Κυριακή 12 Μαΐου 2024

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" MΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΓΙΑ 47 ΜΕΣΣΗΝΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


 MΟΝΑΔΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ 

ΓΙΑ 47 ΜΕΣΣΗΝΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ



     Αν και ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης μας έχει συνηθίσει σε πολύ ευχάριστες εκπλήξεις υπερβαίνοντας κατά πολύ τα ανθρώπινα όρια, αυτή την φορά ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της μυήσεως στην Τοξοβολία και στην Ιππασία μιας πολυάριθμης ομάδος 47 μικρών μαθητών και 6 συνοδών δασκάλων, οργανώνοντας το δύσκολο αυτό εγχείρημα υπό συνθήκες υψίστης ασφαλείας και λειτουργικότητος, με απόλυτην επιτυχία, πάντοτε, στους φιλόξενους "Σταύλους" του Πάνου Μανιάτη, στη Βαλύρα Μεσσηνίας. 

     Έτσι, με την υποστήριξη του "Οικοδεσπότη" Πάνου και της "Οικοδέσποινας" Ιωάννας, μέσα στις ιδανικές εγκαταστάσεις των "Σταύλων Μανιάτη", η Σχολή των "Eλλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με την υψηλή τεχνογνωσία που διαθέτει κατάφερε να "φωτίσει" το ατομικό μονοπάτι των μικρών μαθητών με το "φως" της αυτοπειθαρχίας, της ισορροπίας και της αναπτύξεως του ενστίκτου, κάτι που αναδεικνύεται στο καλύτερο "μάθημα ζωής" για ένα παιδί, με οφειλόμενα εύσημα στους δασκάλους τους που επωμίσθηκαν θαρραλέα μια τέτοιαν ευθύνη, κάτι, ασφαλώς, επαινετέο!    



Παρά το ότι ολόκληρη η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" βρίσκεται σε γενική κινητοποίηση για το επικείμενο "γύρισμα" ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ γερμανικής παραγωγής με θέμα την εκπαίδευση των Σταυροφόρων, κάτι που προγραμματίσθηκε να υλοποιηθεί στην έδρα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", στους "Σταύλους Μανιάτη" , εν τούτοις, ο ακούραστος τοπικός Αρχηγός και Εκπαιδευτής κατάφερε να φέρει σε επιτυχές πέρας μια τόσο δύσκολη ημερίδα κατά την οποία, 47 μαθητές δημοτικού με τους 6 δασκάλους τους, ήρθαν σε πρώτη επαφή με την Τοξοβολία και την Ιππασία, έργο διόλου εύκολο ακόμη και υπό τις ιδανικότερες συνθήκες.

     Επιστρατεύοντας ως βοηθούς του τις δύο μικρές αλλά άριστα εκπαιδευμένες θυγατέρες του, ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", κατάφερε να μυήσει επιτυχέστατα στην Τοξοβολία και στην Ιππασία το "κοινό" του, χωρίς να παραλείψει κανένα μέτρο ασφαλείας, κάτι που, βεβαίως, τηρεί στην Σχολή του η οποία είναι διεθνώς παραδεκτή ως και η μόνη, παγκοσμίως, η οποία διδάσκει Τοξοβολία και Ιππασία σε τυφλούς!  

     Βεβαίως, ο Αθανάσιος Ψωρομύτης ως διαπεπιστευμένος Αρχηγός Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων" και  Εκπαιδευτής, έχει ήδη μια πολύ μεγάλη εκπαιδευτικήν εμπειρία έχοντας διδάξει επιτυχέστατα πανεπιστημιακούς φοιτητές της Σχολής Σωματικής Αγωγής (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) αλλά και μαθητές ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.

     Mε μία σοφή, πραγματικά, διάταξη χώρου, δικής του εμπνεύσεως, η οποία παρείχε ασφάλεια αλλά και λειτουργικότητα στην όλη διδασκαλία των, δύο, τόσο δύσκολων "αντικειμένων", ο Αθανάσιος Ψωρομύτης εισήγαγε ξεχωριστά, ένα προς ένα τα παιδιά, στην Τοξοβολία και στην Ιππασία, δίνοντας στο καθένα την δυνατότητα να τοξεύσουν αλλά και να ιππεύσουν ώστε να κατανοήσουν το Τόξο και τον Ίππο με όλες τις ψυχωφελείς επιδράσεις και των δύο αυτών διαχρονικών "εμπειριών" στον Άνθρωπο. 

     Χωρίς καμιάν, απολύτως, "έκπτωση" στην τάξη και στην πειθαρχία που επικρατούν στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και ανεξαρτήτως των ισχυόντων σε μια μπαχαλοποιημένη "κοινωνία" ...δικαιωματισμού και αναρχίας, στην ημερίδα αυτή οι μικροί μαθητές χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια του Εκπαιδευτή τους Αθανασίου Ψωρομύτη αντελήφθησαν αμέσως την σημασία της τάξεως και της πειθαρχίας και λειτούργησαν όπως πρέπει σε μιαν ανάλογη διδασκαλία αποδεικνύοντας ότι το παιδί είναι δεκτικότατο κάθε αγαθής διδασκαλίας κι εκπαιδεύσεως εφ΄ όσον οι ενήλικες που το περιστοιχίζουν είναι νουνεχείς!

     Έτσι, οι νεαροί Μεσσήνιοι μαθητές, όχι μόνον πειθάρχησαν στις οδηγίες του Εκπαιδευτή και των δύο θυγατέρων-βοηθών του αλλά και χάρηκαν την Τοξοβολία και την Ιππασία με εμφανή θετική διάθεση.

     Το αδιάψευστο οπτικο-ακουστικό "υλικό" αυτής της ημερίδος "μιλά" για την επιτυχία των προσπαθειών όλων των νεαρών εκπαιδευομένων και του τελικού της, θετικότατου αποτελέσματος. 

    Και μακάρι το θάρρος της αναλήψεως της ευθύνης για την καρποφόρα σημερινή ημερίδα από τους Μεσσήνιους δασκάλους να βρει μιμητές και από άλλους συναδέλφους τους της υπόλοιπης Ελλάδος ώστε, με την ίδιαν ασφάλεια και επιτυχία, να έχουν τα ίδια οφέλη πολύ περισσότερα Ελληνόπουλα, κατανοώντας την μεγάλη σημασία της πειθαρχίας, της αναπτύξεως του ενστίκτου και της αυτοσυγκεντρώσεως καθώς και της ψυχοπνευματικής ισορροπίας σε μία διάδραση παιγνιδιού και ασκήσεως όπως είναι ο συνδυασμός Τοξοβολίας και Ιππασίας.    

     Τα παιδιά μας αξίζουν πολύ περισσότερο απ΄ όσο νομίζουμε και ως νοήμονα πλάσματα και ως θαρραλέες προσωπικότητες και ως μέλλοντες υπεύθυνοι Πολίτες! Αυτό απέδειξαν και τούτη την φορά και οι 47 μικροί Μεσσήνιοι μαθητές με την βοήθεια τόσο του Αρχηγού της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" όσο και του άξιου ιδιοκτήτη των "Σταύλων Μανιάτη"  Πάνου Μανιάτη και του επιτελείου του. Όταν οι Έλληνες συνεργαζόμαστε το μόνο βέβαιο είναι ένα λαμπρό αποτέλεσμα όπως εν προκειμένω κι αυτό είναι και το ζητούμενο σε μια κοινωνία η οποία δεν παρέχει περαιτέρω περιθώρια διχασμών και διασπάσεων. Κι αυτό διδαχθήκαμε σήμερα στη μεσσηνιακή Βαλύρα!  

Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Παρασκευή 10 Μαΐου 2024

ΟΙ ΤΟΞΟΘΥΡΙΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ ΤΗΣ ΜΠΡΑΤΙΣΛΑΒΑΣ

 ΟΙ ΤΟΞΟΘΥΡΙΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΣΤΡΟΥ 

ΤΗΣ ΜΠΡΑΤΙΣΛΑΒΑΣ



     Ένα οχύρωμα στο επίκεντρο της σημερινής Μπρατισλάβας άρχισε να εμφανίζεται από τους Κέλτες, κατόπιν τους Ρωμαίους και, από τον ένατον αιώνα από τους Σλάβους. Οι Ούγγροι, μετέπειτα καταλαμβάνοντας την περιοχή προσέθεσαν επιπλέον οχυρώσεις διαμορφώνοντας ένα πλήρες οχυρωματικό έργο τον δέκατο τρίτον αιώνα, ενώ ο βασιλιάς Σιγισμούνδος ανήγειρε ισχυρούς αμυντικούς τοίχους οι οποίοι αντέστησαν επιτυχώς όταν οι Αψβούργοι το χρησιμοποίησαν ως «ασπίδα» έναντι των Οθωμανών πολιορκητών, Από το  1552 φυλάσσονταν εδώ τα κοσμήματα του Ουγγρικού Στέμματος.

     Πολλές οι τοξοθυρίδες και κανονιοθυρίδες του Κάστρου της Μπρατισλάβας με ευρεία ποικιλότητα λόγω των εποχών και των διαφορετικών επεμβάσεων αποτελούν «μαγνήτη» οχυρωματικής μελέτης  την οποία επιχειρήσαμε επιτοπίως και, αναφορικώς, με την ευρύτερη μελέτη τοξοθυρίδος την οποία από ετών συνεχίζουμε.

     Πολλά και, κυρίως, γονιμότατα τα συμπεράσματα και από αυτή την μελέτη για το τόσο ζωτικό σημείο της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής που λέγεται «Τοξοθυρίδα» και που μας ενδιαφέρει ως Τοξότες, μάλιστα δε της συγκεκριμένης εποχής κατά την οποίαν έδρασαν και οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως.

     Χωρίς να είναι εκτενείς, όπως σε άλλες πόλεις, οι φρουριακές εγκαταστάσεις της Μπρατισλάβα παρέχουν «εν συνάψει», θα λέγαμε, την δυνατότητα μελέτης και της εξαγωγής συμπερασμάτων σε σύντομο χρόνο.

     Aφήνοντας πίσω μας τον καθεδρικό ναό του Αγίου Μαρτίνου, μας υποδέχεται η είσοδος του οχυρώματος της Μπρατισλάβα ανεβαίνοντας τα σκαλιά που οδηγούν στο εσωτερικό του.

     Η μεταλλική εξώπορτα του οχυρώματος, υπαινικτικώς μισάνοιχτη καλοδέχεται τον επισκέπτη δίνοντάς του ένα μυστηριακό προαίσθημα για όσα τον περιμένουν και, πράγματι, μέσα, πολλά έχει να δει και να μελετήσει. 

     Για την απερίσπαστη μελέτη των τοξοθυρίδων, φροντίσαμε να «χρονιστούμε» σωστά ώστε να βρούμε τον χώρο κενό επισκεπτών όπως και τον απολαύσαμε, κάτι σπάνιο γι αυτό το μέρος το οποίο σε άλλες ώρες κατακλύζεται από ντόπιους και ξένους επισκέπτες.

     Πράγματι, συναρπαστικό το εσωτερικό αυτού του οχυρώματος, κράτησε υψηλά το ενδιαφέρον μας για κάθε λεπτομέρειά του καθ’  όλη την διάρκεια της τετράωρης σχεδόν επισκέψεως-μελέτης μας.

     Oι Σλοβάκοι υπήρξαν, βεβαίως, συνένοχοι, στην αρπαγή Ουγγρικού εδάφους με την απαράδεκτη "Συνθήκη του Trianon", παρά ταύτα, είναι αξιέπαινοι που τιμούν το "ουγγρικό" παρελθόν μεγάλου μέρους του εδάφους τους και μέσα στο, εν λόγω, οχύρωμα έχουν αναρτημένο "αφιέρωμα" στους, εδώ, στεφθέντες Ούγγρους Βασιλείς. 

     Μια σειρά αναρτημένων εικόνων Ούγγρων Βασιλέων κοσμεί τους εσωτερικούς τοίχους αυτού του μνημείου και πληροφορεί τον επισκέπτη για μιαν αδικία η οποία διεπράχθη εναντίον των Ούγγρων.

     Και οι φωτογραφίες των Ούγγρων Βασιλέων τόσο πολλές ώστε ο ιστοριοδίφης να αντιλαμβάνεται καλύτερα και τα δικαιώματα των Ούγγρων σε τούτη τη χώρα που παραμένουν απαράγραπτα.

     Αντιμέτωπη, όμως, με την ομορφιά της εδώ ουγγρικής παρουσίας, στέκεται η ασκήμια της εβραϊκής προπαγάνδας η οποία πασχίζει να πείσει την ανθρωπότητα για την παγκόσμια κυριαρχία του εβραϊκού λαού ο οποίος, ρατσιστικότατα, πιστεύει στο ταλμούδ το οποίο θεωρεί κάθε μη εβραίο ...γουρούνι (γκοίμ)! Κι εδώ θα δούμε κακάσχημες φωτογραφίες που προπαγανδίζουν την εβραϊκή "παρουσία" στη Μπρατισλάβα! Ευτυχώς, έχουμε υπ΄ όψη πολύ καλά την εθνική "διαγωγή" των διεθνών εγκληματιών, όπως η Ιστορία τους έχει στιγματίσει! 

     Kαι αξίζει να σημειωθεί ότι καίτοι μικρό το δέμας, αυτό το οχύρωμα με την ποικιλία "θυρίδων" διαφόρων χρήσεων που διαθέτει, απέδωσε μεγάλη πληροφόρηση. 

     Και, ήδη, όταν βγήκαμε προς την ενδιάμεση "ζώνη" μεταξύ οχυρώματος και παλαιάς πόλεως από την πλευρική πόρτα, στις "αποσκευές" μας είχαμε αρκετές πληροφορίες για τις Τοξοθυρίδες αυτού του μνημειακού χώρου.

     Αυτή η ενδιάμεση "ζώνη" μοιάζει με μια δομική αγκαλιά που σχηματίζει ο τοίχος του οχυρώματος με την περιεχόμενη παλαιά πόλη κι εδώ ο περιπατητής μπορεί να χαρεί με την ησυχία του την γαλήνη ενός αστικού περιβάλλοντος σπάνιας αισθήσεως. 

     Η παλαιά πόλη με το εμβληματικό της τοπόσημο, την «Πύλη του Μιχαήλ», χωρίς τις γνωστές θορυβώδεις «οχλήσεις» των συγχρόνων πρωτευουσών, χαλαρώνει τον επισκέπτη παρέχοντάς του την δυνατότητα ενός, πράγματι, ποιοτικού περιπάτου.

    H Πύλη του Μιχαήλ (Σλοβακικά: Michalská brána, Γερμανικά: Michaelertor, Ουγγρικά: Mihály kapu) είναι η μόνη πύλη της πόλεως της Μπρατισλάβα που έχει διατηρηθεί από τις μεσαιωνικές της οχυρώσεις και κατατάσσεται μεταξύ των παλαιότερων κτηρίων της πόλης. Χτισμένη περίπου το έτος 1300, το σημερινό της σχήμα είναι αποτέλεσμα μπαρόκ ανακατασκευών του 1758, όταν τοποθετήθηκε στην κορυφή του το άγαλμα του Αγίου Μιχαήλ και του Δράκου. Ο πύργος στεγάζει την Έκθεση Όπλων του Μουσείου της Πόλης της Μπρατισλάβα κάτι που επίσης μελετήσαμε αντλώντας γνώση ειδικώς για τους Δορυπελέκεις με τους οποίους καταγινόμαστε τον τελευταίο καιρό ως επιπρόσθετο όπλο του ευρύτερου ασκησιολογίου των «Ελλήνων Κενταύρων». 

     Στο δάπεδο του εσωτερικού της Πύλης του Μιχαήλ βρίσκεται και το "Σημείο Μηδέν" από το οποίο μετρώνται οι αποστάσεις στη Σλοβακία.

     Και αυτή η Πύλη η οποία συνδέει την παλαιά με την νέα πόλη της Μπρατισλάβας είναι ένα "πέρασμα" που "μιλά" στη ψυχή κάθε διαβάτη...

     Διασχίζοντας την παλαιά πόλη περάσαμε στα "άδυτά" της, απολαμβάνοντας μια "σκανδαλιστικήν" αρχιτεκτονική γεμάτη προκλήσεις ιστορικών παραπομπών οι οποίες αφορούν περισσότερο σε έναν "προσκυνητή παρελθόντος" παρά σε έναν κοινότυπο "τουρίστα".

     Και για τον προαναφερθέντα λόγο, η συμπερίληψη της Μπρατισλάβας σε ομαδικά προγράμματα ταξιδιωτικών γραφείων δεν αποβαίνει πάντοτε επιτυχής διότι αυτή την πόλη την χαίρεσαι όταν τα ενδιαφέροντά σου και η ψυχολογία σου είναι συγκεκριμένα!

     Βεβαίως, η όλη εικόνα του πολεοδομικού και αρχιτεκτονικού παρελθόντος αυτής της μυστηριακής πόλεως συνεισφέρει σημαντικότατα και στην βαθύτερη κατανόηση και του "κεφαλαίου" των Τοξοθυρίδων των οχυρωμάτων της, κάτι που μας απασχόλησε, εδώ.

     Παραλλήλως, σε κοντινή απόσταση από το Κάστρο της Μπρατισλάβας, ορθώνεται ο καθεδρικός ναός του Αγίου Μαρτίνου στον οποίο τελέσθηκαν οι στέψεις Ούγγρων Βασιλέων.

     Τα θυρανοίξια αυτού του γοτθικού καθεδρικού ναού έγιναν το 1452, αλλά χρειάστηκαν άλλοι δύο αιώνες για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του.

     Από το 1563 και μετά χρησιμοποιήθηκε ως χώρος για την στέψη 11 βασιλέων της Ουγγαρίας και επίσης έχει στεγάσει την πρεμιέρα του έργου του Μπετόβεν «Missa Solemnis». Ο πύργος του καθεδρικού έχει 85 μέτρα ύψος και ήταν αρχικά μέρος της μεσαιωνικής οχυρώσεως. Στην κορυφή του πύργου βρίσκεται μια μεγάλη χρυσή κορώνα, 300 κιλών, που τοποθετήθηκε το 1847 για να θυμίζει τη σημαντικότητα του καθεδρικού και το γεγονός ότι έχουν γίνει στέψεις βασιλέων σε αυτόν.

     Εδώ, σε ένα πλευρικό κλίτος και ως ανεξάρτητο έργο τέχνης, εκτίθεται το γλυπτό του Georg Rafael Donner που δείχνει τον Άγιο Μαρτίνο ως Ούγγρο Ουσάρο. Δημιουργήθηκε το 1734 από τον γλύπτη για τον κεντρικό βωμό και απεικονίζει τον έφιππο Άγιο Μαρτίνο να κόβει το πανωφόρι του για να το μοιραστεί με έναν ζητιάνο.

     Αυτός ο παλαιότατος καθεδρικός ναός χαρακτηρίζεται από μία μεγαλοπρεπή ...λιτότητα η οποία παραπέμπει στο αριστοκρατικό ...απέριττο που χαρακτηρίζει τον αυθεντικόν "Ηγεμόνα", στοιχείο που εντοπίζει ο προσεκτικός ερευνητής και στα οχυρωματικά έργα της Μπρατισλάβας.

     Τέλος, δεν παραλείψαμε να απολαύσουμε και έναν κοντινό χώρο του Κάστρου ο οποίος, ενεργειακότατος ων, μας προσέφερε την δυνατότητα μιας χαλαρωτικής διαλογιστικής εμπειρίας.

     Η Μπρατισλάβα δεν είναι ένας "καθιερωμένος" ευρωπαϊκός τουριστικός προορισμός, ούτε μια "πολλά υποσχόμενη" ευρωπαϊκή πόλη, αλλά ένας συνεπτυγμένος υπέροχος τόπος ευρωπαϊκής Ιστορίας με άφθονη πληροφόρηση για τον ενδιαφερόμενο όπως για τον ευτυχή γράφοντα ο οποίος, αισίως, την επεσκέφθη με αμείωτο ενδιαφέρον για τρίτη φορά. 


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Τρίτη 30 Απριλίου 2024

ΕΝΝΕΑΗΜΕΡΟ «ΚΟΑΝ»

 ΕΝΝΕΑΗΜΕΡΟ «ΚΟΑΝ»



     Από 1ης Μαίου έως 9η Μαίου ε.έ. οι εκπαιδευόμενοι της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» αξιολογούν τον Εκπαιδευτή τους και διορθώνουν τα λάθη του αφού, το μόνο βέβαιο είναι ότι ως λειτουργών διαπράττει και λάθη.

     Κατά την διάρκεια αυτών των ημερών οι εκπαιδευόμενοι θα αναλογισθούν με νηφαλιότητα «τι» παρετήρησαν ως λάθος/λάθη του Εκπαιδευτή τους και, χωρίς καμία διάθεση συναισθηματικής  «ωραιοποιήσεως», θα του τα υποδείξουν, ει δυνατόν τεκμηριωμένα, ώστε αυτός να βελτιώσει και τα λάθη του και τον χαρακτήρα του! Και, προσοχή, μη τολμήσει κανείς να διατυπώσει κολακείες στις οποίες ρέπει, ζωδιακώς (ως Λέων) ο Εκπαιδευτής διότι όποιος υποκύψει σε μια τέτοια εκτροπή για τον οιονδήποτε λόγο θα υποστεί ...βρεγμένη σανίδα!

     Καθήκον συμμετοχής έχουν ισοτίμως όλοι οι εκπαιδευόμενοι ανεξαρτήτως χρόνου εντάξεως στους «Έλληνες Κενταύρους» και επιπέδου προόδου όπως, βεβαίως και ο φίλτατος κ. Παναγιώτης Γλυνός ο οποίος εργάζεται μαζύ βιντεοσκοπώντας την δράση μας για το ντοκιμαντέρ του.

     Διότι υποχρέωση στην εκπαίδευση έχει πρωτίστως ο Εκπαιδευτής, κατόπιν δε οι εκπαιδευόμενοι.

Εφιπποτοξοτικά!  

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

ΣΤΟΝ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΡΦΥ

 ΣΤΟΝ ΛΥΚΑΒΗΤΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΡΦΥ



    Μόλις το τελείωσε το τελευταίο χειροποίητο αριστούργημά του, ακόμη ένα υπέροχο αρχαίο Ελληνικό Τόξο, ο Περικλής και αγωνιούσαμε να το δούμε, οπότε, σήμερα σε μια πλαγιά του Λυκαβηττού το χαρήκαμε και σαν "εικόνα" και σαν ...μαρτύριο του Ταντάλου και θα δούμε το γιατί...!

     Πραγματικό έργο τέχνης κι αυτό το Τόξο που κατασκεύασε με τις γνώσεις του, τα χέρια του και την υπομονή του ο Περικλής Τελιορίδης, κατά τα πρότυπα του αρχαίου Ελληνικού Τόξου, με απολύτως φυσικά υλικά (ξύλο, δέρμα, τένοντες κλπ) ήρθε σήμερα να προστεθεί στα προηγούμενα εξαίσια αρχαία Ελληνικά Τόξα που "ζωντάνεψε" ο Περικλής μας εδώ κι ένα χρόνο που ασχολείται με αυτό το συγκεκριμένο ιστορικό όπλο.

     Στο Λυκαβηττό, λοιπόν, σήμερα, με το νέο αρχαίο Ελληνικό Τόξο του Περικλέους για να το χαρούμε, αλλά... πως να το χαρούμε αφού ο Περικλής μας τείνει σε μια υπερβολή ...λιβρών, φέρνοντάς μας ένα Τόξο περίπου ...140# (!) που δεν μας επέτρεψε παρά μόνον μία δοκιμαστική τόξευση και ...πολύ ήταν για να μη ξεκαλοκαιριάσουμε σε φυσικοθεραπευτήρια!

     Και ιδού το ...μαρτύριο του Ταντάλου, να ζαχαρώνουμε το Τόξο αλλά να μη μας επιτρέπεται να το ανοίξουμε και ευτυχώς που είχαμε την πρόνοια να πάρουμε μαζύ μας και το άλλο, ελαφρύτερο, δημιούργημα του Περικλέους, ένα επίσης αρχαίο Ελληνικό Τόξο πολύ ελαφρύτερο για να του κάνουμε ...παρέα! 

     Μια "ανάσα" καλοκαιρινή, λοιπόν, στον Λυκαβηττό και μια επανασύνδεση με ένα πολύ εμπνευσιακό σημείο στη καρδιά μιας κακάσχημης τσιμεντουπόλεως στο οποίο, κατά το παρελθόν, χαρήκαμε πολύ γόνιμες προπονητικές στιγμές και το οποίο μας στέλνει μιαν ανοιχτή πρόσκληση επιστροφής!

     Σήμερα, τα δύο αρχαία Ελληνικά Τόξα του Περικλέους συνέχισαν να αποδεικνύουν την χρηστικήν αξιοπιστία τους αλλά και την εγκυρότητα της κατασκευής τους που πιστώνεται στον Περικλή.

     Μάλιστα, το ελαφρύτερο εξ  αυτών των Τόξων το οποίο έδειξε την ίδια αξιοπιστία ακόμη και σε έφιππη χρήση, παραμένει αγαπημένο και για τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" ο οποίος δεν χάνει ευκαιρία να το απολαμβάνει! 

     Πόσες ψυχωφελείς και πανέμορφες στιγμές μας έχει προσφέρει η Τοξοβολία... και μία από αυτές και η σημερινή! Όμως, σήμερα δεν χαρήκαμε μόνον οι "Αθηναίοι" την Τοξοβολία στον Λυκαβηττό με τα υπέροχα αρχαία Ελληνικά Τόξα του Περικλέους Τελιορίδη αλλά και ο αχαλίνωτος Μάνος μας ο οποίος πήρε το δικό του Τόξο και τα ...βουνά για να ανεβεί στη κορυφή της Δίρφυος, το Δέλφι σε υψόμετρο 1743 μέτρων όπου ανέβασε και το έμβλημα των "Ελλήνων Κενταύρων" για να τοξεύσει! Τηρώντας τους ενδυματολογικούς κανόνες της Ομάδος μας, αλλά μη μπορώντας να φορά την κοντομάνικη φανέλα μας εκεί επάνω όπου το κρύο περόνιαζε και το τζάκετ ήταν απαραίτητο, ο τυπικότατος Μάνος μας φρόντισε να "εκθέσει" τη μπλούζα για το "καλώς έχειν" των κανόνων και να χαρεί τις τοξεύσεις του με την ησυχία του μιας και ο Λυκαβηττός του πέφτει πολύ ...πεδιάδα ως προς τις ...καταδρομικές απαιτήσεις του. Τι να κάνουμε, ημείς τα τσιροπούλια στο Λυκαβηττό ενώ οι χρυσαετοί "διαλογιζόμενοι επί των κορυφών" όπως θα σημείωνε ο αείμνηστος Βαρώνος Giulio Cesare Andrea Evola! Πάντως, ο Μάνος, μας υποσχέθηκε ότι θα μας οργανώσει μιαν ομαδική άνοδο στην αγαπημένη του Δίρφυ για Τοξοβολία και ...αναμένουμε διακαώς!