Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

"ΖΥΓΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΙΟΥΡΤΑ"
"APPROACHING THE GER"
 MIA ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



     Πάντα, το δίδαγμα του χρόνου είναι ότι εκείνο που μετράει είναι το «ταξίδι» κι όχι το λιμάνι, η διαδρομή κι όχι η άφιξη, η περιπλάνηση κι όχι το βόλεμα.



     Εκείνο το αρχαίο «τα πάντα ρει» κρατάει την αλήθεια του μέσα στις εποχές κι επαναλαμβάνεται, σαν τη σταγόνα της βροχής βασανιστικά στ΄ αφτιά μας, για να μας θυμίζει ότι «πέτρα που κυλάει δε χορταριάζει». Όπως και ο Οδυσσέας μετά από δέκα χρόνια «περιπλάνησης», αγγίζει τον στόχο του και ξανατεντώνει το Τόξο του απόλυτα κυρίαρχος στην ηλιακή του φύση, έτσι και κάθε «Οικογένεια» πρέπει να περιπλανηθεί και να έρθει αντιμέτωπη με τις αντιξοότητες της ζωής και να φτάσει τελικά στον προορισμό της που δεν είναι άλλος από την ’’Γιούρτα’’ το σύμβολο της εστίας των λαών της στέππας.



     Αυτή τη συνεχή και προοδευτική κίνηση του κόσμου που κινείται στον ατέρμονα άξονα της περιπλάνησης του νου και των αισθήσεων επιχειρεί να αποδώσει η ταινία μικρού μήκους της Ομάδας των «Ελλήνων Κενταύρων» με τον τίτλο «Ζυγώνοντας τη Γιούρτα» [“Approaching the Ger”] που εμπνέεται από τους δρομάρηδες Έλληνες Στρατιώτες της Αναγέννησης αλλά και από τη ζωή των λαών της στέππας που «πατρίδα» τους ήταν οι αχανείς εκτάσεις του πλανήτη που μπορούσαν οι οπλές των αλόγων τους να κατακτήσουν.



     Καταγράφοντας το «ταξίδι», τη «διαδρομή», την «περιπλάνηση», αυτή την μεγαλειώδη μεταναστευτικότητα πέρα από σύνορα, καρέ-καρέ, αυτή η ταινία μικρού μήκους με την «φρασεολογία» ενός μινιμαλιστικού βερισμού, αποτυπώνει την αγωνία μιας οικογένειας που διασχίζει γη και χρόνο ξεπερνώντας τις συμπληγάδες των κινδύνων για να φτάσει, με μια λυτρωτική κραυγή νίκης, οργής κι ανακούφισης στη γιούρτα που συμβολίζει την εστία, τον τελικό προορισμό. Στη πραγματικότητα, πρόκειται για την προσωπική αναζήτηση κάθε ανήσυχου πνεύματος να κατακτήσει την απεραντοσύνη της γνώσης και της ύλης, κυρίως, το δικαίωμα του νικητή πάνω σ΄ αυτές τις δυο κυρίαρχες συνιστώσες της ζωής.



     Κι αυτή η αλληλουχία σκηνών περιπλάνησης συνεχίζεται με την «αφήγηση» της καθημερινότητας της Ομάδας των «Ελλήνων Κενταύρων» που πάσχει από την ίδια αγωνία, δονείται από την ίδια μαχητικότητα αλλά και φτάνει στον ίδιο τελικό προορισμό μιας τελείας πολεμικής Παιδείας, της δικής της γιούρτας, όπως και οι δρομάρηδες ασυμβίβαστοι όλων των εποχών.



     Σ'  αυτή τη ταινία μικρού μήκους ο θρίαμβος της θέλησης και του ανθρώπινου κουράγιου αποδίδεται στη σκηνή finale όπου τα ανθρώπινα χέρια, αλληλέγγυα, "συρρέουν" για να στηρίξουν μια "σημαία" Αξιών που σκεπάζει όσους τολμούν να σπάσουν τα δεσμά της αδράνειας τους και να διασχίσουν τον λυτρωτικό τους ορίζοντα, ρισκάροντας τη σιγουριά μιας χαμοζωής. Κι αυτή η "σημαία", αυτή η "γιούρτα" κι ο προορισμός είναι το όραμα όλων των "Ελλήνων Κενταύρων" σε μιαν εποχή που η απόγνωση καίει αντί να τιμά "σημαίες" κάνοντας τους ανθρώπους και τις κοινωνίες τους να παραπαίουν.



     Τον ρόλο του σκηνοθέτη σ΄ αυτή την εικαστική δημιουργία τον ανέλαβα αιφνιδιαστικά, χωρίς ποτέ προηγουμένως να είχα φανταστεί ότι θα μπορούσα να τον διεκπεραιώσω πόσο μάλλον όταν έρεπε να επωμιστώ το ίδιο απρόσμενα και τον ρόλο του σεναριογράφου…Όμως, το πλεονέκτημα των μαχητών είναι να νικάνε σε πείσμα των αμφιβολιών τους κι έτσι… "άρπαξα το ...μπαλάκι". Και...



     ...Όλα ξεκίνησαν με την πρωτοβουλία του Γιάννη Καπρούλια, επαγγελματία κινηματογραφιστή και επικεφαλής της "Medusa Visuals", πάνω απ΄ όλα, αδελφός στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", όταν μια μέρα μου τηλεφώνησε και μου είπε ’"Έρχομαι στην Αθήνα για μια εβδομάδα, θα έχω δύο μέρες κενές για να τραβήξουμε ένα βίντεο’’.



     Στην αρχή μου φάνηκε ότι ο ...Βεζούβιος έρχονταν κατά πάνω μου, ειδικά με το ότι είχα λιγότερο από δέκα μέρες για να γράψω το σενάριο, να σχεδιάσω την σκηνοθεσία, να μοιράσω τους ρόλους, να προετοιμάσω τους ηθοποιούς, να βρω τα υλικά που θα χρειάζονταν σε κάθε πλάνο, να εκπαιδεύσω άλογα και να επιλέξω χώρους γυρισμάτων κλπ κλπ. Όμως στην Ομάδα μας δεν αιφνιδιαζόμαστε και δεν αποφεύγουμε την ευθύνη... κι άρχισα την πυρετώδη δουλειά.



     Ο ενθουσιασμός των Μελών της Ομάδας μας στους οποίους ανακοίνωσα το γύρισμα ήταν μεγάλος και όταν άκουσα την μαθήτρια μου Χρυσούλα να μου λέει  "Αγόρασα υφάσματα για να ράψω και μία στολή του μικρού’’ εννοώντας ότι στο γύρισμα θα ενέπλεκε και το βρέφος της, ένιωσα ότι δεν θα μπορούσα να ακούσω κάτι καλύτερο εκείνη την κρίσιμη, για μένα, στιγμή.. τότε ήταν που κατάλαβα πως τίποτε δεν θα μπορούσε να μου στερήσει τη νίκη.



     Η Χρυσούλα [Ηλιάδη], ο Σπύρος [Νικόλης], ο μικρός Χρηστάκης [Πούλος] κι ένα υπέροχο άλογο ήσαν η "μαγιά" του σεναρίου μου και τους είμαι ευγνώμων που αμέσως ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου. Και δεν χρειάστηκαν πολύ χρόνο για να βιώσουν το ρόλο τους μέχρι να ξεκινήσει το γύρισμα στη πλαγιά του Υμηττού υπό μηδενική θερμοκρασία, όπου προηγουμένως και σε χρόνο ρεκόρ [ούτε Μογγόλοι να ήμασταν...] είχαμε στήσει τη συμβολική, αυθεντική μογγόλικη γιούρτα, γύρω από την οποία "έπλεξα"  το σενάριο.
.


      Για την πολεμίστρια Χρυσούλα δε χρειάζεται να πω πολλά γιατί αυτή η Καζακστανή Αμαζόνα "φλυαρεί' με τις ικανότητές της.



Λόγια δεν έχω να πω για τον Σπύρο που στάθηκε εντυπωσιακά μπροστά στο φακό με τόσο χαμηλή θερμοκρασία επί τόσες ώρες και ...εμπύρετος. Ναι, έφτασε στο πλατό να ανταποκριθεί  με αντιπυρετικά και αντιβίωση δίνοντας μιαν εντυπωσιακή "εικόνα" ...κατατρεγμένου οικογενειάρχη.



     Επίσης, δεν έχω λόγια να πως και για τον μικρό Χρήστο ο οποίος παρέμεινε πειθαρχημένος και συνεπής στο ρόλο του για πάνω από τρεις, συνεχείς, ώρες, έφιππος στην αγκαλιά της μάνας του Χρυσούλας. Πόσο  αποτελεσματικότεροι στη ζωή θα καταφέρναμε να είμαστε αν παραμέναμε παιδιά, με την αφοβία και τη δύναμη της παιδικότητας...



     Όμως, όλοι μαζί και καθένας ξεχωριστά, οι "Έλληνες Κένταυροι"  που έλαβαν μέρος αξίζουν ιδιαίτερης μνείας.



      Η εντυπωσιακή Μαριλένα Δερβιτσιώτη όπου συνέβαλε με την δική της ’’εικόνα’’ να αποτυπώσει της γήινες απολαύσεις της ζωής και παρόλο που τελικώς μία σκηνή της κόπηκε λόγο μη καλού φωτισμού επέδειξε το θάρρος μιας επαγγελματίας ηθοποιούς και αναρριχήθηκε σε ένα απόκρημνο βράχο για χάρη του σεναρίου.


    Όπως τα κύματα της θάλασσας εναντιώνονται στον Οδυσσέα έτσι και ο Γεώργιος Μυλωνόπουλος, Υπαρχηγός της Ομάδος των «Ελλήνων Κενταύρων», όχι μόνον διεκπεραίωσε εντυπωσιακά τον ρόλο του αλλά και πολέμησε αντιξοότητες του γυρίσματος ευθυγραμμίζοντας τη συμπεριφορά των αλόγων μας σύμφωνα με τις ανάγκες του σεναρίου.


     Εξίσου πειστικός και ο Γεώργιος Γαλαζούλας, με τη ισχυρή "σκηνική" προσωπικότητά του, υποδυόμενος τον κίνδυνο που παραμονεύει τους δρομάρηδες σε κάθε στροφή της ατέλειωτης πορείας τους.


     Ο Εκπαιδευτής - Εφιπποτοξότης των ’"Ελλήνων Κενταύρων’’ Μάριος Ευθυμιάδης μας χάρισε μοναδικές, συναρπαστικές, σκηνές έφιππης δράσης καθηλώνοντάς μας με τις ιδιαίτερες ιππικές ικανότητες που τον διακρίνουν.


     Και επειδή από την καθημερινότητά μας δεν λείπει και η Παραδοσιακή Τοξοβολία, οι αντίστοιχες σκηνές στην ταινία συντονίστηκαν από τον έμπειρο Εκπαιδευτή Τοξοβολίας της Ομάδος μας Νικόλαο Καραίσκο – Ακάδημο ο οποίος είχε και ενεργό συμμετοχή στην παράταξη της δράσης.


     Μικρή, ή μάλλον μεγάλη "ηρωίδα" του cast και η Όλγα Γεωργιάδου η οποία κατέφτασε στα χιονισμένα ξέφωτα του Υμηττού για το γύρισμα αν και ...εγκυμονούσα.


     Α, πως θα μπορούσα να παραλείψω το πιο γλυκό, μεγάλο και μόνιμο ...χαμόγελο της Ομάδας μας, την Έλσα Αρμαδώρου που και πάλι έλαμψε ανάμεσά μας όπως πάντα λάμπει με ένα ξεχωριστό φως που όλοι την χαιρόμαστε;


     Kαι πως θα μπορούσα να μην εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου προς τον Τάσο Μυλωνάκο για τα υπέροχα άλογά του που πρωταγωνίστησαν στα πλάνα μας; Αυτά τα άλογα, οι πρωταγωνιστές της καθημερινότητάς μας και αποδέκτες της ευγνωμοσύνης μας ήσαν και οι πραγματικοί πρωταγωνιστές και στη ταινία μας.


     Και η ευγνωμοσύνη μας επεκτείνεται και προς την συνιδρύτρια της Ομάδας των "Ελλήνων Κενταύρων", Φλώρα Παπαδοπούλου η οποία επωμίσθηκε το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος της μογγόλικης γιούρτας που πρωταγωνίστησε στο σενάριο της ταινίας αλλά και στον συμβολισμό της καθημερινής ζωής της Ομάδας μας.


    Τέλος ως σκηνοθέτης και συνδημιουργός θα ήθελα να ευχαριστήσω την Medusa Visuals και τον επικεφαλής της Γιάννη Καπρούλια ο οποίος, με την δική του ευγενή και ανιδιοτελή πρωτοβουλία υποκίνησε την υλοποίηση αυτού του έργου, Του είμαστε όλοι ευγνώμονες για την αφιλοκερδή του θυσία αμέτρητων ωρών στην εικονοληψία και στην επεξεργασία του οπτικοακουστικού υλικού καθώς και στο μοντάζ, κυρίως δε για την ανεξάντλητη υπομονή του ανεχόμενος τις ιδιαιτερότητες και τις παραξενιές που με διακατέχουν λόγω της ...τελειομανίας μου και μέχρι και την τελευταία στιγμή όπου, ενώ είχε ολοκληρώσει το έργο του, εγώ τον ταλαιπώρησα και του ζήτησα να αλλάξει ’"δύο" [και ...μακάρι να ήταν μόνον δύο...] κρίσιμες -κατά την γνώμη μου- λεπτομέρειες όπου προϋπόθεταν αρκετές, επιπλέον, ώρες δουλειάς, ενώ εκείνος, παρά τον βαρύτατο φόρτο των υποχρεώσεών θυσίασε ακόμη και τον ύπνο του ώστε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις μου προκειμένου το αποτέλεσμα να δικαιώσει την Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» στην οποία είμαι αφιερωμένος.



Σας ευχαριστώ και σας αγαπώ όλους
 για την βοήθεια που μου προσφέρατε.

 Ας απολαύσουμε τώρα, όλοι, το τελικό αποτέλεσμα..


Εφιπποτοξοτικά!
   
Κωνσταντίνος Δαμιανάκης
Αρχηγός "Ελλήνων Κενταύρων"




ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Για την ολοκλήρωση της εν λόγω παραγωγής συνιστώ την Βιβλιογραφία που ακολουθεί και προέρχεται από την Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων":

ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ

Paul King “THE COMPLETE YURT HANDBOOK’, 2004
Baabar “HISTORY OF MONGOLIA”, x.x.
Purev Orgony, Purvee Gurbadaryn “MONGOLIAN SHAMANISM”, 2007
Ch. Monkhbayar “MONGOLIAN WONDERS” , 2007
Magyar Nemzeti Muzeum “GENGHIS KHAN AND HIS HEIRS”, 2007
M. Amgalan “THE CULTURAL MONUMENTS OF WESTERN MONGOLIA”, 2007
Zalan Kertai, Gabor Csaba Karpati “UNS-MAGYARS”, 2006
Bela Kelenyi, Judit Vinkovics “TIBETAN AND MONGOLIAN BUDDHIST PRINTED SCROLLS”, 1995
Magyar Nemzeti Muzeum “A TATARJARAS 1241-1242”, 2007
Gill Marais “RIGHT OVER THE MOUNTAIN”, 1991
Ashmon Art “HISTORY OF MONGOLIAN GER”, 2006
Eric Thrift “THE CULTURAL HERITAGE OF MONGOLIA”, 2001
Chris Devonshire Ellis “TRAVEL GUIDE TO ULAAN BAATAR AND THE  MONGOLIAN COYNTRYSIDE”, 2007
Bradt “MONGOLIA”, 2004
Arnoldo Mondatori “GENGIS KHAN”, 1970
Horloogiin Damdinsuren, Dorjiin So;ongo “MOMGOLIA”, x.x.
Guidebook “CHINGGIS KHAN’S CAVALRY RIDES AGAIN”, 2007
Urgunge Onon “THE SECRET HISTORY OF THE MONGOLS”, 2005
Nom Khur “MONGOL GUIDE”, 2006
S. Uranbileg, E. Amarbilig “CHINGGIS KHAAN’ S MONGOLIA”2006
N. Tsultem “ MONGOLIAN ARTS AND CRAFTS”, 1987
Mihaly Benko “ON THE TRACKS OF FRIAR JULIAN” 2001
Τh. Allsen "CULTURE AND CONQUEST IN MONGOL EURASIA", 2001
J. Barckhausen "L'  EMPIRE JAUNE DE GENGHIS-KHAN", 1935
W. Blunt "TYHE GOLDEN ROAD TO SAMARKAND", 1973
J. Boyle 'THE MONGOL WORLD EMPIRE 1206-1370", 1977
P. Brent "THE MONGOL EMPIRE", 1976
J. Chambers "THE DEVIL'S HORSEMEN. THE MONGOL INVASION OF EUROPE", 1979
R. Fox "GENGHIS KHAN", 1936
R. Grousset "CONQUEROR OF THE WORLD", 1966/1967
R. Grousset "THE EMPIRE OF THE STEPPES: A HISTORY OD CENTRAL ASIA', 1970
M. Hoang "GENGHIS-KHAN", 1988
C. Lanzmann "LA HORDE D' OR", 1994
R. Lister "GENGHIS KHAN" 1969
H. D. Martin "THE RISE OF GHINGHIS KHAN AND HIS CONQUEST OF NORTHERN CHINA" 1950
D. Morgan "THE MONGOLS" 1986
P. Ratchnevsky "GENGHIS KHAN", 1991
M. Rossabi "KHUBILAI KHAN:HIS LIFE AND TIMES", 1988
J.-P. Roux "HISTOIRE DE L'  EMPIRE MONGOL", 1993
J. Saunders "THE HISTORY OF THE MONGOL CONQUESTS", 1971
J. Saunders "MUSLIMS AND MONGOLS", 1977
B. Spuler "LES MONGOLS DANS L' HISTOIRE", 1961
B. Spuler "DIE GOLDENE HORDE", 1943
A. Tobci "A BRIEF HISTORY OF THE MONGOLS", 1955
S. Turnbull "GENGHIS KHAN AND THE MONGOL CONQUESTS 1190-1400", 2003
B. Vladimirtsov "THE LIFE OF CHINGIS -KHAN", 1930
C. Walker "JENGHIS KHAN", 1939
B. Williams "GENGHIS KHAN", 1979
Bekhjargal Bayarsaikhan 'TRAVELLING BY MONGOLIAN HORSE", 2005
Antony Karasulas "MOUNTED ARCHERS OF THE STEPPE 600BC - AD 1300", 2004
Poor Miklos "AZ OSMAGYAROK HADI MUVESZETE", 2006
Hopp Ferenc Kelet – Azsiai Muveszeti Muzeum “A BUDDHIZMUS MUVESZETE TIBETI ES MONGOL BUDDHISTA                                                                                   TEKERCSKEPEK” 1995


ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ

Αmedee Thierry "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΤΤΙΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΔΟΧΩΝ ΑΥΤΟΥ", 1903
Αλέξιος Γ.Κ. Σαββίδης «Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΓΓΟΛΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ» 2004.
Χ. Λαμπ "ΤΖΕΝΓΚΙΣ ΧΑΝ Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΩΡ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ", 1972
Γκ. Μαντέλ "ΤΖΕΝΓΚΙΣ ΧΑΝ", χ.χ.

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ 
ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΥΠΟ ΕΠΙΒΛΕΨΗ

Αγαπητοί Συνασκούμενοι,

Η απέραντη λευκή, επιφάνεια που βλέπετε στην παραπλεύρως φωτογραφία δεν είναι μια χιονισμένη, γήινη, επιφάνεια, αλλά είναι η παγωμένη υδάτινη επιφάνεια της λίμνης Balaton πάνω στην οποία μετά από ένα τετράωρο Ιππασίας έκανα ένα μισάωρο διάλειμμα για να συνεχίσω με ένα δίωρο Ιππασίας επιπλέον κάθε μέρα, εκπαιδευόμενος στο Ιππικό Κέντρο "Hubertus". Μια μικρή ανάσα, ένα πρόχειρο σάντουιτς και δουλειά πολύ ...δουλειά, όπως απαιτεί η ενασχόληση με τους Ίππους. Μπορεί η θερμοκρασία να ήταν -26C αλλά ο μαθητής ήταν πάντα ιδρωμένος με μόνη ξεκούραση την απόλαυση του απέραντου "λευκού". Αλλά αυτήν ήταν και η χαρά μου διότι ήξερα ότι αν δεν επένδυα χρόνο και ιδρώτα στο αντικείμενο του ενδιαφέροντός μου θα ήταν αδύνατο να αισθανθώ ιππικώς επαρκής και να προχωρήσω στην σχέση μου με τον Ίππο. Και αυτή ήταν μόνον μία από τις πάμπολλες δυσκολίες που ξεπέρασα -ισοβίως- εκπαιδευόμενος ως μαθητής της Ιππικής σε διάφορα μήκη και πλάτη της Ευρασίας...

Βόρεια Μογγολία, +36C,  μετά από επτά, σχεδόν, ώρες συνεχούς ιππεύσεως 
η λύτρωση με το κεφάλι μέσα στο νερό της λίμνης Χόφσγκουλ

     Ευτυχώς για σας, δεν σας ζητά κανείς κάτι ανάλογο όμως, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" αναπτύσσεται ραγδαία και ετοιμάζεται για το μεγάλο "προσκλητήριο" του Σεπτεμβρίου, με την έναρξη της νέας [ΙΑ'] Προπονητικής Περιόδου, οπότε, σε αυτό το "προσκλητήριο" θα μετρηθούμε όσοι πραγματικοί Εφιπποτοξότες και πραγματικοί "Έλληνες Κένταυροι'.

Μysinek, Πολωνία -28C, ιππεύοντας Trakehner
επί 4 ώρες καθημερινώς.

     Κατόπιν των ως άνω και ως υπεύθυνος Ιππικής Εκπαιδεύσεως της Ομάδος μας,  θα ήθελα να σας ενημερώσω δια των όσων ακολουθούν:

-20C Ημιανοικτό Ιππευτήριο Κοιλάδος "KASSAI", Ουγγαρία

     Από αύριο Παρασκευή, 8η Ιουνίου 2018 αρχίζουν καθημερινά μαθήματα Ιππικής στο Ιππευτήριό μας όπου υποχρεωτικώς και για μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, όλοι σας θα πρέπει να είστε παρόντες ώστε να παρακολουθείτε τουλάχιστον τα μαθήματα μιας συγκεκριμένης ημέρας, αφού προηγουμένως επικοινωνείτε μαζύ μου ώστε να γνωρίζετε ώρες και ημέρες.

Πεδιάδα Καρακόρουμ, Μογγολία +38C

     Της παραπάνω υποχρεώσεως εξαιρούνται μόνον όσοι βρεθείτε ή βρίσκεστε εκτός Αττικής και αφού ενημερώσετε για τον λόγο αυτό γραπτώς, δι ηλεκτρονικού μηνύματος το Δ.Σ. αναφέροντες τις ακριβείς ημερομηνίες απουσίας σας.

Κύπρος, +41C με τετράωρη καθημερινή εκπαίδευση  
Ίππων και μαθητών μας

     Κατά την διάρκεια της παραμονής σας στο Ιππευτήριο μπορείτε εφ΄ όσον δεν το επιθυμείτε, να μην ιππεύσετε, αλλά θα είστε υπόχρεοι παροχής σταυλικών υπηρεσιών μέσα στο πλαίσιο της συνεχούς εκπαιδεύσεώς σας.

Στη μεγάλη ανατολική στέπα της Ουγγαρίας -16C 
και τρίωρη ημερήσια έφιππη εκπαίδευση.

    Όπως είναι φυσικό, η απαιτητική και κορυφαία των Πολεμικών Τεχνών Έφιππη Τοξοβολία απαιτεί και οι διάκονοί της Εκπαιδευτές και Εκπαιδευτές υπό επίβλεψη να είναι εξίσου κορυφαίοι κάτι που δεν απαιτεί, ασφαλώς, να ξενιτευτείτε για να μάθετε και να ασκηθείτε αφού αυτό μπορείτε να το πετύχετε και κοντά στο ...σπίτι σας, στο Ιππευτήριο της Ομάδος μας. 

Στην έρημο Gobbi της Μογγολίας με +44C

     Όμως, περί αυτού ουδεμία άλλη συζήτηση μπορεί να γίνει και αυτός ο "lex" δεν είναι διόλου "dura", παραμένοντας πάντως και εφεξής Νόμος.



Εφιπποτοξοτικά,

Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΤΗ


     Μόνον ο μόχθος της εργασίας προσφέρει ικανοποίηση στον εργαζόμενο και μόνον ο εργαζόμενος δικαιούται απολαβών. Κι όποιος το έχει ενστερνισθεί αυτό μπορεί να είναι Μέλος των "Ελλήνων Κενταύρων" όπως και ο Αρχηγός του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" ενώ όποιος δυσκολεύεται να το αντιληφθεί και αναμένει από άλλους να του οργανώσουν την ..."παιδική χαρά" για να κάνει ...τσουλήθρα, καιρός να αναπροσανατολισθεί προς κάποια δημοτική ...εγκατάσταση, διότι οι "Έλληνες Κένταυροι" είναι πολεμική Ομάδα.


     Μέσα στο λιοπύρι του πελοποννησιακού κατακαλόκαιρου, οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" άδραξαν τα αλυσοπρίονα, τους γκασμάδες και τις μετροταινίες και με επικεφαλής τον Αρχηγό του Παραρτήματος Αθανάσιο Ψωρομύτη, βρέθηκαν στη Κοιλάδα τους για να κατασκευάσουν ένα κυκλοτερές για την καλύτερη εκπαίδευση των Ίππων τους, οι οποίοι παρακολουθούσαν από κοντά την όλη διαδικασία δείχνοντας να ...συμμετέχουν σ΄ αυτή.


     Χωρίς να περιμένουν το "μάνα εξ ουρανού", χωρίς να περιμένουν τα άριστα εκπαιδευμένα από κάποιον άλλο "αλογάκια" για να τα ...καβαλήσουν, απλώς, οι Καλαματιανοί Κένταυροι "ζαλώθηκαν" γενναία και τους ανεκπαίδευτους Ίππους που η συγκυρία τους χορήγησε αλλά και την ευθύνη της εκπαιδεύσεώς τους ώστε στο τέλος να βγουν διπλά ωφελημένοι και ως Εφιπποτοξότες  και ως Εκπαιδευτές Ίππων.


     Και λίγο ως πολύ, αυτός ο κανόνας της αυταρκείας και συμβολής δια προσωπικού έργου είναι και ο βασικός κανόνας των "Ελλήνων Κενταύρων" τον οποίο αντλήσαμε από τα υψηλά διδάγματα της Κοιλάδος του Οργανισμού "Kassai"  από τον οποίο έλκουμε την οργανωτική φιλοσοφία και με τον οποίο συντάσσονται όλα τα Στελέχη και τα Μέλη μας.


     Oι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας", λοιπόν, συμμεριζόμενοι εκείνο το παλιό "Η εργασία τιμά τον εργάτη", έσκαψαν λάκκους, αξιοποίησαν πεσμένους κορμούς για να μη ξοδέψουν τη φύση με περιττές θυσίες κι έστησαν το κυκλοτερές τους ώστε, μέσα σ΄ αυτό να μπορούν να εκτελέσουν  τις εκπαιδευτικές συραγωγήσεις των Ίππων τους.


     Καθ΄ όλη την διάρκεια των εργασιών, οι όνοι εκ της ίλης των ιπποειδών τους χαίρονταν μαζύ με τους εργαζόμενους την πρόοδο των εργασιών λες και καταλάβαιναν το πόσο χρήσιμο είναι τούτο το έργο.


     Για όλους τους "Έλληνες Κενταύρους" η πρωτοβουλία και η εκτέλεση αυτού του έργου αποτελεί πολύ μεγαλύτερη χαρά ακόμη κι απ΄ το μεγαλύτερο πρώτο βραβείο σε διεθνείς αγώνες διότι αποτελεί τεκμήριο κατανοήσεως της ίδιας της παιδαγωγικής "φιλοσοφίας" της Ομάδος μας, γι αυτό,

Αθανάσιε,
Χρύσανθε,
Μελέτη,
Χριστίνα,
Ιωάννα,

υποκλινόμαστε στη προσπάθειά σας.


 Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ


     To οπτικοακουστικό υλικό από κάθε Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικό, ολοένα και πιο γόνιμο για όποιον θα ήθελε να εντρυφήσει στα οφέλη και στην ανάπτυξη της Ενστικτώδους Τοξοβολίας με ένα δυναμικό ασκησιολόγιο το οποίο, τόσο εύστοχα, εφευρίσκει ο επικεφαλής τους Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης.


     Με αύξοντα βαθμό δυσκολίας, το ασκησιολόγιο των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" και κατά την τελευταία Προπόνηση δείχνει όχι απλώς τον άριστο συντονισμό της Γραμμής Βολής αλλά και την επίτευξη ευστοχίας υπό κινητικές συνθήκες αρκετά δύσκολες οι οποίες, μπορούμε να το πούμε, ούτε στην Κοιλάδα του Οργανισμού "Κάσσαι" δεν ακολουθούνται.


     Διότι, στη περίπτωση αυτής της τελευταίας Προπονήσεως των Κερκυραίων Κενταύρων, οι Συνασκούμενοι δεν εκλήθησαν να τοξεύσουν κατά ιπταμένων στόχων αλλά και με τους ίδιους να "ίπτανται" εκτελώντας, μάλιστα, ...γενναία άλματα.


     Παρά, δε, τις εμφαινόμενες δυσκολίες, η τελική ευστοχία υπήρξε αξιοσημείωτη με τα χαμόγελα όλων των συμμετασχόντων να γράφουν τον ωραιότερο "επίλογο" των προσπαθειών τους.


     Από το υλικό που μας στάλθηκε, προσέξαμε ακόμη και ευστοχία 100% υπό συνθήκες ...ιπταμένου Τοξότη κατά ιπταμένου στόχου και μάλιστα Τοξότη του οποίου η ηλικία δεν επηρέασε διόλου  ούτε την κίνηση ούτε και την τελειότητα του στυλ της τοξεύσεως.


     Την ίδια ευστοχία παρατηρήσαμε και σε τοξεύσεις από βατήρων και επί μεγάλης αποστάσεως κατά ιπταμένων στόχων και, μάλιστα, από νεαρούς Συνασκουμένους.


     Τα νέα παιδιά των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δεν φαίνονται να υστερούν διόλου έναντι των "μεγάλων" Συνασκουμένων τους και οι τοξεύσεις τους δικαιώνουν πλήρως το χαμόγελό τους.


     Και, μάλιστα, ανεξαρτήτως φύλου νεαρών, όπου και οι  νεαρές Κορφιάτισσες Συνασκούμενες έχουν κάθε δικαίωμα να αισθάνονται υπερήφανες για τις επιδόσεις τους.


     Εκείνο, όμως, που μας κάνει εντύπωση στις Προπονήσεις των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" -κάτι που ισχύει και στις Προπονήσεις ...όπου "Έλληνες Κένταυροι"-  είναι η μαχητικότητα που αναπτύσσει το ασκησιολόγιο της Ομάδος μας και που φαίνεται ακόμη και στα νεαρότερα Μέλη μας.


     Κι αυτό είναι κάτι που διδάσκουν οι επικεφαλής αυτής της Ομάδος.


     Και είναι φυσικό, τέλος, ανάμεσα σε όλα αυτά τα πανέμορφα ανθρώπινα χαμόγελα, το πιο πλατύ να είναι αυτό του Αρχηγού του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" ο οποίος, παρά την σεμνότητά του, δεν μπορεί και δεν δικαιούται να κρύψει την μεγάλη επιτυχία του στην ανέλιξη των τοξευτικών ικανοτήτων των μαθητών του κάνοντας και τους μαθητές του να συμμερίζονται αυτό το χαμόγελο. Έτσι ωφελούμεθα όλοι κι ας είναι αυτό το χαμόγελο το τεκμήριο της ανεκτίμητης ηθικής ωφελείας που προσφέρει η Παραδοσιακή, Ενστικτώδης Τοξοβολία.



Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

ΚΙΝΗΣΗ ΚΙ ΕΝΑΛΛΑΓΗ


     Η κίνηση είναι φαινόμενο... Δύο σώματα  αλληλεπιδρούν όταν ασκούν δυνάμεις το ένα στο άλλο. Όπως η κίνηση έτσι και η αλληλεπίδραση αποτελεί ένα γενικό χαρακτηριστικό της ύλης...


     Σε μια τόξευση ασκούνται δυνάμεις και από τον Τοξότη προς το Τόξο (από την στιγμή που το άνοιγμα του Τόξου οφείλεται στον Τοξότη)... όπως και από το Τόξο προς τον Τοξότη... Έτσι από την αλληλεπίδραση αυτή γεννιέται η δύναμη για να κινήσει το βέλος να βρει τον στόχο του...Τι γίνεται όμως όταν ο Τοξότης θα βρεθεί στην θέση όχι μόνο να αλληλεπιδράσει με το "σώμα" που κρατάει στα χέρια του αλλά και να κινηθεί στο χώρο γύρω του? Πόσο μάλλον πολλοί Τοξότες μαζί να συντονίσουν την κίνηση τους... Ένα μέρος του μυαλού φεύγει από την βολή για να κινήσει το σώμα, κι ένα άλλο μέρος βρίσκεται στο να συντονίσει τα βήματα με τους υπόλοιπους Τοξότες... Φανταστείτε ένα χορό μεταξύ Τοξοτών από τον οποίο όμως όλη η δύναμη που δημιουργείται και μέσω των βελών να καταλήγει σε ένα μόνο σημείο, "και αυτό το σημείο είναι ο στόχος". Σήμερα το πρόγραμμα των ασκήσεων είχε και πολλές κινητικές ασκήσεις, με αποτέλεσμα να μάθουν οι Τοξότες της ίδιας Γραμμής Βολής να κινούνται και να συντονίζονται μεταξύ τους...


     Στην προθέρμανση σήμερα υπήρξαν δύο μέρη. Στο πρώτο είχαμε το κινητικό κομμάτι όπου ο Τοξότης έκανε προσομοίωση αφήνοντας την χορδή και αλλάζοντας την θέση φέρνοντας το αντίθετο πόδι προς την αρχική κατεύθυνση όμως, βρισκόταν σε προσομοίωση με το αντίθετο χέρι αλλά προς την ίδια κατεύθυνση, έπειτα η ίδια άσκηση με λυγισμένα τα γόνατα και τέλος η ίδια άσκηση με κάθισμα και έπειτα την άφεση της χορδής.


     Στο δεύτερο κομμάτι είχαμε την καθιερωμένη προθέρμανση της ομάδος Ακολούθησαν οι πρώτες βολές σε δικούς μου χρόνους: 3 σε προσθία, όπου η τρίτη βολή έγινε με κάθισμα, 3 σε πλάγια, όπου και εδώ η τρίτη βολή έγινε με κάθισμα, 3 βολές σε παρθία.


     Η άσκηση που ακολούθησε ήταν κινητική. Η γραμμή βολής χωρίστηκε σε δύο γραμμές όπου έτειναν να τέμνονται σε γωνία 45°. Δύο άτομα ( ένας από κάθε γραμμή), ερχόταν στην κορυφή της γωνίας και σε δικούς μου χρόνους έκαναν την βολή τους σε προσθία, έπειτα επέστρεφαν εσωτερικά της γραμμής ο καθένας στην γραμμή του...


     Ακολούθησε μια ακόμη κινητική άσκηση. Αυτή την φορά ερχόταν ένας στην κορυφή της γωνίας και αφού τελείωνε την βολή του επέστρεφε εσωτερικά πηγαίνοντας όμως στην αντίθετη γραμμή, ενώ ταυτόχρονα ερχόταν στην κορυφή ο επόμενος από την επόμενη γραμμή. Οι βολές έγιναν σε πλαγία. Η επόμενη άσκηση που ακολούθησε ήθελε τους τοξότες να συντονίσουν την βολή τους με βάση όμως όχι κάποιο σφύριγμα αλλά με το τέλος (πρόσκρουσης βέλους στον στόχο) μιας βολής ενός μόνο Τοξότη. Έτσι αφού μπήκαν όλοι στην αρχική τους Γραμμή Βολής, έλεγα ένα όνομα ενός Τοξότη, όπου έκανε σε δικούς του χρόνους την βολή του, η πρόσκρουση του βέλους ήταν ο πρώτος χρόνος των υπολοίπων που ταυτόχρονα σήκωναν το Τόξο και με δικούς τους χρόνους (αλλά ταυτόχρονους) τελείωναν την βολή τους. Η άσκηση έγινε αρκετές φορές και σε πλαγία.



     Μια ακόμη κινητική άσκηση. Χωρισμένη η Γραμμή Βολής σε δύο γραμμές αυτήν την φορά παράλληλες και οριζόντια προς τον στόχο... Οι Τοξότες στην πίσω γραμμή βρίσκονταν στα κενά των Τοξοτών της μπροστινής γραμμής. Με δικό μου σφύριγμα οι μπροστά γραμμή έκανε ένα βήμα πίσω, και η πίσω γραμμή ένα βήμα μπροστά, όλοι ταυτόχρονα. Με αποτέλεσμα του σχηματισμού της μίας ευθείας και με βολή σε δικούς μου χρόνους σε πλαγία, αμέσως μετά την βολή τους οι τοξότες επέστρεφαν στην αρχική τους θέση για να οπλίσουν.


     Η άσκηση που ακολούθησε ήταν ντόμινο, με την διαφορά πως, αυτή την φορά δεν υπήρχε μια γραμμή αλλά δύο... Οι Τοξότες στην μπροστινή γραμμή ήταν καθιστοί, και οι πίσω όρθιοι στα κενά των μπροστινών. Με το ένα και μοναδικό σφύριγμα μου ξεκινούσαν οι πρώτοι Τοξότες και των δύο γραμμών και ακολουθούσαν σε ντόμινο και οι υπόλοιποι. Ως τελευταία άσκηση είχαμε την Γραμμή Βολής σε μια ευθεία οριζόντια προς τον στόχο για να κλείσουμε με 3 βολές, μια προσθία, μια πλαγία και μία παρθία σε δικούς μου χρόνους.


Εφιπποτοξοτικά!

Χρυσούλα Ηλιάδη
Boηθός Αρχηγού Ομάδος .