκολοπισμού, ηγεμονίσκους, ευχόμενοι να τους δούμε γρήγορα πάνω στο παλούκι!

     Ωστόσο, ο Ιφικράτης μας δεν παύει να ασκείται και στην αγαπημένη του Σπαθασκία λαμβάνοντας μέρος σε υπαίθρια μαθήματα, σε κατάφυτο πάρκο της Ρουμανικής πρωτεύουσας, λόγω του ότι και ο Ρουμανικός λαός υφίσταται την απάτη του ...κοροϊδοϊού εφ΄ όσον και η Ρουμανία άγεται τεχνηέντως στον αναγκαστικό τοκογλυφικό δανεισμό δια της διεθνούς μεθοδεύσεως που κάνει τις οικονομίες να καταρρέουν και τους τοκογλύφους τραπεζίτες να ...ευτυχούν!

     Ο Ιφικράτης ασκείται με την Σχολή HEMA (Historical European Martial Arts) Ρουμανίας κι όλοι του ευχόμαστε καλή συνέχεια μιας και ο μόνιμος τόπος διαβιώσεώς του είναι πλέον το Βουκουρέστι!

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΩΣ 

ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ


     Οι Κινέζοι σοφοί και παλιοί οι "δεσμοί" της Ομάδος μας μαζύ τους, από τον καιρό που μας ανέδειξαν ως την, διεθνώς, καλύτερα οργανωμένη Ομάδα. Και οι Κινέζοι πιστώνονται για πολλές ανακαλύψεις μεταξύ των οποίων και την γεωβοτανική έρευνα, την οποία είχαν αναπτύξει ήδη από τον 5ο αιώνα π.χ.χ. και της οποίας η πρώτη μνεία εμφανίζεται σε ένα κινεζικό κείμενο εκείνης της εποχής με τίτλο "Το κλασικό των βουνών και των ποταμών" στο οποίο αναφέρεται η περίπτωση ενός κινεζικού φυτού με το όνομα χούι-τανγκ, που ποτέ δεν ταυτοποιήθηκε στη δυτική Φυτολογία, του οποίου η ύπαρξη συνέπιπτε με παρακείμενα κοιτάσματα ...χρυσού. Εν ολίγοις, η γεωβοτανική έρευνα μελετά την συσχέτιση της επιλογής συγκεκριμένων φυτών να φύονται επάνω ή κοντά σε συγκεκριμένα κοιτάσματα μετάλλων, επί παραδείγματι, όπως η Viola Calaminaria που αγαπά τον ψευδάργυρο ή το Panicum Cris Galli που επιλέγει τον μόλυβδο.

     Όμως, τι σχέση μπορεί να έχει η Γεωβοτανική με την ...Έφιππη Τοξοβολία ή την Τοξοβολία; Και, βέβαια έχει!

     Όπως συγκεκριμένα φυτά επιλέγουν να φυτρώσουν σε συγκεκριμένα κοιτάσματα μετάλλων έτσι και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ανθρωπίνων ικανοτήτων "φύονται" επί συγκεκριμένων ψυχοσωματικών "δομών", αποκαλύπτοντας τους "υποδόριους", "εσώτερους κόσμους" ενός Εφιπποτοξότη.

     Και η επιστήμη αναγνωρίζει την ιδιοδεκτικότητα, δηλαδή την συνειδητοποίηση των μυών και της λειτουργίας τους, ως άξονα της επιγνώσεως της στάσεως και της κινήσεως στον χώρο, με τον συντονισμό της τελευταίας να ορίζεται ως "κιναισθητική ικανότητα". Και πυρήνες της ιδιοδεκτικότητος, τους υποδοχείς της.

Το δέρμα και τα συνθέτοντα μέρη του.

     Στις στιβάδες του δέρματος, κάτω από την επιφάνεια, υπάρχουν εμφυτευμένα πολλά είδη μικροσκοπικών υποδοχέων οι οποίοι λειτουργούν ως «αισθητήρες» ερεθισμάτων διαδρώντας στις αντιδράσεις του φέροντος οργανισμού. Και είναι τα σωμάτια Pacini και Meissner, οι δίσκοι του Merkel και οι απολήξεις Ruffini που έλαβαν τα ονόματά τους από τους επιστήμονες που πρώτοι τα αναγνώρισαν, αντιλαμβάνονται διαφορετικές εκφάνσεις της αφής και, συγκεκριμένα, τα σωμάτια Pacini και Meissner ανταποκρίνονται στις ταχείες μεταβολές μηχανικών ερεθισμάτων (αίσθηση της δονήσεως και της τρομώδους κινήσεως) ενώ ο δίσκος του Merkel και οι απολήξεις Ruffini προσαρμόζονται βραδύτερα και ανταποκρίνονται καλά σε παρατεταμένα μηχανικά ερεθίσματα (αίσθηση της πιέσεως).

Ο Λαβύρινθος, "έδρα" της ισορροπίας.

     Έτσι, τα "άνθη" της κιναισθητικής ικανότητος, σε συνάρτηση με τα "κοιτάσματα" συνειδητότητος (των μυών και της λειτουργίας τους) είναι συγκεκριμένα και ορατά στο έμπειρο προπονητικό μάτι το οποίο επιδιώκει για τον Εφιπποτοξότη την αύξηση, όσον ένεστι, της ιδιοδεκτικότητος προς επαύξηση της φυσικής ισορροπίας, κάτι ιδιαιτέρως απαραίτητο τόσο στην Ιππασία όσο και στην Τοξοβολία ως πολεμική τέχνη, ιδιαιτέρως κατά το σκέλος της κινήσεως, εν παραλλήλω προς το σκέλος του πυρός. 

     Και, όπως επιστημονικώς τεκμηριώνεται, όταν η ιδιοδεκτικότητα αυξάνεται κατά 50%, οι πιθανότητες τραυματισμού μειώνονται κατά 80%, κάτι πολύ σημαντικό σε μία πολεμική τέχνη όπως η Έφιππη Τοξοβολία, λόγος για τον οποίο λαμβάνουμε σοβαρότατα υπ΄ όψη την ενίσχυση της ιδιοδεκτικότητος και την βελτίωση της κιναισθητικής ικανότητος αποφεύγοντας ατυχήματα, κάτι το οποίο καταφέρνουμε επί 15ετία διατηρώντας μηδενικό τον δείκτη ατυχημάτων της Σχολής μας.

     Στη συγκεκριμένη ημερίδα προσεκλήθη να παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος, ένα ειδικό ασκησιολόγιο το οποίο προάγει την κιναισθητική ικανότητα, με "πρωταγωνίστρια" μία Συνασκούμενη η οποία, παρά την αρχαριότητά της έχει επιδείξει αλματώδη πρόοδο στην Τοξοβολία.

     Το σενάριο (in breve) προέβλεπε προοδευτικήν έκπτωση από τις δεδομένες συνθήκες ευσταθούς ισορροπίας και βαθμιαία μετάβαση στην αδιάφορη έως και την ασταθή ισορροπία, με παράλληλη ανάπτυξη χειρισμών των οποίων η επιτυχής εκτέλεση απαιτεί την προϋπόθεση της ευσταθούς ισορροπίας, παραχώρηση χρόνου εμπεδώσεως και σπειροειδείς επαναλήψεις περιδινητικής συσπειρώσεως. 

     Άξων του εγχειρήματος η στοχαστική Τοξοβολία, με την παράλληλη εφαρμογή επιβαρυντικών παραμέτρων ώστε να "ξεκλειδώσουμε" τους υποδοχείς της ιδιοδεκτικότητος!

     Η σημερινή ημερίδα δεν ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί διευθυνόμενη "από μνήμης" κι έτσι, εγκαίρως, κρατήθηκαν λεπτομερείς σημειώσεις του περιεχομένου της, προκειμένου να μη παραλειφθεί τίποτε, ενώ τηρήθηκε επαρκέστατο οπτικοακουστικό υλικό, κάτι πάγιο άλλωστε, με την παράλληλη τήρηση σημειώσεων. Πολλά "σκονάκια", λοιπόν, σήμερα για να είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα χάσουμε το παραμικρό και στο τέλος να μπορεί να εξαχθεί ό,τι δει. 

     Και για να αποσαφηνίσουμε ένα βασικό σημείο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι επάνω στην ανάπτυξη της κιναισθητικής ικανότητος βασίστηκε το ασκησιολόγιό μας από την έναρξη της λειτουργίας της Σχολής μας. 

[Άσκηση ιδιοδεκτικότητος από υλικό Αρχείου]

      Ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ασκήσεων του προγράμματός μας δεν ήταν παρά η "σπονδυλική στήλη" για την εμβάθυνση στην ιδιοδεκτικότητα.

[Άσκηση ιδιοδεκτικότητος από υλικό Αρχείου]

     Πολλές οι ευτυχείς συγκυρίες αυτής της ημερίδος και πρώτη απ΄ όλες η πάντοτε καλή διάθεση της Νικολέτας με την άμεση πειθάρχησή της στην εκτέλεση των τοξευτικών τριάδων.

     Ακόμη μία ευτυχής συγκυρία ήταν η παρουσία του Πέτρου ο οποίος ως Γυμναστής αλλά και ασκητής ακρογωνιαίας ένοπλης Ιαπωνικής πολεμικής τέχνης, συνέβαλε συχνά με εύστοχες παρατηρήσεις στην επιτυχία της ημερίδος αλλά και με την υποστήριξη της Νικολέτας κράτησε Τόξο και τόξευσε επιτυχέστατα.

     Η επιμελής προ-σχεδίαση και κατάρτιση του προγράμματος και κόπωση της εκπαιδευόμενης και χρόνο εξοικονόμησε. Και η όλη διάρκεια της ημερίδος ήταν περίπου δυόμιση ώρες.

     Οδυνηρή εμπειρία για την Νικολέτα το φέρειν τον αλυσιδωτό θώρακα με τη ζέστη αλλά και την υψηλήν υγρασία του απογεύματος και, πράγματι, η Συνασκούμενη αιφνιδιάστηκε με τα επιπλέον 18 κιλά του βάρους του θώρακος και με την παράλληλην υποχρέωση να εκτελέσει δυσκολότατο τοξευτικό πρόγραμμα, όμως...η Νικολέτα δεν έχασε διόλου το χαμόγελό της!

     Πριν καταλήξουμε στις τοξευτικές ασκήσεις με αλυσιδωτό θώρακα, η Νικολέτα εξοικειώθηκε μ΄ αυτόν σε ένα παιγνίδι περισυλλογής στεφανών με δορυπέλεκυ το οποίο, συχνά, την έφερε από μία κατάσταση ευσταθούς ισορροπίας σε μία διαμετρικά αντίθετη κατάσταση ασταθούς ισορροπίας.

     Αυτού του είδους οι ασκήσεις με τις αναγκαστικές διατάσεις του σώματος στις οποίες "παρασύρουν" έχουν αποδειχθεί πολύ αποτελεσματικές για να "συμφιλιώσουν" τον ασκούμενο με τον φερόμενο αλυσιδωτό.

     Και, εν προκειμένω, ο Πέτρος φάνηκε πολύτιμος συνεργάτης εκτοξεύοντας τις στεφάνες αν και πολύ περισσότερο θα ήθελε να κρατούσε την ...Ναγκινάτα του...

     Mε το επιπλέον  βάρος των 18 κιλών που ζυγίζει ο αλυσιδωτός θώρακας, σε ζωηρή κίνηση και με δυσκολότατη οπισθοπλατιαία τόξευση, χωρίς να χάσει σχεδόν βέλος, η Νικολέτα απέδειξε οι γυναίκες μπορεί να είναι εξίσου υπολογίσιμες με τους άνδρες στην όποια «γραμμή», ειρήνης ή πολέμου. 


     Λίγοι μπορούμε να φαντασθούμε τι σημαίνει τόξευση οπισθοπλατιαία και εν κινήσει (όπου πολλαπλασιάζεται το βάρος του αλυσιδωτού και οι βραχίονες "χάνονται" από το ...σώμα, ειδικώς σε ένα κοριτσίστικο κορμί) κι όμως η Νικολέτα δεν έχασε βέλος κι αυτό χάρη στη προοδευτική αύξηση της δυσκολίας του ασκησιολογίου, αλλά και στο σθένος της Συνασκουμένης!

      Και όταν ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα της ημερίδος και η Νικολέτα "αποφυλακίστηκε" από τον αλυσιδωτό, ας μη φανταστεί κανείς ότι έπεσε αποκαμωμένη να ...ξαποστάσει... 

     Αντιθέτως, άδραξε Τόξο και βέλη και ζήτησε την άδεια να ...χαλαρώσει συνεχίζοντας να τοξεύει, παρασύροντας, μάλιστα και τον Πέτρο ο οποίος, βεβαίως, στάθηκε αμέσως πλάι στη Νικολέτα με το ...άψογο στυλ του για το οποίο, ως Γυμναστής, δεν χρειάστηκε και πολύ να αποκτήσει.

     Ας σημειωθεί ότι ο Πέτρος αποδείχθηκε κι αυτός ευστοχότατος αν και τόξευσε από διάφορα σημεία και αποστάσεις, συμπεριλαμβανομένης και μεσαίας την οποία ο ίδιος ζήτησε!

     Κάτι αλήθεια συμβαίνει σ΄ αυτή την "αυλή" των "Ελλήνων Κενταύρων", μα ...κάτι...!

     Μια διδακτικότατη ημερίδα  …μακράς διαρκείας και πρωτόγνωρης δυσκολίας και σήμερα, από την οποία εξήχθησαν συμπεράσματα βελτιώσεως του κινητικού μας ασκησιολογίου αφού ο πυρήνας του σημερινού προγράμματος ήταν η ανάπτυξη της κιναισθητικής ικανότητος και η βελτιστοποίηση της «αντιληπτικότητος» των υποδοχέων ιδιοδεκτικότητος, 

      Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων', αναφορικώς με την προπονητική τακτική της Παραδοσιακής (Ενστικτώδους) Τοξοβολίας ακολουθεί την πειραματική οδό ώστε, διαρκώς, να βελτιώνεται το ασκησιολόγιό μας και να ωφελούνται οι εκπαιδευόμενοί μας! Και αυτό επιχειρήσαμε και κατά την σημερινή ημερίδα καταγράφοντας πολλές σημαντικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιήσουμε στις μελλοντικές μας προπονητικές σχεδιάσεις διότι, όπως είπε και ο Ηράκλειτος "Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ' αυτό μένειν" ενώ, σύμφωνα με τον Δάσκαλό μας Kassai Lajos, έχουμε καθήκον να διορθώνουμε ακόμη και τους Προγόνους μας όπου αυτοί λανθάνουν ή υπολείπονται! 

     Και ευχαριστούμε την αγαπημένη μας Νικολέτα, αλλά και τον αγαπημένο μας Πέτρο, για την σημερινή συμβολή τους στην εξαγωγή σημαντικών συμπερασμάτων σε έναν κρίσιμο προπονητικό τομέα της Τοξοβολίας, συμπερασμάτων που θα βοηθήσουν όλους τους εκπαιδευόμενους της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων".

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ



ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίς της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών.