Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ
ΣΤΗ ΚΟΙΛΑΔΑ ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Μαθήματα, σεμινάρια, εκδηλώσεις, αναδείξεις νέων Εφιπποτοξοτών, μια δραστηριότητα χειμαρρώδης και καταιγιστική, κυρίως ποιοτική αλλά και ποσοτική, για μιαν Ομάδα η οποία ενδιαφέρεται πρωτίστως για την παιδαγωγική και δευτερευόντως για την εκπαιδευτική "ουσία" των Μελών της. έτσι, πραγματικά, δεν προλαβαίνουμε να αναρτούμε ειδήσεις για τις δράσεις μας με αποτέλεσμα να ακούμε ...παράπονα από φίλους μας στο Facebook ότι ...πιάστηκε το χέρι τους μη προλαβαίνοντας να μας κάνουν ..."like" στις αναρτήσεις μας. Όμως, μια Ομάδα που επιδιώκει να παραμένει σοβαρή στην αποστολή της, δεν μπορεί παρά να βρίσκεται σε συνεχή και πολυσχιδή δράση.


     Πέραν, λοιπόν, των όσων πολλών κι ενδιαφερόντων εκτάκτων έλαβαν χώρα στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" κατά το τελευταίο σαββατοκύριακο, δεν παρελείφθησαν και οι τακτικές ομαδικές Προπονήσεις στην Παραδοσιακή Τοξοβολία αλλά και την Σπαθασκία, όπως προβλέπει το εβδομαδιαίο πρόγραμμά μας.


     Έτσι, στη Γραμμή Βολής με Αρχηγό τον Γεώργιο, οι παραταχθέντες Τοξότες μας ακολούθησαν ένα προσχεδιασμένο πρόγραμμα από τον Ακάδημο με πολλές ωφέλιμες τοξευτικές ασκήσεις.


     Ανεξαρτήτως ηλικιών, όλοι οι συμμετασχόντες κατάφεραν από την πρώτη στιγμή να "διασυνδεθούν" και να ομογενοποιηθούν ως "Ομάδα" εκτελώντας τα παραγγέλματα του Αρχηγού Βολής με ακρίβεια.


     Τώρα, μετά από πολύ καιρό αποκαλύπτεται πόσο ωφέλιμη είναι η τήρηση της αρμονικής διατάξεως την οποία, κάποτε, μας συνέστησαν οι μακρυνοί Δάσκαλοί μας και η σωστή διάταξη των Τοξοτών.


     Έτσι, ο φωτογραφικός φακός αλλά και κάθε παρατηρητικό "μάτι", εντός ή εκτός Γραμμής Βολής, μπορεί να εκτιμήσει παραμέτρους που άγουν στην ευστοχία δια της κατακτήσεως της αρμονία βολής, κάτι που αποτελεί για την Σχολή μας ιδιαίτερο προπονητικό "κεφάλαιο".


     Ζωτικός ο ρόλος του Αρχηγού και όλων των Στελεχών της Ομάδος στην όλη εξέλιξη, πλέον, κάθε Προπονήσεως και ειδικώς οι διακριτικές παρεμβάσεις του Κωνσταντίνου βοηθούν κατά πολύ την ανέλιξη των τοξοτών, όπως στην τελευταία κατά την οποία δίδαξε τον μικρό Αχιλλέα ώστε να καταρρίψει τους δύο πρώτους ιπτάμενους στόχους του.


     Επίσης, η πιστή τήρηση του Σχολείου Σιωπής, πλέον θεωρείται αυτονόητη από όλους με αποτέλεσμα ένα ολόκληρο "ανθρωπομάνι" σε ένα Πεδίο Βολής να μη παράγει τον οιονδήποτε ήχο.


     Κάθε φορά στην τακτική εβδομαδιαία Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας η πρόοδος είναι εμφανής σε όλους και αυτό το επαληθεύει κάθε συγκριτική "αναδρομή" προς τα πίσω.


     Επιδίωξή μας η σταθερή ανοδική πορεία των Τοξοτών μας με την καταβολή κάθε ενδεδειγμένης φροντίδος από πλευράς της Ομάδος και του εκπαιδευτικού Επιτελείου της με επικεφαλής τον Ακάδημο.


     Ανελισσόμενη και η τακτική εβδομαδιαία Προπόνηση Σπαθασκίας την οποία διευθύνει ο Πρωτεσίλαος.


     Μετά την επαφή του με τον διεθνή Μετρ Γεώργιο Ζαχαρόπουλο, ο Πρωτεσίλαος δείχνει ακόμη περισσότερο να κατευθύνει τους προπονουμένους του σε ρεαλιστικότερο πλαίσιο ξεφεύγοντας από τα "γνωστά" χορογραφικά "σκηνικά" που χαρακτηρίζουν τις κοινές Σχολές Σπαθασκίας.


     Αυτή τη φορά στο δικό μας Οπλομαχητικό Πεδίο οι σπαθισμοί και οι ζεύξεις ήσαν ακόμη ρεαλιστικότερεςκαι η όλη κίνηση των Συνασκουμένων έδειχνε στόχευση "στο ψαχνό" και όχι στη αντίπαλη Σπάθη.


     Μαζική η προσέλευση, αλλά χωρίς να χάνεται η προαπαιτούμενη ομαδική ακρίβεια.


     Σε κάθε περίπτωση, το ανοιχτό υπαίθριο "τοπίο" στο οποίο λειτουργούμε ως Ομάδα, ευνοεί παρόμοιες διαχειρίσεις με άνεση και ρεαλιστικότητα εδάφους -όπως σε πεδίο μάχης- ενώ η καθαρή φύση ενισχύει την όρεξη για δουλειά.


     Ο νομικός ή και "Κοντοτιέρος" όπως αυτοπροσδιορίζεται, Γεώργιος, γνωστός φανατικός φιλόμουσος με πολύ "προχωρημένη" αισθητική άποψη, κατάφερε να πρωτοτυπήσει και πάλι.


     Με ευγενή πρωτοβουλία του, προμήθευσε την Ομάδα με ένα προηγμένης τεχνολογίας υπερ-μπάσο ηχείο ανοικτού χώρου, ώστε να μπορούμε να απαολαμβάνουμε προκλασικές-αναγεννησιακές συνθέσεις εν ώρα Προπονήσεων.


     Ενθουσιασμένος ο αρχηγός και ο Υπαρχηγός με την προσφορά του Γεωργίου περιεργάσθηκαν το ηχείο το οποίο, σε λίγο, όλοι απολαμβάναμε με τις άριες του Philippe Jaroussky να πλημμυρίζουν μελωδικά την Κοιλάδα.


     Κάπως έτσι, με άσκηση, τρέξιμο, μάθηση και εκπαίδευση, πέρασαν κι αυτό το Σάββατο έντεκα ολόκληρες ώρες στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", κυρίως με αγάπη, αλληλοσεβασμό και ωφέλεια ψυχής, πνεύματος και σώματος για όλους μας. Απλά ...μαθηματικά, για όσους επιδιώκουμε ποιότητα ζωής.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΥΡΑΓΩΓΗΣΕΩΣ


     Η συραγώγηση αποτελεί τον "κορμό" της εργασίας εδάφους και η τελευταία, τον "κορμό" της εκπαιδεύσεως νεολέκτου και μη, Ίππου. Άρα, η συραγώγηση αποτελεί την βασική γνώση του Ιππέως στην προσπάθειά του να χειρισθεί αποτελεσματικώς και να προαγάγει τον Ίππο του αλλά και την δική του σχέση συνεργασίας μαζύ του.


     Η διαδικασία αυτή αποτελεί, αρχικώς, μί "σφυγμομέτρηση"της χαρακτηροδομής, αντιλήψεως και κιναισθησίας του Ίππου και η "πρόοδός" της θα πρέπει να έχει καθαρώς προοδευτικό και "ανιχνευτικό" χαρακτήρα.


     Αυτό σημαίνει, ότι αρχίζοντάς την "ψάχνουμε" και "ψηλαφίζουμε" τις αντιδράσεις του Ίππου χωρίς να θεωρούμε τίποτε ως δεδομένο.


     Δοκιμάζουμε την αποδοχή μας εκ μέρους του, όπως και την αποδοχή των βοηθημάτων τα οποία, εν προκειμένω, είναι ο συραγωγέας και η μάστιγα-δείκτης.


     Στην ιδανικότερη περίπτωση, η συραγώγηση εκτελείται άνευ συραγωγέως και, βεβαίως, άνευ μάστιγος αλλά με σύμπτωση κανθού οφθαλμού Ίππου με κανθό οφθαλμού συραγωγούντος, αλλά αυτή η ιδανική περίπτωση είναι η κορυφή της συραγωγικής διαδικασίας την οποία, σήμερα μπορούμε να δούμε στη  καθημερινότητα της Κοιλάδος του Οργανισμού "KASSAI" και μόνον.


     Αυτό το βασικό "κεφάλαιο" Ιππικής Τέχνης θέλησε να 'φρεσκάρει' στη μνήμη Στελεχών και μαθητών, ο Υπεύθυνος Ιππικής Εκπαιδεύσεως της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" με τον ορισμό μιας αιφνιδιαστικής και δωρεάν για όλους, σεμιναριακής εξετάσεως η οποία έλαβε χώρα με στρατιωτική τάξη, σιωπή και ιδιαίτερη επιτυχία ως προς την χειριστική βελτίωση αλλά και εξαγωγή συμπερασμάτων, στο Ιππευτήριο της Ομάδος, το παρελθόν Σάββατο διαρκώντας ένα τετράωρο με την χρήση δύο διαφορετικών Ίππων.


     Κατά την ενημερωτική προσυγκέντρωση  ο διοργανωτής επεξήγησε στους παρισταμένους Εφιπποτοξότες και Συνασκουμένους την "λογική" και τεχνική της συραγωγήσεως, επαναφέροντας στη μνήμη όλων τα όσα, πρακτικώς, επέδειξε σε προηγούμενη ομαδική διδασκαλία.


     Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην, εκ της εποχής του Ξενοφώντος, βοηθητικότατη χρήση της φωνής στον έλεγχο των κινήσεων και της, εν γένει, συμπεριφοράς του Ίππου, με προτεραιότητα τον κλωγμό αλλά και την διττή τονική ανασχέσεως ταχύτητος η οποία αφ' ενός "χτυπά" στην υπερώα ως διεγερτικό της προσοχής "σήμαντρο" για να σβήσει στο κάτω μέρος του στόματος ως κατευναστικός ψίθυρος. Για κάποια στιγμή, η ομαδική μίμηση αυτής της διττής τονικής έκανε το Ιππευτήριο να μοιάζει περισσότερο με ...χορωδιακή εγκατάσταση παρά με Ιππικό Κέντρο.


     Ακολουθήθηκε το σύστημα της αλληλοδιδακτικής και της συντεταγμένης ομαδικής μεθέξεως με αλληλοπαρατήρηση και αλληλοβοήθεια, με πρωταγωνιστές τους Εκπαιδευτές της Σχολής αλλά και την εμπειρότατη Συνασκούμενη Αμαλία η οποία συνέβαλε ζωτικώς στην όλη προσπάθεια.


     Αρχής γενομένης από τον Αρχηγό της Ομάδος, όλοι οι παριστάμενοι εκλήθησαν να εκτελέσουν το προκαθορισμένο πρόγραμμα συραγωγήσεως επί επίπεδης και υπερπηδητικής τροχιάς ύψους διαγώνιας βαλβίδος μέγιστου ύψους 40 εκατοστομέτρων και στους τρεις βηματισμούς. Οι Ίπποι ήσαν της επιλογής του Αρχηγού ο οποίος ήταν και ο πρώτος των εξετασθέντων.


     Η σεμιναριακή αυτή ημερίδα μας κατέδειξε πλήθος ουσιαστικών συμπερασμάτων και μας απέδωσε χειριστική εμπειρία η οποία δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί ως "πανάκεια" αλλά μία ουσιαστικότατη "πρόγευση" της μεγάλης διδασκαλίας της συραγωγήσεως.


     Η ομαδική, δε, διαχείριση, της όλης διδασκαλίας και εξετάσεως επέδρασε σε κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά ώστε να βιώσει ακόμη βαθύτερα τις επιπτώσεις ακόμη και του μη συνειδητοποιημένου "εγωισμού" ο οποίος αναπτύσσεται σε παρόμοιες περιπτώσεις όπου όλοι συναισθάνονται την αποκάλυψη "αδυναμιών" ενώπιον τρίτων και το φυσικό άγχος το οποίο προξενεί ένα παρόμοιο αίσθημα σε όλους μας, προκειμένου να διευκολυνθούμε στον εντοπισμό του προβλήματος και στη θεραπεία του.


     Έτσι, οι αρκετές -αναμενόμενες- υπεκφυγές των συραγωγουμένων Ίππων απετέλεσαν την αφορμή να παρατηρήσουμε συμπεριφορές εαυτών τόσον ως προς τον χειριστικό τομέα όσο και ως προς τον ίδιο ψυχολογικό, φθάνοντας, τελικώς, σε σημείο να μην "καίμε" τα χέρια μας προκειμένου να συγκρατήσουμε τον υπεκφεύγοντα Ίιπο προκειμένου να φανούμε ενώπιον των άλλων ως "ικανοί' αλλά να το προσπαθούμε μέχρι του επιτρεπομένου σημείου για λόγους εκπαιδευτικούς αλλά και να απολαμβάνουμε, τελικώς και εάν η συγκράτηση αποβαίνει αδύνατη, τον ελεύθερο καλπασμό του υπεκφεύγοντος Ίππου, αναμένοντάς τον να τον αναλάβουμε και πάλι από την πύλη εξόδου του Ιππευτηρίου όπου επέλεγε, πάντοτε, να επιστρέψει.


     Ο Εφιπποτοξότης και Εκπαιδευτής υπό επίβλεψη Γεώργιος επέδειξε ιδιαίτερες ικανότητες συγκρατήσεως διαφεύγοντος Ίππου λόγω της εκγυμνάσεώς του και μας χάρισε ωραίες "εικόνες" ευγενούς επιβολής ανασχέσεως της φυγής "ατάκτου" Ίππου, κάτι το οποίο, εν τινι μέτρω, κατάφερε με την δική της τεχνική και η όχι και τόσο "μυώδης" Χρυσούλα, αντιλαμβανόμενοι ότι μια τέτοια ανάσχεση δεν είνα μόνον υπόθεση δυνάμεως αλλά και έγκαιρης διαγνώσεως των προθέσεων του Ίππου με ταχύτατο διορθωτικό χειρισμό.


     Όλοι, συραγωγούντες επέδειξαν, κυρίως, την ψυχολογία τους πέραν της όποιας τεχνικής. Και, βεβαίως, κατά την σημερινή ημερίδα κατεδείχθησαν και πάλι οι προσωπικές μας ...αδυναμίες όποιες και αν αυτές είναι...


     Σε κάθε περίπτωση όλοι διδαχθήκαμε από όλους διότι όλοι υπήρξαμε ο "καθρέπτης" του άλλου και οι άλλοι ο "καθρέπτης" του δικού μας εαυτού, κατά την διάρκεια αυτής της σπουδαίας ιππικής εργασίας εδάφους.


     Στο τέλος αυτής της ημερίδος μαζέψαμε στο "καρνέ"  μας πολλά σημαντικά συμπεράσματα τα οποία, ως σοβαρή και υπεύθυνη Σχολή, θα αναλύσουμε και θα συζητήσουμε σε ειδική συγκέντρωση όλων των συμμετασχόντων που θα λάβει χώρα στην έδρα της Ομάδος την προσεχή Πέμπτη, εκ της οποίας θα "χαράξουμε" και την καλύτερη δυνατή διδασκαλία του αντικειμένου στους "Έλληνες Κενταύρους" περί της ιππικής προόδου κηδόμεθα.


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" θα επαναλάβει στο εγγύς μέλλον παρόμοιες, δωρεάν, εκπαιδευτικές ευκαιρίες για όλους τους μαθητές της προσβλέποντας στην ανάγκη διατηρήσεως υψηλού του επιπέδου διδασκαλίας και, ωςε εκ τούτου, των δεξιοτήτων τους.



Πλήρες φωτογραφικό λεύκωμα:

 ΤΟ ΠΡΟΝΗΠΙΟ - ΜΕΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΗΣ


    To να πηγαίνεις στα "προνήπια" αλλά να μπορείς να παρακολουθείς ισότιμα με τους "μεγάλους" επί δέκα συνεχείς ώρες το απαιτητικότατο πρόγραμμα μιας Ομάδος εφίππων Πολεμικών Τεχνών δεν είναι, απλώς, ένα ηλικιακό επίτευγμα αλλά ένα παιδαγωγικό θαύμα.


     Κι αυτό το παιδαγωγικό θαύμα το έχει καταφέρει η Μητέρα του μικρού Αχιλλέα ο οποίος αποτελεί δραστήριο όσο και ικανότατο Μέλος των "Ελλήνων Κενταύρων", παρά τη νηπιακή ηλικία του.


     Και καταφέρνει πάντα να ανταποκρίνεται, όπως και οι μεγάλοι, στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις της Ομάδος στην οποία, η Μητέρα του τον εμπιστεύθηκε.


     Συμμετέχοντας χαμογελαστός σε όλες τις εκπαιδεύσεις της Ομάδος και χωρίς να υστερεί διόλου σε επιδόσεις, ο μικρός Αχιλλέας, γυμνάζει το σώμα όσο λίγα παιδιά της ηλικίας του, αλλά αυτό είναι μόνον το "πρόστωον"  του μεγάλου οφέλους από την συμμετοχή του στους "Έλληνες Κενταύρους".


     Η συστηματική πνευματική άσκηση μέσα από ένα σύνθετο και δυναμικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα όπως αυτό των "Ελλήνων Κενταύρων" και, κυρίως, η ανάπτυξη της Πολεμικής Αρετής του μέλλοντος Πολίτη, είναι η πραγματικά μεγάλη ευεργεσία.


     O Aχιλλέας, πλέον, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των "Ελλήνων Κενταύρων" όπως και όλα τα ενήλικα Μέλη της Ομάδος με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


     Υπό την επίβλεψη του Αρχηγού και των Εκπαιδευτών της Ομάδος, ο Αχιλλέας αντιμετωπίζεται όχι ως ανεύθυνο και υπερπροστατευόμενο "παιδί", αλλά ως υπεύθυνος μελλοντικός Πολίτης ο οποίος θα βασίσει την βιωτή του στην αυτοπειθαρχία και την αποτελεσματικότητα, "μονοπάτια" που απεχθάνονται οι σύγχρονοι "πουθενάδες μπαχαλάκηδες". Διότι ο Αχιλλέας προορίζεται να τιμήσει τη ζωή και όχι να την ευτελίσει.


     Κατά την τελευταία ομαδική Προπόνηση ο Αχιλλέας, υπό την διδασκαλία του Αρχηγού της Ομάδος μας Κωνσταντίνου, κατάφερε να τοξεύσει και να καταρρίψει δύο ιπτάμενους στόχους τοξεύοντας με βέλη από την φαρέτρα των "μεγάλων" τα οποία στη φωτογραφία δείχνουν μεγαλύτερα από το ...μπόι του...


     Εμείς, ευχόμαστε στον μικρό Αχιλλέα πάντα να τοξεύει στο κέντρο των στόχων του και είμαστε βέβαιοι ότι αυτό θα το καταφέρνει με την Παιδεία και την αγωγή που του δίνουν οι αγαπημένοι Γονείς του.