Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

ΟΠΟΥ, ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΑΡΑ Η ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ

ΟΠΟΥ, ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ 

ΠΑΡΑ Η ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ



     Βιάζεται να εντυπωσιάσει και να αυτο-εντυπωσιατεί ο κακόμοιρος σύγχρονος κοινωνάνθρωπος, πασχίζει να αποκτήσει το "ειδικό βάρος" που στερείται ώστε να αποχωρήσει από μια "ζωή" που δεν ...έζησε με την ...δικαίωση του ...υπάρξαντος! Και σε αυτή την ψευδαισθησιακή παραφορά του, συμπαρασύρει και τα μεγάλα και ωραία της ζωής τα οποία εντάσσονται στην χορεία της πνευματικότητος και που, τελικώς, ευτελίζει, κάτι που συμβαίνει, δυστυχώς και με την Τοξοβολία η οποία αποτελεί αρχέγονο πολιτιστικό αγαθό της Ανθρωπότητος!

     Με το Τόξο και τα βέλη στο χέρι παρακολουθούμε τους ανυποψίαστους να πασχίζουν να πλήξουν ένα χάρτινο στόχο προσπαθώντας να αυτοεπιβεβαιωθούν με μετάλλια και διπλώματα για ...λάθος επιδόσεις επί δραστηριότητος που αρνούνται να κατανοήσουν...

     Είναι, άραγε, τόσο ρηχή, τόσο κενή η Τοξοβολία; Eίναι κάτι, ας πούμε σαν το ...ποδόσφαιρο στο χορτάρι, όπου, αντί για την μπάλα στα δίχτυα τοποθετούμε ένα βέλος στο χορτάρινο στόχο;

     Οι εκπαιδευτικές συνεδρίες της εφαρμοσμένης αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel "Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας" οι οποίες, ήδη, έχουν ξεκινήσει στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" στο πλαίσιο των υποχρεωτικών εγκυκλίων μαθημάτων, μας διευθύνουν προς την απάντηση του παραπάνω ερωτήματος. Και όσοι τις παρακολουθήσουν θα έχουν την ευκαιρία να εισαχθούν στο βαθύτερο πνεύμα της Τοξοβολίας χωρίς να ξενιτευτούν στην Καμακούρα, όπως ο Ούγγρος Δάσκαλός μας. Και αυτό θα το αντιληφθούν εμπράκτως, στη Γραμμή Βολής (= εφαρμοσμένη) διότι, όπως υπογραμμίζει και ο Eugen Herrigel στο βιβλίο του: "Την τέχνη της Τοξοβολίας είναι ευκολότερο να την εκμάθουμε παρά να την επεξηγήσουμε."


Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" βασίζεται όχι απλώς στην αποδοχή αλλά στην απαίτηση της ελευθερίας της βουλήσεως των εκπαιδευομένων της και συνιστά σε όλους να προσέρχονται στην εκπαίδευση και στις δράσεις της μόνον και εφ΄ όσον οι ίδιοι αισθάνονται την ανάγκη να προσέλθουν! Το προνόμιο της μη κερδοσκοπικής λειτουργίας της είναι αυτό που της παρέχει την δυνατότητα της ουσιαστικής προσφοράς χωρίς να αποβλέπει σε "πελατειακές" σχέσεις και βλέψεις! Κι έτσι, οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να προσέρχονται όποτε αυτοί μιώθουν την ανάγκη να προσέλθουν, ή, όποτε οι προσωπικές υποχρεώσεις τους το επιτρέπουν, όπως και στην περίπτωση του Βασίλη ο οποίος, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων απουσίασε επί μακρόν από τις Προπονήσεις των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" επανερχόμενος με ό,τι αυτή η απουσία σήμαινε...

     Παρά ταύτα και εν προκειμένω, για τον επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Συνασκούμενο Χριστόφορο Κασφίκη ίσχυσε και πάλι "Όλοι για έναν!" και το προπονητικό πρόγραμμα της τελευταίας εκπαιδευτικής ημερίδος της Σχολής του τοπικού Παραρτήματος επικεντρώθηκε στην "επαναφορά" της τεχνικής του Βασίλη στο προ της απουσίας του, επίπεδο.

      Ωστόσο, ο πάντοτε ανικανοποίητος Χριστόφορος κατάφερε να παρασύρει την Γραμμή Βολής και σε τοξεύσεις επί αποστάσεων 15 - 16 μέτρων και επί στόχου ...αεροβόλου, σημειώνοντας, μάλιστα ...μετριοπαθέστατα στην Αναφορά του ότι αυτό δεν ήταν κάτι "ιδιαίτερο"!

     Κάθε φορά που μελετούμε το οπτικοακουστικό υλικό Προπονήσεως και την Αναφορά του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δεν ενημερωνόμαστε, απλώς, για το περιεχόμενο μιας προπονητικής ημερίδος, αλλά επανέρχονται στη μνήμη μας διδάγματα για το αληθινό περίγραμμα μιας πολεμικής τέχνης!


Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL

 EUGEN HERRIGEL



     Ο Eugen Herrigel (20 Μαρτίου 1884 Liechtenau Baden – 18 Απριλίου 1955 Partenkirchen Bayern) ήταν Γερμανός φιλόσοφος που δίδαξε φιλοσοφία στο Αυτοκρατορικό Πανεπιστήμιο Tohoku στο Sendai της Ιαπωνίας από το 1924 έως το 1929 και εισήγαγε το Ζεν σε μεγάλα μέρη της Ευρώπης μέσω των γραπτών του.

     Αρχικώς, εισήλθε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης όπου σπούδασε θεολογία από το 1907 έως το 1908 και στη συνέχεια νεοκαντιανή φιλοσοφία από το 1908 έως το 1913. Απέκτησε το διδακτορικό του υπό τη διεύθυνση του Wilhelm Windelband (1848-1915) το 1913.

     Στρατεύθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και υπηρέτησε ως ιατρικό προσωπικό από το 1914 έως το 1916. Από το 1917 έως το 1918, τοποθετήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών του Γενικού Επιτελείου του Δυτικού Μετώπου. Το 1923 απέκτησε τον τίτλο του καθηγητού Πανεπιστημίου.

     Ο Eugen Herrigel νυμφεύθηκε σε πρώτο γάμο την βαρόνη Paula von Beulwitz (1893-1924). Αυτή τον συνοδεύει στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της αποστολής του στο Πανεπιστήμιο του Sendai το 1924. Μετά το θάνατό της νυμφεύεται και πάλι, τον Σεπτέμβριο του 1925, σε δεύτερο γάμο, την Auguste L. Seefried (Gusty Luise Herrigel).

     Ενώ ζούσε στην Ιαπωνία από το 1924 έως το 1929, σπούδασε Kyūdō, την παραδοσιακή ιαπωνική τοξοβολία, υπό τον Awa Kenzō (阿波研造:1880-1939), έναν Δάσκαλο της Τοξοβολίας και ιδρυτή του δικού του κινήματος που ονομάζεται «Το Μεγάλο Σκοπευτικό Δόγμα». Ο E. Herrigel ακολούθησε την Tοξοβολία την οποία σπούδασε επί χρόνια στην Ιαπωνία με την επιθυμία να κατανοήσει καλύτερα το Ζεν. Τον Ιούλιο του 1929 επέστρεψε στη Γερμανία και του ανατέθηκε η έδρα Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Erlangen. 

     Ο Eugen Herrigel ήταν ενεργό μέλος της Εθνικοσοσιαλιστικής "Ενώσεως για τον Πολιτισμό", μιας πολύ σημαντικής αδελφότητος για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό που ιδρύθηκε κατά την εποχή της αμαρτωλής δημοκρατίας της Βαϊμάρης, προ της εκλογής του Αδόλφου Χίτλερ στο αξίωμα του Καγκελαρίου. Και αυτή η Ένωση ήταν ο σημαντικότερος φορέας Πολιτισμού στην μεσοπολεμική Ευρώπη, η δε αποδοχή του Eugen Herrigel ως Μέλους της δείχνει και την σημαντικότητα της προσωπικότητός του! Ας δούμε, επακριβώς ποια ήταν αυτή η Ένωση:



"Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό" (Kampfbund für Deutsche KulturKfdK)

     Η "Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό" (Kampfbund für Deutsche Kultur, KfdK), ήταν μια εθνικιστική και αντιεβραϊκή πολιτική Ένωση κατά τη διάρκεια της δημοκρατίας της Βαϊμάρης, μιας εποχής πλήρους παρακμής για την Γερμανία, συνεχίζοντας να λειτουργεί και μετά την άνοδο του Εθνικοσοσιαλισμού στην εξουσία. Ιδρύθηκε το 1928 ως "Nationalsozialistische Gesellschaft für Deutsche Kultur" (NGDK, Εθνικοσοσιαλιστική Εταιρεία για τον Γερμανικό Πολιτισμό) από τον Εθνικοσοσιαλιστή φιλόσοφο και ιδεαλιστή Alfred Rosenberg παραμένοντας υπό την ηγεσία του μέχρι την αναδιοργάνωσή της και την μετονομασία της σε "Εθνικοσοσιαλιστική Πολιτιστική Κοινότητα" (Nationalsozialistische Kulturgemeinde) με σκοπό την ανάπτυξη του Πολιτισμού στην Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία αλλά και την ανάπτυξη του ΕυρωπαΪκού Πολιτισμού. Μετά την αναδιοργάνωσή της συγχωνεύτηκε με τη "Deutsche Bühne" (Γερμανική Σκηνή), που συνδέεται με την ίδρυση του επίσημου πολιτιστικού φορέως «Dienstelle Rosenberg» (DRbg, Τμήμα Rosenberg), ο οποίος, κατόπιν, έγινε γνωστός ως "Amt Rosenberg" (ARo, Γραφείον Rosenberg).

     Ο αριθμός των Mελών της Ενώσεως, που ήσαν κατά τόπους οργανωμένα, αυξήθηκε από περίπου 300 σε 25 τοπικά παραρτήματα τον Απρίλιο του 1929 σε περίπου 38.000 σε 450 τοπικά παραρτήματα μέχρι τον Οκτώβριο του 1933 όταν πλέον ο Αδόλφος Χίτλερ είχε εκλεγεί δια κοινοβουλευτικών διαδικασιών στο αξίωμα του Καγκελαρίου και διοικούσε την Γερμανία το "Γερμανικό Εθνικοσοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα" (NSDAP).

     H Ένωση είχε ως Μέλη της διακεκριμένες πνευματικές προσωπικότητες της εποχής, φιλοσόφους, επιστήμονες, καλλιτέχνες, λογοτέχνες, εκδότες κλπ μεταξύ των οποίων Adolf Bartels, Ludwig Polland, Gustaf Kossinna, Philipp Lenard, Hugo Bruckmann, Julius Friedrich Lehmann. Επίσης, μεταξύ των Μελών της Ενώσεως υπήρξαν και κορυφαίες προσωπικότητες όπως οι επικεφαλής της "Εταιρείας του Φεστιβάλ Bayreuth" Winifred Wagner. η χήρα του φυλετιστή και αντιεβραίου ιδεολόγου Houston Stewart Chamberlain, η Eva Chamberlain, ο συνθέτης Paul Greiner, οι φιλόσοφοι Otto Friedrich Bolnow και ο Eugen Herrigel, ο ποιητής και μετέπειτα πρόεδρος του "Eπιμελητηρίου Λογοτεχνών του Γερμανικού Ράιχ" (Reichsschrifttumskammer) Hanns Johst. ο αρχιτέκτονας Paul Schulze-Naumburg, ο οποίος επιμελήθηκε του περιοδικού "Kunst und Rasse" (Τέχνη και Φυλή), ο Gustav Havemann, βιολιστής και αργότερα ηγέτης του "Επιμελητηρίου Μουσικής του Ράιχ" (Reichsmusikkammer) που ίδρυσε και ηγήθηκε μιας ορχήστρας Kampfbund, ο θεατρικός σκηνοθέτης Karl von Schirach, ο Fritz Kloppe που ηγήθηκε της "Werwolf", μιας μαχητικής αδελφότητος αφιερωμένης στην εκπαίδευση νεαρών αμυντόρων της πατρίδος, ο εθνικιστής θεολόγος και μουσικολόγος Fritz Stein, οι ηθοποιοί Carl Auen και Aribert Mog, ο φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και οικονομολόγος Othmar Spann και ο Αυστριακός  Friedrich Hayek, Αυστριακός οικονομολόγος, πανεπιστημιακός και φιλόσοφος, γνωστός για την υπεράσπιση του κλασικού φιλελευθερισμού, ο οποίος μετέπειτα (1984) ανεδείχθη ως  μέλος του Τάγματος Τιμής από τη Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄, μετά από πρόταση της πρωθυπουργού Μάργκαρετ Θάτσερ για τις «υπηρεσίες του στη μελέτη των οικονομικών. Τέλος, συμβολικώς και κατά την επέτειο των γενεθλίων του Αδόλφου Χίτλερ (20ή Απριλίου 1933) στο Passau ο καθηγητής Edwin Werner (PhD) ιδρύει την δική του τοπική Ένωση στο Passau.

     Η "Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό", εκτός των φυσικών προσώπων, είχε και ως Μέλη της και εταιρικά Μέλη στα οποία περιελαμβάνετο ο "Σύνδεσμος Γερμανικών Αδελφοτήτων" [Deutsche Burschenschaften], ο "Σύνδεσμος Γερμανικής Πατρίδος" [Deutsche Landsmannschaft], οι Γυμναστικοί Σύλλογοι Γερμανικών Κολλεγίων" [Turnerschaften an deutschen Hochschulen], ο "Σύνδεσμος Γερμανικών Συντεχνιών" [Deutsche Gildenschaften], ο Σύνδεσμος Γερμανών Τραγουδιστών [Deutsche Sängerschaft], η Γερμανική Μουσική Εταιρεία Κολλεγίων [Sondershäuser Verband] και η Γερμανική Εταιρεία Τέχνης Κολλεγίων [Deutscher Hochschulring].



Συγγραφικό Έργο

     Το 1936, ο Eugen Herrigel δημοσίευσε ένα άρθρο 20 σελίδων που περιγράφει τις εμπειρίες του με τίτλο «Die Ritterliche Kunst des Bogenschiessens» ("Η Ιπποτική Τέχνη της Τοξοβολίας") στο ιαπωνολογικό περιοδικό "Zeitschrift für Japanologie". Αυτό αποτέλεσε αργότερα τον πυρήνα του πιο διάσημου έργου του "Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας", το οποίο είναι το έργο με τη μεγαλύτερη διεθνή επιρροή που γράφτηκε ποτέ για το Ζεν σε ευρωπαϊκή γλώσσα.

     Ο Eugen Herrigel πέθανε το 1955 και ανάμεσα στα χειρόγραφα που άφησε πίσω του βρέθηκαν ογκώδεις σημειώσεις για διάφορες "πτυχές" του Ζεν. Αυτές οι σημειώσεις επιλέχθηκαν και επιμελήθηκαν από τον Hermann Tausend σε συνεργασία με την Gusty L. Herrigel, την σύζυγο του συγγραφέως (που σπούδασε ιαπωνική ανθοδετική) και δημοσιεύτηκαν στα Γερμανικά με τον τίτλο "Der Zen-Weg" ("Ο Δρόμος του Ζεν"). Αυτή η έκδοση αναθεωρήθηκε και επιμελήθηκε από τον Alan Watts το 1960 και δημοσιεύτηκε από τον "Vintage Press" ως "The Method of Zen".



     Απολογισμός

     Ο Αυστριακός Volker Zotz, έγκριτος μελετητής και αναλυτής του Βουδισμού απεκάλυψε στο βιβλίο του για τον Βουδισμό και τον Γερμανικό Πολιτισμό ότι ο Eugen Herrigel ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος του Αδόλφου Χίτλερ και για την επιλογή του αυτή του απαγορεύτηκε να διδάξει στο Πανεπιστήμιο για τρία χρόνια μετά το 1945. Και είναι πασίγνωστο ότι από το 1945 μέχρι σήμερα, η αχαλίνωτη λογοκρισία των σιωνιστών εφαρμόζεται λυσσωδώς εναντίον οιουδήποτε προσώπου και οιασδήποτε ιδέας θεωρούν ότι διακυβεύει την παγκόσμια κυριαρχία τους, όπως και με διάφορους τρόπους εφαρμόσθηκε και εναντίον του Eugen Herrigel, όχι μόνον απαγορεύοντάς του να διδάξει Φιλοσοφία («μηδένα διδάσκειν φιλοσοφίας» όπως θα έγραφε και το εκείνο το ρωμαϊκό σκοταδιστικό διάταγμα…) αλλά και με διάφορες απόπειρες απομειώσεως της σχέσεώς του με το Ζεν και την Τοξοβολία, απόπειρες, πάντως που ποτέ δεν ξεπέρασαν τα όρια της υποκειμενικής κακοπιστίας με τον Eugen Herrigel να πιστώνεται με ένα εμβληματικό σύγγραμμα το οποίο θεωρείται το παγκόσμιο «ευαγγέλιο» της Τοξοβολίας αλλά και της ζενικής προσεγγίσεώς της!

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022

ΤΡΙΑ ΙΝΔΟ-ΠΕΡΣΙΚΑ ΒΕΛΗ ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΔΩΡΕΑ

 ΤΡΙΑ ΙΝΔΟ-ΠΕΡΣΙΚΑ ΒΕΛΗ

ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΔΩΡΕΑ



     Η ευγενής προσφορά τριών Ινδο-Περσικών βελών του 18ου αι. από τον αγαπημένο, κρητικό, φίλο μας και ρέκτη διεθνούς κύρους αρχαίου οπλισμού,  Ευτύχη, μας ξανα-θύμισε το μοναδικό αισθητικό "περίγραμμα" της αρχαίας ινδικής "Επιστήμης της Τοξοβολίας" Dhanurveda (धनुर्वेद 1100 - 800 π.χ.χ.) η οποία αποτελεί ξεχωριστό "κεφάλαιο" των σοφών Βεδών. 

     

Η εικόνα των τριών βελών μας ήταν "οικεία" από τις επισκέψεις μας σε πολλά Μουσεία και ιδιωτικές συλλογές, με την πιο εντυπωσιακή εκείνη από το μεσαιωνικό κάστρο των Τευτόνων Ιπποτών "Μalbork" (Γερμ.: "Marienburg") στους χώρους του οποίου επί τρεις διαφορετικές περιόδους μελετήσαμε πλείστα όσα περί των, κυρίως, αρχαίων αγχεμάχων όπλων, αλλά βεβαίως και των πρώτων εκηβόλων, των Τόξων και των παρελκομένων τους. Και η εν προκειμένω, αρχαιολογική ταυτοποίηση των τριών δωρηθέντων βελών έγινε με την βοήθεια του περιεχομένου ενός ειδικού βιβλίου (έκδοση κάστρου "Malbork" 2000) στις σελίδες του οποίου παρουσιάζονται και αναλύονται με μεγάλην ακρίβεια εκθέματα αρχαίων όπλων από το συγκεκριμένο μεσαιωνικό κάστρο, άλλα Μουσεία και ιδιωτικές συλλογές. Η συγκεκριμένη συγγραφή αποτελεί καταλογογράφηση εκθέσεως αρχαίων Ινδο-Περσικών όπλων που συνέταξε ο Antoni Romuald Chodinski.


     Έτσι, καταφέραμε να αντιστοιχήσουμε στην εικόνα 247, της παραπάνω έντυπης "πηγής", τα δωρηθέντα βέλη τα οποία ήσαν τριών διαφορετικών κατηγοριών, με το πρώτο κατά συμπαγούς θώρακος, το δεύτερο κατά αλυσιδωτού θώρακος και το τρίτο κατά προσωπικου, γενικώς.

Από επάνω προς τα κάτω:
α. Kατά συμπαγούς θώρακος
β. Κατά αλυσιδωτού θώρακος
γ. Κατά προσωπικού

Αντιστοιχία γλυφίδων


Αναλυτική Περιγραφή:


      α. Βέλος κατά συμπαγούς θώρακος, προοριζόμενο για διατρήσεις περικεφαλαιών και θωράκων. Αν και του λείπει μέρος του ξυστού (καλάμινου κορμού) εκτιμάται ότι το συνολικό μήκος του (από την άκρη της αιχμής έως την απόληξη της γλυφίδος) ήταν 70 cm. Η προβαλλόμενη κυλινδρική αιχμή με "μύτη" ειδικώς διαμορφωμένη για ευχερή διείσδυση, έχει μήκος 8 cm, ενώ το στέλεχος εγκαθιδρύσεώς του διεισδύει στο εσωτερικό του ξυστού περίπου 20 cm, επαυξάνοντας την ισχύ προσκρούσεως ώστε, δια του βάρους, να ενισχύεται η διείσδυση στο θωρακίζον μέταλλο, αλλά και κάνοντας το όλον βέλος εμφανέστατα εμπροσθόβαρο! Δυστυχώς, προϊόντος του χρόνου, η πτέρυγα εξαφανίσθηκε αλλά το απομένον ίχνος της παρουσίας της εν τινι μήκει μας επιβεβαιώνει την ύπαρξή της. Βεβαίως, εν προκειμένω δεν επεβίωσε και η γλυφίς.



     Παρά ταύτα, στο συγκεκριμένο βέλος παρατηρούμε ότι η πρόσθια άκρη της αιχμής φέρει ειδική διαμόρφωση που μας θυμίζει την εικόνα καλώς ξυσμένου μολυβιού. Ο λόγος είναι διότι αυτή η διαμόρφωση είναι διευκολυντική της διεισδύσεως του βέλους στο θωρακίζον μέταλλο μιας περικεφαλαίας ή ενός θώρακος.


     Το όλο σώμα της αιχμής με το συνακόλουθο στέλεχός της το οποίο εισέρχεται στον ξυστό, όπως και σε όλα τα βέλη εκείνης της εποχής, κατεσκευάζετο από μέταλλο bulat δαμασκηνής σφυρηλασίας αλλά και πάλι, δυστυχώς, εν προκειμένω η διάβρωση και σκωρίασή του κατέληξε σε διόγκωση εντός του ξυστού τον οποίο και, τελικώς, διέρρηξε.  


     Σημαντική λεπτομέρεια αποκαλύπτουσα καταγωγή και εποχή είναι και η περίτεχνη μεταλλική δακτυλίωση στο σημείο πακτώσεως της αιχμής στον ξυστό η οποία έχει διττήν αποστολή, αφ΄ ενός να ισχυροποιήσει το σημείο διασυνδέσεως αιχμής και ξυστού, αφ'  ετέρου δε να το διακοσμήσει με την μεταλλική διχρωμία των διακοσμητικών, γεωμετρικών κυρίως, μοτίβων της. Η συγκεκριμένη δακτυλίωση έχει μήκος 12 mm.


     β. Βέλος κατά αλυσιδωτού θώρακος, με γνώμονα σχεδιάσεως της αιχμής του, την διάμετρο των δακτυλίων συνθέσεως του αλυσιδωτού και την προϋπόθεση της αποτροπής εξοστρακισμού και διεισδύσεως της αιχμής σε συγκεκριμένο δακτύλιο.  Σώζεται ακέραιο πλην της πτέρυγος της οποίας, πάραυτα, το ίχνος του μήκους της είναι ανιχνεύσιμο. Έτσι, το συνολικό μήκος του βέλους ανέρχεται στα 69 cm, με μήκος προβαλλομένης αιχμής 28 mm και μήκος πτέρυγος 90 mm. 


     Η σχεδίαση της αιχμής είναι σπουδαία και δείχνει την μεγάλην εμπειρία πολέμου του κατασκευαστή της, διαμορφωμένη, επίσης, από μέταλλο bulat δαμασκηνής σφυρηλασίας με τελική πολυεδρική διαμόρφωση  εικόνος "ξυσμένου" μολυβιού, "φορετή" επί του ξυστού με εμφανή νεύρωση συσφίγξεως, λόγος για τον οποίον δεν φέρει δακτυλίωση συνδέσεως της αιχμής με τον ξυστόν. Σημειωτέον ότι η ψαύση του άκρου της αιχμής δίνει την αίσθηση ...βελόνας, κάτι που υπογραμμίζει την σοφίαν αντιλήψεως της προϋποθέσεως διεισδύσεως με προοδευτικότητα "εισόδου" η οποία αρχίζει με την ασφαλή εισχώρηση του βέλους στον δακτύλιο του αλυσιδωτού και την βαθμιαία αλλά και απρόσκοπτη διείσδυσή του στα ενδύματα και τελικώς την σάρκα του στόχου.


     γ. Βέλος κατά προσωπικού το οποίο, επίσης, διασώζεται ακέραιο πλην της πτέρυγος της οποίας και πάλι μπορεί να ανιχνευθεί το ακριβές μήκος. Έτσι, το συνολικό μήκος του είναι 71,5 cm, το μήκος της προβαλλομένης αιχμής είναι 4 cm και το μήκος της πτέρυγος είναι 14 cm.

     H φυλλόσχημη αιχμή του είναι σφυρηλατημένος σίδηρος bulat με ιδιαίτερη καλαισθησία, αλλά και υψηλήν αντίληψη φονικότητος, η ίδια δε η σχεδίασή της αλλά και η κατασκευή της τεκμηριώνει μιαν αξιοπρόσεκτη πολιτιστικήν αισθητική η οποία μπορεί να παραβληθεί με τα μεγαλύτερα πολιτιστικά δημιουργήματα της Ανθρωπότητος. (1) φέρει διαμήκη νεύρωση που ξεκινά από την πρόσθια άκρη ώστε να εξασφαλίζει διάνοιξη τραύματος με ό,τι αυτή συνεπάγεται για τον δεχόμενο το βέλος, (2) φέρει αμφίπλευρες επαναλήψεις μικροτέρων αιχμών οι οποίες πολλαπλασιάζουν τις επιπτώσεις της κυρίως αιχμής, (3) ο μίσχος της αιχμής ο οποίος εισέρχεται στον ξυστό είναι, επίσης, επιμελέστατα σφυρηλατημένος και (4) φέρει περίτεχνη μεταλλική δακτυλίωση ισχυροποιήσεως του σημείου πακτώσεώς της στον ξυστόν μήκους 25 mm, με διχρωμία κυματοειδών και γραμμικών διακοσμητικών μοτίβων. 


     Θα πρέπει να γνωρίζουν, δε, όσοι υπερφίαλοι κομπορρημονούν περί "ανιδρύσεως Παρθενώνων όταν οι άλλοι ...έτρωγαν καρπούς επάνω σε ...δένδρα" , ότι η τεχνογνωσία δημιουργίας -και όχι, απλώς, "κατασκευής"- ενός τέτοιου βέλους προϋποθέτει νου Ικτίνου και Καλλικράτους και Αισθητική Φειδίου, αναφορικώς με φυσική, χημεία, μαθηματικά, γεωμετρία, τριγωνομετρία και τεχνικές - καλλιτεχνικές  δεξιότητες!     



















Ευγνώμονες Ευχαριστίες:

     Υπόχρεοι ευγνωμόνων ευχαριστιών προς τον αγαπημένο μας Συνέλληνα Ευτύχη, όχι απλώς για την ευγενή δωρεά των τριών Ινδο - Περσικών βελών τα οποία μας μετέφεραν γνώση αιώνων, αλλά και διότι μας υπενθυμίζει ότι έναντι της ζοφερής επικαιρότητος της χειμαζόμενης, σημερινής, κρητικής κοινωνίας υπάρχουν παρήγορες εξαιρέσεις!  
Α.Η.Κ.


Υστερόγραφο:

Στο παραπάνω κείμενο τηρείται η ομηρική ορολογία των απαρτιζόντων, το βέλος, μερών.


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ "Θ Α Ρ Ρ Ο Σ" ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ


ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ 

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"





     Η καθημερινή πρωινή εφημερίδα της Μεσσηνίας "ΘΑΡΡΟΣ" παρουσιάζει με πρωτοσέλιδη ενημέρωση και ολοσέλιδο αφιέρωμα, τους "Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας" οι οποίοι, με την πολιτιστική προσφορά τους στον τόπο τους αποτελούν, πλέον, ...τοπόσημο της Καλαμάτας! Οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" διατελούν ευγνώμονες προς την έγκριτην εφημερίδα!

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΚΑΙ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ" 2ο ΜΕΡΟΣ Ανάλυση έργου στον Κύκλο Υποχρεωτικών Μαθημάτων Κυριακή 30ή Οκτωβρίου 2022

 EUGEN HERRIGEL: 

"ΖΕΝ ΚΑΙ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ"

2ο ΜΕΡΟΣ


Ανάλυση έργου στον Κύκλο Υποχρεωτικών Μαθημάτων

 

Κυριακή 30ή Οκτωβρίου 2022



     Την Κυριακή, 30ή Οκτωβρίου 2022, στις 17:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην δεύτερην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν και Τοξοβολία" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022 [http://horsebackarcherygr.blogspot.com/.../blog-post_22.html].

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την πρώτην ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως.

     Η διδασκαλία του σχετικού υποχρεωτικού μαθήματος δεν εξαντλείται κατ΄ αυτή την ημερίδα και όσοι ενδιαφέρονται να ιππεύσουν στην Σχολή των Αθηνών θα πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνον αυτήν αλλά και τις υπόλοιπες με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία και θα υπάρξουν εγκαίρως ανακοινώσεις για την διεξαγωγή τους.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737 και η ενδυμασία Ομάδος.


Η σελίδα της Εκδηλώσεως στο Facebook ΕΔΩ