Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

ENA ...ΠΡΙΒΕ ΞΕΜΟΥΔΙΑΣΜΑ


     Ένα πριβέ, αλλά δυναμικότατο ξεμούδιασμα για ...senior κατηγορία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η ωραία εξόρμησή μας στον γνωστό κορμό που αποτελεί το σύνηθες ορμητήριο ειδικών κινητικών Προπονήσεών μας Παραδοσιακής Τοξοβολίας!


     Εν μέσω ιππικής και ...θεατρικής δραστηριότητος, αλλά και ταξιδιών στα εργώδη Παραρτήματά μας, ε, βρίσκουμε και τον χρόνο για λίγη ...αφοσίωση στα Τόξα μας.


     Τυχεροί οι Συνασκούμενοι αυτής της ...αιφνιδιαστικής ημερίδος σε ένα πρόγραμμα ...αλματώδους ...υπερκινητικότητος που τους θύμισε το πόσο πρέπει να γυμναζόμαστε καθημερινώς για να διατηρούμε την ...σχετική 'φόρμα" μας.


     Παραμονή της ονομαστικής του εορτής ο Συνασκούμενος Βαγγέλης και με την εξάρτυσή του στο "βουνό" μαζύ με τους λοιπούς Συνασκουμένους έδωσαν ωραίες στιγμές συντονισμού και ευστοχίας.


     Μπορεί για τους "άλλους" να έληξε, μόλις, ένα εορταστικό τριήμερο αλλά αυτό το τριήμερο ήταν λίαν εργασιακό για τους "Έλληνες Κενταύρους" , όσο ...εργασιακότερες οι ημέρες που ακολουθούν αφού ..."Arbeit macht frei!", μάλιστα, πολύ και ωφελιμότατα ...frei!


Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

AΓΓΕΙΟΥ ΘΡΑΥΣΘΕΝΤΟΣ, 
Η  ΤΕΦΡΑ ...ΑΝΑΣΥΝΤΙΘΕΤΑΙ!
[Πρόβα Ιππικού Θεάτρου]


     Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων αγώνων Αθλήσεως επί Στύλου (Poll Sport) στους οποίους ανεδείχθη νικητής, ως μόνος άνδρας, ο αγαπημένος μας Σκηνοθέτης Γιάννης Δρίτσας επέστρεψε στον ρόλο του ως σκηνικού Διδασκάλου του υπό προετοιμασία θεατρικού έργου των "Ελλήνων Κενταύρων" αφιερωμένο στην μνήμη του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη και δίδαξε σε πρώτο μάθημά του τον Χρυσοβαλάντη μας. 


     Ευρηματικός και στη διδασκαλία του, σήμερα ο Γιάννης Δρίτσας δεν δίστασε να διαπράξει μία ιεροσυλία παραβιάζοντας τον τάφο του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, διαρπάζοντας το κτερισματικό αγγείο με την στάχτη του ...σπάζοντάς το...


     Κατόπιν, ευλαβικά μάζεψε την στάχτη και την παρέδωσε στα τρεμάμενα χέρια του Χρυσοβαλάντη δίνοντάς το το πρόσταγμα της ανασυνθέσεως της υπάρξεως του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη όπως μας το παραδίδουν "νεταρισμένο" οι αιώνες, με ακρίβεια "περιγράμματος" και πιστότητα "χρωμάτων".


     Διερευνητικός, αρχικώς, συνθετικός κατόπιν, ο Γιάννης Δρίτσας ξεκίνησε από τις αντιθετικές διαφορετικότητες ενός εμπείρου και ώριμου πολεμιστή και ενός δεκαεννιάχρονου σύγχρονου παιδιού, ώστε στο τέλος του μαθήματος να μην έχει εκμηδενίσει αλλά να έχει μειώσει αισθητώς την απόκλιση.


     Προσπάθεια επίμοχθη και εξουθενωτική και από τις δύο πλευρές, χρειάστηκε μία προσέγγιση από πλευράς του διδάσκοντος που έκανε τον χώρο να φαντάζει περισσότερο με ατελιέ εικαστικού καλλιτέχνη παρά με δωμάτιο θεατρικής διδασκαλίας.


     Ο Σκηνοθέτης μας προκάλεσε τον μαθητή του να συνθέσει "εικόνες" στο μυαλό του και έχοντάς τις μπροστά στα μάτια του να φανταστεί εαυτόν ως ..."άλλον" κι έτσι να αποδώσει τον ρόλο του.


     Σπουδαία προσέγγιση αλλά και σπουδαία η πειθαρχία του νεαρού μαθητή ώστε να καταλήξει επευφημούμενος από τον Δάσκαλό του (ο οποίος δεν είναι διόλου "εύκολος" σε επαίνους...) αλλά και να αποχωρήσει, αυτός ο δεκαεννιάχρονος, όχι πια ως το παιδί που δυο ώρες πριν είχε καταφθάσει αλλά ως Estradiota πολεμιστής!


Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Το φυσικότατο και ιδιαίτερα ευνοϊκό έδαφος έξω από τα τείχη του ιστορικού κάστρου της Χαλκίδος βοηθά την γόνιμη φαντασία του επικεφαλής των Χαλκιδαίων Συνασκουμένων μας, Εφιπποτοξότη Γεωργίου Σταυριανόπουλου-Ιφικράτη στην καλύτερη κατά το δυνατόν σχεδίαση ωφέλιμου ασκησιολογίου για κάθε Προπόνηση των μαθητών του. Κι έτσι, αυτή την φορά, το περιεχόμενο της Προπονήσεως των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" περιελάμβανε την πρηνή τόξευση, άσκηση δυσκολότατη με την επιβαρυντική περίπτωση των αντιξοοτήτων ενός φυσικού εδάφους. 


     Μία άσκηση η οποία δεν εκτελείται συχνά από ομάδες Παραδοσιακής Τοξοβολίας λόγω των δυσχερειών διαχειρίσεως επί οριζοντιότητος του Τόξου και των στοχαστικών δυσχερειών που μια τέτοια διαχείριση συνεπάγεται. 


     Παρά ταύτα, τα σωστά "θεμέλια" τεχνικής που έχουν καταφέρει να θέσουν οι "Έλληνες Κένταυροι Χαλκίδος" υπό την διδασκαλία του επικεφαλής τους, φαίνεται ότι επέτρεψαν ακόμη και στα νεώτερα Μέλη να έχουν ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα.


     Ωραίες και οι κινητικές ασκήσεις αυτής της προπονήσεως των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος".


     Η "σοφή" επιλογή σημείου ανέδειξε την ικανότητα κινητικής τοξεύσεως των μαθητών της Σχολής διαμορφώνοντας μία σύνθεση χορευτικής αλλά και πολεμικής κινησιολογίας.


     Και βεβαίως, αξιοπρόσεκτες και οι επιδόσεις της νεαρής μαθήτριας που δεν υστέρησε στο παραμικρό σε αρμονία κινήσεων αλλά και επιδόσεων από τα άρρενα Μέλη.


     Αυτή η προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" πιστώνει το τοπικό Παράρτημα με την ανάβαση ενός ακόμη "σκαλιού" προς την βελτίωση όχι μόνον της τοξευτικής αλλά και της ομαδικής ποιότητος των Χαλκιδαίων Συνασκουμένων μας καθιστάμενοι άξιοι συγχαρητηρίων!


"ΨΗΛΑΦΙΖΟΝΤΑΣ" ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΕΙΑ


     Kι ενώ το 'φάντασμα' της άλλοτε Ελλάδος, ετοιμάζεται να γιορτάσει την δήθεν 'απελευθέρωση' της από τον Οθωμανικό ζυγό με την οικτρή ενδοστρέφεια της παντέρμης, αλλά πάντως σημαιοστολισμένης, στοάς Αρσακείου, οι "Έλληνες Κένταυροι" πανηγυρίσαμε για τον ερχομό ενός αναπάντεχου βορειο-ανατολικού ανέμου 8 κόμβων στο Ιππευτήριό μας που σήκωσε όρθιες τις χαίτες των Ίππων μας και "σιδέρωσε" την σημαία που παραμένει πάντοτε πλησίστια στον ιστό του στίβου μας!


     Αυτή την ημερίδα ο Εκπαιδευτής θυμήθηκε το αεροπορικό και, περισσότερο, το ανεμοπορικό του παρελθόν και μην έχοντας ανεμοδείκτη στο Ιππευτήριο παρετήρησε τον φρενήρη κυματισμό της σημαίας για να υπολογίσει διεύθυνση και ένταση ανέμου.


     Η παρατήρηση έδωσε ...αιφνιδιαστικά συμπεράσματα και, παρ΄ ολίγον, να ακυρωθούν τα μαθήματα, ενώ ήδη, οι προηγούμενοι Εκπαιδευτές τον ενημέρωσαν ότι, προηγουμένως, τα περισσότερα μαθήματα της ημέρας είχαν ακυρωθεί λόγω καιρού. Εμείς, όμως, ουδεμία σκέψη ματαιώσεως των μαθημάτων μας κάναμε, αφού σήμερα είχαμε προγραμματίσει να "ψηλαφίσουμε" για πρώτη φορά την μακρύτερη των εκατό μέτρων μεγάλη ευθεία του Ιππευτηρίου μας την οποία καθιερώνουμε, πλέον, ως καθημερινό στίβο ...αγωνιστικών προδιαγραφών για τους τοξευτικούς καλπασμούς των μαθητών μας. Όμως, ειδικώς σήμερα...


     Όπως είναι μέρες παρελάσεων και προηγούνται τα ...μηχανοκίνητα, υποδεχθήκαμε τον ελκυστήρα με την ρυμούλκα που μετέφερε στο Ιππευτήριο τσουβάλια με έρμα ώστε να σταθεροποιηθούν οι ορθοστάτες επί των οποίων στηρίζονται τα στελέχη που διαχωρίζουν τον τεράστιο Ιππευτήριο σε μικρότερους χώρους εργασίας και, τούτη τη μέρα κινδύνευαν να τα αρπάξει ο άνεμος δημιουργώντας πρόβλημα.


     Πράγματι, σε ελάχιστο χρόνο οι ορθοστάτες είχαν στερεωθεί με τα έμφορτα τσουβάλια οπότε εμείς μπορούσαμε να αρχίσουμε να "φηλαφίζουμε" την μεγάλη ευθεία του Ιππευτηρίου εξοικειώνοντας τους δύο μαθητές μας και τους δύο Ίππους μας με αγωνιστικές, πλέον, συνθήκες καλπασμού.


     Στην αρχή μία αναγνωριστική διαδρομή με τον Παντελή επί του Βαλίου προς ...άγραν αντιδράσεων.


     Αν και με την μεγάλη ευθεία κατά τον διαμήκη άξονα του γειτονικού όρους και, σήμερα, στην υπήνεμη πλευρά, με τον άνεμο προσκρούοντα στην προσήνεμη κλιτύ και ανορθούμενο να στροβιλίζεται και να καταπίπτει βουστροφηδόν στην υπήνεμη με αποτέλεσμα να δημιουργεί ένα καιρικό ...πανδαιμόνιο και, δη, κατά ριπάς και οι δύο μαθητές μας και οι δύο Ίπποι μας δεν έδειξαν ούτε για μια στιγμή ότι υπολείπονται διευθυντικής ικανότητος και διευθυντικής ανταποκρισιμότητος, αντιστοίχως.


     Με την σημαία να κροταλίζει, τα δένδρα να ...υποκλίνονται και ό,τι παραπηδημούν ...αδρανές υλικό να ολοφύρεται σαν τις κάργιες στα κεραμίδια της Πρέβεζας του Καρυωτάκη, μαθητές και Ίπποι λειτούργησαν άψογα. Κι όλα τούτα ενώ ..."ceiling and visibility, ok" ή ..."cavok"!


     Εμπειρότερος ο Παντελής βοήθησε την Κατερίνα στο μάθημά της και έδειξε ότι, πλέον, προσέχει ιδιαίτερες λεπτομέρειες ασφαλείας τη προόδω της εμπειρίας που αποκτά.


     Η Κατερίνα με το, σταθεροποιημένο, πια, ασφαλές "κάθισμά" της εξετέλεσε με άνεση τους καλπασμούς της ενώ ο ...βοριάς που τ΄ αρνάκια παγώνει (ενίοτε και τους Ιππείς από φόβο αφηνιασμού του Ίππου τους...) για την δεκαεξάχρονη Αμαζόνα έδειξε ως ...μη υπάρχων! 


     Εξαιρετική "εικόνα" και του Παντελή επί του Βαλίου, δείχνει πανέτοιμος, ώστε να περάσει στην επόμενη φάση των καλπαστικών τοξεύσεων επί της μεγάλης ευθείας, βεβαίως, υπό ηπιότερες καιρικές συνθήκες.


     Και το παιγνίδι, παιγνίδι! Όχι πως θα άφηνε ο Παντελής ...ευκαιρία να πάει χαμένη και να, πάνω στο Βάιλο, να δημιουργεί 'καταστάσεις" riock 'n roll...


     Αλλαγή Ίππου με τον Βάλιο να αποσύρεται ιπποκομούμενος και τον Sepp να εμφανίζεται ...επί σκηνής ως "πρώτη αγάπη που δεν λησμονιέται"....


     Και επ΄ αυτού άνεση σαν εκδρομή με "Manessis" και οι καλπασμοί ατελείωτοι μέχρι σημείου ο Sepp να μην καταδέχεται να τροχάσει αλλά να θέλει να καλπάσει και δη, συγκρατημένα λες και καταλάβαινε ότι προετοιμάζεται για εξόδους Έφιππης Τοξοβολίας.


     Αλλά και επί του Sepp ο Παντελής μας σε ρόλο ...cascadeur να δοκιμάζει τις αντοχές του τετραπόδου μας το οποίο, πλέον, έχει γίνει τόσο ανεκτικό με τους Κενταύρους που όλοι οι υπόλοιποι που το βλέπουν να μας αντέχει τόσο ήρεμο κι ευτυχισμένο μας ρωτούν τι μαγιοβότανα το ποτίζουμε...


     Και, λίγο πριν αφήσουμε τον Sepp στη φάτνη του να ξεκουραστεί, εκείνος δεν παρέλειψε να κάνει τρυφερότητες στην Κατερίνα μας δείχνοντας τις ιδιαίτερες αδυναμίες του!


     
     Τα πάντα ήσαν προσχεδιασμένα για την σημερινή ημερίδα εκτός του ...ανέμου του οποίου ο συνυπολογισμός προσέφερε ένα επιπλέον, σημαντικότατο, μάθημα σε όλους. Η κατάδειξη της μεγάλης ευθείας και του τρόπου κινήσεως επ΄ αυτής στους δύο μαθητές και στους δύο Ίππους, τα ζωτικά σημεία ελέγχου  κλπ κλπ, όλα έγιναν κατανοητά από τους δύο μαθητές και τους δύο Ίππους παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες. Έτσι, ο Εκπαιδευτής απευθύνει ευγνώμονες ευχαριστίες για την αγαστή συνεργασία και προς τα τέσσερα, αυτά, αγαπημένα πλάσματα υπογραμμίζοντάς τους ότι, τα ίδια, μπορεί να μην συνειδητοποίησαν το τι κατάφεραν σήμερα, όμως, σημασία έχει ότι τα κατάφεραν και στο επόμενο μάθημα έχουν να καταφέρουν σπουδαιότερα και, κυρίως, ωραιότερα...



Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ


     Κι αυτή η διδασκαλία του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", στην Ανωτέρα Σχολή Χορού, που θα την λέγαμε μια ολάνοιχτη παιδαγωγική 'αγκαλιά', του  Δασκάλου Αλεξάνδρου Χατζιάρα.



     Πολλοί εντοπίζουν τα δακτυλικά αποτυπώματα του Ανθρώπου, απλώς, στις άκρες των δακτύλων του... Μπορεί, κυριολεκτικώς, αυτό να ισχύει όμως, μια σειρά επιπλέον παραμέτρων αποτελούν για κάθε πλάσμα "δακτυλικά αποτυπώματα" που "σφραγίζουν" με μία μοναδικότητα το άτομο. Και μία από αυτές τις παραμέτρους είναι και ο τρόπος με τον οποίο κινείται και βαδίζει.


     Η κίνηση, λοιπόν, καθοριστικότατη στη ζωή του ατόμου, παραμένει εξίσου καθοριστική και για την σκηνική αποστολή κάθε ηθοποιού με την Κινησιολογία βασική συνιστώσα κάθε αρτίας παραστάσεως.


     Και πολλοί τυχεροί οι "Έλληνες Κένταυροι" οι οποίοι στο πρόσωπο του Αλεξάνδρου Χατζιάρα βρήκαν έναν σπουδαίο και ανιδιοτελέστατο Δάσκαλο της τέχνης της σκηνικής κινήσεως για την υποστήριξη της αρτιότητος του πρώτου εγχειρήματός μας, αφιερωμένου στον Μιχαήλ Μάρουλλο Ταρχανιώτη.


     Είναι ευνόητο το πόσο η καθημερινή ζωή κάθε ατόμου, αναλόγως των εξατομικευμένων συνθηκών που το δεσμεύουν, του επιφέρει αλλοιώσεις κινητικής συμπεριφοράς, δυσειδείς κινητικές αντιδράσεις, ασύνειδες και επιπολάζουσες κινητικές "διαγωγές" οι οποίες μπορεί να το παρεμποδίσουν στην πειστική απόδοση ενός σκηνικού ρόλου. 


     Όλα τούτα καλείται να αποκαταστήσει ο Δάσκαλος της Κινησιολογίας ο οποίος, με παρατηρητικό "μάτι" και βαθύτατη γνώση, έρχεται όχι μόνον να θεραπεύσει τα κινητικά ελαττώματα του ηθοποιού αλλά και να κεφαλαιοποιήσει την "ίασή" τους καλύπτοντας τις ανάγκες του κάθε σκηνικού ρόλου. 


     Και αυτήν την δυσκολότατη αποστολή, ο Αλέξανδρος Χατζιάρας ξεκίνησε να την διεκπεραιώνει αποτελεσματικότατα στην περίπτωση του Χρυσοβαλάντη μας του οποίου η νεανικότητα αλλά και η, φυσική, σκηνική απειρία επιπροσθέτει κόπο στον Δάσκαλο.


     Κατά την τελευταία διδασκαλία, ο Χρυσοβαλάντης ξεκίνησε "ξύλινος", ...αμήχανος, ...ρομποτικός, με κινήσεις ..."Eurovision", όπως ευστοχότατα επεσήμανε ο Δάσκαλός μας και μετά από δύο ώρες επίπονης διδασκαλίας του αγαπημένου μας Αλέξανδρου ο Χρυσοβαλάντης κατέληξε πειστικότατος και κατά πολύ, σκηνικώς, "στιβαρότερος".


     Κόπος τεράστιος ενός Δασκάλου ο οποίος διεκπεραιώνει υποχρεώσεις σε δύο Πανεπιστήμια, διδάσκει ακόμη και στην επαρχία ενώ μέχρι αργά δίδασκε και στη Σχολή του,λίγο πριν ξεκινήσει το μάθημα με τον Χρυσοβαλάντη για να ολοκληρωθεί πριν τα ...μεσάνυχτα...  Κόπος και για τον νεαρό Χρυσοβαλάντη ο οποίος κατέφθασε στην ώρα του μετά τις ημερήσιες υποχρεώσεις του μετά από σχολικά μαθήματα και αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις στις οποίες θα επέστρεφε μετά τα μεσάνυχτα για να τις ολοκληρώσει... Όμως, τι άλλο είναι ο "Πολιτισμός" από το άθροισμα αυτών των ευγενών κόπων;