Σάββατο 10 Αυγούστου 2024

ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΑΥΓΟΥΣΤΟ

ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΑΥΓΟΥΣΤΟ


 


Όπως κάθε Αύγουστο, όταν οι υψηλές θερμοκρασίες επιβάλλουν την αποχή από την έκθεση του Ίππου σε κινδύνους θερμοπληξίας κι εμείς απέχουμε του Ιππευτηρίου, η επιτελική εργασία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" εντείνεται "πίσω από την σκηνή" και προετοιμάζεται με προσοχή το εκπαιδευτικό πλάνο της νέας εκπαιδευτικής περιόδου που αρχίζει πάντοτε κάθε 1η Σεπτεμβρίου. Γι αυτό φροντίζει εδώ κι εβδομάδες ο ίδιος ο Ιδρυτής της Ομάδος ο οποίος, με μία συνδυαστική προσέγγιση, κατά την επικείμενη προπονητική περίοδο επιδιώκει να αναδείξει ακόμη περισσότερους Εφιπποτοξότες, αλλά και Ιππογνώστες, ενώ, υπό την επίβλεψή του, ο Εφιπποτοξότης Μάνος Τσαγκαρογιαννάκης θα αποκτήσει βαθύτερην εμπειρία ως Εκπαιδευτής εντός του γνωστού πλαισίου της πλήρους ασφαλείας Ίππων και εκπαιδευομένων, διατηρώντας αυστηρώς μ η δ ε ν ι κ ό τον δείκτη ατυχημάτων της Σχολής μας, όπως ακριβώς επιτυγχάνουμε κατά τα 19 συνεχή χρόνια της λειτουργίας μας.  

     Για φέτος, λοιπόν και με δεδομένη μία σύνθεση Ομάδος πολύ υψηλών απαιτήσεων, ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού προγράμματός μας ως Σχολής Εφίππων Π ο λ ε μ ι κ ώ ν  Τεχνών, κινείται επάνω στον άξονα της  δ υ ν α μ ι κ ή ς  Ιππασίας η οποία αναδεικνύει  μ α χ η τ ι κ ο ύ ς Ιππείς με ιδιαιτέρως ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισορροπίας, αλλά και γνώστες των μυστικών της επιθετικής ιππεύσεως. 

     Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα το οποίο θα αναπτυχθεί, πάντοτε με ποιότητα και αισθητική, στην Σχολή μας κατά την ΙΖ' Προπονητική Περίοδο που θα αρχίσει σε λίγες ημέρες και με ένα ασκησιολόγιο το οποίο ήδη έχει εκπονηθεί και έχουν κρατηθεί εκτενείς καθοδηγητικές σημειώσεις, καταρτίσθηκε επί τη βάσει των μαχητικών και αυτοπειθαρχημένων χαρακτήρων των Μελών μας και θα περιλαμβάνει την συστηματική έφιππη χρήση όπλων τα οποία, πάντοτε, ενισχύουν το καλύτερο "κάθισμα" του Ιππέως.

     Η όλη διδασκαλία, όπως και κατά κανόνα στην Σχολή μας, θα διατηρηθεί στο σταθερό "περίβλημα" οξύνσεως του νου του Πολεμιστή εντός του πλαισίου της Ηθικής αλλά και Δεοντολογίας του Πολέμου που καταξιώνει τα όπλα και τον χρήστη τους, κάτι σημαντικότατο κατά τις Αξίες των "Ελλήνων Κενταύρων"!  

     Βεβαίως, όλα αυτά θα "εκτυλιχθούν" μέσα σε μια ροή η οποία χαρακτηρίζεται από την αυθεντικότητα της Ελληνικότητός μας, χωρίς ξενομανείς μιμήσεις στις οποίες υποκύπτουν οι ανερμάτιστοι. 

     Και, "τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι", των Προγόνων μας Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως εκ των οποίων αντλούμε διδάγματα υψηλής Παιδείας του Ήθους, θα πορευθούμε από 1ης Σεπτεμβρίου 2024 και στη νέα προπονητική περίοδο.

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024

Ξ Ε Τ Σ Ι Π Α Σ: ΤΟ ΔΙΠΟΔΟ ΟΝΕΙΔΟΣ!

 Ξ Ε Τ Σ Ι Π Α Σ: ΤΟ ΔΙΠΟΔΟ ΟΝΕΙΔΟΣ!


     Με την διαστροφική "γλώσσα" των πεζοδρομιακών στίχων του Παύλου Φύσσα η, ανά τον κόσμο, περιφερόμενη ντροπή του Ελληνισμού Στέφανος Τσιτσιπάς, επανέλαβε και πάλι την, δημόσια, αισχρή συμπεριφορά του προς τον πατέρα του, κραυγάζοντάς του ότι θα τον ...γ α μ ή σ ε ι κατά την διάρκεια αγώνος και εν μέσω αηδιασμένων θεατών, ενώ ο πατέρας του εξευτελισμένος αποχωρούσε από την κερκίδα! Ήταν ο ίδιος Ξετσιπάς ο οποίος σε άλλη "ευκαιρία" απεκάλεσε την μητέρα του μ α λ α κ ι σ μ έ ν η, ενώπιον αγανακτισμένων θεατών κατά την διάρκεια άλλου αγώνος, ενώ οι ελλαδικές "α(θ)λητικές" αρχές έκαναν ότι δεν τον άκουσαν και παρέλειψαν την άμεση διαγραφή του επί προσβολή ολόκληρης της χώρας! Αυτό ήταν και το απόλυτο ναδίρ της αντιφασιστικής δημοκρατίας η οποία προβάλλει ως παραδείγματα "Φύσσες" των οποίων το όνομα δίνει σε οδούς και πλατείες εμπνέοντας Ξετσιπάδες! Και όχι μόνον...


     Αυτό ήταν και το απόλυτο ναδίρ του συγχρόνου ελλαδικού και καθόλου Ελληνικού "α(θ)λητισμού" ο οποίος, με τις άθλιες αρχές του, ανέχεται παρόμοιες συμπεριφορές "α(θ)λητών"  που ευτελίζουν τον ίδιο τον ανθρώπινο Πολιτισμό!


     Μια woke κοινωνία απογυμνώνεται οικτρά και αποκαλύπτει την ασκήμια της. Όσοι σεβόμενοι εαυτόν δηλώνουμε εχθροί της!

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ "ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΟΣ"

 ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ "ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΟΣ"


Ισχυρό αντικαρκινικό κόστους 2000 ευρώ! Δυστυχώς δεν αποτρέπει το μοιραίο.


     O "δωρητής θρόνου" Κωνσταντίνος Γκλύξμπουργκ μιλώντας on camera αφηγήθηκε μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια της εφηβικής του ηλικίας όταν, αντί να σπουδάζει και να εκπαιδεύεται, προτιμούσε να παραμένει αγράμματος ξενυχτώντας κάτω από το μπαλκόνι της Βουγιουκλάκη αναγκάζοντας τη μητέρα του να του ρίχνει χαστούκια. Κάποια ημέρα, όπως αφηγείται ο ίδιος, τον κάλεσε ο πατέρας του Παύλος και τον ρώτησε "Πού ήσουν;" κι εκείνος απήντησε "Στου Γουδή, έκανα προπόνηση με το άλογο γιατί θέλω να πάω στους Ολυμπιακούς" οπότε ο πατέρας του φοβισμένος του είπε "Θέλεις να σκοτωθείς; Τα άλογα είναι επικίνδυνα, να βρεις κάτι άλλο" και μετά τον μπάρκαραν ως ..."έρμα" (σαβούρα) στο ιστιοφόρο του Εσκιτζόγλου ο οποίος, ως αρχηγός πληρώματος κατέκτησε το ολυμπιακό μετάλλιο Ιστιοπλοίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης ασχέτως αν όλοι είδαν το μετάλλιο στο στήθος του "δωρητή θρόνου" Κωνσταντίνου αφού ο καημένος ο Εσκιτζόγλου, αν και κυβερνήτης, ως κοινός θνητός μπήκε πίσω από τον γαλαζοαίματο. Πίσω από αυτό το περιστατικό κρύβονται δυο πικρές αλήθειες τις οποίες αξίζει να επισημάνουμε.

     Αλήθεια 1η: H Iππασία γενικώς ακόμη και σε επίπεδο βασιλικής οικογενείας, αντιμετωπίζονταν στη νεώτερην Ελλάδα με επιφύλαξη ή και φόβο! Και τα ελάχιστα μαθήματα Ιππασίας που έκανε ο "δωρητής θρόνου" Κωνσταντίνος Γκλύξμπουργκ, εξ όσων πρόλαβε να μας πει ο Εκπαιδευτής του, Δημήτριος Φιλιππίδης, δεν έφεραν σημαντικό αποτέλεσμα.

     Αλήθεια 2η: Η Ιππασία είναι Σχολείο Ηγετών και όποιος πρόκειται να ασκήσει την οιανδήποτε μορφή ηγεσίας αποδεικνυόμενος ανίκανος στην Ιππασία, θα αποδειχθεί ανίκανος και ως Ηγέτης και αυτό επαληθεύθηκε και στην περίπτωση του "δωρητή θρόνου" Κωνσταντίνου Γκλύξμπουργκ ο οποίος και ως εραστής της Αλίκης Βουγιουκλάκη απεδείχθη ελλιπής και ως Βασιλέας εντελώς ανίκανος!

     Με ισχύουσες αυτές τις δυο πικρές αλήθειες, καταλαβαίνουμε εύκολα τις ατέλειες του ελλαδικού "κόσμου της Ιππασίας" ο οποίος ζεί με διαρκείς φόβους προς τον Ίππο και σοβαρές παρερμηνείες της Ιππασίας, ως "προϊόντα" αγνοίας την οποία επικαλύπτει ένας νοσηρός "ξερολισμός" που εκθέτει, βεβαίως, τους φορείς του και τους αφήνει ακάλυπτους επιφέροντάς τους εντάσεις καταλήγοντας σε μία γενική, περιρρέουσα, "τοξικότητα". Κι αυτή η περιρρέουσα "τοξικότητα" του ελλαδικού "κόσμου της Ιππασίας" δεν είναι παρά το άθροισμα των ατομικών "τοξικοτήτων" των ατόμων που τον ορίζουν!

     Δεν είναι διόλου τυχαίο που ο μεγάλος Δάσκαλος της Ακαδημαϊκής Υψηλής Ιππικής Nuno Oliveira είχε τοποθετηθεί εναντίον της συμμετοχής του σε αγώνες αναγνωρίζοντας στην ανταγωνιστικότητα τον μεγάλο εχθρό της απολαύσεως της ωφελείας της Ιππασίας! Ο λαμπρός Πορτογάλος δεξιοτέχνης είχε διαγνώσει την καταστρεπτική επίδραση της "αγωνιστικής" ανταγωνιστικότητος στα ανεκτίμητα ψυχοπνευματικά οφέλη του ιππεύειν και το είχε επισημάνει ρητώς. Όμως, οι ατελείς προσήλυτοι της "αγωνιστικής Ιππασίας" συμπεριλαμβανομένης και της ελλαδικής, αυτό το βασικό δεν το κατάλαβαν ποτέ και στη σημερινή Ελλάδα, υπό την ενοχή των μεθοδεύσεων της κρατικοδίαιτης "Ομοσπονδίας Ιππασίας", οι ενασχολούμενοι με την επιχώρια Ιππασία νομίζουν ότι αν δεν παγιδευτούν στο εργαλειοποιημένο αλισβερίσι των "αγώνων" ...υποβαθμίζονται ιππικώς καθιστάμενοι ...υποδεέστεροι, οπότε, συστρατεύονται με τον εσμό των παγιδευμένων, αναπτύσσουν την ανταγωνιστικότητα η οποία είναι ο κοινός παρονομαστής του "περιγύρου" και υποτάσσονται σε μία συνεχή αυτο-τοξίνωση διότι, πλέον, δεν χαίρονται τον Ίππο αλλά μόνον την μεταξύ τους ανταγωνιστική διαμάχη για το ποιος θα αρπάξει από τον άλλο το "κύπελλο"! Όμως, αυτό, υποχρεώνει τα επινεφρίδιά τους να παράγουν διαρκώς αδρεναλίνη και να αυτο-τοξινώνονται με τραγικές συνέπειες αναπτύξεως νοσηρών αντιπαθειών, μίσους κλπ κλπ... Και μια τέτοια περίπτωση ήταν κι αυτή της δυστυχούς γνωστής μας από τον κόσμο της ελλαδικής "Ιππασίας" που μόλις μάθαμε ότι πέθανε προ δύο μηνών από καλπάζοντα καρκίνο του μαστού, νέα, έρημη και υπό οδυνηρότατες συνθήκες, όπως ακριβώς με πατρική διάθεση την είχαμε προειδοποιήσει προ χρόνων όταν, εντελώς τυχαία, την είχαμε συναντήσει σε ένα ζαχαροπλαστείο παραλιακής περιοχής των Μεσογείων.

     Η ατυχής πολυπράγμων, χωρίς καν να γνωρίζει την Σχολή μας, δεν έχανε ευκαιρία να μη μας συκοφαντεί στον "ιππικό περίγυρό" της, δεν άφηνε στιγμή που να μην υβρίσει τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" και να μην εκφρασθεί περιφρονητικώς για τις υπάρξεις μας οι οποίες, ποτέ μα ποτέ, δεν της έκαναν κάτι κακό και ούτε ησχολήθησαν ποτέ μαζύ της! Όταν, λοιπόν, εκείνη την φορά και εντελώς τυχαίως ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" την συνήντησε στο ζαχαροπλαστείο, γνωρίζοντας το "υπόστρωμα" της τοξικότητος του κόσμου της ελλαδικής "Ιππασίας" της υπέμνησε τους κινδύνους της ακατανόητης αυτο-τοξινώσεώς της και την παρεκάλεσε να αναλογισθεί τις συνέπειες της υπερ-εκκρίσεως επινεφρίνης για τον οργανισμό της. Η αντίδρασή της ήταν απορριπτική των καλοπροαίρετων νουθεσιών του γηραιότερου, με ...επωδό επάρσεως και αγενείας: "Άποψή σου!".

     Σκιαγραφώντας την, ατυχώς, νοσηρή προσωπικότητα της συγκεκριμένης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, υπό το πρόσχημα της "παθιασμένης φιλόζωης" και, βεβαίως, "φιλίππου", παριστάνοντας στα μέσα κοινωνικής δικτυώσεως την ..."αδικημένη από όλους πλην τιμία και αφιερωμένη ζωόφιλη", οργάνωνε επί χρήμασι "ιδιωτικές ιπποδρομίες", εμπορεύονταν προσωπικά της "φαρμακευτικά" ιδιοσκευάσματα, εμπορεύονταν Ίππους και χωρίς ιδιαίτερη ικανότητα και διάθεση μαθήσεως του ιππικού αντικειμένου ίππευε ως αναβάτις του Ιπποδρόμου έχοντας δεχθεί επανειλημμένες τιμωρίες για, καθ' υποτροπήν, βίαιη συμπεριφορά προς τους Ίππους που ίππευε αλλά και για απρεπείς συγκρούσεις προς συν-αναβάτες της. Ένα "προφίλ" γεμάτο τοξικότητα προς τους πάντες που προδιέγραφε, δυστυχώς, την τραγική κατάληξη! 








     Και η θλίψη μας βαθύτατη μετά την ενημέρωσή μας για τον αδόκητο θάνατό της. Κρίμα να μην μπορείς να σταματήσεις τον "αυτόχειρα"  και το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να ευχηθείς το "Γαίαν έχοι ελαφράν"!

      Κρίμα που δεν είχε εννοήσει και την μεγάλη σημασία μιας δικής της αναρτήσεως, στον λογαριασμό της στο Facebook που αιωρείται ακόμη, δυο μήνες μετά τον αδόκητο θάνατό της:

     Μόνιμο λάθος των ατελών χαρακτήρων μας το "προς τους άλλους απευθύνεσθαι", αντί του προς εαυτούς. Αυτό ακριβώς επιχειρούμε στους "Έλληνες Κενταύρους", δηλαδή, πρωτίστως να νουθετούμε εαυτούς χωρίς αυτό να σημαίνει αδιαφορία προς τους "άλλους" πεπεισμένοι, όμως, ότι  ο υ δ ε ί ς  δύναται να διαφύγει του πεπρωμένου του το οποίο χαράζει αυτή η ίδια η ιδιοσυστασία της υπάρξεώς του! 


Πέμπτη 8 Αυγούστου 2024

Ο ΙΠΠΟΣ ΩΣ ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΣ

 Ο ΙΠΠΟΣ ΩΣ ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΣ



     Mετά από πολλών ετών προσεκτικής έρευνας και συστηματικού πειραματισμού επί 18 σχολικών Ίππων (έναντι των 100 που έχουμε μέχρι σήμερα διαχειριστεί) και 137 μαθητών μας (έναντι των 630 που έχουμε μέχρι σήμερα εκπαιδεύσει), με τήρηση πρακτικών μιας εκάστης περιπτώσεως (Ίππου και μαθητή) σε μία χρονική διάρκεια περίπου δέκα χρόνων, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" θεωρεί ότι είναι σε θέση να απαντήσει, μερικώς έστω, σε ένα κρίσιμο ερώτημα: Δύναται να θεωρηθεί ο Ίππος ως ένας ασφαλής διαισθητικός διαγνώστης του Ανθρώπου που τον χειρίζεται;  Και κάπως έτσι, εισχωρήσαμε στην αχανή έρημο μιας έρευνας, έχοντας κατά νου τον "Αλχημιστή" του Paulo Coelho: "Όποιος μπαίνει στην έρημο δεν μπορεί να κάνει πίσω. Κι όταν δεν μπορεί να κάνει πίσω, το μόνο που απομένει είναι να βρει τον καλύτερο τρόπο να προχωρήσει." 

     Έχοντας κατατάξει ειδικώς και προς τούτο επιλεγέντες μαθητές μας βάσει συγκεκριμένων ψυχικών ατελειών, επιχειρήσαμε την λεπτομερή παρατήρηση και αξιολόγηση των ιππείων αντιδράσεων καθ΄ ην στιγμήν ο πάσχων χειριστής, είτε εκ του εδάφους, είτε εφιππεύων, ασκούσε τον χειρισμό του υπό παρατήρηση Ίππου. Στο όλο εγχείρημα προετάχθη η προσεκτική επιλογή Ίππου απηλλαγμένου ανωμαλιών περί την κανονική λειτουργία του όλου ή μέρους της ψυχο-νοητικής φυσικής "δομής" του, βάσει συστηματικής εξετάσεως και δοκιμασιών της συμπεριφοράς του, μια διαδικασία η οποία εδράζεται σε κανόνες επιστημονικής και όχι απλώς εμπειρικής Ιππογνωσίας. Σημειωτέον δε, ότι εδώ δεν είναι δυνατόν να επιχειρηθεί αναλυτική περιγραφή μεθόδων, όπως είναι ευνόητον ως εκ του χώρου και του μέσου, κυρίως όμως, ως εκ της προνοίας κακής αντιγραφής από καραδοκούντες να εμπορευθούν αποτελέσματα ξένης εργασίας της οποίας ένα περιστασιακό "κοπιάρισμα" δεν θα την κακοποιήσει, απλώς, αλλά μπορεί να εκθέσει Ίππους και Ιππείς σε κινδύνους. Και τα αποτελέσματα αυτού του πολυετούς πειραματικού εγχειρήματος, όντως, υπήρξαν συγκλονιστικά.

     Ο Ίππος με την αυξημένη ευφυία του και τον χειμαρρώδη συναισθηματικό του κόσμο, δεν θα ήταν δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται καταστάσεις οι οποίες αμέσως τον αφορούν και, μάλιστα, επηρεάζουν την ασφάλειά του έναντι της οποίας, φύσει, παραμένει εν διαρκή συνεγέρσει. "Ζώον φυγής" όπως, αληθώς, χαρακτηρίζεται ο Ίππος, παραμένει με τις "κεραίες του ενστίκτου" μονίμως ανορθωμένες προς αντιμετώπιση υπαρκτών ή και ανυπάρκτων εχθρών η δε ανάγκη πλήρους κατευνασμού των φοβιών του αποτελεί και το επίκεντρο της εκπαιδεύσεώς του ως βασικό μέλημα του Ιπποεκπαιδευτή. Υπ' αυτές τις ισχύουσες συνθήκες, ο Ίππος αντιλαμβάνεται τον περιβάλλοντα κόσμο και, βεβαίως και τον Άνθρωπο-χειριστή του, όχι μόνον ως μία απλή υλική υπόσταση αλλά και ως συμπερασματικό εξαγόμενο αθροίσματος ιδιοτήτων που τον αφορούν και, κυρίως, άπτονται της ασφαλείας του.

     Αξιοποιώντας την συνδυαστική μνήμη του, ο Ίππος, "ταξινομεί" σε "φίλια" και "εχθρικά" όσα τον περιβάλλουν, πρόσωπα ή πράγματα, κρίνοντας εκ της επιδράσεώς τους επάνω του. "Φίλιον" ο επισκέπτης του Σταύλου ο οποίος, πάντα όταν εμφανίζεται του προσφέρει καρότα και ο Ίππος πάντα σπεύδει να τον πλησιάσει όταν ο επισκέπτης εμφανίζεται. "Εχθρικόν" το ηλεκτροφόρο συρματόπλεγμα του Σταύλου το οποίο έχει αιφνιδιάσει αρνητικώς τον Ίππο όταν το αγγίζει γι αυτό και το αποφεύγει πάντα. Η συνδυαστική μνήμη του Ίππου βασιζόμενη στην συγκριτικήν εκτίμηση επαναλαμβανομένων εμπειριών παράγει το πρώτο "φιλτράρισμα" και "ταξινομεί" αναλόγως. Όμως, κατά την δική μας παρατήρηση, η ταξινόμηση δεν σταματά στο "φίλιον" και "εχθρικόν", αλλά διεισδύει βαθύτερα.

     Από την πλευρά μας, πλέον, παρατηρώντας τον Άνθρωπο-χειριστή του Ίππου (μαθητή μας, έφιππον ή μη) παρατηρούμε την επίδραση της παρουσίας του στον Ίππο και τις εξ αυτής αλλοιωτικές αντιδράσεις συμπεριφοράς του Ίππου, όπως, επί παραδείγματι κατά την συραγώγηση, την μικρή μετατόπιση της κεφαλής του Ίππου προς την αντίθετη πλευρά του χειριστή του, την νευρικότητα των κινήσεων της ουράς του ή των αφτιών του προς τα πίσω, αλλά είναι αυτό επαρκές ώστε να ενοχοποιήσουμε την προσωπικότητα του χειριστή ως απαρέσκουσα (για οποιονδήποτε λόγο) στον Ίππο; Όχι, βεβαίως! Διότι, η αρνητική αντίδραση της αποστροφής της κεφαλής του Ίππου μπορεί να σχετίζεται όχι με την προσωπικότητα του χειριστή του αλλά με έναν πρόστιγμο αδέξιο χειρισμό του, μία, π.χ., σκληρή επενέργεια στον συραγωγέα λόγω κάποιας ανωμαλίας του εδάφους, ή λόγω μειώσεως της αυτοσυγκεντρώσεως του χειριστή από περισπασμό κάποιας διελαύνουσας σκέψεως ή "νοητής" εικόνος. Έτσι, παρατηρώντας στον Ίππο την συγκεκριμένη αντίδραση, είναι η σειρά μας να καταπιαστούμε μ' αυτήν ώστε να την αποσαφηνίσουμε και να την "ταξινομήσουμε" αναπαράγοντας τις συνθήκες εκείνες οι οποίες, μία προς μία, θα αποκλείσουν ό,τι δεν ισχύει, οδηγώντας μας στο πραγματικό αίτιο της προκλήσεώς της και το οποίο μπορεί να σχετίζεται με εξωτερικούς παράγοντες ή και με ..."εσωτερικούς" παράγοντες του χειριστή οι οποίοι, ακόμη και με την επίταση μιας πρόστιγμης "ευκαιρίας" ανέρχονται στην "επιφάνεια" της χειριστικής συμπεριφοράς και "συλλαμβάνονται" από τις διαρκώς "ανορθωμένες κεραίες" της ιππείας προσοχής και αντιλήψεως! Και, εν προκειμένω, βρισκόμαστε στην ..."ωραία Πύλη" του διαγνωστικού αντικειμένου: "Τι" και "πως" αντελήφθη και ερμήνευσε  α υ θ ω ρ ε ί  ο Ίππος αποστρέφοντας την κεφαλή του από τον χειριστή του, κάτι το οποίο δεν αντελήφθημεν εμείς και χρειαστήκαμε ιδιαίτερη προσπάθεια ώστε να το αντιληφθούμε και να το ερμηνεύσουμε;

     Διεισδύοντας στα της, συγκεκριμένης, αντιδράσεως του Ίππου και αποκλείοντας πιθανότητες με πειραματικήν επανάληψη συνθηκών θα καταλήξουμε στο αίτιο που προκάλεσε την αποστροφή της κεφαλής του Ίππου από τον επίγειο χειριστή του κατά την συραγώγηση και μπορεί αυτό να είναι είτε ένα "σκόνταμα" το οποίο προκάλεσε μιαν ασυναίσθητη ένταση στον χειρισμό του συραγωγέως (εξωτερικός παράγων) ή, αποκλειομένων των εξωτερικών παραγόντων σε κάποιον ...ε σ ω τ ε ρ ι κ ό  παράγοντα του χειριστή τον οποίον και πάλι εξ επαγωγής και δι ανιχνεύσεως είναι δυνατόν να προσδιορίσουμε. Μία πρόστιγμη διέλευση αρνητικής σκέψεως ή "εικόνος" ψευδαισθησιακού ή και παραισθησιακού χαρακτήρος, ή, ακόμη και μία μόνιμη διαταραχή που μπορεί να βασανίζει τον χειριστή μπορεί να βρίσκεται "πίσω" από τον αδέξιο χειρισμό του. Κι απομένει σε μας να διαλευκάνουμε εάν ο Ίππος ερμήνευσε, απλώς, μιαν επιφανειακή χειριστική ακαταστασία ή κάτι βαθύτερο στον χειριστή του...


Ωστόσο, συχνά, από αυτό το σημείο της εύλογης αντιδράσεως του Ίππου ο ανόητος χειριστής του, αδυνατώντας να αντιληφθεί τον διαγνωστικό της χαρακτήρα, την εκλαμβάνει ως "δυστροπία" ή και "εχθρικότητα", καταφεύγοντας βιαστικά στην επιλογή της βίας προκειμένου να υποχειριάσει τον διαγνώστη Ίππο! Στομίδες, σπιρούνια, μαστίγια για τον Ίππο από τον ανόητο χειριστή του, εις ...απάντηση αυτού που συνιστά ανεκτίμητη προσφορά από τον Ίππο προς τον Άνθρωπο και η "δυτική" ή "ακαδημαϊκή" "Ιππασία" μας δίνει τις οικτρότερες εικόνες, όπως η παραπάνω!  

     Ο Ίππος, ως αφηγητής μιας διαισθητικής διαγνώσεως του Ανθρώπου-χειριστή του ακολουθεί, δυστυχώς, μία "γλώσσα σώματος" την οποία "επικαλείται" και σε πολλές άλλες, περιπτώσεις οι οποίες δεν έχουν σχέση με διαισθητική διάγνωση αλλά με πόνο κλπ που δυνατόν να υφίσταται ανεξαρτήτως του Ανθρώπου-χειριστή του. Επί παραδείγματι, σε μία περίπτωση διαισθητικής διαγνώσεως ο Ίππος πιθανόν να "εκφρασθεί" με μίαν εμμονική διάθεση εγκαταλείψεως του πεδίου εργασίας του (στίβος κλπ), με μία οπισθοστροφή των αφτιών του, με ένα τίναγμα της κεφαλής του, συμπεριφορές τις οποίες επιδεικνύει και όταν τον ενοχλεί η στομίδα του, όταν τον πονά η ράχη του κλπ κλπ. Έτσι, εναπόκειται στον παρατηρητή να αποκλείσει ένα προς ένα κάθε εξωγενή παράγοντα ώστε να καταλήξει με βεβαιότητα ότι η παρατηρηθείσα "αφηγηματική" συμπεριφορά του Ίππου έχει ως επίκεντρό της τον ¨ανθρωπο-χειριστή του, καταδεικνύοντας εσωτερική του ακαταστασία. 

     Ο Ίππος δεν εμφορείται από την ανθρώπινη λογική κι έτσι δεν ερμηνεύει ανθρωπο-"λογικώς" τον κόσμο. Όμως, η, επί αιώνες, μακροβιότητά του τεκμηριώνει ότι ο Ίππος, με τον δικό του ιππο-"κεντρικό" τρόπο,  ε ρ μ η ν ε ύ ε ι  τον κόσμο και, μάλιστα, τον ερμηνεύει ο ρ θ ώ ς! Αλλά, αν η, ούτως ειπείν, "λογική" δεν είναι το "κλειδί" ερμηνείας του κόσμου στον Ίππο, τι άλλο θα μπορούσε να είναι; Mα ασφαλώς το ένστικτο, η διαίσθηση! 

     H  δ ι α ί σ θ η σ η, λοιπόν, αυτή η άμεση αντίληψη και γνώση δια του υποσυνειδήτου χωρίς την παρέμβαση της λογικής, στον Ίππο αποδεικνύεται η ισχυρή "βακτηρία" του η οποία τον στηρίζει στη μακραίωνα επιβίωσή του. Αυτή η διαίσθηση και το  έ ν σ τ ι κ τ ο  ως έμφυτη παρόρμηση αυτοσυντηρήσεως, συνιστούν τα δύο ανεκτίμητα ερείσματα της υπάρξεώς του και επ΄ αυτών ο Ίππος ανελίσσει τις αντιληπτικές ικανότητές του και αυτή η φυσικότατη ανέλιξη αν και πέραν των ως νοουμένων "φυσικών", δηλαδή, φυσική  μ ε τ ά  τα φυσικά, καθορίζει και τον άξονα επί του οποίου αναπτύσσονται σημαντικές παρεπόμενες αντιληπτικές δεξιότητες οι οποίες αποτελούν και το κυρίως αντικείμενό μας.

     Διότι, όντως, οι παρατηρήσεις μας απέδειξαν ότι ο Ίππος δεν αντιλαμβάνεται και ερμηνεύει εξωτερικές συμπεριφορές και ερεθίσματα, αλλά και εσωτερικές ιδιότητες των πλασμάτων που τον περιβάλλουν. Διαφορετικοί Ίπποι αντέδρασαν ομοίως συνεργαζόμενοι με τον ίδιον Άνθρωπο-χειριστή κατά μεγάλη ποσοστιαία αναλογία περιπτώσεων και όταν αναζητήσαμε περισσότερες λεπτομέρειες για τα "intra muros" του χειριστή-Ανθρώπου αντελήφθημεν και τους λόγους των ιππείων αντιδράσεων. Aλλά, αυτό τι σημαίνει; Μπορεί ο Ίππος να αποκριθεί εάν, π.χ., ο Άνθρωπος-χειριστής είναι, απλώς, ταραγμένος; Βεβαίως, μπορεί! Μπορεί ο Ίππος να αποκριθεί εάν, π.χ., ο Άνθρωπος-χειριστής είναι ψυχοπαθής; Βεβαίως, μπορεί! Μπορεί ο Ίππος να αποκριθεί εάν, π.χ., ο Άνθρωπος-χειριστής είναι διπολικός ή πάσχει από διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητος; Όχι, δεν μπορεί διότι η ιππο-κεντρική διαίσθησή του δεν μπορεί και δεν θα μπορέσει να παρακολουθήσει την ανθρωποκεντρική λογική με ό,τι αυτή συνεπάγεται.

     Αυτή η ιππο-κεντρική διαίσθηση μπορεί να αντιλαμβάνεται πολλά χρήσιμα για τον ίδιο τον Ίππο, αλλά και για τον Άνθρωπο, όμως, σε αναλυτικότερο βάθος συναντά μια "σκοτεινή κηλίδα" αδιαπέραστη για την αντίληψή του και της οποίας η διείσδυση θα ήταν δυνατή μόνο δια της λογικής σταθμίσεως παραμέτρων, κάτι που δεν θα μπορούσε να επιτύχει ο Ίππος με μόνη την διαίσθησή του. Όμως, είναι αρκετή η παρεχόμενη, πρώτη ένδειξη, εντοπισμού γενικής έστω και απροσδιόριστης, ακαταστασίας του Ανθρώπου-χειριστή του, την οποία μας αποκαλύπτουν οι αντιδράσεις του Ίππου, τόσο αρκετή ώστε μας παραδοθεί μία "σκυτάλη" περαιτέρω έρευνας του Ανθρώπου-χειριστή, πλέον, με ανθρωποκεντρικά δεδομένα ταξινομήσεως. Και αυτό είναι το εκ μέρους μας ζητούμενο: η διαισθητική διάγνωση εκ μέρους του Ίππου της "εσωτερικής καταστάσεως"  του Ανθρώπου-χειριστή του.  

     Τέλος, θα αναρωτηθεί κανείς, μπορεί ο Ίππος να εκπαιδευθεί από τον Άνθρωπο ως ...διαισθητικός διαγνώστης; Ποτέ και σε καμία περίπτωση, αφού η ίππεια διαίσθηση είναι απαραβίαστο "οχυρό" του Ίππου! Αντιθέτως, ο Άνθρωπος μπορεί να εκπαιδευθεί στην "αποκρυπτογράφηση" των διαισθητικών διαγνώσεων που μας αποκαλύπτει ο Ίππος με την "γλώσσα του σώματός" του!

     Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε αυτό το μακροχρόνιο "ταξίδι" μας στην αναζήτηση αυτής της σημαντικής "παραμέτρου" του Ίππου, ξεκινήσαμε με πολλά βιβλία-"πηγές" στις "αποσκευές" μας αλλά όταν συνειδητοποιήσαμε ότι ο Ίππος δεν αποκαλύπτεται σε έντυπες σελίδες όσο στην απεραντοσύνη της καθημερινής συμπεριφοράς του, στην άμμο του Ιππευτηρίου και στο φυσικό έδαφος των καλπσμών του, θυμηθήκαμε τον νεαρό καμηλιέρη του Paulo Coelho στον "Αλχημιστή": "Και το αγόρι είχε ένα βιβλίο, το οποίο είχε προσπαθήσει να διαβάσει τις πρώτες μέρες του ταξιδιού. Έβρισκε όμως πιο ενδιαφέρον να παρατηρεί το καραβάνι και ν'  αφουγκράζεται τον άνεμο. Μόλις γνώρισε καλύτερα την καμήλα του και δέθηκε μαζύ της, πέταξε το βιβλίο." Κι εμείς, πετάξαμε τα βιβλία "αφουγκραζόμενοι τον άνεμο", λόγος για τον οποίον και αποφεύγουμε την παράθεση βιβλιογραφίας όπως συνηθίζεται στις "καθωσπρέπει" διατριβές. Άλλωστε την ίδια παράλειψη διέπρατταν συστηματικώς και οι αρχαίοι συγγραφείς όπως ο Πλάτων που ..."παρέλειψε" να αιτιολογήσει βιβλιογραφικώς την "Πολιτεία" του, ή ο Αριστοτέλης τα "Πολιτικά" του... Πως να το κάνουμε, άλλοι αναπαράγουν, ήδη, συγγεγραμμένα ...παραθέματα ...άλλων κι άλλοι εισερχόμενοι σε "αχαρτογράφητες ερήμους" επιχειρούμε πρωτογενή συγγραφή. 

     "Το αγόρι επέστρεψε στην παρατήρηση της σιωπής της ερήμου και της άμμου...Ο καθένας μαθαίνει με τον δικό του τρόπο..." γράφει στον "Αλχημιστή" του ο Paulo Coelho κι εμείς, μετά ταύτα, συνεχίζοντας να μαθαίνουμε με τον δικό μας τρόπο, επιστρέφουμε στην παρατήρηση της λαλίστατης σιωπής του Ίππου ο οποίος, με την δική του "γλώσσα του σώματος", θα συνεχίσει να μας κάνει σοφότερους με τους πολυσήμαντους ...μονολόγους του!

AΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ ΚΑΛΕΝΤΖΗΣ














Πλατωνικός, πολιτικός ακτιβιστής και επί 12ετία πολιτικός κρατούμενος του διεφθαρμένου δημοκρατικού καθεστώτος, αμετακίνητος υποστηρικτής της πεφωτισμένης Αριστοκρατίας.

Συγγραφέας, Χειριστής Αεροσκαφών και συνταξιούχος Δημοσιογράφος του Πολιτιστικού ρεπορτάζ, πάνω απ΄ όλα δε, Φυσιοδίφης.

Mαθητής του παγκόσμιου πρωταθλητή Kassai Lajos ως προς την Έφιππη Τοξοβολία και τα συγγενή της πεδία και του καθηγητή Ιππιατρού Θεοδώρου Γ. Αντίκα (DVM, PhD) ως προς τα θέματα Ιππιατρικής και Ιππογνωσίας. 

Ιδρυτής της Έφιππης και Παραδοσιακής Τοξοβολίας στην Ελλάδα (2005), του Μεσαιωνικού Ιππηλασίου (2013), της Έφιππης Σπαθασκίας (2015), καθώς και του Ιππικού Θεάτρου (2018)

Ιδρυτής και επικεφαλής της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" (2005) η οποία κατέχει δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και ευρεία διεθνή προβολή. 

Έχει εκπαιδευθεί στον Οργανισμό Έφιππης Τοξοβολίας "KASSAI" (Ουγγαρία), στην Σχολή Υψηλής Ιππικής του Αυτοκρατορικού Ιπποφορβείου της Lipica (Σλοβενία) και σε Σταύλους της Oυγγαρίας, Γερμανίας, Αυστρίας, Τσεχίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Δανίας, Πολωνίας, Βουλγαρίας σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές (Ulaanbaatar, Gobi, Khövsgöl και Karakorum) της Μογγολίας.


Εργογραφία:

4 βιβλία ιδεολογικού περιεχομένου, 1 μανιφέστο Τέχνης, 1 Δίτομο εγχειρίδιο Εκπαιδεύσεως Χειριστή Αεροσκαφών, 17 εκπαιδευτικά εγχειρίδια για τους μαθητές της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων". Επιπλέον δε και 4.213 αναρτήσεις στο παρόν Ιστολόγιο με υψηλή, ημερήσια, επισκεψιμότητα:    


Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024

ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ

 ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ



     Ολοκληρώνεται σήμερα και θα αναρτηθεί στο παρόν Ιστολόγιο αύριο 8η Αυγούστου, ως μία ...σύμπτωση της ... «ευτυχούς συμπτώσεως» όπως γράφει στην αρχή του βιβλίου του ο Γερμανός Καγκελλάριος, ένα ακόμη καινοτόμο κείμενο υπό τον τίτλο: «O IΠΠΟΣ ΩΣ ΔΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΣ».

     Μ’ αυτή την μελέτη η οποία είναι προϊόν μακροχρόνιας εμπειρικής έρευνας, οι «Έλληνες Κένταυροι» ανοίγουμε έναν νέον ορίζοντα στον τομέα της Διαγνωστικής και την θέτουμε υπό την κρίση των αρμοδίων επιστημόνων ψυχικής υγείας.

     Η παράθεση εικόνων σέπια προέρχεται από τον επίσημο κατάλογο της εμβληματικής εκθέσεως «Ασιατική Θεραπευτική» η οποία οργανώθηκε πριν ένα χρόνο στο Εθνικό Μουσείο Ασιατικών Τεχνών “Guimet” του Παρισιού και συμβολίζει την ευρεία εναλλακτικότητα της θεάσεως του συγγραφέως της υπό ανάρτηση μελέτης, ο οποίος επιμένει ότι η επιστημονική αναζήτηση δεν μπορεί να φέρει κανενός είδους παρωπίδες. 

Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

ΜΕΤΡΟΝ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΟΣ

 ΜΕΤΡΟΝ ΥΠΑΡΞΙΑΚΗΣ ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΟΣ



     Εν συνεχεία της αναρτήσεως "ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΫΛΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ", ο φίλτατος αναγνώστης και συναντιλήπτωρ κ. Μ.Α. διατυπώνει ένα ερώτημα: "Ζώντας υπό τις σημερινές συνθήκες, είναι δυνατόν να εφαρμόσουμε την λύση της 'άυλης Πατρίδος';"

     Aγαπητέ Συνέλληνα, ένα τέτοιο ερώτημα συγχωρείται σε κάποιον ο οποίος θεωρεί εαυτόν εξαρτημένο από το περιρρέον "γίγνεσθαι" χωρίς την αίσθηση της υπαρξιακής ελευθερίας και αυτοτελείας! Δηλαδή, μέτρον υπαρξιακής γενναιότητος! Και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει ο, υγιώς ζων και πρεσβεύων, άνω θρώσκων να κατατείνει, όπως άλλωστε ως "Έλληνες Κένταυροι" έχουμε διατυπώσει και στο ειδικό Σεμινάριο περί της "Ηρωικής Αντιλήψεως της Ζωής" προς απότιση φόρου Τιμής στην διδασκαλία του αειμνήστου Δασκάλου Ιωάννου Συκουτρή.

     Το ότι γύρω μας μια νοσούσα κοινωνία πάσχει από θανατηφόρο σύνδρομο "woke" δεν σημαίνει ότι μπορεί να μας επηρεάσει, αντιθέτως, την ευγνωμονούμε διότι θυσιάζεται μέχρις αφανισμού της ώστε να μας προσφέρει ένα περιγραφικότατο παράδειγμα προς αποφυγή ευνοώντας την δική μας αμετακίνητη πρόσδεση στις Αξίες μας μέχρι να της σύρουμε την ταφόπλακα ως μόνη βεβαία εξέλιξη, Κι έτσι, εμμένοντας στην δική μας αντίληψη ζωής, διατηρούμε το δικαίωμα αλλά και την δυνατότητα να οργανώσουμε τις ατομικές μας νησίδες της "άυλης Πατρίδος" όπως κατά την διάρκεια των αιώνων κατάφεραν να οργανώσουν πλείστοι όσοι οι οποίοι, δια του ξίφους, κέρδισαν την ελευθερία και την αυτοτέλειά τους! Έχουμε, ευτυχώς και Ταγούς και παραδείγματα προς μίμηση!