Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2022

ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ:

   ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" 

ΤΟΥ 

ΠΛΑΤΩΝΟΣ

 

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ:

 

Ο Καθηγητής κ. Δημήτρης Μιχαλόπουλος


     Ο Καθηγητής κ. Δημήτρης Μιχαλόπουλος ο οποίος είναι από τους ολιγίστους, συγχρόνους, πνευματικούς Δασκάλους οι οποίοι περιφρονούν την καριέρα προς χάρη του καθήκοντος της αληθείας, στην διάλεξή του περί της «Πολιτείας» του Πλάτωνος που θα μας προσφέρει στις 16 Οκτωβρίου, θα κάνει μια σημαντική, πρώτη, ανακοίνωση για την  φ υ λ ε τ ι κ ή  προέλευση της δημοκρατίας, ως «προϊόν» μακράς επιστημονικής έρευνας που διεξήγαγε επί του συγκεκριμένου αντικειμένου. Η ευγενής πρόθεσή του να μας προσφέρει σε πρώτην «ακοή» τον καρπό των ερευνών του επί ενός τόσο σημαντικού ζητήματος, αγνώστου μέχρι σήμερα, θα αποτελέσει Τιμή για όλους μας. Επ΄ αυτού, στο Ιστολόγιο των «Ελλήνων Κενταύρων» θα υπάρξει και προδημοσίευση από το συνολικό έργο το οποίο και θα εκδώσει, κατόπιν, ο Καθηγητής κ. Δημήτρης Μιχαλόπουλος. Περισσότερα εδώ.

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ": ΗΡΩΙΣΜΟΣ & ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ

  ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


ΗΡΩΙΣΜΟΣ 

ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ



     Η κακοδαιμονία του κόσμου ταυτίζεται με την παρερμηνεία των όρων που χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του και ο σκοπός αυτής της εκδηλώσεως είναι η αποσαφήνιση μιας καθοριστικής λεπτομερείας της δικής μας κακοδαιμονίας!  Και η αποσαφήνιση που επιχειρήθηκε στην παρούσα εκδήλωση, ασφαλώς, δεν εστιάστηκε τόσο στην φιλολογική, όσο στην φιλοσοφική  «απόχρωση» του όρου «ηρωισμός» και «ηρωικός» του οποίου η προγονολατρική, κυρίως, παρέκκλιση, συχνά τον ταυτίζει με την απλή  ε π ι τ έ λ ε σ η  του  κ α θ ή κ ο ν τ ο ς! Διέπραξε, όμως, ο μέγιστος των Ελλήνων φιλολόγων Ιωάννης Συκουτρής, ένα τέτοιο λάθος και ποιος μεταγενέστερος ασήμαντος θα μπορούσε να ισχυριστεί κάτι τέτοιο; Κάθε άλλο!

     Ο μεγάλος Δάσκαλος Ιωάννης Συκουτρής ευφυέστατα επικαλέσθηκε μιαν υπερέμφαση για να καταδείξει τον δυσδιάκριτο, πλέον,  φ υ σ ι ο λ ο γ ι κ ό  βίο εν μέσω του κατακλυσμού της παρά φύση ζωής που τον καθιστά πολύτιμη σπανιότητα! Και με την πλατωνική σκέψη του, ο Ιωάννης Συκουτρής δομεί το δικό του «σπήλαιο» του οποίου η κατά φύση έξοδος προς τον Ήλιο και το φως επενδύεται με τον «ηρωισμό» ο οποίος υπαινίσσεται την ένταση της προσπαθείας επιβιώσεως εν μέσω εχθρικού περιβάλλοντος!

     Ας παραμείνουμε, λοιπόν,  κ α τ ά   φ ύ σ η  και, ούτω πως, ο τίτλος του «ήρωος» θα μας ανήκει όχι για να χαρακτηρίζει την υπεροχή μας αλλά, απλώς, την φυσικότητά μας εν μέσω αφύσικων υπάρξεων και περιρρεουσών συμπεριφορών!

[Πιέστε στην εικόνα για να οδηγηθείτε στο PDF της αναλύσεως]

ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ": ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

 ΕΓΚΥΚΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΗΣ

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΦΑΙΝΟΜΕΝΑ



     Αφαιρέστε από την όρασή σας τον στόχο πάνω στον οποίο τοξεύετε. «Θολώστε» την εικόνα του στόχου πάνω στον οποίο πρόκειται να τοξεύσετε και «αδειάστε» τον νου σας απ΄ ο,τιδήποτε έχει σχέση με την τόξευση.

     Κρατάτε Τόξο, αλλά …δεν κρατάτε, κρατάτε βέλος, αλλά …δεν κρατάτε, τοποθετείτε το βέλος, αλλά δεν το …τοποθετείτε κι εκείνο εγκαθιδρύεται από …μόνο του, δείχνετε προς τον στόχο, αλλά δεν …δείχνεται και η αιχμή του βέλους από …μόνη της στρέφεται προς αυτόν, αφού δεν κρατάτε τίποτε κάποια δύναμη …από μόνη της ανοίγει την χορδή και κάποια άλλη την απελευθερώνει και, να!, το βέλος επάνω στον στόχο αλλά σε  π ο ι ο ν  στόχο, σ΄ εκείνο που σας κρύβει τον πραγματικό στόχο ο οποίος είναι η υπέρτατη αλήθεια που παραμένει πάντοτε αθέατη και κρύβεται πίσω από τα επιφαινόμενα!

     Διότι, στη ζωή δεν είναι αυτά που φαίνονται, αλλά τα άλλα που μας κρύβουν κάνοντάς τα αθέατα αυτά που βλέπουμε.

     Αλλά, με όλα τούτα, έχοντας «αδειάσει» όραση, νου και συνείδηση (διότι αυτή η τελευταία είναι το προπύργιο που μας δεσμεύει…) από κάθε επιφαινόμενο, ο Τοξότης και αποφεύγει τον πανικό στόχου που είναι ο εγγύς στόχος, αλλά και ακουμπά την υπέρτατην αλήθεια για την οποία θα μιλήσουμε εκτενέστερα στη πρώτη ημερίδα (Μέρος 1ο) της αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel «Ζεν και Τοξοβολία».

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022

Διάλεξη: "Η ΗΡΩΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ" ΙΩΑΝΝΗ ΣΥΚΟΥΤΡΗ

 Διάλεξη:

"Η ΗΡΩΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ"

ΙΩΑΝΝΗ ΣΥΚΟΥΤΡΗ


[Πιέστε στην εικόνα]

     Στον, πάντοτε φιλόξενο, αύλειο χώρο της Οικίας του πολύτιμου υποστηρικτή της Ομάδος μας κ. Γεωργίου Κοτζάμπαση προς τον οποίο είμεθα ευγνώμνονες, διεξήχθη η προγραμματισμένη παρουσίαση της προσωπικότητος του μεγάλου Δασκάλου του Ελληνισμού Ιωάννου Συκουτρή και του κεφαλαίου "Η ηρωική αντίληψις της ζωής" από το έργο του "Η φιλοσοφία της Ζωής".
      

     Ακόμη μία εκδήλωση των "Ελλήνων Κενταύρων" διεξήχθη, κατά γράμμα, όπως ακριβώς είχε προγραμματισθεί και ήταν η πρώτη μέσα στο πλαίσιο των εγκυκλίων μαθημάτων που έχουν καθιερωθεί για όλα τα Μέλη της Ομάδος μας, με τον νέο προγραμματισμό από την έναρξη της ΙΕ' Περιόδου.


     Η αφίσα της εκδηλώσεως υπεδέχετο στην είσοδο του ακινήτου τους επισκέπτες οι οποίοι δεν ήσαν πολλοί αλλ΄ οπωσδήποτε εκλεκτοί, με εξάρχοντες τον διακεκριμένο Ιατρό κ. Αναστάσιο Συκουτρή, γόνο της Οικογενείας του αειμνήστου Ιωάννη Συκουτρή και Μέλους των "Ελλήνων Κενταύρων", τον διακεκριμένο Φιλόλογο και Συγγραφέα κ. Ήρκο Ρ. Αποστολίδη, γιο του αειμνήστου πνευματικού Δασκάλου Ρένου Ηρ. Αποστολίδη και τον αφοσιωμένο Εκπαιδευτικό κ. Νικόλαο Ζήση!


          Ο Συγγραφέας και ελληνο-ρέκτης κ. Νικόλαος Καρράς, με την ευρυμάθειά του και τον χειμαρρώδη λόγο του, εισήγαγε το ακροατήριο στην προσωπικότητα του Ιωάννη Συκουτρή, παρέχοντας πολλές πληροφορίες για την "πορεία" του εμβληματικού πνευματικού Ανδρός μέσα στον χρόνο.


Ο κ. Νικόλαος Καρράς

     Η παρουσία του κ. Ήρκου Ρ. Αποστολίδη δεν θα ήτα δυνατόν να αφήσει τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" να περάσει "αναξιοποίητη" κι έτσι ο εξαιρετικός Φιλόλογος και Συγγραφέας προσεκλήθη από τον διοργανωτή να σκιαγραφήσει το έργο του Ιωάννη Συκουτρή με την τεράστια φιλολογική εμπειρία του.


Ο κ. Ήρκος Ρ. Αποστολίδης

     Ο κ. Ήρκος Ρ. Αποστολίδης, υπογραμμίζοντας την τεράστια προσφορά του Δασκάλου Ιωάννη Συκουτρή στην αρχαία Ελληνική κλασική φιλολογία, παρετήρησε ότι η εμπλοκή του με την νεοελληνική φιλολογία υπήρξε "χάσιμο χρόνου". 


     Το ακροατήριο απόλαυσε τον εμβόλιμο ομιλητή κ. Ήρκο Ρ. Αποστολίδη με τον "πυρετικό" λόγο του, να επισημαίνει πολλά και ενδιαφέροντα όχι μόνον για τον Ιωάννη Συκουτρή αλλά και για τον κύκλο των διανοητών της εποχής του και, πράγματι, η παρουσία του διακεκριμένου Φιλολόγου στην εκδήλωσή μας ήταν ανεκτίμητος "καρπός" πληροφορήσεως και τον ευχαριστούμε για την ευγένειά του να αποδεχθεί την, επί του "βήματος" αιφνιδιαστική και διόλου προσχεδιασμένη, πρόσκλησή του Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων".  


     Τέλος, ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" προς αποφυγή κοπώσεως του ακροατηρίου, παρέδωσε μία συνεπτυγμένη, προφορική, περίληψη της αναλύσεως της "Ηρωικής αντιλήψεως της Ζωής" τιου Ιωάννη Συκουτρή ενημερώνοντας το ακροατήριο ότι η πλήρης, γραπτή, έκθεση του ζητήματος, συγγεγραμμμένη από τον ίδιο τον διοργανωτή, βρίσκεται ήδη ανηρτημένη υπό μορφή pdf προς κατ΄ ιδίαν μελέτη παντός ενδιαφερομένου και εμφανίζεται και στην κεφαλή της παρούσης αναρτήσεως  ενσωματωμένη στην αφίσα της εκδηλώσεως.


     Υπενθυμίζεται ότι η παρούσα εκδήλωση ήταν η πρώτη του κύκλου των υποχρεωτικών μαθημάτων τα οποία θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές της αθηναϊκής Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", άλλως δεν θα μπορούν να ιππεύουν με γνώμονα το "Μηδείς ...ακαλλιέργητος εισίτω μοι την θύρα ...του Ιππευτηρίου"!

Από αριστερά προς τα δεξιά:

Νικόλαος Ζήσης (Εκπαιδευτικός), Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης (Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων"), Αναστάσιος Συκουτρής (Ιατρός-Γυναικολόγος), Νικόλαος Καρράς (Συγγραφέας-ερευνητής), Ήρκος Ρ. Αποστολίδης (Φιλόλογος, Συγγραφέας) και ο Οικοδεσπότης Γεώργιος Κοτζάμπασης (Ιστορικός).

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Και να που τα ίχνη του "περάσματος" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" από την Καλαμάτα γίνονται "ανιχνεύσιμα" με ωραίες εμπνεύσεις που φαίνεται να προξενεί η παρουσία τους στον ...νότο!

     Η τελευταία Προπόνηση Τοξοβολίας των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" δείχνει ευνοημένη από την επαφή τους με τους "βορείους" και, όχι μόνον το ασκησιολόγιο, αλλά και με την αρμονία που ξεκινά από την Γραμμή Βολής.

     Παρά τις υπηρεσιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις του Αρχηγού, τα Μέλη του Παραρτήματος δεν παρέλειψαν να προπονηθούν αλλά και να αποδείξουν ότι μια καλή Ομάδα λειτουργεί όχι μόνον επί παρουσία του Αρχηγού της αλλά και εν τη απουσία του.

     Ολιγομελής η σύνθεση, αλλά ποιοτικό το αποτέλεσμα όπως το δείχνει το οπτικοακουστικό υλικό της ημερίδος, υπόσχεται πρόοδο εάν τηρηθεί και επαναληφθεί.

     Στην εξάσκηση μιας πολεμικής τέχνης η επανάληψη είναι κάτι θεμελιώδες για την πρόοδο και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας"!

ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ XV ΑΙ. Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΥ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗ

 ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 

  "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"








Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ XV ΑΙ. 

Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ 

ΤΟΥ 

ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΥ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗ



     Το Τσάρσκογιε Σελό (Ца́рское Село́) είναι σύμπλεγμα εξοχικών παλατιών και πάρκων στη ΒΔ Ρωσία. Αποτέλεσε τη βάση της πόλης Πούσκιν (περιφέρεια Λένινγκραντ), στην οποία υπάγεται σήμερα. Βρίσκεται 24 χιλιόμετρα νότια της Αγίας Πετρούπολης και περιλαμβάνει εκθεσιακές συλλογές. Μία από αυτές, η συλλογή των όπλων στεγάζεται στο «Περίπτερο των Όπλων» (Царское Село. Павильон "Арсенал") στην Πόλη Πούσκιν της Αγίας Πετρουπόλεως, κτισμένο μεταξύ των ετών 1819 - 1834.

     Σ'  αυτό το «Περίπτερο των Όπλων» βρίσκονται αρκετά ενδεικτικά ευρωπαϊκά όπλα του XV αι. τα οποία αντιστοιχούν σ΄ εκείνα τα οποία θα χειρίζονταν ο Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης, όπως φαίνονται στις σελίδες ενός σπανίου οδηγού αυτού του Μουσείου που εκδόθηκε το 1860 και τον οποίο μας παρουσιάζει ο αυτοκρατορικός βιβλιοθηκάριος εκείνης της εποχής.

     Από τις εξαιρετικές εικόνες αυτού του οδηγού ο οποίος βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" αντλούμε πολλές πληροφορίες για τον ευρωπαϊκό οπλισμό του cinquecento.

     Βάσει αυτής της λεπτομερούς εικονογραφήσεως μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την ακρίβεια των σκηνικών όπλων της θεατρικής παραστάσεώς μας, ανεξαρτήτως αν, μέχρι στιγμής και για καθαρώς πρακτικούς λόγους, η διδασκαλία γίνεται με όπλα κατά προσέγγιση. 

     Εκτός των όπλων (αγχεμάχων, βεβαίως) στον ίδιον οδηγό μελετούμε και τις πανοπλίες εκείνης της εποχής καθώς και πολλά παρελκόμενα και τα συμπεράσματα της μελέτης όλου του υλικού του «Περιπτέρου των Όπλων», αλλά και άλλα εξ άλλων, εξίσου σημαντικών πηγών, θα ενσωματωθούν στην αυτοτελή συγγραφή του έργου (Libretto).

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ

 ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ


     «Αυτός ο χώρος ασκήσεως αντικατοπτρίζει τον εαυτό σου 

και βελτιώνει χαρακτήρες, 

γι αυτό και παραμένει μακριά από την Ομοσπονδία»


     Ένα απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ «Ένα Βέλος, μια Ζωή», στο Τοξευτήριο Enma Dojo που βρίσκεται στον Ναό Engakuji της ιαπωνικής Kamakura. Στον τοίχο αυτού του Τοξευτηρίου εκτίθενται, Τιμής ένεκεν, τα δύο Τόξα του Eugen Herrigel, συγγραφέως του έργου «Ζεν και η τέχνη της Τοξοβολίας». 

          «Αυτός ο χώρος ασκήσεως αντικατοπτρίζει τον εαυτό σου και βελτιώνει χαρακτήρες, γι αυτό και παραμένει μακριά από την Ομοσπονδία», ακούμε και καταλαβαίνουμε ότι αναφέρεται σε κάτι που αποκλείει κάθε ανταγωνισμό, κάθε  ε κ τ ρ ο π ή  αναδείξεως του εαυτού μας  ως "καλύτερου" κάποιου άλλου, κάθε σκέψη προβολής μας έναντι άλλων!

     Αυτή η τέχνη της Τοξοβολίας η οποία εκφράζει ένα "όρθιο Ζεν" δεν αποτελεί καν "τέχνη", αλλά ένα άυλο "μονοπάτι" προς την τελείωση του ανθρώπινου χαρακτήρος γι αυτό και δεν μπορεί να έχει καμία εξάρτηση από ανθρωποκεντρικές διοικήσεις (Ομοσπονδία) που σέρνουν όλα τα ανθρώπινα ελαττώματα στις αποφάσεις τους, ένας ακόμη λόγος για τον οποίο και οι "Έλληνες Κένταυροι" αρνήθηκαν δύο φορές την πρόσκληση εντάξεώς τους στον Σ.Ε.Γ.Α.Σ. και άλλων οπαδικών εκτροφείων επί "αθλητικώ" προσχήματι!