Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017

ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΠΑΘΕΣ 
ΕΠΟΧΗΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α'


     Περισσότερο από είκοσι χρόνια αυτές οι δύο Σπάθες παρέμεναν σε ένα υπέρθυρο της, σημερινής, έδρας της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" ανέγγιχτες, μαζύ με διάφορα άλλα ιστορικά αντικείμενα που σήμερα ανήκουν στην μουσειακή συλλογή της Ελληνικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας, ώσπου χρειάστηκε να αποκαθηλωθούν για να χρησιμοποιηθούν σε μία προγραμματισμένη βιντεοσκόπηση.


     Πρόκειται για δύο Σπάθες εποχής Βασιλέως Γεωργίου Α'του Πυροβολικού, όπως μαρτυρούν οι βασιλικοί θυρεοί αλλά και τα διασταυρωμένα πυροβόλα που φέρουν στις λαβές αλλά και στις λεπίδες τους.



     Με διαφοροποιήσεις στους υποφυλακτήρες αλλά και στις εγχαράξεις των δαμασκηνών λεπίδων τους, εκφράζουν την ίδια ιστορική εποχή του Δανού Μονάρχη και του ιδίου όπλου του Πυροβολικού και οι δύο.



     Οι λεπίδες φέρουν εκτενείς εγχάρακτες ανθοδιακοσμήσεις πολύ λεπτής τέχνης.



     Πέραν αυτών των διακοσμήσεων επί των λεπίδων υπάρχει και εγχάρακτος βασιλικός θυρεός.


     Επιπλέον, επί της "πτέρνας" της λεπίδος, αφ' ενός διαβάζουμε τον Γερμανό κατασκευαστή  της πόλεως Solingen, αφ΄ ετέρου την επιγραφή "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ ΑΘΗΝΑΙ". Τέλος, επί των λεπίδων, διαβάζουμε, εγχάρακτο, το επίγραμμα "ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ".


     Ευχαριστούμε τον Συνασκούμενο Σπυρίδωνα Νικόλη-Πρωτεσίλαο, Εκπαιδευτή Σπαθασκίας της Ομάδος μας, ο οποίος μας υπενθύμισε τις δύο αυτές ιστορικές Σπάθες της μουσειακής συλλογής μας και φρόντισε για την φωτογράφισή τους.

Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2017

AΠΟΕΝΟΧΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 
ΜΕ ...ΑΛΕΒΑΡΔΑ


     Περνώντας στην "πλευρά" του Ίππου ας προσπαθήσουμε να δούμε μέσα από την δική του θέαση μια ...αλεβάρδα εν μέσω των υπολοίπων οπτικών ερεθισμάτων που, ολόγυρα, τον περιβάλλουν. Σίγουρα, από την αντίληψη του Ίππου η αλεβάρδα ουδέποτε θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως αυτό που είναι, δηλαδή, ένα αγχέμαχο όπλο, αλλά ως ένα "κάτι" παρόμοιο με ό,τι του προκαλεί το οπτικό ερέθισμα ενός  πασσάλου, μιας κολώνας ηλεκτρικού δικτύου, ενός κορμού δένδρου, ή και μιας βακτηρίας... 


     Για τον Ίππο η αλεβάρδα, σε πολύ γενικές γραμμές, δεν αποτελεί τίποτε το ιδιαίτερο, όπως δεν αποτελεί και ένα δένδρο,  ε κ τ ό ς  εάν συνδέεται άμεσα με τον Άνθρωπο. Βεβαίως, μερικοί Ίπποι θεωρούν αφόρητη ακόμη την παρουσία ενός δένδρου, όμως πίσω από αυτή την αποστροφή θα πρέπει να αναζητηθεί στη συνδυαστική μνήμη τους μια οδυνηρή εμπειρία συνδεδεμένη ή όχι με τον Άνθρωπο. Στη περίπτωσή μας, η προοπτική ενός κινηματογραφικού γυρίσματος με την συμμετοχή Ίππων ιππευομένων από Ιππέα που φέρει αλεβάρδα μας υποχρέωσαν να ερευνήσουμε την συμβατότητα των Ίππων μας με αυτό το μεγάλο αγχέμαχο όπλο, διαπιστώνοντας ότι ο μεν ένας από τους, υπό εμπλοκή σεναρίου, Ίππος δεν είχε καμία ανησυχία από αυτό το "παράξενο" αντικείμενο, ενώ ο άλλος...


     Ο άλλος, λοιπόν, Ίππος έδειξε αμέσως την αποστροφή του προς την αλεβάρδα και, μάλιστα πολύ έντονα, παρά το ότι η σχέση του με τον φέροντα την αλεβάρδα κρίνεται αρμονικότατη. Η παρουσία του αγχεμάχου του ήταν τόσο δυσάρεστη ώστε δεν δέχονταν ούτε καν το ελεύθερο χέρι του Ανθρώπου που κρατούσε, με το άλλο, την αλεβάρδα, ασχέτως αν το συγκεκριμένο χέρι του είχε προσφέρει πάμπολλες φορές τροφή την οποία αποδέχθηκε ανεπιφύλακτα. Τώρα, η έντονη αποστροφή του προς το νέο "στοιχείο" είχε ενοχοποιήσει καταλυτικά στην αντίληψή του και τον φέροντα, ο οποίος ξεκίνησε την διαδικασία της αποενοχοποιήσεως πολύ ανεπαίσθητα και με μελετημένη "στρογγυλή κίνηση". Το ζητούμενο θα ήταν να υποβοηθήσει -χωρίς την άσκηση πιέσεως η οποία θα ήταν καταστρεπτική- τον Ίππο να μυρίσει το αντικείμενο του φόβου του "ταυτοποιώντας" το, σε ένα πρώτο στάδιο, ως ακίνδυνο.


     Έτσι, ο φέρων, κρατήθηκε σε μία "στρατηγική" απόσταση από τον Ίππο ώστε να μπορεί να τον επηρεάζει χωρίς, όμως, να προκαλεί την αρνητική αντίδρασή του προς την αλεβάρδα και πάντοτε με την τήρηση μιας αποστάσεως ώστε ο Ίππος, τελικώς, να μπορέσει να σταθεί κοντά στην αλεβάρδα για να την μυρίσει, κατόπιν χειρισμών που θα ακολουθούσαν.


     ιαχώρισε" το οπτικό ερέθισμα του Ίππου σε τρεις "ζώνες", στην απολύτως ακίνητη και αποστασιοποιημένη αλεβάρδα, στο σώμα του και στο ελεύθερο χέρι του το οποίο άφησε διακριτικά και χωρίς να προκαλεί με περιττές κινήσεις και νεύματα. 


     Διατήρησε τον φυσιολογικό ρυθμό των αναπνοών του, απέφυγε επιμελώς να κοιτάξει στα μάτια τον Ίππο και χωρίς να κινεί τον βραχίονά του κίνησε αργά και ελεγχόμενα μόνον τα δάχτυλα του ελεύθερου χεριού του, προκαλώντας την συνδυαστική μνήμη του Ίππου να θυμηθεί ότι αυτή ήταν η εικόνα "εκείνες" τις στιγμές που από αυτό το χέρι έπαιρνε γευστικότατο καρπό... 


     Βεβαίως, τώρα, καρπός δεν υπήρχε αλλά το ερέθισμα είχε την ...παβλωφική αξία του. Ο Ίππος άρχισε να επικεντρώνεται στο ελεύθερο χέρι το οποίο του προξενούσε την βαρύνουσα συνδυαστική έλξη. 


     Σε βάθος ενός χρόνου διαφορετικού για κάθε Ίππο και με τον χειριστή διατηρώντας απολύτως την αρχική στάση του, αποφεύγοντας επιμελώς να ασκήσει την οποιανδήποτε πίεση, κάτι που θα ήταν καταστρεπτικό, περίμενε υπομονητικά από το ίδιο το ζώο να "εκμηδενίσει" την απόστασή του από το αντικείμενο του φόβου του. Και η "στιγμή" έφτασε με τον Ίππο να παραμερίζει την καχυποψία του αφήνοντας την εμπιστοσύνη του προς τον φέροντα Άνθρωπο να βαρύνει στην απόφασή του να πλησιάσει, τελικώς, την αλεβάρδα και να την μυρίσει, διαισθανόμενος, κάπως, την ακινδυνότητά της για την ύπαρξή του.  


     Όχι, ας μη φανταστεί κανείς ότι εδώ "τελειώσαμε" και τώρα ο Ίππος, συμφιλιωμένος με την αλεβάρδα θα την χρησιμοποιεί ως ...οδοντογλυφίδα του μετά από κάθε γεύμα. Τώρα, μόλις αρχίσαμε, διότι από αυτό το σημείο της εισαγωγικής ταυτοποιήσεως θα ξεκινήσει η διαδικασία της ολικής αποδοχής του αντικειμένου από τον Ίππο. Και μιλώντας για "ολική αποδοχή" εννοούμε την χρηστική κατάσταση της αλεβάρδας η οποία μεταβάλλεται συνεχώς με την κίνηση της χρήσεώς της προκαλώντας διαφορετικές αντιδράσεις στον Ίππο. Η εκπαίδευση του Ίππου προϋποθέτει έξυπνη σχεδίαση αναλόγως του ταμπεραμέντου του ζώου, μεγάλη υπομονή και απέραντη στη ...νιοστή αγάπη προς το εκπαιδευόμενο πλάσμα, όπως ακριβώς και προς τον Άνθρωπο.


     Κάπως έτσι θα έχουμε έναν υπέροχο συνεργάτη άφοβο, ώστε να μπορούμε πλάι του να εκτοξεύουμε ακόντιο χωρίς τον κίνδυνο να τρομάξει, ή να τον ιππεύουμε απολαμβάνοντας την σημαία μας να κυματίζει στο χέρι μας.


     Κάπως έτσι, θα απολαύσουμε τον Ίππο μας να αποδέχεται ακόμη και ασκήσεις ...Baranta με ένα περιστρεφόμενο κοντάρι σχεδόν στο ρύγχος του...


     Κάπως έτσι θα τον χαρούμε να περνά και μέσα από καπνούς  ή και φωτιές, όπως κάποτε χαρήκαμε έναν Ίππο που έφτασε κοντά μας ως ...αγρίμι και μεταβλήθηκε με υπομονή και αγάπη σε υποδειγματικό Ίππο Σχολής. 


ΜΕ ΤΗΝ ΓΟΝΙΜΗ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΔΟΓΗ


     Tην απόλυτη αντισυμβατικότητα του, πραγματικά, προοδευτικού πολιτιστικού πνεύματος των Επτανήσων εκφράζουν οι δύο επικεφαλής του Παρατήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", Χριστόφορος Κασφίκης και Ειρήνη Ψαίλα. Στην τελευταία, ομαδική εβδομαδιαία, Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας που διοργάνωσαν στον χώρο τους, αυτό φάνηκε ευκρινέστατα, σε ένα πρόγραμμα το οποίο κατέρριψε όλους τους συμβατικούς κανόνες τοξεύσεως που, επί αιώνες, θεμελίωσε η, παγκοσμίως, "παραδεδεγμένη" τεχνική της Τοξοβολίας.


     Στη προκείμενη Προπόνηση οι σχεδιαστές του ασκησιολογίου έδειξαν σαφή περιφρόνηση προς τα "καθιερωμένα" και ανέβασαν τους Συνασκουμένους "επί δοκού", ως άλλους ...σχοινοβάτες του Jean Genet, αποδεικνύοντας ότι το να κολυμπάς σαν την πέστροφα αντίθετα [και, γιατί, όχι... εναντίον...] στο "ρεύμα" οδηγεί στη χάραξη νέων πνευματικών οριζόντων και πολιτισμικών πορειών...



     Και αυτό κρινόμενο εκ του αποτελέσματος ευστοχίας που μας μεταφέρεται από το οπτικοακουστικό υλικό της συγκεκριμένης Προπονήσεως, καταμετρημένο στο 73,3%, κάτι το απίστευτο.


     Η "δοκός" λοιπόν, το εφεύρημα των επικεφαλής του Παραρτήματος, υπέβαλε τους Συνασκουμένους σε μία νέα ισορροπιστική κατάσταση η οποία συνέτεινε στην ένταση της αυτοσυγκεντρώσεώς τους και στην εστίαση στο "μάτι του ταύρου".


     Η στήριξη επί δύο βατήρων που οδηγεί στη τελείωση της στάσεως ως καθορισμένο "θεμέλιο εδράσεως" είναι το αποκορύφωμα της ενσυναισθήσεως της τελείας ισορροπίας και αυτό το προέβλεψαν στη σχεδίασή τους οι επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".



     Τέλος, η διασύνδεση σε ομαδικότητα αλλά όχι αγελαιοποίηση, όπως αναμένεται σε κάθε πολεμική ομάδα, με ευφυέστατο τρόπο-συνέχεια της Ενετικής ευφυίας, πιστώνεται στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" το οποίο αναβιώνει την απολύτως αριστοκρατική γόνιμη ...πανουργία των Δόγηδων και των υποφωτισμένων διαδρόμων του Palazzo Ducale που μπορεί να σε οδηγήσουν στην κατάκτηση του κόσμου ή και στα ..."Piombi".


     Η Αθήνα, για άλλη μια φορά, υποκλίνεται στην Κέρκυρα και στα Επτάνησα για την άξια έπαρση της σημαίας της Γαληνοτάτης Ενετικής Πολιτείας με έναν Πολιτισμό που θα ήταν ευτυχής να συναισθάνονταν και η υπόλοιπη χώρα η οποία βιώνει το υπαρξιακό και αναξιοκρατικότατο "kitsch" της. 


     ΕΥΓΕ Συνασκούμενοι Κορφιάτες. 

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΟΚΙΜΩΝ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΗΣΕΩΣ


     Μέσα στον  μόνιμο "πυρετό" δραστηριοτήτων της, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" προλαβαίνει να συνεχίζει την προετοιμασία της για ένα θεαματικό αποτέλεσμα της επικείμενης βιντεοσκοπήσεως του έργου της,  που θα κάνει σε λίγες μέρες η "Medusa Visuals" με τον φίλο κ. Ιωάννη Καπρούλια.


     Υπό την καθοδήγηση του Αρχηγού της Ομάδος μας Εφιπποτοξότη Κωνσταντίνου Δαμιανάκη και με τις σεναριακές σημειώσεις του ανά χείρας, οι πρόβες συνεχίστηκαν εντός και εκτός Ιππευτηρίου για δεύτερη, συνεχή, ημέρα.


     Δοκιμάσθηκε η απόδοση των Ίππων στους ρόλους για τους οποίους ορίζονται από το σενάριο του Αρχηγού και η σχέση τους εν ώρα εργασίας με τους Ιππείς και τα μέσα που προβλέπονται.


     Επίσης, μελετήθηκε και η οπτικοποίηση των χαρακτήρων που πρόκειται να δώσουν όσοι θα συμμετάσχουν. 


     Τέλος, "διαβάστηκαν" προσεκτικά τα φωτογραφικά δείγματα των "in situ" σκηνών ώστε να επαληθευτεί η ορθή επιλογή του φυσικού "σκηνικού".


     Όλα αυτά διότι η "Medusa Visuals" είναι απαιτητική και προσδοκά εξαιρετικό αποτέλεσμα.
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Mπορεί ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" , λόγω οικογενειακών, υπηρεσιακών αλλά και ...εφιπποτοξοτικών υποχρεώσεων, να μη βρίσκει χρόνο ούτε για να ...κουρευτεί και να μας στέλνει φωτογραφίες όπως δεν τον έχουμε συνηθίσει, αλλά φαίνεται ότι οι κόποι του δικαιώνονται, προωθώντας την εκπαίδευση των Μελών του κατά τον καλύτερο τρόπο στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο.


     Ο Αθανάσιος Ψωρομύτης ανεκάλυψε στη πόλη του έναν Σταύλο με δύο υπέροχα τετράποδα πλάσματα τα οποία, με τις γνώσεις του και την συνέπεια του χαρακτήρος του έδειξε να τα κατακτά. ήδη ξεκίνησε τους απαραίτητους χειρισμούς ώστε να εξελίξει το πρώτο από αυτά ως κατάλληλο για ίππευση και απ΄ όσο απεδείχθη, ο Ίππος έδειξε ευπειθέστατος στους χειρισμούς του Αθανασίου που, με βοηθό του την ικανότατη Ιωάννα, ξεκίνησαν αμέσως την εργασία εδάφους με παρόντα Μέλη του Παραρτήματος.


     Σημαντική αυτή η πρώτη επαφή του πανέμορφου Ίππου με τα Μέλη του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας', σημαντική και για τις δύο πλευρές. Οι μεν Συνασκούμενοι ανέπτυξαν τη σχέση τους με τον Ίππο ο δε, συγκεκριμένος, Ίππος, μετά τους χειρισμούς του Αθανασίου, έδειξε έναν ακόμη βαθύτερο σεβασμό για τον Άνθρωπο.


     Ήδη σε πολύ ικανά "χέρια" Ιππαγωγού, ο εν λόγω Ίππος, δείχνει να διψάει για καθημερινά "ενδιαφέροντα" και τα "παιγνίδια" του Αθανασίου και της Ιωάννας δείχνουν να του εξάπτουν το ενδιαφέρον, ωφελώντας, παραλλήλως και τους Συνασκουμένους μας στην Καλαμάτα.


     Ακολουθώντας το "τυπικό" της εκπαιδεύσεως της Ομάδος μας, ο Αθανάσιος, μεταφέρει με ασφάλεια και ακρίβεια τα όσα ο ίδιος διδάχθηκε ως ένας από τους παλαιότερους μαθητές μας στα Μέλη του Παραρτήματός του και χαιρόμαστε να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα της μεταφοράς αυτών των σπουδαίων διδαχών που υπηρετούν φυσικούς κανόνες και νόμους στη σχέση Ανθρώπου και Ίππου.


     Κύκλος Προσεγγίσεως, ρυταγώγηση, αμφίπλευρες διελεύσεις υποκάτω, απο-ενοχοποίηση μάστιγος,  σειραγώγηση, τόσα σημαντικά κατάφερε ο  Αθανάσιος σε μία ημερίδα και ευτυχείς οι μαθητές που παρηκολούθησαν αυτό το βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το οποίο, κάποιοι "ειδήμονες" απαιτούν τα μύρια όσα...


     Η φοραδούλα αυτή η οποία είναι, συν τοις άλλοις και πανέμορφη,δείχνει μία αλματώδη εξέλιξη στα χέρια του Αθανασίου και της Ιωάννας αλλά  και πλάι σε όλους τους Συνασκουμένους του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας".


     Κι έτσι όπως δείχνει ενδιαφέρον για ό,τι συμβαίνει γύρω της, αυτή η φοραδούλα προοιωνίζει εξαιρετική εξέλιξη.


     Παρ' όλα τούτα, οι Συνασκούμενοί μας στην Καλαμάτα δεν παρέλειψαν και την καθιερωμένη Προπόνησή τους στην Παραδοσιακή Τοξοβολία στη φιλόξενη και κατάφυτη αυλή της "ΚΡΗΝΗΣ". Μπορεί η Ελλάδα να κατρακυλά στο γκρεμό των ανομημάτων των ανελληνίστων καταπατητών της, μπορεί ο κ. Μπουλούκ να δηλώνει ότι το 2020 δεν θα υπάρχει καν "Ελλάδα", μπορεί οι αστρολογικές προβλέψεις να ορίζουν τραγικές, γι αυτήν, εξελίξεις τον προσεχή Ιούλιο, όμως, οι "Έλληνες Κένταυροι" προχωρούμε ακάθεκτοι  π α ν τ ο ύ  όπου ταχθήκαμε και βρισκόμαστε.



6 ΠΕΙΣΜΑΤΩΜΕΝΑ BΕΛΗ


     Αν και η προαναγγελθείσα καταιγίδα ήταν εγκαίρως γνωστή, οι πεισματάρηδες "Έλληνες Κένταυροι" την αγνόησαν και ...βολεύτηκαν κάτω από την βαριά και απειλητική νέφωση, αφιερώνοντας αρκετές ώρες απαιτητικής ιππικής εργασίας, Ιππευτηριου αλλά και υπαίθριας. Εκπαίδευσαν εαυτούς και ...Ίππους, χειρίστηκαν όπλα και ανέπτυξαν τεχνικές από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το μεσημέρι αναμένοντας από στιγμή σε στιγμή τους καταρράκτες του στερεώματος στα κεφάλια τους... Παρά ταύτα, το στερέωμα τους ...σεβάστηκε και τους άφησε κατάκοπους, μετά από ένα εργώδες πεντάωρο, να περιμένουν να ...συνεχίσουν την "ηδεία" καταπόνησή τους με την τακτική εβδομαδιαία Προπόνηση της Παραδοσιακής Τοξοβολίας, σε ένα ξέφωτο της ανατολικής πλαγιάς του Υμηττού. 


     Ωστόσο τα σύννεφα βάραιναν κι ο ήλιος σχεδόν εξαφανίστηκε από τον ορίζοντα, ο άνεμος μετέτρεπε τα μαλλιά της Όλγας σε επική "ελαιογραφία" αλλά οι "Έλληνες Κένταυροι"  δεν έλεγαν να καταφύγουν στα αυτοκίνητά τους και στη θαλπωρή του σπιτιού τους. Στο βουνό με τα Τόξα ανά χείρας η πεντάωρη κόπωση επάνω στους Ίππους μετουσιώνεται σε ευλογία ψυχών και σωμάτων, κάτι που αισθάνονται λίγοι προνομιούχοι...       


     Τελικώς, η "κόντρα" των πεισματάρηδων Κενταύρων με την καταιγίδα έληξε υπέρ των πρώτων που κατάφεραν να τοξεύσουν μόλις έξι πεισματωμένα βέλη αλλά ...τα κατάφεραν. Διότι, τότε, άρχισε το βρόχινο πανηγύρι και οι καταρράκτες του ουρανού άρχισαν να κρύβουν τον ...στόχο. 6 μόνον βέλη, αλλά θα μπορούσαμε να πούμε "τα καλύτερα" αφού βαθμολογούν με άριστα την αφοσίωση των "Ελλήνων Κενταύρων" στην αυτοβελτίωσή τους. Διότι, "Η ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΠΙΣΤΗ" στο σκοπό τους.