Κυριακή 25 Μαρτίου 2018

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 
ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
"ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΑΚΕΔΩΝ"


     Μια κινηματογραφική εκδοχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, απαλλαγμένη από χολυγουντιανούς εντυπωσιασμούς, επιχειρεί ο νέος σκηνοθέτης και ηθοποιός Τάκης Βογόπουλος, εμμένοντας στον λιτό ρεαλισμό της Ελληνικής Παιδείας της οποίας ο ίδιος μετέχει.


     Έχοντας δώσει ήδη "εξετάσεις" με ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ που αποδίδει τον χαρακτήρα του Νταβέλη, ο Τάκης Βογόπουλος, επιχειρεί να σκιαγραφήσει τον Μακεδόνα στρατηλάτη Αλέξανδρο  με την βοήθεια, για τα έφιππα ντουμπλαρίσματα του Αρχηγού των "Ελλήνων Κενταύρων" Κωνσταντίνου Δαμιανάκη, αφού στις πολλές ικανότητες του πρωταγωνιστή και σκηνοθέτη δεν συμπεριλαμβάνεται, δυστυχώς, η ιππική δεινότητα.


     Έτσι, με κεντρικό πρόσωπο τον τετράποδο επιβλητικό επιβήτορά μας Sepp, το team βρέθηκε στον δρόμο για το σημείο του γυρίσματος όπου ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" θα ντουμπλάριζε τον πρωταγωνιστή με ένα θριαμβευτικό καλπαστικό σε μια λωρίδα ανάμεσα σε πανάρχαια ελαιόδενδρα, σε ένα μοναδικό σημείο του Υμηττού.


Το σημείο του γυρίσματος επιλέχτηκε πολύ προσεκτικά ώστε να είναι απολύτως φυσικό χωρίς κανένα "ξέταιρο" στοιχείο. Το μόνο "ξένο" αντικείμενο ήσαν οι κοπριές του Sepp οι οποίες, πάραυτα, ...προσέθεταν ακόμη ένα φυσικό στοιχείο στο όλο περιβάλλον.


     Την διδασκαλία Ίππου και Ιππέως έκανε εξ ολοκλήρου και με ιδιαίτερη επιτυχία αλλά και ταχύτητα  ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" Κωνσταντίνος Δαμιανάκης ο οποίος κατάφερε συντομότατα να διδάξει και την προβλεπόμενη καλπαστική διαδρομή στον Ίππο αλλά και να "στήσει" επάνω σ΄ αυτόν τον πρωταγωνιστή ο οποίος δεν είχε ιππική εμπειρία.


     Η επιτόπια συνεργασία όλων υπήρξε άψογη, δείχνοντας μία σπάνια σύμπτωση "χημείας" με αποτέλεσμα ο όλος χρόνος του γυρίσματος της σκηνής να μην έχει καμία σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό διαρκείας.


     Ο Κωνσταντίνος μας, έδωσε μεγάλη σημασία στην ασφάλεια του γυρίσματος σε ό,τι αφορούσε στον Ίππο αλλά και στον αναβάτη του και δεν άφησε τίποτε στη "τύχη" επιδεικνύοντας επαγγελματικήν υπευθυνότητα.


     Για λόγους προληπτικούς και προς αποφυγή δυσαρέστων που παρατηρήθηκαν σε προηγούμενο γύρισμα, ο Ίππος εξοικειώθηκε με την κάμερα δεδομένου ότι αυτό το βασικό "εργαλείο" συχνά προξενεί τον αιφνιδιασμό αυτού του πλάσματος το οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο τόσο διαφορετικά απ΄ ό,τι ο Άνθρωπος.


     Κάπως έτσι ο Κωνσταντίνος΄, σε ελάχιστην ώρα, κατάφερε να "στήσει" και τον πρωταγωνιστή επί του Ίππου με το εντυπωσιακό αποτέλεσμα που δείχνει η φωτογραφία πριν αρχίσει η κάμερα να αποτυπώνει την κίνηση του υπερήφανου επιβήτορός μας με τους δύο Ιππείς του, τον ένα "πρόσωπο" ερχόμενο βάδην και τον άλλο "πλάτη" αποχωρούντα σε καλπασμό.


     ειστικότατος" ο πρωταγωνιστής στο ρόλο του, με μια φυσικότατη κινησιολογία και πάντα "καλογραμμένος" στα πλάνα  δεν έδωσε τίποτε παραπάνω και τίποτε λιγότερο από εκείνο που θα προσδοκούσε να "δει" το μάτι ενός απαιτητικού θεατή.


     Και ακούραστος ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων", πριν αρχίσει το κυρίως γύρισμα, επανελάμβανε την διαδρομή ώστε να την "εμπεδώσουν" Ίππος και Ιππέας, ενώ ο εικονολήπτης Νεκτάριος Σουλδάτος έκανε τις δοκιμές της λήψεως.


     Και, βεβαίως, αυτός ο εικονολήπτης δε κουράστηκε να δοκιμάζει γωνίες ώστε το αποτέλεσμα να ικανοποιεί τις προσδοκίες της παραγωγής.


     Άψογος στο ντουμπλάρισμα του πρωταγωνιστή και ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" εξετέλεσε τον θεαματικό καλπασμό του ελέγχοντας με μεγάλη ακρίβεια των Ίππο του  διατηρώντας τον ακριβώς στο μέσο των συστοιχιών των ελαιοδένδρων προκειμένου να αποφύγει τις οδυνηρές συνέπειες των κλαριών που προεξείχαν απειλητικά στο πρόσωπο του αναβάτη.


     Σημαντική συμβολή στο γύρισμα και του Συνασκουμένου μας Σταύρου Γεωργάκη ο οποίος τράβηξε όλες τις φωτογραφίες για το αρχείο της Ομάδος μας και την ανάρτηση του σχετικού λευκώματος αυτής της δράσεως που έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη προηγούμενη εμπειρία και συμμετοχή των "Ελλήνων Κενταύρων" σε μεγάλες ιστορικές παραγωγές. Του είμαστε ευγνώμονες.


     Ο "Αλέξανδρος ο Μακεδών" του Τάκη Βογόπουλου γυρίζεται από το 2016 με τον πρέποντα ιστορικό σεβασμό, από τον νέο Έλληνα σκηνοθέτη και ηθοποιό, ο οποίος, από την πρώτη μας συνεργασία μας εντυπωσίασε με το ήθος και τις καλλιτεχνικές ικανότητές του. 


     Στον Τάκη Βογόπουλο, όπως και στον κάθε Συνέλληνα που πασχίζει για την ανάδειξη της ιστορίας μας, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" εύχεται την ευόδωση κάθε αγαθής προσδοκίας, πάντοτε έτοιμη για κάθε συνεργασία.


Πλήρες φωτογραφικό λεύκωμα 
του γυρίσματος:


Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

ΜΕ ΔΟΛΟ, ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ 
ΚΑΙ ...ΓΟΝΙΜΗ ΕΦΕΥΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ


     Πραγματικά, κανείς δεν μπορεί να ερμηνεύσει πως οι προσωπικότητες των μέχρι σήμερα Αρχηγών αυτής της Ομάδος διέπονται από τον αστερισμό του ...Λέοντος. Αυτό είναι κάτι που ούτε κανείς μπορεί να ρυθμίσει αλλά ούτε και να σκεφθεί καν ότι μπορεί να έχει προγραμματική εφαρμογή, ενώ, βάσει του νόμου της αιτιοκρατίας τίποτε δεν μπορεί να θεωρείται ..."τυχαίο".


     Στους "Έλληνες Κενταύρους", λοιπόν, σήμερα "άρχει"  ο τρίτος, κατά σειρά αναλήψεως καθηκόντων, ...Λέων του οποίου η αρχηγική σκέψη ταυτίζεται με εκείνη των δύο προκατόχων του, οραματιζόμενος το ίδιο εντελές εκπαιδευτικό όραμα μη διστάζοντας να ξανα-ανακαλύψει την φωτιά και τον τροχό όπου, όπως και οι προκάτοχοί του, νομίζει ότι μια επανεκκίνηση εγγυάται πρόοδο.


     Με ενθαρρυνόμενη την ελευθερία βουλήσεως στην Ομάδα μας, αυτός ο τρίτος κατά σειρά Αρχηγός εμφανίζεται ως η πλέον πιστή "συνέχεια" των δύο προκατόχων του αν και κανείς από αυτούς δεν προσπάθησε να τον "καλουπώσει".


     Και όλα τούτα φάνηκαν στα τελευταία μαθήματα που ο Kωνσταντίνος μας, προσέφερε στους μαθητές του Χρυσούλα, Γεώργιο και Σταύρο όπου κατάφερε να ωφελήσει ραγδαία τα τρία Μέλη μας ακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό "σκεπτικό"  που άφησαν πίσω τους οι προκάτοχοί του χωρίς να το "συζητήσουν" καθόλου μαζύ του σεβόμενοι την αυτοτέλεια και την βουλησιακή ελευθερία της εκπαιδευτικής του εφευρετικότητος.


     Από καταβολής της η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" επιλέγει αυτήν, ακριβώς, την εφευρετικότητα ώστε να αναπτύσσει τις ικανότητες των μαθητών της και ο Κωνσταντίνος δείχνει ότι την εφευρετικότητα αυτή την διαθέτει εν επαρκεία και την "ανασύρει" σε κάθε μάθημά του.


     Δραστική συμβολή σε βαθύτερο και ασφαλέστερο "κάθισμα", θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η σημερινή εκπαιδευτική ημερίδα στο Ιππευτήριο και, βεβαίως, με την βοήθεια ριζοσπαστικών μεθόδων, τόσο ριζοσπαστικών που κρίθηκε απαραίτητη η ...τσάπα. Και η τσάπα μπορεί να αποτελεί ένα χρηστικό κηπουρικό εργαλείο αλλά για ...έφιππη χρήση, ε, αυτό ποτέ κανένα στόμα δεν τόβρε και δεν τόπε ακόμα... Στη Σχολή, όμως, των "Ελλήνων Κενταύρων" τα αδύνατα παρ΄ ανθρώποις δυνατά παρά τω ...Κωνσταντίνω εστίν...


      Έτσι και ο Σταύρος και ο Γεώργιος ανέλαβαν εφίππως και τσάπα και φτυάρι και άλλα ...κηπουρικά εργαλεία και κάπως έτσι ο πρώτος κατέληξε να αποκτά "κάθισμα" και ψυχολογία που στο τέλος του μαθήματος, όταν ο Εκπαιδευτής του του ζητά να αφιππεύσει με τον εύκολο τρόπο εκείνος να θέλει να αφιππεύσει με τον δυσκολότερο... 


     Ενώ ο Γεώργιος υφίσταται και μία επιπλέον δοκιμασία από τον απρόβλεπτο παππού της Ομάδος ο οποίος, παρεμβαίνοντας με επικουρικήν ακρότητα στο μάθημα του αγαπημένου του Κωνσταντίνου, αρπάζει το ...φτυάρι και επιτίθεται εναντίον του εφίππου Γεωργίου που αιφνιδιάζεται με την ...τσάπα στο χέρι με τον φακό να καταγράφει επικές εικόνες βουκολικών ...αναμετρήσεων.


     Η θεατρική πειστικότητα του παππού η οποία, όταν χρειάζεται, φτάνει σε κορυφαία σημεία σκηνικής τέχνης και αυτή την φορά έφερε στο "αμήν" τον έφιππο Γεώργιο ο οποίος, προς στιγμήν νόμισε ότι ο παππούς έβλεπε μπροστά του, τουλάχιστον, τους 301 επί ...κοινοβουλίω και ο καημένος ο εκπαιδευόμενος σκέφθηκε ότι ο Ίππος του θα τον έστελνε οσονούπω στα πλησιέστερα κεραμίδια.


     Ευτυχώς, η λογική επρυτάνευσε, ο Κωνσταντίνος έδιωξε κλωτσηδόν τον αφηνιασμένο παππού εκτός Ιππευτηρίου [σε μας δεν αφηνιάζουν οι Ίπποι αλλά, μονίμως, ο παππούς...] και ο Γεώργιος κατέληξε να τοξεύσει ασφαλέστατα από την ράχη του Ίππου του.


     Εν τέλει, ο Γεώργιος μετά από όλα αυτά του ...λιναριού τα πάθη, κατάφερε να καλπάσει ωσεί άλλος Καστιλλιανός Ελ Σιντ Καμπεαδόρ και να αφιππεύσει στην αγκαλιά του παππού που τον καταχάρηκε για την μαχητικότητά του, όπως καταχαίρεται όλα του τα εγγονάκια μετά από κάθε μάθημά τους βλέποντάς τα να προοδεύουν υπό την διδασκαλία του Κωνσταντίνου.


     Όπως  καταχάρηκε και την λαμπρή μας Χρυσούλα η οποία, πλέον, σε όλο το οπτικοακουστικό αρχειακό υλικό των μαθημάτων της αφήνει εικόνες-επιτομής της Αμαζόνας.


     Κι όλα αυτά, ενώ ο ...Αρχισιδηρουργός, όχι του Ζορζ Ονέ αλλά των "Ελλήνων Κενταύρων", Συνασκούμενος Σταύρος  μας εξέπληξε με τη νέα του καλλιτεχνική δημιουργία, ένα κατεργασμένο πέταλο με την ένθετη επιγραφή της ονομασίας της Ομάδος μας.


     Ο Σταύρος Γεωργάκης ο οποίος έχει ήδη κατασκευάσει εξαιρετικά δείγματα μεταλλουργικής τέχνης εμπνέεται στην Ιππική ανακαλύπτοντας μιαν επιπλέον διάστασή της και χαιρόμαστε με τα δημιουργήματά του ακριβώς όπως και με τις ιππικές επιδόσεις του.


     Κυρίως, χαιρόμαστε τον δικό μας μικρό [σε ηλικία...]  ...Herbert von Karajan, τον Αρχηγό της Ομάδος μας Κωνσταντίνο ο οποίος με την αθέατη "μπαγκέτα" του διευθύνει τόσο επιδέξια μια τόσο δύσκολη "ορχήστρα" όσο μιαν Ομάδα εφίππων πολεμικών τεχνών, όπως την Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων".


     Και απολαμβάνουμε τις έξοχες ιππικές του ικανότητες όπως καθημερινώς αναπτύσσονται μαζύ με την ηγετική σωφροσύνη του, μέρα τη μέρα, στον ιππικό στίβο.


     Όπως απολαμβάνουμε τον Αρχηγό μας Εφιπποτοξότη Κωνσταντίνο Δαμιανάκη στο κυρίως εφιπποτοξοτικό έργο του κάθε φορά που καλπάζει και χειρίζεται το Τόξο του.


Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018


ΜΕ ΚΡΙΣΗ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ


     Στον ίδιο δημοκρατικό τόπο και χρόνο που οι γραικύλοι σπαράσσονται αα\λληλοδυσανεκτούντες και αλληλοδυσανεχόμενοι…


     Στον ίδιο δημοκρατικό τόπο και χρόνο που οι γραικύλοι διακρίνονται μόνον στον πρωτα[θ]λητισμό της παιδεραστίας και όλων των ποταπών «επιδόσεων»…


     Στον ίδιο δημοκρατικό τόπο και χρόνο που ο γραικύλος ...στρατιωτικός [ναι, ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ] παΤΕΡΑΣ βιάζει το ανήλικο βρέφος του και αχρειότεροι δημοκρατικοί δικαστές, ενώ τον κρίνουν ένοχο, τον αφήνουν …ελεύθερο με … «ανασταλτικό αποτέλεσμα»…


     Στον ίδιο δημοκρατικό τόπο και χρόνο επιβεβαιώνεται οσημέραι η σαφής διάκριση της ασύμβατης και αντιθετικής εναντιώσεως ολιγίστων Ελλήνων και πλείστων γραικύλων που άγονται στην τελική αναμέτρηση προς επαναβεβαίωση του "ουκ εν τω πολλώ το ευ" και την επανατροπή της λογικής των ποσοστιαίων αναλογιών...


     Στον ίδιο δημοκρατικό τόπο και χρόνο μια Πλατωνική και καθόλου δημοκρατική Ομάδα καταφέρνει να εξέλθει του σκοτεινού "σπηλαίου" εγκαθιδρύοντας σχέσεις αλληλοσεβασμού, αλληλεκτιμήσεως και αγάπης, με τελικό προορισμό την ανέλιξη των Αξιών και των Μελών της: οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" .


     Σας χαρίζουμε τη δημοκρατία αχρείοι και ακολουθούμε τις, κατά τεκμήριον πράξεων υπερέχουσες, πλατωνικές Αξίες αδιάφοροι για τις "υλακές" σας. Διότι, εμείς είμαστε Έλληνες και η εθνικότητα δεν κρίνεται από συρμώδεις "αυτοπροσδιορισμούς" αλλά από το μέτρο των πράξεων.


Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης





Yστερόγραφιο:

Το παραπάνω μικρό κείμενο γράφτηκε μετά από το μήνυμα του Φίλου της Ομάδος μας κ. Σ. Τυπάλδου που  ρψτά τον Ιδρυτή της:

"Αριστοτέλη βλέπω τους Κένταυρους και σας χαίρομαι. Παρατηρώ ότι ακόμα και εσύ που δεν σε θυμάμαι σε φωτογραφία να χαμογελάς μέσα στην ομάδα είσαι όλο χαμόγελο. Είστε όλοι πραγματικά ευτυχισμένοι και φαίνεται. Μπράβο σας κορυφές και κοινωνικό φαινόμενο"
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ...ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ


     Μεγάλη η χαρά να ξαναβλέπεις στα 'πάτρια" τον, ξενιτεμένο, πρώην Αρχηγό της Ομάδος μας να επιστρέφει για λίγες μέρες επαγγελματικής αδείας στην Ελλάδα και να σπεύδει αμέσως να χαρεί με τους παλιούς Συνασκουμένους του το αγαπημένο σε όλους μας περιβάλλον του Ιππευτηρίου.


     Και ακόμη μεγαλύτερη η χαρά να βλέπεις τον πρώην και τον νυν Αρχηγό με το Τόξο ανάμεσα στους τετράποδους ...συνεργάτες να τα λένε και να προετοιμάζονται για ένα πρόγραμμα συνασκήσεως που θα κατέληγε σε μια αρμονικότατη και θεαματικότατη Έφιππη Τοξοβολία.


     Τον Αρπάλυκο, ο οποίος έφτασε στην Αγγλία για να εργασθεί ως σταυλίτης καταφέρνοντας να γίνει  σε ένα χρόνο επίσημος Προπονητής της Βρεταννικής Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας και high scorer της Μεγάλης Βρεταννίας και τον Κωνσταντίνο ο οποίος ήδη υπόσχεται το 'πολλώ κάρρων".  


     Η παρουσία του Αρπάλυκου ανάμεσά μας στο Ιππευτήριο μας ξαναθύμισε την υπέροχη σχέση του με τον Ίππο .


     Και όταν τον ξαναείδαμε ...ιπτάμενο να καλπάζει και να τοξεύει καταλάβαμε πόσο δίκαια θεωρείται ο κορυφαίος Εφιπποτοξότης στη σημερινή Αγγλία.


     Αυτή, όμως, η ...επανενωτική ημερίδα είχε και την πανέμορφη παράμετρο και της παρουσίας της Εριθέλγης που ήρθε μαζύ με τον Αρπάλυκο αφήνοντας πίσω τους τους 75 Ίππους στον Αγγλικό Σταύλο όπου εργάζονται και εκπαιδεύουν  και ο Κωνσταντίνος δεν έχασε την ευκαιρία να την προχωρήσει με ένα από τα καλοσχεδιασμένα μαθήματά του.


     Τέλεια συνεργασία όλων, όπως πάντοτε στην Ομάδα, και η ευτυχής κατάληξη, με τον νυν Αρχηγό Ομάδος σε Έφιππη Τοξοβολία.


     Ο Κωνσταντίνος Δαμιανάκης καλπάζοντας με τον επιβήτορα Sepp έδειξε ότι ακολουθεί στα χνάρια του Αρπάλυκου υπό τις καλύτερες και πλέον ελπιδοφόρες προϋποθέσεις.


     Ευτυχής ο Ιδρυτής της Ομάδος, καθισμένος στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της επιστροφής, χαίρονταν όσο τίποτε την ευγένεια του σημερινού Αρχηγού να ταίζει στο στόμα τον προκάτοχό του με τα υπέροχα vegan εδέσματα που είχε προετοιμάσει η Εριθέλγη.  Σκηνές που μόνο στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" τεκμηριώνουν την συνέχεια ενός Ελληνισμού που δοκιμάζεται δεινά από τις διαλυτικές επιπτώσεις μιας διαιρετικής δημοκρατίας.