Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

ME ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ

ME ΑΦΟΡΜΗ ΔΥΟ ΒΙΝΤΕΟ






     Με αφορμή τα δύο, παραπάνω, βίντεο λάβαμε από Φίλο της Ομάδος μας ηλεκτρονικήν επιστολή με την οποία μας εξέφρασε μεν τον θαυμασμό του για την εντυπωσιακήν εκτέλεση της ασκήσεως ασφαλούς και ταχείας καλπαστικής διεισδύσεως, αλλά, παραλλήλως, διετύπωσε και την απογοήτευσή του για την χρησιμότητά της αφού, πλέον, δεν υπάρχει Ιππικό!

     Στον αγαπητό Φίλο μας θα απαντήσουμε ότι εν αντιθέσει με την τριτοκοσμική, δημοκρατική, γραικία η οποία πετά στα σκουπίδια τις Παραδόσεις της η Ευρώπη των "πολιτειών" και όχι των "δημοκρατιών" (Republics και όχι Democracies) τις σέβεται, διατηρώντας έφιππα στρατιωτικά ή παραστρατιωτικά (στρατοχωροφυλακής) τμήματα, ιδιαιτέρως, σε ζώνες συνοριοφυλάξεως όπου μόνον ο Ίππος μπορεί να φέρει αποτέλεσμα όσο κανένα άλλο μέσον στην ανάσχεση λαθρομεταναστευτικών "ρευμάτων" κάτι, βεβαίως, που αφήνει αδιάφορη την "εκχωρημένη" μεταπολιτευτική γραικία, πόρρω απέχουσα από την κραταιά Ελλάδα!  

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"



     Ποτέ η πράξη δεν είναι ολοκληρωμένη όταν δεν συνοδεύεται από θεωρητική γνώση κι αυτό αποτελεί κανόνα στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" στην οποία, σε λίγες ημέρες θα διεξαχθούν, παραλλήλως προς τις πρακτικές εξετάσεις και οι θεωρητικές εξετάσεις για την διαπίστευση νέων Εφιπποτοξοτών! Έτσι στο τοπικό Παράρτημα συνεχίζεται η ομαδική μελέτη της θεωρίας του εφιπποτοξτικού αντικειμένου μας κι απ΄ ό,τι φαίνεται τα αποτελέσματα προμηνύονται θετικά.

     Καθώς η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εμφορείται από "δασκαλίστικο" πνεύμα αλλά επιδιώκει την ανάπτυξη κριτικού πνεύματος ώστε οι Εφιπποτοξότες μας να μην είναι "παπαγάλοι" αλλά πολεμιστές με επίγνωση, η "φιλοσοφία" των εξετάσεών μας είναι η επιβεβαίωση ότι έγινε κατανοητός όχι ο τρόπος "αποστηθίσεως" γνώσεων αλλά η βιωματική αντίληψη ενός βασικού πεδίου γνώσεων επί του οποίου κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να οικοδομήσει με τον δικό του τρόπο το όλο γνωστικό αντικείμενο. Κι αυτό θα το επαληθεύσουμε σε λίγο!

Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021

ΕΞ …ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΣ ΤΑ ΚΡΕΙΤΤΩ ή ΠΕΡΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ «ΕΓΩ»

 

ΕΞ …ΑΝΤΙΦΑΣΕΩΣ ΤΑ ΚΡΕΙΤΤΩ

ή

ΠΕΡΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ ΕΚ ΤΟΥ «ΕΓΩ»

 


Ζώντας σε μιαν εποχή κατά την οποία ο άνθρωπος υποδουλώνεται με πάμπολλα μέσα ώστε να μετατρέπεται στον υπηρέτη των εξουσιαστών δουλεμπόρων του, είναι φυσικό να ευτελίζονται ακόμη και οι υψηλές τέχνες οι οποίες, βαθμιαίως χάνουν το νόημα και την Αξία τους! Και μαζύ με τις τέχνες, χάνουν την Αξία τους και οι άνθρωποι οι οποίοι, πλέον, διαχωρίζονται στην συντριπτικώς μεγάλη πλειονότητα εκείνων που θα χαθούν και στην απελπιστικώς σμικρότατη μειονότητα εκείνων που θα επιβιώσουν. Ειδοποιός διαφορά των δύο κατηγοριών η, αντιστρόφως ανάλογη, ένταση διανοητικής «εμβελείας» τους! Και είναι δικαίωμα ενός εκάστου η επιλογή του αφανισμού ή της επιβιώσεως, χωρίς κανείς να έχει απ΄ αυτού το δικαίωμα ή και την δυνατότητα παρεμβάσεως. Στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων», η πλατωνική της φύση υπαγορεύει στα Μέλη της το καθήκον, όχι μόνον της επιβιώσεως, αλλά και της επικρατήσεως των Αξιών εις πείσμα των καιρών και τούτο σημαίνει την εντατικοποίηση των πνευματικών μας γυμνασμάτων τα οποία διανοίγουν «μονοπάτια» διεισδύσεώς μας στο κοσμικό γίγνεσθαι, διευρύνοντας «υπαρξιακούς ορίζοντες»! Ένα τέτοιο γύμνασμα είναι και το κείμενο που ακολουθεί, μια αφετηρία ιαματική προς απαλλαγή από την οπισθέλκουσα του «εγώ» ώστε να διατηρηθεί ανεμπόδιστη η προς τα πρόσω υπαρξιακή κίνησή μας.  

     O Daisetsu Teitaro Suzuki (鈴木 大拙 貞太郎), ο οποίος αυτοαποδόθηκε το 1894 ως "Daisetz" (1870-1966), υπήρξε ένας Ιάπωνας διανοητής του Βουδισμού Ζεν και συγγραφέας φιλοσοφικών έργων.

Daisetsu Teitaro Suzuki (鈴木 大拙 貞太郎 ,1870-1966 )

     Τον Μάιο του 1953, ο Daisetz T. Suzuki συνέγραψε έναν συγκλονιστικό πρόλογο στο εμβληματικό σύγγραμμα του Γερμανού Eugen Herrigel ungaku Hakushi) «Ζεν και η τέχνη της Τοξοβολίας» (1948) ξεκινώντας, ήδη, από την πρώτη παράγραφό του, με μιαν αβυσσαλέαν αντίφαση την οποία, οι επιπόλαιοι μελετητές είναι καταδικασμένοι να προσπεράσουν χωρίς να αντιληφθούν ενώ, οι υποψιασμένοι θα έχουν το προνόμιο να σταθούν επάνω σε αυτήν, αντλώντας το κορυφαίο δίδαγμά της. Ποια, όμως είναι αυτή η αντίφαση;

     Ο λαμπρός Ιάπωνας διανοητής, αναφερόμενος στις τέχνες και ειδικώς στην Τοξοβολία, σημειώνει: «…οι τέχνες αυτές δεν υπηρετούν κανέναν ωφελιμιστικό σκοπό ούτε γίνονται για καθαρά αισθητικήν απόλαυση, αλλά … αποβλέπουν στην απόκτηση της συνειδήσεως δια της επαφής με την ύστατην Αλήθεια.»

     Οποία αντίφαση να θεωρείται ως "μη ωφέλεια" και ως "μη αισθητική απόλαυση" αυτή καθαυτή η επαφή με την Αλήθεια και, μάλιστα, την “ύστατη”; Πώς διέφυγε του έρκους των οδόντων ενός φιλοσόφου κάτι τέτοιο;

     Εδώ ακριβώς εντοπίζεται η ειδοποιός διαφορά μεταξύ «δυτικής» και «ανατολικής» φιλοσοφίας η οποία, κατά την μεν πρώτη η «ωφέλεια» είναι απτή και εντοπίσιμη ενώ κατά την δεύτερη η «ωφέλεια» είναι άυλη και, απλώς, ένα ζενικό, μη αναλυτέο, «ούτω πως»!

     Και αυτή η, κατ΄ εμάς τους «δυτικούς», αντίφαση του  Daisetz T. Suzuki, μετατρέπεται σε έναν «βατήρα» δια του οποίου διερχόμεθα βαθμιαίως στην ουσία ενός απρόσμενου διδάγματος το οποίο αφορά σε όλες τις τέχνες, πολεμικές ή μη.

     Συνεχίζοντας ο Daisetz T. Suzuki, γράφει: «Έτσι, ο τοξότης δεν εξασκείται μόνο για να πλήξει τον στόχο, ο ξιφομάχος δεν χειρίζεται το ξίφος μόνο για να νικήσει τον αντίπαλό του, ο χορευτής δεν χορεύει απλώς και μόνο για να εκτελέσει με το σώμα του ρυθμικές κινήσεις. Αυτό που προέχει είναι να εναρμονιστεί το συνειδητό με το ασυνείδητο.»!

     Με μιαν αιφνιδιαστικήν επίταση επί της αντιφάσεως, ο Daisetz T. Suzuki υπερβαίνει τα όσα ήδη, διετύπωσε περί «μη» ωφελείας των τεχνών και δείχνει να επιπροσθέτει σε όλα τα προηγούμενα και την …εναρμόνιση του συνειδητού με τα ασυνείδητο! Και πόσο γοητευτικότατο παράδοξο η ζενική πρόσθεση που καταλήγει σε αφαίρεση ή και στο πλήρες κενό…για να προσδιορίσει το «εστί» πέραν του χρόνου…

     «Αν αληθινά θέλει κάποιος να γίνει ειδήμονας στην Τοξοβολία, οι τεχνικές γνώσεις δεν του αρκούν. Πρέπει να πάει πέρα από την τεχνική, ώστε η τέχνη αυτή να γίνει μία “τέχνη χωρίς τέχνη” που να έχει τις ρίζες της στο υποσυνείδητο.

     Στην περίπτωση της Τοξοβολίας τούτο σημαίνει ότι ο τοξότης και ο στόχος δεν είναι, πια, δύο αντιμέτωπα στοιχεία αλλά μια αδιαίρετη πραγματικότητα. Ο τοξότης δεν συνειδητοποιεί τον εαυτό του σαν κάποιο που έχει σκοπό να πλήξει τον στόχο. Αυτή η κατάσταση της μη συνειδήσεως δεν επιτυγχάνεται, όμως, παρά μόνον όταν ο τοξότης έχει εντελώς απελευθερωθεί και απαλλαγεί από το  “ε γ ώ” του». 

     Εν συμπεράσματι, η απαλλαγή από το βασανιστικό "εγώ" έχει την έννοια της λυτρώσεως του σοφού όφεως από το εγκλωβιστικό, νεκρό,  δέρμα του την οποία ο ίδιος επιδιώκει και επιτυγχάνει! Και ο όφις αναγνωρίζει την αναγκαιότητα, αλλά αντλεί και την δύναμη να το επιτύχει,,, Ο άνθρωπος, όμως...;

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ"



     Με τις επαναληπτικές πρακτικές και κύριες θεωρητικές εξετάσεις στον κοντινό χρονικό "ορίζοντα", οι "Έλληνες κένταυροι Σπάρτης" έκαναν αυτό που  πρέπει να κάνει κάθε επιμελής ασκούμενος, δηλαδή, μια "πρόβα εξετάσεων" κι απ΄ ό,τι είδαμε η προσπάθειά τους ήταν επιτυχέστατη ως προς τα πρακτικά.

     Για τα θεωρητικά τα οποία είναι εξίσου σημαντικά για τη Σχολή μας,, ήδη προγραμμάτισαν ομαδική μελέτη και αυτό δείχνει τη σοβαρότητα των προσπαθειών τους ώστε σε λίγο να έχει το Παράρτημα και τους πρώτους Εφιπποτοξότες του, κάτι απολύτως βέβαιο! 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ

 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ



"HIKARIKWAI" 

ΕΛΛΗΝΟΪΑΠΩΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 117, 16451 ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ [2109946398]

Με το παρόν προσκαλείστε στην έκθεση και στην εκδήλωση, αφιερωμένες στον Ιαπωνικό Πολιτισμό, που συνδιοργανώνουν ο Δήμος Μαραθώνος με το "ΕλληνοΙαπωνικό Πολιτιστικό Κέντρο - HIKARIKWAI" στο Μουσείο Μαραθωνίου Δρόμου.

Θα ήταν μεγάλη μας χαρά εάν μας τιμάγατε με την παρουσία σας.

Με εκτίμηση

Κατερίνα Ν. Κουτσουλιέρη

Δημόσιες Σχέσεις / Μέλος Δ.Σ.

6974825526


Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

ΜΙΑ ΜΑΚΡΙΝΗ ΙΠΠΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ!

 ΜΙΑ ΜΑΚΡΙΝΗ ΙΠΠΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ 

ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ!



     Δεν γνωρίζω εάν αυτό το σπουδαίο βίντεο υπάρχει μεταγλωττισμένο στα Αγγλικά, αλλά είναι τόσο κατανοητό ακόμη και στα Ιαπωνικά, ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να «αποκωδικοποιήσει» τόσο την παραδοσιακή όσο και την σύγχρονη ιππική κουλτούρα του υπέροχου λαού της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.

     Εμάς τους «Έλληνες Κενταύρους» που ακολουθούμε την Φυσικήν Ιππική μπορεί να μας ενοχλήσουν κάποια στιγμιότυπα όπως, επί παραδείγματι, πλάνα με έμφαση σε στομίδες, όμως, αν προσέξουμε καλύτερα θα διαπιστώσουμε τα «πανάλαφρα» έως και μη απαραίτητα "χέρια" των Ιαπώνων Ιππέων οι οποίοι, συχνά, δεν ηνιοχούν αλλά διευθύνουν τον Ίππο τους με το βάρος του κορμού τους, παραμερίζοντας συχνά ακόμη και την αξία ως βοηθημάτων των ποδιών τους!

     Αυτή η μεταφυσική, θα λέγαμε, όσο και δυναμικότατη ίππευση των Ιαπώνων, με τις πολυσύνθετες έως πολυδαίδαλες ιπποσαγές και αμφιέσεις οι οποίες παραπέμπουν σε μια σιντοϊστική τελετουργία επί ράχεως Ίππου, επεκτείνεται διαχρονικώς μέχρι τους ηρωικούς Kamikaze (神風) διαμορφώνοντας την κοινή συνισταμένη ενός «Ιερού Ανέμου» ο οποίος, είτε με την μορφή του Ίππου, είτε με την μορφή ενός Mitsubishi A6M Zero, μας θυμίζει ότι εκείνο που μένει στην Ιστορία είναι ο ηρωισμός του Ανθρώπου που μάχεται για τα ιδανικά του!

Αφιερωμένο στους Συνασκουμένους μας!

Α.Η.Κ.

ΟΡΘΟΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΕΡΕΙΠΙΩΝ

ΟΡΘΟΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΕΡΕΙΠΙΩΝ



     Σοβαρή εργασία η μεταφραστική εργασία και ακόμη σοβαρότερη εάν αυτή έχει ως αντικείμενό της το φιλοσοφικό πεδίο. Κι ο Bαρώνος Giulio Cesare Andrea Evola είναι ένας από τους μεγαλύτερους αλλά και "δυσκολότερους" φιλοσόφους του οποίου τα έργα, εάν πρωτίστως δεν γίνονται κατανοητά, καμία μετάφραση δεν μπορεί να τα υποστηρίξει διότι θα μας εκπλήξουν δυσάρεστα αποτελέσματα όπως αυτό που ακολουθεί και το οποίο αποτελεί το "απόσταγμα" του έργου του μεγάλου φιλοσόφου "Orientamenti" (Προσανατολισμοί).

     Στον επίλογο του σημαντικού έργου του μεγάλου φιλοσόφου, αυτή η παράγραφος-"οδοδείκτης" παραμένει δυσνόητη, ακόμη και σόλοικη, βεβαρυμένη και με μιαν ασύγγνωστην ανορθογραφία ("εν σχέση" αντί του ορθού "εν σχέσει") προσδοκώντας την αποκατάστασή της αποκαθιστώντας, πρωτίστως, την  α π ό δ ο σ η  του φιλοσοφικού της νοήματος, ας πούμε, κάπως έτσι

     "...Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί μια εκλεκτή κάστα διανοουμένων η οποία, ήρεμα, θα  καθορίσει ένα πλαίσιο πνευματικής ανελίξεως επάνω στον θεμελιώδες μονοπάτι της Ιδέας επί του οποίου όλοι θα πρέπει να πορευόμαστε, ώστε, όλοι μαζύ να καταστήσουμε την Ιδέα ζωοποιό δύναμη για τον νέο Άνθρωπο που έρχεται, αυτόν που θα αντισταθεί και θα ορθώσει το ανάστημά του εν μέσω ερειπίων"   

Bαρώνος Giulio Cesare Andrea Evola

     Πολύ σοφά, ο φιλόσοφος Bαρώνος Giulio Cesare Andrea Evola, προσβλέπει σ΄ αυτή την δημιουργία μιας εκλεκτής κάστας διανοουμένων την διασφάλιση του ανθρώπινου Πολιτισμού και ο αείμνηστος πνευματικός Δάσκαλος επιβεβαιώνεται παρατηρώντας την ανάπτυξη αυτής της κάστας σε παγκόσμιο επίπεδο με "αιχμή δόρατος" τον "κόσμο" των πραγματικών πολεμικών τεχνών ο οποίος σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη υπογραμμίαζει και διαφυλάττει την αξία της Παραδόσεως και των ανέσπερων Αξιών μιας Ανθρωπότητος που είναι φυσικό να πλήττεται από λαίλαπες αλλά και να επιβιώνει ορθή ακόμη και εν μέσω των ερειπίων της. Κι ενσωματωμένοι α΄ αυτόν τον "κόσμο" της πνευματικής αντιστάσεως στην ερείπωση και οι "Έλληνες Κένταυροι", πιστοί τοις κείνων..." αλλά και "εκείνου..." ...ρήμασι, εργαζόμαστε για την ανάδειξη της πνευματικότητος ως "όπλου πρώτης γραμμής" της Ανθρωπότητος, παραμένοντες ορθοί εν μέσω ερειπίων!

     Η παρούσα ανάρτηση η οποία είναι η 3.500ή από την ημέρα (25/9/2010) της ενάρξεως λειτουργίας αυτού του Ιστολογίου (περίπου 22.000 τυπωμένες σελίδες σχήματος Α4) και παραλλήλως προς το κύριο 16ετές έργο της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων", αφιερώνεται σε αυτή την φράση του αειμνήστου φιλοσόφου Bαρώνου Giulio Cesare Andrea Evola: "ΟΡΘΟΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΕΡΕΙΠΙΩΝ" την οποία υποσχόμεθα να έχουμε αδιαλείπτως κατά νου και συνεχώς να εφαρμόζουμε!