Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

ΔΕΙ ΔΕ ΡΥΘΜΟΥ ΤΕ 
ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑΣ


     Ογκώδης και ποικίλη δραστηριότητα αυτές τις ημέρες στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων" με Έφιππη Τοξοβολία αλλά και εκπαίδευση μαθητών ...διπόδων αλλά και τετραπόδων! Και αυτά τα τελευταία που αποτελούν και το πολύτιμο έμψυχο δυναμικό του πολυδύναμου Σταύλου μας, ήρθε η ώρα να χαρούν μία παράμετρο που χαρακτηρίζει την Φυσικήν Ιππική και δεν είναι άλλη από την εισαγωγή του ρυθμού στην καθημερινότητα Ίππων και Ιππέων με δεδομένο ότι η Ιππασία είναι ρυθμός. Δει δε ρυθμού τε και αρμονίας, διότι χρειάζεται ρυθμός και αρμονία στην Ιππασία ώστε ο Ίππος και ο Ιππέας να λειτουργούν και να συνεργάζονται πέραν στρεσογόνων εντάσεων και αυτό ποτέ δεν πρέπει να το ξεχνάμε!


     Όσοι έχουν ουσιαστικήν επαφή με την Ιππασία γνωρίζουν την μεγάλη σημασία, μετά την χρήση βοηθημάτων, του "κλωγμού" ο οποίος σημαίνει τον ήχο που παράγει η γλώσσα μας μέσα στην στοματική κοιλότητα. Πρόκειται περί ενός ενστικτώδους "σήματος" που παράγουμε προκειμένου να προσελκύσουμε την προσοχή του Ίππου και να τον παρακινήσουμε να κινηθεί, αναλόγως δε με την ταχύτητα αναπαραγωγής αυτού του "σήματος" υποδεικνύουμε στον Ίππο κίνηση σε βάδην, σε τροχασμό ή και καλπασμό. 


     Έρχεται, λοιπόν, η ώρα να αντικαταστήσουμε τις εντολές των βοηθημάτων αλλά και τον κλωγμό με έναν ήχο φυσικού τυμπάνου του οποίου η τονικότητα αλλά και ρυθμικότητα θα δίνει τον ρυθμό κινήσεως στον Ίππο ενώ, ταυτοχρόνως, θα τον ηρεμεί προσανατολίζοντας την συνδυαστική μνήμη του σε μία ευχάριστη, διασκεδαστική και πέραν κάθε ρουτίνας κιναισθητική "περιπλάνηση".


     Η "πύλη εισόδου" σε αυτή την διαδικασία, δηλαδή, της εισαγωγής του τυμπάνου στην εκπαίδευση του Ίππου, ορίζεται από την επιτυχή εξοικείωση του Ίππου με την οντότητα του τυμπάνου, κατ΄ αρχήν, αλλά και με τον παραγόμενο ήχο εκ των υστέρων.


     Καθ΄ όλην αυτή την προκαταρκτική διαδικασία της εξοικειώσεως με το τύμπανο και τον ήχο του ο Εκπαιδευτής τηρεί μία σειρά κανόνων και προϋποθέσεων με άξονα την "στρογγυλή κίνηση" και την βαθμιαία ήχηση του τυμπάνου αρχίζοντας από πολύ μακριά και σιγά προσεγγίζοντας τον Ίππο και εντείνοντας τον παραγόμενο ήχο, χωρίς να βιάζεται και εκτιμώντας ακόμη και την παραμικρότερην αντίδραση του Ίππου ώστε να μην τον ¨"κάψει" φοβίζοντάς τον απέναντι στο νέο εξωτερικό ερέθισμα και όλα ξεκινούν και γίνονται επί του εδάφους πριν "ανεβάσουμε" το τύμπανο στην ράχη του Ίππου, αφού βεβαιωθούμε ότι ο Ίππος το απεδέχθη...


     O ήχος του τυμπάνου έχει αποδειχθεί και πολύ βοηθητικός κατά την διαδικασία της συραγωγήσεως δίνοντας τον ρυθμό των τριών βηματισμών στον Ίππο αντί μάστιγος ή κλωγμού.


     Ήδη, η χρήση του τυμπάνου στην συραγώγηση εισήχθη και για την εκπαίδευση των παρόντων Ίππων της Σχολής μας, ξεκινώντας από τον επιβήτορα Sepp ο οποίος, κατά την πρώτην εκπαιδευτική συνεδρία βοηθήθηκε να συσχετίσει τον ήχο των κρούσεων του τυμπάνου κατά την ταχύτητα και την έντασή του με τους τρεις βασικούς βηματισμούς του και, επί τη βάσει της επαφής ενός επιλεγμένου πέλματός του με το έδαφος κάτι το οποίο, πλέον, θα αποτελεί και κανόνα εφαρμογής στον συγκεκριμένο Ίππο.



     Με την "επανάληψη μητέρα της μαθήσεως", ο συγκεκριμένος Ίππος, πλέον, θα ακολουθεί την "οδό" της συραγωγήσεως με ρυθμικούς τυμπανισμούς καταργώντας βαθμιαίως τον συραγωγέα ο οποίος, κατά την χρήση του, προξενεί εντάσεις στον συραγωγούμενο Ίππο τις οποίες, συνήθως, μεταφέρει από το χέρι του συραγωγούντος Ανθρώπου αλλά και από την αδεξιότητα ή την έλλειψη υπομονής του τελευταίου.



     Ήδη, στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων" διεξήχθησαν δύο επιτυχέστατες, συνεχόμενες, εκπαιδευτικές ημερίδες με την σύμπραξη και συνεκπαίδευση τριών μαθητών της Σχολής μας, του Αποστόλου, του Κωνσταντίνου και, επίσης, του πρωτοείσακτου Κωνσταντίνου, οι οποίοι συνέβαλαν στην τελειοποίηση της εξοικειώσεως των Ίππων μας με το τύμπανο, από εδάφους και ως έφιπποι. 
  

     Μετά από πολυετή, λόγω σπουδών στο εξωτερικό και εκπληρώσεως της στρατιωτικής του υποχρεώσεως, ο Απόστολος επέστρεψε στην Ομάδα δείχνοντάς μας ότι δεν είχε ξεχάσει τίποτε από όσα είχε προλάβει να διδαχθεί πριν αναχωρήσει και αφού εξετέλεσε με άνεση το περιεχόμενο  του "επανασυγκολλητικού" μαθήματός του,βοήθησε και τον Ίππο του να αποδεχθεί ακόμη περισσότερο το τύμπανο.



    Το ίδιο σημαντική ήταν και η συμβολή του Κωνσταντίνου ο οποίος ήρθε από την Θεσσαλονίκη για να χαρεί κοντά μας δύο εκπαιδευτικές ημερίδες συμμετέχοντας και στην συγκεκριμένη διαδικασία.



     Τέλος και ο πρωτοείσακτος Κωνσταντίνος κατάφερε να συραγωγήσει και στους τρεις βηματισμούς τον επιβήτορα Sepp ενώ ο αγαπημένος μας τετράποδος υπεβοηθείτο να συντονίσει τους διασκελισμούς του με τους ήχους του τυμπάνου σε μία αρμονικότατη συνεργασία Εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου Ίππου και εκπαιδευόμενου μαθητή.



     Η καθημερινή και καλοσχεδιασμένη, συστηματική, εργασία στο Ιππευτήριο των ¨"Ελλήνων Κενταύρων" αποτελεί ευλογία ιππικής εμπειρίας για όσους την προάγουν και δωρεά ευημερίας για τους Ίππους οι οποίοι μετέχουν σε αυτή. Και αυτή η ευημερία του Ίππου, χωρίς ψήγμα καταναγκασμού ή καταπιέσεώς του είναι η βασική επιδίωξη των "Ελλήνων Κενταύρων", από την ίδρυσή τους!



Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

ΜΕΤΑΚΙΝΩΝΤΑΣ ...ΒΟΥΝΑ!


     Είναι απολύτως προκαθορισμένες οι προϋποθέσεις ασφαλούς υλοποιήσεως αλλά και επιτυχίας ενός μαθήματος Ιππασίας και για το συγκεκριμένο μάθημα ουδεμία εξ αυτών συνηγορούσε ούτε στην υλοποίηση, ούτε στην επιτυχία του. Μόνον η αστρολογική γνωμάτευση συνηγορούσε λόγω συμπτώσεων θετικών αναδρόμων συγκυριών και ο Εκπαιδευτής εμπιστεύθηκε αυτή και μόνον την συνηγορία για την οποία κάθε άλλος θα μπορούσε να γελάσει. Κι όμως..., η τόλμη, είναι αποδεδειγμένο ότι μετακινεί βουνά και στο συγκεκριμένο μάθημα, η τόλμη της προτάξεως της αστρολογικής συγκυρίας έναντι των δεδομένων κανόνων ασφαλούς Ιππικής μπορεί να ήταν μία τολμηρότατη απόφαση αλλά ...μετεκίνησε βουνά και όχι μόνον έδειξε ότι ένα εξ αρχής καταδικασμένο εγχείρημα μπορεί να υλοποιηθεί αλλά μπορεί και να επιτύχει πλήρως.


     Ο εκπαιδευόμενος από τον Κύκλο Προσεγγίσεως δυσκολεύτηκε πάρα πολύ να αποκτήσει την συναίνεση συνεργασίας από τον Ίππο του ο οποίος αρνήθηκε πεισματικώς να τον δεχθεί ως αρχηγό του. Όταν ο Εκπαιδευτής παρετήρησε και μέτρησε την ένταση της αρνήσεως αυτής διεπίστωσε ότι την συναντούσε για πρώτη φορά στην εμπειρία των αμέτρητων μαθημάτων του και, ομολογουμένως, προβληματίστηκε για την ενδεχόμενη ματαίωση του μαθήματος αλλά ο πεισματώδης χαρακτήρας του απόδιωξε κάθε τέτοια σκέψη κι επέλεξε την επιμονή στην υλοποίηση υπέρ του μαθητή του. Ακολουθήθηκε μία διαδικασία προσεγγίσεως εκπαιδευομένου και Ίππου η οποία, τελικώς, απέφερε καρπούς και το μάθημα προχώρησε με την ρυταγώγηση όπου, ω του θαύματος, ο Ίππος υποχειριάσθηκε άριστα με τον εκπαιδευόμενο να ακολουθεί επακριβώς τις οδηγίες ορθής ρυταγωγήσεως και ο Ίππος να υπερβαίνει τις μέχρι τώρα επιφυλάξεις του.


     Η εφίππευση του εκπαιδευομένου με την πλήρη ακαμψία του "καθίσματός" του εξ αιτίας των αναστολών του επανέφερε στον Εκπαιδευτή την ορατήν ανάγκη ματαιώσεως του μαθήματος αλλά και πάλι η τόλμη και η εφευρετικότητα νίκησαν.


     Από το σημείο αυτό και μέχρι το τέλος του μαθήματος ο Εκπαιδευτής έκανε μεταβολή και άρχισε να κινείται με την πλάτη παραμένοντας με μέτωπο προς τον κινούμενο Ίππο προκειμένου να καθησυχάζει με το βλέμμα του το ζώο ώστε να αποφευχθούν ζωηρές δυσανασχετήσεις συνεργασίας με τον αναβάτη του.


     Πλήρως συνεργάσιμος και υπάκουος ο εκπαιδευόμενος να προσαρμόζεται στις οδηγίες του Εκπαιδευτή του, άρχισε να δίδει δια των ποδών εντολές βαδίσεως του Ίππου ο οποίος άρχισε να αντιλαμβάνεται και να υπακούει.


     Αυτή η εισαγωγική διάδραση εξομάλυνε κατά πολύ την μέχρι τώρα διάσταση Ίππου και εκπαιδευομένου μικραίνοντας την μεταξύ τους απόσταση ενώ παρέμεναν σοβαρά τα προβλήματα στοιχειώδους ισορροπίας του εκπαιδευομένου με μία εμμονική διατήρηση σωματικής ακαμψίας που περιόριζε την "πρόσφυσή" του με τον Ίππο σε μία επιφάνεια εδράσεως η οποία δεν επαρκούσε για την ασφαλή διατήρησή του επί της ράχεως του Ίππου.


     Ο Εκπαιδευτής ξεκίνησε μία ταχεία διαδικασία χαλαρώσεως του εκπαιδευομένου ώστε να παρακάμψει τις ανησυχίες του ως προς τις νέες συνθήκες ισορροπίας που αντιμετώπιζε "καθίζοντάς" τον βαθύτερα ώστε, σε πρώτη φάση να αποφευχθεί κάθε ενδεχόμενο πτώσεως, κάτι που επετεύχθη με την απόσπαση της προσοχής του εκπαιδευομένου από την κατάσταση ασταθείας του "καθίσματός" του στο ...τραγούδι και στην διαρκή συνομιλία επί διαφόρων θεμάτων... Εδώ τραγουδήσαμε μέχρι και τον εθνικό ύμνο ενώ ο εκπαιδευόμενος μας έμαθε και ένα ωραίο δημοτικό τραγούδι, ώσπου, χωρίς να λάβει εντολή άφησε την στήριξή του επί των ηνιών και του Ίππου και έφερε τα χέρια του στην έκταση προς μεγάλη και ευχαριστότατην έκπληξη του Εκπαιδευτή ο οποίος, όμως, τον επανέφερε στην στήριξη μη βιαζόμενος να διακινδυνεύσει την οιανδήποτε πτώση του μαθητή του ο οποίος, όμως, είχε ήδη μπει σε "τροχιά" ενεργητικής συνεργασίας με τον Ίππο.


     Σε λίγο ο ίδιος ο μαθητής ζητούσε να του δείξουν πως μπορεί να σταματά και να στρίβει τον Ίππο και ο υπέροχος Ίππος άρχισε να ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό στις απαιτήσεις του αναβάτη του σε ένα μάθημα που ξεκίνησε υπό τους πλέον ...απαγορευτικούς οιωνούς, εξελισσόμενο σε μοναδικήν εμπειρία για όλους,


     Και όταν το πρόγραμμα αυτού του εισαγωγικού πειράματος ολοκληρώθηκε και ο Εκπαιδευτής έδωσε παράγγελμα στον εκπαιδευόμενο να αφιππεύσει, ο εκπαιδευόμενος έδειξε απογοήτευση και ζήτησε να συνεχίσει να ιππεύει, να στρίβει και να σταματά τον Ίππο του για ακόμη λίγο, κάτι που ο έμπλεος χαράς Εκπαιδευτής του το επέτρεψε.


     Η Ιππική μας μαθαίνει πάμπολλα διότι αποτελεί πολυεπιστήμη και, μεταξύ όλων αυτών μας μαθαίνει και ότι η Αστρολογία μπορεί καμιά φορά να υπερέχει της Ιππικής ακόμη και σε ...ιππικά ζητήματα! Και κάτι τέτοια μπορούν να οδηγήσουν ένα μάθημα Ιππασίας σε πλήρη επιτυχία ώστε όλοι να χαμογελούν διάπλατα, ακόμη κι ένας αυστηρός διάκονος της Ιππικής με ελάχιστες φωτογραφίες οι οποίες να τον δείχνουν χαμογελαστό στη ζωή του.


     Ας καταφέρουμε, λοιπόν, να διατηρούμε ανοιχτούς τους πνευματικούς ορίζοντές μας και να είμαστε έτοιμοι να μετακινήσουμε με την νόησή μας ...βουνά. Εφικτό είναι!


Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019


 ΕΜΠΤΥΣΜΟΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΩΝ!




     Η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» υπακούοντας στα κελεύσματα του Αριστοτέλους και αφιερωμένη στην υπόθεση του Πολιτισμού, πρωτίστως είναι πολιτική εστία η οποία, εμφορούμενη από τις Αξίες και αρχές της πλατωνικής Πολιτείας, ενδιαφέρεται για τα κοινά όπως κάθε συνειδητός Πολίτης, φορέας και νομικό πρόσωπο θα πρέπει να ενδιαφέρεται.

     Μέσα στο πλαίσιο αυτού του περί τα κοινά ενδιαφέροντος, η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» παρατηρώντας την ναδιρική κατάπτωση των κοινωνικών μας Αξιών στην οποία οδηγεί την σύγχρονη Ελλάδα το διεφθαρμένο δημοκρατικό της κράτος, εξεγείρεται και επισημαίνει την φράση του 8ου βιβλίου της πλατωνικής «Πολιτείας» και εμπτύει κατά πρόσωπον ό,τι και όποιον εκπροσωπεί αυτό το διεφθαρμένο σημερινό δημοκρατικό κράτος το οποίο μετέτρεψε σε τεκέδες ακόμη και τα γραφεία ανωτάτων “δικαστικών” αποτελώντας εχθρό του ανθρώπινου Πολιτισμού:

«ΟΥΚ ΕΞ ΑΛΛΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΥΡΑΝΝΙΣ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ
Ή
ΕΚ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»



ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Ο Αρχηγός του Παραρτήματος των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» ο μοναδικός εξεταζόμενος που έδωσε εξετάσεις και διαπιστεύθηκε ως Εφιπποτοξότης με επιτυχία 6/6 χωρίς ποτέ προηγουμένως να έχει καλπάσει τοξεύοντας και ιππεύοντας σε εντελώς άγνωστο Σταύλο με εντελώς άγνωστο Ίππο, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης, εκπαιδεύει τον δεύτερο Ίππο (επιβήτορα) της Σχολής του!


     Ακολουθώντας πιστά την εκπαιδευτική «φιλοσοφία» των «Ελλήνων Κενταύρων» ο Αθανάσιος Ψωρομύτης επιχειρεί να αναδείξει έναν άφοβο «Δάσκαλο» Σχολής στον οποίο να μπορεί να εμπιστευθεί τυφλοίς όμμασι τους μαθητές του.


     Δίδοντας έμφαση στην ψυχολογία του ζώου και αποενοχοποιώντας φόβους οι οποίοι είναι φυσικοί σε ένα ταξιδερμικώς διαφορετικό πλάσμα που ζεί στην ανθρωποκατασκεύαστη κοινωνία, ο Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης κατά την τελευταία ημερίδα ξεκίνησε με την ενδυνάμωση των ψυχολογικών ανοχών του Ίππου του στο απρόβλεπτο και λίαν φοβικό όπως είναι οι πλαστικές σακούλες οι οποίες διαταράσσουν τα ιπποειδή σε κάθε τους εμφάνιση και «πτήση» φθάνοντας σε ένα λαμπρό αποτέλεσμα.


     Πολύ σοφά, ο Εκπαιδευτής δεν βιάστηκε διόλου να επιχειρήσει την πρώτη εφίππευση ενός ζώου το οποίο μέχρι σήμερα ζούσε σε απόλυτη ελευθερία μέσα σε ένα φυσικό περιβάλλον αλλά επέλεξε να προηγηθούν χαλαρές βαδιστικές διαδικασίες οι οποίες ενδείκνυνται για την εργασιακή αυτοσυγκέντρωση αλλά και την προετοιμασία αποδοχής της, μετέπειτα, εργασίας φόρτου (αναβάτης) του Ίππου και η διαδρομή ορθογωνίων διατάξεων στήθηκε με τα διατιθέμενα μέσα του φυσικού αγροκτήματος.


     Ακόμη μία σοφή επιλογή του Εκπαιδευτή και σε αυτή την ημερίδα ήταν να μοιραστεί την εμπειρία της εκπαιδεύσεως με μαθητές του προωθώντας τους στο εκπαιδευτικό επίπεδο ώστε να τους προετοιμάσει ως μέλλοντες Εκπαιδευτές.


     Έτσι και αυτή την φορά οι μαθητές ανέλαβαν επιμέρους «κεφάλαια’ όπως η ρυταγώγηση του εκπαιδευομένου Ίππου, μία διαδικασία πολύ κρίσιμη για την όλη κατοπινή του «παιδεία». Και, σοφότατα, ο Εκπαιδευτής επωφελήθηκε να εισαγάγει τον Ίππο του στην ιδέα του "εμφόρτου" ...φορτώνοντας με έναν σάκο στη πλάτη την ρυταγωγούσα μαθήτρια ώστε ο, επίσης, έμφορτος Ίππος να εξοικειώνεται με την "εικόνα".


     Και η ρυταγώγηση έγινε από μαθητές όχι μόνο επ΄ ευθείας αλλά και επί της ειδικής γωνιώδους διαδρομής.


     Όταν ο Ίππος κρίθηκε καλώς προετοιμασμένος και ήταν, όπως απεδείχθη, ο Εκπαιδευτής επεχείρησε την πρώτην εφίππευση η οποία απεδείχθη επιτυχής!


     Με γνώμονα το όφελος των Ίππων, των μαθητών και του Παραρτήματός του, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης συνεισφέρει στην Ιππική τα οφειλόμενα ως «Έλληνας Κένταυρος» από το υστέρημα του χρόνου του ως οικογενειάρχη αλλά και ως υπηρετούντος σε ένα σώμα απαιτητικότατο, κοινής ωφελείας! Οι αόρατοι ήρωες της καθημερινότητος ζουν ανάμεσά μας και δείχνουν ότι τα καταφέρνουν θαυμάσια, πείθοντάς μας ότι οι Αξίες εξακολουθούν μέσα σε μία, επιθανατίως, παρακμάζουσα κοινωνία!


KNIGHT FEST 2020 ΙΠΠΟΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 2020

KNIGHT FEST 2020
ΙΠΠΟΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ 2020


     Η διοργανωτική επιτροπή του ετήσιου "Ιπποτικού Φεστβάλ Βελιγραδίου" το οποίο διεξάγεται στο ιστορικό Φρούριο της Σερβικής πρωτεύουσας, απέστειλαν τιμητική πρόσκληση στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" προσκαλώντας μας να συμμετάσχουμε στο "Ιπποτικό Φεστιβάλ Βελιγραδίου 2020" που θα διεξαχθεί στις 11 και 12 Απριλίου του ερχομένου χρόνου.


     Στο διεθνούς ακτινοβολίας "Ιπποτικό Φεστιβάλ Βελιγραδίου" εμφανίζονται ομάδες Ιπποτικών και άλλων Πολεμικών Τεχνών από όλο τον κόσμο με 100.000 θεατές κάθε χρόνο.


     Στο "Ιπποτικό Φεστιβάλ Βελιγραδίου 2020" η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" θα συμμετάσχει με πολυμελή αντιπροσωπεία που θα αποτελείται από εκπροσώπους εξ όλων των Παραρτημάτων μας και με πλούσιο πρόγραμμα επιδείξεων τακτικών των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως περί το οποίο, σύντομα θα υπάρξει ενημέρωση.


Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΙΠΠΩΝ


     Πολύ συχνά λαβαίνουμε μηνύματα από όλη την Ελλάδα (λάβαμε σήμερα και από την Γερμανία) με ερωτήσεις σχετικές με ενδεικνυόμενες διορθώσεις ελαττωμάτων Ίππων. Οι περισσότερες αναφέρονται σε συμπεριφορικά ελαττώματα (ανορθώσεις, αρνήσεις εφιππεύσεως, εκλακτίσεις, δαγκώματα κλπ) και λιγότερες σε ελαττώματα κινήσεως (δυσκαμψίες, προσκρούσεις οπλών κλπ). Παρά την δεδομένη χαράτης επικοινωνίας με φίλους Ιππαγωγούς από την ελληνικήν επαρχία, για την δική τους διευκόλυνση θα μπορούσαν να ανατρέχουν στις 22 ειδικές σελίδες που περιέχονται στο κεφάλαιο του εκπαιδευτικού εγχειριδίου της Ομάδος μας "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΟΛΕΚΤΟΥ ΙΠΠΟΥ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΙΠΠΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ" (έκδοση 2010, του Αριστοτέλους Ηρ. Καλέντζη) το οποίο κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία. 


     Προς διευκόλυνση όσων αδυνατούν να το προμηθευθούν και, επειδή, ο συγγραφέας και η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν λειτουργούν κερδοσκοπικώς, οι ως άνω ειδικές σελίδες προσφέρονται δωρεάν μέσω διαδικτύου στην πλατφόρμα "issuu" , κάνοντας "κλικ" ΕΔΩ.
Η ΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ …ΜΑΡΤΥΡΙΑΡΑ!


     Τα φυσικά πλάσματα διακρίνονται από την ειλικρίνεια και την αμεσότητα της συμπεριφοράς τους.


     Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το αιλουροειδές στην προσπάθειά του να κυνηγήσει το θήραμά του δεν ακολουθεί τακτική αποκρύψεως, εν τούτοις, ουδέποτε αποκρύπτει την θηρευτική του πρόθεση από κανέναν και, κυρίως, δεν επιχειρεί να την αποκρύψει από τον ίδιο τον εαυτό του όπως, δυστυχώς, επιχειρεί πολύ συχνά ο Άνθρωπος κατά στην καθημερινότητά του.


     Τα τακτικά τεχνάσματα και οι παραλλαγές δράσεως αμέτρητες στα φυσικά πλάσματα, όμως, το βάθος της συμπεριφορικής αλήθειας σταθερό και εμφανές σε όποιον παρατηρεί συστηματικά την φυσική ζωή σε όλες της τις εκφάνσεις.


     Και ο Ίππος, ως φυσικότατο πλάσμα δεν αποτελεί εξαίρεση συμπεριφορικής ειλικρινείας καθ΄ όλη του την βιοτή μέσα στη Φύση και δίπλα στον Άνθρωπο.


     Στην αγέλη και στο Ιππευτήριο ο Ίππος αναγνωρίζει και σέβεται την ιεραρχία ουδέποτε δε, εκμεταλλεύεται την υπεροχή της δυνάμεώς του εφ΄ όσον τα περιβάλλοντα πλάσματα καταφέρνουν να κατακτούν την θέση που δικαιούνται κοντά του!


     Μπορεί ο Ίππος να είναι 14 φορές δυνατότερος από τον Άνθρωπο αλλά, εάν ο Εκπαιδευτής του σεβαστεί την ιδιότητά του ως Εκπαιδευτή του Ίππου και δεν εκχωρήσει την υπερκείμενη θέση του, ο Ίππος ουδέποτε θα εκμεταλλευτεί την υπεροχή της δυνάμεώς του αλλά θα υπακούσει τον Εκπαιδευτή του! 


     Είναι, λοιπόν, «υπόθεση» του Ανθρώπου να επιμείνει στην ιδιότητά του ως «αρχηγού αγέλης» ώστε να απολαμβάνει συνεχώς του σεβασμού του Ίππου γνωρίζοντας ότι «αρχηγός αγέλης» δεν σημαίνει «εξουσιαστής» αλλά προβλεπτής της ασφαλείας και της ευημερίας όλων των μελών της αγέλης.


     Στο δικό μας Ιππευτήριο είναι κοινός τόπος η προσήλωση του Ίππου στον Εκπαιδευτή και αυτό παρά τις προσπάθειες του Εκπαιδευτή να «εκχωρήσει» τον Ίππο, έστω και για την διάρκεια του μαθήματος στον εφιππεύοντα μαθητή.


     Η, προσεκτικά, παρατηρήσιμη συμπεριφορά του Ίππου πολύ πριν την έναρξη κάθε μαθήματος ακόμη και πριν την παραλαβή του μέσα από την φάτνη του μας δείχνει τις διαβαθμίσεις αποδοχής ακόμη και μεταξύ του ιπποκομούντος σταυλίτη και του, επίσης συχνά, ιπποκομούντος Εκπαιδευτή. Και από την φάτνη ξεκινά η σχέση Ίππου-Ανθρώπου καταλήγοντας, επίσης, σε αυτήν!


     Ούτω πως, παρατηρώντας, απλώς, την προσήλωση του Ίππου στον Εκπαιδευτή, ανεξαρτήτως εάν ήδη ιππεύεται ή εάν τον ρυταγωγεί άλλος από το έδαφος θα αντιληφθούμε με ποια ένταση αναγνωρίσεως ο Ίππος βλέπει το πρόσωπο του Εκπαιδευτή ως «αρχηγού αγέλης» κάτι τόσο θετικό, όσο και αρνητικό για το έργο του Εκπαιδευτή και της όλης εκπαιδεύσεως.


     Θετικό, διότι αυτό δείχνει υποχειριασμένο τον Ίππο  και ευπειθή για την ασφαλή και αποτελεσματικήν εκτέλεση της εργασίας του. Αρνητικό διότι αυτό δείχνει τον Ίππο εξαρτημένο από τον Εκπαιδευτή και όχι από τον ιππεύοντα μαθητή με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει τον τελευταίο στη μαθητεία του, κάτι που με την σειρά του δυσχεραίνει το έργο του Εκπαιδευτή!


     Ένας κύκλος εξαρτήσεων και αλληλενδέτων σχέσεων Εκπαιδευτή-Ίππου-εκπαιδευομένου αναπτύσσεται κατά την διάρκεια κάθε μαθήματος αλλά αυτός ο κύκλος κάθε άλλο παρά «φαύλος» είναι, αποτελώντας μια προβλέψιμη και διαχειρίσιμη αλληλουχία συναισθηματικών εξελίξεων.


     Ο Εκπαιδευτής θα προνοήσει να κρατήσει κατά τρόπο αναλογικό τον σεβασμό του Ίππου εκχωρώντας την υπακοή του Ίππου στον ιππεύοντα μαθητή και αυτός ο «μικροχειρουργικός» διαχωρισμός θα γίνει με πολλές ευφυείς και καίριες παρεμβάσεις καθ΄ όλη την διάρκεια της εργασίας στον στίβο, ξεκινώντας μέσα από την φάτνη και καταλήγοντας πάλι σ΄ αυτήν, ώστε καθ΄ όλη την διάρκεια ενός μαθήματος να είναι διασφαλισμένη η ασφάλεια και η ωφέλεια για όλους.


     «Αθέατες» αλλά κρίσιμες παράμετροι που περνάνε απαρατήρητες για τους μη «αλογατάρηδες» αλλά τόσο σημαντικές, καθημερινές και επίπονες για όλους εμάς τους «αλογατάρηδες» οι οποίοι, όμως, ακριβώς σε αυτές τις απαιτητικότατες και «αόρατες» παραμέτρους ανακαλύπτουμε την «ίντριγκα» της επαφής μας με τον υπέροχον Ίππο και την θεσπέσια ομορφιά της Ιππικής η οποία, για μας, αποτελεί την μεγαλύτερη ανταμοιβή των κόπων μας.  


     Και η Φύση είναι …μαρτυριάρα και αποκαλύπτει κάθε μυστικό της σε όποιον καταφέρνει να ακούει τους ...ψιθύρους της! Αποκαλύπτει τα πάντα, την αλήθεια των συμπεριφορών, των σκέψεων, των προθέσεων, των συναισθημάτων! Αρκεί να μπορεί κανείς να την αποκωδικοποιεί και τότε στα μάτια της ψυχής ανοίγει ο μεγάλος φεγγίτης που δείχνει έναν απέραντο καταγάλανο ουρανό φυσικής αλήθειας του οποίου η ομορφιά «τυφλώνει»…κι όποιος αντέξει…!