Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

ΑΠΡΟΣΜΕΝΟ ΔΙΔΑΓΜΑ


     Aν και η καταιγίδα κρέμονταν πάνω από τα κεφάλια μας η σημερινή προσέλευση ήταν η πολυπληθέστερη σ' αυτή τη μεσοβδόμαδη έκτακτη άσκηση στη Τοξοβολία εξ επαφής, με αφετηρία στο γνωστό ...περίπτερο που μας φιλοξενεί για να προετοιμάσουμε τον εξοπλισμό μας.


     Η πληθύς των Συνασκουμένων μας υπεχρέωσε στο διαχωρισμό τους σε δύο ομάδες προκειμένου οι μέν πρωτοείσακτοι να μυηθούν στη Τοξοβολία εξ επαφής από την αρχή, ενώ οι πλέον προχωρημένοι ακολούθησαν το δικό τους ασκησιολόγιο.


     Και οι δύο ομάδες έδειξαν τάχιστα αξιοπρόσεκτο αποτέλεσμα και ότι η επικείμενη καταιγίδα δε θα μας εμπόδιζε να ολοκληρώσουμε τη σημερινή μας εξάσκηση ομαλά, όμως...


     Ο "ένας" Γεώργιος ανέλαβε τους αρχαρίους για να τους εισαγάγει με την ολύμπια μεθοδικότητά του στο αντικείμενο.


     Και, βεβαίως, τα κατάφερε γρήγορα, απ΄ ό,τι έδειξαν οι πρώτες τοξεύσεις των Συνασκουμένων του, ενώ ο ίδιος τόξευσε, επίσης, ικανοποιητικά στις δικές του απαιτητικότερες ασκήσεις!


     Ο "έτερος" Γεώργιος, με το μεσογειακότατο ταμπεραμέντο του ανέλαβε τον "προχωρημένο πληθυσμό"!


     Και αυτό το "ταμπεραμέντο" απεδείχθη λίαν αποτελεσματικό, ενώ και αυτός ο Γεώργιος τόξευσε άριστα.


     Και κάπου εκεί προέκυψε το μεγάλο δίδαγμα με τη θραύση ενός Τόξου.


     Ένας διακριτικός ...ανατριχιαστικός ήχος κατά την επανόπλιση του Τόξου μετά από μία απρόσμενη έκπτωση της χορδής, μας άφησε όλους άναυδους με την εικόνα ενός Τόξου ...τριών μόλις εβδομάδων ...σχισμένο κατά μήκος στα δύο!


     Αστοχία υλικού, κακός χειρισμός κατά την επανατοποθέτηση της χορδής, ίσως και με μία βεβαρυμένη ...αστρολογικώς Πέμπτη (όπως μας ενημέρωσε η παρευρισκόμενη Αστρολόγος - Συνασκουμένη μας)? Τις οίδε?... Πάντως το Τόξο ετελεύτησε! Όχι, στα ένδεκα χρόνια της λειτουργίας της Ομάδος μας δεν μας έχει ξανασυμβεί! Αλλά κι αυτό ήταν ένα απρόσμενο δίδαγμα! Και θα ήταν πολύ ωφέλιμο εάν όλοι οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ" μελετούσαν το παρακάτω βίντεο ώστε να ανακαλύψουν ένα μεγάλο "μυστικό" που αποκαλύπτει αυτό το μικρό αριστούργημα:

                       



Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"
6/ΧΙ/2016


     Με γνώμονα την ανάπτυξη της εκπαιδεύσεως τυφλών Τοξοτών με αρχική εφαρμογή σε βλέποντες αλλά και με τη συμμετοχή νέων Μελών που ανέπτυξαν πολύ θετικά το δυναμικό της Σχολής του Παραρτήματος των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" οι Πελοποννήσιοι Αδελφοί Συνασκούμενοι διεξήγαγαν την τελευταία εβδομαδιαία ομαδική τους Προπόνηση.


     Με τους αρχαρίους να δείχνουν εξαιρετικά ικανοί για γρήγορη πρόοδο αλλά και με ασκήσεις που αναπτύσσουν το ένστικτο στους παλαιότερους, οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" έδειξαν να κάνουν ακόμη ένα βήμα εμπρός αναπτύσσοντας και μία εκπαιδευτικήν εφευρετικότητα συνδυάζοντας τον ήχο στην κατάδειξη της διευθύνσεως και της αποστάσεως. 


     Με έναν στόχο ειδικώς εξοπλισμένο με ένα κουδούνι, οι βλέποντες αλλά με κλειστά τα μάτια, ασκήθηκαν στην ανάπτυξη του στοχαστικού ενστίκτου συντελώντας στην εξαγωγή γόνιμων συμπερασμάτων για την εκπαίδευση τυφλών Τοξοτών.


     Άξιοι επαίνου οι "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" και, σταθερά, ο επικεφαλής τους Αθανάσιος Ψωρομύτης για μία παραγωγή έργου του οποίου οι εύστοχες προβλέψεις στοχεύουν στη πρόοδο των τυφλών μαθητών μας.


Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

ΕΞΥΓΙΑΙΝΟΝΤΑΣ 
ΤΗΝ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΤΗΣ ...ΟΛΟΚΑΙΝΟΥ


     Προσεκτικά τα βήματά μας από σεβασμό στα "πλάσματα" του φυσικού τοπίου, μας οδήγησαν με περίσκεψη για τη σημερινή μας άσκηση στη Τοξοβολία εξ'  επαφής.


     Το ημι-ερεβώδες σκηνικό ενός κατάφυτου φυσικού χώρου λίγο πριν το σούρουπο, δε μας δυσκόλεψε να σεβαστούμε ακόμη και τα ταπεινά τριφύλλια ώστε να παραμείνουν ανέγγιχτα από τα βήματά μας.


     Ακολουθώντας τα γνωστά μας, πια, μονοπάτια, πλησιάζαμε με "αδεισμένη κούπα" στο "σημείο" με τη βεβαιότητα ότι σήμερα η πρόοδος ήταν δεδομένη..., κάπου μας περίμενε πολύ χαμογελαστή και με ορθάνοιχτα τα χέρια της να μας αγκαλιάσει.


     Δεν είναι τυχαία η επιλογή του "σημείου", όπως και τίποτε δεν είναι τυχαίο! Ειδικώς, για τους "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥΣ" αυτή η παράμετρος αποδεικνύεται σταθερά, αν όχι μεταφυσικά, καθοριστική.


     Και ο υπαινιγμός μιας αναβατικής προόδου ακριβώς δίπλα μας με όλη τη μεταφυσικότητα της αλληγορίας.


     Σήμερα και για τους δύο Συνασκουμένους μας ήταν, πραγματικά, μια ημέρα απίστευτης προόδου εν ...ορύγμασι!


     Πάντα υπάρχει "κάτι" που μας υπαγορεύει περί του ...πρακτέου, "κάτι" που δε ταυτοποιείται και δεν πρέπει να επιχειρηθεί να ταυτοποιηθεί αφού ...δεν ταυτοποιείται. και, πάντως, οι σημερινές τοξεύσεις των Γεωργίων ήσαν απρόσμενα αξιοπρόσεκτες.


     Σε μία πολύ ειδική προπονητική κατά την οποία το ζητούμενο δεν είναι, απλώς, η πλήξη ενός -έστω και μικρού- στόχου αλλά ο τρόπος της πλήξεώς του με μικρομετρικές παραμέτρους, οι σημερινές τοξεύσεις έφεραν και τους δύο Συνασκουμένους ένα "σκαλί" παραπάνω από εκείνο που βρίσκονταν πριν ξεκινήσουν αυτή την ημερίδα.


     Και είναι απόλαυση να παρακολουθείς δύο ανθρώπους του "γραφείου", έναν δικηγόρο κι έναν αρχαιολόγο, μέσα σε ένα όρυγμα, να καταργούν τα στερεοτυπικά του κατασκευασμένου "δούλου" αναδεικνυόμενοι σε πρότυπα "Herrenvolk" μέσα σε ένα περιβάλλον διόλου προβλεπόμενο ...πανεπιστημιακώς!


     Η Τοξοβολία, εξ' επαφής ή όχι, είναι πράγματι μια ατραπός που μας εξελίσσει όλους σε ένα τελείως διαφορετικό επίπεδο μέσα σ΄ ετούτη την υπελικτική εποχή της ολοκαίνου με την νοσηρότητα  της κορυφώσεως της αστικής αλλοτριώσεως.


     Όποιος, σήμερα παρακολουθούσε το τι διεδραματίζετο στο φθινοπωρινό όρυγμα, δε θα καταλάβαινε και πολλά πράγματα.


     Όμως, οι δύο Συνασκούμενοί μας Γεώργιοι, όχι μόνον κατάλαβαν, αλλά και "πήραν" μαζύ τους φεύγοντας τον ...συμβολισμό της σκάλας με την οποία διασταυρωθήκαμε προσερχόμενοι στο "σημείο".


ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΕΣ ΜΕΝ, ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΔΕ...


     Η προπονητική "φιλοσοφία", γενικώς, των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" είναι η βαθμιαία ανάπτυξη των εφιπποτοξοτικών δεξιοτήτων των μαθητών μας.


     Ειδικώς η προπονητική της Ενστικτώδους -Παραδοσιακής Τοξοβολίας την οποία διδάσκουμε είναι πολύ προσεκτική στην αποφυγή κάθε "βιασύνης" για τοξεύσεις επί μεγάλων αποστάσεων, για τους λόγους που γνωρίζει κάθε ενασχολούμενος με αυτή την παμπάλαια πολεμική τέχνη.


     Κατά την τελευταία Προπόνηση της 5ης Νοεμβρίου 2016, του Παραρτήματός μας των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ" ακούσαμε τον επικεφαλής του να μας ενημερώνει ότι ο αρχάριος μαθητής του Κάμποτ κατάφερε να τοξεύσει και να πλήξει τον στόχοσε απόσταση ...50 μέτρων.


     Δε μπορούμε να μη νοιώσουμε υπερήφανοι για την ευστοχία του συγκεκριμένου αρχαρίου Χαλκιδαίου "ΕΛΛΗΝΟΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΥ", παρά τις όποιες διαφωνίες μας επί της προπονητικής τακτικής και είμαστε βέβαιοι ότι ο αγαπημένος μας Ιφικράτης αντιλαμβάνεται τις επιφυλάξεις μας.  



ΕΝΑΣ ΝΕΑΡΟΣ "ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ"
ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


     Ένας νεαρός Συνασκούμενός μας εκπατρίσθηκε από την ανικανότητα των "κυβερνητών" αυτού του τόπου και, πλέον, ως διακεκριμένο μέλος της φοιτητικής κοινότητος των Ελλήνων της Δανίας, μιλά για την Ελλάδα και τους λόγους του εκπατρισμού του. Είθε οι ένοχοι να συναισθάνονται την ενοχή τους!

Αφιέρωμα του "The Caller" στο 3ο μεταναστευτικό κύμα Ελλήνων: 
Οι νέοι εγκαταλείπουν την χώρα και εξηγούν το γιατί


Δημήτρης Αλεξίου, 
Δανία

«Η χαοτική κατάσταση στην σχολή μου, ήταν η τελευταία απογοήτευση που πήρα από την Ελλάδα»

     Ο Δημήτρης Αλεξίου έφυγε από την Ελλάδα το 2014 κατά την διάρκεια των σπουδών του στο ΤΕΙ Ηγουμενίτσας.

     «Το τμήμα μας θα άλλαζε σε Διοίκηση Επιχειρήσεων λόγω περικοπών και ήμασταν οι τελευταίοι που θα σπουδάζαμε Εφαρμογές Ξένων γλωσσών στην διοίκηση και το εμπόριο.»

     Γενικά επικρατούσε ένα αλαλούμ με το πρόγραμμα σπουδών εκείνη την περίοδο. Χάναμε μαθήματα, δεν είχαμε κάνει γερμανικά για ένα ολόκληρο εξάμηνο λόγω καθυστέρησης πληρωμών των ωρομίσθιων καθηγητών, και το αποτέλεσμα ήταν ότι δεν μορφωνόμουν επαρκώς. Όλη μου η προσπάθεια να δώσω πανελληνίες ξανά μετά απο 4 χρόνια και τα χιλιάδες ευρώ στα φροντιστήρια πήγαν χαμένα, και ήταν η τελευταία απογοήτευση που πήρα απο την Ελλάδα μπορώ να πώ«.

     Κάπου εκεί ο ίδιος παραδέχεται, ότι μετά από σκέψεις πολλών μηνών, αποφάσισε να φύγει στην Δανία για σπουδές. Πως του φάνηκε λοιπόν η χώρα;

     «Μία πολύ διαφορετική χώρα και κουλτούρα από την Ελλάδα. Ειλικρινά εξεπλάγην από το επίπεδο σπουδών εδώ, καθώς το πρόγραμμα στο οποίο αποφοίτησα ήταν 2 χρόνια, κατώτερο πτυχίο από αυτό που έκανα στην Ελλάδα, όμως το επίπεδο σπουδών πολύ ανώτερο και πήρα πιο εξειδικευμένες γνώσεις, μαθαίνοντας θεωρίες που χρησιμοποιούνται στον αναπτυγμένο κόσμο αυτή την στιγμή.

     Το σύστημα εκπαίδευσης είναι πολύ διαφορετικό, δεν υπάρχει αποστήθιση ορισμών και ολάκερων βιβλίων αλλά συνεχές ανεπίσημες εργασίες και επίσημη εργασία με προφορική άμυνα σε κάθε μάθημα. Η κύρια διαφορά οι ομάδες study groups 3-5 ατόμων που εναλλάσονται πολλαπλές φορές το εξάμηνο. Δεν μπορείς να πας απροετοίμαστος ή αδιάβαστος στα άλλα μέλη γιατι θα είναι αμελές εκ μέρους σου, ο ένας παρακινεί τον άλλο και οι γνώσεις μοιράζονται. Είναι αυτή τη στιγμή το καλύτερο και το πιο αποτελεσματικό σύστημα στον κόσμο.»

     Πως του φαίνεται όμως η καθημερινότητα εκεί; Και πως λειτουργεί το κράτος στην Δανία;

     «Είναι η χώρα με την μικρότερη διαφθορά, και μπορείς να ηρεμήσεις και να αισθανθείς ασφαλής απο πολλές απόψεις. Αυτό μπορείς να το δείς και στην ψυχολογία των ανθρώπων… ένα παράδειγμα είναι ότι στην δανέζικη εξοχή οι ντόπιοι αφήνουν πανέρια με φράουλες στην άκρη του δρόμου και ένα ταμπελάκι με τιμή και όποιος ενδιαφέρεται αφήνει τα λεφτά σε ένα κουτί και παίρνει μια σακούλα με φράουλες. Κανείς δεν κλέβει το κουτί με τα λεφτά ή κάτι τέτοιο, παρ’όλο που το σημείο είναι έρημο.

     Το φορολογικό σύστημα είναι ψηφιακό. Δηλαδή μπορεί να πληρώνεσαι 14 ευρώ την ώρα (κατώτατος μισθός) αλλά το ποσοστό φόρου κρατείται αυτομάτως από την πληρωμή σου κάθε μήνα.

     Εμείς ως ξένοι φοιτητές, σύμφωνα με την τροπολογία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαιούμαστε επίδομα σπουδών ως ίσοι με τους Δανούς, αλλά με την προϋπόθεση πως δουλεύουμε 11 ώρες την εβδομάδα έτσι ώστε να συντηρούνται οι υποδομές του κράτους πρόνοιας. Αν κάποιος δεν το τηρήσει καλείται να επιστρέψει το επίδομα. Έχει δυστυχώς συμβεί σε πολλούς ξένους φοιτητές διότι το σύστημα αυτό δεν είναι ελαστικό, και οι Δανοί έχουν ως δεδομένο την εναλλαγή πολλών εργασιών.

     Μετά την αποφοίτηση, ο κάθε απόφοιτος δικαιούται απευθείας ένταξη στο ταμείο ανεργίας μέχρι 2 χρόνια, με την προϋπόθεση ότι κάθε βδομάδα στέλνει 4 βιογραφικά σε εργοδότες και καλείται σε συνεντεύξεις με αυτούς. Επίσης συμμετοχή σε επαγγελματικά workshops τα οποία χορηγεί η οργάνωση του ταμείου ανεργίας και δωρεάν εντατικά μαθήματα Δανικής γλώσσας σε κρατικό τύπου φροντιστήριο.

     Η κρίση έχει βλάψει την Δανία τα τελευταία χρόνια, και πολλοί Δανοί και ξένοι φοιτητές καταλήγουν ευτυχώς μεν στο ταμείο ανεργίας, δυστυχώς όχι άμεσα στην αγορά εργασίας με την πρόφαση ότι δεν ξέρουν την γλώσσα (αν είναι ξένοι). Όμως οι δουλειές έχουν μειωθεί και η Δανία είναι σχετικά μικρή χώρα και δεν προσφέρει τόσες πολλές επιλογές.»

     Θα πρότεινε όμως ο Δημήτρης και σε άλλους Έλληνες να φύγουν στην Δανία;

     Ως ξένος φοιτητής μπορώ να πω ότι δεν είναι εύκολο πράγμα να έρθει κανείς εδώ. Τα ψυχικά αποθέματα για να τα καταφέρει κάποιος πρέπει είναι μεγάλα και δεν έχουν παραμείνει όλοι οι συμφοιτητές μου εδώ.

     Πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά αγγλικά, ενώ αν θέλεις να μάθεις την επίσημη γλώσσα, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για πολύ διάβασμα, καθώς τα δανέζικα είναι μία δύσκολη γλώσσα.


     Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος θέλει πραγματικά να τα καταφέρει και να νιώσει ότι υπάρχουν ευκαιρίες για αυτόν, αυτή είναι μία χώρα που μπορεί να του τις δώσει.»


TH. ECKHARDT : "ΣΤΡΑΤΟΙ"


     Μία εύληπτη, συνοπτική και εικονογραφημένη αναφορά στους Στρατούς των Αρχαίων Ελλήνων, Περσών, Ρωμαίων, Τούρκων και Σταυροφόρων βρίσκεται αναρτημένη από σήμερα, στη Βιβλιοθήκη "ISSUU" των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ". Μπορείτε να την μελετήσετε αλλά και να την "κατεβάσετε" εδώ.


Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

     ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ


    Με γνώμονα την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων της Σχολής μας για τους μαθητές μας, μια ολόκληρη αφανής διαδικασία διεκπεραιώνεται "πίσω από τις κουρτίνες"! Και, εφ' όσον, τα "προβλέπειν, προνοείν και προλαμβάνειν" αποτελούν τα κύρια "συστατικά" μιας χρηστής διοικήσεως, έτσι και στη Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" αυτές οι τρεις παράμετροι οφείλουν να τηρούνται απαρεγκλίτως, κυρίως, στη λειτουργία της Σχολής μας και τηρούνται!


    Έτσι, αυτή την Κυριακή, ο αναπληρωτής Αρχηγός Ομάδος και Εκπαιδευτής υπό επίβλεψη Μηνάς Α. Τσομπανιάν, μεταξύ πολλών προσωπικών υποχρεώσεών του, βρήκε την ευκαιρία να διεκπεραιώσει μία σύντομη αλλά πολύ απαραίτητη συνεκπαίδευση ώστε οι μαθητές του να μπορούν να είναι ασφαλείς εκπαιδευόμενοι σε υπαίθριο, εκτός Ιππευτηρίου χώρο, με έναν Ίππο Σχολής απολύτως αξιόπιστο.


     Ο Μηνάς μας, λοιπόν, ίππευσε γυμνιππευτικώς αυτή την Κυριακή την Άρια, ανενστόμιστη όπως θα την ιππεύει και κάθε μαθητής μας, σύμφωνα με τη πάγια "φιλοσοφία" της Σχολής μας, ώστε να διδάξει ακόμη καλύτερα στον Ίππο τα καθήκοντα, τις κινήσεις και την τακτική που θα αποτελούν το πλαίσιο των μελλοντικών μαθημάτων Έφιππης Τοξοβολίας σε ανοικτό πεδίο.


     Αν και ο συγκεκριμένος σχολικός Ίππος είναι άψογος οπουδήποτε έχει, μέχρι τώρα, κληθεί να προσφέρει υπηρεσίες, εν τούτοις, η Σχολή των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" δεν αρκείται στα "κεκτημένα" και επιδιώκει, με την αντίστοιχη καταβολή κόπων των στελεχών της, να ενισχύει ολοένα και περισσότερο τις δομές ασφαλείας και αποτελεσματικότητος του εκπαιδευτικού προγράμματός της.


     Και, αυτή την Κυριακή, απέδειξε ότι όχι μόνον μπορεί να ανταποκριθεί άριστα στα καθήκοντά της ως σχολικός Ίππος Έφιππης Τοξοβολίας αλλά παρέχει στο μαθητή της και έναν ισοτονικό καλπασμό, με ιδανικό διασκελισμό και καλότατο πνεύμα συνεργασίας με τον αναβάτη της.


     Η Άρια "δοκιμάσθηκε" προσεκτικά και επιβεβαίωσε την απόλυτη καταλληλότητά της ως "Δασκάλα", ευχείριστη και, κυρίως, απολύτως συνεργάσιμη ακόμη και από έναν απολύτως αρχάριο Ιππέα.


     Δεν έδειξε καμία ακαταλληλότητα, είτε εξ αδυναμίας κατανοήσεως εντολών, είτε λόγω οιασδήποτε φοβίας ή κακοβουλίας, υπακούοντας καλόγνωμα στις εντολές του Μηνά ακόμη και εκεί όπου οι εδαφολογικές συνθήκες παρουσίαζαν ιδιαιτερότητα. Έτσι, παρά τον γενικό κανόνα που παρατηρείται στους Ίππους που κινούνται σε ανωφέρειες να αυξάνουν ταχύτητα, η Άρια ακολούθησε πιστά και στη συγκεκριμένη περίπτωση, τις εντολές "ταχύτητος" του Μηνά.


     Μετά από αυτό, μπορούμε να νοιώθουμε στταθερά ασφαλείς αλλά και ευγνώμονες προς τον Ίππο μας αλλά και προς τον Εκπαιδευτή υπό επίβλεψη, Μηνά, ο οποίος αφιέρωσε ένα μέρος της κυριακάτικης αργίας του ως εργαζομένου όλη την εβδομάδα, για να μπορούν οι μαθητές του να είναι ασφαλέστεροι!