Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017

ΑΠΟ ΤΑ "ΚΟΑΝ" ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ




     Κάθε ένας που υπηρετεί το Kyudo προτιμά να ευστοχεί παρά να αστοχεί ' προτιμά να πλήττει τον στόχο παρά να αποτυγχάνει. Όμως, επειδή ο στόχος είναι απλώς χαρτί και ξύλο και το Ιαπωνικό Τόξο δεν χρησιμοποιείται πια για κυνήγι ή για πόλεμο, ένα απλό πλήγμα του στόχου φαίνεται χωρίς σημασία. Το Kyudo αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα ενθαρρύνοντάς μας να αντιμετωπίσουμε τον στόχο ως αντανάκλαση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών μας ώστε η βολή να αποτελεί μία δράση προς την κατεύθυνση της ανακαλύψεως των αυτο-ορίων μας. Η προοπτική αυτή θέτει τα αγωνιστικά αισθήματά μας προς μία θετική αξιοποίηση και δίνει ένα βαθύτερο νόημα στην εκτόξευση του βέλους μας. Ίσως κάποτε πλήττουμε τον στόχο αλλά αστοχούμε έναντι του εαυτού μας. Άλλες φορές, αντιθέτως, ευστοχούμε επί του εαυτού μας αλλά αποτυγχάνουμε να πλήξουμε τον στόχο. Ο σκοπός μας είναι να ευστοχούμε ταυτοχρόνως τόσο επί του στόχου όσο και επί του εαυτού μας, ελπίζοντας ότι ο ήχος της τροχιάς του βέλους μας θα μας κρατά αφυπνισμένους απέναντι σ'  εκείνο που λέγεται "όνειρο ζωής" επιτρέποντάς μας να βλέπουμε όσο γίνεται πιο καθαρά, πιο απαραμόρφωτα, το βάθος της υπάρξεώς μας. 

[Hideharu Onuma: "Kyudo, The Essence and Practice of Japanese Archery", σ. 26]



     Η συστηματική μελέτη των εκδοχών και παραλλαγών μιας τέχνης πέρα από νόρμες και όρια είναι αυτή που αναδεικνύει τον ίδιο τον τεχνίτη. Και μπορεί η δική μας Τοξοβολία να απέχει πόρρω από την τελετουργία του Kyudo, όμως η, από όλους μας, μελέτη του τελευταίου, με την συνεπαγόμενη συγκριτική παρατήρηση, διευρύνει τον πνευματικό μας ορίζοντα και βελτιώνει τις τεχνικές μας.

     Με αυτές τις σκέψεις, όσοι καταπιανόμαστε με την σπουδή του Kyudo, ασχέτως εάν αυτό δεν αποτελεί το κυρίως αντικείμενό μας, νοιώθουμε πολλαπλώς ωφελημένοι κυρίως, από την ευεργεσία μεθέξεως στη πνευματική του "αύρα". Και πάντα, αυτή η μέθεξη καταλήγει σε ένα ακόμη "κοάν" που μας κληροδοτείται για συνεχή "αναμόχλευση".

     Ένα από αυτά τα "κοάν" της ζωής μας είναι και το παραπάνω το οποίο, αν και δεν εκπηγάζει από το Kyudo αλλά από τις σκέψεις ενός σπουδαίου μελετητή του, δεν παύει να έχει την μεγάλη αξία ενός "ψιθύρου" του οποίου η αντήχηση στην "ακοή" του λογισμού μας λυτρώνει από την αναπάντητη "σιωπή" πολλών ερωτηματικών.

     Μοιραστείτε το. με τον ...εαυτό σας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.